Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

anticonceptie & abortus in Islam

 Post Reply Post Reply Pagina  <12
Enquête vraag: Zal jij ooit anticonceptie gebruiken?
Enquête keuze Stemmen Enquête statistieken
44 [55.00%]
12 [15.00%]
7 [8.75%]
17 [21.25%]
U kunt niet stemmen in deze enquête

Schrijver
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: anticonceptie & abortus in Islam
    Geplaatst op: 04 juni 2005 om 06:16
Anticonceptie word al duizenden jaren door de mens uitgevoerd. ook de metgezellen van de Profeet pasten methoden toe (bijvoorbeeld Azl) die gelijk staan aan  de pil en de condoom van nu. (Fatwa geleerden: Sh. Fawzan , Ibn Baz , Uthaymeen)
 
Je kan volgens mij niet zeggen dat de Islam tegen iedere vorm en altijd tegen anticonceptie is. Het gaat in de Islam meer om de reden die men heeft om gebruik te maken van anticonceptie. Bijvoorbeeld om de vrouw rustperiode te geven tijdens borstvoeding of wanneer er te snel kinderen worden geboren en het lichaam van de vrouw gewoon die twee jaar rust nodig heeft. Maar als een moslim met redenen komt aanzetten die de kafirbillah meestal gebruikt, dan is het volgens geleerden HARAAM om aan anticonceptie te doen.
 
www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 juni 2005 om 15:37
asalaamo3alaikom     wara7matolaahwabarakatoho  nee het mag niet alleen als het leven van de vrouw in het gevaarkomt  dan is het toegestaan zo heb ik het geleerd  van  de geleerden  wa allaho a3la a3lam
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 juni 2005 om 15:22
In eerste instantie geplaatst door Imaan

Hangt ervan af welke soort conceptie, denk ik. Helaas weet ik hier nog te weinig van af. Wat ik wel weet is dat risq afkomstig is van Allah Ta'ala.
Risico uitsluiten ook..... Goed voorbereid zijn op het nemen van kinderen,lijkt me geen overbodige luxe.  
Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Imaan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 juni 2005 om 15:03
Hangt ervan af welke soort conceptie, denk ik. Helaas weet ik hier nog te weinig van af. Wat ik wel weet is dat risq afkomstig is van Allah Ta'ala.
Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
Eelke Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 09 mei 2005
Online status: Offline
Berichten: 283
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Eelke Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 juni 2005 om 10:23
Abortus en anticonceptie zijn natuurlijk twee heel verschillende dingen.
Van anticonceptie ben ik zeker een voorstander zodat de mensen een keuze hebben om maar enkele kinderen te krijgen. Overbevolking is/wordt een groot probleem en kinderen zijn ook niet meer nodig voor "de oude dag".
Abortus is iets waar ik op tegen ben, maar wel iedereen vrij wil laten om die keuze zelf te maken. Een kind tegen elke prijs op de wereld zetten daar ben ik geen voorstander van.

Groet, groet Eelke
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 juni 2005 om 09:52
Het gebruik van anticonceptiemiddelen onder moslims wordt steeds meer als "normaal" ervaren. Terwijl men soms om de kleinste en gekste redenen tot gebruik ervan overgaat. Weten we wel genoeg over dit onderwerp en wanneer het toe te passen, zonder de fundamentele Islamitische principes te schenden? Weten we wel dat vrijwillig abortie uitvoeren gelijk staat aan moord in de Islam!!!? Geef je mening. Moslims en moslimas
www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <12

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.078 seconden.