Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

De vrouw van tegenwoordig...

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Yassira Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 21 augustus 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 662
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Yassira Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: De vrouw van tegenwoordig...
    Geplaatst op: 03 juni 2005 om 14:05
Salaam ou alaykoum wa rahmathAllah wa barakatouhou,

In de naam van Allah soubhanahou wa ta3ala.
De dames van tegenwoordig zitten vol van westerse idee�n, waar je ook gaat, staat of loopt, je komt ze tegen in alle soorten en maten. Gek genoeg, blijven ze een ding gemeen hebben, ze zijn allemaal gefocust op uiterlijk. Ze willen er goed uitzien voor henzelf maar wie houden ze nou voor de gek? Goed uitzien om je er prettig bij te voelen, goed uitzien om niet meer als het lelijke eentje gezien te worden. En dat goed uitzien, leidt hen alleen naar het slechte. En de vrouw die toevallig niet goed uitziet, heeft of haar dag niet of ze voelt haar “niet lekker”. De smoes der smoezen! Uhh ik zie er niet uit omdat ik me echt niet lekker voel, ik denk dat mijn menstruatie aankomt! Wie houden ze voor de gek? Niemand! Behalve henzelf. Dag des oordeels zullen ze ter verantwoording worden geroepen, wat zullen ze dan als smoes gebruiken? De smoes der smoezen zal niet werken, niets kan tegen de krachten van Allah op!

Deze vrouw geeft dan bijvoorbeeld 15 euro uit aan lippenstift van het merk Gemey Maybeline terwijl ze voor dat geld een leerzaam boek over islam kan kopen. Als je haar dan vraagt, hey waarom koop je dat boek niet dat je zo interessant vind? Uhh, nou, het zit namelijk zo. Ik vind het te duur. Ik bedoel, kan ik hem niet van jou lenen of zo? Lippenstift van Gemey nog wat is niet te duur! Nee joh, natuurlijk is dat niet te duur! Je maakt jezelf er mooier mee. Je trekt de aandacht van mannen, wat je eigenlijk dat zekerheid geeft dat je nodig hebt om geestelijk te kunnen overleven in een westerse maatschappij. Stel je voor dat je jouw lippen niet kan stiften, dan zal iedereen zien dat je niet zo mooi bent. Maar een boek over islam, een onmisbare gids is te duur voor die 15 euro. Waarom is dat te duur? Ja, wat kan ik zeggen? Het is te duur, omdat deze vrouwen bang zijn zich schuldig te voelen. Te duur, omdat ze zullen na denken over de zondes die zij plegen. Te duur, omdat zij diep in hun hart weten dat hun levenswijze niets zal opbrengen in het hiernamaals. Waarom is het zo makkelijk om geld uit te geven aan foundation van Max Factor dat maar 20 euro kost maar de edele koran is te duur voor 27 euro. Tja het is slechts de waarheid dat gesproken wordt. De dames van tegenwoordig vinden het zonde om iets te kopen waar je in het hiernamaals veel aan zou hebben. Ach ja, wat kan ik daarover nog zeggen. Het is gewoon de shaytaan die jullie er in palmt. De shaytaan, die geniet met volle teugen, terwijl de vrouwen zich aan het opmaken zijn voor ;henzelf. En wat is het motto van zulke vrouwen!;If you look good, you;ll feel good!&; En waarom is dat zo? Nou, het antwoord is simpel. Als je er goed uitziet, krijg je alle aandacht die je nodig hebt om je te voelen als een aantrekkelijke vrouw. Terwijl, in feite je niets meer bent dan een lustobject in de ogen van mannen. Denk je nou echt dat de man je ziet als een individuele vrouw die de top probeert te bereiken in dit wereldje van onrust. Neen, de man ziet je als een object dat voor het oprapen ligt. Inderdaad voor het oprapen. Talloze vrouwen die zich tentoonstellen om op te vallen. Talloze vrouwen die zich voordoen als miss world, maar zonder een geplamuurde gezicht zijn ze een lelijke eentje. Met een geplamuurde gezicht een prachtige zwaan. Eeuwenlang zijn de vrouwen aan het klagen over hun rechten. De vrouw moet dit, de vrouw moet dat, de vrouw moet zus, de vrouw moet zo! Deze vrouw is eigenlijk de schuldige hierover. Eerst jezelf vernederen en vervolgens klagen over de reputatie die jezelf hebt gecre�erd.

Laten we kijken naar topmodellen. Met topmodellen bedoel ik meiden die op de beruchtste covers staan. Ze staan zonder fatsoen, half naakt te poseren. Het enige wat ze bezig houdt tijdens zulke fotosessies is, wat zal ik nou kopen met mijn makkelijk verdiende geld? Geld is dus belangrijker dan zelfrespect. Het enige wat ik me dan kan bedenken is;Ze zouden hun zielen nog verkopen als dat te koop zou zijn!; Deze broodmagere, ongelovige vrouwen zorgen voor veel problemen in de wereld. Er wordt een bepaald verwachtingspatroon van de ideale vrouw neergezet door de zogenaamde topmodellen. Meisjes die zich onzeker voelen gaan experimenteren met allerlei foefjes om op hen te lijken. Er ontstaan problemen. Problemen, zoals jonge meiden die hen als de ideale vrouw zien en er precies zoals hen uit willen zien. Wat krijg je dan? Je krijgt dan jongen meiden tussen de 13 en 20 jaar die extreem lijnen, slechts om een figuur van een topmodel te krijgen. Die onervaren jonge meiden gaan zo ver dat ze niet in de gaten hebben dat ze aan ondergewicht lijden. De vrouw heeft het allemaal zelf onder controle, als ze dat zou willen. Niemand houdt een pistool tegen het hoofd van een vrouw om te poseren. Neem het heft in eigen handen als je niet wilt dat ze je als lustobject behandelen.

De omgeving kijkt de moslima;s aan alsof we een dreigement zijn voor hen. Ze kijken met angst in hun blikken.
De mensen kijken een gesluierde vrouw meestal aan van dat is een vrouw die zeker van haar ouders of van haar man zo gemummificeerd moet lopen. Wat denken ze als ze zo;n vrouw zien lopen, die blikken die ze hebben. ONDERDRUKKING! Terwijl wij juist niet onderdrukt worden. We worden onderdrukt door de westerse maatschappij om te integreren. Integratie is een groot begrip, elk individu heeft zijn/haar definitie van integratie. Toch onderdrukken zij ons om onze sluier af te doen, alsof onze sluier het denken belemmert. Wat mijn tip aan hen is, haal die sluier van jullie hersens af en zie in dat wij ons zodoende hebben ge�ntegreerd dat wij zelfs dialect spreken in dit kikkerland. Ik spreek bijvoorbeeld zo plat Nederlands dat men geen verschil kan horen tussen een boerin en ik. Nou, als dat geen integratie is dan weet ik het ook niet meer. Maar zijn die mensen dan zo blind? Wij en ONDERDRUKT. Ik zie het als een RECHT om me te bedekken en me te beschermen en NIET als een plicht. Degene die onderdrukt worden zijn de vrouwen die met de opinie van de rest van de wereld bezig zijn. De vrouwen die lijnen totdat ze opgenomen moeten worden omdat ze lijden aan anorexia. Omdat toevallig een vrouw zo eruit moet zien volgens de modebladen! Is dat geen ONDERDRUKKING? De vrouw die continue bezig is met haar carri�re om haar status te verbeteren. De vrouw die in de westerse wereld wordt gezien als het zwakkere geslacht. Het geslacht dat in hun wereldje geen rechten had tot sinds kort. Ze wordt workaholic genoemd simpelweg omdat ze als vrouwzijnde wil bewijzen dat de vrouw gelijke rechten moet hebben net zoals de man. Is dat geen ONDERDRUKKING? De vrouw is continue in strijd met de man. Terwijl islam de vrouw al eeuwen geleden die rechten heeft toegewezen, is de vrouw in het wereldje van de ongelovigen tot op de dag van vandaag nog steeds bezig met het verbeteren van “de status van de Vrouw;. Het enige wat ik dan kan denken is, zijn de ongelovigen zo dom? Zien ze niet in dat de rollen omgedraaid zijn? Zij zijn juist degene die ONDERDRUKT worden! Onderdrukt worden door de media. Hun hersenen worden gespoeld door zenders zoals TMF, MTV etc. Shakira trekt een broek vol met gaten aan die generaties lang in haar familie als erfstuk wordt doorgegeven. Ineens zie je alle jonge meiden in Europa lopen met een broek aan vol met gaten. Een broek die ze zelf kapot hebben geknipt. Of erger nog, ze kopen een broek vol met gaten. Slechts om op Shakira te lijken. Het enige wat dan in mij opkomt is, dat de westerse wereld vol zit met meelopers. Mensen die niet voor hen eigen kunnen denken. Mensen die pers� trendsetters nodig hebben. Mensen die niet voor henzelf denken maar laten bijvoorbeeld een persoon zoals Michael Jackson voor hen denken. Nou, als ik iets over die flipage figuur kan zeggen dan is het dat hij een freak is met een enorm groot minderwaardigheidscomplex. Die man is zo onzeker over zijn uiterlijk dat hij zijn neus heeft laten ombouwen tot de tempel van de monniken. En de westerse wereld heeft zo'n persoon nodig om voor hen te denken. Dit vind ik diep triest. Diep triest omdat wij de tekenen van de dag des oordeels meemaken. We hebben populaire zangeressen zoals Shakira die bijna de hele wereld op stelten zet. We hebben hoge gebouwen die instorten zodra ze een vliegtuig in beeld zien en we hebben zelfs bejaarde vrouwen die op hakken blijven lopen ondanks zij er een etalagebeen van kunnen krijgen. Ik heb er slechts twee woorden en twee lettergrepen voor. DIEP TRIEST!
Wa salaam iemand....
*Moslima_Y*
*"Inna Llahou ma3a sabirien"*
Terug naar boven
Eelke Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 09 mei 2005
Online status: Offline
Berichten: 283
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Eelke Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 juni 2005 om 21:24
In eerste instantie geplaatst door Yassira

Salaam ou alaykoum wa rahmathAllah wa barakatouhou,In de naam van Allah soubhanahou wa ta3ala. De dames van tegenwoordig zitten vol van westerse idee�n, waar je ook gaat, staat of loopt, je komt ze tegen in alle soorten en maten.


De helft van alle mensen in Nederland is vrouw. De grootste groep is westers opgevoed en heeft dus westerse idee�n. Of bedoel je niet alle vrouwen in Nederland, want zo staat het er namelijk.

In eerste instantie geplaatst door Yassira

Gek genoeg, blijven ze een ding gemeen hebben, ze zijn allemaal gefocust op uiterlijk. Ze willen er goed uitzien voor henzelf maar wie houden ze nou voor de gek? Goed uitzien om je er prettig bij te voelen, goed uitzien om niet meer als het lelijke eentje gezien te worden. En dat goed uitzien, leidt hen alleen naar het slechte.


Toch knap van je dat je weet hoe alle vrouwen denken en wat goed voor ze is. Volgens mij weten vrijwel alle vrouwen precies hoe ze met hun uiterlijk om moeten gaan en dat is zeker niet alleen maar "naar het slechte".

In eerste instantie geplaatst door Yassira

<knip> Je maakt jezelf er mooier mee. Je trekt de aandacht van mannen, wat je eigenlijk dat zekerheid geeft dat je nodig hebt om geestelijk te kunnen overleven in een westerse maatschappij. Stel je voor dat je jouw lippen niet kan stiften, dan zal iedereen zien dat je niet zo mooi bent.


Wederom is dit natuurlijk zwaar overdreven. De vrouwen weten zich echt wel staande te houden in deze maatschappij ook als ze geen lippenstift op hebben.

In eerste instantie geplaatst door Yassira

<knip> If you look good, you'll feel good! En waarom is dat zo? Nou, het antwoord is simpel. Als je er goed uitziet, krijg je alle aandacht die je nodig hebt om je te voelen als een aantrekkelijke vrouw. Terwijl, in feite je niets meer bent dan een lustobject in de ogen van mannen. Denk je nou echt dat de man je ziet als een individuele vrouw die de top probeert te bereiken in dit wereldje van onrust. Neen, de man ziet je als een object dat voor het oprapen ligt. Inderdaad voor het oprapen. Talloze vrouwen die zich tentoonstellen om op te vallen. Talloze vrouwen die zich voordoen als miss world, maar zonder een geplamuurde gezicht zijn ze een lelijke eentje. Met een geplamuurde gezicht een prachtige zwaan.


Ja mannen zijn visueel ingesteld en vrouwen houden daar rekening mee. Ik ben echter best wel in staat om een vrouw als een voorwaardig mens te zien hoor. Als ik over straat loop kan ik mij prima beheersen zonder van elke vrouw een lustobject te maken. Wederom vind ik dat je zowel de man als ook de vrouw zwaar te kort doet in hun capaciteiten.
Misschien dat jij zelf niet om kunt gaan met de kleding in onze maatschappij maar dat wil zeker niet zeggen dat de rest van Nederland dat ook niet kan.

In eerste instantie geplaatst door Yassira

Eeuwenlang zijn de vrouwen aan het klagen over hun rechten. De vrouw moet dit, de vrouw moet dat, de vrouw moet zus, de vrouw moet zo! Deze vrouw is eigenlijk de schuldige hierover. Eerst jezelf vernederen en vervolgens klagen over de reputatie die jezelf hebt gecre�erd.


Wat voor een reputatie? Jij praat over lustobjecten en zeker daar zijn er een aantal van in deze maatschappij. Maar veruit de meeste vrouwen weten prima hoe ze om moeten gaan met hun schoonheid, zonder hiermee een negatieve reputatie de cre�eren.

In eerste instantie geplaatst door Yassira

Laten we kijken naar topmodellen. Met topmodellen bedoel ik meiden die op de beruchtste covers staan. Ze staan zonder fatsoen, half naakt te poseren. Het enige wat ze bezig houdt tijdens zulke fotosessies is, wat zal ik nou kopen met mijn makkelijk verdiende geld? Geld is dus belangrijker dan zelfrespect. Het enige wat ik me dan kan bedenken is. Ze zouden hun zielen nog verkopen als dat te koop zou zijn! Deze broodmagere, ongelovige vrouwen zorgen voor veel problemen in de wereld.


Topmodellen zijn vrouwen die heel goed weten hoe de wereld in elkaar zit en zeker niet met zich laten zollen. Het zijn over het algemeen zakenvrouwen waar de meeste mensen nog veel van kunnen leren. Verder blijft het verbazend hoe goed jij weet wat zulke mensen denken.

In eerste instantie geplaatst door Yassira

Er wordt een bepaald verwachtingspatroon van de ideale vrouw neergezet door de zogenaamde topmodellen. Meisjes die zich onzeker voelen gaan experimenteren met allerlei foefjes om op hen te lijken. Er ontstaan problemen. Problemen, zoals jonge meiden die hen als de ideale vrouw zien en er precies zoals hen uit willen zien. Wat krijg je dan? Je krijgt dan jongen meiden tussen de 13 en 20 jaar die extreem lijnen, slechts om een figuur van een topmodel te krijgen. Die onervaren jonge meiden gaan zo ver dat ze niet in de gaten hebben dat ze aan ondergewicht lijden


En hoeveel vrouwen zijn dat nu precies? Waarom steeds die zware overdrjving als het gaat om extremen en uitzonderingen. Ik ben het met je eens dat vrouwen graag slank willen blijven, maar wil jij dat dan niet?

In eerste instantie geplaatst door Yassira

De vrouw heeft het allemaal zelf onder controle, als ze dat zou willen. Niemand houdt een pistool tegen het hoofd van een vrouw om te poseren. Neem het heft in eigen handen als je niet wilt dat ze je als lustobject behandelen.


En waarom doe jij dat dan wel (schriftelijk dan). Die mensen hebben voor topmodel gekozen, dat is toch zeker hun eigen vrije keuze.

In eerste instantie geplaatst door Yassira

De omgeving kijkt de moslima;s aan alsof we een dreigement zijn voor hen. Ze kijken met angst in hun blikken. De�mensen kijken een gesluierde vrouw meestal aan van dat is een vrouw die zeker van haar ouders of van haar man zo gemummificeerd moet lopen. Wat denken ze als ze zo'n vrouw zien lopen, die blikken die ze hebben. ONDERDRUKKING!


Ik denk persoonlijk dat de meeste mensen gewoon denken, daar loopt een moslima. Als ze al je al opmerken op straat. Maar stel dat we wel allemaal denken die je verplicht wordt, wat is dat het verschil met hoe jij over topmoddellen denk.

In eerste instantie geplaatst door Yassira

Terwijl wij juist niet onderdrukt worden. We worden onderdrukt door de westerse maatschappij om te integreren. Integratie is een groot begrip, elk individu heeft zijn/haar definitie van integratie. Toch onderdrukken zij ons om onze sluier af te doen, alsof onze sluier het denken belemmert.


Vrijwel overal in Nederland kun je gewoon met een sluier lopen. Op een paar plekken in de overheid kan het niet en dat hoort ook zo in een seculiere staat. Dus wat is nu precies het probleem.

In eerste instantie geplaatst door Yassira

Wat mijn tip aan hen is, haal die sluier van jullie hersens af en zie in dat wij ons zodoende hebben ge�ntegreerd dat wij zelfs dialect spreken in dit kikkerland.


Probeer dan zelf ook eens objectief naar deze maatschappij te kijken. Je gaat er volgens mij bij voorbaat al vanuit dat de maatschappij slecht is terwijl dat zeker niet het geval is.

In eerste instantie geplaatst door Yassira

<knip> Maar zijn die mensen dan zo blind? Wij en ONDERDRUKT. Ik zie het als een RECHT om me te bedekken en me te beschermen en NIET als een plicht.


Dat recht heb je toch ook gewoon.

In eerste instantie geplaatst door Yassira

Degene die onderdrukt worden zijn de vrouwen die met de opinie van de rest van de wereld bezig zijn. <knip> Terwijl islam de vrouw al eeuwen geleden die rechten heeft toegewezen, is de vrouw in het wereldje van de ongelovigen tot op de dag van vandaag nog steeds bezig met het verbeteren van de status van de Vrouw.


In de westerse wereld is dat status van de vrouw inderdaad nog niet zolang gelijk aan die van de man. De Islam heeft echter sinds 1400 niets meer veranderd aan de rechten van de vrouw en daardoor is de westerse wereld de Islam naar mijn mening al een flink stuk gepasseerd.

In eerste instantie geplaatst door Yassira

Het enige wat ik dan kan denken is, zijn de ongelovigen zo dom? Zien ze niet in dat de rollen omgedraaid zijn? Zij zijn juist degene die ONDERDRUKT worden! Onderdrukt worden door de media. Hun hersenen worden gespoeld door zenders zoals TMF, MTV etc. Shakira trekt een broek vol met gaten aan die generaties lang in haar familie als erfstuk wordt doorgegeven. Ineens zie je alle jonge meiden in Europa lopen met een broek aan vol met gaten. Een broek die ze zelf kapot hebben geknipt. Of erger nog, ze kopen een broek vol met gaten. Slechts om op Shakira te lijken. Het enige wat dan in mij opkomt is, dat de westerse wereld vol zit met meelopers.


Net zoals de westerling denk dat de Islam al 1400 jaar stil staat. Meelopers kun je alleen maar hebben als er ook iemand voorop loopt. Deze mensen zorgen voor een maatschappij die kan veranderen en groeien.

In eerste instantie geplaatst door Yassira

<knip> We hebben hoge gebouwen die instorten zodra ze een vliegtuig in beeld zien en we hebben zelfs bejaarde vrouwen die op hakken blijven lopen ondanks zij er een etalagebeen van kunnen krijgen. Ik heb er slechts twee woorden en twee lettergrepen voor. DIEP TRIEST!Wa salaam iemand....


En wat hoeveel goeds is er uit de islam gekomen in het midden-oosten. Ja wij hebben ook zo onze problemen in de westerse maatschappij maar volgens mij doet het midden-oosten het nog heel veel slechter.

Groet, groet Eelke
Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3abd Arra7maan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 juni 2005 om 03:05

Het gaat over sommige moslimvrouwen en hun visie en meeloopgedrag wat betreft het schoonheidsideaal en openlijk vertonen van zaken die bedekt dienen te worden volgens de Koran. Deze vrouwen weten heel goed wat van hen wordt gevraagd. Het artikel is dus een goed advies aan de dames die nog geen hoofddoek ophebben of deze visie hebben en aan alle (toekomstige) ouders. 

Wat niet-moslims doen en vinden is hun zaak en eigen keuze, wij willen echter geen deel uitmaken van deze visie.

Op welk gebied wordt de moslim vrouw in haar rechten geschonden? Het antwoord moet niet gebaseerd zijn op westerse normen, maar Islamitische! Alle rechten zijn al vervolmaakt, deze dienen soms alleen wat beter te worden uitgevoerd in de praktijk.

Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 juni 2005 om 03:21

 asalaamo3alaikom wara7matolaahwabarakatoho  twakalaah3alik agi  heel goed gezegt.

�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
Yassira Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 21 augustus 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 662
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Yassira Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 juni 2005 om 05:12

Assalaam Oe Ehleykoom warahamtoelah wabarakathou,

Wel is Precies wat ik met deze tekst wou duidelijk maken 3abd Arra7maan,

Mash'allah geformuleerd trouwens djzaka allah oe ghairan voor de kort maar krachtige uitleg,

OegtY. fi dien

*Moslima_Y*
*"Inna Llahou ma3a sabirien"*
Terug naar boven
Eelke Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 09 mei 2005
Online status: Offline
Berichten: 283
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Eelke Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 juni 2005 om 05:36
In eerste instantie geplaatst door 3abd Arra7maan

Het gaat over sommige moslimvrouwen en hun visie en meeloopgedrag wat betreft het schoonheidsideaal en openlijk vertonen van zaken die bedekt dienen te worden volgens de Koran. Deze vrouwen weten heel goed wat van hen wordt gevraagd. Het artikel is dus een goed advies aan de dames die nog geen hoofddoek ophebben of deze visie hebben�en aan alle (toekomstige) ouders.


Waarom staat dat er dan nooit. Er wordt altijd over vrouwen gesproken in de ruimste zin van het woord. Ik heb al eens vaker een discussie gevoerd hierover en het standaard antwoord is "een moslim weet wel waar het over gaat". Het vervelende is echter dat hier veel meer mensen komen dan alleen moslims en in vrijwel de hele tekst het alleen gaan over vrouwen in het algemeen.
Vanuit de niet moslim gezien is het een betoog tegen de westerse samenleving en uit vrijwel niets is af te leiden dat het alleen om de moslim wereld gaat. Vind je het dan gek dat een niet moslim een verkeerd beeld krijgt van de islam.

In eerste instantie geplaatst door 3abd Arra7maan

Wat niet-moslims doen en vinden is hun zaak en eigen keuze, wij willen echter geen deel uitmaken van deze visie.


Fijn, maar schrijf dat dan ook zo op.

In eerste instantie geplaatst door 3abd Arra7maan

Op welk gebied wordt de moslim vrouw in haar rechten geschonden? Het antwoord moet niet gebaseerd zijn op westerse normen, maar Islamitische! Alle rechten zijn al vervolmaakt, deze dienen soms alleen wat beter te worden uitgevoerd in de praktijk.


Daar ben ik het dan weer niet mee eens, maar goed dat is een andere discussie.

Groet, groet Eelke
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 juni 2005 om 06:05
 Waarom staat dat er dan nooit. Er wordt altijd over vrouwen gesproken in de ruimste zin van het woord. Ik heb al eens vaker een discussie gevoerd hierover en het standaard antwoord is "een moslim weet wel waar het over gaat". Het vervelende is echter dat hier veel meer mensen komen dan alleen moslims en in vrijwel de hele tekst het alleen gaan over vrouwen in het algemeen.
Vanuit de niet moslim gezien is het een betoog tegen de westerse samenleving en uit vrijwel niets is af te leiden dat het alleen om de moslim wereld gaat. Vind je het dan gek dat een niet moslim een verkeerd beeld krijgt van de islam.

.dit is islaam site vergeet dat niet
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 juni 2005 om 06:09
.d
Daar ben ik het dan weer niet mee eens, maar goed dat is een andere discussie.

Groet, groet Eelke. dat ben jij alletijd met alles  dus het doet er niet toe of jij dat bent of niet en het is niet voor jou geplaatst
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 juni 2005 om 06:11

Fijn, maar schrijf dat dan ook zo op.  moet dat elke keer erbij op islaam site denk het niet

�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 juni 2005 om 13:56

In eerste instantie geplaatst door taqwaa


Fijn, maar schrijf dat dan ook zo op.  moet dat elke keer erbij op islaam site denk het niet

Inkomstpagina bovenaan: Islaam webportal - Site van iedereen

Verder maakt het geen bal uit of dit een islampagina is of niet, als je over vrouwen in het algemeen hebt, heb je het nu eenmaal over vrouwen in het algemeen. Nogal logisch niet?

Ik zie trouwens geen enkel nut aan die opdeling, alle vrouwen hebben hier de zelfde rechten, hun geloof maakt daar niets voor uit.  Dus al loopt een moslima in een Shakira-broek over straat, dat is haar goed recht!

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 juni 2005 om 13:57
Ik vraag me trouwens af: als zulke teksten hier vaak genoeg op islaammail komen, ga je ze dan ook daadwerkelijk geloven?
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Yassira Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 21 augustus 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 662
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Yassira Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 juni 2005 om 10:50

Kimmie,

Oke nu ga ik even op dat van u in (kimmie), ze mag dan wel een shakira broek aanhebben mag ook haar recht zijn,maar dan mag ze zich zelf geen "moslima" noemen toch een moslima draagt de islamitische kleding aan of ten minste bedekt, En ZEKER geen Shakira broek

Oegt Y

 

*Moslima_Y*
*"Inna Llahou ma3a sabirien"*
Terug naar boven
Eelke Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 09 mei 2005
Online status: Offline
Berichten: 283
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Eelke Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 juni 2005 om 14:22
Toch kan ze het prima beide doen, zonder dat je er ook maar iets aan kunt doen. En zo hoort het volgens mij ook, iedereen moet op z'n eigen manier invulling kunnen geven aan z'n religie. Je kunt ze dan uit de moskee zetten maar hun eigen interpretatie is hun goed recht.

Groet, groet Eelke
Terug naar boven
Seromba Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 02 juni 2005
Online status: Offline
Berichten: 43
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Seromba Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 juni 2005 om 07:08

Er wordt hier islamitische cultuur (een religie) tegenover westerse cultuur (een geografische aanduiding) gezet. Dat klopt niet. Je kunt religies tegenover elkaar en tegenover secularisme zetten, en je kunt regio's met elkaar vergelijken. In dat laatste geval vergelijk je de "westerse islam" met de "midden oosten islam" of de "indonesische islam" ofzoiets.

Dus wat is Yassira's punt nu? Is het dat islamitische meisjes in Nederland zich seculier gedragen? Dat kan ik me voorstellen, dat dat een probleem is. Christenen verzetten zich er ook tegen als de jeugd zich seculier gedraagd ipv christelijk. Echter ik vind dat je moet oppassen met die tegenstelling islamitisch versus westers. Die tegenstelling bestaat niet, want Nederlandse moslims zijn net zo westers als wij. Tenminste, dat zou zo moeten zijn, vind ik. En dat kan ook, je hoeft daar echt niet je moslim-identiteit voor in te leveren! Als ik een westers christen kan zijn, dan kunnen moslims ook westerse moslims zijn, daar ben ik van overtuigd. En misschien hoort daar inderdaad een hoofddoek bij. Maar hier in het westen ben je vrij om te geloven wat je wilt, dus kan iemand zich hier ook moslim noemen �n die Shakirabroek aanhebben. Ik zie hier mensen die plompverloren verkondigen dat iemand die zich zusofzo kleedt geen moslim is. Dat vind ik vreemd, want ik dacht dat de islam een religie was en geen kledingvoorschrift. Wat je dus zegt is dat iemand een vroom moslim kan zijn, die zich in alles afvraagt wat Allah wil, maar zodra diegene een Shakirabroek aantrekt is zij geen moslim meer?! Het zal vast komen omdat ik niks van de islam begrijp, maar ik vind dat een echt vreemde redenatie. Ik dacht altijd dat het zo was dat een ieder zijn verantwoordelijkheid heeft om te doen wat God (Allah) van je vraagt - dat een ieder zich straks zal moeten verantwoorden over de motieven voor zijn daden, dus ook voor zijn kledingkeuze - maar dat het nog altijd God is die bepaalt wie wel of geen moslim (of christen) is, en dat dit niet iets is dat door welke mens dan ook (dus ook niet door Yassira) bepaald kan worden.

Terug naar boven
Seromba Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 02 juni 2005
Online status: Offline
Berichten: 43
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Seromba Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 juni 2005 om 07:11

In eerste instantie geplaatst door Eelke

Toch kan ze het prima beide doen, zonder dat je er ook maar iets aan kunt doen. En zo hoort het volgens mij ook, iedereen moet op z'n eigen manier invulling kunnen geven aan z'n religie. Je kunt ze dan uit de moskee zetten maar hun eigen interpretatie is hun goed recht.

Groet, groet Eelke

Volgens mij zijn wij het met elkaar eens :-)

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 juni 2005 om 07:37
In eerste instantie geplaatst door Seromba

Er wordt hier islamitische cultuur (een religie) tegenover westerse cultuur (een geografische aanduiding) gezet. Dat klopt niet. Je kunt religies tegenover elkaar en tegenover secularisme zetten, en je kunt regio's met elkaar vergelijken. In dat laatste geval vergelijk je de "westerse islam" met de "midden oosten islam" of de "indonesische islam" ofzoiets.

Bwa, de naam van de cultuur doet niet echt terzake.  What's in a name he?  e westerse cultuur is gestoeld op de joods-christelijke traditie, de grieks-romeinse en de arabische beschaving.  De islamitische cultuur komt dan weer van de islam als geloof, de orthodox-christelijke tradities, en de grieks-romeinse beschaving.
Ach ja, dat allemaal terzijde.
Ik denk dat we het erover eens zijn dat je hier in het westen niet kan zeggen dat alle moslims nog in de islamitische cultuur zitten.

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Seromba Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 02 juni 2005
Online status: Offline
Berichten: 43
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Seromba Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 juni 2005 om 07:58
Cultuur is wel complexer dan je hier doet voorkomen. De naam van een cultuur doet zeker wel terzake, want die zegt iets over de herkomst van die cultuur. Als je een regionale cultuur tegenover een religieuze cultuur zet, dan vergelijk je appels met peren en cre�er je bovendien een tegenstelling die niet bestaat. In het westen zie je vaak die tegenstelling tussen "het westen" en "de islam". Die tegenstelling is vals, die klopt niet.
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 juni 2005 om 08:12
Het is zeker complexer (dat is eigenlijk wat ik wou weergeven), maar de naam is niet het belangrijkste eraan, en je kan moeilijk aan de hand van de naam (het gaat hier over 1 enkel woord immers) de belangrijkste eigenschappen van een cultuur dekken. 
Ik zie ook niet waarom je religieuze en regionale culturen zou moeten hebben, wat mij betreft, is een cultuur een cultuur.
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
AmmatoelAziz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 1676
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote AmmatoelAziz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 juni 2005 om 09:24

In de Naam van Allah Meest Barmhartige Meest Genadevolle

Assalamoe3leikoem wara7matu Allah wa Barakatuh broeders en zusters-Niet moslims ook Gegroet,

Djazakie Allah geiran voor het stukje tekst oegtie. Ik sluit me aan bij de woorden van aghie Abd Ara7maan. Misschien dat het stuk in de ogen van niet-moslims nogal hard aankomt daar is het zeker niet voor bedoeld. Voor degenen waar de tekst wel voor is bedoeld zou ik zeggen Moge Allah ons en hen leiden Ameen.

Feit is dat iedereen het recht heeft om te kiezen wat voor geloof ( of geen geloof) hij  of zij aanhangt immers er is geen dwang in het geloof. Veel zusters zijn ook erg onwetend wat de islaam betreft en sommige geven weer hun eigen interpertatie over bepaalde dingen in de Islaam. Allah oordeelt daarover en niet wij dus het is niet zo dat Yassira dit plaats om te oordelen over vrouwen in het algemeen.( corrigeer me lieve oegtie als het nodig is)

Wat me laatst opviel toen ik t.v. aan het kijken was is dat zelfs westerse of niet-moslims veel moeite hebben met o.a. bepaalde dingen die op de t.v. verschijnen en veel ( helaas ook slechte) invloed hebben op jongeren. Vooral de videoclips op tmf en mtv waar veel bloot, veel sexs enz wordt neergezet. Ik schrok zelf toen ik een Nederlandse jongen hoorde zeggen: Tja als een vrouw uitdagend is gekleed dan vraagt ze erom om verkracht te worden? Pardon???

Beste Eelke Je schreef het volgende:

Waarom staat dat er dan nooit. Er wordt altijd over vrouwen gesproken in de ruimste zin van het woord. Ik heb al eens vaker een discussie gevoerd hierover en het standaard antwoord is "een moslim weet wel waar het over gaat". Het vervelende is echter dat hier veel meer mensen komen dan alleen moslims en in vrijwel de hele tekst het alleen gaan over vrouwen in het algemeen.
Vanuit de niet moslim gezien is het een betoog tegen de westerse samenleving en uit vrijwel niets is af te leiden dat het alleen om de moslim wereld gaat. Vind je het dan gek dat een niet moslim een verkeerd beeld krijgt van de islam.

 Jedereen is welkom op deze site, als je op een islaam site terrecht komt dan kun je ook verwachten dat de onderwerpen over het geloof zelf gaan. Als een niet-moslim een verkeerd beeld krijgt over de islaam dan is dat niet  te danken aan moslims die de islaam verkeerd naar buiten brengen. Immers je gaat ook zelf op onderzoek uit dus d.w.z. je bestudeert de Qoraan de ahadith je spreekt er met mensen over die er kennis over hebben enz.

Maar goed, Gayr Inschallah. Een Nederlandse vriendin van mij zei ooit eens tegen me. Wat een fijn geloof heb jij toch Het leert jouw hoe je jezelf moet bedekken en hoe om te gaan met het andere geslacht. Ik ben soms ook jaloers op jullie dat jullie mannen geen hand hoeven te schudden ik zou dat soms ook niet willen maar het wordt van mij verwacht. Dus het is niet altijd zwart wit, respecteer elkaar ondanks alle verschillen wat geloof en afkomst betreft.

Ik laat het hierbij,

FiAmanillah,

Wasalamoe3leikoem wara7matu Allah wa barakatuh

En met Vriendelijke Groetjes.... 

O Allaah, sier ons met de schoonheid van Imaan, Leid ons en laat ons een middel van leiding voor anderen zijn, Ameen
Alle lof is voor Allaah Uit Wiens Bevel alle goede daden worden voltooid.
Terug naar boven
Abdulkadir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2004
Online status: Offline
Berichten: 575
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdulkadir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 juni 2005 om 16:51
Salaam

Ik vind het nou juist jammer dat vele niet-moslims (ja ja, uitzonderingen zijn er ook) durven te claimen dat het tegenovergestelde geld. Dat moslima's blijkbaar in hun ogen een lustobject zijn. De logica is mij nogsteeds een raadsel. Lijkt mij eerder een aangeleerde perspectie.
Eelke, automatisch ervan uit gaan dat het ene beter is dan het andere heeft twee gaten: 1, verandering is positief als negatief, 2 je moet weten waar je meer refereert, in dit geval de rechten van een moslima. Ik kan op mijn duimpies uittellen dat jij ze niet kent. Het enige wat je van mij mag beweren is dat de rechten lang niet altijd in praktijk worden gebracht, maar ik denk dat dat algemeen genoeg is om ook op westerse vrouwen te slaan.
Ik weet niet waarom mensen neigen om hun eigen regels als basis definitie neemt als men over een ander redeneert. In dit geval beweren jullie niet-moslims dat islam en een niet-islamietische kleding kan worden gecombineerd. Maar alleen volgens de westerse regels kan dit, volgens islamietische niet. Immers een niet-islamietische actie hoort niet bij islam. En omdat men redeneert over islam horen de regels van islam te gelden. Logica. Dus een moslims die kleding draagt die on-islamietisch is, is een niet-moslim (tijdelijk). Dat is de redenatie, niet vreemd dus.
Seromba, mag jij dan wel sus en zo zeggen dat moslims die zich niet-islamietisch kleden gewoon moslims zijn?

Ik ben ook maar een mens. Ik maak ook fouten, maar aan Allah leg ik verantwoording af voor al mijn daden.

En Allah Weet Het Beste
Salaam(=vrede)
Terug naar boven
Yassira Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 21 augustus 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 662
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Yassira Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 juni 2005 om 05:06

Assalaam oe Ehleykoom Wr Wb,

Ik sluit me volledig aan bij AmmatoelAziz,Echt AmmatoelAziz U DEELTJE klopt echt helemaal En mooi  verwoord,Echt Mash'allah,

Djazaka Allah oe Ghairan,

Oegt Y. fi dien

*Moslima_Y*
*"Inna Llahou ma3a sabirien"*
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.