Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Het goede is in alles wat Allah heeft ..

 Post Reply Post Reply
Schrijver
AmmatoelAziz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 1676
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote AmmatoelAziz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Het goede is in alles wat Allah heeft ..
    Geplaatst op: 04 juni 2005 om 07:28

In de Naam van Allah de Barmhartige de Genadevolle

Assalamoe3leikoem wara7matu Allah wa Barakatuh..

Onderstaand verhaal is afkomstig uit een lezing over Al Qadr-De voorbeschikking.

Het goede is in alles wat Allah heeft bepaald.

Er was eens een zakenman die wachtte op zijn vliegtuig om een belangrijke handelsovereenkomst af te sluiten. Toen de adhaan ( oproep tot het gebed) klonk ging hij salaat doen. Toen hij terug kwam van de salaat was zijn vliegtuig reeds vertrokken en bedroefd ging hij zitten. Korte tijd later kwam het nieuws dat het vliegtuig verongelukt was. De man maaktte soedjoed in dankbaarheid tot Allah Ta3la voor zijn veiligheid doordat hij het vliegtuig had gemist door de salaah en hij herinnerde zich de volgende ayaah :

"en het kan zijn dat je iets verafschuwd dat goed voor je is en dat je van iets houdt wat slecht voor je is. Allah weet maar jullie weten niet ( Soera Al-Baqarah: 216)

Het goede is in alles wat Allah heeft bepaald  en kunnen we ook begrijpen door het volgende voorbeeld"Als een gelovige zijn hand is verwond, moet hij Allah dankbaar zijn dat zijn hand niet gebroken is. En als zijn hand gebroken is moet hij Allah loven dat zijn hand niet afgesneden is of dat hij zijn rug niet brak, wat nog ernstiger is.

( Uit The pilars of Islaam en imaan M. Bin Jamil Zeno)

FiAmanillah,

wasalaamoe3leikoem wara7matu Allah wa Barakatuh

O Allaah, sier ons met de schoonheid van Imaan, Leid ons en laat ons een middel van leiding voor anderen zijn, Ameen
Alle lof is voor Allaah Uit Wiens Bevel alle goede daden worden voltooid.
Terug naar boven
92Chick Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 17 april 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 109
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 92Chick Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 juni 2006 om 16:33
WaleykumSalam Warahmattullah Wabarakatohu

heel mooi voorbeeld (:
ik zeg ook altijd: uit iets "slechts", komt altijd iets goeds (:

over je voorbeeld van de verwondde hand.. met pijn gaan zonden weg.
dus als het een van ons overkomt moeten we eigenlijk juist blij zijn :P
(als je een trage en pijnlijke dood sterft, worden tijdens je lijden je zonden vergeven en kan je misschien zelfs zonder zonden sterven :) )
(ik zal zometeen of morgen de hadieth plaatsen)

AllahHafiz
I am what I am, and only Allah swt can change that! (:
proud to be a moslim <3
Terug naar boven
92Chick Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 17 april 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 109
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 92Chick Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 juni 2006 om 16:50

KAFFARAH (boetedoening)

De profeet saws zei: ,,Geen moslim lijdt aan iets, zoals aan een prif van een doorn of erger, of Allah wist daardoor zonden van hem uit, en zijn zonden vallen van hem af zoals bladeren van bomen op de grond vallen."
(Overgeleverd door: Boecharie, Muslim)

Ibn Mas'oed zei:
,,Ik bezocht de Profeet en Hij had koorts. Terwijl ik Hem met mijn hand aanraakte zei ik: "Boodschapper van Allah, u hebt hele hoge koorts." De Profeet van Allah antwoordde:",,Inderdaad, mijn koorts is zo hoog als die van twee van jullie". Ik vroeg: ,,Is dat omdat jij een dubbele beloding ontvangt?" Hij zei: ,,Dat is zo. Geen moslim lijdt aan iets, zoals aan de prik van een doorn of iets erger, of Allah wist iets van zijn zonden daardoor uit. En zijn zonden vallen van hem weg zoals de bladeren van een boom op de grond vallen." "
(Overgeleverd door: Boecharie, Muslim)

Bron: Hadieth vertaling "WAARDE VAN ONZE DADEN" Door: Abdul Haqq

I am what I am, and only Allah swt can change that! (:
proud to be a moslim <3
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 juni 2006 om 00:46

Asalaam Aleikum,

Hahaha...dat is eigenlijk best wel grappig dat als je pijn hebt dat je dan eigenlijk blij moet zijn omdat dan je zonden worden vergeven. Maar anyway, laatst stootte ik mn been tegen een zwaar voorwerp en ik werd gelukkig niet kwaad door de pijn maar ik dacht toen ook ineens aan die hadieth en was toen eigenlijk toch wel blij dat ik mn been had gestoten.....

Salaam.

Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.