Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenVraagje aan de mannen

 Post Reply Post Reply Pagina  12>
Schrijver
dunya Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 20 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 17
Directe link naar dit bericht Onderwerp: Vraagje aan de mannen
    Geplaatst op: 07 november 2003 om 20:09

salaam allemaal

ik heb een vraagje aan jullie.

Als ik het ga hebben over nederlandse meisjes he wat is de eerste wat er bij jullie naar binnen schiet??

groetjes

Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 november 2003 om 21:16

 

Wa3alaikom Asalaam Warahmatoellah Wabarakatoehoe Dunya,

Ook al was dit bericht niet voor mij bedoeld: Zou ik misschien
mogen weten waarom je deze vraag stelt....?

Wat wil je hier mee bereiken...en dit heeft toch niet echt wat met de Islaam te maken....lijkt mij.

Jullie Zuster Fi Dien!

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
dunya Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 20 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 17
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 november 2003 om 21:22

ik vraag het omdat ik hiermee iets wil aantonen, van de mannen in mijn omgeving weet ik het, maar ik wil het nu van anderen weten wat ze vinden.

groetjes

Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 november 2003 om 21:47

 

Asalaam 3alaikom Warahmatoellah Wabarakatoehoe,

Maar hoe denken 'de mannen' in jouw buurt dan over Nederlandse meisjes?

Wat wil je hiermee precies aantonen..als ik zo vriendelijk mag zijn om dat te vragen....?

En heeft dit te maken met de Islaam...?
Zo ja, zou ik dan mogen weten wat..?

Jullie Zuster Fi Dien!!

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
dunya Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 20 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 17
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 november 2003 om 21:52
je vraagt steeds het zelfde als men gewoon antwoord dan komt de clou later wel!!
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 november 2003 om 21:59

 

Asalaam 3alaikom Warahmatoellah Wabarakatoehoe,

Je hoeft je eigen niet aangevallen te voelen.

Maar..mensen (met name de mannen in dit geval) hoeven niet te antwoorden en zullen misschien ook wel niet snappen waarom ze moeten antwoorden als ze de link niet zien m.b.t de Islaam.

Want zoals we allemaal weten is dit een Islaam site. Dus kom hier niet aanzetten met onzinnige berichten die helemaal niks te maken hebben met de Islaam.

Dus daarom herhaal ik steeds mijn vraag. Dat zou ik niet doen als je gewoon normaal antwoordt!!

Want ik heb het goede met deze site voor...dus ook voor alle topics etc...

Jullie Zuster Fi Dien!!

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
islaam Bekijk dropdown
Admin Group
Admin Group
Avatar
Islaam

Lid geworden: 13 maart 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 280
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 november 2003 om 00:18
In eerste instantie geplaatst door dunya

salaam allemaal

ik heb een vraagje aan jullie.

Als ik het ga hebben over nederlandse meisjes he wat is de eerste wat er bij jullie naar binnen schiet??

groetjes

Salaam alikoum,

Ik ben met marocaantje eens dat jouw vraag redelijk vaag is dunya.

Nederlandse meiden zijn in mijn ogen zelfde als andere meiden, ze hebben hun positieve en negatieve kanten. er zijn goede en slechte nl meiden. Ik vind niet dat er een steriotype nederlandse meid bestaat in de ogen van de mannen.

en wat ik ook duidelijk wil maken, uit oogpunt van islaam. Islam maakt geen verschil tussen sexe, afkomst, ras etc..

Islaam omvat alles wat in ons leven omgaat en daarmee wil ik duidelijk maken dat ook op een site van islam alle zaken bespreekbaar zijn. uiteraard binnen de grenzen van respect etc.. maar onze islam omvat alles.

kortom dunya. ik verzoek je toch om wat duidelijker te zijn over in welke opzicht je vraag stelt. en wat specifieker te zijn. en inshallah zullen daar duidelijke meningen en antwoorden op je vraag komen.

salaam

 

Leef voor het leven net als je voor altijd zou leven en leef voor het hiernamaals net als je morgen zou sterven.
Terug naar boven
dunya Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 20 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 17
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 november 2003 om 21:04

Ik vind dat de mensen die hier zo reageren me even mijn gang moeten laten gaan, ze krijgen later wel te weten waar dit over gaat.

Ik wil dus gewoon weten wat de mannen hier vinden en natuurlijk ook de meisje maar darvan weet ik ongeveer wel.

Het is dus gewoon een vraagje en hoop dat jullie antwoord willen en als jullie geduld hebben dan vetel ik jullie later wel waar dit op slaat

ik ben me ook bewust dat dit een islaam site is want dat kan ik zelf ook wel uit de website naam concluderen!

 

Dus ik hoop vooralsnog dat jullie je medewerking verlenen!

afzender iemand die gewoon even de meningen wil chacken

alvast bedankt

Terug naar boven
Leyla Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 29 augustus 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 302
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 november 2003 om 22:04

A Selaam oe Ale'ykoem,

Ik heb zo'n vaag vermoeden dat deze vraag samenhangt met de topic "Is dit Liefde" onder het kopje "Relatie jongens en meisjes".

Er is daar ook al een hete discussie aan de gang betreffende Nederlandse meiden..of wijven, zoals Dunya ze noemt.

Maar, je stelt hier dus opnieuw de vraag, en je vraagt een ieder antwoord te geven. Bij deze mijn mening:

Een vraag als "Wat vinden jullie van de Nederlandse meiden" is absurd en bekrompen. Zulke vragen leiden tot generalisatie. Zoals Islaam hierboven al zei: je hebt goede en slechte mensen, of dit nu Nederlanders, Marokkanen, Chinezen of Turken zijn. De Islam kent bovendien geen verschil in ras, afkomst, sekse of huidskleur. Het wordt eens tijd dat je je horzion verbreedt, en niet alsmaar gefocust blijft op dat ene groepje Nederlandse meiden in jouw omgeving, die toevallig "slecht" zijn.

Mag ik jou een tegenvraag stellen a Dunya: wat heb jij tegen Nederlandse Meiden? Ik ben wel benieuwd wat jouw beweegredenen zijn.

Wa Ale'ykoem a Selaam.

The Believers In Their Mutual Friendship, Mercy & Afflection Are Like One Body: If Any Part Of It Complains, The Rest Of The Body Will Also Stay Awake In Pain.
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 november 2003 om 22:29

 

Wa3alaikom Asalaam Warahmatoellah Wabarakatoehoe,

Ik sluit me helemaal aan bij jouw bericht.

Ik ben het helemaal met je eens!! Elhamdoulilah!

Jullie Zuster Fi Dien!!

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
Salim Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 29 september 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 33
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 november 2003 om 20:39
In eerste instantie geplaatst door dunya

salaam allemaal

ik heb een vraagje aan jullie.

Als ik het ga hebben over nederlandse meisjes he wat is de eerste wat er bij jullie naar binnen schiet??

groetjes

\

Salaam Dunya,

Ik heb echt zitten nadenken hoe je vraag te beantwoorden, ik weet namelijk niet waar je naar toe wilt.

Maar de opzet van de vraagstelling vind ik ongepast, bekrompen en zeer beledigend voor ieder van ons! ik bedoel ons omdat een mens niet aangerekend behoort te worden op z'n ras maar daden! en dan niet door jou of mij...laat het aan Allah over.

Maar mischien bedoel je het niet zo en heb je een ander motief voor je.. wat vreemde vraag, dan horen we het graag van je.

Ik heb genoeg Nederlandse vrienden waaronder meisjes/vrouwen voor wie ik respect heb, dus als je iets negatiefs wilt horen!..Sorry I cant help you.

Salaam, Salim 

Doe wat je wil, praten doen ze toch.... maar doe NIET wat Allah NIET wil.. want de dood is nabij...
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 november 2003 om 21:05

Hallo Dunya,

ik had gehoopt dat je al wat had nagedacht over dat vorige topic.  Blijkbaar niet... 

Nu, ik daag je uit...  Wat vind jij van Nederlandse meisjes?  Maar ik wil dan wel dat je met RESPECT over hen praat en dat je je mening kunt staven...  Dus niet 'mensen die ik ken, denken er zo over'.  Dan doe ik net hetzelfde en hoop ik dat ik je van mening kan doen veranderen...

Groetjes Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
dunya Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 20 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 17
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 november 2003 om 22:42

even serieus mensen, ik ben niet uit op negatieve antwoorden of op positieve antoorden het enige wat ik vraag is eerlijkheid. Zonder te antwoorden naar wat sociaal wenselijk is maar gewoon je iegen mening. Waar ik op uit ben?

Ik wil gewoon jullie mening hierover hebben. En dan zal ik ook eerlijk zijn over wat ik vind dus kimmie je moet even geduld hebben! En natuurlijk respect elke keer wel,maar wel met eerlijkheid.

Ik hoop nu echt dat mensen me eens hun mening te geven zonder te verwijzen naar eerdere uitspraken van mij of mij te beschuldigen. Het is immers gewoon een vraaag die ik stel en mag ik dan misschien een kleine hoop koesteren dat mensen die ook beantwoorden?

Dus zoals velen al hebben gezegd toon respect dus ook naar mij toe

groetjes iemand die nu wel genoeg heeft van beschuldigingen en hoopt op antwoorden

herformulering: Wat vinden jullie van niet-moslim mensen, zowel de mannen als de vrouwen, in elke opzicht, zowel normen en waarden als gedragingen!!

ik hoop dat de vraag nu wel respectabel is in ieders ogen

 

Terug naar boven
Suna Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 07 november 2003
Online status: Offline
Berichten: 6
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 november 2003 om 09:44

Beste Dunya,

Ik had gehoopt op een iets serieuzer reactie, heb je zelfs twijfel bij voorbaat gegeven over je bedoeling wat de vraag betreft.

Helaas is je kortzichtige arogantie je toch de baas, kom op wat voor antwoord verwacht je op zo'n vraag???

En hoe komt het dat je je verheven voelt boven een Ned. meisje.

Ik had pas willen reageren als je je (clou bekend) hebt gemaakt maar jij maakt er een spelletje van, dus!!!trek je mond open een wees iemand die zich niet achter woorden verschuilt......Of hou je raadsels voor je

Bij voorbaat dank,

een ge�riteerde,

Suna 

OP de dag des oordeels wordt ons niet gevraagt wat we hebben gelezen.maar wat we hebben gedaan.
Terug naar boven
Leyla Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 29 augustus 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 302
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 november 2003 om 11:21

A selaam oe Ale'ykoem,

Wat vinden wij van niet-Moslims in het algemeen? Ik vind dat een onmogelijke vraag! Elk mens is anders en elk mens maakt eigen keuzes...elk weldenkend mens, weet dat die keuzes gerespecteerd dienen te worden, hoeveel ze ook van die van jezelf verschillen.

Je vraagt aan ons, Moslims nota bene, wat we van anderen vinden. En dat terwijl de Islam de meest tolerante religie naar anders denkenden/gelovigen toe is! Een mooi voorbeeld is Onze Profeet (vzmh), die, wanneer er een lijkwade van een niet-gelovige voorbij werd gedragen, hij uit respect en fatsoen stil bleef staan.

En wat ik het grappige aan je formulering vind is, dat je vraagt wat we van "hun" normen en waarden vinden. Die vraag is toch dubbelzinnig? Elk volk dat uberhaupt normen en waarden heeft, verdient respect!

Zoals ik al eerder gezegd heb, zulke vragen leiden tot generalisatie. Zijn bekrompen en dubbelzinnig. Ik weet zelf inderdaad nog steeds niet wat je met dit soort vragen wil bereiken...misschien dat je wat duidelijker moet zijn. Twijfel is niet echt een sterke basis, vind je niet?

Wa Ale'ykoem a Selaam

The Believers In Their Mutual Friendship, Mercy & Afflection Are Like One Body: If Any Part Of It Complains, The Rest Of The Body Will Also Stay Awake In Pain.
Terug naar boven
allah's gift Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 31 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 6
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 november 2003 om 15:02

is goed dunya uit mijn eigen nieuwsgierighied ben ik benieuwd waar je naartoe wilt met deze vraag en zal hem dan ook beantwoorden.

ik denk bij het woord nederlandse meisje (ik weet dat het raar klinkt maar toch is het zo) aan moslima ik zal dit uitleggen voordat mensen het verkeerd vatten. ik heb dat omdat ik een nederlandse vriendin(platonisch) die moslima is en bij der ouders woont die christelijk zijn. en een van de mooiste dingen om te zien vindt ik een vrouw met nederlanse uiterlijk (blauwe ogen, blanke huid enz.) gehuld in een sluier het is een beeld wat in eerste instantie niet klopt, dat is een eerste gedacht maar als je erover nadenkt en dan nog een keer kijkt dan kan ik er alleen maar de grootste respect voor opbrengen.

salaam, allah's gift 

Terug naar boven
Suna Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 07 november 2003
Online status: Offline
Berichten: 6
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 november 2003 om 15:20

Salaam broeder Rachid,

Wat een prachtig ervaring om te delen,  en ik geef je gelijk hierin! je krijgt kippevel als je dat van dichtbij meemaakt.

Ben blij een reactie van een man te lezen die met zo'n respect praat over (Nederlandse) vrouwen.

Nou Dunya, hopenlijk is je vraag bij deze beantwoord en komt jouw CLOU eindelijk naar voren!!!

Salaam,

Suna

OP de dag des oordeels wordt ons niet gevraagt wat we hebben gelezen.maar wat we hebben gedaan.
Terug naar boven
dunya Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 20 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 17
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 november 2003 om 19:00

salaam

nog steeds geen serieuze antwoorden??Valt me van jullie tegen

groetjes

Terug naar boven
sanny Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 17 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 14
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 november 2003 om 19:08

selaam alaikoem

wat wil je graag weten dan over nederlandse meiden

je maakt ons wel nieuwsgierig met je vraag

walaikoem selaam

Terug naar boven
islaam Bekijk dropdown
Admin Group
Admin Group
Avatar
Islaam

Lid geworden: 13 maart 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 280
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 november 2003 om 22:13
In eerste instantie geplaatst door dunya

salaam

nog steeds geen serieuze antwoorden??Valt me van jullie tegen

groetjes

Salaam Dunya,

Je kan geen antwoord verwachten op een vraag die ERG vaag en breed is. Als jij nou eindelijk eens je vraag en doel duidelijk formuleert dan zullen we allemaal onze mening erover laten weten inshallah.

Leef voor het leven net als je voor altijd zou leven en leef voor het hiernamaals net als je morgen zou sterven.
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 november 2003 om 22:40

 

Asalaam 3alaikom Warahmatoellah Wabarakatoehoe,

Ik ben het helemaal met Islaam eens.

Zolang mensen niet weten wat je vraag precies inhoudt, en wat je daarmee wilt bereiken..denk ik niet dat mensen zullen reageren. (Zoals je nu al ziet).

Jullie Zuster Fi Dien!!

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
Leyla Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 29 augustus 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 302
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 november 2003 om 11:06
In eerste instantie geplaatst door dunya

salaam

nog steeds geen serieuze antwoorden??Valt me van jullie tegen

groetjes

A Selaam oe Ale'ykoem,

Ik moet hier best om lachen eigenlijk! Waar zitten je ogen a Dunya? Je vraagt om meningen van anderen, vervolgens krijg je een aantal meningen naar je hoofd geslingerd en nog is het niet goed! Blijkbaar zit er geen mening bij die jij kan delen. Want het ziet ernaar uit dat jij iets wil horen, zodat je jouw opvatting jegens Nederlandse en/of Niet-Moslim meiden, kracht bij kan zetten.

Ik zal je uit die zoete droom helpen: Niet iedereen ziet de dingen zoals jij ze ziet! Elhamdoelillah bestaan er nog mensen die ruimdenken, tolerant en, wat het belangrijkst, rechtvaardig zijn.

Het wordt tijd dat je erbij neerlegt lieve schat, dat niet iedereen zo verbitterd is ....so..It's Game Over!

Wa Ale'ykoem A selaam

 

The Believers In Their Mutual Friendship, Mercy & Afflection Are Like One Body: If Any Part Of It Complains, The Rest Of The Body Will Also Stay Awake In Pain.
Terug naar boven
dunya Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 20 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 17
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 november 2003 om 23:23

leyla kritiek leveren op iemand is geen antwoord op een vraag. dus het is geen game over als ik ten minste een antwoord krijg zoals salim en allah's gift. Zulke antwoorden respecteer ik, maar al die verwijten mijn richting op,net of ik een verwachting heb over de antwoorden dat is niet zo. Ik wil alleen maar de meningen horen en kijken of dat door de meeste wel of niet gedeeld word.

En ik hoop dan ook dat er niet geantwoord word naar wat sociaal wenselijk is of hoe het zou moeten zijn binnen het islam, want wat hoort is niet perse altijd in gedrag te uiten.

 

Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 november 2003 om 00:25

Assalaam Alaykoum wr wb,

Lieve zuster, hoewel ik al je link weet, omdat je grof over hen praat...zal ik je vraag beantwoorden. Zowel me vader als me broers hebben een reactie gegeven, dus hierbij lieve zuster. Nederlandse meisjes zijn in de ogen van me broers/vader (mannen), gewone meisjes. Meisjes die je met respect behoort te behandelen, die niets van jou als MAn te vrezen moeten hebben, dat ze niet het gevoel moeten hebben dat ze zich bedreigd voelen of wat dan ook. Alhamdoelilah, ongelovige meisjes zien zij niet als meisjes die je behoort te misbruiken/ te bedreigen of wat dan ook. Je mag als man zoiezo niet in de buurt komen van een meisje, of zij nou gelovig is of niet!

Jou vraag duidt erop neer, dat je een harde strijd voert met Nederlandse meisjes, is jou vriend (wat dus niet mag!!!) soms vreemd gegaan met een Nederlandse, is dat de achterliggende gedachte....????

Lievi.....laat het geen obsessie voor je zijn. verdoe je tijd daar niet aan, want afgelopen vrijdag is er Alahmdoelilah een Nederlandse klasgenote bekeerd...hoe kijk je daar tegen aan? Zij is mijn zuster geworden en zij blijft NEDERLANDS!!!!!!

Moge Allah swt je hart vervullen met liefde, inshaAllah

Geef het goede voorbeeld en ze zullen net als jou willen zijn...inshaAllah

Je zuster Imaan

P.S Zowel me broers als me vader, vinden dat je niet zo mag denken over Nederlandse meisjes, we moeten juist dou'a voor hen doen en hen niet veroordelen!

 

 

 

 

 

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
Leyla Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 29 augustus 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 302
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 november 2003 om 14:35

A selaam oe Ale'ykoem,

Ik sluit me helemaal aan bij Onze Zuster Imaan  en wil er nog even aan toevogen dat het inderdaad wel Game Over is! Je zogenaamde clou zal blijkbaar niet naar boven komen, omdat velen te snel uitgekeken zijn op zulk soort spelletjes  

Wa Ale'ykoem a Selaam

The Believers In Their Mutual Friendship, Mercy & Afflection Are Like One Body: If Any Part Of It Complains, The Rest Of The Body Will Also Stay Awake In Pain.
Terug naar boven
munira Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 21 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 3
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 november 2003 om 23:04

Salamou aleikoum

Ik zal als meisje maar zeggen wat ik van NL meisjes vind ( al is het onmogelijk om over iedereen te praten want ik ken niet ALLE NL meisjes) maar goed, ik snap ook niet echt waar je heen wilt maar ik zal het maar "proberen" te beantwoorden.... Nederlandse meisjes er zijn goede en zijn minder goede en zijn lieve er zijn minder lieve...... net als de rest van de wereldbevolking!!!  dus je kunt deze vraag ook stellen over Turkse,Marokaanse,Chinese,Egyptische enz enz enz!! Maarja als je deze topic opende met het oog op een flinke roddel party dan heb je m op een fout forum geplaatst! Want er zijn ook genoeg NL moslima's en het worden er steeds meer Subhan Allah!!!!!

Terug naar boven
~Zahra~ Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 713
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 november 2003 om 11:02
In eerste instantie geplaatst door dunya

leyla kritiek leveren op iemand is geen antwoord op een vraag. dus het is geen game over als ik ten minste een antwoord krijg zoals salim en allah's gift. Zulke antwoorden respecteer ik, maar al die verwijten mijn richting op,net of ik een verwachting heb over de antwoorden dat is niet zo. Ik wil alleen maar de meningen horen en kijken of dat door de meeste wel of niet gedeeld word.

En ik hoop dan ook dat er niet geantwoord word naar wat sociaal wenselijk is of hoe het zou moeten zijn binnen het islam, want wat hoort is niet perse altijd in gedrag te uiten.

 

Terug naar boven
~Zahra~ Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 713
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 november 2003 om 11:38

asalam aleikum wa rahmatoelahi wa barakatoehoe,

dunya schreef:

En ik hoop dan ook dat er niet geantwoord word naar wat sociaal wenselijk is of hoe het zou moeten zijn binnen het islam, want wat hoort is niet perse altijd in gedrag te uiten.

Weet je Dunya,

Ik denk dat de meeste broeders en zusters niet reageren,'zoals het in de islam zou moeten'.Denk je nou echt dat we andere dingen zeggen,omdat het wenselijk is?Allah (vzmh)kan in onze harten kijken,wat we ook met onze mond beweren...De broeders en zusters die echt hun geloof practiseren,zullen geen vooroordelen hebben;

  O, gij die gelooft! Laat een volk het andere volk dat waarschijnlijk beter is dan zij, niet bespotten, noch vrouwen andere vrouwen, die misschien beter zijn dan zij. En belastert elkander niet, noch noemt elkaar bij scheldnamen. Kwaad is (het geven van) een slechte naam na de aanvaarding van het geloof, en zij die geen berouw tonen zijn de onrechtvaardigen. (Soerat Al-Hodjoraat; Aya 11)

Djarier ibn 'Abdoellah verhaalt dat de Boodschapper van Allah zei:"Wie niet genadig is voor de mensen, wordt niet begenadigd door Allah." (Overgeleverd door Boekhaarie & Moeslim)

De Profeet zei:" Jullie afstamming is geen reden om iemand te beschimpen. Jullie zijn allen kinderen van Adam. Niemand heeft superioriteit over een ander, behalve door religie en taqwa (godvrezendheid) (Overgeleverd door Al-Bazzar)


Hoe zit het met de mensen om jou heen,die 'dingen'vinden van nl meisjes,hoe staan zij in hun geloof?

En wat mij persoonlijk betreft...ik hou van iedereen met een goed hart...

 

wa salaam,Zahra

Terug naar boven
Umm Umarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 704
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 november 2003 om 12:24

 

Asalaam wa alaikoum...

Ik wilde effe op deze topic reageren...omdat ik het toch wel heel jammer vindt hoe hier door de meeste wordt gereageerd....Ze stelt een vraag...er kan gewoon op gereageerd worden...de meesten geven aan dat het vaag is of dat ze niet weten welke kant ze op wil met de vraag...Jullie kunnen gewoon aangeven wat jullie van nederlandse meiden vinden...en dat hoeft niet negatief te zijn...ze vraagt ook niet naar een negatieve mening...En ik heb in een aantal reacties gelezen dat jullie deze vraagstelling "bekrompen, beledigend vinden en dat het niet bij deze site hoort" waarom eigenlijk....Sorry ik vind het onzin....Jullie vallen haar met z'n allen aan...als deze vraagstelling je niet aan staat reageer dan op een andere topic...iedereen mag hier wat plaatsen...als het echt zo grof en beledigend is...dan was de topic wel verwijderd....en de leden hoeven hier niet uit te maken wat hier wel of niet geplaatst kan worden....laat dat maar aan de beheerder over...en  oordelen over iemand moet je al helemaal achterwege laten bijv de reactie van zahra: O, gij die gelooft! Laat een volk het andere volk dat waarschijnlijk beter is dan zij, niet bespotten, noch vrouwen andere vrouwen, die misschien beter zijn dan zij. En belastert elkander niet, noch noemt elkaar bij scheldnamen. Kwaad is (het geven van) een slechte naam na de aanvaarding van het geloof, en zij die geen berouw tonen zijn de onrechtvaardigen. (Soerat Al-Hodjoraat; Aya 11)

Hier is toch geen sprake van...ze heeft toch niemand beledigd....ze stelt de vraag hoe de mannen ("moslim mannen"anders zou ze het hier niet plaatsten) denken over de nederlandse meiden...ze heeft hier niemand mee beledigd...

sorry ik wil niet aanvallend overkomen...maar ik wilde het toch effe voor dunya opnemen omdat ik de probleem niet zie van deze topic....

Beschrijving van het paradijs! http://www.freewebs.com/islamiway/beschrijving.htm
Terug naar boven
~Zahra~ Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 713
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 november 2003 om 12:39

asalam aleikum wa rahmatoelahi wa barakatoehoe oeghti,

komt eigenlijk doordat dit topic lijkt samen te hangen met de topic 'is het liefde'

waar wel beledigende dingen staan..dit lijkt een vervolg van dat topic te zijn...

vergeef mij als ik verwarring schep...

wallahoeAkbar

wa salaam

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  12>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.109 seconden.