Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Zoon van 12 jaar.

 Post Reply Post Reply
Schrijver
AmmatoelAziz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 1676
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote AmmatoelAziz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Zoon van 12 jaar.
    Geplaatst op: 15 september 2005 om 07:36

In de Naam van Allah de Barmhartige de Genadevolle

 

Zoon van 12 jaar.

 

De vader van de jongen was even weg. De jongen overleed plotseling ,

 

De vrouw dacht: we hebben maar een zoon wat zal er met mijn man gebeuren als hij het hoort, hoe zal hij zich voelen.

 

Ze bedacht een oplossing , ze bedwong haar emoties en legde daarna het lijk van de jongen in zijn kamer op bed ,waarna ze een laken over het lijk spreidde. Niemand in de buurt wist wat er gebeurd was.

 

Later kwam de man thuis, de vrouw was gewoon bezig met haar werkzaamheden, er was nergens aan te merken dat er wat gebeurd was. Ze maakte het eten voor hem klaar en bracht het voor hem, hij begon te eten, de vrouw zei toen tegen hem: mag ik wat vragen, ik durf het eigenlijk niet ?

 

De man zei: natuurlijk is er soms wat . Ze zei: De buren van ons hadden ons wat gegeven om bij ons te houden, we hebben het al meer als tien jaar bij ons, nou vragen ze het terug, moet ik het geven of niet?

 

Hij zei: wees bang voor Allah het is niet van jou ze hebben het aan jou gegeven om bij je te houden als ze het nu vragen moet je het met plezier teruggeven, het is niet van jou , dat je zoiets denkt . toen zei zij : Nee ik weet het maar het is al zo lang bij ons dat ik er ben van gaan houden, ik kan het nu moeilijk loslaten , de buren zeggen: ik heb je het tijdelijk gegeven omdat ik dat zelf wou, niet omdat jij dat zei.

 

De man zei toen : Denk eraan als je het niet teruggeeft en je gaat dood moet je hier uitleg over geven , wees bang voor Allah geef het met plezier terug.

 

Ze zei: wilt u echt dat ik het teruggeef, vindt u het niet erg dat ik er verdrietig van word . Hij zei: je hoeft er niet verdrietig om te zijn want het was niet van jou. Toen zei zij: Als u er zo over denkt luister dan , Allah heeft ons een zoon gegeven om bij ons te houden, hij was 12 jaar bij ons en nu heeft Allah hem teruggenomen.

 

Ze had zijn gedachten zover gebracht, dat de man geen traan had laten vloeien om zijn zoon.

 

De pijn, het geschreeuw, de woede, die dingen zijn er omdat we iets als van onszelf beschouwen

O Allaah, sier ons met de schoonheid van Imaan, Leid ons en laat ons een middel van leiding voor anderen zijn, Ameen
Alle lof is voor Allaah Uit Wiens Bevel alle goede daden worden voltooid.
Terug naar boven
dienares Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 18 augustus 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 327
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote dienares Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 september 2005 om 07:49

SobhanAllahhhhhhh, ik kreeg er gewoon kippenvel van, MashAllah wat een verhaal...en wat een mashAllah vrouw....!!!

Djazaka Allahoe gairan voor het plaatsen mijn oeght!

Islam Is A ReliGiOn Of PeAcE.....
Terug naar boven
AmmatoelAziz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 1676
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote AmmatoelAziz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 september 2005 om 07:51

Wa antie mien ahlie djazaa oegtie fie Deen.

Moge Allah ons laten behoren tot de geduldigen Ameen!

O Allaah, sier ons met de schoonheid van Imaan, Leid ons en laat ons een middel van leiding voor anderen zijn, Ameen
Alle lof is voor Allaah Uit Wiens Bevel alle goede daden worden voltooid.
Terug naar boven
dienares Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 18 augustus 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 327
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote dienares Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 september 2005 om 09:08
Amin inshAllah...
Islam Is A ReliGiOn Of PeAcE.....
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.063 seconden.