Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Waarom niet?

 Post Reply Post Reply
Schrijver
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Waarom niet?
    Geplaatst op: 11 oktober 2005 om 16:40

Malcolm X en ik hebben de huidige sfeer op islaammail besproken. Aangezien wij vaak in het verleden verscheidene discussies op een beschaafde manier hebben gevoerd (of hebben proberen te voeren) als moslim en niet-moslim, irriteren we ons mateloos aan de sfeer op het forum.

Wij zijn er zeker van dat moslims en niet-moslims prima samen kunnen opschieten.  Dat onze meningen soms verschillen (wat tussen alle mensen zo is), moet niet in de weg staan dat een goede discussie mogelijk is, waarin men toch beleefd blijft.

Dus: als er nog mensen zijn die zich ergeren aan de huidige sfeer, en liever constructief willen werken in de plaats van destructief (zie topic 'Het Forum'), laat hier wat achter!

En hiermee doelen we niet op (korte) negatieve of irritante reacties. Als je hier wat wil melden moet het een positieve steunbetuiging zijn voor het eerherstel van de imago van de site. Indien dit niet het geval is kun je beter niks plaatsen.

Kim(mie) en Malcolm X

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Engeltje Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 06 september 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 348
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Engeltje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 oktober 2005 om 16:42
Chapeau!
Hear hear!

Positieve, constructieve, opbouwende suggesties die mee helpen aan de goede sfeer van dit forum kan ik alleen maar toejuichen.
Een oog om een oog maakt de hele wereld blind.
- Ghandi
Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malcolm X Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 oktober 2005 om 16:48
Salaam Aleikum,

Ja...., jullie ogen bedriegen jullie niet.
Ik heb de krachten gebundeld met kimmie, om maar eens te laten zien hoe het wel kan.
Wij hebben vaak genoeg discussies gevoerd, maar dat betekent niet dat we mekaar voor rotte vis gaan uitmaken.
Ik ben moslim, zij niet moslim. Wij zijn het bijna altijd oneens als het gaat om religieuze zaken, maar toch haten we mekaar niet ;)
Waarom niet? Beleefdheid en fatsoen.
Geloof me, ze heeft me vaak genoeg de bloed onder de nagels vandaan gehaald, en vice versa. Maar discussie voeren en normaal tegen mekaar doen kan dus gewoon. Zelfbeheersing, nadenken over wat je schrijft en goed lezen wat de ander post zou alvast een goed begin zijn.

Inshallah nemen jullie dit initiatief serieus. Het zegt al veel dat Kimmie als niet moslima het imago van een islamitische site wil opkrikken. Rahil Amin heeft al een poging gewaagd.
Laat hier dus geen ruzies in voorkomen!

Salaam aleikum,

Malcolm X
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 oktober 2005 om 16:50

De laatste tijd slagen we er trouwens zelfs in 'hard' te discussi�ren zonder elkaar het bloed vanonder de nagels te halen

Edit: hierbij worden de religieuze thema's ook niet geschuwd en het is vaak erg interessant.

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Yassira Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 21 augustus 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 662
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Yassira Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 oktober 2005 om 17:06

Assalaamoe ehleykoom Warhamatoelah Wabarkatoehoe,

Wat leuk om te horen

***REST in PEACE***

Met vriendelijke groeten Oegt Y. fi dien

*Moslima_Y*
*"Inna Llahou ma3a sabirien"*
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 oktober 2005 om 18:00
Een heel goed initiatief. Alhoewel ik het doorgaans nog wel mee vind
vallen. dit forum steekt beslist al gunstig af tegen menig andere, maar
het kan natuurlijk nog veel beter. ik zal nog meer proberen niet te
beledigen, maar de hele softe tour ligt me toch ook weer niet zo erg.
VREDE!
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 oktober 2005 om 22:59
In eerste instantie geplaatst door Kimmie

Malcolm X en ik hebben de huidige sfeer op islaammail besproken. Aangezien wij vaak in het verleden verscheidene discussies op een beschaafde manier hebben gevoerd (of hebben proberen te voeren) als moslim en niet-moslim, irriteren we ons mateloos aan de sfeer op het forum.

Wij zijn er zeker van dat moslims en niet-moslims prima samen kunnen opschieten.  Dat onze meningen soms verschillen (wat tussen alle mensen zo is), moet niet in de weg staan dat een goede discussie mogelijk is, waarin men toch beleefd blijft.

Dus: als er nog mensen zijn die zich ergeren aan de huidige sfeer, en liever constructief willen werken in de plaats van destructief (zie topic 'Het Forum'), laat hier wat achter! Het doel van de topic was niet om de boel te vernietigen...maar nogmaals dit is wat ik wil achterlaten....

Extreem veel discussi�ren: De profeet (vzmh) heeft gezegd in een authentieke overlevering:  "Niemand zal dwalen nadat hij is geleid, behalve wanneer hij twistziek wordt" (Moesnad Ah'mad 5/252, Sah'ieh' al-Djaami 5633)

Iets beweren zonder bewijs en zonder enig nut leidt ver van het Rechte Pad en de meest vergeefse argumenten van mensen tegenwoordig gaan gepaard met gebrek aan kennis of leiding of verwijzing naar het Boek (de Quraan). We zijn voldoende gemotiveerd om nutteloze discussies te vermijden, zoals de profeet (vzmh) heeft gezegd: " Ik garandeer een huis in het Paradijs aan degene die een discussie vermijdt, ook al heeft hij gelijk". (Aboe Daawoed 5/150, Sah'ieh' al-Djaami 1464

En hiermee doelen we niet op (korte) negatieve of irritante reacties. Als je hier wat wil melden moet het een positieve steunbetuiging zijn voor het eerherstel van de imago van de site. Indien dit niet het geval is kun je beter niks plaatsen.

Kim(mie) en Malcolm X

Terug naar boven
Ni3met Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 21 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 447
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ni3met Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 oktober 2005 om 03:14

Prachtig initiatief. Hopelijk heeft het ook echt zin. Maar hoe  pak je dat aan als iemand toch uit zn sloffen schiet en irritant/onfatsoenlijk begint te worden? Trouwens, Als ik een keer onbewust iemand beledig, Dan mag je dat best zeggen. Dan kan ik er de volgende keer insha Allah namelijk op letten.

Terug naar boven
eduard Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 27 september 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 307
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote eduard Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 oktober 2005 om 07:44
Futiel dat wel maar toch zeker een leuk en lief initiatief.

Namaste!

Namaste komt van het sanskriet - Namaskaar - wat betekent:
Ik eer, of buig voor, het Goddelijke in jou.

Ik eer de plaats in jou waarin het hele universum is.
Ik eer de plaats in jou die liefde is,
waarheid, licht en vrede.

Als jij daar bent, in jou, waar liefde is,
waarheid, licht en vrede
en ik ben daar, in mij, waar liefde is,
waarheid, licht en vrede,

dan zijn we Een


Het geloof, de islam, is universeel! (maar er hangt niet altijd hetzelfde naamplaatje aan...)
Terug naar boven
Umm Umarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 704
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Umm Umarah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 oktober 2005 om 08:01

 

GOED initiatief, allemaal ons best doen en dan lukt het wel.

Beschrijving van het paradijs! http://www.freewebs.com/islamiway/beschrijving.htm
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 oktober 2005 om 14:32
UP!!!
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
AmmatoelAziz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 1676
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote AmmatoelAziz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 oktober 2005 om 14:50

Een heel goed initiatief..Moet ons lukken met zijn allen!

Gr.AmatoelAziz

 

O Allaah, sier ons met de schoonheid van Imaan, Leid ons en laat ons een middel van leiding voor anderen zijn, Ameen
Alle lof is voor Allaah Uit Wiens Bevel alle goede daden worden voltooid.
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 oktober 2005 om 14:52
In eerste instantie geplaatst door Yassira

***REST in PEACE***

Dat klinkt alsof je ons dood wilt RIP is nl iets wat je zegt tegen een dood iemand die je een goed hiernamaals wenst

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 oktober 2005 om 15:53
Nou, dat is toch een heel mooie wens; iemand een goed hiernamaals
toewensen? zeker zo goed als iemand een goed hiernumaals toewensen,
want dat is beslist een stuk korter
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 oktober 2005 om 09:30
Inderdaad
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Django Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 augustus 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 329
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Django Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 oktober 2005 om 13:01
Bishmillah Rahman Rahiem....
It is in chancing, we find our purpose....
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 oktober 2005 om 13:22

Asalaam Aleikum,

de profeet (vzmh) heeft gezegd: " Ik garandeer een huis in het Paradijs aan degene die een discussie vermijdt, ook al heeft hij gelijk". (Aboe Daawoed 5/150, Sah'ieh' al-Djaami 1464

Terug naar boven
Saviourmachine Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 30 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 110
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Saviourmachine Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 oktober 2005 om 10:10
Grappig gezegde. Discussie vermijden is soms inderdaad een goede eigenschap. Meestal zijn het de mensen die slecht discussieren die moeite hebben discussies te vermijden. Het is tenslotte dezelfde verbale gave. Je moet je goed kunnen uitdrukken om aan te geven of je ergens wel of niet over kunt spreken, zonder je gelijk mee te laten voeren. En ik heb wel eens wat discussies gemeden, dus 't is mooi dat er wat huizen voor me klaar staan!
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.063 seconden.