Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenniet-moslims in Shariah van Islam

 Post Reply Post Reply Pagina  <1 345
Schrijver
muslima5 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 30 oktober 2005
Online status: Offline
Berichten: 398
Directe link naar dit bericht Onderwerp: niet-moslims in Shariah van Islam
    Geplaatst op: 14 mei 2006 om 16:40
ah, mijn conclusie klopt: selectief lezen. van alles wat ik heb gezegd, reageer je alleen op dat..
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 mei 2006 om 16:56
In eerste instantie geplaatst door Rahil Amin

In eerste instantie geplaatst door alzukar

Beste Jiyuu, Alleen al de uitdrukking "behandeling van niet-moslims" spreekt boekdelen! Er is niemand die mij "behandelt" behalve een arts!
Zegt Jezus (vrede zij met hem) zelf niet: Behandel de mensen in alles zoals je wilt dat ze jullie behandelen. Als jij zegt Jezus (vrede zij met hem) te volgen dan hoor je geen probleem te hebben met het woordje "behandel"


In het geval van de sharia word m.i. wel erg eenzijdig door ��n partij (moslims) vastgesteld wat wordt verstaan onder "behandelen" c.q. het "behandelingsplan".

Jouw zin "Als jij zegt Jezus..........etc." hierboven
staat in Lucas 6,31 als "Zoals gij wilt dat de mensen u behandelen, moet gij het hun doen". Wie de passage "Bemint uw vijanden", waaraan deze zin is ontleend, leest ziet dat het hier feitelijk gaat om het "Gij zult geen kwaad met kwaad vergelden".
Ik kan z� een aantal voorbeelden van het internet plukken waar, heden ten dage, onder toepassing van de sharia, kwaad met een misschien nog v��l groter kwaad wordt vergolden. Zoals de 16-jarige jongen, genaamd Mohammed Moalim, die onlangs tijdens een openbare executie in een koranschool in Mogadishu de moordenaar van zijn vader mocht doodsteken. Een beest verzint, laat staan doet, zulke dingen niet!

Terug naar boven
muslima5 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 30 oktober 2005
Online status: Offline
Berichten: 398
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 mei 2006 om 17:35

In eerste instantie geplaatst door alzukar

In eerste instantie geplaatst door Rahil Amin

In eerste instantie geplaatst door alzukar

Beste Jiyuu, Alleen al de uitdrukking "behandeling van niet-moslims" spreekt boekdelen! Er is niemand die mij "behandelt" behalve een arts!
Zegt Jezus (vrede zij met hem) zelf niet: Behandel de mensen in alles zoals je wilt dat ze jullie behandelen. Als jij zegt Jezus (vrede zij met hem) te volgen dan hoor je geen probleem te hebben met het woordje "behandel"


In het geval van de sharia word m.i. wel erg eenzijdig door ��n partij (moslims) vastgesteld wat wordt verstaan onder "behandelen" c.q. het "behandelingsplan".

Jouw zin "Als jij zegt Jezus..........etc." hierboven
staat in Lucas 6,31 als "Zoals gij wilt dat de mensen u behandelen, moet gij het hun doen". Wie de passage "Bemint uw vijanden", waaraan deze zin is ontleend, leest ziet dat het hier feitelijk gaat om het "Gij zult geen kwaad met kwaad vergelden".
Ik kan z� een aantal voorbeelden van het internet plukken waar, heden ten dage, onder toepassing van de sharia, kwaad met een misschien nog v��l groter kwaad wordt vergolden. Zoals de 16-jarige jongen, genaamd Mohammed Moalim, die onlangs tijdens een openbare executie in een koranschool in Mogadishu de moordenaar van zijn vader mocht doodsteken. Een beest verzint, laat staan doet, zulke dingen niet!

beste alzukar

voordat je verdere uitspraken doet over beesten en insecten, lees eerst deze fatwa. en kom dan zeggen of het nou echt zo is dat kwaad met kwaad vergolden wordt volgens de sharia. nogmaals, lezen jullie selectief?lees mn vorige posts en reactie op ruud en druideherne.

http://www.islamonline.net/servlet/Satellite?pagename=IslamO nline-English-Ask_Scholar/FatwaE/FatwaE&cid=111950354854 6

ik hoor het wel. en nogmaals: hoe de sharia nowadays uitgevoerd wordt is niet zoals het hoort!!waarom dringt het niet tot jullie door dat er een groot verschil is tussen de echte sharia die de Profeet saws na liet en de sharia van nu!en nu we het toch over Jezus/Isa as hebben. hij heeft idd gezegd dat kwaad niet met kwaad vergolden moet worden. maar als ik zoals jullie ga redeneren, dan is er de afgelopen eeuwen heeeeel wat anders gebuerd dan dit.maar nee, ik weet beter. ik weet dat dat niet is wat het christendom leert. ik weet dat MENSEN dat doen en dan de naam christendom op plakken. waarom kunnen jullie andersom zo'n redenering niet maken? sorry, maar ik zie NIKS terug van wat Isa as heeft gezegd terug in de regeringen die samen met de kerk regeerden de afgelopen eeuwen. heksenjachten is een groot voorbeeld.maar ik heb de inzicht wel om te concluderen dat dit mensenwerk is en niet Gods werk.ondanks dat deze personen vermeldden dat ze onder Gods naam handelden.

ciao

Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 mei 2006 om 02:07

Zukar en Ruud,

 

Het schijnt dat jullie twee bezorgd zijn om jullie vrijheden en bang zijn niet alles meer te kunnen doen wat jullie zouden willen doen. Ruud en Zukar, komen jullie even weer terug op aarde, de harde realiteit van het leven op aarde is dat je je verplichtingen moet nakomen en gehoorzaam moet zijn aan het gezag. Ongehoorzaam zijn aan de autoriteiten heeft eenmaal grote consequenties tot gevolg.

 

Als burger van een land ben je verplicht je te houden aan de grondwet van dat land.

Overtreed je de regels, wordt je gestraft met boetes, gevangenisstraf of doodstraf. Als werknemer van een bedrijf dien je te houden aan de reglementen van de baas of het bedrijf. Leef je ook deze regels niet na, dan is ontslag het gevolg. Wat weer kan leiden tot nog ergere dingen. Als zoon of dochter van je ouders ben je verplicht gehoorzaam te zijn. Ongehoorzaamheid leidt ook hier tot familieruzie of zelfs afstoting. Als student ben je verplicht je te houden aan het (universiteit-)schoolreglement. Faal je ook hierin, dan is schorsing het gevolg. Als student ben je verplicht je aan de regels van de docent/leraar te houden, doe je dit niet dan is het gevolg een slechts cijfer of een slechte beoordeling. Als individu heb je je eigen beperkingen die je aan jezelf oplegt. Overtreed je die, dan volgt frustratie, schuldgevoel, teleurstelling etc etc etc. Wat ik jullie duidelijk wil maken is dat hoe je het ook bekijkt, dat jullie altijd verplicht zijn je aan regels en wetten te houden van een ander. Dit kan je niet voorkomen.

 

De Koran zegt: �LA IKRAHA FIDIN� (Er is geen dwang in de godsdienst). Dat betekent je hebt de vrijheid te kiezen, en dat geldt voor alles in het dagelijkse leven. Bijvoorbeeld, je verschijnt morgen niet op je werk of op school. Uiteindelijk zal je de consequenties moeten dragen voor het niet naleven van regels. Mijn punt is dat jullie wel bereid zijn wetten van mensen te gehoorzamen, maar niet bereid zijn om dat ook met de goddelijke wetten te doen. Zou dit niet de ultieme test voor jullie zelf zijn? Tot nu toe zien jullie slechts de buitenkant van dingen, maar alles gaat veel dieper. Het enige wat jullie zien is dat GOD in de Islamitische Shariah van ons vraagt om ons aan een hele hoop regels en wetten te houden, maar waarom? Waarom wil GOD dat? Waarom wil GOD dat ik al die dingen doe? Al deze vragen leiden tot het doel van het leven op aarde. GOD schiep de mens met een reden, en die reden of dat doel moet gehaald worden.

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 mei 2006 om 03:15

In eerste instantie geplaatst door muslima5

ah, mijn conclusie klopt: selectief lezen. van alles wat ik heb gezegd, reageer je alleen op dat..
Ik reageer op onzin die je dit keer geschreven hebt.Er hebben wel degelijk mensen hier geschreven dat men de sharia hier als wet zou willen invoeren.Dat wil niet zeggen dat ik selectief lees,maar dat ik alleen selectief geantwoord heb.Rechters zijn mensen en omdat mensen fouten kunnen maken of soms te veel emotie KUNNEN laten meespelen,moet men geen regels in een wetboek hebben staan die aanlijding geven tot extreem geweld.Het stenigen van een overspelige vrouw is extreem geweld... Het doden van een homo is extreem geweld...  En al moet je minimaal 100 getuigen naar voren brengen,dan nog wens ik deze regels niet thuis in een wetboek.

Strafrecht

Het strafrecht is in de sharia minder ontwikkeld dan in westerse rechtssystemen. Strafrecht heeft in de islam grotendeels privaatrechtelijk karakter. Op moord staat bijvoorbeeld de doodstraf als maximale strafmaat, maar de nabestaanden van een slachtoffer bepalen of deze straf inderdaad wordt ge�ist of dat met zoengeld genoegen wordt genomen. De hoogte van zo'n bedrag komt vervolgens door onderhandeling tussen de partijen tot stand. Bloedwraak of eerwraak is onder de sharia verboden.

Een aparte status hebben de direct uit de koran afgeleide verbodsbepalingen, de zogenaamde hadd-misdrijven (حد, mv. حدود hoedōed, grens). Dat zijn: ontucht en overspel (زناء zinā), valse getuigenissen in relatie tot ontucht en overspel, alcoholgebruik, diefstal en straatroof. Op diefstal staat amputatie van de rechterhand, bij recidive amputatie van de linkervoet als maximumstraf.

Op overspel staat volgens koran 24:2 bestraffing met honderd stok- of zweepslagen voor beide betrokkenen, maar meestal wordt dood door steniging toegepast overeenkomstig de joodse wet. Of dit inderdaad teruggaat op het voorbeeld van Mohammed is onduidelijk. Vast staat dat hij eenmaal dood door steniging heeft opgedragen in het geval van overspel van joodse onderdanen. Koran 4:15 heeft betrekking op niet nader gespecificeerde onzedelijkheden die bestraft worden met levenslange opsluiting of tot "Allah een weg voor hen opent" (mogelijk invrijheidstelling na oprecht berouw). In beide gevallen geldt echter dat vier getuigen van onbesproken gedrag de geslachtsdaad of de onzedelijkheid moeten hebben gezien. Op het afleggen van een vals getuigenis staan tachtig slagen, waarvan kan worden afgezien wanneer dat de wens is van de benadeelde. Bestraffing kan ook volgen na het afleggen van een bekentenis, die echter niet onder dwang verkregen mag worden. De rechter dient zich ervan te overtuigen dat de verdachten zich van de strafmaat bewust waren voordat zij hun bekentenis aflegden en moet de verdachten de mogelijkheid geven hun bekentenis te herroepen, zelfs al zouden ze de waarheid gesproken hebben. Alleen in de Malikitische leerschool geldt zwangerschap zonder getrouwd te zijn als rechtmatig bewijs van ontucht. Homosexualiteit wordt als ontucht behandeld.

Van Abdallah ibn Abbaas : Oemar ibn al-Chattaab heeft gezegd, terwijl hij op de preekstoel van de Profeet zat : �God heeft Mohammed met de waarheid gezonden en heeft hem het Boek geopenbaard, en tot de openbaring behoorde ook het vers over de steniging. Wij hebben het gereciteerd, uit ons hoofd geleerd en begrepen. De Profeet heeft gestenigd en wij hebben na hem gestenigd. Nu ben ik bang dat na verloop van tijd iemand zal zeggen : �Wij vinden de steniging niet in Gods boek�, en aldus een door God geopenbaarde verplichting zal nalaten. Steniging is in Gods boek verplicht gesteld voor wie ontucht heeft bedreven na wettig geslachtsverkeer te hebben gehad, zowel mannen als vrouwen, als het bewijs geleverd is, of in geval van zwangerschap of bekentenis. �

Steniging in de bijbel

In het Oude Testament wordt steniging als straf enkele malen genoemd, onder meer voor godslastering, overspel, het offeren aan of knielen voor vreemde goden (inclusief de zon en de maan), maar ook het sprokkelen van hout op Sabbat. Jezus neemt in het Nieuwe Testament afstand van steniging als straf door de woorden Wie van jullie zonder zonde is, laat die als eerste een steen naar haar werpen te spreken toen een vrouw gestenigd dreigde te worden. Omdat niemand daarna nog een steen durfde te gooien, kon de vrouw ongedeerd ontkomen. De laatste steniging die in de bijbel genoemd is die van Stefanus, een christen van het eerste uur (Handelingen 7). De latere apostel Paulus (toen nog Saulus geheten en een fanatiek vervolger van christenen) was getuige van deze steniging

 
 
 
 
 
 
 
 
"GIJ ZULT NIET DODEN!!!!"
Handjes af van ons wetboek.
Terug naar boven
muslima5 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 30 oktober 2005
Online status: Offline
Berichten: 398
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 mei 2006 om 04:44
In eerste instantie geplaatst door Ruud

In eerste instantie geplaatst door muslima5

ah, mijn conclusie klopt: selectief lezen. van alles wat ik heb gezegd, reageer je alleen op dat..
Ik reageer op onzin die je dit keer geschreven hebt.Er hebben wel degelijk mensen hier geschreven dat men de sharia hier als wet zou willen invoeren.Dat wil niet zeggen dat ik selectief lees,maar dat ik alleen selectief geantwoord heb.Rechters zijn mensen en omdat mensen fouten kunnen maken of soms te veel emotie KUNNEN laten meespelen,moet men geen regels in een wetboek hebben staan die aanlijding geven tot extreem geweld.Het stenigen van een overspelige vrouw is extreem geweld... Het doden van een homo is extreem geweld...  En al moet je minimaal 100 getuigen naar voren brengen,dan nog wens ik deze regels niet thuis in een wetboek.

sorry, onzin?je moet eerst begrijpen wat ik ermee bedoel voor je gaat beledigen. ik weet HEUS wel dat er HIER mensen zijn die dit hebben geroepen. wat ik bedoelde is: welke mensen (metmacht in de politieke sfeer in dit land) hebben dit gezegd?en waarom deze paniek?dus dat een paar mensen het roepen op een forum betekent dat het gelijk zal komen?ik heb zoveel dingen op fora gelezen van andere religies en andersdenkenden over ons moslims. ik ga er toch ook niet op in en ik ga toch ook niet gelijk dneken dat het gaat gebeuren. het zijn maar MENSEN die dit roepen. en nog wel mensen zonder macht. en dan nog als je macht hebt, moet je eerst een heel alnd achter je hebben wil je zo'n rechtssysteem invoeren. een forum is niet de echte wereld.het is maar een virtuele wereld.DAT bedoelde ik!en ik bedoelde het goed t.o.v. jou. dus jammer dat je dat niet zag. je zal dan wel niet selectief lezen, maar je aandacht is wel selectief. lees eerst goed voor je iemand beledigd.

niemand wil jouw rechtboek veranderen. en met niemand bedoel ik met mensen met macht voor je weer gaat roepen dat mensen op deze forum het wel willen. dit is een forum waar mensen hun ideeen uiteenzetten. net zoals jij jouw idee uiteenzet. en als er ook in hte oude testament staat dat er zulke straffen zijn, waarom reageert iedereeen dan alleen op de islam. concentreer je dan op het oude testament. als ik het goed begrepen heb, geloven jullie ook in dat boek. toch?het desbetreefende vers staat hierin:Deuteronomy 22: 22 en Leviticus 20: 10. en deze is opgenomen in het christelijke oude testament.dus als je het ergens niet mee eens bent dan zou ik me maar eerst met mn eigen geloof bezig houden, goed?je gelooft toch in het oude testament?

ik weet heel goed dat de sharia complexrer is als hoe jij het hierboven wil doen blijken. dat je een stukje hebt geknipt en geplakt vanuit het internet betekent niet dat je het hele isl recht nu uiteen hebt gezet op een postje op een forum. ik heb een paar verzen die Jezus heeft gezegd over wat hij nou precies onder overspel verstaat, ook paraat staan om ze teplakken, maar ik weet dat je dingen in hun context moet zien en meer kennis moet hebben voor je uitspraken doet.en dak niet zomaar mensen onnodig moet kwetsen.jammer dat sommige van jullie niet hetzelfde respect voor de islam kunnen tonen.

Terug naar boven
vradig Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 06 februari 2006
Online status: Offline
Berichten: 258
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 mei 2006 om 05:15
In eerste instantie geplaatst door muslima5

(..) !en nu we het toch over Jezus/Isa as hebben. hij heeft idd gezegd dat kwaad niet met kwaad vergolden moet worden. maar als ik zoals jullie ga redeneren, dan is er de afgelopen eeuwen heeeeel wat anders gebuerd dan dit.maar nee, ik weet beter. ik weet dat dat niet is wat het christendom leert. ik weet dat MENSEN dat doen en dan de naam christendom op plakken. waarom kunnen jullie andersom zo'n redenering niet maken? sorry, maar ik zie NIKS terug van wat Isa as heeft gezegd terug in de regeringen die samen met de kerk regeerden de afgelopen eeuwen. heksenjachten is een groot voorbeeld.maar ik heb de inzicht wel om te concluderen dat dit mensenwerk is en niet Gods werk.ondanks dat deze personen vermeldden dat ze onder Gods naam handelden.

ciao



muslima5, dat is de spijker op de kop! Je hebt helemaal gelijk dat er weinig (lijkt) te zien (is) van Jezus op aarde.
Ik zie zelf ook een grote discrepantie tussen de kerk/gemeente (de kerk = alle gelovigen in Jezus, dus niet een instelling) in de eerste eeuwen, toen Paulus het nieuws van de opstanding van Jezus richting Europa bracht (nb in die tijd zijn andere leerlingen ws al helemaal tot India geweest). De eerste grote gemeenten die in het nieuwe testament genoemd worden werden bv. gevestigd in Klein-Azi�/huidige Turkije (bv. Efeze, Smyrna, Pergamum, Turatira, Sardes, Filadelfia, Laodicea worden genoemd).
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 mei 2006 om 05:40
CONFRONTEREND RECHTSPREKEN
Ons huidig klinisch-afstandelijk (straf-)rechtsysteem komt t� vaak volslagen niet tegemoet aan de een bestaande, wens van benadeelden dat hen " waarlijk recht" wordt gedaan c.q. genoegdoening wordt geschonken. Schrijnend kan het zijn om machteloos te moeten toekijken hoe iemand, via strafsoort en/of -maat, niet �cht wordt geconfronteerd met wat hij jou heeft berokkend. Je zou die persoon deelachtig willen maken aan jouw leed, hem brengen inzicht en tot het uiten van, door jou als waarlijk en oprecht ervaren, berouw.
Voorbeeld:
Iemand rijdt onder invloed van alcohol je kind dood.
Straf (bijvoorbeeld):
1. dader moet, zo lang jij dat wilt, tenminste de kosten die aan het overlijden zijn verbonden betalen (dus bv. ��k kosten van grafrechten), te verhalen door de overheid. Betreft het een vermogende dader dan moet hij, al naar gelang dat vermogen, m��r betalen, het surplus te schenken aan een instelling voor gehandicapte verkeersslachtoffers;
2. dader moet, zo lang jij dat wilt, tweemaal per jaar een week in een cel doorbrengen. Na afloop van die week moet hij met jou een gesprek voeren van minstens een uur over wat destijds heeft plaatsgevonden, en jou daarbij in de ogen kijken;
3. dader moet, zo lang jij dat wilt, tenminste ��n week per jaar, hand- en spandiensten verrichten in een instelling voor gehandicapte verkeersslachtoffers.

Ik ben van mening dat van een "confrontatiestraf" zoals ik die hierboven schets een zeer afschrikkende werking naar potentie�le daders uitgaat.



Terug naar boven
muslima5 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 30 oktober 2005
Online status: Offline
Berichten: 398
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 mei 2006 om 05:44
In eerste instantie geplaatst door vradig

In eerste instantie geplaatst door muslima5

(..) !en nu we het toch over Jezus/Isa as hebben. hij heeft idd gezegd dat kwaad niet met kwaad vergolden moet worden. maar als ik zoals jullie ga redeneren, dan is er de afgelopen eeuwen heeeeel wat anders gebuerd dan dit.maar nee, ik weet beter. ik weet dat dat niet is wat het christendom leert. ik weet dat MENSEN dat doen en dan de naam christendom op plakken. waarom kunnen jullie andersom zo'n redenering niet maken? sorry, maar ik zie NIKS terug van wat Isa as heeft gezegd terug in de regeringen die samen met de kerk regeerden de afgelopen eeuwen. heksenjachten is een groot voorbeeld.maar ik heb de inzicht wel om te concluderen dat dit mensenwerk is en niet Gods werk.ondanks dat deze personen vermeldden dat ze onder Gods naam handelden.

ciao



muslima5, dat is de spijker op de kop! Je hebt helemaal gelijk dat er weinig (lijkt) te zien (is) van Jezus op aarde.
Ik zie zelf ook een grote discrepantie tussen de kerk/gemeente (de kerk = alle gelovigen in Jezus, dus niet een instelling) in de eerste eeuwen, toen Paulus het nieuws van de opstanding van Jezus richting Europa bracht (nb in die tijd zijn andere leerlingen ws al helemaal tot India geweest). De eerste grote gemeenten die in het nieuwe testament genoemd worden werden bv. gevestigd in Klein-Azi�/huidige Turkije (bv. Efeze, Smyrna, Pergamum, Turatira, Sardes, Filadelfia, Laodicea worden genoemd).

ok dat kan. maar begrijp je wat ik bedoel?waarom kan ik en een heleboel moslims met mij wel onderscheid maken tussen mensenwerk en Godswerk binnen jullie godsdienst en kunnen jullie die niet maken bij ons?waarom kwetsen sommige van jullie onnodig?waarom zoveel verscheidenheid?snap het echt niet. dit noem ik injustice.echt waar.

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <1 345

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.125 seconden.