Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenniet-moslims in Shariah van Islam

 Post Reply Post Reply Pagina  123 5>
Schrijver
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Directe link naar dit bericht Onderwerp: niet-moslims in Shariah van Islam
    Geplaatst op: 21 april 2006 om 15:40

Er bestaat nog steeds te veel onwetendheid over moslims en de Islam. Bij het woord Shariah gaan bij de meeste niet-moslims al de haren recht overeind staan. Naar mijn nederige mening: zwaar onterecht en ook nog eens sterk overdreven.

Vooroordelen bij mensen weghalen, zal mij in mijn eentje niet lukken. Toch wil ik over dit onderwerp praten met mijn broeders, zuster en andere ge�nteresseerden.

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 april 2006 om 15:46
In eerste instantie geplaatst door jiyuu

Er bestaat nog steeds te veel onwetendheid over moslims en de Islam. Bij het woord Shariah gaan bij de meeste niet-moslims al de haren recht overeind staan. Naar mijn nederige mening: zwaar onterecht en ook nog eens sterk overdreven.

Vooroordelen bij mensen weghalen, zal mij in mijn eentje niet lukken. Toch wil ik over dit onderwerp praten met mijn broeders, zuster en andere ge�nteresseerden.

Discriminatie op Homo of Lesbiene zijn,vind ik verwerpelijk.Buiten nog andere inhumaane straffen.En ik ben daar vast niet de eenige in.

Je zal maar homo zijn Jihuu en je gevoel je heele leven moeten verbergen.Omdat je anders niet geaccepteerd wordt als mens.

Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 april 2006 om 21:22

Je geeft direct al aan wat jouw probleem is met de Shariah. Daar zal ik zo op reageren. Maar eerst even iets anders.

 

Ik ben zelf geen Islamgeleerde, maar dat weerhield mij nooit ervan om mij dieper in de materie te verdiepen. Ik begon ooit met het woord voor woord uit het hoofd leren van honderden ahadith en hoofdstukken uit de Koran. Ik werk nu al 5 jaar aan mijn eigen Tafseer van de Koran waarvan ik tot nu pas twaalf verzen heb kunnen behandelen. Zo veel studiemateriaal is er over Islamitische onderwerpen te vinden, alhamdolillah.

 

Met mijn weinige ervaring, weinige kennis en te kleine boekenkast, maar met een goudeerlijk en puur hart, waag ik mij toch op het terrein van de grote geleerden.

 

Ik ben moslim (eerste plaats) en Nederlander (tweede plaats).

Als Nederlander ben ik blij met het recht van godsdienstvrijheid in de grondwet, ik ben daar heel dankbaar voor.

 

Ik ben conservatief en denk dat de Islam als religie verkeerd wordt begrepen door velen. Ik ben er fel op tegen dat sommigen de conservatieve moslims afschilderen als �Wahhabi�, een denigrerende term.

 

Verder behoor ik tot de AhleSoennah walJamaah en raad ik mensen aan ook de weg van de salaf-us-salehin (vrome voorgangers) te volgen.
www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 april 2006 om 21:41

In de Koran staan er verschillende verzen die het pluralisme in de Islam aangeven. Mensen van een andere godsdienst die onder de Shariah leven, worden niet verplicht aan de regelgeving te houden die in strijd is met hun eigen godsdienst. Tenzij ze dat zelf willen en dat ook aangeven. De betekenis van wat Allah zegt:

 

Zij blijven gehoor geven aan de leugen, zij blijven eten van het verbodene en als zij tot jou komen: oordeel dan tussen hen of wendt je van hen af en indien jij je van hen afwendt, dan kunnen zij jou geen enkele schade berokkenen. En indien jij oordeelt, oordeel dan onder hen met rechtvaardigheid. Voorwaar, Allah houdt van de rechtvaardigen. (Koran 5:42)

 

Zomaar mensen straffen omdat ze anders zijn, komt in de Islam niet voor. Dat zijn de bekende indianenverhalen over de Shariah. De Islamitische oplossing voor het bestaan van verschillende religies is heel simpel het samen met elkaar leven op deze planeet. Het is Allah die op Zijn Tijd zal oordelen over de mensen:

 

En als jouw Heer het had gewild, dan zouden degenen die op aarde zijn, zeker allen tezamen hebben geloofd. Wil jij (Muhammad) dan de mensen dwingen opdat zij gelovigen worden? (Koran 10:99)

 

Dat het in de praktijk ook werkt, is bewezen door de eerste grondwet van Medina. Een aantal artikelen ervan zal ik binnenkort hier plaatsen. Daarin zal je lezen dat iedere godsdienst zijn eigen wetten en regels behoudt ook onder de Islamitische staat.

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 april 2006 om 23:12
Theorie, theorie, theorie.
Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 april 2006 om 04:54

Neen keiharde realiteit:

 

In de eerste grondwet van de Islamitische Staat, de �Verklaring�, samengesteld door Profeet Muhammad (sallalaho alaihi wasallam) in Medina, stond er over de niet-moslim minderheid, de joden, in Artikel 30 dat zij een geheel onafhankelijke natie hebben onder de moslims. En dat de joden hun religie hebben en de moslims hun eigen religie.

 

Artikel 49. �Zij (joden) dienen ondersteuning te geven en te krijgen wanneer een lid van deze verklaring wordt aangevallen.�

 

Artikel 63. �Joden blijven hun bezittingen behouden en hebben eigen toezicht op hun interne zaken, net als de moslims, met dien verstande dat er rechtvaardigheid heerst tussen alle mensen van deze verklaring.�

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 april 2006 om 05:51
In eerste instantie geplaatst door Ruud

In eerste instantie geplaatst door jiyuu

Er bestaat nog steeds te veel onwetendheid over moslims en de Islam. Bij het woord Shariah gaan bij de meeste niet-moslims al de haren recht overeind staan. Naar mijn nederige mening: zwaar onterecht en ook nog eens sterk overdreven.

Vooroordelen bij mensen weghalen, zal mij in mijn eentje niet lukken. Toch wil ik over dit onderwerp praten met mijn broeders, zuster en andere ge�nteresseerden.

Discriminatie op Homo of Lesbiene zijn,vind ik verwerpelijk.Buiten nog andere inhumaane straffen.En ik ben daar vast niet de eenige in.

Je zal maar homo zijn Jihuu en je gevoel je heele leven moeten verbergen.Omdat je anders niet geaccepteerd wordt als mens.

Je hebt vast wel vernomen hoe de christelijke paus over homosexuelen denkt. Heb het eergisteren op tv gezien. Dit is wat jullie bijbel over homo's zegt:

Leviticus 18:22
22 Bij een manspersoon zult gij niet liggen met vrouwelijke bijligging; dit is een gruwel.

Leviticus 20:13
Wanneer ook een man bij een manspersoon zal gelegen hebben, met vrouwelijke bijligging, zij hebben beiden een gruwel gedaan; zij zullen zekerlijk gedood worden; hun bloed is op hen!

Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 april 2006 om 18:45
Het geeft geen zin om de Islam te vergelijken met het Christendom wat betreft issues als homosexualieit.
Beiden godsdiensten hebben hier ongeveer dezelfde opvattingen.
Zowel de Wetten van Mozes, de Christelijke wetgeving voorzover die nog bestaat als de Shariah zijn eenzijdige wetgevingen.
Geen van hen kan zich vinden in de universele wetten van de mens.
Ze zijn diep diepdiep verwerpelijk!
Sorry ik wil niemand kwetsen maar het is allemaal zo vol huichelarei dat ik haast moet kotsen.
Ik heb een kleine vraag?
Hoeveel bloed en ellende moet er nog door deze godsdiensten verspreid worden voordat mensen zullen afzien van hun dwaling?
Begrijpen jullie nu echt niet dat alle ellende van de mensen van de afgelopen 4000 jaar voortkomt uit deze vewerpelijke dwalingen ?
en zelfs nu nog zijn juist zij het hoogst actief om mensen te verdrukken, de mens te ontkennen en oorlogen te beramen.
Werkelijk ik begin de titel van Kafir inmiddels met ere te dragen:-)


Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 april 2006 om 22:27
In eerste instantie geplaatst door Rahil Amin

In eerste instantie geplaatst door Ruud

In eerste instantie geplaatst door jiyuu

Er bestaat nog steeds te veel onwetendheid over moslims en de Islam. Bij het woord Shariah gaan bij de meeste niet-moslims al de haren recht overeind staan. Naar mijn nederige mening: zwaar onterecht en ook nog eens sterk overdreven.

Vooroordelen bij mensen weghalen, zal mij in mijn eentje niet lukken. Toch wil ik over dit onderwerp praten met mijn broeders, zuster en andere ge�nteresseerden.

Discriminatie op Homo of Lesbiene zijn,vind ik verwerpelijk.Buiten nog andere inhumaane straffen.En ik ben daar vast niet de eenige in.

Je zal maar homo zijn Jihuu en je gevoel je heele leven moeten verbergen.Omdat je anders niet geaccepteerd wordt als mens.

Je hebt vast wel vernomen hoe de christelijke paus over homosexuelen denkt. Heb het eergisteren op tv gezien. Dit is wat jullie bijbel over homo's zegt:

Leviticus 18:22
22 Bij een manspersoon zult gij niet liggen met vrouwelijke bijligging; dit is een gruwel.

Leviticus 20:13
Wanneer ook een man bij een manspersoon zal gelegen hebben, met vrouwelijke bijligging, zij hebben beiden een gruwel gedaan; zij zullen zekerlijk gedood worden; hun bloed is op hen!

Vriend...... Kerk en staat zijn in dit land gescheiden... En wat de Paus zegt op dit gebied zal me WORST wezen! Net zo als die onzin over geen condoom gebruik!!!
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 april 2006 om 03:56

Er is hier (gelukkig) geen sprake van een christelijke sharia. Zou een aantal minderheden in dit land behoorlijk wat vrijheid kunnen kosten.

 

Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 april 2006 om 16:03
In eerste instantie geplaatst door Peter Pan

Er is hier (gelukkig) geen sprake van een christelijke sharia. Zou een aantal minderheden in dit land behoorlijk wat vrijheid kunnen kosten.

 

De homo's zouden het er inderdaad niet goed vanaf brengen.
Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
vradig Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 06 februari 2006
Online status: Offline
Berichten: 258
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 april 2006 om 16:13

In eerste instantie geplaatst door DruideHerne

Het geeft geen zin om de Islam te vergelijken met het Christendom wat betreft issues als homosexualieit.
Beiden godsdiensten hebben hier ongeveer dezelfde opvattingen.
Zowel de Wetten van Mozes, de Christelijke wetgeving voorzover die nog bestaat als de Shariah zijn eenzijdige wetgevingen.
Geen van hen kan zich vinden in de universele wetten van de mens.
Ze zijn diep diepdiep verwerpelijk!
Sorry ik wil niemand kwetsen maar het is allemaal zo vol huichelarei dat ik haast moet kotsen.
Ik heb een kleine vraag?
Hoeveel bloed en ellende moet er nog door deze godsdiensten verspreid worden voordat mensen zullen afzien van hun dwaling?
Begrijpen jullie nu echt niet dat alle ellende van de mensen van de afgelopen 4000 jaar voortkomt uit deze vewerpelijke dwalingen ?
en zelfs nu nog zijn juist zij het hoogst actief om mensen te verdrukken, de mens te ontkennen en oorlogen te beramen.
Werkelijk ik begin de titel van Kafir inmiddels met ere te dragen:-)


Lees het Evangelie/Indjil volgens Matte�s hoofdstuk5 tot en met 7 - de Bergrede - maar eens
http://www.biblija.net/biblija.cgi?m=Matt+5-7&id18=1& ; ; ; ; ;pos=0&set=10&lang=nl

Een voorbeeld: 21 Jullie hebben gehoord dat destijds tegen het volk is gezegd (=in de wetten van Mozes/10 geboden): �Pleeg geen moord. Wie moordt, zal zich moeten verantwoorden voor het gerecht.� 22 En ik (=Jezus) zeg zelfs: ieder die in woede tegen zijn broeder of zuster tekeergaat, zal zich moeten verantwoorden voor het gerecht.

Alle ellende komt nu doordat we nu juist wel boos worden, onlustige begeertes hebben, geldzucht hebben, hoogmoed hebben en allerlei andere dingen - m.a.w. de zonde zit standaard al in ons wanneer we geboren worden.

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 april 2006 om 04:35
In eerste instantie geplaatst door Rahil Amin

In eerste instantie geplaatst door Peter Pan

Er is hier (gelukkig) geen sprake van een christelijke sharia. Zou een aantal minderheden in dit land behoorlijk wat vrijheid kunnen kosten.

 

De homo's zouden het er inderdaad niet goed vanaf brengen.
Daarom horen wetten van kerk en moskee niet in dit land thuis.
Terug naar boven
Hugo Chr�tien Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 05 maart 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 8
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 april 2006 om 05:26
In eerste instantie geplaatst door jiyuu

Er bestaat nog steeds te veel onwetendheid over moslims en de Islam. Bij het woord Shariah gaan bij de meeste niet-moslims al de haren recht overeind staan. Naar mijn nederige mening: zwaar onterecht en ook nog eens sterk overdreven.

Vooroordelen bij mensen weghalen, zal mij in mijn eentje niet lukken. Toch wil ik over dit onderwerp praten met mijn broeders, zuster en andere ge�nteresseerden.



Een paar weken geleden las ik over een christen die in Egypte was geweest. Deze persoon ging naar een koptische kerk en vroeg daar om koptisch materiaal dat de Islam behandeld. Hij kreeg nul op zijn request. Het bestaan niet. Ongeveer 1400 jaar Islam, maar het is er niet. Weet je waarom? Angst, pure angst.
En dat geldt echt niet voor enkel Egypte, het geld voor heel de Islamitische wereld. Er bestaan tegenwoordig boeken in het Engels die ingaan op het Dhimmi-schap en hoe deze in de geschiedenis werkte en hoe dat nog steeds invloed heeft.
(bijv. de boeken van Bat Ye'or, http://www.dhimmi.org/)
Ik zou willen vragen om een van haar boeken te lezen voordat je onterecht en overdreven zou gebruiken.

Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 april 2006 om 05:40
In eerste instantie geplaatst door Ruud

In eerste instantie geplaatst door Rahil Amin

In eerste instantie geplaatst door Peter Pan


Er is hier (gelukkig) geen sprake van een christelijke sharia. Zou een aantal minderheden in dit land behoorlijk wat vrijheid kunnen kosten.


De homo's zouden het er inderdaad niet goed vanaf brengen.
Daarom horen wetten van kerk en moskee niet in dit land thuis.


Kort en uitstekend Ruud!

_______________________________
"Laat degene onder u die zonder
zonden is, het eerst een steen
op haar werpen" (Jezus).


Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 april 2006 om 06:05
In eerste instantie geplaatst door Rahil Amin

In eerste instantie geplaatst door Peter Pan

Er is hier (gelukkig) geen sprake van een christelijke sharia. Zou een aantal minderheden in dit land behoorlijk wat vrijheid kunnen kosten.

 

De homo's zouden het er inderdaad niet goed vanaf brengen.

Klopt, precies zoals in islamitische landen als bijv. Iran. Daarom moeten we de sharia ook buiten de deur houden.

Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 april 2006 om 10:24

Hahahaha...

Roomse kerk wil nu voor een gedeelte de condoom goedkeuren....

En dit is wat ze zeggen....

"U mag het gebruiken als u aids heeft en binnen het huwlijk."

Verder niet want het zou de lust te veel benadrukken.Mjaaaa.. Veel lust is dus wel toegestaan binnen het huwlijk.

Wat een onzin weer....

Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 april 2006 om 10:56

Wat lijken geloven toch op elkaar, niet?

Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 april 2006 om 12:54
In eerste instantie geplaatst door Ruud

In eerste instantie geplaatst door Rahil Amin

In eerste instantie geplaatst door Peter Pan

Er is hier (gelukkig) geen sprake van een christelijke sharia. Zou een aantal minderheden in dit land behoorlijk wat vrijheid kunnen kosten.

 

De homo's zouden het er inderdaad niet goed vanaf brengen.
Daarom horen wetten van kerk en moskee niet in dit land thuis.
Je bent toch een christen? lees wat er in de bijbel staat over homo's. Vind jij de wetten die mensen maken belangrijker dan wat er staat in een (voor jouw) heilig boek (bijbel)? Leef jij als christen volgens je eigen regels of volgens de regels van de bijbel? Als ik een christen zou zij dan zou ik juist graag willen dat mijn land geregeerd zou worden volgens het woord van God.
Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 april 2006 om 13:08

Ik leef in 2006. En daar ben ik blij om. Kan ik ook heel goed verenigen met mijn christen-zijn. Daarvoor hoef ik geen 20 eeuwen terug.

 

Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
vradig Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 06 februari 2006
Online status: Offline
Berichten: 258
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 april 2006 om 15:29

In de brief aan de Romeinen staat het volgende over homoseksualiteit:


(..) de vrouwen hebben de natuurlijke omgang verruild voor de tegennatuurlijke, en ook de mannen hebben de natuurlijke omgang met vrouwen losgelaten en zijn in hartstocht voor elkaar ontbrand. Mannen plegen ontucht met mannen; zo worden ze ervoor gestraft dat ze van God zijn afgedwaald (hoofdsuk 1 vers 27)
(..)
Natuurlijk, u veroordeelt dit alles. Maar u bent evenmin te verontschuldigen. Het oordeel dat u over anderen velt, velt u over uzelf, want de dingen die u veroordeelt, doet u zelf ook. Wij weten dat God hen die dergelijke dingen doen terecht veroordeeld. Of denkt u soms dat u, die zelf doet wat u in anderen veroordeelt, de straf van God kunt ontlopen? Veracht u dan zijn onbegrensde goedheid, geduld en verdraagzaamheid, en weet u niet dat zijn goedheid u tot inkeer wil brengen?(hoofdstuk 2 verzen 1-4)
(..) (..)
(..) Uiteindelijk wordt ieder mens het zwijgen opgelegd en staat de hele wereld schuldig voor God. Daarom is voor hem geen sterveling onschuldig omdat hij de wet (=in dit geval de wetten van Mozes, die God heeft gegeven aan Mozes) naleeft,want juist de wet leert ons de zonde kennen (hoofdstuk 3 vers 19)

Maar er is hoop:
Gods gerechtigheid, waarvan de Wet en de Profeten al getuigen, wordt nu ook buiten de wet zichtbaar: God schenkt vrijspraak aan alleen die in Jezus Christus geloven. En er is geen onderscheid. Iedereen heeft gezondigd en ontbeert de nabijheid van God; en iedereen wordt uit genade, die niets kost, door God als een rechtvaardige aangenomen omdat hij ons door Christus Jezus heeft verlost. Hij is door God aangewezen om door zijn dood het middel tot verzoening te zijn voor wie gelooft (hoofdstuk 3 verzen 21-24)


Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 april 2006 om 16:01

Hoi Vradig,

Vind jij als christen het belangrijker wat er in de bijbel staat of vind je het belangrijker wat de steeds (veranderende) algemeen geldende norm of een wet die door de nederlandse beleidsbepalers is gemaakt ervan zegt.

Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 april 2006 om 16:04
In eerste instantie geplaatst door Peter Pan

Ik leef in 2006. En daar ben ik blij om. Kan ik ook heel goed verenigen met mijn christen-zijn. Daarvoor hoef ik geen 20 eeuwen terug.

 

Vind jij de regels die de kerk nu dan hanteert achterhaalt? De kerk beroept zich toch op de bijbel of begrijp ik het nu verkeerd.
Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 april 2006 om 16:08
In eerste instantie geplaatst door Rahil Amin

In eerste instantie geplaatst door Ruud

In eerste instantie geplaatst door Rahil Amin

In eerste instantie geplaatst door Peter Pan

Er is hier (gelukkig) geen sprake van een christelijke sharia. Zou een aantal minderheden in dit land behoorlijk wat vrijheid kunnen kosten.

 

De homo's zouden het er inderdaad niet goed vanaf brengen.
Daarom horen wetten van kerk en moskee niet in dit land thuis.
Je bent toch een christen? lees wat er in de bijbel staat over homo's. Vind jij de wetten die mensen maken belangrijker dan wat er staat in een (voor jouw) heilig boek (bijbel)? Leef jij als christen volgens je eigen regels of volgens de regels van de bijbel? Als ik een christen zou zij dan zou ik juist graag willen dat mijn land geregeerd zou worden volgens het woord van God.
Ach weet je... Er zijn hier mensen die al aangegeven hebben dat er tegenstrijdigheden staan in de bijbel.Dus als ik naar de bijbel kijk,ben ik bljkbaar niet de enigste die dit ziet.En aangezien mensenhanden aan die boeken hebben gezeten,verklaart dat vrij veel....... Als je vervolgens naar de leer van Jezus kijkt,valt het me op dat hij over naaste liefde spreekt en dat je goed moet zijn voor ALLE mensen.En bij Jezus woorden voel ik een soort liefde voor de mens,die ik niet altijd terug vind in die oude geschriften.Daarom neem ik bepaalde texten uit de bijbel ook maar met een korreltje en soms een heel pak Jozo zout.

Bij de Koran en de bijschrijvingen zie ik �xact de zelfde zaken terug.... Maar ja... dat was ook wel te verwachten.Want mensen blijven mensen ook al komt de 1 uit het woud en de ander uit de woestijn. 

In de Koran vind je bijvoorbeeld nergens het amputeren van ledematen staan.... Maar in de Sharia weer wel.... Het 1ne land voert de Sharia zo uit...... En de ander weer zo.....

Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 april 2006 om 16:23
[/QUOTE]

In de Koran vind je bijvoorbeeld nergens het amputeren van ledematen staan.... Maar in de Sharia weer wel.... Het 1ne land voert de Sharia zo uit...... En de ander weer zo.....

[/QUOTE]

Dit is niet waar ruud, als je wat zegt dan moet je er zeker van zijn dat het de waarheid is, anders is het slechts onzin geroep. Je kan niet zomaar iets zeggen zonder de Koran gelezen te hebben of te kennen.

Alle moslims hebben eenzelfde wetgeving, omdat zij eenzelfde Koran hebben.
Terug naar boven
vradig Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 06 februari 2006
Online status: Offline
Berichten: 258
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 april 2006 om 16:38
In eerste instantie geplaatst door Rahil Amin

Hoi Vradig,

Vind jij als christen het belangrijker wat er in de bijbel staat of vind je het belangrijker wat de steeds (veranderende) algemeen geldende norm of een wet die door de nederlandse beleidsbepalers is gemaakt ervan zegt.

om hier een algemeen antwoord op te geven is moeilijk. Er zijn veel dingen over te zeggen. De bijbel het belangrijkste, en dan vooral de woorden van Jezus. Hij roept ons op de overheid te gehoorzamen (bv. belasting betalen, zie Evangelie/Indjil volgens Matte�s hoofdstuk 22:15-22. http://www.biblija.net/biblija.cgi?m=mATT+22%3A15-22&id1 8=1&pos=0&set=10&lang=nl )
Maar die loyaliteit aan de overheid is niet onbeperkt, zie bv Dani�l die weigert neer te knielen voor een beeld en daardoor in een brandende oven wordt gegooid, samen met een aantal van z'n vrienden. maar God redt hen hieruit (en ze worden beschermd door een figuur die lijkt op een godenzoon, misschien wel Jezus, lees verder Dani�l hoofdstuk 3 http://www.biblija.net/biblija.cgi?m=Dan+3%2C1-30&id18=1 &pos=0&set=10&lang=nl )

Het is dus niet zo dat de 'wetten van God' boven de 'wetten van de overheid' staan, want God is degene die alles onder controle heeft, inclusief degene die gezag hebben. God roept ons juist op de leiders te ondersteunen en voor hen te bidden, opdat het vredig mag zijn (hoewel ik persoonlijk dit bijna nooit doe). Zie bv. de kritiek op Balkenende: de kritiek die hij krijgt schaadt Nederland als geheel. Een leider of iemand met gezag kan niks doen als hij alleen gezeur te horen krijgt. Een voorbeeld uit de bijbel is Mozes, want de Israelieten werden gestraft omdat ze eigenlijk weer terug wilden naar Egypte en zaten te zeuren en het leiderschap van Mozes in twijfel trokken.

Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 april 2006 om 16:39
In eerste instantie geplaatst door 3abd Arra7maan

[/QUOTE]

In

In de Koran vind je bijvoorbeeld nergens het amputeren van ledematen staan.... Maar in de Sharia weer wel.... Het 1ne land voert de Sharia zo uit...... En de ander weer zo.....

[/QUOTE]

Dit is niet waar ruud, als je wat zegt dan moet je er zeker van zijn dat het de waarheid is, anders is het slechts onzin geroep. Je kan niet zomaar iets zeggen zonder de Koran gelezen te hebben of te kennen.

Alle moslims hebben eenzelfde wetgeving, omdat zij eenzelfde Koran hebben.
[/QUOTE]

foei toch :-)
Natuurlijk hebben alle moslims niet dezelfde wetten.
Maar goed voor de discussie noem me eens twee landen met dezelfde Sharia:-)

Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 april 2006 om 16:58
In eerste instantie geplaatst door DruideHerne

In eerste instantie geplaatst door 3abd Arra7maan

In de Koran vind je bijvoorbeeld nergens het amputeren van ledematen staan.... Maar in de Sharia weer wel.... Het 1ne land voert de Sharia zo uit...... En de ander weer zo.....



Dit is niet waar ruud, als je wat zegt dan moet je er zeker van zijn dat het de waarheid is, anders is het slechts onzin geroep. Je kan niet zomaar iets zeggen zonder de Koran gelezen te hebben of te kennen.

Alle moslims hebben eenzelfde wetgeving, omdat zij eenzelfde Koran hebben.
[/QUOTE]

foei toch :-)
Natuurlijk hebben alle moslims niet dezelfde wetten.
Maar goed voor de discussie noem me eens twee landen met dezelfde Sharia:-)

[/QUOTE]

Hoezo niet dan? Ik zeg eenzelfde sharia-wetgeving en ik heb het hier niet over regimes of staten,  ik spreek namens moslims die de  Koran opvolgen.

De meeste moslim landen zijn democratie�n of dictatoriaal nationalistisch, hebben zij �berhaupt enige vorm van sharia.

In theorie zijn we het erover eens hoe de sharia wetgeving behoort te functioneren. Zoals het gezegde luidt, plaats het kalifaat in uw hart en het zal zijn op uw Aarde. Ik kan u verzekeren dat het kalifaat in elk moslimhart schuilt. Er is ��n Koran en alle moslims zijn het erover eens hoe deze wordt ge�nterpreteerd, slechts hypocrieten, zondaren en extremisten die hiervan afwijken.


Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 april 2006 om 17:06
In eerste instantie geplaatst door 3abd Arra7maan

[/QUOTE]

I

In de Koran vind je bijvoorbeeld nergens het amputeren van ledematen staan.... Maar in de Sharia weer wel.... Het 1ne land voert de Sharia zo uit...... En de ander weer zo.....

[/QUOTE]

Dit is niet waar ruud, als je wat zegt dan moet je er zeker van zijn dat het de waarheid is, anders is het slechts onzin geroep. Je kan niet zomaar iets zeggen zonder de Koran gelezen te hebben of te kennen.

Alle moslims hebben eenzelfde wetgeving, omdat zij eenzelfde Koran hebben.
[/QUOTE]

Kledingvoorschriften

Zowel voor mannen als vrouwen gelden richtlijnen met betrekking tot het uiterlijk. Een vrouw moet haar lichamelijke schoonheid voor mannen die geen directe familieleden zijn bedekken. Oudere, niet meer in een huwelijk ge�nteresseerde vrouwen hebben meer vrijheden (koran 24:60). Mannen behoren tenminste het lichaam van de navel tot de knie bedekt te houden in het bijzijn van anderen en behoren baard en haar te verzorgen. In het algemeen geldt dat zowel mannen als vrouwen zich 'behoorlijk' dienen te kleden.

Over de mate van bedekking die voor vrouwen is voorgeschreven bestaan regionale en ideologische verschillen. Volledige sluiering, dus inclusief het gezicht, was tot het begin van de twintigste eeuw vooral een stedelijk fenomeen. Op het land lagen echter vaak praktische eisen aan de kleding ten grondslag of werden voorislamitische gebruiken in stand gehouden. Soms wordt wel het gezicht bedekt, maar blijft het haar vrij. Bij de Toeareg bijvoorbeeld bedekken de mannen het gezicht en laten de vrouwen het gezicht en soms ook het haar vrij. Er bestaan aanwijzingen dat in het Medina van de profeet alleen vrije vrouwen het haar en eventueel het gezicht bedekten, terwijl slavinnen ongesluierd waren.

De koranpassages 24:31 en 33:59 gelden als bronnen die voor het gebruik van een hoofddoek pleiten. De koran bevat geen teksten die het bedekken van het gezicht voorschrijven. Dit 'voorschrift' stoelt op het minderheidsstandpunt dat koran 33:53 niet alleen voor de vrouwen van de profeet, maar voor vrouwen in het algemeen geldt.

Het kledingvoorschrift strekt zich uit tot niet-aantstootgevend gedrag en gedrag dat geen aanleiding geeft tot onwenselijke seksuele contacten. In sommige landen wordt afwijkend kleedgedrag bestraft.

In Marroko en Egypte bv... Weer niet.

En Ruudje maar liegen....  

Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 april 2006 om 17:17
Ik zeg niet dat je liegt Ruud, ik heb gezegd dat je beweringen op waarheid moet controleren, zomaar wat roepen om een punt te maken is onzinnigheid.

Het gaat hierbij om jouw bewering over dat het amputeren van ledematen niet in de Koran staat.

Wat betreft kledingsvoorschriften zijn alle moslims het eens, omdat dit in de Koran staat.

Marokko en Egypte zijn democratie�n, ik spreek hier niet over de politieke situaties van moslimlanden, maar over het feit dat alle moslims eenzelfde sharia hebben en ook kennen, namelijk zoals de Koran ons leert.
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  123 5>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.141 seconden.