Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenniet-moslims in Shariah van Islam

 Post Reply Post Reply Pagina  <1234 5>
Schrijver
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Onderwerp: niet-moslims in Shariah van Islam
    Geplaatst op: 24 april 2006 om 18:52

In eerste instantie geplaatst door 3abd Arra7maan

Ik zeg niet dat je liegt Ruud, ik heb gezegd dat je beweringen op waarheid moet controleren, zomaar wat roepen om een punt te maken is onzinnigheid.

Het gaat hierbij om jouw bewering over dat het amputeren van ledematen niet in de Koran staat.

Wat betreft kledingsvoorschriften zijn alle moslims het eens, omdat dit in de Koran staat.

Marokko en Egypte zijn democratie�n, ik spreek hier niet over de politieke situaties van moslimlanden, maar over het feit dat alle moslims eenzelfde sharia hebben en ook kennen, namelijk zoals de Koran ons leert.
Ok geef ze maar....... Zeg me waar het staat.

1. Het begin (el-Fatihah)

2. De koe (el-Baqarah)

3. Het Huis van Imraan (el-Imraan)

4. De vrouwen (an-Nisa)

5. De tafel (el-Maidah)

6. Het vee (el-Anaam)

7. De verheven plaatsen (el-Araf)

8. De oorlogsbuit (el-Anfal)

9. Berouw (at-Tauba)

10. Jonas (Joenos)

11. Hoed

12. Jozef (Joesof)

13. De donder (ar-Rad)

14. Abraham (Ibrahim)

15. Het rotsachtige pad (al-Hidjr)

16. De bij (an-Nahl)

17. De nachtelijke tocht, de kinderen van Israel (al-Israa, banie Israel)

18. De spelonk (al-Kahf)

19. Maria (Maryam)

20. Taa Haa

21. De profeten (el-Anbiyaa)

22. De pelgrimstocht (el-Hadj)

23. De gelovigen (el-Mominoen)

24. Het licht (an-Nour)

25. Het criterion (el-Forqaan)

26. De dichters (asj-Sjoaraa)

27. De mieren (an-Naml)

28. De vertelling (el-Qasas)

29. De spin (el-Ankaboet)

30. De Romeinen (ar-Roem)

31. De Wijzen (Loqmaan)

32. De aanbidding (as-Sadjah)

33. De confreres (el-Ahzaab)

34. De stad Saba (Saba)

35. De schepper (Faatir)

36. Jaa Sien

37. De gerangschikten (as-Saafaat)

38. Saad

39. De groepen (az-Zomar)

40. De gelovige (el-Momin)

41. Fussilat

42. De consultatie (asj-Sjoera)

43. De gouden juwelen (az-Zochrof)

44. De rook (ad-Dochaan)

45. Het knielen (el-Djaasijah)

46. Bochtige zandpaden (el-Ahqaaf)

47. Mohamed

48. De overwinning (el-Fath)

49. De binnenkamers (el-Hodjoraat)

50. Qaaf

51. De verspreidende winden (az-Zaarijaat)

52. De berg (at-Toer)

53. De ster (an-Nadjm)

54. De maan (el-Qamar)

55. De barmhartige (ar-Rahmaan)

56. De onoverkomelijke gebeurtenis (el-Waaqiah)

57. Het ijzer (el-Hadied)

58. De pleitende vrouw (el-Modjaadalah)

59. De bijeenkomst (el-Hasjr)

60. De vrouw die verhoord zal worden (el-Momtahanah)

61. De strijdplaats (as-Saff)

62. De bijeenkomst (vrijdag) (el-Djomo'ah)

63. De huichelaars (el-Monaafiqoen)

64. Beider verlies en winst (at-Taghaabon)

65. De scheiding (at-Talaaq)

66. Denkend dat iets verboden is (at-Tahriem)

67. De dominie (el-Molk)

68. De pen (el-Qalam)

69. De zekere realiteit (el-Haaqqah)

70. De manieren van ascentie (el-Ma'aaridj)

71. Noach (Noeh)

72. el-Djinn

73. Gevouwen in kleding (el-Mozzammil)

74. De gebundelde (el-Moddassir)

75. De wederopstanding (el-Qi�jaamah)

76. De Tijd, De Mensen (ad-Dahr, el-Insaan)

77. Zij Die Gezonden Waren (el-Morsalaat)

78. Het Nieuws (an-Naba)

79. An-Naziaat

80. Hij Fronste (Abasa)

81. Het Opvouwen (At-Takwier)

82. Het Klievende (el-Infitaar)

83. Daden in fraude (el-Motaffifeen)

84. De Splijting (el-Insjiqaaq)

85. De Tekens van de Zodiak (el-Boroej)

86. De Nachtelijke Bezoeker (at-Taariq)

87. De Allerhoogste (el-Ala)

88. Het Overweldigende Evenement (el-Ghaasjijah)

89. De Dageraad (el-Fadjr)

90. De Stad (el-Balad)

91. De Zon (asj-Sjams)

92. De Nacht (el-Lail)

93. De Glorieuze Ochtend (Ad-Dhohaa)

94. De Expansie (asj-Sjarh)

95. De Vijg (at-Tien)

96. Het Geronnen Bloed (el-Alaq)

97. De Waardevolle Nacht (el-Qadr)

98. Het Uitsluitende Bewijs (el-Bajjinah)

99. Het Geschuddene (az-Zalzalah)

100. Zij Die Rennen (el-Aadi'jaat)

101. De Dag van Oproering (el-Qaariah)

102. Opstapelen (at-Takaasor)

103. Tijd door de Tijden (el-Asr)

104. De Schandaal Verspreider (el-Homazah)

105. De Olifant (el-Fiel)

106. Qoraisj

107. De Noden van Buren (el-Maa'oen)

108. De Overvloed (el-Kausar)

109. De Ongelovigen (el-Kaafiroen)

110. De Overwinning (an-Nasr)

111. De Palmvezel, De Vlam (el-Masad, el-Lahab)

112. Zuiverheid van Geloof (el-Ichlaas)

113. De Dauw (el-Falaq)

114. De Mensheid (an-Naas)

Zeg me vervolgens ook even hoe vaak het voor komt,zodat ik zeker weet dat het geen eenduidig enkelvoudige vers is die ik moet negeren.

 

Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 april 2006 om 21:59

De bekende vooroordelen en misvattingen staan er weer. Ik zal spoedig reageren inshallah.

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
vradig Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 06 februari 2006
Online status: Offline
Berichten: 258
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 april 2006 om 02:11

Abdul Rahman moet gedood worden volgens de Shariah:

http://www.afghanblog.com/
http://www.afghantimes.com/

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 april 2006 om 07:15
In eerste instantie geplaatst door vradig

Abdul Rahman moet gedood worden volgens de Shariah:

http://www.afghanblog.com/
http://www.afghantimes.com/

Maar niet volgens de Koran. Waarin de vrijheid tot keuze tot 3 maal toe geschreven staat.
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 april 2006 om 07:36

In eerste instantie geplaatst door 3abd Arra7maan

Ik zeg niet dat je liegt Ruud, ik heb gezegd dat je beweringen op waarheid moet controleren, zomaar wat roepen om een punt te maken is onzinnigheid.

Het gaat hierbij om jouw bewering over dat het amputeren van ledematen niet in de Koran staat.

Wat betreft kledingsvoorschriften zijn alle moslims het eens, omdat dit in de Koran staat.

Marokko en Egypte zijn democratie�n, ik spreek hier niet over de politieke situaties van moslimlanden, maar over het feit dat alle moslims eenzelfde sharia hebben en ook kennen, namelijk zoals de Koran ons leert.
Dit is wat je letterlijk zegt.

"Dit is niet waar ruud, als je wat zegt dan moet je er zeker van zijn dat het de waarheid is, anders is het slechts onzin geroep."

A) Je zegt dat wat ik zeg NIET waar is.

Vraag...... Als iets NIET waar is,wat is het dan?

B) Anders is het onzin geroep......

Wat is onzin geroep???

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 april 2006 om 07:43

Hier een overzicht......

Landen waar shariawetgeving op nationaal niveau van kracht is:

Landen waar shariawetgeving naast wetgeving naar westers model van kracht is:

Landen waar een vorm van islamitisch familierecht van toepassing is:

Er is een trend gaande dat meer islamitische landen (delen van) de sharia introduceren, maar andere landen, zoals Turkije, moderniseren juist hun rechtssysteem naar Westerse maatstaven.

In de Koran vind je bijvoorbeeld nergens het amputeren van ledematen staan.... Maar in de Sharia weer wel.... Het 1ne land voert de Sharia zo uit...... En de ander weer zo.....

Kan je me zeggen waar ik onzin brabbel dan?

De Sharia wordt tevens uitgevoerd op Intepretatie.... En elk land kan dat dus anders doen...

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 april 2006 om 07:56

Als men bij mij het heele huis zou leeg jatten en me rekening er bij... En ik zou voor de keuze worden gezet.

A) De dader (daders) wordt 1 hand geamputeerd

B) Hij krijgt 1 jaar gevangenisstraf.

Dan kies ik voor B.

Want alles wat in mijn huis staat aan goederen,weegt niet op tegen het gemis die die man zou hebben de rest van zijn leven!!!

Terug naar boven
Insha'Allah Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 25 april 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 17
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 april 2006 om 08:11
In eerste instantie geplaatst door Ruud

En ik zou voor de keuze worden gezet.

A) De dader (daders) wordt 1 hand geamputeerd

B) Hij krijgt 1 jaar gevangenisstraf.

Dan kies ik voor B.

Want alles wat in mijn huis staat aan goederen,weegt niet op tegen het gemis die die man zou hebben de rest van zijn leven!!!

Mooi gezegd..

Als je er maar voor zorgt dat je huis goed beveiligd is, want zo bespaar je het gemis van die hand en natuurlijk ook dat diegene niet opgesloten wordt voor (m��r )    ��n jaar.

Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 april 2006 om 09:39
In eerste instantie geplaatst door Ruud

Als men bij mij het heele huis zou leeg jatten en me rekening er bij... En ik zou voor de keuze worden gezet.

A) De dader (daders) wordt 1 hand geamputeerd

B) Hij krijgt 1 jaar gevangenisstraf.

Dan kies ik voor B.

Want alles wat in mijn huis staat aan goederen,weegt niet op tegen het gemis die die man zou hebben de rest van zijn leven!!!

Vaak komen mensen nog erger uit de gevangenis dan wanneer ze erin gaan. Volgende keer jat zo iemand niet alleen je huis leeg maar doet er misschien een extra schepje bovenop omdat de straffen toch altijd laag uitpakken. Diefstal kan roofmoord worden.
Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 april 2006 om 09:50
In eerste instantie geplaatst door Rahil Amin

In eerste instantie geplaatst door Ruud

Als men bij mij het heele huis zou leeg jatten en me rekening er bij... En ik zou voor de keuze worden gezet.

A) De dader (daders) wordt 1 hand geamputeerd

B) Hij krijgt 1 jaar gevangenisstraf.

Dan kies ik voor B.

Want alles wat in mijn huis staat aan goederen,weegt niet op tegen het gemis die die man zou hebben de rest van zijn leven!!!

Vaak komen mensen nog erger uit de gevangenis dan wanneer ze erin gaan. Volgende keer jat zo iemand niet alleen je huis leeg maar doet er misschien een extra schepje bovenop omdat de straffen toch altijd laag uitpakken. Diefstal kan roofmoord worden.
Mjaaa... En wat denk je dat er gebeurd met iemand die 1 hand mist en maar moeilijk aan het werk komt?

A) Bijna arbiedsongeschikt....

B) Draagt altijd een stempel van schuld.....

Wraak gevoelens naar de maatschappij kunnen optreden en.....

A) Men gebruikt de andere hand voor een pistool.....

B) Kan iemand me ff een rugzakje omdoen.....

Verandering gaat nooit vanuit straf......

Verandering gaat alleen dan,als iemand verandering in zichzelf wenst.Zich bewust wordt van zichzelf en zijn daden dus.

Iemand kan 1 jaar vastzitten en veranderen.......

En iemand kan naar 10 jaar nog niet veranderd zijn......

Hetzelfde geld voor 1 hand of 2....

Want...... Ik kan me hersens gebruiken en anderen aan het werk zetten.Als ik echt crimineel wil blijven.

Neem Osama....... Hij jaagd duizenden de dood in,zonder ook maar 1 vinger zelf te gebruiken....... Of Hitler bv..... Die het met miljoenen deed.

Zo eenvoudig liggen de zaken nu ook weer niet.

 

Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 april 2006 om 10:28
Wie betaalt de WAO-uitkeringen van 'vaginamarokkaantjes",  na het afhakken van de handjes?
Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 april 2006 om 11:50
In eerste instantie geplaatst door Ruud



Dit is wat je letterlijk zegt.

"Dit is niet waar ruud, als je wat zegt dan moet je er zeker van zijn dat het de waarheid is, anders is het slechts onzin geroep."

A) Je zegt dat wat ik zeg NIET waar is.

Vraag...... Als iets NIET waar is,wat is het dan?

B) Anders is het onzin geroep......

Wat is onzin geroep???

Misschien dat ik het verkeerd zie, dat zou best kunnen.

 A)      als iets niet waar is dan is dat iets wat niet gebaseerd is op een feit, dan is dit onwaar, onjuist, fout, verkeerd.

 B)      Onzin is een uitspraak die niet is gebaseerd op een feit, zonder research, verstand en logica en zomaar wat roepen. Als je uit onwetendheid en onzekerheid iets zegt dan is dat onzin, uitspraken dienen te worden ondersteund door feit en kennis.  

 C)      Een leugen is een misleiding en een intentie, een onwaarheid, onjuistheid, fout, vekondigen en dit ook weten. Een onwaarheid is geen leugen totdat deze wordt uitgesproken door iemand die de waarheid kent. Onwaarheden dienen te worden uitgelegd op basis van de waarheid, als deze dan alsnog wordt verkondigt, dan spreekt men over een leugen.

Er is een trend gaande dat meer islamitische landen (delen van) de sharia introduceren, maar andere landen, zoals Turkije, moderniseren juist hun rechtssysteem naar Westerse maatstaven.

In de Koran vind je bijvoorbeeld nergens het amputeren van ledematen staan.... Dat is niet gebaseerd op een feit, zoek het goed op en als je 100% zeker bent van je onderzoek dan denk ik dat je die zin zelf zal schrappen. Of niet? Je hebt hiervoor al aangegeven dat je bereid bent om een vers te negeren (is wel liegen).

�Zeg me vervolgens ook even hoe vaak het voor komt,zodat ik zeker weet dat het geen eenduidige enkelvoudige vers is die ik moet negeren.�

Al staat het er (denk ik, misschien meer) maar twee keer in, het zijn gewoon de woorden van God die evengoed meetellen.

De primaire boodschap van de Islam is om te geloven in God en in zijn Boodschapper en God te aanbidden zonder deelgenoten aan Hem toe te kennen. De primaire boodschap is niet ledenmaten afhakken. E�n vers van God over een uit te voeren zaak is voldoende voor een gelovige om te doen wat DE Genadevolle zegt.

Al zouden er honderden verzen hierover staan, wie niet gelooft in de woorden van God, zal alles negeren. God draagt ons op om de Godsdienst van Ibrahiem te volgen, hij was geen jood en geen christen, maar een hanief moslim. Aanbid Allah en ken geen deelgenoten aan Hem toe en zeg niet �drie� van �drie.� De Koran staat er vol mee en toch negeren velen zijn verzen en tekenen, er zijn mensen geweest die profeten hebben gedood terwijl zij wisten wie zij waren.

Maar in de Sharia weer wel.... Het 1ne land voert de Sharia zo uit...... En de ander weer zo.....
Interpretatie van de sharia? Of het niet of gedeeltelijk uitvoeren van de sharia? Je hebt het over de tweede als je spreekt over het niet uitvoeren van de bestraffing van een dief.  Er bestaan wel verschillen in een enkel geval (bijv hoofddoek). Dat hoeft geen probleem te zijn als je teruggaat naar de bronnen. Als de verschillen blijven dan is dit geen probleem, als je maar streeft om in eerlijkheid de waarheid te achterhalen. Het niet uitvoeren van de duidelijke waarheid of het verwerpen hiervan is het probleem en bevat hypocrisie en/of ongeloof.

Kan je me zeggen waar ik onzin brabbel dan? Ik heb je bewering over de Koran en amputatie onzin genoemd, omdat er geen bewijs voor is.

De Sharia wordt tevens uitgevoerd op Intepretatie.... En elk land kan dat dus anders doen... De waarheid vals interpreteren wordt nooit geaccepteerd, men moet teruggaan naar de Koran en het voorbeeld van de Profeet (Salla Allahu aleyhi wassalam) Je kan een


Terug naar boven
vradig Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 06 februari 2006
Online status: Offline
Berichten: 258
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 april 2006 om 13:46



Al zouden er honderden verzen hierover staan, wie niet gelooft in de woorden van God, zal alles negeren. God draagt ons op om de Godsdienst van Ibrahiem te volgen, hij was geen jood en geen christen, maar een hanief moslim. Aanbid Allah en ken geen deelgenoten aan Hem toe en zeg niet �drie� van �drie.� De Koran staat er vol mee en toch negeren velen zijn verzen en tekenen, er zijn mensen geweest die profeten hebben gedood terwijl zij wisten wie zij waren.



Weet je wat de bijbel zegt over Abraham? Van Abraham wordt niet gezegd dat hij een jood, christen, of moslim was:

Van Abraham wordt gezegd: 'Hij vertrouwde op God, en dat werd hem als een daad van gerechtigheid toegerekend.' U ziet dus dat zij die geloven kinderen van Abraham zijn. Nu heeft de Schrift voorzien dat God ook andere volkeren door geloof zou aannemen en daarom aan Abraham verkondigd: 'In jou zullen alle volken gezegend worden'. En dus wordt iedereen die gelooft samen met Abraham, de gelovige, gezegend. Maar iedereen die op de wet (wet van Mozes door God gegeven op de berg) vertrouwd is vervloekt, want er staat geschreven: 'Vervloekt is eenieder die niet alles doet wat het boek van de wet bepaalt. Dat niemand door de wet voor God rechtvaardig wordt, is volkomen duidelijk, want er staat ook geschreven: 'De rechtvaardige zal leven door geloof'. De wet daarentegen is niet gegrond op geloof want er staat: 'Wie doet wat de wet voorschrijft, zal leven.' Maar Christus Jezus heeft ons vrijgekocht van deze vloek door voor ons te worden vervloekt, want er staat geschreven: 'Vervloekt is ieder mens die aan een paal hangt.' Zo zouden alle volken delen in de zegen van Abraham en zouden wij, zoals ons is beloofd, door het geloof de Geest ontvangen

(zie Galaten hoofdstuk 3: http://www.biblija.net/biblija.cgi?m=Gal+3&id18=1&po s=0&set=10&lang=nl)

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 april 2006 om 16:32
In eerste instantie geplaatst door 3abd Arra7maan

In eerste instantie geplaatst door Ruud



Dit is wat je letterlijk zegt.

"Dit is niet waar ruud, als je wat zegt dan moet je er zeker van zijn dat het de waarheid is, anders is het slechts onzin geroep."

A) Je zegt dat wat ik zeg NIET waar is.

Vraag...... Als iets NIET waar is,wat is het dan?

B) Anders is het onzin geroep......

Wat is onzin geroep???

Misschien dat ik het verkeerd zie, dat zou best kunnen.

 A)      <!--[endif]-->als iets niet waar is dan is dat iets wat niet gebaseerd is op een feit, dan is dit onwaar, onjuist, fout, verkeerd.

 B)      <!--[endif]-->Onzin is een uitspraak die niet is gebaseerd op een feit, zonder research, verstand en logica en zomaar wat roepen. Als je uit onwetendheid en onzekerheid iets zegt dan is dat onzin, uitspraken dienen te worden ondersteund door feit en kennis.  

 C)      <!--[endif]-->Een leugen is een misleiding en een intentie, een onwaarheid, onjuistheid, fout, vekondigen en dit ook weten. Een onwaarheid is geen leugen totdat deze wordt uitgesproken door iemand die de waarheid kent. Onwaarheden dienen te worden uitgelegd op basis van de waarheid, als deze dan alsnog wordt verkondigt, dan spreekt men over een leugen.

Er is een trend gaande dat meer islamitische landen (delen van) de sharia introduceren, maar andere landen, zoals Turkije, moderniseren juist hun rechtssysteem naar Westerse maatstaven.

In de Koran vind je bijvoorbeeld nergens het amputeren van ledematen staan.... Dat is niet gebaseerd op een feit, zoek het goed op en als je 100% zeker bent van je onderzoek dan denk ik dat je die zin zelf zal schrappen. Of niet? Je hebt hiervoor al aangegeven dat je bereid bent om een vers te negeren (is wel liegen).

�Zeg me vervolgens ook even hoe vaak het voor komt,zodat ik zeker weet dat het geen eenduidige enkelvoudige vers is die ik moet negeren.�

Al staat het er (denk ik, misschien meer) maar twee keer in, het zijn gewoon de woorden van God die evengoed meetellen.

De primaire boodschap van de Islam is om te geloven in God en in zijn Boodschapper en God te aanbidden zonder deelgenoten aan Hem toe te kennen. De primaire boodschap is niet ledenmaten afhakken. E�n vers van God over een uit te voeren zaak is voldoende voor een gelovige om te doen wat DE Genadevolle zegt.

Al zouden er honderden verzen hierover staan, wie niet gelooft in de woorden van God, zal alles negeren. God draagt ons op om de Godsdienst van Ibrahiem te volgen, hij was geen jood en geen christen, maar een hanief moslim. Aanbid Allah en ken geen deelgenoten aan Hem toe en zeg niet �drie� van �drie.� De Koran staat er vol mee en toch negeren velen zijn verzen en tekenen, er zijn mensen geweest die profeten hebben gedood terwijl zij wisten wie zij waren.

Maar in de Sharia weer wel.... Het 1ne land voert de Sharia zo uit...... En de ander weer zo.....
Interpretatie van de sharia? Of het niet of gedeeltelijk uitvoeren van de sharia? Je hebt het over de tweede als je spreekt over het niet uitvoeren van de bestraffing van een dief.  Er bestaan wel verschillen in een enkel geval (bijv hoofddoek). Dat hoeft geen probleem te zijn als je teruggaat naar de bronnen. Als de verschillen blijven dan is dit geen probleem, als je maar streeft om in eerlijkheid de waarheid te achterhalen. Het niet uitvoeren van de duidelijke waarheid of het verwerpen hiervan is het probleem en bevat hypocrisie en/of ongeloof.

Kan je me zeggen waar ik onzin brabbel dan? Ik heb je bewering over de Koran en amputatie onzin genoemd, omdat er geen bewijs voor is.

De Sharia wordt tevens uitgevoerd op Intepretatie.... En elk land kan dat dus anders doen... De waarheid vals interpreteren wordt nooit geaccepteerd, men moet teruggaan naar de Koran en het voorbeeld van de Profeet (Salla Allahu aleyhi wassalam) Je kan een


Hoezo geen bewijs voor is???? Ik geef je een stuk terug de zuivere Koran met al zijn verzen.Het bewijs dat het wel volgens God mag,moet daar dan tussen staan.Het boek waar God over spreekt is DIT boek.

Waar NIETS aan toegevoegd mocht worden! 

Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 april 2006 om 17:10
Wat is "bliss"?
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 april 2006 om 17:13

170. En wanneer er tot hen wordt gezegd: "Volgt hetgeen God heeft geopenbaard", zeggen zij: "Neen, wij zullen datgene volgen, wat wij onze vaderen zagen volgen". Zelfs al hadden hun vaderen in het geheel geen verstand en volgden zij ook de rechte weg niet?

171. De ongelovigen gelijken op hem, die schreeuwt naar hetgeen niets hoort, het blijft een roep en een schreeuw. Zij zijn doof, stom en blind, zij begrijpen dus niet.

Ik hoor het die Imam nog zeggen....

"Die kop kan er gelijk af.....Er gaat niets boven de Sharia..."

176. Dit komt, omdat God het Boek met de Waarheid heeft neergezonden en voorzeker, zij, die tegen het Boek ingaan, zijn in verregaand verzet.

Sterkte er mee......

Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 april 2006 om 15:41

Ik heb helaas niet veel tijd de laatste dagen om te reageren op de vele vooroordelen. Maar als jullie terug bladeren in het archief van islaammail, denk ik dat er voldoende malen al antwoord is gegeven op de vele valse beschuldigingen aan het adres van de Islam.

 

Waar het mij nu om gaat is vraag hoe de positie van de niet-moslims werkelijk is in de Shariah van de Islam. Dus niet wat onder dictators in Pakistan, Iraq, Iran, Marokko, Maleisi�, of welk ander land dan ook gebeurt.

 

De Koran en de Soennah bevatten een schat aan informatie. Zo weten we precies hoe we vreedzaam om kunnen gaan met niet-moslims.

 

Allah verbiedt jullie niet om met degenen die jullie niet bestrijden vanwege de godsdienst, en die jullie niet uit jullie woonplaatsen verdrijven, goed en rechtvaardig om te gaan. Voorwaar, Allah houdt van de rechtvaardigen.

Koran 60:8

 

Geen enkele oorlog begint zomaar. Dat denken alleen de dommen. �Omdat ze onze manier van leven en vrijheid haten�, pure kletskoek. De redenen van de oorlogen met de Romeinen en de Perzen destijds, was dat zij hun legers klaar maakten om de moslims in hun land aan te vallen.

 

Het voorbeeld van hoe de Perzen en Romeinen werden verslagen door de moslims laat ook weer eens duidelijk zien dat moslims de wapenen nooit als eerste oppakken.

 

En strijdt op de Weg van Allah tegen degenen die tegen jullie strijden en overtreedt niet. Voorwaar, Allah heeft de overtreders niet lief.

Koran 2:190

 

Juristen zijn er het over eens, moslims mogen alleen niet-moslims bevechten wanneer die niet-moslims als eerste aanvallen. Niet-moslims worden om die reden gedood, en niet omdat ze �ongelovigen� zijn.

 

Dit stuk ging nu voornamelijk over oorlog en gevecht, maar ik wilde met deze topic eigenlijk meer naar de sociale aspecten toe, moslims in een niet-moslim land en niet-moslim minderheden in een Islamitische staat. Een volgende keer misschien.

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
vradig Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 06 februari 2006
Online status: Offline
Berichten: 258
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 april 2006 om 16:59

De Soennah:

http://www.usc.edu/dept/MSA/fundamentals/hadithsunnah/bukhar i/

lees eens de hoofdstukken 59 - Military Expeditions led by the Prophet (pbuh) (Al-Maghaazi) - 84 - Dealing with Apostates, 59 Military Expeditions led by the Prophet (pbuh) (Al-Maghaazi) , 52 Fighting for the Cause of Allah (Jihaad) .

Mohammed gaat hier duidelijk in wat Jezus gezegd heeft.
De woorden en daden van Mohammed: vervloek je tegenstanders, brand de palmbomen van je tegenstanders, onheil voor de ongelovigen, het paradijs betreden met het zwaard, etc,
De woorden en daden van Jezus: zegen je tegenstanders, hij heeft zichzelf als Zoon van God verlaagd tot een mens als een perfect offer voor alle zonden waardoor we door het geloof het paradijs kunnen betreden, etc)
Het is duidelijk dat de mensen die ernst maken met het volgen van Mohammed ook de daden van Mohammed navolgen. Nu is het zo dat gelukkig weinig mensen dat echt doen.

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 april 2006 om 17:47
In eerste instantie geplaatst door vradig

De Soennah:

http://www.usc.edu/dept/MSA/fundamentals/hadithsunnah/bukhar i/

lees eens de hoofdstukken 59 - Military Expeditions led by the Prophet (pbuh) (Al-Maghaazi) - 84 - Dealing with Apostates, 59 Military Expeditions led by the Prophet (pbuh) (Al-Maghaazi) , 52 Fighting for the Cause of Allah (Jihaad) .

Mohammed gaat hier duidelijk in wat Jezus gezegd heeft.
De woorden en daden van Mohammed: vervloek je tegenstanders, brand de palmbomen van je tegenstanders, onheil voor de ongelovigen, het paradijs betreden met het zwaard, etc,
De woorden en daden van Jezus: zegen je tegenstanders, hij heeft zichzelf als Zoon van God verlaagd tot een mens als een perfect offer voor alle zonden waardoor we door het geloof het paradijs kunnen betreden, etc)
Het is duidelijk dat de mensen die ernst maken met het volgen van Mohammed ook de daden van Mohammed navolgen. Nu is het zo dat gelukkig weinig mensen dat echt doen.

Eens kijken of jij hier raad mee weet Vradig......

Stel er zijn 2 volken en het 1ne volk heeft iets wat het andere volk graag wil hebben.....En het volk dat graag dat wil hebben wat het andere bezit is het sterkst.Nu is dat sterke volk geleerd om geen geweld te gebruiken of iets de ander te ontnemen door middel van bedrog op wat voor een manier dan ook.

Toch doet dat sterkste volk dat,welke raad geef jij dan het zwakste volk?

 

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 april 2006 om 18:19
In eerste instantie geplaatst door jiyuu

In de Koran staan er verschillende verzen die het pluralisme in de Islam aangeven. Mensen van een andere godsdienst die onder de Shariah leven, worden niet verplicht aan de regelgeving te houden die in strijd is met hun eigen godsdienst. Tenzij ze dat zelf willen en dat ook aangeven. De betekenis van wat Allah zegt:

 

Zij blijven gehoor geven aan de leugen, zij blijven eten van het verbodene en als zij tot jou komen: oordeel dan tussen hen of wendt je van hen af en indien jij je van hen afwendt, dan kunnen zij jou geen enkele schade berokkenen. En indien jij oordeelt, oordeel dan onder hen met rechtvaardigheid. Voorwaar, Allah houdt van de rechtvaardigen. (Koran 5:42)

 

Zomaar mensen straffen omdat ze anders zijn, komt in de Islam niet voor. Dat zijn de bekende indianenverhalen over de Shariah. De Islamitische oplossing voor het bestaan van verschillende religies is heel simpel het samen met elkaar leven op deze planeet. Het is Allah die op Zijn Tijd zal oordelen over de mensen:

 

En als jouw Heer het had gewild, dan zouden degenen die op aarde zijn, zeker allen tezamen hebben geloofd. Wil jij (Muhammad) dan de mensen dwingen opdat zij gelovigen worden? (Koran 10:99)

 

Dat het in de praktijk ook werkt, is bewezen door de eerste grondwet van Medina. Een aantal artikelen ervan zal ik binnenkort hier plaatsen. Daarin zal je lezen dat iedere godsdienst zijn eigen wetten en regels behoudt ook onder de Islamitische staat.

Je zou toch zo maar anders zijn...... Laten we zeggen je bent homo.... Of laten we zeggen.... Je voelt je als Moslim eigenlijk meer Christ.

Je bent dan toch zo maar net ff anders......

En het bestraffen komt in de Islam toch zo maar niet voor.....

Behalfe........... Als je de Sharia hanteerd.

Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 april 2006 om 02:16

De praktijk van de sharia in moslimlanden laten aan duidelijkheid niets te wensen over.

Toch blijft de theorie maar lonken.  Helaas leert de mens slechts door keer op keer op zijn muil te gaan.

Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 april 2006 om 03:58

Homo's zullen het nog zwaar krijgen in Polen als straks de katholieken daar aan de macht komen....

Poolse demonstrerende homo's met stenen bekogeld
AP

WARSCHAU -  De Poolse politie heeft vrijdag moeten ingrijpen toen demonstrerende homo's in Krakow met stenen werden bekogeld door conservatieve tegendemonstanten. Dat heeft het Poolse persbureau PAP bericht.


 
    e-mail dit artikel
    printversie
    meer over dit onderwerp
 
    nieuwsbrieven
  stuur me mail over  
 
Uitleg   Bewaar
< name=printversie =http://cgi.volkskrant.nl/cgi-bin/printversie.nl.pl method=post>< = name=artikelid>

De Tolerantiemars nam vervolgens een andere route om verdere confrontaties te voorkomen, zei de organisatie. De politie verrichtte enkele arrestaties en legde een kordon tussen de twee groepen demonstranten om hen uiteen te houden.

De tegendemonstratie werd geleid door de jongerenafdeling van de Bond van Poolse Gezinnen. Zeven leden van die ultra-katholieke partij traden donderdag toe tot de Poolse minderheidsregering.

[Advertentie]

Als burgemeester van Warschau verbood de huidige Poolse president Lech Kaczynski de afgelopen twee jaar demonstraties door homo's in de hoofdstad. De demonstraties gingen toch door, waarna demonstranten en tegenstanders slaags met elkaar raakten.

 

Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 april 2006 om 04:04

Was PP vroeger nog listig en huichelachtig in zijn uitspraken over de Islam, vandaag kunnen we allemaal lezen dat hij een islamfobische fascist is die met een web van leugens de wereld wil laten geloven dat leven volgens de wetten van de Islam tegen de mensenrechten is. In zijn ogen is het volgen van de Koran en het leven van de Profeet Muhammad (sallalaho alaihi wasallam) het hele probleem. Vroeger richtte hij zijn pijlen op enkele onder de moslims, vandaag is een ieder die maar iets met de Islam te maken wilt hebben zijn doelwit.

Zolang mensen willen leven volgens de Koran, zijn in de ogen van dit soort fascisten alle middelen geheiligd de moslims te stoppen en desnoods in geheime concentratiekampen en martelkamers te stoppen.

 

Wat ze niet beseffen is dat de roep om een Islamitische eenheid en een Islamitische Staat alleen maar luider en luider wordt. Niemand wil in een fascistische wereld leven waar de rechten van mensen in concentratiekampen als abu ghraib en Guantanamo worden vertrapt. Normale mensen beginnen steeds meer te beseffen dat de grootste gruweldaden in de menselijke geschiedenis (vermoorden van honderdduizenden onschuldige burgers in Afghanistan en Irak) zal leiden tot de eenheid die nodig is om tot een eenheid te komen.

Het zal een harde strijd worden met de fascisten als PP en hun hulpjes in het Oosten. Zolang er mensen, die zeggen dat ze een Islamitische staat willen nastreven, worden gemarteld en vermoord, zal er vanuit fascistische hoek geen enkel kritische vraag gesteld worden. hou daar als moslim rekening mee.

 

Nergens in de Koran staat dat we als moslim de Koran en de Soennah opzij moeten leggen en die moeten verruilen voor iets anders. Meer dan een miljard moslims zullen het hier met mij eens zijn.

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 april 2006 om 04:23
In eerste instantie geplaatst door Rahil Amin

Homo's zullen het nog zwaar krijgen in Polen als straks de katholieken daar aan de macht komen....

Poolse demonstrerende homo's met stenen bekogeld
AP

WARSCHAU -  De Poolse politie heeft vrijdag moeten ingrijpen toen demonstrerende homo's in Krakow met stenen werden bekogeld door conservatieve tegendemonstanten. Dat heeft het Poolse persbureau PAP bericht.


 
    e-mail dit artikel
    printversie
    meer over dit onderwerp
 
    nieuwsbrieven
  stuur me mail over  
 
Uitleg   Bewaar
< name=printversie =http://cgi.volkskrant.nl/cgi-bin/printversie.nl.pl method=post>< = name=artikelid>

De Tolerantiemars nam vervolgens een andere route om verdere confrontaties te voorkomen, zei de organisatie. De politie verrichtte enkele arrestaties en legde een kordon tussen de twee groepen demonstranten om hen uiteen te houden.

De tegendemonstratie werd geleid door de jongerenafdeling van de Bond van Poolse Gezinnen. Zeven leden van die ultra-katholieke partij traden donderdag toe tot de Poolse minderheidsregering.

[Advertentie]

Als burgemeester van Warschau verbood de huidige Poolse president Lech Kaczynski de afgelopen twee jaar demonstraties door homo's in de hoofdstad. De demonstraties gingen toch door, waarna demonstranten en tegenstanders slaags met elkaar raakten.

 

Hier bereik je niets mee Rahil,het praat immers het moorden op homo's en anders denkenden niet goed.Als een ander een moord pleegt,dan zeg jij toch ook niet... "Ik doe het,want hij doet het ook" God heeft echt geen boodschap aan mensen die wijzen naar een ander,om hun eigen fouten goed te praten.Hij zegt niet voor niets,dat iedereen afzonderlijk wordt bekeken.
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 april 2006 om 04:33

Ik heb laatst dat programma gezien,over het evangelie van Judas.En vreemd genoeg zet het je wel aan het denken.En de meeste gelovigen kunnen kraaien wat ze willen en standvastig aan de 4 evangelieen blijven hangen....Maar het was Jezus die zei: "Vergeef het kwaad want het kwaad weet niet wat het doet."Nu belichaamde Judas het kwaad..... Maar vergeven heeft men het hem nooit.En daarmee heeft men ook bewezen,dat men Jezus niet heeft begrepen.

De diepgang waarmee Jezus zijn volgelingen op de proef stelde,ging verder dan hun verstand en gevoel aan kon.

Terug naar boven
vradig Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 06 februari 2006
Online status: Offline
Berichten: 258
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 april 2006 om 04:50
In eerste instantie geplaatst door Ruud

In eerste instantie geplaatst door vradig

De Soennah:

http://www.usc.edu/dept/MSA/fundamentals/hadithsunnah/bukhar i/

lees eens de hoofdstukken 59 - Military Expeditions led by the Prophet (pbuh) (Al-Maghaazi) - 84 - Dealing with Apostates, 59 Military Expeditions led by the Prophet (pbuh) (Al-Maghaazi) , 52 Fighting for the Cause of Allah (Jihaad) .

Mohammed gaat hier duidelijk in wat Jezus gezegd heeft.
De woorden en daden van Mohammed: vervloek je tegenstanders, brand de palmbomen van je tegenstanders, onheil voor de ongelovigen, het paradijs betreden met het zwaard, etc,
De woorden en daden van Jezus: zegen je tegenstanders, hij heeft zichzelf als Zoon van God verlaagd tot een mens als een perfect offer voor alle zonden waardoor we door het geloof het paradijs kunnen betreden, etc)
Het is duidelijk dat de mensen die ernst maken met het volgen van Mohammed ook de daden van Mohammed navolgen. Nu is het zo dat gelukkig weinig mensen dat echt doen.

Eens kijken of jij hier raad mee weet Vradig......

Stel er zijn 2 volken en het 1ne volk heeft iets wat het andere volk graag wil hebben.....En het volk dat graag dat wil hebben wat het andere bezit is het sterkst.Nu is dat sterke volk geleerd om geen geweld te gebruiken of iets de ander te ontnemen door middel van bedrog op wat voor een manier dan ook.

Toch doet dat sterkste volk dat,welke raad geef jij dan het zwakste volk?

 

volgens Jezus moeten we onze vijanden liefhebben. Dit is zeker niet makkelijk maar hij geeft zijn Geest om dat te kunnen doen. Wie in Jezus gelooft is niet in 1 keer patsboem gelijk aan Jezus, maar je bent dan als een boom die bij voldoende voedsel en zon vruchten gaat dragen.

38 Jullie hebben gehoord dat gezegd werd: �Een oog voor een oog en een tand voor een tand.� (dit is in de wet van Mozes) 39 En ik (=Jezus) zeg jullie je niet te verzetten tegen wie kwaad doet, maar wie je op de rechterwang slaat, ook de linkerwang toe te keren. 40 Als iemand een proces tegen je wil voeren en je onderkleed van je wil afnemen, sta hem dan ook je bovenkleed af. 41 En als iemand je dwingt ��n mijl met hem mee te gaan, loop er dan twee met hem op. 42 Geef aan wie iets van je vraagt, en keer je niet af van wie geld van je wil lenen.

43
Jullie hebben gehoord dat gezegd werd: �Je moet je naaste liefhebben en je vijand haten.� 44 En ik zeg jullie: heb je vijanden lief en bid voor wie jullie vervolgen, 45 alleen dan zijn jullie werkelijk kinderen van je Vader in de hemel. Hij laat zijn zon immers opgaan over goede en slechte mensen en laat het regenen over rechtvaardigen en onrechtvaardigen. 46 Is het een verdienste als je liefhebt wie jou liefheeft? Doen de tollenaars niet net zo? 47 En als jullie alleen je broeders en zusters vriendelijk bejegenen, wat voor uitzonderlijks doe je dan? Doen de heidenen niet net zo? 48 Wees dus volmaakt, zoals jullie hemelse Vader volmaakt is.
http://www.biblija.net/biblija.cgi?m=Mat+5%3A38-48&id18= 1&pos=0&set=10&lang=nl

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 april 2006 om 05:03
In eerste instantie geplaatst door vradig

In eerste instantie geplaatst door Ruud

In eerste instantie geplaatst door vradig

De Soennah:

http://www.usc.edu/dept/MSA/fundamentals/hadithsunnah/bukhar i/

lees eens de hoofdstukken 59 - Military Expeditions led by the Prophet (pbuh) (Al-Maghaazi) - 84 - Dealing with Apostates, 59 Military Expeditions led by the Prophet (pbuh) (Al-Maghaazi) , 52 Fighting for the Cause of Allah (Jihaad) .

Mohammed gaat hier duidelijk in wat Jezus gezegd heeft.
De woorden en daden van Mohammed: vervloek je tegenstanders, brand de palmbomen van je tegenstanders, onheil voor de ongelovigen, het paradijs betreden met het zwaard, etc,
De woorden en daden van Jezus: zegen je tegenstanders, hij heeft zichzelf als Zoon van God verlaagd tot een mens als een perfect offer voor alle zonden waardoor we door het geloof het paradijs kunnen betreden, etc)
Het is duidelijk dat de mensen die ernst maken met het volgen van Mohammed ook de daden van Mohammed navolgen. Nu is het zo dat gelukkig weinig mensen dat echt doen.

Eens kijken of jij hier raad mee weet Vradig......

Stel er zijn 2 volken en het 1ne volk heeft iets wat het andere volk graag wil hebben.....En het volk dat graag dat wil hebben wat het andere bezit is het sterkst.Nu is dat sterke volk geleerd om geen geweld te gebruiken of iets de ander te ontnemen door middel van bedrog op wat voor een manier dan ook.

Toch doet dat sterkste volk dat,welke raad geef jij dan het zwakste volk?

 

volgens Jezus moeten we onze vijanden liefhebben. Dit is zeker niet makkelijk maar hij geeft zijn Geest om dat te kunnen doen. Wie in Jezus gelooft is niet in 1 keer patsboem gelijk aan Jezus, maar je bent dan als een boom die bij voldoende voedsel en zon vruchten gaat dragen.

38 Jullie hebben gehoord dat gezegd werd: �Een oog voor een oog en een tand voor een tand.� (dit is in de wet van Mozes) 39 En ik (=Jezus) zeg jullie je niet te verzetten tegen wie kwaad doet, maar wie je op de rechterwang slaat, ook de linkerwang toe te keren. 40 Als iemand een proces tegen je wil voeren en je onderkleed van je wil afnemen, sta hem dan ook je bovenkleed af. 41 En als iemand je dwingt ��n mijl met hem mee te gaan, loop er dan twee met hem op. 42 Geef aan wie iets van je vraagt, en keer je niet af van wie geld van je wil lenen.

43
Jullie hebben gehoord dat gezegd werd: �Je moet je naaste liefhebben en je vijand haten.� 44 En ik zeg jullie: heb je vijanden lief en bid voor wie jullie vervolgen, 45 alleen dan zijn jullie werkelijk kinderen van je Vader in de hemel. Hij laat zijn zon immers opgaan over goede en slechte mensen en laat het regenen over rechtvaardigen en onrechtvaardigen. 46 Is het een verdienste als je liefhebt wie jou liefheeft? Doen de tollenaars niet net zo? 47 En als jullie alleen je broeders en zusters vriendelijk bejegenen, wat voor uitzonderlijks doe je dan? Doen de heidenen niet net zo? 48 Wees dus volmaakt, zoals jullie hemelse Vader volmaakt is.
http://www.biblija.net/biblija.cgi?m=Mat+5%3A38-48&id18= 1&pos=0&set=10&lang=nl

Ik begrijp aan dit stuk dat je me begrijpt. Nu komt mijn laatste vraag.

Wie diend er als eerste wat aan zich zelf te doen. De geslagene of de geene die slaat?Of heeft het westen nog steeds niet door dat men wat vekeerd doet?

Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 april 2006 om 05:07
In eerste instantie geplaatst door Ruud

Ik heb laatst dat programma gezien,over het evangelie van Judas.En vreemd genoeg zet het je wel aan het denken.En de meeste gelovigen kunnen kraaien wat ze willen en standvastig aan de 4 evangelieen blijven hangen....Maar het was Jezus die zei: "Vergeef het kwaad want het kwaad weet niet wat het doet."Nu belichaamde Judas het kwaad..... Maar vergeven heeft men het hem nooit.En daarmee heeft men ook bewezen,dat men Jezus niet heeft begrepen.


De diepgang waarmee Jezus zijn volgelingen op de proef stelde,ging verder dan hun verstand en gevoel�aan kon.



Ruud, het st��t toch al in de "4 evangelie�n"?
Lucas23,33: Toen zij op de plaats kwamen die Schedel heet, sloegen zij Hem daar aan het kruis, en zo ook de misdadigers, de een rechts, de ander links 34: En Jezus zeide: "Vader vergeef hun, want ze weten niet wat ze doen".
Die J�zus, d�e had er wat van begrepen!


Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 april 2006 om 05:08
ruud ga eerst eens je bijbel goed door lezen   ik weet niet welke bijbel  je hebt  er zijn zoveel  maar lees een van die heel goed >
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 april 2006 om 05:09
In eerste instantie geplaatst door alzukar

In eerste instantie geplaatst door Ruud

Ik heb laatst dat programma gezien,over het evangelie van Judas.En vreemd genoeg zet het je wel aan het denken.En de meeste gelovigen kunnen kraaien wat ze willen en standvastig aan de 4 evangelieen blijven hangen....Maar het was Jezus die zei: "Vergeef het kwaad want het kwaad weet niet wat het doet."Nu belichaamde Judas het kwaad..... Maar vergeven heeft men het hem nooit.En daarmee heeft men ook bewezen,dat men Jezus niet heeft begrepen.


De diepgang waarmee Jezus zijn volgelingen op de proef stelde,ging verder dan hun verstand en gevoel aan kon.



Lucas23,33: Toen zij op de plaats kwamen die Schedel heet, sloegen zij Hem daar aan het kruis, en zo ook de misdadigers, de een rechts, de ander links 34: En Jezus zeide: "Vader vergeef hun, want ze weten niet wat ze doen".

Die J�zus, d�e had er wat van begrepen!
Jammer dat zo weinigen,hem begrijpen.... En er velen zijn die hem niet begrijpen en het deze zijn die de wereld besturen.
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <1234 5>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.125 seconden.