Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenniet-moslims in Shariah van Islam

 Post Reply Post Reply Pagina  <12345>
Schrijver
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Directe link naar dit bericht Onderwerp: niet-moslims in Shariah van Islam
    Geplaatst op: 29 april 2006 om 05:15

Gruwel en geweld.

Hoewel christenen doen voorkomen alsof de Bijbel liefde en verdraag- zaamheid predikt staat zij in werkelijkheid vol met gruwelijkheden en bloederig geweld.

�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 april 2006 om 05:16
 (Numeri 31:17) Nu dan, doodt al wat mannelijk is onder de kinderkens; en doodt alle vrouw, die door bijligging des mans een man bekend heeft.
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 april 2006 om 05:17
In eerste instantie geplaatst door taqwaa

ruud ga eerst eens je bijbel goed door lezen�� ik weet niet welke bijbel� je hebt� er zijn zoveel� maar lees een van die heel goed >


Jij hebt makkelijk praten, en als je er dan ��k nog eens niet over mag en hoeft nadenken n�g makkelijker

Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 april 2006 om 05:18
zakuur   ga rusten  en neem ook even  een goed kijkje in de bijbel
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 april 2006 om 05:19
 ( Psalmen 137:9) Welgelukzalig zal hij zijn, die uw kinderkens grijpen, en aan de steenrots verpletteren zal.
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 april 2006 om 05:21
 (Jesaja 13:18) Maar hun bogen zullen de jongelingen verpletteren, en zij zullen zich niet ontfermen over de vrucht des buiks; hun oog zal de kinderen niet verschonen.
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 april 2006 om 05:22

Nu kwam Jezus met nog een andere stelling..... Op de dag dat hij werd aangehouden,hief een van zijn volgelingen het zwaard om hem te beschermen en dit was zijn antwoord.

"Een ieder die het zwaard heft,zal door het zwaard omkomen."

Laat het westen gewaarschuwt zijn met deze woorden.

Neem 2 landen en bijde bezitten kernwapens zij raken in oorlog........

De leider van het eerste land drukt op de knop,om zijn tegenstander van de aardbodem weg te vagen.....

Nu ben jij de leider van het andere land,zeg me welk nut het nog heeft om ook die 2de knop in te drukken.

Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 april 2006 om 05:28
In eerste instantie geplaatst door taqwaa

zakuur�� ga rusten� en neem ook even� een goed kijkje in de bijbel


Jammer voor je. Ik houd het bij all��n de Evangelie�n.......   


Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 april 2006 om 05:32
jammer  ?
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 april 2006 om 05:42
In eerste instantie geplaatst door taqwaa

Gruwel en geweld.

Hoewel christenen doen voorkomen alsof de Bijbel liefde en verdraag- zaamheid predikt staat zij in werkelijkheid vol met gruwelijkheden en bloederig geweld.

Het staat in bijde boeken,blijkbaar.Dus wat wil je nu aantonen,dat je zelf gelijk hebt?Of dat waneer jij geweld gebruikt het gerechtvaardigd is?Dat zal een beetje lastig worden.....Geweld blijft geweld en het lost momenteel de problemen aan bijde kanten niet op. Nog aan westerse kant nog aan de moslim kant.En zelfs extra atoomwapens zullen de problemen niet doen oplossen.
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 april 2006 om 05:47
nou lijkt me leuk om het over de bijbel te hebben  vind jij van niet ??
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 april 2006 om 05:50

In eerste instantie geplaatst door taqwaa

nou lijkt me leuk om het over de bijbel te hebben  vind jij van niet ??
Heb ik geen enkel probleem mee...... En zelfs niet,als ik zie dat er zaken is staan,waarvan ik denk wat een onzin allemaal... En hoe zit dat bij jou,als je naar de Koran kijkt en leest dat men ongelovigen maar mag doden omdat men simpel weg geen geloof in iets heeft?

Krijg je dan niet dat gevoel van..... Hey dit lijkt wel een dwaalvers,die eigenlijk recht tegen de leer van God ingaat,die zegt dat men moet liefhebben...... En met geduld bij mensen de ogen moet leren openen...

En zij die het niet gelijk zien,moet vergeven omdat zij wat inzicht missen.....

Of denk je dat je dat inzicht met een zwaard kan bijbrengen.....Of een tandeborstel.....

God kwam met het woord.....Niet met een zwaard,om de mensen wat te leren....

Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 april 2006 om 05:56
zoals ik al zei ik wil het nu alleen over de bijbel hebben. op het  onderwerp  ik ga hier veder  .oke ruud  van mij mag je ook zo een onderwerp opennen dan kun je het alleen over de koran hebben . .
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 april 2006 om 06:02
In eerste instantie geplaatst door taqwaa

zoals ik al zei ik wil het nu alleen over de bijbel hebben. op het  onderwerp  ik ga hier veder  .oke ruud  van mij mag je ook zo een onderwerp opennen dan kun je het alleen over de koran hebben . .
Ik weet ook waarom je dit zegt Taqwaa..... Misschien dat je ooit een andere bril durft op te zetten. Sterkte er mee.....
Terug naar boven
vradig Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 06 februari 2006
Online status: Offline
Berichten: 258
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 april 2006 om 06:26
In eerste instantie geplaatst door Ruud

In eerste instantie geplaatst door vradig

In eerste instantie geplaatst door Ruud

In eerste instantie geplaatst door vradig

De Soennah:

http://www.usc.edu/dept/MSA/fundamentals/hadithsunnah/bukhar i/

lees eens de hoofdstukken 59 - Military Expeditions led by the Prophet (pbuh) (Al-Maghaazi) - 84 - Dealing with Apostates, 59 Military Expeditions led by the Prophet (pbuh) (Al-Maghaazi) , 52 Fighting for the Cause of Allah (Jihaad) .

Mohammed gaat hier duidelijk in wat Jezus gezegd heeft.
De woorden en daden van Mohammed: vervloek je tegenstanders, brand de palmbomen van je tegenstanders, onheil voor de ongelovigen, het paradijs betreden met het zwaard, etc,
De woorden en daden van Jezus: zegen je tegenstanders, hij heeft zichzelf als Zoon van God verlaagd tot een mens als een perfect offer voor alle zonden waardoor we door het geloof het paradijs kunnen betreden, etc)
Het is duidelijk dat de mensen die ernst maken met het volgen van Mohammed ook de daden van Mohammed navolgen. Nu is het zo dat gelukkig weinig mensen dat echt doen.

Eens kijken of jij hier raad mee weet Vradig......

Stel er zijn 2 volken en het 1ne volk heeft iets wat het andere volk graag wil hebben.....En het volk dat graag dat wil hebben wat het andere bezit is het sterkst.Nu is dat sterke volk geleerd om geen geweld te gebruiken of iets de ander te ontnemen door middel van bedrog op wat voor een manier dan ook.

Toch doet dat sterkste volk dat,welke raad geef jij dan het zwakste volk?

 

volgens Jezus moeten we onze vijanden liefhebben. Dit is zeker niet makkelijk maar hij geeft zijn Geest om dat te kunnen doen. Wie in Jezus gelooft is niet in 1 keer patsboem gelijk aan Jezus, maar je bent dan als een boom die bij voldoende voedsel en zon vruchten gaat dragen.

38 Jullie hebben gehoord dat gezegd werd: �Een oog voor een oog en een tand voor een tand.� (dit is in de wet van Mozes) 39 En ik (=Jezus) zeg jullie je niet te verzetten tegen wie kwaad doet, maar wie je op de rechterwang slaat, ook de linkerwang toe te keren. 40 Als iemand een proces tegen je wil voeren en je onderkleed van je wil afnemen, sta hem dan ook je bovenkleed af. 41 En als iemand je dwingt ��n mijl met hem mee te gaan, loop er dan twee met hem op. 42 Geef aan wie iets van je vraagt, en keer je niet af van wie geld van je wil lenen.

43
Jullie hebben gehoord dat gezegd werd: �Je moet je naaste liefhebben en je vijand haten.� 44 En ik zeg jullie: heb je vijanden lief en bid voor wie jullie vervolgen, 45 alleen dan zijn jullie werkelijk kinderen van je Vader in de hemel. Hij laat zijn zon immers opgaan over goede en slechte mensen en laat het regenen over rechtvaardigen en onrechtvaardigen. 46 Is het een verdienste als je liefhebt wie jou liefheeft? Doen de tollenaars niet net zo? 47 En als jullie alleen je broeders en zusters vriendelijk bejegenen, wat voor uitzonderlijks doe je dan? Doen de heidenen niet net zo? 48 Wees dus volmaakt, zoals jullie hemelse Vader volmaakt is.
http://www.biblija.net/biblija.cgi?m=Mat+5%3A38-48&id18= 1&pos=0&set=10&lang=nl

Ik begrijp aan dit stuk dat je me begrijpt. Nu komt mijn laatste vraag.

Wie diend er als eerste wat aan zich zelf te doen. De geslagene of de geene die slaat?Of heeft het westen nog steeds niet door dat men wat vekeerd doet?

allebei.


In het boek van David Wilkerson, redelijk bekend in Amerika zegt hij - naar aanleiding van 11 september - onder andere dat God vijanden gebruikt om een land te tuchtigen. Dit is te lezen in de bijbel (David Wilkerson gebruikt daarvoor Jesaja 9 en 10). Het doel daarvan is om een land (in de bijbel is dat Isra�l) te laten terugkeren naar God, m.a.w. bekering en verandering van levensstijl.

Hij schrijft onder andere: "een land dat getuchtigd wordt, kan zich verootmoedigen (=vernederen) en tot bekering komen zoals Ninev� (zie het boek van de profeet Jona). Of een land kan God zogenaamd dienen, maar van binnen vanuit eigen kracht werken. Uit de laatste reactie is altijd op te maken dat ze het vermogen hebben om elke ramp te overleven. Er wordt dan gezegd dat ze een groot land zijn en elk probleem kunnen oplossen."

"Ik ben zelf ook Amerikaans gezind en ik ben opgewonden over de toename aan eenheid in ons land. Ik dank God voor de heldhaftige pogingen en onvoorstelabre opofferingen die we gezien hebben temidden van deze terroristische aanval. De hele wereld verbaast zich in positieve zin over de moed en de houding van de inwoners van New York, Washington DC en Amerika."

"Maar we lopen hetzelfde risico als Isra�l (in de tijd waarover Jesaja 9 en 10 gaat). Op grond van ons vurig nationalisme kunnen we de echte boodschap die God voor ons land heeft gemakkelijk missen. Op dit moment staan we op hetzelfde kruispunt als indertijd het volk Isra�l."

"Ik vraag mij af - als we in de dagen van Jesaja hadden geleefd - of we naar deze profetische waarschuwing zouden hebben geluisterd? Of zou Gods boodschap aan dovemansoren besteed zijn? Zowel Jeruzalem als het land Juda weigerden te geloven dat God hen zou kunnen vernederen. Maar Jesaja profeteerde: "zou ik dan niet met Jeruzalem en zijn beelden doen, zoals ik met Samaria en zijn afgoden gedaan heb?" (Jesaja 10:11)"

"In feite zei God dat Hij andere landen geoordeeld had vanwege hun occulte praktijken. Waarom zou Hij dan Isra�l niet oordelen? Waarom zou Hij dan een uitzondering maken?"

"Door heel Amerika houden mensen bid- en gedenkstonden. Het is goed en bijbels om dit te doen. Maar het is ook nodig dat er samenkomsten gehouden worden die opwekken tot berouw en bekering. De meeste Amerikanen zijn gericht op het herdenken van de gebeurtenissen en op het nemen van wraak. Maar waar blijft de oproep om tot God terug te keren?"

"Met betrekking tot de straf die door terroristen wordt uitgevoerd merkt Jesaja het volgende op: "Doch het zal geschieden, wanneer de Here zijn ganse werk op de berg Sion en in Jeruzalem voleindigd heeft, dat Ik de vrucht der hooghartigheid van de koning van Assur (dit was de vijand van Isra�l) bezoeken zal en de trots van zijn hovaardige ogen" (Jesaja 10:12)"

"Toen God klaar was met Assyri� die Hij als "oordeelsstaf" gebruikte, vernietigde hij deze natie."


(als je geinteresseerd ben in het hele verhaal kan ik het wel overtypen; aangezien 9/11 onderwerpen hier wel populair zijn... - het hele verhaal is ongeveer 12 pagina's)

Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 april 2006 om 07:23
In eerste instantie geplaatst door Ruud

In eerste instantie geplaatst door taqwaa

zoals ik al zei ik wil het nu alleen over de bijbel hebben. op het  onderwerp  ik ga hier veder  .oke ruud  van mij mag je ook zo een onderwerp opennen dan kun je het alleen over de koran hebben . .
Ik weet ook waarom je dit zegt Taqwaa..... Misschien dat je ooit een andere bril durft op te zetten. Sterkte er mee.....
taqwaa heeft alhamdoelilaah heel goede ogen .
misschien  iemand van jou leeftijd  heeft bril nodig maar taqwaa  niet
< ="">�
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 april 2006 om 08:18
In eerste instantie geplaatst door taqwaa

In eerste instantie geplaatst door Ruud

In eerste instantie geplaatst door taqwaa

zoals ik al zei ik wil het nu alleen over de bijbel hebben. op het  onderwerp  ik ga hier veder  .oke ruud  van mij mag je ook zo een onderwerp opennen dan kun je het alleen over de koran hebben . .
Ik weet ook waarom je dit zegt Taqwaa..... Misschien dat je ooit een andere bril durft op te zetten. Sterkte er mee.....
taqwaa heeft alhamdoelilaah heel goede ogen .
misschien  iemand van jou leeftijd  heeft bril nodig maar taqwaa  niet
< =""> 
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 april 2006 om 08:34
In eerste instantie geplaatst door vradig

In eerste instantie geplaatst door Ruud

In eerste instantie geplaatst door vradig

In eerste instantie geplaatst door Ruud

In eerste instantie geplaatst door vradig

De Soennah:

http://www.usc.edu/dept/MSA/fundamentals/hadithsunnah/bukhar i/

lees eens de hoofdstukken 59 - Military Expeditions led by the Prophet (pbuh) (Al-Maghaazi) - 84 - Dealing with Apostates, 59 Military Expeditions led by the Prophet (pbuh) (Al-Maghaazi) , 52 Fighting for the Cause of Allah (Jihaad) .

Mohammed gaat hier duidelijk in wat Jezus gezegd heeft.
De woorden en daden van Mohammed: vervloek je tegenstanders, brand de palmbomen van je tegenstanders, onheil voor de ongelovigen, het paradijs betreden met het zwaard, etc,
De woorden en daden van Jezus: zegen je tegenstanders, hij heeft zichzelf als Zoon van God verlaagd tot een mens als een perfect offer voor alle zonden waardoor we door het geloof het paradijs kunnen betreden, etc)
Het is duidelijk dat de mensen die ernst maken met het volgen van Mohammed ook de daden van Mohammed navolgen. Nu is het zo dat gelukkig weinig mensen dat echt doen.

Eens kijken of jij hier raad mee weet Vradig......

Stel er zijn 2 volken en het 1ne volk heeft iets wat het andere volk graag wil hebben.....En het volk dat graag dat wil hebben wat het andere bezit is het sterkst.Nu is dat sterke volk geleerd om geen geweld te gebruiken of iets de ander te ontnemen door middel van bedrog op wat voor een manier dan ook.

Toch doet dat sterkste volk dat,welke raad geef jij dan het zwakste volk?

 

volgens Jezus moeten we onze vijanden liefhebben. Dit is zeker niet makkelijk maar hij geeft zijn Geest om dat te kunnen doen. Wie in Jezus gelooft is niet in 1 keer patsboem gelijk aan Jezus, maar je bent dan als een boom die bij voldoende voedsel en zon vruchten gaat dragen.

38 Jullie hebben gehoord dat gezegd werd: �Een oog voor een oog en een tand voor een tand.� (dit is in de wet van Mozes) 39 En ik (=Jezus) zeg jullie je niet te verzetten tegen wie kwaad doet, maar wie je op de rechterwang slaat, ook de linkerwang toe te keren. 40 Als iemand een proces tegen je wil voeren en je onderkleed van je wil afnemen, sta hem dan ook je bovenkleed af. 41 En als iemand je dwingt ��n mijl met hem mee te gaan, loop er dan twee met hem op. 42 Geef aan wie iets van je vraagt, en keer je niet af van wie geld van je wil lenen.

43
Jullie hebben gehoord dat gezegd werd: �Je moet je naaste liefhebben en je vijand haten.� 44 En ik zeg jullie: heb je vijanden lief en bid voor wie jullie vervolgen, 45 alleen dan zijn jullie werkelijk kinderen van je Vader in de hemel. Hij laat zijn zon immers opgaan over goede en slechte mensen en laat het regenen over rechtvaardigen en onrechtvaardigen. 46 Is het een verdienste als je liefhebt wie jou liefheeft? Doen de tollenaars niet net zo? 47 En als jullie alleen je broeders en zusters vriendelijk bejegenen, wat voor uitzonderlijks doe je dan? Doen de heidenen niet net zo? 48 Wees dus volmaakt, zoals jullie hemelse Vader volmaakt is.
http://www.biblija.net/biblija.cgi?m=Mat+5%3A38-48&id18= 1&pos=0&set=10&lang=nl

Ik begrijp aan dit stuk dat je me begrijpt. Nu komt mijn laatste vraag.

Wie diend er als eerste wat aan zich zelf te doen. De geslagene of de geene die slaat?Of heeft het westen nog steeds niet door dat men wat vekeerd doet?

allebei.


In het boek van David Wilkerson, redelijk bekend in Amerika zegt hij - naar aanleiding van 11 september - onder andere dat God vijanden gebruikt om een land te tuchtigen. Dit is te lezen in de bijbel (David Wilkerson gebruikt daarvoor Jesaja 9 en 10). Het doel daarvan is om een land (in de bijbel is dat Isra�l) te laten terugkeren naar God, m.a.w. bekering en verandering van levensstijl.

Hij schrijft onder andere: "een land dat getuchtigd wordt, kan zich verootmoedigen (=vernederen) en tot bekering komen zoals Ninev� (zie het boek van de profeet Jona). Of een land kan God zogenaamd dienen, maar van binnen vanuit eigen kracht werken. Uit de laatste reactie is altijd op te maken dat ze het vermogen hebben om elke ramp te overleven. Er wordt dan gezegd dat ze een groot land zijn en elk probleem kunnen oplossen."

"Ik ben zelf ook Amerikaans gezind en ik ben opgewonden over de toename aan eenheid in ons land. Ik dank God voor de heldhaftige pogingen en onvoorstelabre opofferingen die we gezien hebben temidden van deze terroristische aanval. De hele wereld verbaast zich in positieve zin over de moed en de houding van de inwoners van New York, Washington DC en Amerika."

"Maar we lopen hetzelfde risico als Isra�l (in de tijd waarover Jesaja 9 en 10 gaat). Op grond van ons vurig nationalisme kunnen we de echte boodschap die God voor ons land heeft gemakkelijk missen. Op dit moment staan we op hetzelfde kruispunt als indertijd het volk Isra�l."

"Ik vraag mij af - als we in de dagen van Jesaja hadden geleefd - of we naar deze profetische waarschuwing zouden hebben geluisterd? Of zou Gods boodschap aan dovemansoren besteed zijn? Zowel Jeruzalem als het land Juda weigerden te geloven dat God hen zou kunnen vernederen. Maar Jesaja profeteerde: "zou ik dan niet met Jeruzalem en zijn beelden doen, zoals ik met Samaria en zijn afgoden gedaan heb?" (Jesaja 10:11)"

"In feite zei God dat Hij andere landen geoordeeld had vanwege hun occulte praktijken. Waarom zou Hij dan Isra�l niet oordelen? Waarom zou Hij dan een uitzondering maken?"

"Door heel Amerika houden mensen bid- en gedenkstonden. Het is goed en bijbels om dit te doen. Maar het is ook nodig dat er samenkomsten gehouden worden die opwekken tot berouw en bekering. De meeste Amerikanen zijn gericht op het herdenken van de gebeurtenissen en op het nemen van wraak. Maar waar blijft de oproep om tot God terug te keren?"

"Met betrekking tot de straf die door terroristen wordt uitgevoerd merkt Jesaja het volgende op: "Doch het zal geschieden, wanneer de Here zijn ganse werk op de berg Sion en in Jeruzalem voleindigd heeft, dat Ik de vrucht der hooghartigheid van de koning van Assur (dit was de vijand van Isra�l) bezoeken zal en de trots van zijn hovaardige ogen" (Jesaja 10:12)"

"Toen God klaar was met Assyri� die Hij als "oordeelsstaf" gebruikte, vernietigde hij deze natie."


(als je geinteresseerd ben in het hele verhaal kan ik het wel overtypen; aangezien 9/11 onderwerpen hier wel populair zijn... - het hele verhaal is ongeveer 12 pagina's)

Het westen kan gewoon niet handelen naar Jezus voorbeeld,dat is wat we zien.En wat er veel mee te maken heeft is dat we niet op zijn woord vertrouwen.Pijnlijk maar waar....

En omgekeerd zien we exact hetzelfde... Pijnlijk maar waar....

We stevenen recht op ons noodlot toe.

 

Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 april 2006 om 10:36

De Sharia wordt tevens uitgevoerd op Intepretatie.... En elk land kan dat dus anders doen...

Sommige islamofobe fascisten zeggen dat de Islam in ieder land verschillend ge�nterpreteerd wordt en dat er geen twee dezelfde kunnen bestaan. Zij hopen dat de eenheid er nooit zal komen en proberen moslims te misleiden door deze verwarring te zaaien. Islam is EEN, met EEN Allah, EEN Boek en met de te volgen leer van de laatste Profeet.

 

Natuurlijk is de laatste 1400 jaar heel wat verandering en vernieuwing onder de moslims geslopen die hen langzaam van de Islam hebben doen afdwalen. Feit is dat er op dit moment geen enkel land bestaat waar de Islam in z�n geheel wordt gepraktiseerd. Maar dat betekent niet dat we deze situatie maar moeten accepteren en moeten voortbouwen op een foute basis. Er bestaat geen gematigde Islam of liberale Islam, geen Egyptische/Turkse/Saudische of Indonesische Islam.

 

De Islam hoeft zich niet aan te passen aan al de verschillende culturen en mensen over de hele wereld. Het zijn de mensen en maatschappijen die volgens de Islam moeten gaan leven. Een bank in Maleisi� en een bank in Yemen, moeten zich beide houden aan de basisregel dat rente verboden is, ongeacht de taal die men spreekt in beide landen of de kleding die men daar draagt. Culturele en politieke verschillen zullen bestaan en daar is niks mis mee. Het enige dat telt is dat geen enkele wet, levenswijze of beleid in strijd mag zijn met de Koran en de Soennah.

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 april 2006 om 08:05
In eerste instantie geplaatst door jiyuu

<SPAN style="FONT-SIZE: 7.5pt; COLOR: red; FONT-FAMILY: Verdana">De Sharia wordt tevens uitgevoerd op Intepretatie.... En elk land kan dat dus anders doen...</SPAN><SPAN style="FONT-SIZE: 7.5pt; FONT-FAMILY: Verdana"><?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" /><o:p></o:p></SPAN>


<P class=Msonormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt">Sommige islamofobe fascisten zeggen dat de Islam in ieder land verschillend ge�nterpreteerd wordt en dat er geen twee dezelfde kunnen bestaan. Zij hopen dat de eenheid er nooit zal komen en proberen moslims te misleiden door deze verwarring te zaaien. Islam is EEN, met EEN Allah, EEN Boek en met de te volgen leer van de laatste Profeet.<o:p></o:p>


<P class=Msonormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><o:p></o:p>


<P class=Msonormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt">Natuurlijk is de laatste 1400 jaar heel wat verandering en vernieuwing onder de moslims geslopen die hen langzaam van de Islam hebben doen afdwalen. Feit is dat er op dit moment geen enkel land bestaat waar de Islam in z�n geheel wordt gepraktiseerd. Maar dat betekent niet dat we deze situatie maar moeten accepteren en moeten voortbouwen op een foute basis. Er bestaat geen gematigde Islam of liberale Islam, geen Egyptische/Turkse/Saudische of Indonesische Islam.<o:p></o:p>


<P class=Msonormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><o:p></o:p>


<P class=Msonormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt">De Islam hoeft zich niet aan te passen aan al de verschillende culturen en mensen over de hele wereld. Het zijn de mensen en maatschappijen die volgens de Islam moeten gaan leven. Een bank in Maleisi� en een bank in Yemen, moeten zich beide houden aan de basisregel dat rente verboden is, ongeacht de taal die men spreekt in beide landen of de kleding die men daar draagt. Culturele en politieke verschillen zullen bestaan en daar is niks mis mee. Het enige dat telt is dat geen enkele wet, levenswijze of beleid in strijd mag zijn met de Koran en de Soennah. <o:p></o:p>



Onze GROTE PARTIJVOORZITTER heeft gesproken! Houzee, houzee, houzee!

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 april 2006 om 10:22

Ruud Goebbels. Partij voorzitter van de I.F.S.N.A.P (Islamfobische Facistische Socialistische Nederlandse Arbeiders Partij.)

Ik hoop dat ik het bij het eerste congres vloeiend kan uitspreken Jiyuu.

Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 mei 2006 om 14:44
In eerste instantie geplaatst door *Kimmie*

[QUOTE=jiyuu]

Was PP vroeger nog listig en huichelachtig in zijn uitspraken over de Islam, vandaag kunnen we allemaal lezen dat hij een islamfobische fascist is die met een web van leugens de wereld wil laten geloven dat leven volgens de wetten van de Islam tegen de mensenrechten is. In zijn ogen is het volgen van de Koran en het leven van de Profeet Muhammad (sallalaho alaihi wasallam) het hele probleem. Vroeger richtte hij zijn pijlen op enkele onder de moslims, vandaag is een ieder die maar iets met de Islam te maken wilt hebben zijn doelwit.

Zolang mensen willen leven volgens de Koran, zijn in de ogen van dit soort fascisten alle middelen geheiligd de moslims te stoppen en desnoods in geheime concentratiekampen en martelkamers te stoppen.

 

Wat ze niet beseffen is dat de roep om een Islamitische eenheid en een Islamitische Staat alleen maar luider en luider wordt. Niemand wil in een fascistische wereld leven waar de rechten van mensen in concentratiekampen als abu ghraib en Guantanamo worden vertrapt. Normale mensen beginnen steeds meer te beseffen dat de grootste gruweldaden in de menselijke geschiedenis (vermoorden van honderdduizenden onschuldige burgers in Afghanistan en Irak) zal leiden tot de eenheid die nodig is om tot een eenheid te komen.

Het zal een harde strijd worden met de fascisten als PP en hun hulpjes in het Oosten. Zolang er mensen, die zeggen dat ze een Islamitische staat willen nastreven, worden gemarteld en vermoord, zal er vanuit fascistische hoek geen enkel kritische vraag gesteld worden. hou daar als moslim rekening mee.

 

Nergens in de Koran staat dat we als moslim de Koran en de Soennah opzij moeten leggen en die moeten verruilen voor iets anders. Meer dan een miljard moslims zullen het hier met mij eens zijn.

Beste Jijuu,

Zoals je misschien weet geef ik al 15 jaar op vrijwillige basis les aan politiek vluchtelingen, waaronder veel moslims (hoe komt dat toch dat moslims naar het vrije Westen vluchten?). Nog nooit ben ik door een van hen uit gemaakt door fascist.

Daarnaast ben ik al jarenlang actief lid van Groen-Links. Niet echt de partij die je kunt scharen onder fascistisch.

Daarnaast ben ik (kritisch) christen.

Ik geloof intens dat ieder mens het recht heeft te geloven wat hij/zij wenst te geloven. Ik vind dat ieder mens het recht heeft zich te ontplooien zoals hij/zij dat wil. Ik geloof oprecht dat ieder mens het recht heeft zijn  seksuele geaardheid vorm te geven die hij/zij in zich heeft. Ik geloof in een wereld waarin de mens de ruimte krijgt te geloven in Allah, in Christus, in Boeddha, maar ook in de evolutieleer.

Ik geloof in een land, waar moslims het fundamentele recht hebben moskeen te bouwen. Ik geloof in het land waar christenen moslim wensen te worden. Ik geloof in het land waar moslims christen willen worden. Ik geloof in het land waar de homo, homo mag zijn. Ik geloof in het land waar joden jood mogen zijn. Ik geloof in het land waar je eenieder lief mag hebben. Los van geloof, los van sexe, los van kleur.

En daar, beste Jijuu, scheiden onze wegen. Jij gelooft slechts in jouw geloof. Jouw geloof die uitstijgt boven elk ander geloof. En daarmee, veroordeel je alle anderen. Maar bovenal je Zelf. En daarmee ook de Schepper van al het verschil.

Jij hebt HET RECHT moslim te zijn. Mag een mens van jou homo zijn? Mag een mens van jou een ex-moslims zijn? Mag een mens van jou Sjiiet zijn? Mag een mens van jou boeddhist zijn? Mag een mens van jou .............

Van mij mogen ze allemaal zijn, zoals ze zijn.

Ik heb slechts 1 voorwaarde: gun een ander te zijn wie ze zijn.

Wat zijn jou voorwaarden?

 

 

 

Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 mei 2006 om 15:51

In eerste instantie geplaatst door 3abd Arra7maan

Ik zeg niet dat je liegt Ruud, ik heb gezegd dat je beweringen op waarheid moet controleren, zomaar wat roepen om een punt te maken is onzinnigheid.

Het gaat hierbij om jouw bewering over dat het amputeren van ledematen niet in de Koran staat.

Wat betreft kledingsvoorschriften zijn alle moslims het eens, omdat dit in de Koran staat.

Marokko en Egypte zijn democratie�n, ik spreek hier niet over de politieke situaties van moslimlanden, maar over het feit dat alle moslims eenzelfde sharia hebben en ook kennen, namelijk zoals de Koran ons leert.
Op deze zin kom ik idd terug.Het staat er letterlijk in.Ik kom tot op dit moment echter tot 1 x .. En eerlijk gezegt hoop ik ook dat dat zo blijft.

 

 

Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 mei 2006 om 16:23
In eerste instantie geplaatst door *Kimmie*

In eerste instantie geplaatst door taqwaa


<H1 align=center><FONT face=Verdana size=4>Gruwel en geweld. </H1>

<FONT face=Verdana size=2>Hoewel christenen doen voorkomen alsof de Bijbel liefde en verdraag- zaamheid predikt staat zij in werkelijkheid vol met gruwelijkheden en bloederig geweld.



Maar de verzen die je aanhaalt, komen volgens mij allemaal uit het oude testament... Het nieuwe heft de regels van het oude toch op? (Vraag naar de christenen toe).



Jezus'Boodschap zoals die te lezen is in de Evangelie�n (Nieuwe Testament)wordt, niet voor niets, ook wel "Bevrijdende Boodschap" genoemd. Wat je in de Evangelie�n leest zal je vasthouden, maar niet zoals de religie dat doet..............
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 mei 2006 om 05:29

Gadhafi said. "If Jesus were alive when Muhammad was sent, he would have followed him. All people must be Muslims."

Blasphemy !!!

"We have 50 million Muslims in Europe," Gadhafi said. "There are signs that Allah will grant Islam victory in Europe � without swords, without guns, without conquests. The 50 million Muslims of Europe will turn it into a Muslim continent within a few decades."

Hij heeft groote plannen trouwens..

Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 mei 2006 om 06:07
(richteren 19:20 -29)Dit is een soortgelijk verhaal als dat van Lot maar dan nog gruwelijker. De mannen van een stad eisen de uitlevering van een mannelijke bezoeker om seks met hem te hebben. Natuurlijk weigert de gastheer dit en stelt voor dat zijn maagdelijke dochter en het bijwijf van de gast zijn plaats innemen. Als de mannen blijven aandringen gooit de bezoeker zijn bijwijf naar buiten waarna de mannen haar de hele nacht misbruiken en als zij 's morgens dood voor de deur ligt snijdt hij haar in twaalf stukken.
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 mei 2006 om 07:24
In eerste instantie geplaatst door taqwaa

(richteren 19:20 -29)Dit is een soortgelijk verhaal als dat van Lot maar dan nog gruwelijker. De mannen van een stad eisen de uitlevering van een mannelijke bezoeker om seks met hem te hebben. Natuurlijk weigert de gastheer dit en stelt voor dat zijn maagdelijke dochter en het bijwijf van de gast zijn plaats innemen. Als de mannen blijven aandringen gooit de bezoeker zijn bijwijf naar buiten waarna de mannen haar de hele nacht misbruiken en als zij 's morgens dood voor de deur ligt snijdt hij haar in twaalf stukken.
Ja... De hersenen hebben een behoorlijke evolutie moeten doormaken en dat zal het blijven doen in de heele wereld.Maar jah... De natuur overwint toch met of zonder de mens.
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 mei 2006 om 10:13

In eerste instantie geplaatst door Peter Pan

En daar, beste Jijuu, scheiden onze wegen. Jij gelooft slechts in jouw geloof. Jouw geloof die uitstijgt boven elk ander geloof. En daarmee, veroordeel je alle anderen. Maar bovenal je Zelf. En daarmee ook de Schepper van al het verschil.

Jij hebt HET RECHT moslim te zijn. Mag een mens van jou homo zijn? Mag een mens van jou een ex-moslims zijn? Mag een mens van jou Sjiiet zijn? Mag een mens van jou boeddhist zijn? Mag een mens van jou .............

Van mij mogen ze allemaal zijn, zoals ze zijn.

Ik heb slechts 1 voorwaarde: gun een ander te zijn wie ze zijn.

Wat zijn jou voorwaarden?

Muhammad (sallalaho alaihi wasallam) leerde ons een groot principe: een minderheid dient zich aan de wetten te houden die door een meerderheid worden gesteund. Er zijn zat plekken in de Koran waar staat dat er verschillende volkeren zijn geschapen met verschillende religies en rassen.

 

En tot Zijn Tekenen behoort de Schepping van de hemelen en de aarde en het verschillende van jullie talen en kleuren. Voorwaar daarin zijn zeker Tekenen voor de bezitters van kennis. (Koran 30:22)

 

En als jouw Heer het had gewild, dan zou Hij de mensheid 1 godsdienst hebben gemaakt, maar zij bleven van mening verschillen. (11:118-119)

 

En lees hierover ook vers 5:48.

 

Nergens staat dat we elkaar voor de verschillen de kop af moeten slaan. In de Islam worden deze verschillen in bovenstaande verzen, religies, principes en overtuigingen genoemd.

 

Het mooie van de Islamitische wetgeving is dat bij verschil in mening over bepaalde zaken tussen jou en mij, maakt niet uit tot welk geloof of beweging je behoort, de wet van het land geldt waar wij ons bevinden. Mijn missie als moslim is niet om van de Nederlandse niet-moslim regering te vragen om wetten en regels uit de Islamitische Shariah toe te passen. Mijn missie is om de Boodschap van het monothe�sme geloof te verspreiden zodat mensen geen afgoden aanbidden. Het moment dat jij en 16 miljoen andere boedisten, groenlinksers, homo�s etc dat zouden accepteren, zullen jullie zelf ernaar gaan streven om de Shariah in te voeren.

 

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 mei 2006 om 13:21

Ik hang een geloof van 1 God aan.

Dennoch wens ik ons geen sharia toe. De praktijk heeft me dit geleerd.

 

Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 mei 2006 om 16:10
Ik denk dat Jiyuu "��n god voor iedereen" verwart met "iedereen voor ��n god"
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <12345>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.141 seconden.