Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Palestijnse kinderen

 Post Reply Post Reply Pagina  12>
Schrijver
moslima 82 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 juli 2006
Online status: Offline
Berichten: 919
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslima 82 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Palestijnse kinderen
    Geplaatst op: 28 augustus 2006 om 12:49

Ik laat me leiden door Allah elhamdullilah en nog door andere zaken,en dus niet door een boek....

Het is immers Allah leid wie Hij wilt en doet dwalen Wie Hij wilt,

Dat reciteren we regelmatig zelfs enkele malen per dag tijdens het gebed in de eerste soerah.

wie kennis zoekt zal het vinden,

wie werkt voor het hiernamaals zal het krijgen inshaAllah.

En nogmaals ik geloof ook in de Bijbel en andere boeken alleen dan niet in de vervalste bijbel.

Een fijne avond verder

HET OPENENDE HOOFDSTUK - AL FAATIHA

(1) In naam van Allah, De Erbarmer, De Meest Barmhartige

 

(2) Alle lof zij Allah, de Heer der werelden.

(3) De Erbarmer, De Meest Barmhartige

(4) De Heerser op de Dag des Oordeels.

(5) U alleen aanbidden wij en U alleen vragen wij om hulp.

(6) Leid ons op het rechte Pad.

(7) Het Pad van degenen aan wie U gunsten heeft geschonken, niet van degenen op wie de toorn rust en niet dat van de dwalenden.

 

{De Edele Koran 1:1-7}

 

Toelichting:

 

'Degenen aan wie U gunsten hebt geschonken', zijn de profeten, de waarachtigen, de martelaren, en de rechtschapenen en iedereen die hun voorbeeld volgt. 'Degenen op wie toorn rust', zijn degenen die de waarheid verwerpen of verberen en 'de dwalenden', zijn degenen die ontachtzaam zijn en die zich laten misleiden.

 

Een beschrijvend gedicht over Al Faatiha

 

"Allereerst komt die prachtige Soera,

Het Openende Hoofdstuk van Zeven Verzen,

Terecht benoemd tot de Essentie van het Boek.

Het leert ons het perfecte gebed.

Want als wij juist kunnen bidden, betekent dat

Dat we enige kennis hebben over Allah

En Zijn eigenschappen, van Zijn relaties

met ons en Zijn schepping, waartoe wij behoren

Dat we een glimp opvangen van de bron

Waar wij vandaan komen, en het uiteindelijke doel

Onze spirituele bestemming

Onder het Ware Oordeel van Allah

Daarna geven wij onzelf over aan Allah en zoeken Zijn licht.

 

Gebed is het hart van religie en geloof

Maar hoe moeten we bidden? Welke woorden gebruiken we?

De begeerten van onze nietige, achteloze harten

tegenover de Kenner van alles? Is het waardig voor Hem

Of voor onze spirituele aard, om te vragen

Om nutteloze zaken, of zelfs onze fysieke behoeften?

Als ons dagelijks brood? De ge�nspireerde boodschapper

Onderwees ons een gebed dat ons geloof opsomt,

Onze hoop en onze aspiraties in zeken van belang.

Wij gedenken in toewijding Allah's naam en Zijn aard;

Wij prijzen Hem om Zijn schepping en Zijn liefdevolle zorg;

Wij denken aan de realiteiten, zichtbaar en onzichtbaar,

Wij schenken Hem onze aanbidding en vragen Zijn leiding;

En wij kennen het rechte van het gekronkelde pad

Door het licht van Zijn barmhartigheid, dat de rechtgeleiden verlicht."

 

(Bron: The Holy Qor'an, English translation of the meanings en Commentary, door Yusuf Ali, Mushaf Al-Madinah An-Nabawiyah, vertaald uit het Engels.)

 

 

 

Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 augustus 2006 om 09:36
In eerste instantie geplaatst door moslima 82

Pluis al mijn bijdragen aan dit forum na, en toon me ��n leugen die ik over Jezus heb verkondigd.... Vriendelijke groet, Alzukar



Het gaat niet alleen om Isa (Jezus) maar dat je twijfeld en niet weet welk boek je moet volgen en welk boek betrouwbaar is vandaar dat ik zei als iemand je het zweerd geloof je het dan wel?


Wanneer zou je het wel gaan geloven?


Maar goed Allah leid wie Hij wilt en doet dwalen wie Hij wilt.


InshaAllah(Als Allah het wil)zal je de waarheid inzien.


Als je nog vragen hebt hoor ik het wel van je





Beste moslima 82,
Als jij iets zweert dan denk dat jij het z�lf gelooft. En misschien is het dan ook wel waar. Maar misschien moet er, t�ch, eerst nog eens over worden gepraat met elkaar. Datzelfde is zo wanneer ik iets stellig beweer.

Waar jij jezelf laat leiden door ��n Boek, laat ik me leiden (onder andere) door wat de Heilige oeken die er zijn gemeen hebben. Ik kom dan heel vaak uit bij Jezus'Woord dat, mits goed verstaan en ter harte genomen, vanuit de Koran geen aanvulling of verbetering behoeft. Voor mij althans. Maar dat zal wel van persoon tot persoon verschillen.
Terug naar boven
moslima 82 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 juli 2006
Online status: Offline
Berichten: 919
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslima 82 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 augustus 2006 om 08:00


Pluis al mijn bijdragen aan dit forum na, en toon me ��n leugen die ik over Jezus heb verkondigd....
Vriendelijke groet, Alzukar

 

Het gaat niet alleen om Isa (Jezus) maar dat je twijfeld en niet weet welk boek je moet volgen en welk boek betrouwbaar is vandaar dat ik zei als iemand je het zweerd geloof je het dan wel?

Wanneer zou je het wel gaan geloven?

Maar goed Allah leid wie Hij wilt en doet dwalen wie Hij wilt.

InshaAllah(Als Allah het wil)zal je de waarheid inzien.

Als je nog vragen hebt hoor ik het wel van je

 

 

Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!
Terug naar boven
moslima 82 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 juli 2006
Online status: Offline
Berichten: 919
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslima 82 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 augustus 2006 om 07:56

 


 

[/QUOTE]

Van de Bijbel wordt door moslims beweerd dat er z�veel verschillende, elkaar tegensprekende, van in omloop zijn dat g��n van die Bijbels "de" waarheid kan zijn.
Precies wat Moslims van de Bijbel beweren, beweer ik van de Heilige Boeken. Hiervan zijn er z�veel verschillende, elkaar tegensprekende, in omloop, dat g��n van die Heilige Boeken "de" waarheid kan zijn. Ik onderschrijf dus geen van die Heilige Boeken volledig en onvoorwaardelijk. Eerder kijk ik naar wat ze gemeenschappelijk hebben.
Vriendelijke groet, Alzukar

[/QUOTE]

Er zit een volgorde in de boeken die geopenbaard zijn of geschreven.

dat hoord bij het onderdeel:Al Aqeedah

en derde geloven in Al-vaginaub - de Boeken.

Met al-vaginaub worden de geschriften bedoeld welke Allah swt vanuit de hemelen naar Zijn boodschappers heeft gezonden.

Allah swt zegt:

"Aan elk onder jullie hebben Wij een wet en een minhaaj (duidelijke weg) voorgeschreven".

( Surah al-Maa'idah aya 48)

Aldus hadden de mensen van de Taurat een wet en de mensen van de Injeel een wet en de mensen van de Qoran een wet.

Deze wetten verschillen in hun ahkaam (regels) maar ze zijn verenigd en gelijk in de tawheed - eenheid van Allah.

Wij hebben kennis van sommige boeken zoals at-Taurat - Torah van Moussa(Mozes) , al-Injeel -het Evangelie van Isa(jezus) as, az-Zaboor - de Psalmen van Daoud (David)as asen al-Qoran van Mohammed saws

De Qoran is als laatste geschrift afgedaald en het is een beschermer en een getuige van alle eerdere geschriften. Als Muslim moet je geloven in al de geschriften van de boodschappers van Allah. Je moet je er echter wel van bewust zijn dat uitgezonderd de Qoran, alle andere geschriften niet meer in de oorspronkelijke tekst bestaan, maar door mensen veranderd zijn.

Allah heeft Zijn boeken aan Zijn profeten en Boodschappers geopenbaard, zodat zij de waarheid over Hem konden overbrengen. Allah zegt:

"Inderdaad hebben Wij onze Boodschappers met duidelijke bewijzen gezonden en met hen de geschriften geopenbaard en de Weegschaal (Rechtvaardigheid) opdat de mensheid rechtvaardig mag blijven".

(Surah Al-Hadid aya 25)

De Qoran is uiteindelijk als laatste duidelijke Boek geopenbaard, als leiding en genade voor de gelovigen.

 

Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 augustus 2006 om 15:46
In eerste instantie geplaatst door moslima 82

Ik zal nog een koraan vers hierover neerzetten anders begrijp je me niet:


zou je dat willen doen?ik wel



Zou men nu met u over hem (Jezus) redetwisten, nadat de kennis tot u gekomen is, zeg dan: "Kom, laat ons onze kinderen en uw kinderen en onze vrouwen en uw vrouwen en ons volk en uw volk roepen; laat ons daarna vurig bidden en de vloek van Allah roepen over degenen, die liegen."


Soerat Al-'Imraan aaya 61




Pluis al mijn bijdragen aan dit forum na, en toon me ��n leugen die ik over Jezus heb verkondigd....
Vriendelijke groet, Alzukar
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 augustus 2006 om 15:43
In eerste instantie geplaatst door moslima 82

percies jij zou nooit zweren dat de bijbel of een andere boek de waarheid is omdat je dat niet durft,


dat is het verschil met moslims en anderen je zal weinig andersgelovigen zien zweren.




Van de Bijbel wordt door moslims beweerd dat er z�veel verschillende, elkaar tegensprekende, van in omloop zijn dat g��n van die Bijbels "de" waarheid kan zijn.
Precies wat Moslims van de Bijbel beweren, beweer ik van de Heilige Boeken. Hiervan zijn er z�veel verschillende, elkaar tegensprekende, in omloop, dat g��n van die Heilige Boeken "de" waarheid kan zijn. Ik onderschrijf dus geen van die Heilige Boeken volledig en onvoorwaardelijk. Eerder kijk ik naar wat ze gemeenschappelijk hebben.
Vriendelijke groet, Alzukar

Terug naar boven
moslima 82 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 juli 2006
Online status: Offline
Berichten: 919
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslima 82 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 augustus 2006 om 14:29

Ik zal nog een koraan vers hierover neerzetten anders begrijp je me niet:

zou je dat willen doen?ik wel

 

Zou men nu met u over hem (Jezus) redetwisten, nadat de kennis tot u gekomen is, zeg dan: "Kom, laat ons onze kinderen en uw kinderen en onze vrouwen en uw vrouwen en ons volk en uw volk roepen; laat ons daarna vurig bidden en de vloek van Allah roepen over degenen, die liegen."

Soerat Al-'Imraan aaya 61

 

Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!
Terug naar boven
moslima 82 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 juli 2006
Online status: Offline
Berichten: 919
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslima 82 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 augustus 2006 om 14:26

percies jij zou nooit zweren dat de bijbel of een andere boek de waarheid is omdat je dat niet durft,

dat is het verschil met moslims en anderen je zal weinig andersgelovigen zien zweren.

 

Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 augustus 2006 om 12:57
In eerste instantie geplaatst door moslima 82

[QUOTE=Stampertje]

ik zweer bij Allah dat de koraan de waarheid is we mogen alleen bij Allah zweren....


Geeft je dat niet genoeg zekerheid?



Van iets dat je uit de zoveelste hand hebt vernomen kun je nooit zweren dat het de waarheid is (zelfs niet bij Allah).
Terug naar boven
Sunni_Side_Up Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 04 januari 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 197
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Sunni_Side_Up Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 augustus 2006 om 08:42

Zweren ??????????

Toen sprak Jezus:

34.  Maar Ik zeg u, in het geheel niet te zweren: bij de hemel niet, omdat hij de troon van God is; 
35.  bij de aarde niet, omdat zij de voetbank zijner voeten is; bij Jeruzalem niet, omdat het de stad van de grote Koning is; 
36.  ook bij uw hoofd zult gij niet zweren, omdat gij niet ��n haar wit kunt maken of zwart. 
37.  Laat het ja, dat gij zegt, ja zijn, en het neen, neen; wat daar bovenuit gaat, is uit den boze

Terug naar boven
moslima 82 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 juli 2006
Online status: Offline
Berichten: 919
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslima 82 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 augustus 2006 om 02:56
In eerste instantie geplaatst door Stampertje

Euhm assur ik kom met rahil best goed overeen ..

Ik vind het alleen gevaarlijk bepaalde dingen te beweren als DE waarheid .. je zegt het goed .. voor moslims is de koran de waarheid .. voor andere mensen niet pers�.
Ik zie bijbel, thora, koran als verhalen met moraal .. waar je boodschap uit moet halen, als manier om waarden en normen uit te leggen. Wat oude religies trouwens ok deden romeinen/grieken.. Doe je bij kinderen ook .. ze een verhaal vertellen om ze iets duidelijk te maken. Zo zie ik die boeken ook. Nu heb je dikke kans dat er hier moslims zijn die DIT al als zware belediging gaan zien .. terwijl ik heel duidelijk IK ZIE er bij zet .. dus ik kan evengoed me zwaar vergissen.
Maar als ik dit nu eens als enige waarheid zou verkondingen? hoe zouden jullie je dan voelen?

Is respect dan niet begrip hebben voor andermans gevoelens?

En is het ook niet .. op sommige punten met een persoon niet overeenkomen maar toch die persoon aprecieren voor de andere punten ?

xxx,

stampertje

ik zweer bij Allah dat de koraan de waarheid is we mogen alleen bij Allah zweren....

Geeft je dat niet genoeg zekerheid?

Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!
Terug naar boven
moslima 82 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 juli 2006
Online status: Offline
Berichten: 919
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslima 82 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 augustus 2006 om 02:55
In eerste instantie geplaatst door Stampertje

In eerste instantie geplaatst door moslima 82

ik zegen israel niet dus ben ik vervloekt vandaar dat ik dacht dat ik dan vervloekt ben volgends de valse bijbel.....

 

Ik ben niet katholiek .. maar euhm wat geeft jouw het recht van de bijbel vals te noemen?

Dat zouden wij nu eens moeten proberen met Koran .. respect moet dat niet van twee kanten komen.

Sorry dit vind ik dus ECHT niet kunnen

xxx,

stampertje

 

De bijbel is heel vaak vertaald,terwijl de moslims echt aangeraden worden om arabisch te leren en de koraan te lezen en leren in het arabisch,

Verder is het nieuwe testament door verschillende mensen verteld 12 schriftgeleerden dicipelen ook wel genoemd,

Maar deze mensen hebben het heel verschillend genoemd zoals matheus marcus liviticus,dus daar scheeld al veel aan,

Wist je trouwends dat het boek gevonden is van de verrader(zoals christenen zeggen)van judas?

Verder zeggen jullie dat Jezus ook onze profeet gedood is en opgehangen voor onze zonden en dat hij de zoon is van God stgferAllah,

Ik vind dat ene belediging naar ons moslims toe en naar Jezus mag Allah Hem genadig zijn amin,

Maar deze geschillen worden later wel opgelost dan zal je zien dat ik de waarheid spreek.

Verder staan er nog enkele fouten in het oude testament maar het nieuwe testament staat vol met leugends,helaas,

maar goed jij jou geloof ik  mijn geloof,

Ik zou ook nooit de bijbel verbranden of als toiletpapier gebruiken stegferAllah,zoals sommige koefaars dit wel deden met de koraan!

Beter zelfs als je goed kijkt wij moslims laten het allemaal met rust ook de bijbel,alleen de ware bijbel waar is die gebleven weet jij dat?

 

Allah maakt het ons allemaal wel duidelijk later,net watmensen hierboven al schreven dat wij wel geloven in de bijbel maar dan in de echte bijbel en niet de bijbel die rondgaat met leugends over ook onze profeet Isa as.

Ghair inshaAllah,

Mag Allah je leiden.

 

Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!
Terug naar boven
Stampertje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 03 juli 2006
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 503
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Stampertje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 augustus 2006 om 23:46

we komen weer overeen s�.

Dat is iets wat ik hier bij bepaalde mensen heel hard aprecier...dat als je dingen op fatsoenlijke manier formuleert er ook over nagedacht wordt .
Dankje mensjes !

xxx,

stampertje

Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 augustus 2006 om 18:06
In eerste instantie geplaatst door Stampertje

en ja ik heb al gemerkt dat mensen hier h��l vriendelijk en lief en geduldig kunnen zijn. Aprecieer hier dan ook heel wat mensen heel erg .. ondanks dat ik soms totaal andere dingen denk en geloof dan hen.

Ik vind trouwens het in een uitleg met een mening nog wel anders dan gewoon valse bijbel zeggen .. je kan zeggen dat naar jouw mening de bijbel te hard veranderd is om nog volledig korect te zijn.
Dat is al heel wat genuanceerder dan valse bijbel gewoon in zinnetje gebruiken

xxx,

stampertje

Beste Stampertje,

Misschien had het inderdaad wat genuanceerder gezegd kunnen worden. We willen uiteraard niemand opzettelijk kwetsen. ALLAH Subhana Wa Ta'ala verteld ons hierover in de Koran:

"En hoont niet hen die zij in de plaats van God aanroepen, zodat zij God niet uit vijandigheid en zonder kennis gaan honen." (Koran 6:108)

Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
Assur Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 04 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 745
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Assur Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 augustus 2006 om 08:11
In eerste instantie geplaatst door Marocaantje

Hey Stampertje,

Maar als ik dit nu eens als enige waarheid zou verkondingen? hoe zouden jullie je dan voelen?

Jij hebt het recht om je mening te verkondigen. Net zoals ook wij het recht hebben om hetgeen te verkondigen waar wij in geloven. Dit hoeft op zich geen enkel probleem te zijn en hoeft  voor geen enkel problemen te zorgen zolang het maar wordt gedaan met wederzijds begrip & respect.

Het is nu eenmaal een feit dat je het niet altijd met iedereen eens kunt zijn, dat hoeft ook niet, want dat zal toch niet lukken. Maar erover praten is al een goed begin.


Groetjes,

Marocaantje

soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�
Terug naar boven
Stampertje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 03 juli 2006
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 503
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Stampertje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 augustus 2006 om 08:10

en ja ik heb al gemerkt dat mensen hier h��l vriendelijk en lief en geduldig kunnen zijn. Aprecieer hier dan ook heel wat mensen heel erg .. ondanks dat ik soms totaal andere dingen denk en geloof dan hen.

Ik vind trouwens het in een uitleg met een mening nog wel anders dan gewoon valse bijbel zeggen .. je kan zeggen dat naar jouw mening de bijbel te hard veranderd is om nog volledig korect te zijn.
Dat is al heel wat genuanceerder dan valse bijbel gewoon in zinnetje gebruiken

xxx,

stampertje

Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 augustus 2006 om 08:10

Hey Stampertje,

Maar als ik dit nu eens als enige waarheid zou verkondingen? hoe zouden jullie je dan voelen?

Jij hebt het recht om je mening te verkondigen. Net zoals ook wij het recht hebben om hetgeen te verkondigen waar wij in geloven. Dit hoeft op zich geen enkel probleem te zijn en hoeft  voor geen enkel problemen te zorgen zolang het maar wordt gedaan met wederzijds begrip & respect.

Het is nu eenmaal een feit dat je het niet altijd met iedereen eens kunt zijn, dat hoeft ook niet, want dat zal toch niet lukken. Maar erover praten is al een goed begin.


Groetjes,

Marocaantje

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
Assur Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 04 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 745
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Assur Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 augustus 2006 om 08:09
In eerste instantie geplaatst door Stampertje

Euhm assur ik kom met rahil best goed overeen ..

Ik vind het alleen gevaarlijk bepaalde dingen te beweren als DE waarheid .. je zegt het goed .. voor moslims is de koran de waarheid .. voor andere mensen niet pers�.
Ik zie bijbel, thora, koran als verhalen met moraal .. waar je boodschap uit moet halen, als manier om waarden en normen uit te leggen. Wat oude religies trouwens ok deden romeinen/grieken.. Doe je bij kinderen ook .. ze een verhaal vertellen om ze iets duidelijk te maken. Zo zie ik die boeken ook. Nu heb je dikke kans dat er hier moslims zijn die DIT al als zware belediging gaan zien .. terwijl ik heel duidelijk IK ZIE er bij zet .. dus ik kan evengoed me zwaar vergissen.
Maar als ik dit nu eens als enige waarheid zou verkondingen? hoe zouden jullie je dan voelen?

Is respect dan niet begrip hebben voor andermans gevoelens?

En is het ook niet .. op sommige punten met een persoon niet overeenkomen maar toch die persoon aprecieren voor de andere punten ?

xxx,

stampertje

 

Weet je wat ik er van denk? Dat de meeste meningsverschillen zijn ingegeven door communicatieverschillen, stoornissen of stomweg door soms niet goed te lezen. Als je de punten of komma`s over het hoofd ziet dat gaat het eigenlijk al mis. Wat ik hier zie, zijn een aantal mensen die elkaar respecteren. Wij straffen elkaar niet af omdat we er soms anders tegen aan kijken.

Wat hier gebeurd is de dialoog. Laat dat voor ons de grootste vreugde zijn!

 

soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�
Terug naar boven
Assur Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 04 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 745
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Assur Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 augustus 2006 om 08:05
In eerste instantie geplaatst door Marocaantje

Hey Assur,

Ik zie de Koran wel als de waarheid. Het heeft geen zin om die op te dringen. Maar dat doet Rahil ook niet echt vind ik. Hij doet wat een Moslim moet doen, en dat is de waarheid volgens de Moslims verkondigen. De waarheid is de Koran.

Heb je in de gaten hoe veel geduld sommigen betrachten om de Koran of de Islam uit te leggen? Het geeft aan dat de meeste Moslims ons lief hebben. In dat opzicht hebben zij het alleen maar goed voor met niet Moslims. Het feit dat sommigen hier proberen uit te leggen hoe het volgens hen zit, is een teken van naastenliefde.

 

Hier sluit ik me bij aan!


Groetjes,


Marocaantje


P.s. Ik sluit  me overigens ook aan bij mijn broeder Rahil Amin.

soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�
Terug naar boven
Stampertje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 03 juli 2006
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 503
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Stampertje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 augustus 2006 om 08:04

Euhm assur ik kom met rahil best goed overeen ..

Ik vind het alleen gevaarlijk bepaalde dingen te beweren als DE waarheid .. je zegt het goed .. voor moslims is de koran de waarheid .. voor andere mensen niet pers�.
Ik zie bijbel, thora, koran als verhalen met moraal .. waar je boodschap uit moet halen, als manier om waarden en normen uit te leggen. Wat oude religies trouwens ok deden romeinen/grieken.. Doe je bij kinderen ook .. ze een verhaal vertellen om ze iets duidelijk te maken. Zo zie ik die boeken ook. Nu heb je dikke kans dat er hier moslims zijn die DIT al als zware belediging gaan zien .. terwijl ik heel duidelijk IK ZIE er bij zet .. dus ik kan evengoed me zwaar vergissen.
Maar als ik dit nu eens als enige waarheid zou verkondingen? hoe zouden jullie je dan voelen?

Is respect dan niet begrip hebben voor andermans gevoelens?

En is het ook niet .. op sommige punten met een persoon niet overeenkomen maar toch die persoon aprecieren voor de andere punten ?

xxx,

stampertje

Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 augustus 2006 om 08:04
In eerste instantie geplaatst door Assur

Ik zie de Koran wel als de waarheid. Het heeft geen zin om die op te dringen. Maar dat doet Rahil ook niet echt vind ik. Hij doet wat een Moslim moet doen, en dat is de waarheid volgens de Moslims verkondigen. De waarheid is de Koran.

Heb je in de gaten hoe veel geduld sommigen betrachten om de Koran of de Islam uit te leggen? Het geeft aan dat de meeste Moslims ons lief hebben. In dat opzicht hebben zij het alleen maar goed voor met niet Moslims. Het feit dat sommigen hier proberen uit te leggen hoe het volgens hen zit, is een teken van naastenliefde.

(zonder Rahil woorden in zijn mond te leggen overigens)

Dankjewel beste Assur...Moge ALLAH Subhana Wa Ta'ala je belonen
Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 augustus 2006 om 08:02

Hey Assur,

Ik zie de Koran wel als de waarheid. Het heeft geen zin om die op te dringen. Maar dat doet Rahil ook niet echt vind ik. Hij doet wat een Moslim moet doen, en dat is de waarheid volgens de Moslims verkondigen. De waarheid is de Koran.

Heb je in de gaten hoe veel geduld sommigen betrachten om de Koran of de Islam uit te leggen? Het geeft aan dat de meeste Moslims ons lief hebben. In dat opzicht hebben zij het alleen maar goed voor met niet Moslims. Het feit dat sommigen hier proberen uit te leggen hoe het volgens hen zit, is een teken van naastenliefde.

 

Hier sluit ik me bij aan!


Groetjes,


Marocaantje


P.s. Ik sluit  me overigens ook aan bij mijn broeder Rahil Amin.

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 augustus 2006 om 08:01

Beste Stampertje....

Ik zeg in feite niets anders dan Assur. Als je de Islam omarmt dan is dat omdat je gelooft dat het de waarheid is en niet omdat het je eigen mening is. Ik ontken ook nergens dat de gehele bijbel vervalst is. Als Moslim ben je verplicht te geloven dat alle boeken van de Torah, Psalmen, Evangelie�n tot de Koran door ALLAH Subhana Wa Ta'ala gezonden zijn. Verdiep je eens in de Koran en zie wat ALLAH Subhana Wa Ta'ala over de eerder gezonden boeken en de mensen die die boeken volgen zegt.

Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
Assur Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 04 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 745
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Assur Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 augustus 2006 om 07:59

Ik zie de Koran wel als de waarheid. Het heeft geen zin om die op te dringen. Maar dat doet Rahil ook niet echt vind ik. Hij doet wat een Moslim moet doen, en dat is de waarheid volgens de Moslims verkondigen. De waarheid is de Koran.

Heb je in de gaten hoe veel geduld sommigen betrachten om de Koran of de Islam uit te leggen? Het geeft aan dat de meeste Moslims ons lief hebben. In dat opzicht hebben zij het alleen maar goed voor met niet Moslims. Het feit dat sommigen hier proberen uit te leggen hoe het volgens hen zit, is een teken van naastenliefde.

(zonder Rahil woorden in zijn mond te leggen overigens)

soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�
Terug naar boven
Stampertje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 03 juli 2006
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 503
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Stampertje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 augustus 2006 om 07:55

Wel Assur en dat is dus het verschil .. JIJ benoemt het als JOUW mening .. niet als DE waarheid.

 

 

Terug naar boven
Assur Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 04 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 745
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Assur Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 augustus 2006 om 07:53

De Bijbel is het woord van God, daar is geen twijfel aan. Waar wel twijfel aan is , zijn grote delen ervan. Dit is logisch aangezien de overlevering te lang heeft geduurd. De bronnen blijken achteraf veelal onbetrouwbaar. 

God heeft Zijn Woord hersteld in al zijn Glorie doormiddel van de Koran. De Bijbel blijft een Heilig boek maar is niet verschoond van de menselijke leugen. De Koran daarintegen is van de eerste hand. De Koran bevestigd de Bijbel. Dat zegt eigenlijk al genoeg.

Maar dit is mijn bescheiden mening.

soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�
Terug naar boven
Stampertje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 03 juli 2006
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 503
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Stampertje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 augustus 2006 om 07:51

GELOOF is een GELOOF iets wat je dus gelooft .. niet kan met verstand of op een andere manier kan  bewijzen .. anders was het geen GELOOF meer.

Dus bij geloof heeft ieder zijn waarheid en als je respect vraagt voor jouw waarheid moet je die ook hebben voor andermans waarheid.

Dat is namelijk wat respect is. Niet alleen jij mag geen kritiek geven op mij.

xxx,

stampertje

 

 

Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 augustus 2006 om 07:42

Respect hebben is ook de waarheid vertellen. Waarom de dingen mooier laten zien dan ze in werkelijkheid zijn? Je mag van mij beweren dat de Koran vals is...de Koran spoort de niet-Moslims zelfs aan om te zoeken naar fouten en tegenstrijdigheden in de Koran, maar dat zal niet lukken. Lees onderstaan wat ALLAH Subhana Wa Ta'ala ons vertelt in de Koran:

Koran 2:23. En indien jullie twijfelen omtrent hetgeen Wij aan Onze dienaar hebben geopenbaard, probeer dan een dergelijk hoofdstuk voort te brengen en roept uw helpers buiten God, als jullie waarachtig zijn.
24. Maar indien jullie dat niet kunnen - en jullie zullen het ook nooit kunnen doen - wacht u dan voor het Vuur, dat voor de ongelovigen is bereid, welks brandstof mensen en stenen zijn.

Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
Stampertje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 03 juli 2006
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 503
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Stampertje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 augustus 2006 om 07:34

Volgens jullie geloof ja .. er zijn mensen die andere dingen geloven .. en die w�l in bijbel geloven .. en als jullie respect vragen voor jullie geloof moeten jullie da zelfde respect maar opbrengen voor anderen ook.

Hoe zouden jullie het vinden als ik zulke dingen over Koran zou beweren?

En dan komen we dus terug op standpunt .. wat gij niet wil dat u geschied doe dat ook een ander niet

xxx,

stampertje

Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 augustus 2006 om 07:24

Beste Stampertje,

De Koran is het enige Boek van ALLAH Subhana Wa Ta'ala dat zuiver is gebleven. In de huidige bijbel staan dingen die mensen er naar eigen begeerten aan hebben toegevoegd, dus is het niet zuiver meer.

Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  12>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.109 seconden.