Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Lebanon - Israel

 Post Reply Post Reply Pagina  123>
Schrijver
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Lebanon - Israel
    Geplaatst op: 10 augustus 2006 om 01:22

Ik wil iedereen bijna verplichten naar deze uitzending te kijken. George Galloway die meer moed heeft dan menig Arabisch leider wanneer het erop aan komt:

 

www.youtube.com/watch?v=249JaIaubVw

 

Hierboven een interview op SkyNews. De man verdient een Prijs voor zijn moed. Nederland zou zo iemand ook heel goed kunnen gebruiken, iemand die op de vele NOVA en NOS uitzendingen reageert. Het Nederlands publiek wordt ook al jaren eenzijdig nieuws voorgeschoteld. Van de andere zijde weet men vrijwel niets.

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Wadee Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 07 juli 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 195
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Wadee Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 augustus 2006 om 01:45
hehe.. wel een mooi stukje
Im nor a Prophet , nor a Messenger

I am merely a follower who will pass on His message ,just to give others a chance aswell
Terug naar boven
bintoe_lislam Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 22 juni 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 232
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote bintoe_lislam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 augustus 2006 om 02:19

In eerste instantie geplaatst door jiyuu

Hierboven een interview op SkyNews. De man verdient een Prijs voor zijn moed. Nederland zou zo iemand ook heel goed kunnen gebruiken, iemand die op de vele NOVA en NOS uitzendingen reageert. Het Nederlands publiek wordt ook al jaren eenzijdig nieuws voorgeschoteld. Van de andere zijde weet men vrijwel niets.

Ibn Mas'ood radiallahu 'anhu said " The Jamaa'ah is what conforms to the truth, even if you are alone"
Terug naar boven
Thorax Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 februari 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 265
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Thorax Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 augustus 2006 om 03:55
't is gewoon een ge�ndoctrineerde sukkel die niet kan luisteren. Niet de moeite waard. 
Terug naar boven
Bonifatius Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 07 april 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 191
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Bonifatius Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 augustus 2006 om 04:22
In eerste instantie geplaatst door jiyuu

Ik wil iedereen bijna verplichten naar deze uitzending te kijken. George Galloway die meer moed heeft dan menig Arabisch leider wanneer het erop aan komt:

www.youtube.com/watch?v=249JaIaubVw

Hierboven een interview op SkyNews. De man verdient een Prijs voor zijn moed. Nederland zou zo iemand ook heel goed kunnen gebruiken, iemand die op de vele NOVA en NOS uitzendingen reageert. Het Nederlands publiek wordt ook al jaren eenzijdig nieuws voorgeschoteld. Van de andere zijde weet men vrijwel niets.

Ik heb het niet gekeken, komt later wel.

Ik kan alleen zeggen dat in het conflict Libanon-Israel, Israel in zijn recht staat. Vanuit een buurland woorden ze aangevallen en worden er soldaten ontvoerd door een terroristische organisatie. Als het buurland, Libanon, zelf niets doet tegen deze organisatie dan kan Israel niet veel meer doen dan zelf in te grijpen. Israel heeft het recht zich te verdedigen. In dit conflict laat Libanon haar taak om hezbollah te bestrijden liggen, blijkbaar stemmen ze in met deze terroristen. Israel verdedigd zichzelf tegen een vijand die haar van buitenaf aanvalt en staat daarmee volledig in zijn recht.

Het conflict met de Palestijnen ligt weer anders, maar daar gaat het nu niet over.

Verder ben ik toch tegen deze oorlog. Israel mag dan wel in zijn recht staan, ik ben echter van mening dat oorlog niets oplost. Deze oorlog lost niets op en daarom ben ik tegen. Dat deze oorlog veel burgerslachtoffers maakt speelt ook mee, hoewel je daar Israel niet de schuld van kan geven, hezbollah gebruikt nogal graag onschuldige burgers als schild.

Kortom stop de oorlog, het lost namelijk niets op. Libanon dient zelf zo snel mogelijk een einde te maken aan hezbollah, dat is haar plicht.

Terug naar boven
naika Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 07 januari 2006
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 179
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote naika Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 augustus 2006 om 04:41

 

Een grotevoor George Galloway.

Minachting voor anderen is voedsel voor eigenwaan.
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 augustus 2006 om 04:53
Bonifatius

Het is de bedoeling dat je het interview eerst bekijkt en daarna eventueel reageert en niet omgekeerd.

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Assur Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 04 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 745
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Assur Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 augustus 2006 om 05:58

Disproportioneel is de reactie van Israel. Het staat niet in verhouding om door de ontvoering van twee soldaten een gebied plat te bombarderen en de volledige infrastructuur lam te leggen. De soldaten zijn nog in leven. De soldaten worden niet gedood, want dan valt er niet meer te onderhandelen.

Iedereen heeft recht op zelfbescherming, maar wel in proportie.

Red de onschuldigen uit deze waanzin!

 

soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�
Terug naar boven
Muslima66 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 26 februari 2006
Online status: Offline
Berichten: 308
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Muslima66 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 augustus 2006 om 09:00

En de Nobelprijs voor rechtvaardigheid, gaat naar.....George Galloway

Helemaal gelijk, zoals hij zei no justice, no peace.

Terug naar boven
Assur Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 04 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 745
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Assur Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 augustus 2006 om 10:23
Hij heeft gewoon gelijk, en dat zint men niet!
soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�
Terug naar boven
Khabir Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 19 maart 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 447
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Khabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 augustus 2006 om 10:59
bismillahe al rahmane al rahim

Israel is sinds zijn bestaan altijd een gruwelijke agressor geweest tegen de omliggende islamitische landen, het wordt tijd dat de leiders in de islamitische laden inzien dat israel nooit zal stoppen met bloedvergieten.

(israel  is geen staat of land ) het is een militaire macht in een bezet gebied, opgezet door de achterlijke zionisten om de groei en vrede in de islamitische wereld te verstoren.

er is maar een oplossing om vrede te realiseren in middenoosten en dat is het vernietigen van de zionistische militaire macht in het gebied tenwesten van Jeruzalem.

dus moge allah zijn partij bijstaan, om deze oorlog te winnen en de arabische leiders wakkerschudden om Hezbollah te helpen.
5. Hij zei: "O, mijn zoon, verhaal uw broeders uw droom niet, anders zullen zij plannen tegen u smeden, want Satan is een openlijke vijand der mensen."
Terug naar boven
Khabir Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 19 maart 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 447
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Khabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 augustus 2006 om 11:12


Hezbollah world wide .

er is geen leider boven allah, er is geen partij beter dan hezbollah.
5. Hij zei: "O, mijn zoon, verhaal uw broeders uw droom niet, anders zullen zij plannen tegen u smeden, want Satan is een openlijke vijand der mensen."
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 augustus 2006 om 12:11

Alle respect voor Hizbullah, maar de oorlog is zoals ik het zie nog in een tussenfase en de illegale staat Israel zal door de Hizbullah alleen, niet vernietigd kunnen worden. Het grappige is wel dat Israel de oorzaak is waarom moslims zich beginnen te verenigen. Ahmedinejad zei een keer dat Israel de zelfvernietigingknop heeft ingedrukt. Het begint er inderdaad sterk op te lijken.

 

De guerrilla tactieken van Hizbullah laten ons zien dat de illegale staat Israel niet onoverwinnelijk is. Het enige probleem is hun arsenaal kernwapens die ze o.a. van de Amerikanen hebben gehad. Een simpele berekening met mijn slimme calculator laat zien dat er slechts 2 kernbommen nodig zijn om Israel van de kaart te vegen en 20 kernbommen om Pakistan een beetje te beschadigen. Schrik niet � het zijn slechts berekeningen.

 

De volgende fase begint wanneer Musharaf het gaat goed maken met Osama en ook de Saudis het gaan moeten bijleggen met Osama. Die fase is ook al begonnen. De Saudis hebben al aangegeven dat zij tot nu toe altijd voor de vrede hebben gekozen en dat het nu echt tot een oorlog zal gaan komen.

 

Veel keus hebben de Saudis niet gehad bij deze verklaring, met de druk van drie kanten:

 

-          Publieke opinie op straat

-          Het groeiende al-Qaida

-          Het steeds verder oprukkende Iran en hun shjiitische strijders.

 

Dit is mijn visie op de gang van zaken. Je weet het nooit met oorlogen

 

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
nefertiti Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 augustus 2006
Online status: Offline
Berichten: 663
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nefertiti Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 augustus 2006 om 12:13

Salaam aleikom,

Natuurlijk heeft hij gelijk. Israel is de agressor, dat klopt maar om nu meteen te roepen: Hezbollah world wide, nee dank je.

Ook de oplossing van Khabir is niet realistisch. Wat dan wel, weet ik ook niet. Als ik een oplossing wist zou ik het zeggen. Jiyuu zegt dat het nederlandse nieuws zo eenzijdig is. Dat valt best mee hoor, Nederlanders weten best wel dat het niet klopt. Oud minister van der Stoel hield laatst nog in Nova een betoog in het voordeel van de Palestijnen. Je kunt de Nederlanders / Europeanen het niet echt kwalijk nemen dat ze het ver van hun bed vinden.

Hier in Egypte is men er wel mee in de maag. Maar vaak vind ik het allemaal maar achterlijk geroep. Want wat er in Soedan, Congo, Ethiopie en al die landen gebeurt daar kraait geen haan naar. Voor de arabier ook weer ver van zijn bed?

Salaam Nefertiti.

Terug naar boven
nefertiti Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 augustus 2006
Online status: Offline
Berichten: 663
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nefertiti Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 augustus 2006 om 12:17

Jiyuu zei:

(Een simpele berekening met mijn slimme calculator laat zien dat er slechts 2 kernbommen nodig zijn om Israel van de kaart te vegen en 20 kernbommen om Pakistan een beetje te beschadigen. Schrik niet � het zijn slechts berekeningen.)

Lekkere gestoorde calculator heb jij. Ik zit wel naast Israel hoor!

Nefertiti

Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 augustus 2006 om 12:26
Ik zei daarom ook "schrik niet" omdat kernwapens er zijn om de vijand af te schrikken en niet om te gebruiken.

Trouwens ik wil dit jaar ook weer naar Egypte en ik wil ook ooit in bevrijd Palestina gaan wonen, dus... het zal wel handig zijn als het niet radioactief bestraald is in die tijd.
www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
nefertiti Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 augustus 2006
Online status: Offline
Berichten: 663
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nefertiti Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 augustus 2006 om 12:33

Oke, das beter, ik schrok al zo!

eerlijk gezegd, wonende hier, heb ik liever niet dat de arabische landen zich ermee bemoeien. Hoe krom het ook is, heb ik toch liever dat er een resolutie komt waarmee beiden partijen zich mee inschikken. En van daar uit verder...

Salaam Nefertiti

Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 augustus 2006 om 13:34
Niemand wil liever oorlog. Behalve een paar triggerhappy cowboys. De Saudis hebben gezegd dat als de Israelis niet stoppen met hun misdaden en arrogantie, dat ze zelf de boel ook niet meer onder controle hebben. Dat ze de boel niet meer onder controle kunnen houden, hebben ze letterlijk gezegd en dat heeft mij laten denken.

Saudi heeft verschillende verdragen met kernmacht Pakistan en diplomaten van beide landen vliegen de laatse dagen iets meer dan gemiddeld over en weer.
De gewone Arabier van de straat pikt de slappe pro-westerse houding van de Saudies niet langer.
Al-Qaida en het verzet groeit met de dag.
Iran, hizbullah en de Shjiiten rukken op.
Kortom het water staat hen aan de kelen.

Dat betekent dat de Saudies nu wel in beweging gaan komen na een lange zomer- en winterslaap. Een andere keus hebben ze niet, tenzij Israel echt onmiddelijk stopt met de gruweldaden en alle duizenden gevangenen (mannen, vrouwen en kinderen) per direct zou vrijlaten. Maar dat ziet niemand gebeuren.

Ik denk dus dat de moslims de handen in 1 zullen slaan, incl. alle moslimstrijders die al jaren tegen onrecht vechten. Hoe het zal aflopen weet niemand. Maar ik hoop voor je dat jij nog net in een rustig gebied woont. Succes de komende weken.
www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3abd Arra7maan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 augustus 2006 om 14:11

Inderdaad broeder, De Arabische wereld staat echt op het punt om te ontploffen. Egypte en Pakistan zullen het onsha Allah niet lang meer volhouden.

Gisteren zijn gewapende leden opgepakt in noord-Marokko, deze groep wordt steeds groter en de bevolking pikt het niet dat het land wordt geregeerd door joden.

Nasrallah heeft ons een beetje wakker geschud, geen troon is meer veilig, van tanger tot jakarta; ze zijn allemaal schuldig door zich met geen woord te reppen over wat ons overkomt. Moge Allah deze regeringen leiden

Terug naar boven
nefertiti Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 augustus 2006
Online status: Offline
Berichten: 663
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nefertiti Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 augustus 2006 om 14:53

Salaam aleikom,

Ik geloof dus niet dat de moslims de handen in 1 gaan slaan, hoezeer de arabier van de straat dat ook zou willen. Onze Mubarak is niets van plan. Zijn rol, toegedeeld door de VS, is te bemiddelen en daar blijft het ook bij. O,ja kritiek wordt er wel geuit. Voor Egypte staat er nationaal teveel op het spel.

Maar beste broeders, ik lees iets van gewapende ..opgepakt in Noord Marokko. Daar schuilt het echte gevaar in. Ik begrijp de woede en de frustratie maar eigen rechter gaan spelen brengt alleen maar meer onrust met zich mee en bevestigd de boodschap voor europa dat ze hier allemaal terroristje willen spelen.

Salaam Nefertiti

Terug naar boven
moslima 82 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 juli 2006
Online status: Offline
Berichten: 919
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslima 82 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 augustus 2006 om 15:57

Salaam Aleykoum,

 

Daarom moeten we allemaal met jihaad gaan inshaAllah hoe meer er gaan vechten hoe beter,

Mag Allah al mijn broeders en zusters die de moed nemen om te gaan belonen en hun bijstaan en hun helpen tegen het ongelovige volk en hun een mooi plekje in het paradijs geven namelijk de hoogste plaats al firdaous,

Mag Allah ons laten overwinnen op de vijand mag Allah al de moslimse legers bij elkaar voegen en laten vechten verstrekt dOor engelen mag Allah ons helpen onze imaan te vergroten en ons standvastig maken en ons weer 1 oemmah laten zijn!!!!

Allahoe Akbar,mag Allah al onze broeders en zusters en kleine moslimkindjes tot zich nemen in el jenna inshaAllah.AMIN

Het oproepen tot jihaad in nl is strafbaar dus dat doe ik dan maar niet he.....

En ik wens de AIVD ook verder een fijne avond toe die mij controleerd enz,pak effe wat boeven op ofzo man!! daaaaaaaaaaaaaaaaaaag gekken

 

Wa Aleykoum Salaam

Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!
Terug naar boven
Assur Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 04 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 745
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Assur Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 augustus 2006 om 16:27
Dat is waar ook, dat realiseerde ik mij helemaal niet, de aivd leest hier natuurlijk ook gezellig mee.
Hoe naief kan een mens toch zijn .








soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�
Terug naar boven
Bonifatius Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 07 april 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 191
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Bonifatius Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 augustus 2006 om 02:35
In eerste instantie geplaatst door moslima 82

Salaam Aleykoum,

 

Daarom moeten we allemaal met jihaad gaan inshaAllah hoe meer er gaan vechten hoe beter,

Mag Allah al mijn broeders en zusters die de moed nemen om te gaan belonen en hun bijstaan en hun helpen tegen het ongelovige volk en hun een mooi plekje in het paradijs geven namelijk de hoogste plaats al firdaous,

Mag Allah ons laten overwinnen op de vijand mag Allah al de moslimse legers bij elkaar voegen en laten vechten verstrekt dOor engelen mag Allah ons helpen onze imaan te vergroten en ons standvastig maken en ons weer 1 oemmah laten zijn!!!!

Allahoe Akbar,mag Allah al onze broeders en zusters en kleine moslimkindjes tot zich nemen in el jenna inshaAllah.AMIN

Het oproepen tot jihaad in nl is strafbaar dus dat doe ik dan maar niet he.....

En ik wens de AIVD ook verder een fijne avond toe die mij controleerd enz,pak effe wat boeven op ofzo man!! daaaaaaaaaaaaaaaaaaag gekken

 

Wa Aleykoum Salaam

 

Ziek ben je, heel ziek. Oproepen tot geweld is blijkbaar een uiting van de vredelievende godsdienst islam. Schaam je, heb berouw voor God dat je hem beledigd door mensen op te roepen tegen zijn geboden in te gaan.

Dit geldt ook voor de andere hezobollah, jihad en geweld verheerlijkers hier.

Nu krijg ik natuurlijk over mij heen dat ik Israel steun e.d. Niet dus! Ze hebben het recht zichzelf te verdedigen, de manier waarop staat mij niet aan en lost niets op. Aan de andere kant is het bekend dat Israel in zijn hele bestaan nog nooit zonder geweld heeft gereageerd op de ontvoering van soldaten. Hezbollah heeft dit dus bewust uitgelokt en gebruikt vervolgens burgers als schilt zodat Israel veel burgerslachtoffers maakt, beetje manipulatie hier en daar en hoppa Israel is weer de boosdoener, we zijn ineens allemaal vergeter dat hezbollah een groep terroristen zijn die de uitlokker is geweest van dit alles en vervolgens een flinke steen bijdraagd aan het aantal onschuldige slachtoffers.

Ik zeg stop deze oorlog, hij lost niet op. Oorlog lost nooit iets op. Dat jullie oproepen tot geweld en hezbollah steunen laat al zien dat jullie niet naar een oplossing zoeken, meer geweld lokt namelijk alleen maar meer geweld uit.

Voor diegene die over atoombommen begon. Voor Pakistan ook maar ��n bom op Israel heeft gegooid heeft Israel het hele midden oosten al plat gegooid. Hoop dus maar niet op gebruik van atoombommen. Het zijn de meest foute wapens die er bestaan.

Terug naar boven
nefertiti Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 augustus 2006
Online status: Offline
Berichten: 663
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nefertiti Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 augustus 2006 om 02:42
In eerste instantie geplaatst door moslima 82

Salaam Aleykoum,

 

Daarom moeten we allemaal met jihaad gaan inshaAllah hoe meer er gaan vechten hoe beter,

Mag Allah al mijn broeders en zusters die de moed nemen om te gaan belonen en hun bijstaan en hun helpen tegen het ongelovige volk en hun een mooi plekje in het paradijs geven namelijk de hoogste plaats al firdaous,

Mag Allah ons laten overwinnen op de vijand mag Allah al de moslimse legers bij elkaar voegen en laten vechten verstrekt dOor engelen mag Allah ons helpen onze imaan te vergroten en ons standvastig maken en ons weer 1 oemmah laten zijn!!!!

Allahoe Akbar,mag Allah al onze broeders en zusters en kleine moslimkindjes tot zich nemen in el jenna inshaAllah.AMIN

Het oproepen tot jihaad in nl is strafbaar dus dat doe ik dan maar niet he.....

En ik wens de AIVD ook verder een fijne avond toe die mij controleerd enz,pak effe wat boeven op ofzo man!! daaaaaaaaaaaaaaaaaaag gekken

 

Wa Aleykoum Salaam

Het is niet zonder reden dat dit strafbaar is, en terecht. Al die vormen van geweld. Er zijn al genoeg gevaarlijke gekken aan het oorlog voeren. Het zijn jouw uitspraken die de islam in een kwaad daglicht zetten. En over welk ongelovig volk heb je het?  

Wanneer er bijgevolg in de Koran sprake is van verzen die handelen over strijd tegen 'ongelovigen', gaat het om strijd tegen het ongeloof als abstractie of tegen ongelovig gedrag, maar niet om een strijd tegen mensen. Fysieke oorlogvoering tegen mensen omdat ze niet tot de Islam behoren, wordt door de Koran immers klaar en duidelijk verboden.

Moge Allah jou bijstaan.

Nefertiti

 

Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote DruideHerne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 augustus 2006 om 03:29
In eerste instantie geplaatst door jiyuu

Alle respect voor Hizbullah, maar de oorlog is zoals ik het zie nog in een tussenfase en de illegale staat Israel zal door de Hizbullah alleen, niet vernietigd kunnen worden. Het grappige is wel dat Israel de oorzaak is waarom moslims zich beginnen te verenigen. Ahmedinejad zei een keer dat Israel de zelfvernietigingknop heeft ingedrukt. Het begint er inderdaad sterk op te lijken.


 

De guerrilla tactieken van Hizbullah laten ons zien dat de illegale staat Israel niet onoverwinnelijk is. Het enige probleem is hun arsenaal kernwapens die ze o.a. van de Amerikanen hebben gehad. Een simpele berekening met mijn slimme calculator laat zien dat er slechts 2 kernbommen nodig zijn om Israel van de kaart te vegen en 20 kernbommen om Pakistan een beetje te beschadigen. Schrik niet � het zijn slechts berekeningen.

 

De volgende fase begint wanneer Musharaf het gaat goed maken met Osama en ook de Saudis het gaan moeten bijleggen met Osama. Die fase is ook al begonnen. De Saudis hebben al aangegeven dat zij tot nu toe altijd voor de vrede hebben gekozen en dat het nu echt tot een oorlog zal gaan komen.

 

Veel keus hebben de Saudis niet gehad bij deze verklaring, met de druk van drie kanten:

 

-          Publieke opinie op straat

-          Het groeiende al-Qaida

-          Het steeds verder oprukkende Iran en hun shjiitische strijders.

 

Dit is mijn visie op de gang van zaken. Je weet het nooit met oorlogen

 



Jiyuu, Ten eerste wil ik opmerken dat dit intervieuw duidelik maakt dat dit conflict niet beoordeeld kan worden op enkele weken. Het heeft een lange geschiedenis.

en wat al qaida betreft daar komt geenverzoenende fase met officiele landen. Als was het maar dat geen enkel land zich dit kan veroorloven.
Iran zit in een hele moeilijke positie. Je zal gaan zien dat dit land zich zal gaan afzonderen van de zogenaamde Shiitische strijders.
Ze moeten wel want de agressie gaat steeds meer hun richting.
Wat Libanon betreft je zal zien dat er geen andere resolutie gaat worden aangenoemen dan dat er een forse buitenlandse legermacht zich gaat bevinden aan de grenzen van Israel en Syrie.Ik denk dat Turkse troepen en Franse troepen het merendeel zullen gaan vormen.Een Nato rol dus met Ver gaande bevoegheden.
 Hezbollahs rol is dan uitgespeelt.
Weet je het probleem met de Arabische landen en Iran is dat ze geen echte oorlog voeren kunnen. Ze hebben geen industrie die onafhankelijk wapens maken kunnen.
Je kunt dit in ieder geval niet vergelijken met de VS Engeland Duitsland Frankrijk en Rusland of China. Deze landen kunnen dat wel.
Die hoeven wapens niet te kopen om te gebruiken.

Je hebt gelijk er zijn maar enkele nucleaire wapens nodig om Israel te vernietigen maar hoeveel zullen er nodig zijn voor de VS of Rusland of China?
Het foute van Hezbollah is dat ze enkel een instrument zijn voor Syrie en Iran. Ze dragen niks bij aan de belangen van Libanon.
In tegendeel.
Dat SA een oorlog zal verkiezen is ronduit een grote misleiding.
Zij hebben andere belangen bv de zeker stelling van de Islamitische heilidommen.
Die zouden zeker een totale oorlog niet overleven. En ik geloof ook niet dat ze zitten te wachten op een Chinese of Russische aanwezigheid.

Toch geloof ik niet dat er op korte termijn een oorlog komt met Iran.
Ik denk dat men een ander scenario probeert tevolgen.
Nl insluiting van de probleem gebieden. vervolgens een terugtrekking van de legers van de vs uit Irak. De burgeroorlog die daarna zal ontstaan zal waarschijnlijk een sh*tische overwinning geven zodat daar een Koerdische /Shiitisch staat zal ontstaan.
Maar wel een zonder afdoende wapens of mogenlijkheden om agressief te zijn.
Door de vele doden aan Soenitische zijde zal Iran zijn popilariteit verliezen.
Daarna pas zal het regime van Iran worden aangepakt.
Maar niet noodzakerlijkerwijze door de VS.

Terug naar boven
Assur Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 04 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 745
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Assur Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 augustus 2006 om 04:33
In eerste instantie geplaatst door moslima 82

Salaam Aleykoum,

 

Daarom moeten we allemaal met jihaad gaan inshaAllah hoe meer er gaan vechten hoe beter,

Mag Allah al mijn broeders en zusters die de moed nemen om te gaan belonen en hun bijstaan en hun helpen tegen het ongelovige volk en hun een mooi plekje in het paradijs geven namelijk de hoogste plaats al firdaous,

Mag Allah ons laten overwinnen op de vijand mag Allah al de moslimse legers bij elkaar voegen en laten vechten verstrekt dOor engelen mag Allah ons helpen onze imaan te vergroten en ons standvastig maken en ons weer 1 oemmah laten zijn!!!!

Allahoe Akbar,mag Allah al onze broeders en zusters en kleine moslimkindjes tot zich nemen in el jenna inshaAllah.AMIN

Het oproepen tot jihaad in nl is strafbaar dus dat doe ik dan maar niet he.....

En ik wens de AIVD ook verder een fijne avond toe die mij controleerd enz,pak effe wat boeven op ofzo man!! daaaaaaaaaaaaaaaaaaag gekken

 

Wa Aleykoum Salaam

In het geval van Moslima 82 is het toch overduidelijk dat deze uitspraken zijn ingegeven door een enorme emotionele opwelling. In dat geval moeten we hier niet iemand meteen neersabelen. De emotie moet altijd plaats hebben in de discussie. De toehoorders dienen daar rekening mee te houden hoe moeilijk dat soms ook is. Het is enorm frustrerend om je broeders en zuster te zien worstelen tegen zoveel onrecht. Bonifatius en Nefertiti, jullie hebben beide gelijk met wat jullie zeggen. Maar het gevoel van verbondenheid tussen mensen kan soms tot emotionele reacties leiden. Ik krijg soms ook emotionele oprispingen van het vele onrecht dat mensen in deze wereld wordt aangedaan. Gelukkig weet ik die normaal gesproken voor me te houden. Dat geld denk ik ook voor Moslima 82. Aan de hand van haar vele berichten en reacties hier op dit forum lees ik normaal gesproken het woord van de liefde. (zonder voor haar te spreken uiteraard) Ik denk dat de meeste moslims hun onmacht wel van de daken willen uitschreeuwen. Dit forum is toch een klankbord van het intellect maar ook de emotie.

@Nefertiti: Je doet je naam eer aan.

 

 

soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�
Terug naar boven
moslima 82 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 juli 2006
Online status: Offline
Berichten: 919
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslima 82 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 augustus 2006 om 04:37

Salaam Aleykoum,

Het is een plicht van de moslims elkaar te steunen en te helpen we worden van alle kanten aangevallen de moslims dan moeten we ze helpen en zolang Israel en de Vs niet naar vrede neigen zal ik dat als moslima ook niet doen,

Zo staat het ook in de koraan een leven voor een leven,en slechts na vrede neigen en vrede willen als hun dat ook willen.

en vrouwen en kinderen moeten gespaard blijven,maar dat gebeurd van bijde kanten ook niet!

Kijk  maar kijk eens na de cijfers: en na de fotos van die arme babys zijn dat de teroristen?

Waarom worden moslims teroristen genoemd?en de joden die de oorlog uitvoeren en moslims overal vermoorden niet?waarom word Hisbollah terorist genoemd?

Kijk de fotos toch eens:

en zeg dan nog eens dat wij teroristen zijn!!!!

http://www.lebanonunderattack.com/

 Friday, August 11 2006 @ 02:26 AM MST

 
Lebanese Tolls
1020 3568 915,762
Dead Injured Displaced
Israeli Tolls
97 700 No Idea!
Dead Injured Displaced

THIS IS THE LEAST WE COULD DO FOR OUR COUNTRY : LEBANON!
Spread the word, tell your friends about what is going on! Let them know, don't be shy! How to do it? Use your email, your myspace.com profiles, your phone and your connections. Send messages to news stations, to your representatives, and so on!

Kijk hoeveel doden er al zijn bij de moslims!!!!! al over de 1000 en bij de joden maar 100

Inderdaad iemand die niet moslims is is ongelovig een koefaar zo simpel is dat je kan dit gaan ontkennen maar het is toch zo.....

Dat sommigen hier zo onwetend zijn over jihaad en het begrip wanneer we wel moeten strijden en wanneer niet kan ik ook niet echt kwalijk nemen,omdat de meeste moslims te bang zijn om erover te preken,maar elhamdullilah er zijn nog broeders die wel preken erover en durven te geven en voor hun GELOOF uit komen,

Geweld lost niets op maar om Israel en de vs de kans te laten geven MIJN BROEDERS EN ZUSTERS plat te bombaberen is ook geen oplossing,

dus jij vind dat de moslims niets moeten terug?

en alles maar moeten pikken?

Allahoe Akbar als ik geen kinderen had zou ik daar allang zijn of in Palestina.

al was het maar om kinderen daar te helpen en ze aan het lachen te maken al was het maar om een huilende treurende moeder te troosten of een oude vrouw te helpen al was het maar om een baby uit het puin te halen en het te begraven,(want iedere dode heeft recht op een begraafplaats)

En als ik dan gedood zou worden door een jood pech gehad,maar dan had ik meer kunnen doen dan nu.

Maar elhamdullilah dat ik kinderen heb,Allah bepaald ons lot.

En vergeet niet deze moslims zijn allemaal levend inshaAllah bij Allah ze zijn niet dood,vergeet de woorden van Allah niet,

 

Wie wil trouwends niet als martelaar sterven?

 

Mag Allah over onze broeders en zusters waken en hun beschermen amin

 

Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!
Terug naar boven
moslima 82 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 juli 2006
Online status: Offline
Berichten: 919
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslima 82 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 augustus 2006 om 04:39

In eerste instantie geplaatst door jiyuu

Ik zei daarom ook "schrik niet" omdat kernwapens er zijn om de vijand af te schrikken en niet om te gebruiken.

Trouwens ik wil dit jaar ook weer naar Egypte en ik wil ook ooit in bevrijd Palestina gaan wonen, dus... het zal wel handig zijn als het niet radioactief bestraald is in die tijd.

 

InshaAllah mag Allah deze wens laten uitkomen die veel meer moslims hebben

Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!
Terug naar boven
bintoe_lislam Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 22 juni 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 232
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote bintoe_lislam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 augustus 2006 om 04:40
In eerste instantie geplaatst door Assur

In eerste instantie geplaatst door moslima 82

Salaam Aleykoum,

 

Daarom moeten we allemaal met jihaad gaan inshaAllah hoe meer er gaan vechten hoe beter,

Mag Allah al mijn broeders en zusters die de moed nemen om te gaan belonen en hun bijstaan en hun helpen tegen het ongelovige volk en hun een mooi plekje in het paradijs geven namelijk de hoogste plaats al firdaous,

Mag Allah ons laten overwinnen op de vijand mag Allah al de moslimse legers bij elkaar voegen en laten vechten verstrekt dOor engelen mag Allah ons helpen onze imaan te vergroten en ons standvastig maken en ons weer 1 oemmah laten zijn!!!!

Allahoe Akbar,mag Allah al onze broeders en zusters en kleine moslimkindjes tot zich nemen in el jenna inshaAllah.AMIN

Het oproepen tot jihaad in nl is strafbaar dus dat doe ik dan maar niet he.....

En ik wens de AIVD ook verder een fijne avond toe die mij controleerd enz,pak effe wat boeven op ofzo man!! daaaaaaaaaaaaaaaaaaag gekken

 

Wa Aleykoum Salaam

In het geval van Moslima 82 is het toch overduidelijk dat deze uitspraken zijn ingegeven door een enorme emotionele opwelling. In dat geval moeten we hier niet iemand meteen neersabelen. De emotie moet altijd plaats hebben in de discussie. De toehoorders dienen daar rekening mee te houden hoe moeilijk dat soms ook is. Het is enorm frustrerend om je broeders en zuster te zien worstelen tegen zoveel onrecht. Bonifatius en Nefertiti, jullie hebben beide gelijk met wat jullie zeggen. Maar het gevoel van verbondenheid tussen mensen kan soms tot emotionele reacties leiden. Ik krijg soms ook emotionele oprispingen van het vele onrecht dat mensen in deze wereld wordt aangedaan. Gelukkig weet ik die normaal gesproken voor me te houden. Dat geld denk ik ook voor Moslima 82. Aan de hand van haar vele berichten en reacties hier op dit forum lees ik normaal gesproken het woord van de liefde. (zonder voor haar te spreken uiteraard) Ik denk dat de meeste moslims hun onmacht wel van de daken willen uitschreeuwen. Dit forum is toch een klankbord van het intellect maar ook de emotie.

@Nefertiti: Je doet je naam eer aan.

Good Posting!

Ibn Mas'ood radiallahu 'anhu said " The Jamaa'ah is what conforms to the truth, even if you are alone"
Terug naar boven
moslima 82 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 juli 2006
Online status: Offline
Berichten: 919
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslima 82 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 augustus 2006 om 04:47

Salaam Aleykoum,

Je noemt mij ziek?

Ziek ben je, heel ziek. Oproepen tot geweld is blijkbaar een uiting van de vredelievende godsdienst islam. Schaam je, heb berouw voor God dat je hem beledigd door mensen op te roepen tegen zijn geboden in te gaan.

Dit geldt ook voor de andere hezobollah, jihad en geweld verheerlijkers hier.

De koraan is trouwends het laatste boek wat wij geloven moeten,en ik hou me op zit punt zeker aan Allahs geboden,dus wie moet er berouw tonen?

Ik volg slechts de woorden van Allah nogmaals als Israel en DE VS NA VREDE NEIGEN ZAL IK OOK NAAR VREDE NEIGEN MAAR ZOALNG DIT ALLEMAAL DOORGAAT MOETEN ER NOG ZEKER 900 MILTAIRSE JODEN DOOD!DIE MIJN BROEDERS EN ZUSTERS HEBBEN VERMOORD EN DE KLEINE BABYS DAAR GA DIE FOTOS KIJKEN VAN AL DIE BEBLOEDE KLEINE BABAYS EN ONSCHULDIGE KINDEREN,

EN ZEG NOG EENS DAT IK ZIEK BEN!

en nogmaals ik ben tegen het doden van kinderen en vrouwen en onschuldigen en degenen die tegen deze oorlog zijn en vrede willen,maar die joden die moorden en rakketen vuren op die kleine babys die mag ik gewoon niet.

En lees eerst maar dingen over jihaad en wat wel en niet mag,en het is toegestaan om de joden kafiers te vervloeken(heb het laten navragen)die deze oorlog steunen en bommen gooien,Moet ik deze mensen dan dankbaar zijn??????????

Als jou kind gedood word zal jij dan ook zeggen jij bent ziek dat je die joodse soldaat weg wil hebben van de aardbodem?

En zo zit het bij de moslims wij zijn sterk weet je waarom?we houden van elkaar we zien alle moslimkleintjes als onze eigen kinderen en we moeten ze beschermen.

Ik rechtvaardig alleen geweld als het rechtvaardig is maar als het niet rechtvaardig is dan nie!

Wat is er rechtvaardig aan deze oorlog?

1000 bij de moslims en 100 bij de joden dood?

wat is rechtvaardig?????????????

 

Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  123>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.125 seconden.