Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Iran en kernprogramma

 Post Reply Post Reply Pagina  <123>
Schrijver
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Iran en kernprogramma
    Geplaatst op: 01 september 2006 om 19:47

Asalaam Aleikum,

Ik denk ook niet dat het uiteindelijk tot een kernoorlog zal komen. De machthebbers in Iran zouden wel erg dom zijn om zoiets te beginnen. (het zou inderdaad het einde van Iran kunnen betekenen) Ik vraag me overigens af of het Islamitisch wel is toegestaan om zo oorlog te voeren aangezien als er een kernbom wordt gebruikt er een heleboel onschuldige slachtoffers zullen vallen. Misschien gaat het ze alleen maar om het evenwicht. Ik weet dat 1 nucleair wapen van Iran niet opweegt tegen de honderden of zoniet duizenden van bijvoorbeeld Frankrijk. Misschien krijgen we een nieuwe koude oorlog...liever niet maar het voordeel ervan kan zijn dat de macht van de verenigde (schurken)staten van ameriKKKa op deze wijze enigzins gebroken kan worden. Maar zoals ieder weldenkend mens ben ik absoluut tegen kernwapens.

Salaam.

Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
Assur Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 04 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 745
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Assur Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 september 2006 om 02:16
In eerste instantie geplaatst door Rahil Amin

Asalaam Aleikum,

Ik denk ook niet dat het uiteindelijk tot een kernoorlog zal komen. De machthebbers in Iran zouden wel erg dom zijn om zoiets te beginnen. (het zou inderdaad het einde van Iran kunnen betekenen) Ik vraag me overigens af of het Islamitisch wel is toegestaan om zo oorlog te voeren aangezien als er een kernbom wordt gebruikt er een heleboel onschuldige slachtoffers zullen vallen. Misschien gaat het ze alleen maar om het evenwicht. Ik weet dat 1 nucleair wapen van Iran niet opweegt tegen de honderden of zoniet duizenden van bijvoorbeeld Frankrijk. Misschien krijgen we een nieuwe koude oorlog...liever niet maar het voordeel ervan kan zijn dat de macht van de verenigde (schurken)staten van ameriKKKa op deze wijze enigzins gebroken kan worden. Maar zoals ieder weldenkend mens ben ik absoluut tegen kernwapens.

Salaam.



Wederom weer een voorbeeld van realiteitszin en rede!

Met vriendelijke groet,

Assur
soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 september 2006 om 04:06

Met de kanttekening dat behalve Amerika er meer schurkenstaten in het geding zijn en die gemakshalve vergeten worden, t.w. Syrie, Iran, Soedan, etc.

Dit even ter aanvulling.

groet,

PP

Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
Khabir Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 19 maart 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 447
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Khabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 september 2006 om 18:05
Ik ben er 100% van overtuigd dat Iran geen kernwapen wilt hebben.

De Hoogste gestelijke leider in iran heeft herhaardelijk gezegt dat het tegen de prinsipe van de Islaam is. om massa ver. wap. te maken of laat staan gebruiken zoals de schurkstaat  Amerika.

En ze zijn echt niet zo dom om zoiet te maken tegen de principes van de islaam. wat ze de hele wereld zo luid aan het verkondigen zijn.

Amerika heeft gewoon een grote probleem, ( ENERGIE TE KORT) en ze weten dat meer dan een kwart van de werelds energie reserves in de dat gebied ligt. en zonder zeggenschap overdat gebied kunnen ze over 15 a 20 jaar niet eens arbeiders naar hun wapen fabrieken krijgen, laat staan oorlog voeren, of macht vertonen en andere mensen uitbuiten om zich zelf te verrijken waar ze zo goed in zijn.

Iran zal niet buigen voor de grote satan met zijn leger.(United Satanic Army).
ook al kost het ze hun leven. want de mensen die in iran het te zeggen hebben zijn moslims, zij wensen het hiernamaals boven het aardse voor zich.

wat ik daar leerden in Iran was: Het maakt toch niet uit dat je sterft, dat is in allah's handen. blagerijk is waarvoor allah je laat sterven? en dat is ook in allahs handen.

5. Hij zei: "O, mijn zoon, verhaal uw broeders uw droom niet, anders zullen zij plannen tegen u smeden, want Satan is een openlijke vijand der mensen."
Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote DruideHerne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 september 2006 om 18:22

Nou Kabir de meeste Moslims wensen mischien wel het paradijs maar dan wel niet meteen zou ik zo zeggen.

Geen mens zit te wachten om dood te gaan.

Toen een paar weken geleden zoveel Libanezen stierven hoorde ik dan ook niet de vele juich kreten dat er weer zoveel mensen het paradijs moechten betreden.

Ik zag wel een huilende minister die zich beklaagde over zoveel burgerslachtoffers.!!!!

Dus aub, Laten we de discussie helder houden. Moslims die verlangend uitzien naar de dood dat is gewoon gelul is het niet?

Maar voor de rest ben ik het een keer met je eens:-)

Ik geloof ook niet dat Iran een kernoorlog wil.En het is ook mijn mening dat men Iran gewoon met rust moet laten.

Het land deugt voor mij voor geen kant maar dat is een Iranees probleem en geen Nederlands.

Laten wij het hier maar beter doen. Dat is genoeg.

 

Terug naar boven
Khabir Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 19 maart 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 447
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Khabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 september 2006 om 18:26
In eerste instantie geplaatst door Peter Pan

Beste Assur,

Dit is wat ik nu gevonden heb.

Kinderarbeid > Kinderen gebruikt in de oorlog
Duizenden kindsoldatenKindsoldaten.nl ��n van de ergste vormen van kinderarbeid is wel als ze gedwongen worden om in het leger te vechten. Dat gebeurde ook in de oorlog tussen Irak en Iran in de tachtiger jaren, kinderen werden gedwongen om door de mijnvelden te lopen. Hierbij raakten duizenden kinderen gewond of stierven. Toen en ook nu nog worden soms kinderen gedwongen om te vechten, omdat ze klein zijn en niet opvallen. Dit is ��n van de ergste vormen van kinderarbeid, omdat ze na de oorlog bijna nooit zonder hulp normaal kunnen meedraaien in de samenleving. Het kind raakt gewend aan het geweld. Inmiddels zijn er over de hele wereld ongeveer 300.000 kinderen actief als kindsoldaat.

Wanneer hebben we het over een kindsoldaat?

Kindsoldaat Kindsoldaten.nlAls een persoon jonger dan 18 jaar is en in het leger meevecht, noemen we hem of haar een kindsoldaat.

Waarom worden kinderen soldaat?

Vaak worden kinderen gedwongen om mee te vechten, dan worden ze vaak meegenomen door rebellen en dan getraind om voor hun te vechten, of soms worden ze zelfs door de regering gebruikt.



Beste peterpan,

Ik doet me zeer pijn als ik jou leugens hoor.
Als ik niet in Allah en zijn laatste oordeel geloofde zou ik je nu bledigen, maar ik hoop dat allah jou zal straffen voor je leugens en propaganda tegen de Islamitische regering van Iran.

Ik heb namelijk al mijn kinderjaren in iran door gebracht. en nog nooit van een iranier gehoord of gezien of meegemaakt dat in iran een kind gedwongen werd om in oorlog te vegten tegen Sadam die gesteund en bewapend werd door het westen, onder andere Nederland met Mosterdgas.

Dus mijn advies aan jou is, om je leugens voor je zelf te houden. en vrees allah want hij heeft de leugenverspreiders niet lief.
5. Hij zei: "O, mijn zoon, verhaal uw broeders uw droom niet, anders zullen zij plannen tegen u smeden, want Satan is een openlijke vijand der mensen."
Terug naar boven
Khabir Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 19 maart 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 447
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Khabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 september 2006 om 18:28
In eerste instantie geplaatst door DruideHerne

Nou Kabir de meeste Moslims wensen mischien wel het paradijs maar dan wel niet meteen zou ik zo zeggen.

Geen mens zit te wachten om dood te gaan.

Toen een paar weken geleden zoveel Libanezen stierven hoorde ik dan ook niet de vele juich kreten dat er weer zoveel mensen het paradijs moechten betreden.

Ik zag wel een huilende minister die zich beklaagde over zoveel burgerslachtoffers.!!!!

Dus aub, Laten we de discussie helder houden. Moslims die verlangend uitzien naar de dood dat is gewoon gelul is het niet?

Maar voor de rest ben ik het een keer met je eens:-)

Ik geloof ook niet dat Iran een kernoorlog wil.En het is ook mijn mening dat men Iran gewoon met rust moet laten.

Het land deugt voor mij voor geen kant maar dat is een Iranees probleem en geen Nederlands.

Laten wij het hier maar beter doen. Dat is genoeg.

 

moslims huilen niet voor de dooden, maar leven mee met de zware test dat de nabestaande ondergaan, met het verliezen van wat ze liefhebben.
5. Hij zei: "O, mijn zoon, verhaal uw broeders uw droom niet, anders zullen zij plannen tegen u smeden, want Satan is een openlijke vijand der mensen."
Terug naar boven
Khabir Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 19 maart 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 447
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Khabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 september 2006 om 18:45
In eerste instantie geplaatst door Assur

Bedankt voor de informatie Peter Pan,

Ik heb zelf ook even doorgezocht over het onderwerp. Speciaal  over de kinderen in Iran die door de toenmalige machthebbers door mijnenvelden moesten lopen. Ik kreeg bij het lezen een gevoel van walging. Dit heeft niets met beschaving of met de Islam te maken. Dit is ziek.

Als er mensen zullen branden tot in de eeuwigheid zijn zij het wel. En dat is niet bedoelt om het klassieke hel verhaal erbij te slepen. Dit geloof ik oprecht. 

Assur

assalamo aleikom beste Assur.

de informatie die jij hebt is een van de westerse propagandas tegen de Islamitische regering die met de hulp van Allah in de oorlog tegen de toen bondgenoot van het westen(Sadam,  met zijn grote en vuile arsenaal welk gevoerd werdt door het westen), met wilskracht van moslim broeders  kon  weerhouden,  van het innemen van  de waarde volle  olie gebieden , welk door de Amerikanen meer waard zijn dan leven van moslims.

tijdens deze acht oorlog jaren woonde ik als minderjarige in iran. we werden voorbreid op de gevaren van oorlog, maar waren niet verplicht om mee te doen aan de oorlog.
de diensplicht ging vannaf je zestiende in. 2 jaar training. en vannaf 18e in de front. je mocht wel eerder naar de front maar geheel vrijwillig.

P.s

Pas op voor Peterpan, hij probeert de moslims te kleinieren en de islaam zwart maken. Hij gelooft niet dat Mohammad(sws) de laatste profeet van allah is.
hij zoals vele westerlingen bang voor de overheersende groiende macht van de moslims. en probeert met zijn onmacht tweedracht en onzekerheid te zaaien onder en tussen onze broeders en zuster.

assalamo aleikom.



5. Hij zei: "O, mijn zoon, verhaal uw broeders uw droom niet, anders zullen zij plannen tegen u smeden, want Satan is een openlijke vijand der mensen."
Terug naar boven
Assur Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 04 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 745
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Assur Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 september 2006 om 00:48
In eerste instantie geplaatst door Khabir

In eerste instantie geplaatst door Assur

Bedankt voor de informatie Peter Pan,

Ik heb zelf ook even doorgezocht over het onderwerp. Speciaal  over de kinderen in Iran die door de toenmalige machthebbers door mijnenvelden moesten lopen. Ik kreeg bij het lezen een gevoel van walging. Dit heeft niets met beschaving of met de Islam te maken. Dit is ziek.

Als er mensen zullen branden tot in de eeuwigheid zijn zij het wel. En dat is niet bedoelt om het klassieke hel verhaal erbij te slepen. Dit geloof ik oprecht. 

Assur

assalamo aleikom beste Assur.

de informatie die jij hebt is een van de westerse propagandas tegen de Islamitische regering die met de hulp van Allah in de oorlog tegen de toen bondgenoot van het westen(Sadam,  met zijn grote en vuile arsenaal welk gevoerd werdt door het westen), met wilskracht van moslim broeders  kon  weerhouden,  van het innemen van  de waarde volle  olie gebieden , welk door de Amerikanen meer waard zijn dan leven van moslims.

tijdens deze acht oorlog jaren woonde ik als minderjarige in iran. we werden voorbreid op de gevaren van oorlog, maar waren niet verplicht om mee te doen aan de oorlog.
de diensplicht ging vannaf je zestiende in. 2 jaar training. en vannaf 18e in de front. je mocht wel eerder naar de front maar geheel vrijwillig.

P.s

Pas op voor Peterpan, hij probeert de moslims te kleinieren en de islaam zwart maken. Hij gelooft niet dat Mohammad(sws) de laatste profeet van allah is.
hij zoals vele westerlingen bang voor de overheersende groiende macht van de moslims. en probeert met zijn onmacht tweedracht en onzekerheid te zaaien onder en tussen onze broeders en zuster.

assalamo aleikom.



Beste Khabir,

Bedankt voor je bijdrage in dit geval. Als getuige van de eerste hand ben ik blij van jouw te horen dat dit een onderdeel van de westerse propoganda is. Ik kon het ook eigenlijk bijna niet geloven. Peter Pan is hier misschien ook op het verkeerde been gezet. Het is ook onnatuurlijk om je nageslacht op te offeren voor Haram.
Er is ook zeer weinig informatie om deze aantijgingen echt te staven.

In eerste instantie was ik geschokt, nu meer opgelucht.

Met vriendelijke groet,

Assur
soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 september 2006 om 05:54
Over kinderen die tijdens de Iran-Irakoorlog de mijnenvelden in moesten lopen valt te lezen op:
    http://www.kennisnet.nl/po/kinderen/ perdagwijzer/kinderenenoorlog/html/pdf/infoblad.pdf-
Met vriendelijke groet, Alzukar
Terug naar boven
Khabir Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 19 maart 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 447
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Khabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 september 2006 om 07:04
de ongelovigen op deze site lijken wel muggen.
blijven maar komen.
5. Hij zei: "O, mijn zoon, verhaal uw broeders uw droom niet, anders zullen zij plannen tegen u smeden, want Satan is een openlijke vijand der mensen."
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 september 2006 om 07:17
In eerste instantie geplaatst door Khabir

de ongelovigen op deze site lijken wel muggen.
blijven maar komen.



Je kunt ook googelen met zoekterm: child soldiers Khomeini.
Overigens (kijk maar na via de forum-zoekmachine) ben ik, waar het reli-fascime betreft, niet selectief t.o.v. de Islam.
Of ik ongelovig ben is niet aan jou om te beoordelen.
Groet, Alzukar
Terug naar boven
Assur Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 04 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 745
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Assur Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 september 2006 om 08:11
Bedankt voor de google tip Alzukar...

Ik was er snel klaar mee, dit heeft werkelijk helemaal niets met de islam te maken.

Met vriendelijke groet, Assur


 
soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�
Terug naar boven
nefertiti Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 augustus 2006
Online status: Offline
Berichten: 663
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nefertiti Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 september 2006 om 09:13

In eerste instantie geplaatst door Khabir

de ongelovigen op deze site lijken wel muggen.
blijven maar komen.

Wanneer een Muslim oordeelt over het geloof of ongeloof van anderen, stelt hij zichzelf gelijk aan God, zet hij met andere woorden zichzelf op als partner van God, verbreekt hij het meest centrale geloofspunt dat er geen god is dan God, en catapulteert hij zichzelf uit de Islam. Muslims mogen niet oordelen over geloof en ongeloof.

Nefertiti.

Terug naar boven
nefertiti Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 augustus 2006
Online status: Offline
Berichten: 663
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nefertiti Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 september 2006 om 09:22

Ben ook ff een kijkje gaan nemen. Ook in het archief van The Middle East Times. Ik heb er geen woorden voor.

Nefertiti

Terug naar boven
Assur Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 04 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 745
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Assur Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 september 2006 om 10:03
Ondanks de horror die wij dagelijks zien en lezen heb ik een grote geruststellende gedachte,

Het is de Heer der Hemelen die ons allen uiteindelijk zal beoordelen.
Gerechtigheid zal geschieden....

Het is God die ons beoordeeld, niet de mens, en daar ben ik intens gelukkig mee.




 

 
soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�
Terug naar boven
Khabir Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 19 maart 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 447
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Khabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 september 2006 om 10:29
In eerste instantie geplaatst door alzukar

In eerste instantie geplaatst door Khabir

de ongelovigen op deze site lijken wel muggen.
blijven maar komen.



Je kunt ook googelen met zoekterm: child soldiers Khomeini.
Overigens (kijk maar na via de forum-zoekmachine) ben ik, waar het reli-fascime betreft, niet selectief t.o.v. de Islam.
Of ik ongelovig ben is niet aan jou om te beoordelen.
Groet, Alzukar


Beste Alzukar

ik heb het gelezen, de verhalen die jullie aanhalen zijn geschreven door vijanden van de regering van iran en mensen die als mij gevlucht zijn uit iran. vertellen zulleke dingen over de regering waarvoor ze gevlucht zijn.

Ik heb tot mijn 10e in iran gewoond. en heb de gehel 8 jaar van oorlog meegemaakt in tegenstelling tot de degene waarnaar verwezen wort op een van de siten die je via google vindt. ze waren voor de oorlog gevlucht.

ik zeg niet dat iederren in de islamitische regering een oprecht of rechtvaardig persoon is en dat alles wat ze doen goed is, anders haden wij ook niet hoeven te vluchten. maar wat ik erg vind is dat vele de verhalen verdraaien en leuges verspreiden.

ik heb in iran op de basis school ook kennis moeten maken met wapentuig en basis militaire onderwijs, maar wij foeften niet met oorlog mee te doen als kind. en zoals in het westen werd ons ook verteld dat vrede beter is dan oorlog. maar onze jonges moesten wel vechten vannaf hun achttiende om degene die ons land inviellen (met hulp van het westen) tegen te houden. sadam had massa vernietegingswapens gekregen van amerika en o.a Nederland.

5. Hij zei: "O, mijn zoon, verhaal uw broeders uw droom niet, anders zullen zij plannen tegen u smeden, want Satan is een openlijke vijand der mensen."
Terug naar boven
Khabir Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 19 maart 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 447
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Khabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 september 2006 om 10:46
In eerste instantie geplaatst door nefertiti

In eerste instantie geplaatst door Khabir

de ongelovigen op deze site lijken wel muggen.
blijven maar komen.

Wanneer een Muslim oordeelt over het geloof of ongeloof van anderen, stelt hij zichzelf gelijk aan God, zet hij met andere woorden zichzelf op als partner van God, verbreekt hij het meest centrale geloofspunt dat er geen god is dan God, en catapulteert hij zichzelf uit de Islam. Muslims mogen niet oordelen over geloof en ongeloof.

Nefertiti.


Beste zuster, je hebt wel gelijk, ik heb mischien de verkeerde term gebruikt, met ongelovigen bedoel ik de gene die niet in de waarachtigheid van de heilige koran en de laatse waarschuwer en profeet geloven. in de koran worden ze huichelaars of ongelovigen genoemd(KOFFAR).

de laatste profeet was Mohammad(saws), en naar mijn mening zijn de gene die niet in de laatste profeet geloven of het woord van de schepper ontkenne(koran) ongelovigen.

Ik oordeel niet, ik zeg niet of zij naar de hel of naar de hemel gaan, maar uit liefde voor mijn medemens zou ik iederren willen adviseren om in allah en al zijn boodschappers incl. Mohammad(sws) te geloven. Het eind oordeel is natuurlijk aan Allah(swt), Hij leid opde rechte pad wie hij wilt en laat dwalen wie hij wilt.

moge allah mij vergeven, als ik som te brutaal word, allah is de barmhartige de meest genadevolle.


5. Hij zei: "O, mijn zoon, verhaal uw broeders uw droom niet, anders zullen zij plannen tegen u smeden, want Satan is een openlijke vijand der mensen."
Terug naar boven
Khabir Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 19 maart 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 447
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Khabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 september 2006 om 10:52
beste broeders en zusters

wees op je hoede over wat somige hier in de westerse media verspreiden over kinder soldaten. de palesteinse steenwerpers, zijn ook kinder soldaten.

en als het westen het wilt noemens ze iedere kind of burger of vrouw die moslim is een soldaat of trroris als legitimatie voor hun genosides.

moge allah ons beschermen, tegen het leger van satan.

assalamo aleikom w.r w.b
5. Hij zei: "O, mijn zoon, verhaal uw broeders uw droom niet, anders zullen zij plannen tegen u smeden, want Satan is een openlijke vijand der mensen."
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 september 2006 om 11:43
In eerste instantie geplaatst door Assur

In eerste instantie geplaatst door Peter Pan

Het Westen houdt hier inderdaad een dubbele moraal op na. In dat opzicht heeft ieder land het recht op atoomwapens. (hoewel deze gedachte bijna pervers is)

Dat Iran echter slechts vreedzame bedoelingen heeft gaat er bij mij niet in. In duidelijke bewoordingen hebben de ayatollah's aangegeven te streven naar de vernietiging van Israel.

Een uitspraak van een hoge geestelijk leider in Iran schept hierin ook duidelijkheid: "Er zijn ruim 1 miljard moslims. Als we Israel aanvallen dan zullen alle joden aldaar het niet overleven, in tegenstelling tot vele moslims".

Veel regimes in het Midden Oosten vrezen deze ontwikkeling ook. Zij willen ook niet dat het sjiiettische Iran beschikking krijgt over atoomwapens. Ook zij vrezen de uitbreiding van de macht van deze ayatollah's.

Wordt er niet beter op.

Nefertiti, miijn huis staat voor jullie open als het misgaat.




Ik deel de ongerustheid van jullie beide...

Toch is belangrijk te begrijpen van dit onderwerp, dat het nu juist dit soort "goedbedoelde" initiatieven van de VS en de rest van de "democratische"wereld, de dubbele hypocriete politiek zo enorm blootlegd.

Dit soort politiek legt de het dunne laagje democratie dat er bestaat weg.
Ik ben in beginsel niet anti VS, helemaal niet. Zij zijn de bevrijders van mijn grootouders. Met die generatie echter hebben we niet te maken.

Beste Assur, daar hebben de moslims in het Westen echter wel hun vrijheid van godsdienst en meningsuiting aan te danken. Kun je niet even terzijde schuiven. De vrijheid die jullie hier hebben zal ik niet hebben in Islamitische landen zonder dat ik in heeeeeeel grote problemen kom.

groet,

PP

 

Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 september 2006 om 11:50
In eerste instantie geplaatst door Assur


<span style="font-weight: bold;">Ondanks de horror die wij dagelijks zien en lezen heb ik een grote geruststellende gedachte,Het is de Heer der Hemelen die ons allen uiteindelijk zal beoordelen.Gerechtigheid zal geschieden....Het is God die ons beoordeeld, niet de mens, en daar ben ik intens gelukkig mee.��</span>


Ik denk dat de Schepper ons, reeds in het hier en nu, oordeelt op het door ons ter harte nemen van de, in de schepping gelegde mogelijkheden/strategie�n om samen te komen tot een betere wereld. Op een Hiernamaals trek ik liever geen wissel. Dat is, zoals de naam reeds zegt, voor "hierna".
Terug naar boven
Assur Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 04 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 745
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Assur Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 september 2006 om 11:56
Het is inderdaad maar hoe je het bekijkt,  maar je moet in mijn optiek toch iets moois hebben om naar uit te kijken? En in dat opzicht kijk ik liever naarvoren..




soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 september 2006 om 12:09
[QUOTE=Khabir]
en als het westen het wilt noemens ze iedere kind of burger of vrouw
die moslim is een soldaat of trroris als legitimatie voor hun genosides.


Dat mag en dat zal ook nooit gebeuren Khabir. Hier moet ik -op mijn beurt- zeggen: laat jezelf niet indoctrineren. Wie verspeidt eigenlijk die praatjes? Ik ken aardig wat mensen van allerlei pluimage, maar daaronder is echt niemand die ��n kwaad woord zegt over moslims vanwege hun geloof. Hooguit zeggen ze dat ze de opvattingen van strengelovige moslims wel vinden lijken op die van de streng-orthodoxe christenen hier in Nederland. En dat ze die strengheid toch ��k wel een beetje te ver vinden gaan (voor zichzelf dan).
Groet, Alzukar

Terug naar boven
Khabir Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 19 maart 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 447
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Khabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 september 2006 om 12:30
In eerste instantie geplaatst door alzukar

[QUOTE=Khabir]
en als het westen het wilt noemens ze iedere kind of burger of vrouw
die moslim is een soldaat of trroris als legitimatie voor hun genosides.


Dat mag en dat zal ook nooit gebeuren Khabir. Hier moet ik -op mijn beurt- zeggen: laat jezelf niet indoctrineren. Wie verspeidt eigenlijk die praatjes? Ik ken aardig wat mensen van allerlei pluimage, maar daaronder is echt niemand die ��n kwaad woord zegt over moslims vanwege hun geloof. Hooguit zeggen ze dat ze de opvattingen van strengelovige moslims wel vinden lijken op die van de streng-orthodoxe christenen hier in Nederland. En dat ze die strengheid toch ��k wel een beetje te ver vinden gaan (voor zichzelf dan).
Groet, Alzukar


, kijk je vnooit naar jouraal.
je hoeft alleen de blik van peterpan m.b.t. de islaam te kombineren met de vechtlust van bush of de israelische leger, of soldaten met een geweer in de hand, en je hebt weer een onschuldige moslim kind dood liggen met bomscherven of kogels in zijn lijf.
5. Hij zei: "O, mijn zoon, verhaal uw broeders uw droom niet, anders zullen zij plannen tegen u smeden, want Satan is een openlijke vijand der mensen."
Terug naar boven
Khabir Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 19 maart 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 447
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Khabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 september 2006 om 12:42
waroom gaan dagelijks in Irak, Afganistan,palestina zo veel onschuldige burgers  dood die voor hun land en religie vechten. toevallig zijn ze moslims en worden ze door het christelijke westen onder  de mom van oorlog tegen terrorisme gedood.
bewust of onbewust vallen dagelijks onschuldige slachtoffers.

zolang de christelijke westen dat vootzet en de bezetters van een land steunt i.p.v de bewoners van dat land. zal de haat tegen het westen steeds grooien, en zullen steeds meer oorlogen komen en daarmee onschuldige slachtoffres(moslims en niet moslims) vallen.





5. Hij zei: "O, mijn zoon, verhaal uw broeders uw droom niet, anders zullen zij plannen tegen u smeden, want Satan is een openlijke vijand der mensen."
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 september 2006 om 12:48
In eerste instantie geplaatst door Khabir


In eerste instantie geplaatst door alzukar

[QUOTE=Khabir]
en als het westen het wilt noemens ze iedere kind of burger of vrouw
die moslim is een soldaat of trroris als legitimatie voor hun genosides.


Dat mag en dat zal ook nooit gebeuren Khabir. Hier moet ik -op mijn
beurt- zeggen: laat jezelf niet indoctrineren. Wie verspeidt eigenlijk
die praatjes? Ik ken aardig wat mensen van allerlei pluimage, maar
daaronder is echt niemand die ��n kwaad woord zegt over moslims vanwege
hun geloof. Hooguit zeggen ze dat ze de opvattingen van strengelovige
moslims wel vinden lijken op die van de streng-orthodoxe christenen
hier in Nederland. En dat ze die strengheid toch ��k wel een beetje te
ver vinden gaan (voor zichzelf dan). Groet, Alzukar

, kijk je vnooit naar jouraal.
je hoeft alleen de blik van peterpan m.b.t. de islaam te kombineren met
de vechtlust van bush of de israelische leger, of soldaten met een
geweer in de hand, en je hebt weer een onschuldige moslim kind dood
liggen met bomscherven of kogels in zijn lijf.


Dat had evengoed - bijvoorbeeld- een hindoe kind kunnen zijn (als daar hindoes hadden gewoond i.pl.v. moslims).
Terug naar boven
Assur Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 04 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 745
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Assur Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 september 2006 om 12:52
Je vergeet Congo Alzukar...


soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�
Terug naar boven
nefertiti Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 augustus 2006
Online status: Offline
Berichten: 663
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nefertiti Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 september 2006 om 14:54

In eerste instantie geplaatst door Khabir

beste broeders en zusters

wees op je hoede over wat somige hier in de westerse media verspreiden over kinder soldaten. de palesteinse steenwerpers, zijn ook kinder soldaten.

en als het westen het wilt noemens ze iedere kind of burger of vrouw die moslim is een soldaat of trroris als legitimatie voor hun genosides.

moge allah ons beschermen, tegen het leger van satan.

assalamo aleikom w.r w.b

Salaam Aleikom Khabir,

Mooi trouwens dat je toegaf, dat getuigt van moed. Maarre, ik woon dus in Egypte enne de media is hier ook behoorlijk eenzijdig hoor. Maar er is hoop, niet zo eenzijdig meer als 10 jaar terug. Misschien moet je het ook eens anders benaderen. Ons geloof, waar we allemaal trots op willen zijn wordt ook intern aangevallen, niet alleen door de westerse media,  beslist niet. Ik kan de mensen in Europa het daarom niet kwalijk nemen dat ze sceptisch zijn.  Een geloof wordt beoordeelt op de acties van de mensen. dat is niet kortzichtig maar enkel menselijk toch?

Nefertiti

Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 september 2006 om 15:05
In eerste instantie geplaatst door Assur

<span style="font-weight: bold;">Je vergeet Congo Alzukar...</span>


Nee, nee. Gongo was, dacht ik, nooit een optie als lokatie voor een joodse staat. W�l: Oeganda en Madagaskar. Wat ik hierboven wilde zeggen is dat het zionisme bij zijn koloniseringspolitiek in Palestina ook een ander volk of religie op zijn weg had kunnen treffen.
Terug naar boven
Assur Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 04 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 745
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Assur Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 september 2006 om 15:11
Aha 


soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <123>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.125 seconden.