Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenDe Taliban

 Post Reply Post Reply Pagina  <1234 5>
Schrijver
Assur Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 04 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 745
Directe link naar dit bericht Onderwerp: De Taliban
    Geplaatst op: 13 september 2006 om 07:47
Daar denken heel veel Molsims heel ander over. En om die nu allemaal weer geen Moslim te nomen. Beetje arrogant hoor..
soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�
Terug naar boven
Muslima66 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 26 februari 2006
Online status: Offline
Berichten: 308
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 september 2006 om 07:45
Subhana Allah, gelijk heb je broeder murat.  Hoe kun je in Allah Subhana Wa Ta'alaa geloven maar daarnaast Zijn Wetten verwerpen?!. Laa Hawla wa laa Qowwata ila bi Allah
Terug naar boven
Assur Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 04 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 745
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 september 2006 om 07:45
In eerste instantie geplaatst door Murat

In eerste instantie geplaatst door nefertiti

In eerste instantie geplaatst door OEM MOUSSA

Salaam aleikom beste broeders en zusters in de islaam.

Peter pan hier maak je weer de zelfde fout irak en afghanistan zijn volgens jou wel door het volk gekozen en daarom door jou geaccepteerd, maar  de palestijnen en algerije ,enz worden door het merendeel niet geaccepteerd maar zijn ook door het volk gekozen.Wat is het verschil?Jou geliefde regering in irak heeft vandaag 12 mensen opgehangen(doodstraf)Daar ben jij toch zo tegen ??

Nefertiti,ik krijg echt geen hoogte van je ?Je zegt als de regering islamitisch wordt dan ga je weg??Subhanallah.Juist als moslim zijnde(maar hoe ik je post leest en jij jezelf beschrijft ben je een "liberale moslima")willen we dat er juist een islamitische regering komt.Die de wetten van de sharia naleeft,insha allah!Ik zie dat nog niet zo snel gebeuren wat mubarak wil zijn zoon laten regeren,allahoe allam!

Beste Salaam aleikom Oem Moessa. Ik ben tegen alle vormen van geweld. Ik zie niets in de sharia, en de wetten van de 7e eeuw. Ik laat me niet dwingen tot dingen die ik niet geloof, ik trek me ook weinig aan van de veroordelingen van andere moslims die dan denken dat ze voor God mogen spelen. Wie zijn we, die juist een islamitische staat willen? Niet alle moslims denken daar zo over. Wie er opvolgt is nog maar de vraag,  t, zal een woelige periode worden. Mag het Gamel Moebarak worden dan hoop ik enkel en alleen maar op een vreedzaam inzicht voor allen. Salaam Nefertiti.

Moge ALLAH SUBHANA WA T`ALA onze oemah versterken ,amien

Waleikom salaam oem moussa.

Wie niks inziet in de sharia van de 7de eeuw hoeft zich ook geen moslim te noemen.

Je bent er weer heel sterk inhoudelijk op ingegaan! Klasse! 

 

soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�
Terug naar boven
Murat Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 12 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 755
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 september 2006 om 07:39
In eerste instantie geplaatst door nefertiti

In eerste instantie geplaatst door OEM MOUSSA

Salaam aleikom beste broeders en zusters in de islaam.

Peter pan hier maak je weer de zelfde fout irak en afghanistan zijn volgens jou wel door het volk gekozen en daarom door jou geaccepteerd, maar  de palestijnen en algerije ,enz worden door het merendeel niet geaccepteerd maar zijn ook door het volk gekozen.Wat is het verschil?Jou geliefde regering in irak heeft vandaag 12 mensen opgehangen(doodstraf)Daar ben jij toch zo tegen ??

Nefertiti,ik krijg echt geen hoogte van je ?Je zegt als de regering islamitisch wordt dan ga je weg??Subhanallah.Juist als moslim zijnde(maar hoe ik je post leest en jij jezelf beschrijft ben je een "liberale moslima")willen we dat er juist een islamitische regering komt.Die de wetten van de sharia naleeft,insha allah!Ik zie dat nog niet zo snel gebeuren wat mubarak wil zijn zoon laten regeren,allahoe allam!

Beste Salaam aleikom Oem Moessa. Ik ben tegen alle vormen van geweld. Ik zie niets in de sharia, en de wetten van de 7e eeuw. Ik laat me niet dwingen tot dingen die ik niet geloof, ik trek me ook weinig aan van de veroordelingen van andere moslims die dan denken dat ze voor God mogen spelen. Wie zijn we, die juist een islamitische staat willen? Niet alle moslims denken daar zo over. Wie er opvolgt is nog maar de vraag,  t, zal een woelige periode worden. Mag het Gamel Moebarak worden dan hoop ik enkel en alleen maar op een vreedzaam inzicht voor allen. Salaam Nefertiti.

Moge ALLAH SUBHANA WA T`ALA onze oemah versterken ,amien

Waleikom salaam oem moussa.

Wie niks inziet in de sharia van de 7de eeuw hoeft zich ook geen moslim te noemen.

Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 september 2006 om 14:58
In eerste instantie geplaatst door moslima 82

In eerste instantie geplaatst door taqwaa

blind ben ik zeker niet .als jij dat wel bent  dan wens ik je beterschap

mijn man is 95 procent blind maar zeer gelovig elhamdullilah met blindheid moet je niet spotten elhamdullilah heeft Allah ons veel zicht gegeven,als je een gehandicapte leerd kennen blind doof of wat dan ook dan leer je juist veel van zulke mensen omdat ze toch gewoon door leven zonder boos hier om te zijn.

En sommigen blijven heel hun leven blind of doof...

 

Asalaam Aleikum beste zuster,

Je vertelde eens dat je man Somalisch is en dat hij in Moskee Hidjra in Rotterdam komt. Nu je vertelt dat hij blind is wil ik je vragen of je weet of hij daar ook wel eens de oproep tot het gebed verricht op de Vrijdag. Er is daar wel eens een Somalische broeder die dat doet en die heeft echt een prachtige stem. Nu vraag ik me dus af of dat misschien jouw man is.

Salaam.

Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 september 2006 om 10:37


www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Amin Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 24 december 2003
Online status: Offline
Berichten: 187
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 september 2006 om 09:58

ik zag tijdje terug op Nederlandse tv hoe amerikaanse soldaten in afghanistan gedode afghanen (het hoeven geen alqaida of talibanstrijders te zijn, kan ook gewoon een simpele boer zijn die ze voor alqaida of taliban zagen. ze zien soms hun eigen collega's aan voor alqaida) in brand staken om zo te profoceren en zodat de tegenpartij uit hun schuilplaats komt om te vechten.

is dit wat je van een democratische, georganiseerde officiele leger verwacht .  

wat betreft de Taliban, of Afganistan in zijn gheel; het land zit jaren in oorlogen. er heerst veel armoede, analfabetisme etc. ook al zouden er taliban geleerden zijn die goed spreken, weet ik zeker dat er bij uitvoering veel fout gaat/is gegaan. er worden veel dingen gedaan uit cultuur en onwetendheid.

dat de noordelijke alliantie de Amerikanen hebben geholpen betekend niet dat zij beter zijn dan de Taliban of dat ze de amerikanen mogen. zij hebben het puur gedaan om de macht te krijgen.

asalaam aleikum

 

 

  

Terug naar boven
Assur Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 04 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 745
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 september 2006 om 07:30
Als dit filmpje echt is en niet in scene is gezet, is dit natuurlijk schandalig en wreed. 
soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�
Terug naar boven
Thorax Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 februari 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 265
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 september 2006 om 07:02
ik had het over politiek blind, niet over fysiek. Maar goed, de taliban gaan wat mij betreft te gronde en ik kap met deze topic. 
Terug naar boven
moslima 82 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 juli 2006
Online status: Offline
Berichten: 919
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 september 2006 om 05:54
In eerste instantie geplaatst door taqwaa

blind ben ik zeker niet .als jij dat wel bent  dan wens ik je beterschap

mijn man is 95 procent blind maar zeer gelovig elhamdullilah met blindheid moet je niet spotten elhamdullilah heeft Allah ons veel zicht gegeven,als je een gehandicapte leerd kennen blind doof of wat dan ook dan leer je juist veel van zulke mensen omdat ze toch gewoon door leven zonder boos hier om te zijn.

En sommigen blijven heel hun leven blind of doof...

 

Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!
Terug naar boven
moslima 82 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 juli 2006
Online status: Offline
Berichten: 919
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 september 2006 om 05:51

In eerste instantie geplaatst door taqwaa

http://www.islamicvideos.net/component/option,com_mtree/task ,viewlink/link_id,446/Itemid,30/

 

wat is er daarna met deze familie gebeurd?

weet iemand dat?

Als iemand ze heeft doodgeschoten dan zal hij zeker in de hel belanden subhanaAllah echt zielig voor hun en voor al die anderemoslims die zo hun huis worden uitgejaagd en in ergste gevallen vermoord en verkracht worden.

Weg met de amerikaanse britse en andere slechte soldaten die er komen om te moorden verkrachten wezen maken...

Mag Allah ze hun verdiende loon geven amin 

Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!
Terug naar boven
nefertiti Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 augustus 2006
Online status: Offline
Berichten: 663
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 september 2006 om 04:43
In eerste instantie geplaatst door Thorax

In eerste instantie geplaatst door taqwaa

moge allah de taliban doen terug keren  en hen bij staan

en hen imaan en vrees voor allah vermerderen allahumma amin.



Je weet echt niet wat je zegt. Hoe kan iemand zo blind zijn? Het is als een nederlander die zegt: ik wou dat nazi duitsland weer de baas was. Of een jood die zegt: ik wou dat ik weer naar een concentratiekamp kon...

Lees eens 'De Vliegeraar'. Aanradertje. (Heb ik al eens eerder gedaan maar ik blijf doorgaan).

Heb het boek: De vliegeraar van Kabul gelezen. Ongelooflijk mooi en interresant boek.

Nefertiti 

Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 september 2006 om 04:29

In eerste instantie geplaatst door Assur

Is dit filmpje van de Irakeese familie? Of wordt een ander filmpje bedoeld?

ja dat is irakeese familie .

�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 september 2006 om 14:01

blind ben ik zeker niet .als jij dat wel bent  dan wens ik je beterschap

�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
Thorax Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 februari 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 265
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 september 2006 om 11:57
In eerste instantie geplaatst door taqwaa

moge allah de taliban doen terug keren  en hen bij staan

en hen imaan en vrees voor allah vermerderen allahumma amin.



Je weet echt niet wat je zegt. Hoe kan iemand zo blind zijn? Het is als een nederlander die zegt: ik wou dat nazi duitsland weer de baas was. Of een jood die zegt: ik wou dat ik weer naar een concentratiekamp kon...

Lees eens 'De Vliegeraar'. Aanradertje. (Heb ik al eens eerder gedaan maar ik blijf doorgaan).
Terug naar boven
Assur Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 04 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 745
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 september 2006 om 11:09
Is dit filmpje van de Irakeese familie? Of wordt een ander filmpje bedoeld?
soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 september 2006 om 09:22
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 september 2006 om 16:39
In eerste instantie geplaatst door OEM MOUSSA

Salaam aleikom beste broeders en zusters in de islaam.

Peter pan hier maak je weer de zelfde fout irak en afghanistan zijn volgens jou wel door het volk gekozen en daarom door jou geaccepteerd, maar  de palestijnen en algerije ,enz worden door het merendeel niet geaccepteerd maar zijn ook door het volk gekozen.Wat is het verschil?Jou geliefde regering in irak heeft vandaag 12 mensen opgehangen(doodstraf)Daar ben jij toch zo tegen ??

Beste Moussa,

Je leest mijn posts blijkbaar niet goed. Ik heb gesteld dat de regeringen in Irak en Afganistan door verkiezingen zijn gekozen. Hoe kan ik anders dan de keuze van de meerderheid accepteren? Ik heb zelfs de keuze van het Palestijnse volk voor Hamas verdedigd. Lees mijn posts er op na!. Ik heb deze keuze zelfs toegejuicht. Hamas kan niet langer oppositie voeren maar zelf verantwoordelijkheid dragen voor het welzijn van het Palestijnse volk. Dat de regering van Irak heeft besloten tot de doodstraf is NIET mijn keuze. Als je mijn posts naleest, zal daar uit blijken dat ik konsekwent tegen de doodstraf ben. Waar ook ter wereld. Het getuigt van weinig beschaving.

Het is niet mijn geliefde regering in Irak. Waar baseer je die uitspraak op?

Wat ik wel gesteld heb is dat als de Amerikaanse troepen NU uit Irak zouden verdwijnen het geweld pas echt losbarst. Sjiietten (o.l.v. Iran, en plm. 30 jaar lang misbruikt, verkracht, vermoord en verminkt door een soenniettisch Saddam regime) accepteren niet langer onder deze beul te leven. De soennieten daarentegen zien hun oorspronkelijk machtsbasis (onder Saddam) ondermijnt. De Koerden, eveneens slachtoffer van het Saddamregime accepteren ook niet meer dat hun soevereiniteit ter discussie staat.  Kun je je voorstellen wat er met Irak gebeurd als de enige militaire macht aldaar, Amerika, uit Irak verdwijnt? Het wordt een bleodbad die zijn weerga niet kent.

Vanaf het begin was ik (en ben ik) tegen de aanval van Amerika tegen Irak, hoe wreed het regime onder Saddam ook was. Maar na de val van zijn regime is een machtsvacuum ontstaan die momenteel ingevuld wil worden door bloeddorstige fanatici. Fanaticionder sjiietten, onder koerden, onder jihaddisten, onder oud-saddamstrijders. Allen zien de tijd rijp voor de vorming van hun waarheid. Kortom het fanatisme viert hoogtij.

Wist je dat momenteel de meeste doden in Irak vallen door fanatische idioten. Idioten die vanuit hun eigen bekrompen mens en Godsbeeld menen andersgelovigen, andersdenkenden te mogen uitmoorden?

Als de mens gematigheid laat varen is de hel nabij.

groet,

PP

Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
nefertiti Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 augustus 2006
Online status: Offline
Berichten: 663
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 september 2006 om 04:36
In eerste instantie geplaatst door OEM MOUSSA

Salaam aleikom beste broeders en zusters in de islaam.

Peter pan hier maak je weer de zelfde fout irak en afghanistan zijn volgens jou wel door het volk gekozen en daarom door jou geaccepteerd, maar  de palestijnen en algerije ,enz worden door het merendeel niet geaccepteerd maar zijn ook door het volk gekozen.Wat is het verschil?Jou geliefde regering in irak heeft vandaag 12 mensen opgehangen(doodstraf)Daar ben jij toch zo tegen ??

Nefertiti,ik krijg echt geen hoogte van je ?Je zegt als de regering islamitisch wordt dan ga je weg??Subhanallah.Juist als moslim zijnde(maar hoe ik je post leest en jij jezelf beschrijft ben je een "liberale moslima")willen we dat er juist een islamitische regering komt.Die de wetten van de sharia naleeft,insha allah!Ik zie dat nog niet zo snel gebeuren wat mubarak wil zijn zoon laten regeren,allahoe allam!

Beste Salaam aleikom Oem Moessa. Ik ben tegen alle vormen van geweld. Ik zie niets in de sharia, en de wetten van de 7e eeuw. Ik laat me niet dwingen tot dingen die ik niet geloof, ik trek me ook weinig aan van de veroordelingen van andere moslims die dan denken dat ze voor God mogen spelen. Wie zijn we, die juist een islamitische staat willen? Niet alle moslims denken daar zo over. Wie er opvolgt is nog maar de vraag,  t, zal een woelige periode worden. Mag het Gamel Moebarak worden dan hoop ik enkel en alleen maar op een vreedzaam inzicht voor allen. Salaam Nefertiti.

Moge ALLAH SUBHANA WA T`ALA onze oemah versterken ,amien

Waleikom salaam oem moussa.

Terug naar boven
Stampertje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 03 juli 2006
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 503
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 september 2006 om 02:49
In eerste instantie geplaatst door Marocaantje

Ik vraag het me eerlijk gezegd af of het alleen maar de moslims zijn bij 'naam' die dit soort daden begaan. Ik heb een goede vriendin van Afghaanse afkomt en wat zij mij had verteld was niet bepaald echt positief over de Taliban en was ook niet echt vrouw-vriendelijk. Hoe de vrouwen daar werden/worde behandeld is gewoon onacceptabel en dat wil ik ook eens graag horen van mannen (moslims).

[

En dit? is dit ook propaganda? Komt nochtans van iemand van daar. Iemand die Marocaantje zelf kent? Hoe kan je da dan naast je neer leggen en wegkijken?

xxx,

stampertje

Terug naar boven
OEM MOUSSA Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 09 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 146
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 september 2006 om 01:46

Salaam aleikom beste broeders en zusters in de islaam.

Peter pan hier maak je weer de zelfde fout irak en afghanistan zijn volgens jou wel door het volk gekozen en daarom door jou geaccepteerd, maar  de palestijnen en algerije ,enz worden door het merendeel niet geaccepteerd maar zijn ook door het volk gekozen.Wat is het verschil?Jou geliefde regering in irak heeft vandaag 12 mensen opgehangen(doodstraf)Daar ben jij toch zo tegen ??

Nefertiti,ik krijg echt geen hoogte van je ?Je zegt als de regering islamitisch wordt dan ga je weg??Subhanallah.Juist als moslim zijnde(maar hoe ik je post leest en jij jezelf beschrijft ben je een "liberale moslima")willen we dat er juist een islamitische regering komt.Die de wetten van de sharia naleeft,insha allah!Ik zie dat nog niet zo snel gebeuren wat mubarak wil zijn zoon laten regeren,allahoe allam!

Moge ALLAH SUBHANA WA T`ALA onze oemah versterken ,amien

Waleikom salaam oem moussa.

Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 september 2006 om 14:52
In eerste instantie geplaatst door OEM MOUSSA

salaam aleikom beste broeders en zusters in de islaam.

Ik durf te beweren dat s.a,marokko,egypte,emiraten,enz hun leiders geen praktizerende moslims zijn want ze volgen niet de sharia,alleen wanneer het hun uitkomt mischien.Hoeveel leiders zijn er, zonder het volk te vragen ,op  de pluche troon gaan zitten ??Als er wel eerlijk wordt gekozen bijv,palestijnen,algerije,dan komt het de wereld niet goed uit en doen ze alles eraan om dat terug te draaien.    Al zouden alle rijke sjeiks hun zakaat betalen zou er geen armoede meer zijn onder hun bevolking,maar nee ze bouwen liever iets in de zee,dan hun islamitische verplichting na te komen,allahoe allam!Zo kan je nog veel meer voorbeelden geven.Egypte ,hij wil perse op de troon blijven zitten,ook al zegt de bevolking nee.Waarom zegt de big america daar niks tegen??Maar als het over de palestijnen gaat ,waar hamas door de bevolking is gekozen zonder vals te spelen zoals in egypte accepteerd de wereld dat niet!!Het is een grote pot nat.Onze moslimbroeders strijden voor een onafhankelijk tjetjenie,dat wordt weer niet goed gevonden,omdat ze bang zijn dat de sharia daar de wet wordt.

Moge ALLAH SUBHANA WA T`ALA onze oemah versterken en de overwinning geven aan de rechtvaardige ,amien.

Wasalaam aleikom wa rahmatoelah wa barakatoe oem moussa.

Ik wil je erop wijzen dat in zowel Irak als Afganistan verkiezingen zijn gehouden. De regeringen die er nu zitten zijn direkt gekozen vanuit het 'gewone' volk die snakt naar vrede.

 

Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
nefertiti Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 augustus 2006
Online status: Offline
Berichten: 663
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 september 2006 om 14:21
In eerste instantie geplaatst door OEM MOUSSA

salaam aleikom beste broeders en zusters in de islaam.

Ik durf te beweren dat s.a,marokko,egypte,emiraten,enz hun leiders geen praktizerende moslims zijn want ze volgen niet de sharia,alleen wanneer het hun uitkomt mischien.Hoeveel leiders zijn er, zonder het volk te vragen ,op  de pluche troon gaan zitten ??Als er wel eerlijk wordt gekozen bijv,palestijnen,algerije,dan komt het de wereld niet goed uit en doen ze alles eraan om dat terug te draaien.    Al zouden alle rijke sjeiks hun zakaat betalen zou er geen armoede meer zijn onder hun bevolking,maar nee ze bouwen liever iets in de zee,dan hun islamitische verplichting na te komen,allahoe allam!Zo kan je nog veel meer voorbeelden geven.Egypte ,hij wil perse op de troon blijven zitten,ook al zegt de bevolking nee.Waarom zegt de big america daar niks tegen??Maar als het over de palestijnen gaat ,waar hamas door de bevolking is gekozen zonder vals te spelen zoals in egypte accepteerd de wereld dat niet!!Het is een grote pot nat.Onze moslimbroeders strijden voor een onafhankelijk tjetjenie,dat wordt weer niet goed gevonden,omdat ze bang zijn dat de sharia daar de wet wordt.

Moge ALLAH SUBHANA WA T`ALA onze oemah versterken en de overwinning geven aan de rechtvaardige ,amien.

Wasalaam aleikom wa rahmatoelah wa barakatoe oem moussa.

Salaam aleikom,

We zijn het vaak niet eens en dat ik over de sharia anders denk daar ben ik al voor uitgekomen. Toch sta ik niet onwillend tegenover je tekst. In dele ben ik het wel met je eens. Ik zal NOOIT de bewering maken dat deze leiders geen praktiserende moslims zijn, zover ga ik niet. Het zijn uiteindelijk zij die zich zullen moeten verantwoorden voor hun acties en niet het volk dat ze geleidt / gelijdt hebben.

Maar een grote pot nat is het wel. Egypte krijgt heel veel geld van de VS in ruil voor bemiddeling in het Midden Oosten en daarmee heeft de VS ook een vork in de pap als het om politiek gaat. Daar zijn veel egyptenaren boos om. Tijdperk Moebarak willen ze achter zich laten. (Actie groep Khifaya). Ze willen meer inspraak maar dan op een democratische manier zonder dwang, dus ook geen toestanden zoals in Afghanistan, Irak of Iran. Ze willen een stop op de martelingen van gevangenen, razzia's en massa arrestaties.  Samenspan, vrijheid van pers en meningsuiting, of tegen de regering spreken is allemaal nog verboden. Heb hier zelfs nog een lijst van liggen met wetsbepalingen daarover.

Andere kant is dat sommige groepen de staat weer islamitisch willen hebben maar toch is het merendeel daar niet echt voor te porren. Dat is economisch gezien ook bijna niet mogelijk. Daar ben ik natuurlijk blij om. Ik ben altijd nog gast in dit land en zolang de staat niet islamitisch wordt dan blijf ik hier nog ff,   want deze dame laat zich niet dwingen.

Salaam Nefertiti

Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 september 2006 om 11:24

Jaja en hoeveel moslims zijn er dan in de wereld?

Een stuk of tien toevallig allen aanwezig op dit board:-) ?

 

 

 

Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 september 2006 om 10:30
allahumma amin
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 september 2006 om 10:29
AMEEN!
www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
OEM MOUSSA Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 09 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 146
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 september 2006 om 10:25

salaam aleikom beste broeders en zusters in de islaam.

Ik durf te beweren dat s.a,marokko,egypte,emiraten,enz hun leiders geen praktizerende moslims zijn want ze volgen niet de sharia,alleen wanneer het hun uitkomt mischien.Hoeveel leiders zijn er, zonder het volk te vragen ,op  de pluche troon gaan zitten ??Als er wel eerlijk wordt gekozen bijv,palestijnen,algerije,dan komt het de wereld niet goed uit en doen ze alles eraan om dat terug te draaien.    Al zouden alle rijke sjeiks hun zakaat betalen zou er geen armoede meer zijn onder hun bevolking,maar nee ze bouwen liever iets in de zee,dan hun islamitische verplichting na te komen,allahoe allam!Zo kan je nog veel meer voorbeelden geven.Egypte ,hij wil perse op de troon blijven zitten,ook al zegt de bevolking nee.Waarom zegt de big america daar niks tegen??Maar als het over de palestijnen gaat ,waar hamas door de bevolking is gekozen zonder vals te spelen zoals in egypte accepteerd de wereld dat niet!!Het is een grote pot nat.Onze moslimbroeders strijden voor een onafhankelijk tjetjenie,dat wordt weer niet goed gevonden,omdat ze bang zijn dat de sharia daar de wet wordt.

Moge ALLAH SUBHANA WA T`ALA onze oemah versterken en de overwinning geven aan de rechtvaardige ,amien.

Wasalaam aleikom wa rahmatoelah wa barakatoe oem moussa.

Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 september 2006 om 10:17

ja de afgaanse sjiten die omgekocht zijn door de amerikka om zogenaamd een verhaal tedoen dat  triest lijkt dat kan ik ook en jij ook.

en ook al is het echt  de taliban zelf hebben daar niets mee temaken.

moge allah hen laten terug keren met limaan en vrees voor allah .

 

ps  ik dacht dat je geen moslim was.daarom zei ik jullie .astasmi7 daarvoor

�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
nefertiti Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 augustus 2006
Online status: Offline
Berichten: 663
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 september 2006 om 09:36
In eerste instantie geplaatst door taqwaa

In eerste instantie geplaatst door nefertiti

Taqwaa schreef:

heb je daar bewijzen voor dat de taliban dat deed ?.

nee ik heb geen bewijzen nog gezien behalf de luigens van de westerse media.

Niet te geloven!! De foto's, het filmmateriaal, ooggetuigen, Het is al zovaak bewezen. Niet alleen door de westerse media maar ook door de media hier in het Midden Oosten. Ik begrijp werkelijk niet waarom je je ogen sluit voor dit leed. Hoe blind kun je zijn? Wat voel je? Heb je geen gevoel voor deze vrouwen? Misschien moet je het dan van een eens lezen over Rawa, waar vrouwen zelf vertellen. RAWA, the Revolutionary Association of the Women of Afghanistan, was established in Kabul, Afghanistan, in 1977 as an independent political/social organization of Afghan women fighting for human rights and for social justice in Afghanistan.  http://www.rawa.org/f-hang.htm

Salaam Nefertiti

 

 

tuurlijk zijn dat luigens over de taliban .

en en gevoel heb ik zeker  voor mijn zusters en broeders overal terwereld 

voor mijn jonge zusters die  verkracht worden door de beest amerikka  en israel

daar gaan jullie noooit een  onderwerp van maken ha?

daar zijn echte bewijzen voor  maar nee hoor daar hoor je niemand over .

en de gas kamer in amerikka ook niet  dat is helemaal normaal bij jullie ha .

maar als een islam land een  misdadiger  bestraft   dan is het niet goed .

moge allah de taliban doen terug keren  en hen bij staan

en hen imaan en vrees voor allah vermerderen allahumma amin.

 

De leugens, zoals jij ze noemt,  worden verteld door de Afghaanse vrouwen zelf!

Wat een dubbele belediging voor die vrouwen die het na kunnen vertellen en dan nog als leugenaarsters worden bestempelt, notabene op hun eigen site.

Een misdaad is een misdaad door wie ook gedaan. Moge Allah ons wijsheid en inzicht geven.

Nefertiti    (btw, wie bedoel je met jullie???????????????)

Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 september 2006 om 09:18

Maar waarom worde nu altijd die samenlevingen met een luchtje zo zwaar belicht.

Aan de Moslims zou ik willen zeggen dat de mensen die de taliban verdreven hebben ook zichzelf moslims noemen.

En aan de anderen niet moslims . De meeste staten waarin moslims wonen zijn niet echt agressief. en velen van hen zijn eerder bevriend met het westen dan vijandig.

Of wil iemand hier beweren dat turkeye , Marokko, Libie, Algerie, Sa, Indonesie geen Moslims zijn?

en Egypte  De Emiraten etc?

ik snap niet dat uitgerekend die regimes die een aanfluiting zijn voor de menselijkheid zo geprezen worden door sommige op dit board.

 

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <1234 5>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.078 seconden.