Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Niet stemmen is kiezen voor Iblis

 Post Reply Post Reply Pagina  12>
Schrijver
Abdul-Khaliq Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 786
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdul-Khaliq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Niet stemmen is kiezen voor Iblis
    Geplaatst op: 14 november 2006 om 12:20
YW...
Mooie woorden maken nog geen goede daden!
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 november 2006 om 11:28
Nyu ben je heel duidelijk. bedankt!
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
Abdul-Khaliq Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 786
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdul-Khaliq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 november 2006 om 08:38

In eerste instantie geplaatst door postpentacost

En hoe verontwaardigd ben je als daar geen Moslims bij zouden zijn?

Volgende punt van aandacht. Op dit moment zitten duizenden asielzoekers in onzekerheid over hun toekomst. Worden ze het land uitgeschopt, of mogen ze blijven? Velen zitten al jaren in onzekerheid. Gezinnen met kleine kinderen uitelkaar gehaald, opgesloten en vastgehouden. Hier zitten dus ook Moslims bij.

Ik maak in beginsel geen onderscheid (het beoordelen en veroordelen op basis van ras, afkomst en religie etc wordt ons enkel ingefluisterd door het beest). Bovenstaand geef ik aan waarom ik vind waarom je moet stemmen. Hoe menselijk is het om in beginsel te kijken naar datgene dat je basis is? Zo ook in mijn geval, en ik ben nog niet eens zolang een Moslim. Als je goed leest spreek ik niet uit dat het om Moslims alleen gaat, ik zeg dat er ook Moslims bij zijn. Dus de nadruk ligt in dit geval op ook. Ik was misschien niet duidelijk genoeg.

Salaam

Mooie woorden maken nog geen goede daden!
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 november 2006 om 06:56
En hoe verontwaardigd ben je als daar geen Moslims bij zouden zijn?
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
Abdul-Khaliq Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 786
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdul-Khaliq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 november 2006 om 01:45

Asalaam Alaikum,

Voor diegene die het interesseerd, onze vriend Wilders heeft zich onlangs weer lovend uitgesproken over Moslims en hun goede bedoelingen.

http://www.nu.nl/news/884859/2000/%27Het_heeft_geen_zin_te_i nvesteren_in_een_gematigde_islam%27_%28video%29_vk.html  

Als je het intervieuw leest is het een duidelijke klap in het gezicht van elke rechtgeaarde Moslim (maar vooral niet gaan stemmen, zeg ik met enige cynisme).

Volgende punt van aandacht. Op dit moment zitten duizenden asielzoekers in onzekerheid over hun toekomst. Worden ze het land uitgeschopt, of mogen ze blijven? Velen zitten al jaren in onzekerheid. Gezinnen met kleine kinderen uitelkaar gehaald, opgesloten en vastgehouden. Hier zitten dus ook Moslims bij.

Wat doen wij voor deze broeders en zusters??? Hard roepen dat het zo niet langer kan en mag, maar verder je eigen zaken blijven behartigen en vroom kletsen???

http://www.telegraaf.nl/binnenland/tk2006/53402411/Verdonk:_ Generaal_pardon_asielzoekers_is_breekpunt.html?p=6,1

Salaam

 

 

Mooie woorden maken nog geen goede daden!
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 november 2006 om 19:33
In eerste instantie geplaatst door Nazow

Nogmaals ga kennis opdoen :S


Sharia word nergens toegepast zoals allah swt het wilt


Zie nergens een khalief :)




Misschien een mooi baantje voor jou
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
Abdul-Khaliq Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 786
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdul-Khaliq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 november 2006 om 08:37
In eerste instantie geplaatst door Nazow

In eerste instantie geplaatst door Abdul-Khaliq

Je bent lomp, onbeschoft en je hebt geen manieren!

jij moet niet zo snel zijn met je vooroordelen :S

Via internet kan ik geen emotie tonen ..

En wat ??

Sinds wanneer is het spreken van de waarheid lomp onbeschoft en geen manieren hebben ...

Ik ga geen woorden aan je vuil maken je bent gewoon beetje dom :)

Dom is niet het juiste woord. Ik adviseer je eerst eens de hele topic vanaf het begin af aan te lezen, en eens kritisch naar je eigen bijdrage te kijken en hoe daar op wordt gereageerd.

Als je een beetje slim bent zul je zelf wel zien hoe dom jij bent!  ;-)

Voorts zijn er op elk forum etiketten, zo ook op deze. Dat is voor jouw misschien een moeilijk woord, maar die regelen een beetje hoe je, je gedraagt.

Sterkte verder!

Mooie woorden maken nog geen goede daden!
Terug naar boven
Nazow Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 119
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Nazow Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 november 2006 om 07:16
In eerste instantie geplaatst door Abdul-Khaliq

Je bent lomp, onbeschoft en je hebt geen manieren!

 

 

jij moet niet zo snel zijn met je vooroordelen :S

Via internet kan ik geen emotie tonen ..

En wat ??

Sinds wanneer is het spreken van de waarheid lomp onbeschoft en geen manieren hebben ...

Ik ga geen woorden aan je vuil maken je bent gewoon beetje dom :)

Terug naar boven
Abdul-Khaliq Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 786
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdul-Khaliq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 november 2006 om 06:38

Je bent lomp, onbeschoft en je hebt geen manieren!

 

Mooie woorden maken nog geen goede daden!
Terug naar boven
Nazow Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 119
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Nazow Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 november 2006 om 06:10

Nogmaals ga kennis opdoen :S

Sharia word nergens toegepast zoals allah swt het wilt

Zie nergens een khalief :)

 

Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 november 2006 om 16:33
In eerste instantie geplaatst door Nazow

In eerste instantie geplaatst door postpentacost

In eerste instantie geplaatst door NAZOW

STEMMEN
IS GEWOON HARAM !!!
In Nederland wonen ook...



Niet zolang we geen islamitische staat hebben


Ga eerst kennis opdoen voordat je een uitspraak neerzet ..




Bij mijn weten zijn er een flink aantal islamitische staten waar de Sharia
toegepast wordt. wat wil je nog meer?
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
Abdul-Khaliq Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 786
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdul-Khaliq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 november 2006 om 13:31
Ik vraag me nog steeds af tegen wie je spreekt? Ik ben in ieder geval tegen jou uitgesproken. Je hebt werkelijk geen manieren.
Mooie woorden maken nog geen goede daden!
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 november 2006 om 12:51
In eerste instantie geplaatst door Nazow

Zijn niet mijn woorden ..


]


Terug naar boven
Nazow Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 119
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Nazow Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 november 2006 om 12:32

Zijn niet mijn woorden ..

Er zitten ayets tussen van allah swt die ons vertelt hoe het is

en dan nog heb je gasten tussen zitten die beweren dat stemmen is toegestaan.

Terwijl dat in strijd is met de wettten van allah swt .

Hoe kan je een staat steunen die het goed van dat homo;s met elkaar trouwen ?

En zo nog meer regels van allah swt vertrappen en alles volgens hij eigen nefis doet ...

Het gaat er niet om wat jij er van vind .. het gaat er niet om wat ik er van vind

het gaat erom wat ALLAH swt over deze situatie zegt en hoe jij en ik en alle moslims daar naar toe moeten leven ..

Ga niet je eigen regels bepalen ...

Terug naar boven
Abdul-Khaliq Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 786
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdul-Khaliq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 november 2006 om 12:25
In eerste instantie geplaatst door Nazow

Mensen kom op man ...

Met je democratie etc

"Zij die niet regeren op basis van hetgeen door Allah is geopenbaard zijn de ongelovigen" [5:44]

Politiek regeert op de wetten van de kafirs .. en dan wil jij als moslim stemmen op die politieke kafirs kijk wat allah swt zegt in die ayet word wakkker man !!!!

Je bent niet verplicht om te stemmen het is een vrije keuze , je leven hangt er niet aan !! Dus gehoorzaam Allah swt ..

Kijk wat ie nog meer zegt :

"Allah staat niet toe dat de ongelovigen het gezag (sultan) hebben over de gelovigen" [4:141]

"En wat de Boodschapper u ook moge geven, neemt het en wat Hij u ook verbiedt, onthoudt u daarvan" [59:7]  Sla de hadiths erop na daar lees je 100% zeker dat rasullah dit verbied !!!!

"En bestuur hen aan de hand van hetgeen door Allah is geopenbaard en geef niet toe aan hun wensen en wees op uw hoede want zij zouden u kunnen verleiden of doen afwijken van hetgeen u door Allah is geopenbaard" [5:49]   Regeert nederland volgens de regels van ALLAH Swt ??

"Laat er onder u een groep zijn die oproept tot deugdzaamheid, al-m'arouf oplegt en al-munkar verbiedt" [3:104]     Laten wij die groep  zijn :)

 

Selamin aleykum en ga niet onnodig discussieren

STEMMEN IS GEWOON HARAM !!!



Tegen wie heb je het met man?

Ik vind het in ieder geval onbeschoft zoals je in dit topic denderd en even iedereen verteld hoe het zit!

Mooie woorden maken nog geen goede daden!
Terug naar boven
Nazow Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 119
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Nazow Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 november 2006 om 10:19

In eerste instantie geplaatst door postpentacost

In eerste instantie geplaatst door NAZOW


STEMMEN IS GEWOON HARAM !!!

In Nederland wonen ook...

 

Niet zolang we geen islamitische staat hebben

Ga eerst kennis opdoen voordat je een uitspraak neerzet ..

 

Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 november 2006 om 09:50
In eerste instantie geplaatst door NAZOW


STEMMEN IS GEWOON HARAM !!!

In Nederland wonen ook...
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
Nazow Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 119
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Nazow Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 november 2006 om 09:29

Mensen kom op man ...

Met je democratie etc

"Zij die niet regeren op basis van hetgeen door Allah is geopenbaard zijn de ongelovigen" [5:44]

Politiek regeert op de wetten van de kafirs .. en dan wil jij als moslim stemmen op die politieke kafirs kijk wat allah swt zegt in die ayet word wakkker man !!!!

Je bent niet verplicht om te stemmen het is een vrije keuze , je leven hangt er niet aan !! Dus gehoorzaam Allah swt ..

Kijk wat ie nog meer zegt :

"Allah staat niet toe dat de ongelovigen het gezag (sultan) hebben over de gelovigen" [4:141]

"En wat de Boodschapper u ook moge geven, neemt het en wat Hij u ook verbiedt, onthoudt u daarvan" [59:7]  Sla de hadiths erop na daar lees je 100% zeker dat rasullah dit verbied !!!!

"En bestuur hen aan de hand van hetgeen door Allah is geopenbaard en geef niet toe aan hun wensen en wees op uw hoede want zij zouden u kunnen verleiden of doen afwijken van hetgeen u door Allah is geopenbaard" [5:49]   Regeert nederland volgens de regels van ALLAH Swt ??

"Laat er onder u een groep zijn die oproept tot deugdzaamheid, al-m'arouf oplegt en al-munkar verbiedt" [3:104]     Laten wij die groep  zijn :)

 

Selamin aleykum en ga niet onnodig discussieren

STEMMEN IS GEWOON HARAM !!!

Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote DruideHerne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 november 2006 om 08:30
In eerste instantie geplaatst door jiyuu

In eerste instantie geplaatst door DruideHerne


Wellicht een verbod voor molims zich nog langer in te laten met politiek??



La ilaha illallah = politiek


Correct Jiyuu, Het zou een politieke stelling kunnen zijn buiten een godsdienstige

Maar nu de toepassing?

Want niet een ieder ziet Allah als de enigste God , Er zijn er zelfs die God niet als een realiteit zien.

Wat is voor jouw de oplossing dat alle Moslims zich door Allah laten vertegenwoordigen?

Dat kan Allah kan zich altijd verkiesbaar stellen.

Dat Hij dat niet gedaan heeft kan dus ook als een teken gezien worden dat Allah zich niet wil inlaten met Nederland.

Dus Waarom zouden Moslims dan dat wel doen?

 

Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 november 2006 om 08:24
In eerste instantie geplaatst door DruideHerne


Wellicht een verbod voor molims zich nog langer in te laten met politiek??



La ilaha illallah = politiek


www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote DruideHerne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 november 2006 om 07:53
In eerste instantie geplaatst door moslima 82

salaam aleykoum,

regels zijn regels binnen de islam democratie is haram stemmen is haram punt!!!

Allah weet waarom dit allemaal haram is en de bewijzen zijn daarvoor ook gegeven,

En je kan ook met je lichaam gaan vechten om de moskeeen open te houden,op die manier voer je jihaad,en neem je het op voor je eigen religie,

Er zijn genoeg andere manieren om te laten merken dat de hoofddoeken moeten blijven en de moskeeen open moeten blijven,door te praten bv op telivisie te komen en je woordje te doen en dat kan allemaal zonder te stemmen!

Kijk niet hoe groot of klein de zonde is maar kijk wie je ongehoorzaam bent,

Op dat moment ben je Allah ongehorzaam en dat is meer waard dan een stem te brengen op koefaar,ookal bedoelen ze het allemaal zo goed

wa aleykoum salaam

 

Groetjes,

Zo werkt het dus volstrekt niet. Je kan helemaal niet met je lichaam vechten om moskeen open te houden. Sterker nog hoemeer dit soort van geluiden zullen klinken hoe eerder er een verbod zal komen.

Een samenleving is altijd een kwestie van een compromie.

Zonder Compromie zal de minderheid altijd een slachtoffer blijken te zijn.

En minderheden die geweld willen gebruiken om hun zin door te drijven worden enkel alleen maar op een nog meer gewelddadige manier de mond gesnoerd.

Natuurlijk ook door gewoon te praten met je medemens kun je barieres wegnemen. Het is zelfs noodzakelijk.

Maar toch zal dit alleen nooit voldoende zijn.

Ik begrijp de logica van sommige moslims dat stemmen niet bij hun past. Maar kun je ook de logica van anderen begrijpen?

Een Nederlands spreekwoord zegt bv dat wie zwijgt toestemt.

Met andere woorden wanneer moslims niet aan het politieke climaat in Nederland willen bijdragen moeten ze niet verbaasd zijn dat alle beslissingen zonder hen genomen zullen worden.

Praten helpt in zo een geval niet meer en geweld nog minder.

Weet je ik ben een van de mensen die zich in het verleden ingezet hebben om voor alle inwoners van Nederland stemrecht te verkrijgen. Dat is helaas maar tendele gelukt.

Het spijt me dat ik tot de conclusie moet komen dat ik vele van hen enkel in verleiding heb gebracht om tegen hun godsdienst te zondigen.

Wat Nu dan?

Wellicht een verbod voor molims zich nog langer in te laten met politiek??

Dus in de grondwet laten zetten dat iemand die zich tot de Islaam heeft bekeerd dat die geen stemrecht meer heeft?

Dat zo een persoon maar op Allah moet vertrouwen om enige invloed op de levensomstandigheden te krijgen?

Weet je ik kan niet aanvaarden dat dit een oplossing is.

Ik zal nooit toe kunnen kijken hoe meer dan een miljoen mensen in Nederland rechteloos worden.

Ook al is dit zogenaamd uit vrije wil.

 

 

 

Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 november 2006 om 17:24
In eerste instantie geplaatst door Rahil Amin

Asalaam Aleikum,


Waar is ons vertrouwen in ALLAH Subhana Wa Ta'ala gebleven? Hoe
goed ik de SP ook vindt, wat zal ik op de Dag des Oordeels tegen ALLAH
Subhana Wa Ta'ala moeten zeggen dat als blijkt dat mijn stem de
doorslaggevende was om het homohuwelijk door te voeren?


Salaam.



Daarom kan je ook veel beter CU stemmen
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
moslima 82 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 juli 2006
Online status: Offline
Berichten: 919
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslima 82 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 november 2006 om 08:47

salaam aleykoum,

regels zijn regels binnen de islam democratie is haram stemmen is haram punt!!!

Allah weet waarom dit allemaal haram is en de bewijzen zijn daarvoor ook gegeven,

En je kan ook met je lichaam gaan vechten om de moskeeen open te houden,op die manier voer je jihaad,en neem je het op voor je eigen religie,

Er zijn genoeg andere manieren om te laten merken dat de hoofddoeken moeten blijven en de moskeeen open moeten blijven,door te praten bv op telivisie te komen en je woordje te doen en dat kan allemaal zonder te stemmen!

Kijk niet hoe groot of klein de zonde is maar kijk wie je ongehoorzaam bent,

Op dat moment ben je Allah ongehorzaam en dat is meer waard dan een stem te brengen op koefaar,ookal bedoelen ze het allemaal zo goed

wa aleykoum salaam

 

Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!
Terug naar boven
nefertiti Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 augustus 2006
Online status: Offline
Berichten: 663
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nefertiti Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 november 2006 om 08:12

Salaam Aleikom,

Ben het echt niet eens met je hoor jiyuu, (dat gebeurt wel vaker soms ook wel). Hoe je het ook went of keert of welke draai je er aangeeft, als moslims moet je zoals jij schrijft, strijden voor overwinning. Dat hoeft niet altijd met het zogenaamde / symbolische zwaard te zijn. Als je kunt mee beslissen voor een betere toekomst voor je broeders en zusters dan zou ik dat als moslima niet laten schieten. Ik denk meer dat het dan juist moet. Mocht je ooit kinderen krijgen dan wil je graag dat hun weg ook leefbaar zal zijn in de wereld. Neemt niet weg dat je in deze altijd vrij bent, om niet te stemmen.

Salaam Nefertiti

Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 november 2006 om 06:40

As-salamu alaikum

In eerste instantie geplaatst door Assur

Dat neemt niet weg, dat ik het er heel moeilijk mee heb (in dit geval dan van wel/niet stemmen).

 

Wees niet verward mijn broeder over wat je moet denken, doen en wie je moet volgen. GOD heeft ons een duidelijke Boodschap gestuurd om niet verward te raken in deze jungle.

 

Er is van God inderdaad een licht en een duidelijk Boek tot u gekomen.

(Quran 5:15)

 

In eerste instantie geplaatst door Amier

Er is een bekend arabisch spreekwoord: "Vertrouw op Allah, maar bindt w�l je kameel vast."

 

De vraag is, valt het vertrouwen in een politieke partij als de SP te rijmen met tawakkul �alaLLah? Of is het juist tegengesteld aan Tawakkul �alaLLah?

Echte Tawakkul �alaLLah is het verankerde vertrouwen in je hart in Allah dat Hij je al het goede zal schenken en alles wat schade toebrengt je zal besparen. In deze wereld en in het hiernamaals. Je geloof is de zekerheid dat al deze zaken aan Allah overgelaten dienen te worden. Want niemand geeft, niemand neemt, en niemand schaadt of begunstigt, zonder de toestemming van Allah Ta�ala.

Soms betekent Tawakkul dat we Allah�s Besluit moeten accepteren zoals die is, en de Soennah is dan om met onze handen goede werken te verrichten en te strijden voor overwinning.

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 november 2006 om 04:52

Assalamu alaikum.

In eerste instantie geplaatst door jiyuu

Die andere partijen waar mensen nu op zouden moeten gaan stemmen, hebben meer bloed aan hun handen kleven dan Wilders hoor.

 

Niet allemaal; Groen Links en de SP bijvoorbeeld zijn altijd tegen de oorlogen in Irak en Afghanistan geweest. Bovendien zijn er in poltieke keuze meer issue's dan buitenlandbeleid alleen, al kan dat natuurlijk best de doorslag geven in een bepaalde keuze.

 

Waar ik eigenlijk een beetje vanaf wil is het idee dat onder sommige moslims leeft (en volgens mij ook opzettelijk verspreid wordt) dat een stem op een politieke partij in Nederland gelijk staat aan een geloofsbelijdenis. Dat is namelijk niet zo; een stem kan "strategisch" gekozen zijn, zoals in mijn geval bijvoorbeeld. Alleenheerschappij van een politieke partij is in Nederland vrijwel onmogelijk, de regering wordt samengeteld uit een coalitie van partijen, en dan heb je ook nog het parlement dat het beleid kan (en moet) bekritiseren en be�nvloeden. Ik stem al een paar jaar SP, maar stel dat de SP in de regering komt en ik zou kritiek hebben op bepaalde aspecten van hun beleid, dan kan ik op weer een andere partij stemmen waarvan ik denk dat als die wat meer invloed uitoefend, bijvoorbeeld dmv een parlementszetel. Ik zou namelijk helemaal niet willen dat ��n politieke partij de volledige macht krijgt in Nederland, behalve als het een 100% rechtvaardige regering zou zijn, maar dat is een utopie, zelfs als Nederland volgens de sharia geregeerd zou worden. Probleem is namenlijk dat ook de sharia uitgevoerd moet worden, en daar heb je mensen voor nodig, en mensen zijn nu eenmaal zwak en be�nvloedbaar. Als er ��n ding is dat de geschiedenis ons geleerd heeft is het dat wel.

 

Maar goed, we hebben nu eenmaal geen sharia in Nederland, maar dit is w�l mijn vaderland en ik wens me niet over te leveren aan de willekeur van anderen daar waar ik zelf ook een beetje invloed kan uitoefenen op de gang van zaken. Regeren volgens de regels van de Taghoet is haraam, zonder twijfel, maar je invloed aanwenden om de gang van zaken te be�nvloeden is dat niet, Allahu alim. Buiten Fawaz zijn er veel meer oelama die dat beamen overigens hoor (en Fawaz is geen alim), maar in dit soort zaken vertrouw ik toch meer op mijn eigen visie.

 

En gelukkig hebben we hier geen stemplicht meer, zoals in Belgi�.

 

Wassalaam.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 november 2006 om 04:29
Er is een bekend arabisch spreekwoord: "Vertrouw op Allah, maar bindt w�l je kameel vast."
� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
nefertiti Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 augustus 2006
Online status: Offline
Berichten: 663
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nefertiti Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 november 2006 om 00:31
In eerste instantie geplaatst door Rahil Amin

Asalaam Aleikum,

Waar is ons vertrouwen in ALLAH Subhana Wa Ta'ala gebleven? Hoe goed ik de SP ook vindt, wat zal ik op de Dag des Oordeels tegen ALLAH Subhana Wa Ta'ala moeten zeggen dat als blijkt dat mijn stem de doorslaggevende was om het homohuwelijk door te voeren? Voor mezelf ben ik er al uit. Ik stem niet meer...ik vertrouw alleen maar op ALLAH Subhana Wa Ta'ala.

Salaam.

Insha allah, natuurlijk moet je vertrouwen hebben op Allah. Maar je hebt tevens je eigen verantwoordelijkheden. En, ja, je bent vrij om te kiezen of niet te gaan kiezen. Het opkomen voor de Waarheid (El Haq) is een plicht van ieder individu en moslim. Ook in deze zin van het woord.

Salaam Nefertiti

Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 november 2006 om 23:12

Asalaam Aleikum,

Waar is ons vertrouwen in ALLAH Subhana Wa Ta'ala gebleven? Hoe goed ik de SP ook vindt, wat zal ik op de Dag des Oordeels tegen ALLAH Subhana Wa Ta'ala moeten zeggen dat als blijkt dat mijn stem de doorslaggevende was om het homohuwelijk door te voeren? Voor mezelf ben ik er al uit. Ik stem niet meer...ik vertrouw alleen maar op ALLAH Subhana Wa Ta'ala.

Salaam.

Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 november 2006 om 17:38
Hetzelfde dilamma kennen orthodoxe christenen ook. Maar ik
begrijp niet dat je politieke invloed zou moeten aanwenden om je ummah
te beschermen, tenzij dat je er op uit bent Nederland aan de dar el Islam
toe te voegen.
Mensen als Wilders zijn daar bang voor. En dat is niet helemaal onterecht;
menig Moslim zou dat graag zien, zoals Christenen graag zouden zien
dat Nederland weer (en nog meer) een land is dat gegrondvest is op
Christelijke principes. De seculiere politici willen dat zeker ook niet, dus
ik vind dat het weer op de slachtofferige toer gaat, alsof het alleen maar
om die Moslims gaat.
Verder zullen jullie toch niet ontkennen dat er van de gastvrijheid van
Nederland veel misbruik gemaakt wordt en ik zie het programma van
Wilders vooral als maatregelen om dat misbruik tegen te gaan.....en
natuurlijk ook om Nederland in de eerste plaats het land te laten blijven
van het volk dat hier vele generaties haar roots en cultuur heeft liggen. en
daar is nix mis mee. Ik zou zeggen, keer de situatie eens om:

Je woont in Marokko en wegens de welvaart komt er een overweldigende
stroom noordeuropese Christenen en ongelovigen, die op tal van
manieren recht en respect voor hun eigen cultuur en gebruiken opeisen.
Het gaat zelfs zo ver dat politici die het niet zo met deze verontrustende
instroom eens zijn door de "gasten" met de dood bedreigd worden. Ze
moeten 24/7 bewaakt worden; een situatie die voorheen nog nooit
geweest is...
Wat zouden jullie daar van vinden?
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  12>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.