Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

mijn man liet me achter met 2 kinderen

 Post Reply Post Reply
Schrijver
sara.84 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 11 juli 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 9
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote sara.84 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: mijn man liet me achter met 2 kinderen
    Geplaatst op: 26 december 2006 om 04:24
Asalamoe3alaikoem warahmatoellahi wabarakatoe

ik heb jullie raad nodig,
Ik ben nooit offici�el met mijn man getrouwd,omdat hij dit steeds maar uitstelde. Ik bleef het elke dag vragen maar toch stelde hij altijd alles uit.
We hebben twee kindjes, een zoontje van 3 en een dochtertje van 3maanden.
Wij hebben altijd bij mijn schoonouders ingewoond,tot een half jaar geleden.Hij wou ineens dat we bij mijn vader gingen inwonen,zodat we nadien onze eigen woning konden vinden.Een paar dagen nadien zei mijn man dat hij voor zaken naar het buitenland moest,ik maakte er geen probleem van omdat dit meer voorkwam,ik vroeg hem alleen om terug te zijn voor de dag ik moest geopereerd worden.ik was toen nl. zwanger van onze dochter en ik was ziek en moest hierdoor geopereerd worden.[dit was risicovol voor onze baby, door de algemene narcose]Ik heb hem een aantal dagen niet gehoord,tot de dag voor mijn operatie.Hij belde me om te zeggen dat hij niet tijdig thuis zou zijn omdat er problemen waren ivm zijn werk. Ik was zeer verdrietig,ik had nl enorm veel schrik om onze baby te verliezen.Na de operatie heeft hij me niet gebeld om te vragen of alles goed was verlopen,ik was zeer ongerust dat hem iets was overkomen,want dit was niet van zijn gewoonte. Sinds toen herken ik mijn man niet meer, hij kwam nooit naar huis,belde me bijna nooit.Hij zag niet naar mij en de kinderen.Als hij thuis kwam vertrok hij meestal na een paar minuten.als ik hem belde stond meestal zijn gsm uit of nam hij niet op. Op een dag belde hij me om te zeggen dat iemand hem vertelt had dat ik Sihr voor hem gedaan heb.Maar ik heb hem gezworen bij Allah dat dit niet waar is. Toch geloofde hij me niet,een paar dagen later belde hij me om te zeggen dat hij nog steeds van me hield en als ik wou dat hij terug kwam naar huis ik moest stoppen met Sihr.Ik was echt radeloos,ik heb nooit aan Sihr gedaan en weet er ook zeer zeer weinig over.Ik vroeg raad aan mijn schoonfamilie,die zeiden tegen me dat ik alleen maar do3a kon doen om mijn man tot rede te brengen.Een aantal dagen later belde hij me op om te zeggen dat hij met een andere vrouw getrouwd was en dat ik hem nooit meer zou zien,hij zei me dat zij kaart kon leggen en dat zij gezien had dat ik alle Sihr voor hem deed.Ik dacht dat dit was om me jaloers te maken,maar ik heb achteraf de trouwakte gezien. Het bleek dat hij reeds getrouwd was in de tijd dat hij zogezegt voor zaken weg moest en ik in het ziekenhuis lag.ik heb toen zelf een woonst moeten vinden en hij is nooit tussen gekomen in de kosten.ik ben iets daarna bevallen van onze dochter.ze was zes weken te vroeg en lag op intensive care.hij is haar toen komen bezoeken in het ziekenhuis,hij zei me dat hij spijt had en dat hij nog steeds van mij en zijn kinderen hield en dat hij zou weggaan bij die vrouw,want hij nu zeker was dat zij het was die Sihr deed voor hem.Hij hoorde thuis bij mij en de kinderen zei hij.Ik dacht dat hij het meende maar ik heb hier nooit iets van gemerkt.Hij komt heel af en toe naar ons en hij helpt me nooit financi�el.Sinds hij die andere vrouw heeft leren kennen,is hij op het slechte pad.Hij bezoekt zijn moeder bijna nooit,hij kijkt niet naar zijn kinderen en mij,hij drinkt,rookt en gebruikt drugs. Zijn hele familie is kwaad voor het feit dat hij mij en zijn kinderen achterliet,maar hij luistert naar niemand.Toen hij nog bij me was is hij altijd op het rechte pad geweest en heeft nooit zijn familie links laten liggen.Ik ben echt ten einde raad,ik vraag Allah elke dag om mijn man op het rechte pad te helpen en hem terug naar mij te brengen.

Kan iemand mij raad geven aub.

Mag Allah jullie hiervoor belonen.
Terug naar boven
nefertiti Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 augustus 2006
Online status: Offline
Berichten: 663
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nefertiti Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 december 2006 om 04:33

Salaam Aleikom,

Helpen kan ik je niet echt, dat zul je met de hulp van Allah echt zelf moeten doen. Ik leef wel met je mee, wat een verschrikkelijk verhaal. Waarschijnlijk ben ik niet de juiste zuster om je van het beste raad te voorzien. Mijn inziens mogen we ook niet blind zijn voor de feiten. Dus tja, ik zou hem een rotschop verkopen. Geen trouwakte? Heeft hij de kinderen erkent? Ik zou mijn eigen plan trekken, uitkering aanvragen, werk zoeken, verhuizen en als een sterke vrouw doorgaan. In sha allah komen er betere tijden voor jou en je kinderen. En jouw familie? Kunnen zij bijspringen?

Salaam Nefertiti

Terug naar boven
sara.84 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 11 juli 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 9
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote sara.84 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 december 2006 om 04:57
Hij heeft enkel zijn zoon erkent, zijn dochter heeft hij nog steeds niet erkent.
Ik heb geen trouwakte,niets van papieren die kunnen bewijzen dat hij mijn man is. Alleen het woord van mijn familie en zijn familie.
Ik begin terug te werken binnen twee weken,dat zal me al vooruit helpen,maar met de hulp van Allah zal ik er wel komen InshAllah. Ik hoop dat hij tot zijn besef komt en hij inziet dat ik altijd een goede vrouw ben geweest voor hem. Het enige wat ik kan hopen is dat hij tot inkeer komt voor hij tot Allah wordt geroepen. Want dan ben ik hem voorgoed kwijt en kan ik hem niet meer helpen. Het ergste vind ik op het moment dat mijn zoon elke dag huilt voor zijn vader,ik zeg hem dan dat zijn papa veel moet werken. Want ik wil mijn man niet zwart maken bij zijn kinderen en dan nog mijn kinderen begrijpen het toch nog niet.
Mijn schoonouders en ouders steunen me wel een beetje, Moge Allah hen hiervoor rijkelijk belonen.
Terug naar boven
moslima 82 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 juli 2006
Online status: Offline
Berichten: 919
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslima 82 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 december 2006 om 04:57

Salaam Aleykoum,

Lieve zuster,

Ik vind het heel erg voor je subhanaAllah,je hebt veel verdriet meegemaakt en ik moet er zelfs bijna om huilen,

Ik hoop inshaAllah dat je de kracht weer vind en dat alles goed komt inshaAllah,Ook zal Allah jou belonen inshaAllah en je hebt een zware beproeving(ziek zijn polygamie een zieke baby) gehad,

Ik hoop inshaAllah dat de baby nu gezond is en dat alles goed met jullie gaat,

Waar woon je als ik vragen mag?

En zou ik je misschien kunnen spreken op msn?

Of kan je een telefoonnummer in mijn pm achterlaten?dan kan ik je misschien bellen inshaAllah,

Weet lieve zuster iemand die zo erg beproeft word Allah houd van diegene inshaAllah dus verheug je dat Allah van je houd inshaAllah en dat het heel erg is dat jou man zo heeft gehandeld(hij had minstends bij je kunnen zijn toen jij geopereerd werd en toen je bevallen was,maar misschien is er inderdaad shir met hem gedaan en heb jij daar niet voor gezorgd maar iemand anders,

Heb geduld oegtie en maak doeas inshaAllah,ik zal ook doea voor jullie doen en inshaAllah andere zusters en broeders ook.

InshaAllah dat jou man weer jou man word(dus de man die van je hield en die klaar stond voor jou en de kids)

Mag Allah je helpen en jullie beschermen amin,

Ik ben ervoor je lieve zuster,ookal is het maar om je een beetje te steunen dat is het minste wat ik als zuster voor je kan doen

pm aub met je msn of tel nummer

Wa Aleykoum Salaam

liefs je zuster maryam

 

Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!
Terug naar boven
moslima 82 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 juli 2006
Online status: Offline
Berichten: 919
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslima 82 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 december 2006 om 05:06

Salaam Aleykoum,

Als er 2 getuigen bij waren dan ben je gewoon getrouwd inshaAllah plus je walie (je vader erbij)een trouwakte is niet verplicht oegtie,

Verder  is jou man(als je juist getrouwd bent)verantwoordelijk tegenover Allah hoe hij jullie behandeld heeft en nu behandeld ook voor polygamie huwelijk is het verplicht voor de man om beide vrouwen eerlijk te behandelen dus bv 1 week bij jou en 1 week bij haar,daar zijn strikte regels voor in de islam.

Ook als je niet met getuigen getrouwd bent of zonder een walie,spreekt men hierover zina wat een grote zonde is dan kan je beter berouw tonen bij Allah(swt)en hem zeggen om juist met je te trouwen(mocht dat niet gebeurd zijn)of te zeggen dat het afgelopen is tussen jullie omwille van Allah,

Maar dan moeten de details eerst vrijgegeven worden omdat juist te kunnen bepalen,

InshaAllah Ghair,

Ik zal nog watleerzame post hierover posten inshaAllah.

Wa Aleykoum Salaam

 

Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!
Terug naar boven
moslima 82 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 juli 2006
Online status: Offline
Berichten: 919
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslima 82 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 december 2006 om 05:18

http://groups.msn.com/SiratElMustakiem/hethuwelijk.msnw?acti on=get_message&mview=0&ID_Message=26905&LastModi fied=4675600998590556334

dit gaat over de walie,

De bruidsschat is een verplichting voor een geldig huwelijk,

http://groups.msn.com/SiratElMustakiem/hethuwelijk.msnw?acti on=get_message&mview=0&ID_Message=26146&LastModi fied=4675597813125459259

http://groups.msn.com/SiratElMustakiem/hethuwelijk.msnw?acti on=get_message&mview=0&ID_Message=22469&LastModi fied=4675589860245077668

waarom is gemeenschap voor het huwelijk verboden in de islam:

nu is dat alleen d evraag of dat bij jou ook zo is,

http://groups.msn.com/SiratElMustakiem/hethuwelijk.msnw?acti on=get_message&mview=0&ID_Message=20878&LastModi fied=4675571820825504468

verder staat hier gewoon veel belangrijke zaken over huwelijk en scheiden enz,als je een aantal artiekels leest kan je zelf wel kijken of je wel of niet juist getrouwd bent,ook kan je nog een imaam navragen hoe en wat.

http://groups.msn.com/SiratElMustakiem/hethuwelijk.msnw?acti on=get_threads

InshaAllah tot msn

Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!
Terug naar boven
Rasoul Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 30 oktober 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 55
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rasoul Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 december 2006 om 07:20

Salaam alaykum,

Uit jouw verhaal begrijp ik dat:

  1. Je man je heeft voorgelogen;
  2. Je man rookt drinkt en drugs gebruikt;
  3. je man financieel geen bijdrage levert;
  4. je geen bijdrage levert in de opvoeding van de kinderen;
  5. je man kortom geen enkele huwelijkse verplichting nakomt;
  6. je man de familiebanden sterk verwaarloost;

Vragen die je aan je zelf kan stellen:

  • Wil ik een man die rookt, drinkt en drugs gebruikt?
  • Wil ik een man die niet voor mij en de kinderen zorgt?
  • Wil ik een man die niet naar zijn familie omkijkt?
  • Wil ik een man die zijn plichten niet vervult?
  • Kan ik iemand die mij zo heeft behandeld weer vertrouwen?
  • Hoe wil ik mijn leven op korte/lange termijn hebben?
  • Past hij dan wel in het plaatje?

Aangezien hij naar niemand luistert en wellicht het een en ander al is geprobeerd om hem op het rechte pad te brengen en niet heeft geholpen, is alles nu in handen van Allaah.

Uit je verhaal haal ik ook dat hij het zelf heeft veroorzaakt. Wat je zaait zal je oogsten. Berouw tonen en inkeer en terugkeer van zijn zonden zal hem inshaa Allaah helpen.

Zet de feiten op een rij en kijk voor jezelf wat je wil in het leven en wat voor man je wilt hebben. Als je weet wat jij wilt in het leven en duidelijke eisen daaraan stelt dan weet je wat je moet doen.

Moge Allaah je leiden en helpen de juiste keuzes te maken en kracht geven in deze moeilijke tijden. Moge Allaah je man leiden, Ameen!

 

Vooroordelen zijn de schimmel van de geest. Men vindt ze alleen daar waar het licht niet komt.
Terug naar boven
sara.84 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 11 juli 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 9
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote sara.84 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 december 2006 om 08:44
Ameen!

ik heb me ook al dikwijls afgevraagt of ik hem nog wel wil als man.
maar dan denk ik uiteindelijk weer,tot een half jaar geleden was hij de beste man die ik mij kon wensen.
Dus dan vraag ik me af wat is er toch gebeurt zes maanden geleden, zodat een mens zo kan veranderen.
Lamgs de ene kant wil ik hem loslaten en verder gaan met mijn leven,maar langs de andere kant wil ik hem niet achterlaten. Stel dat er toch Sihr voor hem gedaan is,dan kan hij er zelf niets aan doen dat hij zo geworden is.

Maar ik geef de moed niet op.Ik geloof erin dat ik met de hulp van Allah de juiste keuze zal maken.
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 december 2006 om 18:41
Sara,
het is ook geen optel- en aftreksom. Ik lees dat je nog van hem houdt,
ook al zegt je verstand soms andere dingen.
De grote verleider is op zijn pad gekomen en het is verstandig sterk te
zijn en je eigen weg te gaan, zoals je zusters je aanraden. Maar de
gebeden vanuit een hart vol liefde worden gehoord...
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
Rasoul Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 30 oktober 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 55
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rasoul Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 december 2006 om 04:02

Wa alaykum salaam,

Wat het ook moge zijn wat hem in deze situatie heeft gebracht, hij zal toch zelf stappen moeten ondernemen voor 'genezing'. Als mensen al zonder succes toenadering hebben gezocht, dan zal het toch van hem zelf moeten komen.

Ik heb zelf een situatie waarin een bekende van mij in psychische noodzit met een drugsprobleem. Als familie doe je er alles aan, maar als de persoon zelf weinig of geen moeite doet dan wordt het moeilijk. Daarbij heb je nog een eiigen leven, die heel veel tijd inneemt. Als je niet oppast dan kan je er zelf aan onder doorgaan.

Salaam alaykum

Vooroordelen zijn de schimmel van de geest. Men vindt ze alleen daar waar het licht niet komt.
Terug naar boven
abo-saqr Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 09 december 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 20
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote abo-saqr Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 december 2006 om 12:51

salam 3alikoum la7awla wala koewata illa bi allah

man yahdihi allah fla moedela lah wa man yoedlil  fla haadia lah sobhan allah

hij ziet nu in de zwaart lijst' maar moet je meer bieden 

wa sabroen jamil'wellah houa almoest3an 3ala ma tasifoen

wa salam

Terug naar boven
Matthew Dear Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 22 januari 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Matthew Dear Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 januari 2007 om 17:10

Nieuw op het forum

Als eerte wil ik mezelf voorstellen ik ben Half Marokkaans Nederlands.

Allah heeft je 2 mooie kinderen geschonken.

Wees er zuinig op.

Ik heb medeleiden met je man, dat hij het gevoel niet kent van liefde naar zijn vrouw en kinderen.

Ik hoop voor hem dat hij gaat beseffen wat hij heeft verloren,zijn straf zal komen, dan zal hij Allah smeken terrug te mogen keren naar zijn kinderen en vrouw.

In de ogen van Allah heeft hij het verpest, en zal de tijd niet terrug kunnen keren, bvb het memaken van het zien opgroeien van de band tussen zijn vrouw en kinderen. Waar hij ook tussen had mogen staan.

Ik snap jou, jij wil hem er ook bij helaas kan ik daar ook niets aan doen, sta sterk in je schoennen , houd jezelf overijnd, lat jezelf niet afnemen van de mooie dingen die je heb. Door middel van DRUGS en anderre middelen.Aljebliefd, want je moet beseffen wat voor moois je hebt ,Ondanks al die ellende, zoek het niet op.

Mag Allah mij hier voor belonen, dat doet hij al door mij te laten begrijpen dat ik op deze aarde de kans  krijg te mogen zijn, en mensen te mogen helpen.

 

Groetjes

 

 

Terug naar boven
Abu Baker Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 08 april 2007
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 4
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abu Baker Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 april 2007 om 18:07

Salaam Alaikom,

Bezin "eer" je begint!

wa alaikom slm wr br

Abu Baker

 

Terug naar boven
bismiallah Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 23 augustus 2008
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 10
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote bismiallah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 augustus 2008 om 19:39
moge allah jou helpen
inschaalah
Terug naar boven
bismiallah Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 23 augustus 2008
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 10
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote bismiallah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 augustus 2008 om 19:40
wat is shir als ik vragen mag??
Terug naar boven
sara.84 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 11 juli 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 9
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote sara.84 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 augustus 2008 om 21:32
In eerste instantie geplaatst door bismiallah

wat is shir als ik vragen mag??


Slm,

Sihr kan je vergelijken met "zwarte magie".
Dus toverij om iemand slecht te doen.

Terug naar boven
sara.84 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 11 juli 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 9
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote sara.84 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 augustus 2008 om 21:44
Slm,

Ik zal jullie even op de hoogte brengen over de afloop van mijn verhaal.
Ik ben ondertussen uit elkaar met mijn man.
Woon nu sinds bijna twee jaar terug alleen met mijn twee kids... Ik en mijn kindjes stellen het prima.
Mijn exman heb ik nu sedert een half jaar niet meer gehoord, hij ziet de kids ook niet meer...
Ik heb deze beslissing uiteindelijk voor mezelf genomen om bij hem weg te gaan, en het is de beste beslissing ooit geweest. Mijn kinderen en ik zijn terug dolgelukkig, al heeft het me veel verdriet, moeite en pijn gekost om tot dit punt te komen.
Mijn exman was het met mijn beslissing niet onmiddellijk eens en heeft me nog veel leed gedaan, maar dit is nu verleden tijd.
Ik hoop dat hij alsnog gelukkig wordt, al dan niet met een andere vrouw.

Bedankt voor jullie steun tijdens de moeilijkste jaren van mijn leven tot nu toe.

Allah zal het jullie belonen.

Groetjes
Sara
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 augustus 2008 om 19:05

Asalaam 3alaikom Warahmatoellahi ta3ala Wabarakatoehoe,

 

Blijkbaar ben je beter af zonder hem. Het is zijn verlies, niet de jouwe. Misschien dat er nog een dag komt dat hij daar achter komt.

 

Ik wens je nog veel sterkte en een mooie toekomst met je kinderen InchaAllaah. (Wie weet komt er nog iemand op je pad.)

 

 

Jullie Zuster Fi Dien!!

 

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.109 seconden.