Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Islam en overspel

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Wheely Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 25 juli 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Wheely Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Islam en overspel
    Geplaatst op: 25 juli 2007 om 08:11
Goedendag,

Enkel maanden geleden tijdens onze vakantie in een Noordafrikaans land is mijn vrouw gemasseerd door een zich moslim noemende man die hierna seks met haar heeft gehad. Hierna hebben zij ook nog contact gehad via telefoon, e-email en MSN. Zij wil snel naar hem toe (maar doet dit (nog) niet omdat we twee jonge kinderen hebben) en wil van mij scheiden.

Zelf ben ik gelovig in de Bijbel en weet weinig van de Koran en de andere boeken.
Wil iemand mij antwoorden op hoe de Islam tegen zoiets aankijkt? Bedankt!

Groeten,
Wheely
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 juli 2007 om 09:55

Goedemiddag Wheely,

Wel naar voor je dat je vrouw is vreemdgegaan. Mannen moet je gewoon niet vertrouwen als er een vrouw in de buurt is. (Andersom ook zou je in dit geval kunnen zeggen...) Je vrouw alleen laten / laten masseren door een man was ook geen goed idee geweest. De desbetreffende man zou zich moeten schamen dat hij zich moslim noemt. Een moslim hoort geen geslachtsgemeenschap te hebben met een vrouw waar hij niet mee is getrouwd. Helemaal laag omdat het gaat om een die bezet is. Ik snap trouwens ook niet hoe hij als moslim-zijnde vrouwen kan masseren.

(Hieronder wat beknopte informatie.)

Overspel (zina) is de 1 na ergste zonde in de Islaam. Als de man in deze kwestie ongetrouwd is, dan is zijn straf volgens de Islamitische wetgeving 100 zweepslagen en moet hij een jaar verbannen worden van zijn stad en het plaats van zijn misdaad. (Alleen als er getuigen waren die moslim zijn.) Is hij getrouwd dan is zijn straf steniging tot de dood daarop volgt.  (Deze regels gelden trouwens in een land waar het Islamitisch recht wordt toegepast.)

�En nader niet de ontucht. Voorwaar, ontucht is een zedeloosheid en een slechte weg.� Soerat al-Israa� ayah 32.

Ik hoop dat je hier wat aan zult hebben.

Groetjes,

Marocaantje

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
moslima 82 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 juli 2006
Online status: Offline
Berichten: 919
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslima 82 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 juli 2007 om 09:59

goedenmiddag wheely,

Tis zeer ernstig wat je vrouw gedaan heeft,ten eerste had zij moeten huwen met een moslim want de gelovigen zijn voor de gelovigen en de ongelovigen voor de ongelovigen(christenen worden binnen de islam als ongelovig beschoud)komt bij jou misschien hard over allemaal,

Verder heb ik zeer mijn twijfels over haar imaan(geloof)want een moslima zou zeker wel oppassen wat betreft het plegen van overspel als ze weet dat het een hele grote zonde is net als in het christen dom,

Ik heb wat geplakt ik hoop dat je daar iets aan hebt,

Verder kan je na een islamitische rechtbank gaan want alleen op die manier kan er gestraft worden,het is beter een straf op deze wereld dan in het hiernamaals daar zijn de straffen vaak groter en zwaarder,

Verder zou je een imaam kunnen vragen om raad wat je nu moet doen,omdat ik niet de wetten ken over de koefaar,

veel sterkte met het verwerken,

 

Geselt iedere echtbreekster en echtbreker met honderd slagen. En laat medelijden met hen u van de gehoorzaamheid aan Allah niet afhouden indien gij in Allah en de Laatste Dag gelooft. En laat een groep gelovigen getuige zijn van hun bestraffing." (Zie de vertaling van de betekenissen van de Koran, Soerah An Noer 2)

In het voorbeeld van gemeenschap tussen man en vrouw, iedereen mag binnen een huwelijk deze behoefte bevrediging. Dit is de oplossing van Islam, en wie wil trouwen maar hiervoor de financi�le middelen ontbeert, de Islamitische Staat zal het geld geven dat hiervoor dan nodig is. Wie met deze eenvoudige oplossing de moeite onderneemt om toch gemeenschap te hebben buiten het huwelijk, voor hem of haar is de hoedoed bestemd. De rechtvaardigheid van Islam uit zich in dit voorbeeld in het feit dat de bestraffing van degene die ongetrouwd buitenechtelijke gemeenschap heeft, minder zwaar is dan de bestraffing voor degenen die als getrouwde persoon buitenechtelijk gemeenschap heeft. De straf voor de ongehuwde persoon in geval van ontucht, man of vrouw, is zoals bovenstaande versregel duidelijk maakt, 100 stokslagen. De straf voor de gehuwde persoon in geval van overspel, man of vrouw, is de dood door steniging.

De voorwaarde voor de tenuitvoerbrenging van de hoedoed in geval van ontucht / overspel is 4 getuige verklaringen die allen bevestigen gezien te hebben dat "het zwaard in de schede ging". Alles minder dan 4 getuige verklaringen verwerpt de aantijging. Hierbij dient opgemerkt te worden dat beschuldigen zonder de vereiste 4 getuigen naar voren te kunnen brengen als laster wordt beschouwd; een overtreding die bestraft wordt. Allah (swt) zegt, de vertaling waarvan zoveel betekent als:

"En zij, die kuise vrouwen beschuldigen en geen vier getuigen brengen - geselt hen met tachtig slagen en aanvaardt hun getuigenis nooit meer, want dezen zijn overtreders." (Zie de vertaling van de betekenissen van de Koran, Soerah An Noer 4)

Over de hoedoed zelf, zij verlost de mens van de zonde begaan en biedt daarmee vergiffenis van Allah (swt) op de Dag des Oordeels. De bestraffing in het huidige leven voorkomt bestraffing in het hiernamaals. Ondanks het feit dat zij zo streng is, zijn verschillende gevallen uit de geschiedenis van de Islamitische Staat bekend waar de overtreders zelfs verzocht hebben deze bestraffing te mogen ontvangen. Zo een vrouw van de stam Al Khamdiyya die een dag bij de Boodschapper van Allah (saw) kwam en hem vertelde:

"Oh Profeet, ik heb zina (buitenechtelijke gemeenschap) gedaan. Reinig mij (van mijn zonde)!"

De Boodschapper van Allah (swt) heeft haar op haar verzoek, maar pas nadat zij hier op aangedrongen had, laten stenigen.

Tijdens de stenigen vervloekte een van de Sahaba de vrouw voor haar zina. Dit waarnemend antwoordde de Boodschapper van Allah (saw):

"Vervloek haar niet. Zij heeft Taubah gedaan (spijt betuigt) en als we haar taubah zouden verdelen over de mensen, dan zou dit voldoende zijn voor ieder mens op aarde."

In een ander voorbeeld verzocht een man de Boodschapper van Allah (swt) om steniging. De Profeet (saw) stemde hiermee in en gaf de opdracht de man te stenigen. Later kwamen de mensen de Profeet (saw) informeren over hetgeen plaats gevonden had. Zij vertelden:

"Oh Boodschapper van Allah, ..... rende weg tijdens zijn stenigen."

De Boodschapper van Allah (swt) vroeg hen:

"Wat hebben jullie toen gedaan?"

waarop de mensen antwoordden:

"We zijn hem achterna gegaan en hebben hem alsnog gestenigd."

De Boodschapper van Allah (swt) zei daarop:

"Jullie hadden hem moeten laten gaan."

Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!
Terug naar boven
Salim Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 29 september 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 33
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Salim Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 juli 2007 om 10:14

24. Het Licht (An-Noor)

2. Geselt iedere echtbreekster en echtbreker met honderd slagen. En laat medelijden met hen u van de gehoorzaamheid aan Allah niet afhouden indien gij in Allah en de Laatste Dag gelooft. En laat een groep gelovigen getuige zijn van hun bestraffing.

Allahu yahkumu baynakum yawma alqiyamati feema kuntum feehi takhtalifoona   Beluister deze aya
3. De echtbreker zal alleen een echtbreekster of een afgodendienares huwen, en met de echtbreekster zal alleen een echtbreker of een afgodendienaar huwen. En dit is de gelovigen verboden.

Alam taAAlam anna Allaha yaAAlamu ma fee alssama-i waal-ardi inna thalika fee kitabin inna thalika AAala Allahi yaseerun   Beluister deze aya
4. En zij, die kuise vrouwen beschuldigen en geen vier getuigen brengen - geselt hen met tachtig slagen en aanvaardt hun getuigenis nooit meer, want dezen zijn overtreders.

WayaAAbudoona min dooni Allahi ma lam yunazzil bihi sultanan wama laysa lahum bihi AAilmun wama lilththalimeena min naseerin   Beluister deze aya
5. Met uitzondering van hen die daarna berouw tonen en zich verbeteren; waarlijk, Allah is Vergevensgezind, Genadevol.

Wa-itha tutla AAalayhim ayatuna bayyinatin taAArifu fee wujoohi allatheena kafaroo almunkara yakadoona yastoona biallatheena yatloona AAalayhim ayatina qul afaonabbi-okum bisharrin min thalikum alnnaru waAAadaha Allahu allatheena kafaroo wabi/sa almaseeru   Beluister deze aya
6. En betreffende degenen die hun vrouwen beschuldigen en die buiten zich geen getuigen hebben, - laat ieder hunner vier maal in de naam van Allah zweren dat hij voorzeker de waarheid spreekt.

Ya ayyuha alnnasu duriba mathalun faistamiAAoo lahu inna allatheena tadAAoona min dooni Allahi lan yakhluqoo thubaban walawi ijtamaAAoo lahu wa-in yaslubuhumu alththubabu shay-an la yastanqithoohu minhu daAAufa alttalibu waalmatloobu   Beluister deze aya
7. En de vijfde maal zal hij zeggen: dat Allah's vloek op hem ruste als hij tot de leugenaars behoort.

Ma qadaroo Allaha haqqa qadrihi inna Allaha laqawiyyun AAazeezun   Beluister deze aya
8. Maar het zal de straf van haar afwenden indien zij viermaal in de naam van Allah getuigt en zegt, dat hij tot de leugenaars behoort.

Allahu yastafee mina almala-ikati rusulan wamina alnnasi inna Allaha sameeAAun baseerun   Beluister deze aya
9. En de vijfde maal zal zij zeggen: dat de toorn van Allah over haar zij als hij (haar man) de waarheid spreekt.

YaAAlamu ma bayna aydeehim wama khalfahum wa-ila Allahi turjaAAu al-omooru   Beluister deze aya
10. En ware het niet door Allah's genade en Zijn barmhartigheid voor u (dan waart gij verloren gegaan). Voorzeker Allah is Berouwaanvaardend, Alwijs.

Ya ayyuha allatheena amanoo irkaAAoo waosjudoo waoAAbudoo rabbakum waifAAaloo alkhayra laAAallakum tuflihoona   Beluister deze aya

Doe wat je wil, praten doen ze toch.... maar doe NIET wat Allah NIET wil.. want de dood is nabij...
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.125 seconden.