Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

HADJ

 Post Reply Post Reply
Schrijver
OEM MOUSSA Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 09 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 146
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote OEM MOUSSA Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: HADJ
    Geplaatst op: 15 november 2007 om 06:07

Salaam aleikom beste zusters en broeders.

Insha allah gaan mijn man en ik naar Mekka om de Hadj te maken.

Heeft iemand mischien nog tips ofzo,of andere dingen waar we bij stil moeten staan of dingen die je absoluut niet moet doen.

Waleikom salaam wa rahmatoelah wa barakatoe oem moussa.

Terug naar boven
AmmatoelAziz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 1676
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote AmmatoelAziz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 november 2007 om 11:51

BismiLlah Ara7maan Ara7iem

 

Wa Aleikoem salaam wa ra7matu Allahi wa Barakatuhu

 

Mascha Allah mooi om te horen dat jullie het huis van ALLAH gaan bezoeken en Moge Allah jullie bijstaan, sabr geven en alle rituelen zuiver met oprechtheid en goedheid laten verrichten djami3 al muslimien allahoema ameen

 

Enkele adviezen omwille van ALLAH

 

* neem een dosis sabr mee het is warm, druk soms onenigheid onder moslims moge allah ons en hen leiden ameen  doe veel doe3a dat allah je sterk en standvastig maakt

 

* let op jezelf en niet op wat andere moslims fout doen indien je rustig nasee7a kunt geven dien je dat te doen als iemand je kwaad doet met zijn of haar tong of handen heb geduld en ga er niet op in

 

* Het is net als de Ramadan haal het uiterste uit de tijd doe je uiterste best verricht elk gebed in de moskee ga vroeg weg opdat je een fijn plekje weet te bemachtigen voor je het weet is de gezegende tijd voorbij en dan vraag je je af of je wel goed je best hebt gedaan

 

* neem een sjaal of poncho mee voor onder je ghimaar of hijaab het is met name koud bij fajr vooral in medina

 

*neem je Qoraan mee of wat islamitische boeken kun je in de bus of in je hotelkamer lezen als je daar tijd voor hebt

 

* als je tawaaf doet en je wil de kaaba aanraken wat haast onmogelijk is dring jezelf niet op is levensgevaarlijk zorg ervoor dat je je mobiel bij je hebt samen met een zuster of je man bent en tawakoel 3la allah

 

* in mina zorg ervoor dat je niet te ver van de tent bent neem hier ook je mobiel mee voor je het weet verdwaal je alles lijkt zo op elkaar

 

Dit is wat nu in me opkomt oegty, ik ben blij voor je dat je gaat het is de allermooiste plek op aarde Moge Allah jullie en alle moslims bijstaan en het een onvergetelijke Imaanversterkende Hadj voor jullie maken doe veel doe3a voor jezelf, familie en alle moslims ameen en bereid je geestelijk voor door boeken te lezen over de hadj en de doe3a's en rituelen proberen te onthouden en  vraag Allah om hulp immers al het succes is afkomstig van ALLAH

 

Al het goede van deze tekst is afkomstig van Allah en al het kwade van mijn nafs en shaytaan en moge Allah me hiervoor vergeven ameen

 

7ayaakie Allah

 

Liefs,

AmatoelAziz

O Allaah, sier ons met de schoonheid van Imaan, Leid ons en laat ons een middel van leiding voor anderen zijn, Ameen
Alle lof is voor Allaah Uit Wiens Bevel alle goede daden worden voltooid.
Terug naar boven
OEM MOUSSA Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 09 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 146
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote OEM MOUSSA Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 november 2007 om 11:41

Salaam aleikom lieve zuster.

Barakallofiek voor je tips en als je er nog meer hebt hoor ik het graag,insha allah!

Moge ALLAH SUBHANA WA T�ALA onze oemah versterken en leiden op het goede pad,en ons veel sabr gevn als we op Hadj zijn,insha allah,amien.

Waleikom salaam wa rahmatoelah wa barakatoe oem moussa.

Terug naar boven
AmmatoelAziz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 1676
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote AmmatoelAziz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 december 2007 om 10:30

Wa Aleikoem salaam wa ra7matu Allahi wa Barakatuhu zusterlief,

Wa Fiekie Barak Allah, ik lees je reactie nu pas ik denk dat je inmiddels al bent vertrokken : ) Gayr Inscha Allah

Allahoema ameen op je mooie doe3a

Moge ALlah ons allen leiden en vergeven Ameen

7ayaakie Allah

O Allaah, sier ons met de schoonheid van Imaan, Leid ons en laat ons een middel van leiding voor anderen zijn, Ameen
Alle lof is voor Allaah Uit Wiens Bevel alle goede daden worden voltooid.
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.141 seconden.