Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Polygamie

 Post Reply Post Reply Pagina  <123
Schrijver
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Polygamie
    Geplaatst op: 17 maart 2008 om 11:13

 Er zijn zoveel punten in je verhaal waar ik direct een antwoord op heb. Maar helaas heb ik die tijd niet. Ik zal op een paar ingaan en de rest zal je maar via studie moeten opzoeken.



>>Het is niet dat ik absoluut tegen polygamie ben. Ik ben tegen het feit dat het nu misbruikt wordt.<<

 

Er zijn zovele dingen in het leven oneerlijk.

En nergens in de Quran staat dat in deze wereld het leven van een gelovige gemakkelijk, soepel en zonder testen zal verlopen.


>>Is dit niet een beetje teveel van het goede? Dat moslims twijfelen of afvallig worden dat veroorzaak ik niet maar puur het feit dat hun Imaan blijkbaar niet sterk genoeg is.<<


 

Ik overdrijf niet. Er zijn zat moslima�s die door gebrek aan Taqwa beginnen te twijfelen aan de Quran. Voor hun zou de Quran perfect zijn, als maar dat van dat polygamie niet erin stond. �Verder is dat boek perfect.� Denken ze dan. Dit is pure Kufr. Reacties zoals die van jou over dit onderwerp werken hieraan mee. We zijn mensen en mensen maken fouten. En die fouten kan je niet afschrijven op onze religie. En die foutieve link leggen sommige mensen wel, heel triest.


>>Denk je nou echt dat mensen vreemdgaan omdat polygamie in Nederland niet is toegestaan?<<


 

Ik zal het punt dat ik wil maken verduidelijken. Mannen zijn polygaam omdat dat in hun natuur is. Omdat je het niet van een moslim wilt aannemen, misschien moet je eens een westers psychologisch tijdschrift/proefschrift erop naslaan. Daarin lees je dat een monogaam leven haast onmogelijk is. De man is van nature polygaam, maar de westerse wetgever verplicht mannen om monogaam te leven.


>>Waarom zou het trouwens een bevrijding moeten zijn voor de vrouw terwijl het altijd van de man komt?<<


 

Hierin maak je een verschrikkelijke fout. De Shariahwetgeving is niet door een man bedacht. Deze wetten komen rechtstreeks van onze Schepper Allah die de mens beter kent dan wie ook. Die wetten die monogamie aan ons opleggen en ons misleiden door te zeggen dat we monogaam zijn, zijn bedacht door westerse mannen. En weet je waarom? Omdat die mannen dan geen verantwoordelijkheid hoeven te dragen voor hun ma�tresse en eventuele buitenkinderen. Deze pro-monogame wetten beschermen hun portemonnee. In de Islamitische wetgeving moet de man juist volledige verantwoording dragen omdat er een keihard Nikaah contract is voor iedere getrouwde vrouw. Dus onthoudt: monogamie komt van de gierige man, polygamie van Allah.


>>Wij kunnen ons niet gaan vergelijken met de vrouwen (radia�llahoe anhoem) van de Profeet (Vrede Zij Met Hem).<<


 

Dit is een zeer slechte smoes. Sorry dat ik het zeg, wereldwijd gebruikt door bepaald soort mensen. Niet doen, want het klopt niet .

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 maart 2008 om 09:34

Asalaam 3alaikom Warahmatoellahi ta3ala Wabarakatoehoe,

 

Ik zal je wat dingen zeggen, het zal misschien hard aankomen, maar het is voor je eigen bestwil in dunya en in akhira. Gebruik geen logica om je Deen uit te leggen. Er is een Hadith die bevestigt wat ik net zei.

 

Het komt niet hard aan hoor. Ik ben wel wat gewend maar kun jij het begrijpen dat het voor mij (en misschien voor anderen) het moeilijk te �accepteren� valt als je niet begrijpt waarom iets wel en waarom iets niet mag? Het is niet dat ik absoluut tegen polygamie ben. Ik ben tegen het feit dat het nu misbruikt wordt.

 

Polygamie, zoals alles in deze wereld, kan goed en slecht gebruikt worden. Er zijn genoeg goede geleerden die in Islamitische boeken een goede uitleg geven over dit onderwerp. Zoek die eens op.

 

Heb je enige suggesties?

 

Met de houding die je nu toont, help je de Islamitische Oemmah niet. Met deze houding laat je moslima�s twijfelen en afvallig worden.

 

Is dit niet een beetje teveel van het goede? Dat moslims twijfelen of afvallig worden dat veroorzaak ik niet maar puur het feit dat hun Imaan blijkbaar niet sterk genoeg is.

 

Er is haast geen getrouwde man in het westen die niet ooit een geheime relatie heeft gehad. Of met een collega, secretaresse, prostitu�, etc.

 

Dit heeft niets met polygamie te maken. Denk je nou echt dat mensen vreemdgaan omdat polygamie in Nederland niet is toegestaan? Mensen die zich van polygamie gebruik willen maken, moeten ook de voorwaarden weten hiervan. Je moet dus blijk van enige kennis hebben. Als zo�n zelfde man dan vreemdgaat dan zegt dat ook wel genoeg, vind je niet? Het grappigste is nog dat er nu deze dag mannen vreemdgaan terwijl ze het niet eens kan schelen. Niet zozeer omdat ze niet met meerdere kunnen trouwen maar omdat ze blijkbaar hun dierlijke lust volgen.

 

Ik hoor mannen praten en ik kom tussen ze en ik weet ook wat er gebeurt tussen Nederlandse mannen.

 

Wat is jouw rol hierin dan? Worden zij hierop aangesproken?

 

Onthoudt goed! Polygamie is een bevrijding voor de vrouw en NIET een onderdrukking!!! Monogamie is juist onderdrukking voor de vrouw en beschermt alleen de mannen.

 

Polygamie kan pas een bevrijding zijn, wanneer zij dit zelf ervaart. Niet wanneer haar dit wordt verteld of opgelegd. Waarom zou het trouwens een bevrijding moeten zijn voor de vrouw terwijl het altijd van de man komt?

.

In de Islamitische wet worden de vrouwen gelijkwaardig behandeld. Geen van de vrouwen mag beter worden behandeld dan de ander.

 

Maar wie zegt dat hier uberhaupt naar wordt gekeken? Zijn er mensen van de regering die op je deur kloppen om te kijken of jij al je vrouwen wel gelijkwaardig behandeld? Dit kan helemaal niet worden nagetrokken. Voor hetzelfde geldt denkt het een man dat hij zijn vrouwen gelijkwaardig behandelt maar vinden zij dat niet�en dan? Mag er dan nog steeds sprake zijn van polygamie terwijl er niet aan 1 van de voorwaarden wordt voldaan?

 

Maar als je maar 1 vrouw mag hebben (monogamie) en de man heeft er een buitenechtelijke relatie bij. Dan heeft die vrouw met haar kind geen enkel poot om op te staan. De man kan doen wat hij wil en zelfs de vrouw in de steek laten. Dat laatste zie ik constant bij zg. �monogame� mannen.

 

Dit heeft niets te maken met polygamie/monogamie. Dit heeft te maken met de mentaliteit van de man en zegt veel over zijn normen en waarden. Als een man het blijkbaar normaal vindt om vreemd te gaan, dan ligt dit niet omdat hij geen polygamie kan toepassen. Dat is wel een heel slecht excuus. Mannen die vreemdgaan zijn voor mij geen mannen.


Waarom moeten mannen perse steeds meer dan 1 vrouw nodig? Hebben ze niet genoeg aan 1?

 

Denk aan Aisha (radiallaho anha) en alle andere vrouwen in de Islam die het voorbeeld gaven en wel gehoorzaamden.

 

Wij kunnen ons niet gaan vergelijken met de vrouwen (radia�llahoe anhoem) van de Profeet (Vrede Zij Met Hem).

 

Ik begrijp nog steeds niet waarom een man wel mag trouwen met 4 vrouwen en andersom niet. Wat is daar de precieze reden van?

 

Gayr InchaAllaah.

 

Jullie Zuster Fi Dien!!

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 maart 2008 om 06:49

Lieve zuster,

 >>>Maar vertel mij eens;  waarom zou een man �wel� met 4 vrouwen mogen trouwen en andersom niet?
<<<

Ik zal je wat dingen zeggen, het zal misschien hard aankomen, maar het is voor je eigen bestwil in dunya en in akhira. Gebruik geen logica om je Deen uit te leggen. Er is een Hadith die bevestigt wat ik net zei. Er zijn genoeg zaken in de Soennah die we met onze huidige kennis niet kunnen bevatten, maar die een verborgen betekenis hebben omdat ze rechtstreeks van Allah komen.

Polygamie, zoals alles in deze wereld, kan goed en slecht gebruikt worden. Er zijn genoeg goede geleerden die in Islamitische boeken een goede uitleg geven over dit onderwerp. Zoek die eens op.

Met de houding die je nu toont, help je de Islamitische Oemmah niet. Met deze houding laat je moslima�s twijfelen en afvallig worden. Laten we deze dagen van fitan niet de christenen en joden nadoen. In de niet-Islamitische maatschappijen zijn ze hypocrieten. In het westen doen ze alsof ze monogaam zijn. Er is haast geen getrouwde man in het westen die niet ooit een geheime relatie heeft gehad. Of met een collega, secretaresse, prostitu�, etc. Ik hoor mannen praten en ik kom tussen ze en ik weet ook wat er gebeurt tussen Nederlandse mannen.

Onthoudt goed! Polygamie is een bevrijding voor de vrouw en NIET een onderdrukking!!! Monogamie is juist onderdrukking voor de vrouw en beschermt alleen de mannen.

 

In de Islamitische wet worden de vrouwen gelijkwaardig behandeld. Geen van de vrouwen mag beter worden behandeld dan de ander. Maar als je maar 1 vrouw mag hebben (monogamie) en de man heeft er een buitenechtelijke relatie bij. Dan heeft die vrouw met haar kind geen enkel poot om op te staan. De man kan doen wat hij wil en zelfs de vrouw in de steek laten. Dat laatste zie ik constant bij zg. �monogame� mannen.

Zusters, heb Taqwa!

Denk aan Aisha (radiallaho anha) en alle andere vrouwen in de Islam die het voorbeeld gaven en wel gehoorzaamden.



www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 maart 2008 om 18:25

Asalaam 3alaikom Warahmatoellahi ta3ala Wabarakatoehoe,

Het is jullie eigen mening.

Het ligt er maar net hoe je er tegen aan kijkt. Voor sommigen zal dit een feit zijn en voor sommigen zal dit een mening zijn. Ik ben ervan overtuigd dat polygamie vandaag de dag wordt toegepast voor de seksuele behoeftes (die hij zogenaamd niet kan bevredigen bij 1 vrouw) van de man.

aten jullie gevoelens van jaloezie en andere emoties niet jullie ticket naar Jahannam worden. Want dat gebeurt er wanneer je denkt het beter te weten dan Allah.

Dit heeft niet zozeer met jaloezie te maken. Als er iemand jaloers is, dan is dat de man wel. Mij gaat het om rechtvaardigheid. Heel grappig dat er specifiek aantal voorwaarden zijn voor polygamie maar dat de meesten daar toch niet eens naar kijken. Is dat rechtvaardig? (Tegenover de vrouw?)

Wat mij verbaast, zijn de woorden: �Helemaal in Nederland�.

Juist in Nederland heeft men de Shariah hard nodig.  

Daar ben ik het mee eens. Ik heb ook niet gezegd dat wij hier in Nederland geen sharia nodig hebben. De moslims van zijn de weg kwijt. De ene trouwt met een ongelovige. (Ik zag gister nog een Marokkaanse man in de stad met een Nederlandse vrouw die absoluut geen moslima is). De andere trouwt alsof het een spel is en scheidt binnen de kortste keren, vrouwen zijn niet bedekt en zo zijn er nog meer voorbeelden.

Het land waar 9 op de 10 mannen een buitenechtelijke relatie heeft. Het land waar 70% van de vrouwen op het werk seksueel wordt lastig gevallen.

Toch denk ik dat een groot deel van deze groep ook bestaat uit moslims. Als je eens gaat luisteren naar (waargebeurde) verhalen van mensen.  Nou, je bek valt open. Dit kan natuurlijk deels voorkomen worden door regels en strenger optreden maar ook heeft het te maken met je eigen mentaliteit. Mannen (moslims) gaan vreemd aan de lopende band maar niets wat hun blijkbaar tegenhoudt. Denk jij dan echt dat het te maken heeft met Nederland? Het is je eigen verantwoordelijkheid en niet dat van anderen.

Maar mag je ongestraft relaties aangaan met meisjes en buitenvrouwen.

Er zijn mensen die daar juist gretig van gebruik maken. Loop maar eens in de stad rond (maakt niet uit welke) en kijk maar eens om je heen wat voor types je allemaal voorbij ziet komen. Jongens die nog superjong zijn met zogenaamd een vriendin. Sure

Hij kan haar gebruiken en weer dumpen als een stuk vlees. In de Shariah is het veiliger geregeld.

In de sharia is het inderdaad veiliger en beter geregeld maar dat wilt niet zeggen dat er nog steeds misbruik plaatsvindt. Hoeveel mannen zijn er niet die vrouwen het hof maken en wanneer ze getrouwd zijn, ze thuis moeten zitten terwijl de man haar als een stuk vuil behandelt en haar niet eens normaal aandacht schenkt? Dan heb ik het ook over huwelijk in Arabische landen. Waarbij wel de sharia (gedeeltelijk) wordt toegepast.

Rechten die de jonge meisjes/vrouwen hier in Nederland niet hebben wanneer ze weer eens voor de zoveelste keer worden gebruikt en op straat worden gedumpt als vee.

Dat ze gebruikt en gedumpt worden doen ze zelf. Dan moeten ze er maar geen losbandige leven op na houden. Dat interesseert mij verder dus ook niet. Ik ga geen medelijden hebben met mensen terwijl zij zelf de fout ingaan en dat ook nog eens weten op het moment dat ze het doen.

Maar vertel mij eens;  waarom zou een man �wel� met 4 vrouwen mogen trouwen en andersom niet?

Dat het niet is toegestaan dat weet ik maar wat is daar de reden?

Gayr InchaAllaah.


Jullie Zuster Fi Dien!!

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 maart 2008 om 16:40

Het is jullie eigen mening. Maar ik wil jullie erop wijzen voorzichtig te zijn om zaken die Allah heeft toegestaan te verbieden voor je man. Je mening kan je een plaatsje in het Jennah of juist Jahannam geven. De authentieke Ahadith over dit onderwerp zeggen dat een vrouw de poorten van het Paradijs mag uitkiezen, mits zij gehoorzaam is aan deze regel. Laten jullie gevoelens van jaloezie en andere emoties niet jullie ticket naar Jahannam worden. Want dat gebeurt er wanneer je denkt het beter te weten dan Allah.

 

Wat mij verbaast, zijn de woorden: �Helemaal in Nederland�.

Juist in Nederland heeft men de Shariah hard nodig. Het land waar 9 op de 10 mannen een buitenechtelijke relatie heeft. Het land waar 70% van de vrouwen op het werk seksueel wordt lastig gevallen. In deze maatschappij beland je in de cel wanneer je bij het stadhuis met twee vrouwen komt aanzetten. Maar mag je ongestraft relaties aangaan met meisjes en buitenvrouwen. In de Islam zijn dit soort relaties juist strafbaar. Waarom? De man heeft anders totaal geen verantwoordelijkheid tegenover zo een meisje/vrouw. Hij kan haar gebruiken en weer dumpen als een stuk vlees. In de Shariah is het veiliger geregeld. In de Shariah heb je het Nikaah contract dat de man en de vrouw beide rechten en verplichtingen geeft. Rechten die de jonge meisjes/vrouwen hier in Nederland niet hebben wanneer ze weer eens voor de zoveelste keer worden gebruikt en op straat worden gedumpt als vee.

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 februari 2008 om 23:26

Asalaam 3alaikom Warahmatoellahi ta3ala Wabarakatoehoe,

Zo erg vind ik het helemaal niet van je. Waarom zou je gaan trouwen met een persoon uit liefdadigheid? Tegenwoordig is het voor een vrouw niet nodig om te trouwen met een man die al een vrouw heeft. Vrouwen kunnen tegenwoordig goed genoeg financieel onafhankelijk zijn. Zeker in Nederland.

Jaloers zijn is normaal. Logisch zelfs. Niemand zou willen (lijkt mij) dat een man aandacht schenkt aan anderen naast jou.

Ook vind ik dat zelfs mannen tegenwoordig geen excuus kunnen hebben om te trouwen met meerdere vrouwen. Helemaal in Nederland.

Gayr InchaAllaah.

Jullie Zuster Fi Dien!!

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
oegt_najiha Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 05 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 905
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote oegt_najiha Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 februari 2008 om 22:11

neeee, wil er ook niks van weten ook.

tenzij het me beste vriendin is, die haar man is verloren, 1 of meer kinderen heeft,en niemand heeft die voor haar kan zorgen!

ja, ik ben een egoist ik weet het, maar ik weet van mezelf dat ik heel jaloers ben, en als ik al een man krijg in de toekomst, hem helemaal voor mezelf wil inshallah!

stagfirouAllah wat ben ik erg. sorry.

"En wie spreekt beter woord dan hij die mensen tot Allah uitnodigt en goede werken verricht en zegt: 'Waarlijk, ik behoor tot de Moslims'."

(Suraat el-fussielet 33)
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 februari 2008 om 16:50

Asalaam 3alaikom Warahmatoellahi ta3ala Wabarakatoehoe,

Polygamie

Ik heb vaak met mensen om me heen discussies over het onderwerp Polygamie. Denk aan vrienden, familie, kennissen etc. De antwoorden die ik te horen krijg verbazen mij soms.

Ik ben benieuwd wat de mensen hier van het onderwerp vinden. Zijn er mensen waarvan hun mening is veranderd wat betreft dit onderwerp? Of zijn er mensen /vrouwen die zelf in een huwelijk zitten waarin zij bijvoorbeeld de tweede of derde vrouw zijn? Of mannen die meer dan 1 vrouw hebben.

Graag zou ik jullie mening willen horen omdat dit toch een onderwerp blijft dat mij altijd bezighoudt.

Gayr InchaAllaah.

Jullie Zuster Fi Dien!!

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <123

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.