Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenHet ware geloof *zucht*

 Post Reply Post Reply Pagina  <123
Schrijver
Leyla Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 29 augustus 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 302
Directe link naar dit bericht Onderwerp: Het ware geloof *zucht*
    Geplaatst op: 01 februari 2004 om 22:57

A Selam oe Ale'ykoem,

Deuterononmium 18:20 vermeldt dat een valse Profeet gedood zal worden:

"Maar een Profeet die overmoedig genoeg is om in Mijn naam een woord te spreken, dat Ik hem niet gebood te spreken, of die in den naam van andere goden spreekt, die profeet zal sterven".

Indien er een valse Profeet zou opstaan die de profetie in Deut 18:18 ("Een Profeet zal ik voor hen verwekken uit het midden van hun broeders, aan u gelijk; en Ik zal inderdaad Mijn woorden in zijn mond leggen, en hij zal stellig tot hen spreken alles wat Ik hem gebieden zal") zou opeisen, zou hij een goddelijke straf oplopen. Zijn plan zou worden verijdeld en hij zou de dood vinden. Als de Profeet Mohammed (vzmh) een valse Profeet zou zijn, zou hij volgens de Bijbel een goddelijke straf moeten krijgen in de vorm van de dood.

Aangezien Mohammed (vzmh) een dergelijke straf niet heeft gehad, is zijn profeetschap niet vals (en of door de Satan misleid).

Profeet Mohammed (vzmh) heeft vanaf het begin van zijn missie tegenstand ondervonden. In het begin van zijn Profeetschap stons hij er zelfs alleen voor. Zijn tegenstanders wilden hem doden, en hebben daar zelfs oorlogen over gevoerd. Iedere poging echter, om de Profeet (vzmh) te doden, leidde tot meer succes voor de Islam en de Moslims.

Wa Ale'ykoem a Selaam.

 

 

The Believers In Their Mutual Friendship, Mercy & Afflection Are Like One Body: If Any Part Of It Complains, The Rest Of The Body Will Also Stay Awake In Pain.
Terug naar boven
anouar Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 28 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 86
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 februari 2004 om 01:50

 

salem haleykoum,

Om te beginnen heel scherp opgemerkt mijn zuster leyla!, dat zet gelijk ook de toon, je moet niet naar specifieke stukken kijken maar naar het geheel.

weet je ik ben niet zo bekend in de vertellingen in de bijbel en de islam, maar ik vind liber wel erg zwak. Jij bent nu degene die afgaat op een verhaal van een ander.Zoek zelf naar dingen ipv op internet te zoeken, want op internet kan je ook zat verhalen vindne wrom de bijbel niet kopt. Je moet je realiseren dat beidegeloven niet zomaar te weerleggen zijn, het gaat er meer om je open te ogen en kies voor het geloof waarvan je denkt dat dat het beste is. Ten tweede je voert helemaal geen argumenten aan, je neemt steeeds de bijbel als leidraad, wie zegt dat de bijbel wel helemaal correct is? Tevens je wilt het geloof weer in een kwaaddaglich stellen door het verhaal van de dief erbij te halen, maar je haalt het totaal uit zijn context, je moet niet zomaar een stukje citeren en zeggen, kijk hoe slecht het geloof is!beetje zwak. Al bij al vind ik het niet echt heel sterk sorry. En probeer ff een keer je eigen intelligentie te gebruiken in plaats van klakkeloos stukken van het internet te kopi�ren en te plakken. De gene die dit heeft geschreven voelt zich bedreigt door de islam en zoekt naar dingen om het geloof aan te vallen. Hij ziet dat ons geloof steeds sterker wordt en dat de christenen steeds zwakker worden.

Terug naar boven
liber Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 11 januari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 89
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 februari 2004 om 18:58
In eerste instantie geplaatst door Leyla

A Selam oe Ale'ykoem,

Deuterononmium 18:20 vermeldt dat een valse Profeet gedood zal worden:

"Maar een Profeet die overmoedig genoeg is om in Mijn naam een woord te spreken, dat Ik hem niet gebood te spreken, of die in den naam van andere goden spreekt, die profeet zal sterven".

Indien er een valse Profeet zou opstaan die de profetie in Deut 18:18 ("Een Profeet zal ik voor hen verwekken uit het midden van hun broeders, aan u gelijk; en Ik zal inderdaad Mijn woorden in zijn mond leggen, en hij zal stellig tot hen spreken alles wat Ik hem gebieden zal") zou opeisen, zou hij een goddelijke straf oplopen. Zijn plan zou worden verijdeld en hij zou de dood vinden. Als de Profeet Mohammed (vzmh) een valse Profeet zou zijn, zou hij volgens de Bijbel een goddelijke straf moeten krijgen in de vorm van de dood.

Aangezien Mohammed (vzmh) een dergelijke straf niet heeft gehad, is zijn profeetschap niet vals (en of door de Satan misleid).

Profeet Mohammed (vzmh) heeft vanaf het begin van zijn missie tegenstand ondervonden. In het begin van zijn Profeetschap stons hij er zelfs alleen voor. Zijn tegenstanders wilden hem doden, en hebben daar zelfs oorlogen over gevoerd. Iedere poging echter, om de Profeet (vzmh) te doden, leidde tot meer succes voor de Islam en de Moslims.

Wa Ale'ykoem a Selaam.

 

 

Is de profeet Mohammed dan niet vergiftigd door een joodse vrouw?

Terug naar boven
liber Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 11 januari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 89
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 februari 2004 om 19:05
In eerste instantie geplaatst door anouar

 

salem haleykoum,

Om te beginnen heel scherp opgemerkt mijn zuster leyla!, dat zet gelijk ook de toon, je moet niet naar specifieke stukken kijken maar naar het geheel.

weet je ik ben niet zo bekend in de vertellingen in de bijbel en de islam, maar ik vind liber wel erg zwak. Jij bent nu degene die afgaat op een verhaal van een ander.Zoek zelf naar dingen ipv op internet te zoeken, want op internet kan je ook zat verhalen vindne wrom de bijbel niet kopt. Je moet je realiseren dat beidegeloven niet zomaar te weerleggen zijn, het gaat er meer om je open te ogen en kies voor het geloof waarvan je denkt dat dat het beste is. Ten tweede je voert helemaal geen argumenten aan, je neemt steeeds de bijbel als leidraad, wie zegt dat de bijbel wel helemaal correct is? Tevens je wilt het geloof weer in een kwaaddaglich stellen door het verhaal van de dief erbij te halen, maar je haalt het totaal uit zijn context, je moet niet zomaar een stukje citeren en zeggen, kijk hoe slecht het geloof is!beetje zwak. Al bij al vind ik het niet echt heel sterk sorry. En probeer ff een keer je eigen intelligentie te gebruiken in plaats van klakkeloos stukken van het internet te kopi�ren en te plakken. De gene die dit heeft geschreven voelt zich bedreigt door de islam en zoekt naar dingen om het geloof aan te vallen. Hij ziet dat ons geloof steeds sterker wordt en dat de christenen steeds zwakker worden.

Je moet zelf op zoek gaan naar antwoorden zeg je. Ik ga op zoek en ik draag ondersteunend materiaal voor mijn mening aan, daar is niets mis mee. Voor de rest zeg ik dat de bijbel correct is en meer dan ��n miljard christenen met mij. Waarom zul je je afvragen, omdat de bijbel over een periode van 1500 jaar door 66 verschillende schrijvers die in overeenstemming met elkaar zijn, opgetekent is met honderden profeti�n die tot in detail uitgekomen zijn. Je leest de almacht van God er in. Degene die het stuk heeft geschreven voeld zich terecht bedreigd en probeert moslims in te laten zien waarom hij en vele andere christenen zich bedreigd voelen, en tegelijkertijd waarom hij bezorgd is om deze moslims. Ik zou zo zeggen, onderzoek of de schrijver gelijk heeft of niet.

Terug naar boven
liber Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 11 januari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 89
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 februari 2004 om 19:16

Dat Mohammed een valse profeet is blijkt al wel als je weet wat zijn laatste woorden waren:

Boechari, Deel 1, #427 "Moge Allah de christenen en de joden vervloeken..."

De laatste woorden van Jezus over de mensen die Hem vermoord hebben waren:

Lucas 23:33 En toen zij aan de plaats gekomen waren, die Schedel genoemd wordt, kruisigden zij Hem daar en ook de misdadigers, de ene aan zijn rechterzijde en de andere aan zijn linkerzijde. 34 En Jezus zeide: Vader, vergeef het hun, want zij weten niet wat zij doen.

Wie kiezen jullie?????

 

 

Terug naar boven
RedNas Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 13 januari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 23
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 februari 2004 om 21:10
Liber,

In de Heilige Qor'aan staat het volgende:
Al Baqarah, 63
Voorzeker, de gelovigen, de Joden, de Christenen en de Sabianen - Wie onder hen ook in Allah en de Laatste Dag geloven en goede daden verrichten, zullen hun beloning bij hun Heer ontvangen en er zal geen vrees over hen komen, noch zullen zij treuren.

Terug naar boven
Leyla Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 29 augustus 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 302
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 februari 2004 om 21:28

A Selam oe Ale'ykoem,

Ik heb nog iets gevonden wat betreft de Profetie�n over Mohammed (vzmh) in de Bijbel.

Het Oude Testament:

Het is bekend dat Mohammed (vzmh) zijn eerste openbaring ontving in de grot "Al Hira". In de grot sprak de engel Gabri�l tegen Mohammed (vzmh) en zei:

"Lees (Iqra)", en Mohammed (vzmh) antwoordde: "Ik kan niet lezen". (Sahih Boecharie)

In Jesaja 29:12 staat: "Of men geeft het boek aan een die niet kan lezen, zeggende lees toch dit, en hij zegt: ik kan niet lezen".

Dit vers wordt ondersteunt door Deut 18:18 waarin God het volgende aan Mozes openbaarde:

".....Ik zal inderdaad mijn woorden in zijn mond leggen, en hij zal stellig tot hen spreken alles wat ik hem gebieden zal".

Deze Bijbelse tekst stelde Mozes dus op de hoogte van het feit dat de aangekondigde Profeet analfabeet zou zijn. Een van de bijnamen van Mohammed (vzmh) is "Oemmi", wat "ongeletterde" betekend.

De allereerste Qoea'an-vers luidt als volgt:

"Lees, in de naam van uw Heer, Die schiep, Die de mens uit geronnen bloed schiep. Lees, want uw Heer is de meest Eerbied waardige". Soerat Al-Alaq (96:1-3)

Verder; in Deuteronium 33:1-2 lezen we het volgende:

"Dit is de zegen, met welken Mozes, de man Gods, de kinderen van Isra�ls gezegend heeft voor zijnen dood. Hij zeide dan: De Heere is van Sinai gekomen, en is hun lieden opgegeaan van Seir; Hij is blinkend verschenen van het gebergte Paran, en is aangekomen met tienduizenden der heiligen; aan zijn rechterzijde was eene vurige wet aan hen".

Ook in dit vers vinden wij sporen van de aankondiging van de profeet Mohammed (vzmh). Paran (Arabisch: Faran) is de naam van de heuvel die tussen Mekka en Medina ligt. Arabische aardrijkskundigen hebben dezelfde naam voor dit gebied aangehouden.

Een plaats op weg van Mekka naar Medina heet het dal van Fatima. Wanneer karavanen hier uitrusten, komen de kinderen uit de buurt om bloemen te verkopen. Op de vraag waar de bloemen vandaan komen, antwoorden de kinderen: "Min bariyyat Faran", d.w.z. uit de woestijn van Faran.

Het Oude Testament bevestigd dat de stamvader van Mohammed (vzmh) ook in deze streek woonde:

Genesis 21:20-21 luidt namelijk: "En God was met de jongen en hij groeide op; hij ging in de woestijn wonen en werd een boogschutter. En hij woonde in de woestijn Paran, en zijn moeder nam voor hem een vrouw uit het land Egypte".

De heuvel Paran en de streek eromheen is de plaats waar Isma�l (de voorvader van de Profeet) heeft geleefd, en zijn vader Ibrahim heeft geholpen met het bouwen van de Ka'aba. Vandaag de dag is het een jaarlijks bedevaartsoord voor miljoenen mensen.

Deut. 33:1-2 meldt vervolgens: ".....en is aangekomen met tienduizenden der heiligen....".

Soms schrijft men tienduizenden of zoals de Jehova getuigen "myriade". In de Hebreeuwse Bijbel staat daarentegen gewoon het getal tienduizend.

De Profeet Mohammed (vzmh) kwam, zoals in Deut. 33:1-2 werd voorspeld, met tienduizend ware oprechte gelovigen de stad Mekka binnen. De openbaring van de Qora'an duurde ongeveer 25 aar. Deze gebeurtenis geschiedde nadat de Qora'an op ��n vers na totaal geopenbaard was. Dat is wat bedoeld wordt met: "....aan zijne rechterzijde was eene vurige wet aan hen".

 

Het Nieuwe Testament:

Jezus beschouwde zichzelf als een voorbode van een grote profeet, die nog zou komen. Johannes 16:12-13 zegt hier het volgende over: "Nog veel heb ik u te zeggen, maar gij kunt het thans niet dragen; doch wanneer Hij komt, de Geest der waarheid, zal hij de weg wijzen tot de volle waarheid; want hij zal niet uit zichzelf spreken, maar al wat Hij hoort, zal Hij spreken en de toekomst zal Hij verkondigen".

Vraag luidt dan, wie de "Geest der Waarheid" is. Veel Christenen beweren dat hiermee de Heilige Geest bedoelt wordt. Volgens Johannes 14:16 spreekt Jezus over een andere: "En ik zal de Vader bidden, en Hij zal u enen andere Trooster geven".

Op de vraag wie deze Trooster is, lezen we in Johannes 14:26 dat deze Trooster de Heilige Geest is: "Maar de trooster, de Heilige Geest welken de vader zenden zal in mijnen naam, die zal u alles leren, en zal u indachtig makken alles wat ik u gezegd heb".

Als met deze tekst daadwerkelijk de heilige geest bedoeld wordt, dan ontstaat de vraag: Was er in de tijd van Jezus geen heilige geest? Waarom bad Jezus om de heilige geest? 

De Christelijke leer onderwijst namelijk dat de heilige geest vanaf de geboorte van Jezus aldoor bij hem aanwezig was. Hij kan het dus niet zijn! Wat wordt dan bedoeld met "andere" in Johannes 14:16? Als Christenen namelijk in ��n heilige geest geloven, dan spreken deze teksten de Christelijke leer tegen. Volgens deze tekst moeten zij dan in twee Heilige geesten geloven!

Jezus doelt hiermee dus op een andere Profeet, want in de Griekse Bijbel betekend het woord "Periclytos" de "prijzenswaardige". Men heeft echter het woord "Periclystos" veranderd in "Parecletos", wat "De Trooster" betekend.  

Als in de bovenstaande Bijbelteksten toch de Heilige Geest bedoeld wordt, dan klopt het ook niet met het Griekse woord voor "geest". Het Griekse woord voor geest is namelijk "Pneuma". "Dit lijkt niet op het woord wat gebruikt wordt in de Griekse Bijbel, want Jezus heeft nooit "andere Pneuma" gezegd. Jezus heeft het woord "Fhiriclit" gezegd. Het woord "Fhericlit" komt oorspronkelijk uit het Armeens, de taal die Jezus gesproken heeft. "Fhericlit" betekend "de prijzenswaardige".

Het Arabische woord hiervoor is Ahmed, ��n van de namen van Profeet Mohammed (vzmh). Omdat de mensen vragen hierover stelden, heeft jezus waarcshijnlijk ook de betekenis van deze naam gegeven, dat uiteindelijk in het Evangelie werd opgenomen:

De eerste brief van Johannes 4:1-2-3 legt de betekenis van het woord "geest" uit. Hierin wordt verklaard dat dit woord "profeet" betekend:

"Geliefden gelooft niet enen in elke geest, maar beproeft de geesten of zij uit God zijn; want vele valse profeten zijn uitgegaan in de wereld. Hieraan kent gij den geest Gods: alle geest die belijdt dat Jezus Christus in het vlees gekomen is, die is uit God; en alle geest die niet belijdt dat Jezus Christus in het vlees gekomen is die is uit God niet; maar dit is de geest van den Anti Christ, welke geest gij gehoord hebt dan komen zal en is nu al rede in de wereld".

Hieruit blijkt dat "geest" toch "profeet" betekend. Bovendien wordt in deze tekst een komende profeet aangekondigd.

Wa Ale'ykoem a Selaam

 

 

 

 

The Believers In Their Mutual Friendship, Mercy & Afflection Are Like One Body: If Any Part Of It Complains, The Rest Of The Body Will Also Stay Awake In Pain.
Terug naar boven
Leyla Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 29 augustus 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 302
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 februari 2004 om 21:43
In eerste instantie geplaatst door liber

Dat Mohammed een valse profeet is blijkt al wel als je weet wat zijn laatste woorden waren:

Boechari, Deel 1, #427 "Moge Allah de christenen en de joden vervloeken..."

De laatste woorden van Jezus over de mensen die Hem vermoord hebben waren:

Lucas 23:33 En toen zij aan de plaats gekomen waren, die Schedel genoemd wordt, kruisigden zij Hem daar en ook de misdadigers, de ene aan zijn rechterzijde en de andere aan zijn linkerzijde. 34 En Jezus zeide: Vader, vergeef het hun, want zij weten niet wat zij doen.

Wie kiezen jullie?????

 

 

Beste Liber,

In de laatste toespraak van de profeet Mohammed (vzmh), richtte hij zich tot zijn volk en zei:

"Emigranten, wees goed voor de helpers, want zij hebben veel voor mij betekend. Zij boden mij de schuilplaats die ik nodig had. Dus prijs het goede in hen en zie hun fouten over het hoofd".

De laatste woorden van de Profeet Mohammed (vzmh) was een antwoord op een vraag die de mensen om hem heen niet hoorden. Met zijn hoofd op zijn vrouw Aicha's (ra) borst, zei hij namelijk:

"Bal al-Rafiqoe'-A'ala"  =  "Nee, maar de meest verheven metgezel".

Aicha (ra) besefte toen, dat hem de keuze was gegeven en dat hij ervoor had gekozen zich bij zijn Heer te voegen.

Groetjes Leyla.

The Believers In Their Mutual Friendship, Mercy & Afflection Are Like One Body: If Any Part Of It Complains, The Rest Of The Body Will Also Stay Awake In Pain.
Terug naar boven
liber Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 11 januari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 89
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 februari 2004 om 23:58
In eerste instantie geplaatst door Leyla

A Selam oe Ale'ykoem,

Ik heb nog iets gevonden wat betreft de Profetie�n over Mohammed (vzmh) in de Bijbel.

Het Oude Testament:

Het is bekend dat Mohammed (vzmh) zijn eerste openbaring ontving in de grot "Al Hira". In de grot sprak de engel Gabri�l tegen Mohammed (vzmh) en zei:

"Lees (Iqra)", en Mohammed (vzmh) antwoordde: "Ik kan niet lezen". (Sahih Boecharie)

In Jesaja 29:12 staat: "Of men geeft het boek aan een die niet kan lezen, zeggende lees toch dit, en hij zegt: ik kan niet lezen".

Ik zal even het hele stukje citeren, want je pakt alleen wat je goed uitkomt. Dit vers gaat over de geestelijk verblinden. Het bewijst wel dat Mohammed misschien kennis had van de bijbel toen hij de koran bedacht.

Tegen de geestelijk verblinden
Verbaast u en weest verbaasd, verblindt u en weest blind, � zij zijn dronken, maar niet van wijn; zij waggelen, maar niet van bedwelmende drank �. 10 Want de HERE heeft een geest van diepe slaap over u uitgestort en Hij heeft uw ogen, de profeten, toegesloten en uw hoofden, de zieners, omhuld. 11 Zo werd het gezicht van dit alles voor u als de woorden van een verzegeld boek, dat men aan iemand geeft, die lezen kan, terwijl men zegt: Lees dit eens; maar hij antwoordt: Ik kan niet, want het is verzegeld. 12 Of het boek wordt gegeven aan iemand die niet lezen kan, terwijl men zegt: Lees dit eens; maar hij antwoordt: Ik kan niet lezen.

Dit vers wordt ondersteunt door Deut 18:18 waarin God het volgende aan Mozes openbaarde:

".....Ik zal inderdaad mijn woorden in zijn mond leggen, en hij zal stellig tot hen spreken alles wat ik hem gebieden zal".

Deze Bijbelse tekst stelde Mozes dus op de hoogte van het feit dat de aangekondigde Profeet analfabeet zou zijn. Een van de bijnamen van Mohammed (vzmh) is "Oemmi", wat "ongeletterde" betekend.

Wel het hele vers en context citeren.

14 want deze volken, die gij verdrijven zult, luisteren naar wichelaars en waarzeggers, maar u heeft de HERE, uw God, dit niet toegelaten. 15 Een profeet uit uw midden, uit uw broederen, zoals ik ben, zal de HERE, uw God, u verwekken; naar hem zult gij luisteren. 16 Juist zoals gij van de HERE, uw God, gevraagd hebt op Horeb, op de dag der samenkomst, toen gij zeidet: Ik wil niet langer de stem van de HERE, mijn God, horen en dit grote vuur niet langer zien, opdat ik niet sterve. 17 Toen zeide de HERE tot mij: Het is goed, wat zij gesproken hebben; 18 een profeet zal Ik hun verwekken uit het midden van hun broederen, zoals gij zijt; Ik zal mijn woorden in zijn mond leggen, en hij zal alles tot hen zeggen, wat Ik hem gebied.

Sinds wanneer zijn deze broederen arabieren? En sinds wanneer geloof jij dat Allah een profeet verwekt? Ik zal nog even een vers citeren die naar deze zelfde profeet verwijst:

Jesaja 9,5

Want een Kind is ons geboren, een Zoon is ons gegeven, en de heerschappij rust op zijn schouder en men noemt hem Wonderbare Raadsman, Sterke God, Eeuwige Vader, Vredevorst.

Een geboren mens die God is en tegelijkertijd wonderbare raadsman oftewel profeet. Dit vers en ook het vers wat jij gaf duiden op de messias, de verlosser Jezus Christus.

En dan nog een tekst uit het nieuwe testament die verwijst naar de tekst die jij gaf:
Handelingen 3:17-23:
�En nu, broeders, ik weet, dat gij uit onkunde hebt gehandeld, gelijk ook uw oversten; maar zo heeft God in vervulling doen gaan wat Hij bij monde van alle profeten tevoren geboodschapt had, dat zijn Christus moest lijden. Komt dan tot berouw en bekering, opdat uw zonden uitgedelgd worden, opdat er tijden van verademing mogen komen van het aangezicht des Heren, en Hij de Christus, die voor u tevoren bestemd was, Jezus, zende; Hem moest de hemel opnemen tot de tijden van de wederoprichting aller dingen, waarvan God gesproken heeft bij monde van zijn heilige profeten, van oudsher. Mozes toch heeft gezegd: �De Here God zal u een profeet doen opstaan uit uw broeders, gelijk mij: naar hem zult gij horen in alles wat hij tot u spreken zal; en het zal geschieden, dat alle ziel, die naar deze profeet niet hoort, uit het volk zal worden uitgeroeid.��

 

De allereerste Qoea'an-vers luidt als volgt:

"Lees, in de naam van uw Heer, Die schiep, Die de mens uit geronnen bloed schiep. Lees, want uw Heer is de meest Eerbied waardige". Soerat Al-Alaq (96:1-3)

Verder; in Deuteronium 33:1-2 lezen we het volgende:

"Dit is de zegen, met welken Mozes, de man Gods, de kinderen van Isra�ls gezegend heeft voor zijnen dood. Hij zeide dan: De Heere is van Sinai gekomen, en is hun lieden opgegeaan van Seir; Hij is blinkend verschenen van het gebergte Paran, en is aangekomen met tienduizenden der heiligen; aan zijn rechterzijde was eene vurige wet aan hen".

Ook in dit vers vinden wij sporen van de aankondiging van de profeet Mohammed (vzmh). Paran (Arabisch: Faran) is de naam van de heuvel die tussen Mekka en Medina ligt. Arabische aardrijkskundigen hebben dezelfde naam voor dit gebied aangehouden.
Een plaats op weg van Mekka naar Medina heet het dal van Fatima. Wanneer karavanen hier uitrusten, komen de kinderen uit de buurt om bloemen te verkopen. Op de vraag waar de bloemen vandaan komen, antwoorden de kinderen: "Min bariyyat Faran", d.w.z. uit de woestijn van Faran.
 
  1. Dit is de zegen, waarmede Mozes, de man Gods, de Isra�lieten v��r zijn sterven gezegend heeft. Hij zeide: �De HERE is gekomen van Sina� en over hen opgegaan uit Se�r; Hij is in lichtglans verschenen van het gebergte Paran en gekomen uit het midden van heilige tienduizenden; aan zijn rechterzijde zagen zij een brandend vuur. Ja, Hij heeft de volken lief; al zijn heiligen � in uw hand zijn zij, aan uw voeten legeren zij zich, vangen iets op van uw woorden. Mozes heeft ons de wet geboden, een bezit voor de gemeente van Jakob. Hij werd Koning in Jesurun, toen de hoofden van het volk bijeenkwamen, de stammen van Isra�l alle tezamen.� (Deuteronomium 33:1-5).

 Moslims nemen vaak het tweede vers van deze tekst en beweren dat toen de HERE van Sina� kwam, hij via Mozes kwam; toen hij opstond van Se�r, hij in Jezus kwam; en toen hij verscheen van de berg Paran en met tienduizenden heiligen kwam, hij in Mohammed kwam. Deze studie biedt geen exegese van deze verzen, maar het is zeer duidelijk van de context dat deze tekst naar Jahweh en niet naar Mozes of iemand anders verwijst! De islamitische interpretatie van dit vers is absurd. Behalve dit, is het gebaseerd op de fout dat berg Paran ergens op het Arabische Schiereiland niet ver van Mekka is. Iedere student van bijbelse geografie weet dat de twee bergen (Se�r en Sina�) en het gebergte Paran op het Sina� Schiereiland, ongeveer 1.000 km van Mekka verwijderd liggen.

Dichtbij? 1000 km!

 

Het Oude Testament bevestigd dat de stamvader van Mohammed (vzmh) ook in deze streek woonde:

Genesis 21:20-21 luidt namelijk: "En God was met de jongen en hij groeide op; hij ging in de woestijn wonen en werd een boogschutter. En hij woonde in de woestijn Paran, en zijn moeder nam voor hem een vrouw uit het land Egypte".

De heuvel Paran en de streek eromheen is de plaats waar Isma�l (de voorvader van de Profeet) heeft geleefd, en zijn vader Ibrahim heeft geholpen met het bouwen van de Ka'aba. Vandaag de dag is het een jaarlijks bedevaartsoord voor miljoenen mensen.

Los van het feit dat Paran 1000 kilometer van Mekka ligt en het niet om een heuvel gaat maar om een woestijn zoals je in de bijbel kunt lezen(de bijbel die nu ineens als bron gebruikt om te proberen aan te tonen dat Mohammed een waar profeet is), is de jongen die hier omschreven wordt Ismael, de zoon van Hagar. Lees maar na.

Deut. 33:1-2 meldt vervolgens: ".....en is aangekomen met tienduizenden der heiligen....".

Soms schrijft men tienduizenden of zoals de Jehova getuigen "myriade". In de Hebreeuwse Bijbel staat daarentegen gewoon het getal tienduizend.

De Profeet Mohammed (vzmh) kwam, zoals in Deut. 33:1-2 werd voorspeld, met tienduizend ware oprechte gelovigen de stad Mekka binnen. De openbaring van de Qora'an duurde ongeveer 25 aar. Deze gebeurtenis geschiedde nadat de Qora'an op ��n vers na totaal geopenbaard was. Dat is wat bedoeld wordt met: "....aan zijne rechterzijde was eene vurige wet aan hen".


Je zoekt het wel ver allemaal
Nogmaals:
Moslims nemen vaak het tweede vers van deze tekst en beweren dat toen de HERE van Sina� kwam, hij via Mozes kwam; toen hij opstond van Se�r, hij in Jezus kwam; en toen hij verscheen van de berg Paran en met tienduizenden heiligen kwam, hij in Mohammed kwam. Deze studie biedt geen exegese van deze verzen, maar het is zeer duidelijk van de context dat deze tekst naar Jahweh en niet naar Mozes of iemand anders verwijst!

Het Nieuwe Testament:

Jezus beschouwde zichzelf als een voorbode van een grote profeet, die nog zou komen. Johannes 16:12-13 zegt hier het volgende over: "Nog veel heb ik u te zeggen, maar gij kunt het thans niet dragen; doch wanneer Hij komt, de Geest der waarheid, zal hij de weg wijzen tot de volle waarheid; want hij zal niet uit zichzelf spreken, maar al wat Hij hoort, zal Hij spreken en de toekomst zal Hij verkondigen".

Vraag luidt dan, wie de "Geest der Waarheid" is. Veel Christenen beweren dat hiermee de Heilige Geest bedoelt wordt. Volgens Johannes 14:16 spreekt Jezus over een andere: "En ik zal de Vader bidden, en Hij zal u enen andere Trooster geven".

Op de vraag wie deze Trooster is, lezen we in Johannes 14:26 dat deze Trooster de Heilige Geest is: "Maar de trooster, de Heilige Geest welken de vader zenden zal in mijnen naam, die zal u alles leren, en zal u indachtig makken alles wat ik u gezegd heb".

Als met deze tekst daadwerkelijk de heilige geest bedoeld wordt, dan ontstaat de vraag: Was er in de tijd van Jezus geen heilige geest? Waarom bad Jezus om de heilige geest? 

De Christelijke leer onderwijst namelijk dat de heilige geest vanaf de geboorte van Jezus aldoor bij hem aanwezig was. Hij kan het dus niet zijn! Wat wordt dan bedoeld met "andere" in Johannes 14:16? Als Christenen namelijk in ��n heilige geest geloven, dan spreken deze teksten de Christelijke leer tegen. Volgens deze tekst moeten zij dan in twee Heilige geesten geloven!

Jezus doelt hiermee dus op een andere Profeet, want in de Griekse Bijbel betekend het woord "Periclytos" de "prijzenswaardige". Men heeft echter het woord "Periclystos" veranderd in "Parecletos", wat "De Trooster" betekend.  

Als in de bovenstaande Bijbelteksten toch de Heilige Geest bedoeld wordt, dan klopt het ook niet met het Griekse woord voor "geest". Het Griekse woord voor geest is namelijk "Pneuma". "Dit lijkt niet op het woord wat gebruikt wordt in de Griekse Bijbel, want Jezus heeft nooit "andere Pneuma" gezegd. Jezus heeft het woord "Fhiriclit" gezegd. Het woord "Fhericlit" komt oorspronkelijk uit het Armeens, de taal die Jezus gesproken heeft. "Fhericlit" betekend "de prijzenswaardige".

Het Arabische woord hiervoor is Ahmed, ��n van de namen van Profeet Mohammed (vzmh). Omdat de mensen vragen hierover stelden, heeft jezus waarcshijnlijk ook de betekenis van deze naam gegeven, dat uiteindelijk in het Evangelie werd opgenomen:



Waar beweert de christelijke leer dat de Heilige Geest altijd al aanwezig was?

Johannes14:16 De Griekse naam �parakleet� (parakletos) betekent letterlijk: �ernaast geroepen�.

Het is juist het besef van zwakte, de afhankelijkheid van de mens waarop Gods Geest te hulp komt, net zoals een moeder de �ernaast geroepene� is wanneer haar kind zijn eerste stappen maakt in zijn levensverkenning en daarbij dreigt om te vallen.

Het werkwoord parakaleoo wordt op vele manieren vertaald, en elke vertaling geeft een kenmerk van de Parakleet weer:

-         vertroosten

-         terzijde staan (als advocaat)

-         bemoedigen, opbeuren

-         vermanen, terechtwijzen.

Een heel goede vertaling van Parakleet is: Expert in helpen.

Het Griekse woord voor �een andere� (allos) betekent dat de Heilige Geest nu in de gelovige hetzelfde werk doet als de verheerlijkte Christus in de hemel voor de gelovige doet.

 

14/16‑17 De Here Jezus spreekt hier over de tijd waarin we nu leven, en die op dat moment nog toekomst is. Deze woorden slaan dus heel bijzonder op onze eigen situatie en daarom is het goed om te beklemtonen wat hier over Hem wordt gezegd:

             . HIJ is het antwoord op het gebed van Jezus tot de Vader, vs.16

             . HIJ wordt �een andere Trooster� genoemd, vs.16

             . HIJ woont voortdurend bij de gelovige, vs.16

             . HIJ wordt genoemd �Geest der waarheid,� vs.17

             . HIJ is onbekend aan �de wereld,� vs.17

             . HIJ neemt zijn intrek bij de gelovige, vs.17.

Een gelovige zonder de Heilige Geest is dus iets abnormaals, wat voorkwam in Hand. 19:2 en waarover Paulus zich uitermate verbaasde.

De eerste brief van Johannes 4:1-2-3 legt de betekenis van het woord "geest" uit. Hierin wordt verklaard dat dit woord "profeet" betekend:

"Geliefden gelooft niet enen in elke geest, maar beproeft de geesten of zij uit God zijn; want vele valse profeten zijn uitgegaan in de wereld. Hieraan kent gij den geest Gods: alle geest die belijdt dat Jezus Christus in het vlees gekomen is, die is uit God; en alle geest die niet belijdt dat Jezus Christus in het vlees gekomen is die is uit God niet; maar dit is de geest van den Anti Christ, welke geest gij gehoord hebt dan komen zal en is nu al rede in de wereld".

Hieruit blijkt dat "geest" toch "profeet" betekend. Bovendien wordt in deze tekst een komende profeet aangekondigd.

Hier wordt uigelegd hoe je Gods Geest kunt beproeven zoals je kunt lezen. Dit vers zegt ook dat Mohammed een valse profeet is, wist je dat? Lees nog maar eens goed.

Slotwoord:

Probeer niet je gelijk te bewijzen op grond van geschriften die je van valsheid beschuldigt, dat maakt je niet een geloofwaardig moslim.

Gr. Liber

Terug naar boven
liber Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 11 januari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 89
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 februari 2004 om 00:14
In eerste instantie geplaatst door Leyla

In eerste instantie geplaatst door liber

Dat Mohammed een valse profeet is blijkt al wel als je weet wat zijn laatste woorden waren:

Boechari, Deel 1, #427 "Moge Allah de christenen en de joden vervloeken..."

De laatste woorden van Jezus over de mensen die Hem vermoord hebben waren:

Lucas 23:33 En toen zij aan de plaats gekomen waren, die Schedel genoemd wordt, kruisigden zij Hem daar en ook de misdadigers, de ene aan zijn rechterzijde en de andere aan zijn linkerzijde. 34 En Jezus zeide: Vader, vergeef het hun, want zij weten niet wat zij doen.

Wie kiezen jullie?????

 

 

Beste Liber,

In de laatste toespraak van de profeet Mohammed (vzmh), richtte hij zich tot zijn volk en zei:

"Emigranten, wees goed voor de helpers, want zij hebben veel voor mij betekend. Zij boden mij de schuilplaats die ik nodig had. Dus prijs het goede in hen en zie hun fouten over het hoofd".

De laatste woorden van de Profeet Mohammed (vzmh) was een antwoord op een vraag die de mensen om hem heen niet hoorden. Met zijn hoofd op zijn vrouw Aicha's (ra) borst, zei hij namelijk:

"Bal al-Rafiqoe'-A'ala"  =  "Nee, maar de meest verheven metgezel".

Aicha (ra) besefte toen, dat hem de keuze was gegeven en dat hij ervoor had gekozen zich bij zijn Heer te voegen.

Groetjes Leyla.

Ik heb het dan ook niet over zijn laatste toespraak, ik heb het over zijn laatste woorden op zijn sterfbed waarin hij terecht kwam omdat hij was vergiftigd.

Terug naar boven
anouar Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 28 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 86
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 februari 2004 om 19:37

weet je liber ik laat het discussieren over dit soort dingen aan anderen over, zoals ik al zei ben ik onwetend, maar ik kan wel zeggen dat je heel veel lef hebt. Je komt hier en beweert dat mohammed(vrede zij met hem) een neppe profeet is, dat de islam nep is, dat jouw geloof het ware geloof is. Je kan hier komen discussieren, maar jij toont geen respect meer. Een eigenschap van christenen? Wij moslims hebben geleerd: jij jouw geloof ik de mijne en laat dan verder maar aan Allah over wie er aan het juiste eind trekt. Zoals ik al zei dingen die je aanvoert zijn gene argumenten meer berust op feiten, maar puur hoe je het interpreteert.

Plus je beweert hierboven het volgende:Ik zal even het hele stukje citeren, want je pakt alleen wat je goed uitkomt. Jij zelf doet niks anders dan stukken uit de koran uit hun context halen, om zo het geloof aan te vallen op o.a. vijandigheid tegen anders gelovenden. Ga je nou eens realiseren dat ons geloof een vredig geloof is. Zeker in die tijd kenden ze geen geloof als de islam, ze waren goed tegen de ongelovigen, christenen daarentegen slachtten anders gelovenden uit. Met andere woorden je kan ophouden met het aanvallen op zogenaamde vijandigheid van de islam. Ik snap ook echt niet wat je doelstelling is, je kan zoals ik al eerder zei niet aantonene dat het incorrect is, misschien als je de bijbel er naast legt. Maar wie zegt dat de bijbel volledig klopt. Dus kom inhoudelijk discussies vormen over onduidelijkheden ipv het geloof op zo'n onrespectloze manier aantevallen. Me hart slaat over als ik je hoor zegge dat mohammed(vrede zij met hem) een valse profeet is, moge Allah je ogen openen en je laten inzien wat voor vreselijke dingen je zegt. En je hebt het wel steeds over die 1 miljard christenen met je! daarvan is 99% christen omdat ze zo zondig leven dat zij dit als hun enige kans zien om in de hemel te komen. Puus kansbereken.  Lekker slecht leven zeggen dat Jezus de zoon van God is en ik kom in de hemel, risico waard denken ze. Waarlijk jullie zijn allemaal dwalenden. Hoeveel van jullie zou een moslim kunnen zijn. Jullie moeten erkennen dat jullie niet aankunnen goed te leven. Dus je hebt een achterban van 1 miljard zondaars. Je wordt door iedereen met respect benaderd, maar moge Allah mij vergeve dat ik jou nu eens met wat minder respect benader. MAarheb niet het idee dat het minder gaat worden.

Terug naar boven
anouar Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 28 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 86
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 februari 2004 om 19:40
maar heb niet het idee dat het minder gaat worden jouw gedrag!
Terug naar boven
Leyla Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 29 augustus 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 302
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 februari 2004 om 22:02
In eerste instantie geplaatst door liber

 

Slotwoord:

Probeer niet je gelijk te bewijzen op grond van geschriften die je van valsheid beschuldigt, dat maakt je niet een geloofwaardig moslim.

Gr. Liber

Beste Liber,

Graag zou ik willen dat je mij niet als persoon aanvalt op hetgeen ik gepost heb, maar slechts kritiek levert op WAT ik geleverd heb! Zulk gedrag vind ik nogal zwak, en dat druk ik erg subtiel uit! Het feit dat je zo reageert, zegt denk ik meer over jou, dan over mij. Maar ik zal hier een volwassen houding aanhouden, en verder niet op jou als persoon ingaan.

Ik wens dan ook niet voor iets opgemaakt te worden (i.c. een ongeloofwaardige Moslim). Laten we dat oordeel aan God overlaten. Bij Voorbaat Dank!

Vriendelijke Groet, Leyla

 

The Believers In Their Mutual Friendship, Mercy & Afflection Are Like One Body: If Any Part Of It Complains, The Rest Of The Body Will Also Stay Awake In Pain.
Terug naar boven
Leyla Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 29 augustus 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 302
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 februari 2004 om 22:32
In eerste instantie geplaatst door liber

Wel het hele vers en context citeren.

(....) 18 een profeet zal Ik hun verwekken uit het midden van hun broederen, zoals gij zijt; Ik zal mijn woorden in zijn mond leggen, en hij zal alles tot hen zeggen, wat Ik hem gebied.

Sinds wanneer zijn deze broederen arabieren? En sinds wanneer geloof jij dat Allah een profeet verwekt? Ik zal nog even een vers citeren die naar deze zelfde profeet verwijst:

Jesaja 9,5

Want een Kind is ons geboren, een Zoon is ons gegeven, en de heerschappij rust op zijn schouder en men noemt hem Wonderbare Raadsman, Sterke God, Eeuwige Vader, Vredevorst.

Een geboren mens die God is en tegelijkertijd wonderbare raadsman oftewel profeet. Dit vers en ook het vers wat jij gaf duiden op de messias, de verlosser Jezus Christus.

En dan nog een tekst uit het nieuwe testament die verwijst naar de tekst die jij gaf:
Handelingen 3:17-23:
�En nu, broeders, ik weet, dat gij uit onkunde hebt gehandeld, gelijk ook uw oversten; maar zo heeft God in vervulling doen gaan wat Hij bij monde van alle profeten tevoren geboodschapt had, dat zijn Christus moest lijden. Komt dan tot berouw en bekering, opdat uw zonden uitgedelgd worden, opdat er tijden van verademing mogen komen van het aangezicht des Heren, en Hij de Christus, die voor u tevoren bestemd was, Jezus, zende; Hem moest de hemel opnemen tot de tijden van de wederoprichting aller dingen, waarvan God gesproken heeft bij monde van zijn heilige profeten, van oudsher. Mozes toch heeft gezegd: �De Here God zal u een profeet doen opstaan uit uw broeders, gelijk mij: naar hem zult gij horen in alles wat hij tot u spreken zal; en het zal geschieden, dat alle ziel, die naar deze profeet niet hoort, uit het volk zal worden uitgeroeid.��

 

 

Hallo,

De profeten die tussen Mozes en Jezus verschenen, konden evenals Jezus (omdat hij ook een Isra�liet was) geen aanspraak maken op deze profetie. Het volk waarnaar het woord hun verwijst, is het volk van Isra�l. Dus de profeet, zoals Mozes, moest uit het midden van "hun" broeders verschijnen.

Wie zijn "hun" broeders dan?

Profeet Ibrahim kreeg twee zonen: Isma�l en Isaac. Uit Isma�l zijn de Arabieren voortgekomen en uit Isaac de Isra�lieten. Uit deze twee broers zijn dus twee volkeren ontstaan. Dit houdt in dat de Isra�lieten en de Arabieren broeders zijn. Met het woord hun wordt naar de Arabieren verwezen. De Profetie in Deut. 18:18 ("Een profeet zal Ik voor hen verwekken uit het midden van hun broeders, aan u gelijk; en ik zal inderdaad Mijn woorden in zijn mond leggen, en hij zal stellig tot hen spreken alles wat Ik hem gebieden zal") gaat dan ook over niemand anders dan profeet Mohammed (vmzh). Mohammed is ook de enige die te vergelijken is met profeet Mozes.

"Waarlijk, Wij hebben tot u een booschapper gezonden, die getuige is, gelijk Wij een boodschapper tot Farao zonden". Soerat Al-Mozzammil (73:15)

Hier nog een aantal overeenkomsten tussen Mozes en Mohammed:

  • Mozes is evenals Mohammed geboren uit een moeder en een vader. Jezus werd geboren zonder vader.
  • Ook Mozes werd, net als Mohammed, door velen erkend als profeet. Jezus werd maar door enkelen erkend als profeet.
  • Mozes werd tijdens zijn leven aangesteld als de leider van de Isra�lieten. Jezus werd maar door 12 discipelen erkend en hun leraar. Mohammed (vzmh) werd net als Mozes door zijn hele volk erkend als profeet.
  • Mozes kreeg een wet die hij aan zijn volk moest verkondigen (Deuteronomuim 33:4). Jezus kwam niet met een wet, hij kwam alleen maar om te vervullen: "Meent niet, dat ik gekomen ben om de wet of de profeten te ontbinden; ik ben niet gekomen om te ontbinden, maar om te vervullen" (Mattheus 5:17). Mohammed (vzmh) kreeg net als Mozes ook een wet voor zijn volgelingen: "En spreek recht tussen hen naar hetgeen Allah u heeft geopenbaard" (Soerat Al-Maidah 5:49).
  • Mohammed en Mozes stierven een natuurlijke dood. Jezus werd door Allah (swt) verheven naar de hemel.

Hoe kan deze profetie dus over Jezus gaan, als de Christenen beweren dat Jezus de zoon van God is? Wanneer namelijk wordt volgehouden dat dit vers over Jezus gaat, dan moet erkend worden dat Jezus een profeet was en niet de zoon van God.

En nog ��n ding beste Liber: Verwekken = Het doen onstaan. Dus JA, ik geloof inderdaad dat Allah (swt) / God een Profeet kan doen ontstaan, net zoals wij allen ontstaan zijn!

Met vriendelijke groet, Leyla

The Believers In Their Mutual Friendship, Mercy & Afflection Are Like One Body: If Any Part Of It Complains, The Rest Of The Body Will Also Stay Awake In Pain.
Terug naar boven
Leyla Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 29 augustus 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 302
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 februari 2004 om 22:39

In eerste instantie geplaatst door liber

Ik heb het dan ook niet over zijn laatste toespraak, ik heb het over zijn laatste woorden op zijn sterfbed waarin hij terecht kwam omdat hij was vergiftigd.

Nogmaals:

De laatste woorden van de Profeet Mohammed (vzmh) was een antwoord op een vraag die de mensen om hem heen niet hoorden. Met zijn hoofd op zijn vrouw Aicha's (ra) borst, zei hij namelijk:

"Bal al-Rafiqoe'-A'ala"  =  "Nee, maar de meest verheven metgezel".

Aicha (ra) besefte toen, dat hem de keuze was gegeven en dat hij ervoor had gekozen zich bij zijn Heer te voegen.

Groetjes Leyla.

The Believers In Their Mutual Friendship, Mercy & Afflection Are Like One Body: If Any Part Of It Complains, The Rest Of The Body Will Also Stay Awake In Pain.
Terug naar boven
liber Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 11 januari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 89
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 februari 2004 om 23:39
In eerste instantie geplaatst door Leyla

In eerste instantie geplaatst door liber

 

Slotwoord:

Probeer niet je gelijk te bewijzen op grond van geschriften die je van valsheid beschuldigt, dat maakt je niet een geloofwaardig moslim.

Gr. Liber

Beste Liber,

Graag zou ik willen dat je mij niet als persoon aanvalt op hetgeen ik gepost heb, maar slechts kritiek levert op WAT ik geleverd heb! Zulk gedrag vind ik nogal zwak, en dat druk ik erg subtiel uit! Het feit dat je zo reageert, zegt denk ik meer over jou, dan over mij. Maar ik zal hier een volwassen houding aanhouden, en verder niet op jou als persoon ingaan.

Ik wens dan ook niet voor iets opgemaakt te worden (i.c. een ongeloofwaardige Moslim). Laten we dat oordeel aan God overlaten. Bij Voorbaat Dank!

Vriendelijke Groet, Leyla

 

Nee beste Leyla, dat is niet mijn intentie. Maar je gelijk proberen te bewijzen a.d.h.v geschriften die je verwerpt alszijnde ongeloofwaardig en vals is op zijn minst gezegd toch een beetje vreemd, vind jezelf ook niet? Dit maakt je niet geloofwaardig, maar eerder iemand die wanhopig punten probeert te scoren. Ik vind het best dat je de bijbel gebruikt om te proberen je gelijk aan te tonen, maar dan wil ik eerst dat je erkent dat de bijbel het waarlijke onvervalste woord van God is, alleen dan kun je de bijbel als geldige bron gebruiken om je gelijk aan te tonen.

Terug naar boven
Leyla Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 29 augustus 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 302
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 februari 2004 om 23:48

Beste Liber,

Waar heb je mij horen/zien zeggen dat de Bijbel een vals geschrift is? Ik zou zeggen: kijk goed uit je doppen, alvorens mij van iets te beschuldigen!

Ik probeer enkelt met teksten uit de Bijbel naar voren te halen dat ook daar, ja, in de Bijbel, de Profeet Mohammed (vzmh) als profeet voorspeld wordt! Het feit dat ik dat doe, weerlegt jouw argument dat ik de tekst van de Bijbel probeer neer te halen.

Mijn advies aan jou: lees ook tussen de regels door, en niet slechts datgeen wat je WIL lezen! Bij voorbaat dank!

Groeten Leyla!

The Believers In Their Mutual Friendship, Mercy & Afflection Are Like One Body: If Any Part Of It Complains, The Rest Of The Body Will Also Stay Awake In Pain.
Terug naar boven
anouar Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 28 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 86
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 februari 2004 om 00:23

Liber je bent echt blind door je geloof, het is niet erg maar waarom moet je ons opscheppen met jou problemen. Heb het vaker gehad dat ik met christenen praat over geloof en sommigen zijn zo blind dat ze niet meer rationeel zijn en niet meer weten wat ze zeggen. Daarentegen heb ik ook gesprekken met christenen die rationeel blijven. Het is jouw geloof, accepteer dat beleef het zoals jij het wilt. Maar val ons daar niet ermee lastig, het is goed als het in een dischussie vorm is zoals ik eerder zei, maar jij wilt hier mensen werven. Of je gelijk halen, maar je gaat hier geen gelijk halen! Leg je daarbij neer en probeer voor jezelf en anderen een goeie gelovige te zijn, wij maken onze eigen keus, je hebt duidelijk gemaakt wat je punt is. Maar je begint nu gewoon geobsedeerd te lijken. Dat is ff mijn mening en sorry dat ik zo bot doe, maar we moeten het leuk houden. En dan nu het volgende!

 

Je zegt tegen leyla dat zij eerst de bijbel moet accepteren en dan pas zich erop mag beroepen, jij doet continu hetzelfde met de koran, moet jij dan ook niet eerst de koran accepteren? En tevens leyla mag zich wel degelijk erop beroepen immers wij accepteren hele grote delen van de bijbel, maar niet alles. Als zij een stuk citeert wat wel in ons geloof is opgenomen is het haar goedrecht, tevens zal het een psychologisch reden hebben, want je bent zo geobsedeerd door je geloof dat als er ergens staat dat het een citaat uit de koran is, jij het al bij voorbaat verwerpt. Zij kiest er dan bewust voor om citaten uit de bijbel te kiezen om je bewust te maken van iets wat jij zelf niet hebt gezien, door die schelpen voor je ogen. Je moet vuur met vuur bestrijden. Merk op dat ik hier met bestijden niet letterlijk of vijandig bestrijden bedoel, maar bestrijden in de zin van je iets duidelijk te maken.

 

 

Terug naar boven
anouar Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 28 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 86
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 februari 2004 om 00:29

Nog 1 opmerking, kunnen we niet beter stoppen met deze discussies? Niemand bereikt er iets mee, ik bespeur alleen meer vijandigheid tussen de regels door! Een van de dingen die me juist aanspraken op dit forum toen ik er voor het eerst kwam, was de vriendelijkheid en warmte die je in ht dagelijkse leven helaas mist. Laten we het zo houden. Ik bedoel liber jij hebt jouw geloof wij de onze, we zijn allemaal oud genoeg om zelf te beslissen wat goed voor ons is. Ik geloof waarlijk dat jij een goed mens bent in de samenleving. Dus als ik af en toe vijandig overkwam is het niet helemaal zo bedoeld, maar ik wil je gewoon iets duidelijk maken.Ik heb namelijk het idee dat je je doel voorbijstreeft, het is namelijk niet aan jou om ons overtehalen, je hebt gedaan wat je als gelovige hoort te doen ons informeren en ons vervolgens erin vrij te laten. Ik kan me niet voorstellen het doel van jullie geloof is andere geloven te bevechten.

Hoop dat je het me niet kwalijk neemt wat ik allemaal zeg. En denk erover na het is denk ik nu echt wel genoeg geweest met deze discussie, het leidt nergens naar. Hooguit dat je mensen tegen in het harnas jaagt door sommige controversi�le uitspraken die je hebt gedaan.

groetjes anouar

Terug naar boven
liber Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 11 januari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 89
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 februari 2004 om 07:59
In eerste instantie geplaatst door Leyla

Beste Liber,

Waar heb je mij horen/zien zeggen dat de Bijbel een vals geschrift is? Ik zou zeggen: kijk goed uit je doppen, alvorens mij van iets te beschuldigen!

 

Ik probeer enkelt met teksten uit de Bijbel naar voren te halen dat ook daar, ja, in de Bijbel, de Profeet Mohammed (vzmh) als profeet voorspeld wordt! Het feit dat ik dat doe, weerlegt jouw argument dat ik de tekst van de Bijbel probeer neer te halen. [quote]Mijn advies aan jou: lees ook tussen de regels door, en niet slechts datgeen wat je WIL lezen! Bij voorbaat dank!

Groeten Leyla!

Jou eigen koran verteld dat de bijbel vervalst en corrupt is, dus geloof jij dat, draai er maar niet om heen.

De koran stelt dat de bijbel vervalst is. Dat betekent dat jij aan de hand van een vervalst boek je gelijk wil aantonen. Maar nogmaals, verklaar hier op dit forum dat de bijbel het onvervalste, pure woord van God is en je hoort me nergens meer over. Kun je dat niet dan ben je aan het huichelen.

Terug naar boven
liber Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 11 januari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 89
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 februari 2004 om 08:17
In eerste instantie geplaatst door anouar

weet je liber ik laat het discussieren over dit soort dingen aan anderen over, zoals ik al zei ben ik onwetend, maar ik kan wel zeggen dat je heel veel lef hebt. Je komt hier en beweert dat mohammed(vrede zij met hem) een neppe profeet is, dat de islam nep is, dat jouw geloof het ware geloof is. Je kan hier komen discussieren, maar jij toont geen respect meer. Een eigenschap van christenen?

Wat hebben jullie liever, dat ik jullie respect verdien met lieve woordjes, of dat ik eerlijk ben? Houdt respect voor een ander geloof in dat je ze niet de waarheid mag vertellen? Als ik zeg dat Mohammed een echte ware profeet is dan verloochen ik mijn God. Mohammed gaat namelijk tegen alles in wat bijbels is .Respect moet je verdienen, Mohammed heeft dat niet verdiend. Jullie wel hoor.

 

Wij moslims hebben geleerd: jij jouw geloof ik de mijne en laat dan verder maar aan Allah over wie er aan het juiste eind trekt. Zoals ik al zei dingen die je aanvoert zijn gene argumenten meer berust op feiten, maar puur hoe je het interpreteert.

Laat het maar aan Allah over, met andere woorden, laat de rest van de wereld maar in de hel branden, dat is aan Allah. Lekker egoistisch. Mijn geloof leert het volgende:

Mattheus 28:19
 

Gaat dan henen, maakt al de volken tot mijn discipelen en doopt hen in de naam des Vaders en des Zoons en des Heiligen Geestes en leert hen onderhouden al wat Ik u bevolen heb.

Het is een plicht als christen om de wereld over God te vertellen en over Zijn redding, iedereen mag het weten. Weer een verschil tussen christendom en islam.

Plus je beweert hierboven het volgende:Ik zal even het hele stukje citeren, want je pakt alleen wat je goed uitkomt. Jij zelf doet niks anders dan stukken uit de koran uit hun context halen, om zo het geloof aan te vallen op o.a. vijandigheid tegen anders gelovenden. Ga je nou eens realiseren dat ons geloof een vredig geloof is.

Ik zou zeggen, onderzoek je geloof maar eens goed en objectief en filter niet alle lieve teksten.

 Zeker in die tijd kenden ze geen geloof als de islam, ze waren goed tegen de ongelovigen, christenen daarentegen slachtten anders gelovenden uit. Met andere woorden je kan ophouden met het aanvallen op zogenaamde vijandigheid van de islam. Ik snap ook echt niet wat je doelstelling is, je kan zoals ik al eerder zei niet aantonene dat het incorrect is, misschien als je de bijbel er naast legt. Maar wie zegt dat de bijbel volledig klopt.


De bijbel bewijst zichzelf.

 

Dus kom inhoudelijk discussies vormen over onduidelijkheden ipv het geloof op zo'n onrespectloze manier aantevallen. Me hart slaat over als ik je hoor zegge dat mohammed(vrede zij met hem) een valse profeet is, moge Allah je ogen openen en je laten inzien wat voor vreselijke dingen je zegt. En je hebt het wel steeds over die 1 miljard christenen met je! daarvan is 99% christen omdat ze zo zondig leven dat zij dit als hun enige kans zien om in de hemel te komen. Puus kansbereken. 

een vooroordeel over christenen die je aangeleerd is. Ik heb aangetoont dat het kolder is dat Mohammed in de bijbel aangekondigty wordt, ik heb nog geen inhoudelijke reactie terug.

 

Lekker slecht leven zeggen dat Jezus de zoon van God is en ik kom in de hemel, risico waard denken ze. Waarlijk jullie zijn allemaal dwalenden. Hoeveel van jullie zou een moslim kunnen zijn. Jullie moeten erkennen dat jullie niet aankunnen goed te leven. Dus je hebt een achterban van 1 miljard zondaars. Je wordt door iedereen met respect benaderd, maar moge Allah mij vergeve dat ik jou nu eens met wat minder respect benader. MAarheb niet het idee dat het minder gaat worden.

Over respect gesproken, jij kunt er zelf ook wat van! Je hebt je vooroordelen hoog zitten over christenen. Ik zal je ��n ding zeggen hierover: Een christen zoekt zijn behoud in God, niet in zichzelf. Jullie zoeken je behoud in jezelf en hopen dat Allah tevreden is.

Terug naar boven
Leyla Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 29 augustus 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 302
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 februari 2004 om 10:30
In eerste instantie geplaatst door liber

Jou eigen koran verteld dat de bijbel vervalst en corrupt is, dus geloof jij dat, draai er maar niet om heen.

De koran stelt dat de bijbel vervalst is. Dat betekent dat jij aan de hand van een vervalst boek je gelijk wil aantonen. Maar nogmaals, verklaar hier op dit forum dat de bijbel het onvervalste, pure woord van God is en je hoort me nergens meer over. Kun je dat niet dan ben je aan het huichelen.

Beste Liber,

Als ik de Bijbel werkelijk een vals en corrupt geschrift vind, waarom zou ik dan de tekst van de Bijbel aanhalen, om te laten zien dat ook daar de Profeet Mohammed (vzmh) wordt voorspeld? Waarom zou ik daarbij "identieke" Qora'anteksten aanhalen? Als dat zo was, had ik toch net zo goed kunnen zeggen dat de Bijbel niet klopt en alleen Qora'anteksten kunnen gebruiken?

Wij interpreteren de tekst uit de Bijbel anders, dat is het punt van meningsverschil tussen jou en mij! Ik respecteer jou en jouw geloof...deze discussie staat daar los van!

Ik heb alleen zo'n vermoeden dat jij slechts naar datgeen luistert, waar je naar WIL luisteren. Je staat helemaal niet open voor een "volwassen" discussie! Ik heb dan ook inderdaad helemaal geen zin meer in deze zogenaamde discussie, waar ik als persoon op aangevallen word.

De groeten, Leyla

The Believers In Their Mutual Friendship, Mercy & Afflection Are Like One Body: If Any Part Of It Complains, The Rest Of The Body Will Also Stay Awake In Pain.
Terug naar boven
Leyla Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 29 augustus 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 302
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 februari 2004 om 10:33

In eerste instantie geplaatst door liber

Ik heb aangetoont dat het kolder is dat Mohammed in de bijbel aangekondigty wordt, ik heb nog geen inhoudelijke reactie terug.

Lees nog maar even terug......je hebt waarschijnlijk MIJN bijdrage weer overgeslagen!

The Believers In Their Mutual Friendship, Mercy & Afflection Are Like One Body: If Any Part Of It Complains, The Rest Of The Body Will Also Stay Awake In Pain.
Terug naar boven
Leyla Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 29 augustus 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 302
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 februari 2004 om 10:46
In eerste instantie geplaatst door liber

Mattheus 28:19
 

Gaat dan henen, maakt al de volken tot mijn discipelen en doopt hen in de naam des Vaders en des Zoons en des Heiligen Geestes en leert hen onderhouden al wat Ik u bevolen heb.

Het is een plicht als christen om de wereld over God te vertellen en over Zijn redding, iedereen mag het weten. Weer een verschil tussen christendom en islam.

AUB niet iets beweren waar je geen weet van hebt:

De Moslim doet niet minderwaardig over zijn kennis die hij bezit, als hij anderen tot Allah (swt) uitnodigt. Het is genoeg voor hem, datgene over te brengen wat hij over de waarheid geleerd heeft, zelfs als het maar een ayah (vers) van het Boek van Allah is. Dit is wat de Profeet (vzmh) tegen zijn metgezellen zei:

"Geef (kennis) door van mij, zelfs als het alleen maar een ayah is...". (Boekhaarie)

De ware Moslim is menslievend van aard en wenst voor zijn broeder wat hij voor zichzelf wenst, terwijl hij steeds op het welzijn van zijn broeder bedacht is. Op deze manier toont hij oprechtheid tegenover Allah (swt), Zijn Boodschapper, de leiders van de Moslims en het gewone volk. Daarom bestaat deze zorg niet alleen uit de leiding van hemzelf en zijn familie, maar hij streeft ernaar de booschap onder de mensen te verspreiden. Dit is een edele houding, die de waardering en aanbeveling van de Profeet (vzmh) verdient in zijn du'a (smeekbede):

"Moge Allah het gezicht laten schijnen van degene die van ons iets hoort en het doorgeeft zoals hij het gehoord heeft, want misschien zal degene die het hoort het beter begrijpen, dan degene die het doorgeeft". (hasan sahih hadith; al-Tirmidhi)

Leyla

The Believers In Their Mutual Friendship, Mercy & Afflection Are Like One Body: If Any Part Of It Complains, The Rest Of The Body Will Also Stay Awake In Pain.
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <123

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.172 seconden.