Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

koran en overspel

 Post Reply Post Reply Pagina  <123
Schrijver
Aboe_Hassan Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 28 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 89
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Aboe_Hassan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: koran en overspel
    Geplaatst op: 07 september 2006 om 03:16

Sorry, het spijt me.

Het was niet mijn bedoeling je pijn te doen of te kwetsen.

Verkeerde opmerking; mijn excuses.

Maar jij weet ook dondersgoed dat wij ongelovige vrouwen niet per definitie hoeren of westerse griezels vinden.

Dus vandaar die flauwe reactie.

NOgmaals mijn excuses.

Terug naar boven
Stampertje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 03 juli 2006
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 503
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Stampertje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 september 2006 om 03:26

excuses aanvaard.
Ik weet nog niet of ik terug kom op beslissing om weg te gaan. Zit voor de moment te huilen achter scherm (ok dom maybe .. maar het is zo)

XXX is hier gewoonte. Eigenlijk zelfs niet als kusjes bedoeld gewoon iets om onderaan te zetten als wijze van afsluiting. Is mijn internetafsluiting. Sorry als het beledigend overkwam.
Iig... jij weet niet hoe ik denk. Ik weet zeker dat 1 moslim -die voor op bepaalde andere zaken vrij gelijkaardig klonk als jij- me hoer vond. En me ook zo behandelde. En ik ben mischien heel oneerlijk geweest door lijn door te trekken. Is opluchting te horen dat het niet zo is.

Ik kan en wil hier niet alles openbaar kwijt. Maar is MIJN gevoelens en MIJN verleden dat hier opspelen .. Dus ik neem het op mij.

Gegroet,

Stampertje

Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 september 2006 om 03:29

dag stampertje  broeder heeft spijt   en ik vind gewoon dat je moet blijven .

ik vind het jammer dat het zo is afgelopen  en dat je verdriet hebt .

�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
Stampertje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 03 juli 2006
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 503
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Stampertje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 september 2006 om 03:32

Taqwaa,

als ik beslis weg te blijven is dat niet teken dat ik excuses niet aanvaard. Maar wel dat ik bepaalde dingen gewoon (nog) niet op een rijtje krijg. En ik dus voor mezelf kies door (tijdelijk) weg te blijven.
Ik moet nu eerst ff rustig worden om beslissing te nemen

gegroet,

stampertje

Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 september 2006 om 03:34
is goed  meid doe wat het beste is voor je .
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
Stampertje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 03 juli 2006
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 503
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Stampertje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 september 2006 om 03:38

dankje voor je lieve woorden trouwens. Doet me wel deugd.

 

Terug naar boven
Assur Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 04 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 745
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Assur Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 september 2006 om 03:39
In eerste instantie geplaatst door Aboe_Hassan

Sorry, het spijt me.

Het was niet mijn bedoeling je pijn te doen of te kwetsen.

Verkeerde opmerking; mijn excuses.

Maar jij weet ook dondersgoed dat wij ongelovige vrouwen niet per definitie hoeren of westerse griezels vinden.

Dus vandaar die flauwe reactie.

NOgmaals mijn excuses.



Beste Aboe_Hassan,

Getuigd van grote klasse!

Assur
soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 september 2006 om 03:39
heb je mijn pm ontvangen?
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
Assur Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 04 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 745
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Assur Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 september 2006 om 03:40
Is het niet even verstandig om te bezinnen en een stapje terug te doen in de felheid van de discussie???


soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�
Terug naar boven
Stampertje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 03 juli 2006
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 503
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Stampertje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 september 2006 om 03:42

nee taqwaa mijn mailbox zat blijkbaar vol. als je hem nog eens kan sturen aub

 

Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 september 2006 om 03:45
is goed
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
nefertiti Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 augustus 2006
Online status: Offline
Berichten: 663
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nefertiti Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 september 2006 om 04:02

 

Lieve Stampertje. Ik heb je ook een PM gestuurd. Felheid komt voor op een forum, beledigingen in de vorm van oordelen zijn walgelijk.

Nefertiti

Terug naar boven
moslima 82 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 juli 2006
Online status: Offline
Berichten: 919
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslima 82 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 september 2006 om 04:21

Salaam Aleykoum,

Ghair inshaALLAH,het is goed dat Aboe Hassan zijn excuses heeft gemaakt,

Wa Aleykoum Salaam

 

Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!
Terug naar boven
Stampertje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 03 juli 2006
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 503
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Stampertje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 september 2006 om 15:02

ok Kimmie nu zit ik hier dus met knalrode kop

dankje voor lieve woorden

xxx,

stampertje

Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 september 2006 om 15:12

Message has been  by me

Gewijzigd: P.s. OOpss...zie nu pas de andere reacties van Aboe_Hassen.. Just ignore my message

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
Stampertje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 03 juli 2006
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 503
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Stampertje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 september 2006 om 15:15

Hij heeft zijn excuses zelf aangeboden en excuses zijn aanvaard.

Soms zeg je in een felle discusie wel eens dingen die ja nadien betreurt.

Maar dankje alle lieve mensen die me zo spontaan steunen, doet me echt goed.
Ik zal trouwens proberen op mijn xxx te letten. Maar het is zo automatisme vergeef me dus als het er af en toe nog eens insluipt.

Of ik blijf of niet hangt af van reacties op andere topic ..en of ik mijn gevoelens beetje op rijtje kan houden.
Marocaantje kan gebeuren .. geen probleem.

groetjes,

stampertje

Terug naar boven
moslima 82 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 juli 2006
Online status: Offline
Berichten: 919
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslima 82 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 september 2006 om 23:51
In eerste instantie geplaatst door Stampertje

Hij heeft zijn excuses zelf aangeboden en excuses zijn aanvaard.

Soms zeg je in een felle discusie wel eens dingen die ja nadien betreurt.

Maar dankje alle lieve mensen die me zo spontaan steunen, doet me echt goed.
Ik zal trouwens proberen op mijn xxx te letten. Maar het is zo automatisme vergeef me dus als het er af en toe nog eens insluipt.

Of ik blijf of niet hangt af van reacties op andere topic ..en of ik mijn gevoelens beetje op rijtje kan houden.
Marocaantje kan gebeuren .. geen probleem.

groetjes,

stampertje

is mijn pm ook doorgekomen

Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!
Terug naar boven
Stampertje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 03 juli 2006
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 503
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Stampertje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 september 2006 om 15:30

ja, mijn antwoord niet dan?

 

Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 september 2006 om 22:42
In eerste instantie geplaatst door DruideHerne

In eerste instantie geplaatst door jiyuu

In eerste instantie geplaatst door DruideHerne

Je vergeet erbij te vertellen Jiyuu dat de Hadith bij de eerste moslims strikt verboden was.



Je vergist je hier verschrikkelijk!

Neen Jiyuu ikdenk het niet . Temisnste wanneer we van de veronderstelling uitgaan kunnen dat de opvolger van Mohamed Abou Bakr een Moslim was. :-) En zo ook met de volgende kalief en weer de volgende totdat het tijdperk aangebroken was van de grote Bukasli:-) De eerste die de Hadith ging optekenen.

Je kan het draaien zoals je wil maar niet zo dat je gaat beweren dat de moslims die eerder leefden dan Bukali de Soennah volgden:-)

 

 

 

 

Snap je nou nog steeds niet dat de Soennah uit meer bestaat dan de opgetekende hadieth? De Moslims die ten tijde van de profeet Mohamed (vrede zij met hem) leefden volgden het voorbeeld van de profeet Mohamed (vrede zij met hem) en dat behoort dus ook tot de Soennah.
Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
moslima 82 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 juli 2006
Online status: Offline
Berichten: 919
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslima 82 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 september 2006 om 03:02
In eerste instantie geplaatst door Stampertje

ja, mijn antwoord niet dan?

 

nee mijn post bak is vol je mag hier maar 10 ontvangen

wel weinig he maar goed beter iets als niets hihi

 

kan je nog een keertje antwoord geven?

Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 september 2006 om 04:50
In eerste instantie geplaatst door DruideHerne

In eerste instantie geplaatst door taqwaa

druideHerne dit zei aboe hassen in zijn bericht

 

 

Voorts, wat het onderscheid aangaande gehuwde en ongehuwde personen betreft, dit kunnen wij opmaken uit de soennah van onze geliefde profeet (salAllahoe alayhi wa sallam) die de voornoemde aaya uitlegde en heeft toegepast alszijnde geldende voor �ngehuwde personen .

 

 

Wat dus bewijst dat de hadith op gespammem voet staat met de Koran.

Wanneer God geen onderscheidt wil maken mag de mens dat ook niet doen.

Maar blijkbaar weten sommige moslims het beter dan God.

Of denk je werkelijk dat God een soort van debiel is die zich niet weet uit te drukken?Wanneer God iemand wil stenigen dan had hij dat aangegeven.

Wanneer Moslims de Koran serieus nemen zullen ze deze hadith verwerpen.

Want beiden kunnen niet waar zijn.!!

En wanneer iemand ondanks het anders wil zien dan mag die dat uitvechten met God. En het mag dan zo zijn dat jullie de getuigenis graag willen aannemen van een of ander mens. ,maar ik denk dat volgens jullie geloof je dan een groot risico neemt.

En nu we toch de koran aan het bespreken zijn Laat eens zien waar God in de Koran zegt dat je vijf maal per dag bidden moet.

Wederom denk ik dat de koran in vele Moslims ogen niet echt belangrijk is . Dat ze denken dat toen God zei dat de Koran zijn ultieme woorden waren Hij misschien een grapje maakte.

De Koran is toch duidelijk of niet?

Dus laat maar eens zien.

Bewijs maar eens dat een Moslim God volgt en niet een of ander mens die interesant wilde zijn.

 

 

 

 

 

En nu we toch de koran aan het bespreken zijn Laat eens zien waar God in de Koran zegt dat je vijf maal per dag bidden moet. ALLAH Subhana Wa Ta'ala vertelt ons in de Koran:

114. Houd het gebed aan de twee uitersten van de dag en gedurende de eerste uren van de nacht. Voorzeker, goede werken verdrijven kwade werken. Dit is een aanmaning voor degenen die er lering uit trekken. (soerah Hoed-114)

238. Waakt over uw gebeden en het tussengebed en stelt u ootmoedig voor Allah (Soerah Al-Baqarah-238)

78. Houd het gebed bij het verbleken van de zon tot aan het donker van de nacht; en het reciteren bij de dageraad. Voorwaar, van het reciteren bij de dageraad wordt getuigd (Soerah Al-Israa-78)

48. Wacht daarom geduldig op het oordeel van uw Heer. want gij zijt onder Onze ogen en verheerlijk uw Heer wanneer gij opstaat met de lof die Hem toekomt,

49. En verheerlijk Hem 's nachts en na het verbleken der sterren. (Soerah At-Toer 48-49)

39. Heb dus geduld met wat zij zeggen en verheerlijk uw Heer met de lof die Hem toekomt, v��r zonsop- en ondergang.

40. En verheerlijk Hem 's nachts en na de gebeden. (Soerah Qaaf 39-40)

130. Verdraag (Mohammed) lijdzaam hetgeen zij zeggen en verheerlijk uw Heer met de lof die Hem toekomt voor het opgaan der zon en voor haar ondergang en verheerlijk Hem in de uren van de nacht en op de gedeelten van de dag, opdat gij gelukkig moogt zijn. (Soerah Taa Haa-130)

Wederom denk ik dat de koran in vele Moslims ogen niet echt belangrijk is . Dat ze denken dat toen God zei dat de Koran zijn ultieme woorden waren Hij misschien een grapje maakte.

De Koran is toch duidelijk of niet?

Dus laat maar eens zien.

Bewijs maar eens dat een Moslim God volgt en niet een of ander mens die interesant wilde zijn.

Onderstaande Ayaa geeft zowiezo antwoord op jouw vragen/beweringen:

O jullie die geloven! Gehoorzaamt Allah en gehoorzaamt de Boodschapper en maakt jullie werken niet nietig.                                                                                         (Soerat Moehammed: 33)

Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <123

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.078 seconden.