Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Turken negeren hoofddoekjes-discussie

 Post Reply Post Reply Pagina  <12
Schrijver
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malcolm X Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Turken negeren hoofddoekjes-discussie
    Geplaatst op: 11 augustus 2005 om 17:52
Salaam Aleikum,

We hebben het over de hoofddoek en pietje puk komt aan zetten met wij nederlanders en jullie moslims...
Ik denk dat ik toch meer nederlander ben dan jij ooit zult zijn goeie vriend.
En ik vraag me af of mensen zoals jij hier in Nederland wel horen als je onderscheid probeert te maken op basis van geloof en dan een groep gelovigen als minderheden met niet gelijke rechten als de meerderheid (de blanke autochtoon). Want ik weet hierbij ook zeker dat je niet de surinamers en antillianen bedoeld als onderdeel van de meerderheid.

Misschien dat je in de toekomst je moet beperken tot de onderwerp van de topic, zoals je in het begin wel goed deed om vervolgens weer af te dwalen naar je geliefde extremisten om zo te rechtvaardigen dat je een ongelijkheid kunt vaststellen zonder als discrimerend bestempeld te worden.

Nogmaals twijfel ik aan je leeftijd, maar ik laat het aan jou over om enige volwassenheid in je toekomstige posts door te laten klinken.

Salaam aleikum,

Malcolm X
Terug naar boven
Abdulkadir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2004
Online status: Offline
Berichten: 575
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdulkadir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 augustus 2005 om 17:42
Salaam

Ohhh, die naam kwam mij bekend voor. Planet. Maar Allah weet. Deze journalist wordt verder ook bekritiseerd door niet-moslims. Hij zou 'te veel aan de moslimzijde zitten'. Voor de rest, nou aannames en onbegrip. Ik lees geen romans of gedichten, maar ik denk dat ik zo wel een gedicht kan verzinnen op dit soort zondagswerk.
Voor de rest, pietjepuk, je bent een beetje hypocriet als je zegt dat moslims 'vol' overtuiging hun religie mogen belijden, maar dat de extremistische eruit moeten. Probeer jij hier te zeggen dat jij bepaalt welke moslims zich mogen vestigen in het westen? Zo ja, waar zou 'em de lijn van extremisme liggen. Ik zie zo dat jij die lijn veelste laag hebt zitten waardoor je zelfs niet-extremistische moslims 'hard' mee aanpakt. Met andere woorden: een mooie onbegrips katalysator (tyrraniek eigenlijk). Vooral die westerse begrippen, extremisme/terrorisme, vertroebelen nogal wat.
pietjepuk, for sake of argument, lay of those words en ga eens inhoudelijk discussieren in plaats een haast automatiseerbare bericht achter te laten. Sorry dat ik wederom om de man moet, maar ik adviseer je alleen een voor andermans hardnekkige gewoonte af te leren.

Ik ben ook maar een mens. Ik maak ook fouten. Maar aan Allah leg ik verantwoording af voor al mijn daden.

En Allah Weet Het Beste
Salaam(=vrede)
Terug naar boven
Abd al Wadud Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 17 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 484
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abd al Wadud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 augustus 2005 om 16:05
In eerste instantie geplaatst door AmmatoelAziz

Aleikoem salaam wa ra7matu Alalh wa Barakatuh,

Wat een kant en klare onzin zeg! Dat je voor bepaalde banen wordt geweigerd kan gebeuren maar in een callcenter bijv hebben ze daar geen problemen mee omdat je niet-direct te maken hebt met klanten.

Zelf kan ik gelukkig mijn hijaab gewoon dragen tijdens het werk Alhamdulilah maar weet uit eigen ervaring dat het ook anders kan.

Meneertje Blok zou zich eens wat beter moeten verdiepen in de islaam en dan een artikel schrijven alsof je de Islaam kunt basseren op enkele citaten die moslims hebben uitgesproken van het internet af te plukken...

Soebhanallah en Gayr InschAllah!

Fiamanillah,

wasalaamoe3leikoem wa ra7matu Allah wa Barakatuh 



Amien, die vent moet de Islam leren, voordat hij zich ermee komt bemoeien. Wat is het probleem nou. Omdat Nederlanders bang zijn voor vrouwen met een hoofddoek moeten ze ze afdoen?

Aanstootgevend? Er is niets zo aanstootgevend als hun vooroordelen.
Terug naar boven
Abd al Wadud Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 17 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 484
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abd al Wadud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 augustus 2005 om 16:00
Dit is hun opvatting:
De gedachte achter het hoofddoekje is dat een vrouw er -voor de Arabische man - niet aanstootgevend uitziet. Terwijl in Nederland alleen maar het tegenovergestelde wordt bereikt.

En dit is mijn opvatting:
De gedachte achter de hoofddoekje is dat Allah (swt) het heeft verplicht en het is daarom niet toegestaan zonder het naar buiten te gaan.

En zeg tot de gelovige vrouwen dat zij ook haar ogen neergeslagen houden en hun passies beheersen, en dat zij haar schoonheid niet tonen dan hetgeen ervan zichtbaar moet zijn, en dat zij haar hoofddoeken over haar boezem laten hangen, en dat zij haar schoonheid niet tonen behalve aan haar echtgenoot of haar vader of de vader van haar echtgenoot, of haar zonen of de zonen van haar echtgenoot, of haar broeders, of de zonen van haar broeders, of de zonen van haar zusters of haar vrouwen, of haar slaven, of zulke mannelijke bedienden die geen geslachtsdrang hebben, of de jonge kinderen die van de naaktheid van een vrouw niets afweten. En laat haar niet met haar voeten slaan, opdat hetgeen zij van haar schoonheid bedekken openbaar moge worden. En wendt u allen tezamen tot God, o gelovigen, opdat je moge slagen. (24:31)
Terug naar boven
AmmatoelAziz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 1676
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote AmmatoelAziz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 augustus 2005 om 15:45

Aleikoem salaam wa ra7matu Alalh wa Barakatuh,

Wat een kant en klare onzin zeg! Dat je voor bepaalde banen wordt geweigerd kan gebeuren maar in een callcenter bijv hebben ze daar geen problemen mee omdat je niet-direct te maken hebt met klanten.

Zelf kan ik gelukkig mijn hijaab gewoon dragen tijdens het werk Alhamdulilah maar weet uit eigen ervaring dat het ook anders kan.

Meneertje Blok zou zich eens wat beter moeten verdiepen in de islaam en dan een artikel schrijven alsof je de Islaam kunt basseren op enkele citaten die moslims hebben uitgesproken van het internet af te plukken...

Soebhanallah en Gayr InschAllah!

Fiamanillah,

wasalaamoe3leikoem wa ra7matu Allah wa Barakatuh 

O Allaah, sier ons met de schoonheid van Imaan, Leid ons en laat ons een middel van leiding voor anderen zijn, Ameen
Alle lof is voor Allaah Uit Wiens Bevel alle goede daden worden voltooid.
Terug naar boven
pietjepuk Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 08 juli 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 642
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote pietjepuk Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 augustus 2005 om 15:21

Ik persoonlijk vind een hoofddoek geen enkel probleem.( Een Burqa zou voor mij echter niet kunnen) Iedereen heeft het recht zich zo te kleden zoals hij/zij dat wenst.

Wel ligt voor de hand dat de konsekwenties die daaraan verbonden zijn, bijvoorbeeld dat je bep. banan niet krijgt, voor eigen rekening zijn.

Dat mensen de mening zijn toegedaan dat we in het westen minder tolerant staan t.o.v. minderheden is een gevolg van de huidige maatschappelijke onrust. Ik zelf vind dit begrijpelijk. Onze tolerantie is doorgeschoten en verworden tot een apatische "laissez faire"- houding. Het gevolg zien we: de opkomst van de Winter in Belgie en de aanhang van Fortuyn in Nederland.

Het wordt tijd dat de dominante cultuur weer grenzen gaat trekken, daarbij wel rekening houdend met minderheden. Hoe dit precies vorm moet  krijgen weet ik niet.

Om de gematigde moslim een gezonde en prettige toekomst te geven in ons vrije westen dienen we de extremistische islam keihard aan te pakken. Onze grenzen zijn bereikt.

Moslims die onze samenleving niet kunnen accepeteren en weigeren onze samenleving met de hier geldende waarden en normen, sociale instituties, etc. te accepteren dienen simpelweg "verwijderd" te worden. Wat dat betreft ben ik het met Blair eens.

"Take it or leave it". En die boodschap moet heel duidelijk zijn. De reden van deze stellige stellingname is eenvoudig: menig moslim ervaart ons optreden als uitermate soft, daarbij duidend op de zwakte van het westen.

Prima, zeg ik dan. Het wordt tijd dat we duidelijke grenzer trekken.

Salaam voor de gematigde moslim die vol overtuiging wil wonen in het vrije westen.

Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malcolm X Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 augustus 2005 om 13:54
Turken negeren hoofddoekjes-discussie
Gepubliceerd op donderdag 11 augustus 2005

- COLUMN -
Een meerderheid van de Nederlanders (63%) vindt dat er een wet moet komen die ambtenaren verbiedt een hoofddoek of andere islamitische kledij te dragen tijdens de werktijd. Dat is de uitkomst van een TNS Nipo onderzoek in opdracht van het tijdschrift Binnenlands Bestuur. Reden genoeg voor ophef en verontwaardiging bij Marokkanen, terwijl Turken er niet wakker van liggen.

Op de site Hoofddoek.tk wordt op een wat na�eve geprobeerd alle misverstanden over de islam en de hoofddoek uitvoerig te bespreken. Naast interessante links wordt hier bijvoorbeeld uitgelegd dat de islam helemaal geen gewelddadige religie is en dat vrouwen juist niet worden onderdrukt. Wellicht een geschikte site om de sceptici over �het doekje� voor zich te winnen.

In het forum van Mijnsluierenik worden diverse pittige discussies gevoerd over de hoofdsluier, door dames van verschillende nationaliteit. Hoe gevoelig het onderwerp ligt bij sommige moslima�s blijkt uit de reactie van Moslimvrouwtje: �Ik zou nooit mijn hoofdsluier uit doen om te gaan werken. Zelfs al sturen ze mij dreigbrieven of als ze willen me vermoorden laat allah mij blind maken als ik het toch doe.�

Op Mocros.nl - een stukje Marokko in Nederland en Belgi� is men sinds een paar dagen bezig met een serieuze discussie over het TNS Nipo onderzoek. �Nederland is toch een vrij land of niet?� zegt bezoekster Tima verontwaardigd. Ik vindt dat iedereen zelf mag kiezen wat hij of zij draagt.�

Een andere mooi debat vindt plaats in het forum van de Marokko Community. In drie dagen tijd zijn tientallen posts verspreid over meer dan 30 pagina�s. Het bewijs dat het hoofddoekje een delicaat onderwerp blijft. �Ik vind dat een ambtenaar wel neutraliteit dient uit te stralen en daarom zich dient te onthouden van politieke, sociale of religieuze uitingen door middel van zijn/ haar kleding,� is ��n van de gematigde reacties van bezoeker Absolut.

Ook op Maghreb.NL zijn diverse aardige discussies te vinden. Zo heeft het forum zelfs een aparte categorie getiteld �angst voor de islam�. Vooral de draad �de islam botst met de christelijke beschaving� en �op zoek naar moslimextremisten onder ons� slaan de spijker op zijn kop.

Op het open forum van het Turkse Lokum - waar iedereen zonder registratie kan meepraten - windt men zich niet echt op over het laatste hoofdstuk in de hoofddoekjes affaire. Slechts twee reacties staan onder het artikel over het TNS Nipo onderzoek. �Ik vind het wel goed dat ze burqa's, djebellah's en hoofddoeken dragen, maar niet in ambtelijke functies,� aldus de veelzeggende reactie van Cruse.

De uitkomsten van het onderzoek zijn nauwelijks verassend te noemen. Steeds meer moslima�s kiezen er voor het hoofddoekje te gebruiken als vrijheidssymbool. Volkomen onterecht en een misplaatst gebaar naar geloofsgenoten in het Midden-Oosten die bereid zijn een moord te plegen voor de Nederlandse vrijheden.

De gedachte achter het hoofddoekje is dat een vrouw er -voor de Arabische man - niet aanstootgevend uitziet. Terwijl in Nederland alleen maar het tegenovergestelde wordt bereikt.

Arthur Blok
(Arthur Blok was correspondent in Libanon, reist nog regelmatig naar het Midden-Oosten en schrijft voor Planet artikelen over dat deel van de wereld.)



Salaam Aleikum,

Ik wilde even met jullie een column delen die door de zogenaamde "Midden Oosten journalist" Arthur Blok is geschreven. Die aan de hand van forum bezoeken zijn informatie over moslims moet verkrijgen aangezien hij te lui is voor het echte journalistieke werk... Althans als hij daar geen reisje voor vergoed krijgt naar het midden oosten.

In deze column toont deze meneer maar weer eens hoe je over de islam en de hoofddoek conclusies kunt trekken zonder dat je niet eens weet wat het inhoudt....
Ik bedoel dit alleen zegt al genoeg:

"De gedachte achter het hoofddoekje is dat een vrouw er -voor de Arabische man - niet aanstootgevend uitziet. "


Sorry hoor maar mijn neefje van drie zou nog weten dat dit complete onzin is en geheel uit zijn duim gezogen is. Iemand die over de islam praat en conclusies trekt om de islam een beetje zwart te maken, Subhanallah...

Dat er nog steeds mensen zijn die niet begrijpen waarvoor een hoofddoek dient en waarom het verplicht is....

Graag jullie mening over deze column van de heer Blok, aangezien ik me wel vaker aan zijn columns erger die zogenaamd journalistiek over moeten komen... Een eerstejaars student journalistiek zou beter kunnen.

Ik neem aan dat ik niet de enige ben die dit stuk eigenlijk gewoon van een laag niveau vind. Leuk feitje is dat deze meneer wel vaker gebruik maakt van "islamitische internetfora" om zijn columns op te vullen.

Salaam Aleikum,

Malcolm X


de link: http://www.planet.nl/planet/show/id=1143437/contentid=608730 /sc=dbed6b]
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <12

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.064 seconden.