Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Deense Boycot

 Post Reply Post Reply Pagina  12>
Schrijver
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Deense Boycot
    Geplaatst op: 13 februari 2006 om 00:43
Geef jij dan maar de definitie van de gematigde Moslim en dan ben ik benieuwd of jij de profeet Mohamed (vrede zij met hem) daar ook onder schaart.
Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 februari 2006 om 22:01
Deze 2 vallen er dus niet onder.
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 februari 2006 om 14:17
In eerste instantie geplaatst door Murat

Het gaat erom wat jij onder gematigde moslims begrijpt  ?
Zeer waarschijnlijk "Moslims" die af en toe een biertje pakken en het niet zo nauw nemen met de regels van de Islam maar meer hun eigen regeltjes maken.
Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
Murat Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 12 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 755
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Murat Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 februari 2006 om 14:10
Het gaat erom wat jij onder gematigde moslims begrijpt  ?
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 februari 2006 om 13:36

Ik vind dat er verschil is tussen uitspraken van een politicus en bijv. een cabaratier of cartoonist.

De functie die ze vervullen zijn wezenlijk verschillend. Premier Blakenende zal m.i. nooit mogen zeggen dat moslims g...n..s zijn. Dat zou ik niet accepteren.

Spotprenten en cabaretvoorstellingen vergroten op humoristische wijze de werkelijkheid. Ze zijn de nar van de koning.

Juist de nar weet door humor nuance aan te brengen.

Veel kwalijke vind ik dat de hoofdredacteur van Lefranc ontslagen is omdat hij de prenten geplaatst had. Hij werd ontslagen door de kranteneigenaar, een Egyptenaar R. Lakah. Veel kwalijker vind ik dat de hoofdredacteur  Jihad Mormani ontslagen is omdat hij stelde dat de agressieve uitwassen van de islam VEEL meer vooroordelen verzoorzaken dan de Deense tekeningen.

Hierin is de islam nog lang niet volwassen. Tot zolang dreigen fundamentalisten ons onze woorden en ideeen die hun niet bevallen het zwijgen op te leggen.

Het is aan de gematigde moslim de taak zich niet zo druk te maken om de deense prenten, maar om de fundamentalistische  islam tegen te gaan. En daar hoor ik hier geen moslim over.

Of zijn hier geen gematigde moslims? Ik geloof dat niet.

 

Terug naar boven
AmmatoelAziz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 1676
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote AmmatoelAziz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 februari 2006 om 11:19

Het gaat om het principe niet om de tekeningen zelf... Moslims noem je ook geen geiten..... Dat is geen vrijheid van meningsuiting meer maar het beledigen van mensen.

Als een imaam zegt dat homo's gelijk zijn aan varkens of minder dan een varken dan is heel Nederland in rep en roer maar als een moslim dit of dat vindt...Dan zijn de moslims weer te radicaal of wat dan ook.

Dus je kunt best je meninge geven of zeggen maar  je gaat niet zomaar lopen blerren dat de islaam en achterlijke cultuur is en bla bla bla, dan moet je ook niet verbaasd opkijken als mensen daar fel op reageren( en dan bedoel ik niet geweld maar met woorden)

 

O Allaah, sier ons met de schoonheid van Imaan, Leid ons en laat ons een middel van leiding voor anderen zijn, Ameen
Alle lof is voor Allaah Uit Wiens Bevel alle goede daden worden voltooid.
Terug naar boven
belfi Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 10 februari 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote belfi Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 februari 2006 om 17:06
In eerste instantie geplaatst door AmmatoelAziz

Assalamoe3leikoem/Hallo,


Nu er opeens wordt geboycott is er overal heisa, vrijheid van meningsuiting ok maar er zijn grenzen. Je moet mensen niet zomaar omlaaghalen of beledigen want dat zegt in de eerste plaats meer iets over jezelf dan over hetgeen waar je het nu over hebt.


Ze moeten ook niet denken dat ze zomaar over ons heen kunnen walsen, je kunt geen krant meer openslaan zonder steeds maar weer te lezen hoe geweldadig moslims hiermee omgaan ( sommige moslims) En nu brak mijn klomp toen ik las dat een Imam in Denemarken de rellen op zijn geweten heeft. Wie is er in eerste instantie begonnen met beledigen en afbeeldingen ( men weet niet eens hoe Rasoel Allah Salla Allahoe 3lejhie Wa Salaam er uit ziet laat staan dat je hem kunt afbeelden maar goed) tekenen? Bij een actie kun je zeker een reactie verwachten...


Wa Allahoel Moesta3aan.


Gayr Inscha Allah,


~7ayaakoem Allah~


Wa Aleikoem salaam wa ra7matu Allahi wa Barakatuhu


M.V.G,


AmatoelAziz


Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 februari 2006 om 16:42
Er wordt vaak gezegd dat goed pas herkenbaar wordt door kwaad of licht
door duisternis. Vrijheid zonder beperkingen is geen vrijheid. zo is dat
ook met de vrijheid van meningsuiting.
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 februari 2006 om 14:15

Als dat de norm is, dan moet menig moslim, imam, Nederland uitgeschopt worden. Waarom, ze kwetsen Nederlanders.

Is dat wat ik wil? Nee, JUIST niet. Ik wil dat de moslim hier de ruimte heeft om zijn/haar geloof te belijden. Ze moeten de ruimte hebben om zijn/haar ideeen vorm te geven(uiteraard binnen het juridische kader)

De moslim moet de westerse wereld wijzen op haar tekortkomingen, juist omdat de moslim vanuit een andere invalshoek naar het leven kijkt. Daar kunnen niet-moslims van leren. Maar, andersom geldt dat ook. Moslims kunnen leren van het Westen.

Geef elkaar de ruimte om te zijn wie je bent. En dat kan alleen als vrijheid van meningsuiting gewaarborgd is. Ook als het pijn doet.

 

Terug naar boven
Moslima_Y Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 januari 2005
Online status: Offline
Berichten: 203
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Moslima_Y Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 februari 2006 om 13:59

Assalaamoe ehleykoom warahmatoelah wabaraktoehoe,

In de eerste instantie vind ik het zo erg dat ze spotten met onze profeet Mohammed SAW en jah sommigen zien dit als vrijemeningsuiting sorry maar ik zie dit eerder als een uitdaging naar de Moslims toe!

En wat verwacht men dan dat de moslims heel stil blijven slikken en knikken?!

Vandaar de meeste boycottingen naar deense bedrijven toe om eerlijk te zijn vind ik het niet de ideale manier van aanpak. Want dat ze gewoon naar de onrustzaaiers gaan degenen die cartoons maakten.. ik hoop met hart en ziel dat de cartoon makers ��n grote straf krijgt van ALLAH SWT! Daarvoor hoeft nog niet elke deen een straf te krijgen! Maar ik begrijp de woedde van wij als moslims! En jah de media die schuift nog eens alles in onze schoenen ik begrijp volkomen dat moslims hun woede willen uiten maar men vergeet wel dat dit komt door de deense cartoon makers!

Verder wil dit niet zeggen dat elke deen slecht is...Zoals niet elke moslims terrorist

Alsinds ik vind het ��n supper erge vorm van meningsuiting (als ik het zo mag noemen) vrije mening heeft ook een limiet!

Maar ik ben ik en ieder zijn mening �h!

Tot zover mijn mening hier over!

Met vriendelijke groeten Oegt Y. fi dien

{Hou je vast aan eerlijkheid, want eerlijkheid leidt naar goedheid, en goedheid leidt naar het Paradijs}

Neem een kijkeje op = > http://groups.msn.com/moeltazima
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 februari 2006 om 13:12

Paul Cliteur stelde terecht dat Galileo en Darwin verketterd werden op grond wat ze zeiden. Wat denken we nu van hen?

Vrijheid van meningsuiting is zo fundamenteel dat er niet aan getornd mag worden. Niet door christenen, niet door eskimo's en ook niet door moslims. Het is het fundament van onze democratie.

Moslims in Nederland zouden zich 2 keer achter de oren moeten krabben voordat ze uitspraken doen die indruisen tegen de vrijheid van meningsuiting. Als "zich gekwetst voelen" maatstaf wordt, dan is het einde zoek.

Dan heeft iedereen het recht om de ander de mond te snoeren op grond van het argument dat hij/zij zich gekwetst voelen.  Is dat wat moslims hier willen?

Ik kan het me niet voorstellen.

Terug naar boven
Murat Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 12 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 755
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Murat Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 februari 2006 om 13:01

vrees Murat dat het Westen dit al aan het doen is.
Wanneer ik nu in Iran zou leven zou ik als de bliksem maken dat ik wegkwam.
Ik denk dat al de elende van Irak nog maar peanuts zijn van wat men Iran nog voor dit jaar toebedacht heeft.
En ik denk dit echt niet alleen.
Nog zuig ik dit uit mijn duim.
Voor het komende jaar heeft Bush een militaire begroting ingedient van 650 miljard dollar.
Laat dit getalmaar eens tot je doordringen en vraag je maar eens af waar dat toch wel voor nodig zijn zal :-(

Iran is geen Iraq, het zou wel eens een 2e vietnam voor Amerika kunnen betekenen

Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 februari 2006 om 11:55
De gewraakte cartoons hebben op 17 october 2005 in de Egyptische krant "Al Fagr" gestaan, en hebben toen kennelijk net zoveel indruk gemaakt als bv. een afwasmiddel-reclame. In dit licht bezien behoort die imam, evenals de clerici en politici die de zaak mee hielpen aansteken, misschien wel een flink proces aan de broek te krijgen (net als bv. Wilders). Is die imam trouwens nog bij het Europees Hof o.i.d. langsgegaan? Hij is toch ingezetene van Europa, of niet soms?

Terug naar boven
AmmatoelAziz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 1676
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote AmmatoelAziz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 februari 2006 om 10:36

Assalamoe3leikoem/Hallo,

Nu er opeens wordt geboycott is er overal heisa, vrijheid van meningsuiting ok maar er zijn grenzen. Je moet mensen niet zomaar omlaaghalen of beledigen want dat zegt in de eerste plaats meer iets over jezelf dan over hetgeen waar je het nu over hebt.

Ze moeten ook niet denken dat ze zomaar over ons heen kunnen walsen, je kunt geen krant meer openslaan zonder steeds maar weer te lezen hoe geweldadig moslims hiermee omgaan ( sommige moslims) En nu brak mijn klomp toen ik las dat een Imam in Denemarken de rellen op zijn geweten heeft. Wie is er in eerste instantie begonnen met beledigen en afbeeldingen ( men weet niet eens hoe Rasoel Allah Salla Allahoe 3lejhie Wa Salaam er uit ziet laat staan dat je hem kunt afbeelden maar goed) tekenen? Bij een actie kun je zeker een reactie verwachten...

Wa Allahoel Moesta3aan.

Gayr Inscha Allah,

~7ayaakoem Allah~

Wa Aleikoem salaam wa ra7matu Allahi wa Barakatuhu

M.V.G,

AmatoelAziz

 

O Allaah, sier ons met de schoonheid van Imaan, Leid ons en laat ons een middel van leiding voor anderen zijn, Ameen
Alle lof is voor Allaah Uit Wiens Bevel alle goede daden worden voltooid.
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 februari 2006 om 10:34

Hier worden 2 discussies door elkaar gehaald. Wordt niet overzichtelijk zo.

De een heeft het over de hak, de ander over de tak. Samen springen we van de hak op de tak.

En omgekeerd.

Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote DruideHerne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 februari 2006 om 10:31
In eerste instantie geplaatst door Murat

In eerste instantie geplaatst door Peter Pan

Het is niet aan moslims om te oordelen wat wel en niet geplaatst kan worden. We leven in een rechtsstaat. De rechter doet de finale uitspraak.

In 1989 werd over Rushdie een fatwa uitgeproken. Hij moest gedood worden. Uitgesproken door Khomeini. De Italiaanse uitgever van het boek is neergestoken door een moslim. De noorse uitgever werd bedreigd. De Japanse uitgever werd vermoord. Door wie? Door moslims.

Theo van Gogh is vermoord omdat hij een film maakte waarin er scherpe kritiek werd geuit op de islam. Door wie? Door een moslim.

De Duitse schrijfster Necla Kelek schreef het boek: "De Turkse bruid". Hierin veegt ze de vloer aan met de turks-islamitische gemeenschap in Duitsland. Zij wordt met de dood bedreigd. Door wie? Door moslims.

Nasr H. Abu Zayd, hoogleraar Arabistiek maakt  in zijn boek: "Mijn leven met de islam" een wetenschappelijke analyse en interpretatie van de koran. Hij is Egypte ontvlucht omdat hij door moslims met de dood werd bedeigd.

Het boek: "Gestolen gezicht"verteld het verhaal van een levenslustige tienermeisje die droomde om journalist te worden. Zij groeide op in Kabul onder het talibanbewind.  Ze schrijft onder pseudoniem. Noodgedwongen.

Nederlandse parlementariers en bestuurders moeten beveiligd worden omdat ze onderwerpen aansnijden die moslims niet willen horen. Wilders, Hirshi Ali, Cohen, Aboutaleb, etc. worden dagelijks bedreigd.

 

Ik geef hier een kleine, heel kleine opsomming van mensen die op grond van hun opvattingen en uitingen bedreigd worden door radicale moslims. Wereldwijd!!! De lijst is veel, veel langer.

Het westen mag NIET accepteren dat de islamitische wereld hier gaat bepalen wat we mogen schrijven, beeldhouwen, filmen, etc. Op dit moment geven journalisten, kunstenaars, schrijvers, etc. toe dat ze aan zelfcensuur doen. Zelfcensuur, omdat ze bang zijn voor het moslimextremisme.

Kiest het westen voor een compromis, dan zal de druk verder opgevoerd worden.

Dit alles doet me denken aan Chamberlain, die triomfantelijk terugkwam na een gesprek met Hitler. Hij daalde de vliegtuigtrap af met de woorden: "peace for our time". Het was 1938.

 

 

Het westen gaat ook niet uitmaken, wat wij in onze landen gaan doen al maken we een atoombom



Ik vrees Murat dat het Westen dit al aan het doen is.
Wanneer ik nu in Iran zou leven zou ik als de bliksem maken dat ik wegkwam.
Ik denk dat al de elende van Irak nog maar peanuts zijn van wat men Iran nog voor dit jaar toebedacht heeft.
En ik denk dit echt niet alleen.
Nog zuig ik dit uit mijn duim.
Voor het komende jaar heeft Bush een militaire begroting ingedient van 650 miljard dollar.
Laat dit getalmaar eens tot je doordringen en vraag je maar eens af waar dat toch wel voor nodig zijn zal :-(



Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 februari 2006 om 10:03

Dat noem ik dus onvrijheid. Onvrijheid van het woord en onvrijheid je eigen geloofskeuze te maken.

Dubbel op, dubbel zo erg.

Terug naar boven
Murat Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 12 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 755
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Murat Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 februari 2006 om 06:40

Khomeini, de leider van Iran, noemde het boek "godslasterlijk" en een belediging van de Islam. Verder veroordeelde Khomeini Rushdie voor de misdaad van afvalligheid, dat wil zeggen het verlaten van de islam. Volgens Khomeini's interpretatie van de islamitische wetten staat daar de doodstraf op. In het boek zou Rushdie laten blijken niet meer in de islam te geloven. Khomeini riep alle vrome moslims op om de schrijver ter dood te brengen, alsmede de uitgevers van het boek. Khomeini zette een premie van drie miljoen US dollar op het hoofd van Rushdie. Daarna is Rushdie ondergedoken en boden de Britten hem bescherming.

 

Khomieni was een ayatollah, als hij iets zegt zou het wel kloppen

Terug naar boven
Murat Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 12 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 755
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Murat Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 februari 2006 om 06:35

Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 februari 2006 om 06:33

Maak jij nu ook al een atoombom?

 

Terug naar boven
Murat Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 12 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 755
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Murat Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 februari 2006 om 06:30
In eerste instantie geplaatst door Peter Pan

Het is niet aan moslims om te oordelen wat wel en niet geplaatst kan worden. We leven in een rechtsstaat. De rechter doet de finale uitspraak.

In 1989 werd over Rushdie een fatwa uitgeproken. Hij moest gedood worden. Uitgesproken door Khomeini. De Italiaanse uitgever van het boek is neergestoken door een moslim. De noorse uitgever werd bedreigd. De Japanse uitgever werd vermoord. Door wie? Door moslims.

Theo van Gogh is vermoord omdat hij een film maakte waarin er scherpe kritiek werd geuit op de islam. Door wie? Door een moslim.

De Duitse schrijfster Necla Kelek schreef het boek: "De Turkse bruid". Hierin veegt ze de vloer aan met de turks-islamitische gemeenschap in Duitsland. Zij wordt met de dood bedreigd. Door wie? Door moslims.

Nasr H. Abu Zayd, hoogleraar Arabistiek maakt  in zijn boek: "Mijn leven met de islam" een wetenschappelijke analyse en interpretatie van de koran. Hij is Egypte ontvlucht omdat hij door moslims met de dood werd bedeigd.

Het boek: "Gestolen gezicht"verteld het verhaal van een levenslustige tienermeisje die droomde om journalist te worden. Zij groeide op in Kabul onder het talibanbewind.  Ze schrijft onder pseudoniem. Noodgedwongen.

Nederlandse parlementariers en bestuurders moeten beveiligd worden omdat ze onderwerpen aansnijden die moslims niet willen horen. Wilders, Hirshi Ali, Cohen, Aboutaleb, etc. worden dagelijks bedreigd.

 

Ik geef hier een kleine, heel kleine opsomming van mensen die op grond van hun opvattingen en uitingen bedreigd worden door radicale moslims. Wereldwijd!!! De lijst is veel, veel langer.

Het westen mag NIET accepteren dat de islamitische wereld hier gaat bepalen wat we mogen schrijven, beeldhouwen, filmen, etc. Op dit moment geven journalisten, kunstenaars, schrijvers, etc. toe dat ze aan zelfcensuur doen. Zelfcensuur, omdat ze bang zijn voor het moslimextremisme.

Kiest het westen voor een compromis, dan zal de druk verder opgevoerd worden.

Dit alles doet me denken aan Chamberlain, die triomfantelijk terugkwam na een gesprek met Hitler. Hij daalde de vliegtuigtrap af met de woorden: "peace for our time". Het was 1938.

 

 

Het westen gaat ook niet uitmaken, wat wij in onze landen gaan doen al maken we een atoombom

Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 februari 2006 om 05:32
Zelfbeheersing is een -zeer onderschat- bewijs van kracht.
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 februari 2006 om 04:44

Het is niet aan moslims om te oordelen wat wel en niet geplaatst kan worden. We leven in een rechtsstaat. De rechter doet de finale uitspraak.

In 1989 werd over Rushdie een fatwa uitgeproken. Hij moest gedood worden. Uitgesproken door Khomeini. De Italiaanse uitgever van het boek is neergestoken door een moslim. De noorse uitgever werd bedreigd. De Japanse uitgever werd vermoord. Door wie? Door moslims.

Theo van Gogh is vermoord omdat hij een film maakte waarin er scherpe kritiek werd geuit op de islam. Door wie? Door een moslim.

De Duitse schrijfster Necla Kelek schreef het boek: "De Turkse bruid". Hierin veegt ze de vloer aan met de turks-islamitische gemeenschap in Duitsland. Zij wordt met de dood bedreigd. Door wie? Door moslims.

Nasr H. Abu Zayd, hoogleraar Arabistiek maakt  in zijn boek: "Mijn leven met de islam" een wetenschappelijke analyse en interpretatie van de koran. Hij is Egypte ontvlucht omdat hij door moslims met de dood werd bedeigd.

Het boek: "Gestolen gezicht"verteld het verhaal van een levenslustige tienermeisje die droomde om journalist te worden. Zij groeide op in Kabul onder het talibanbewind.  Ze schrijft onder pseudoniem. Noodgedwongen.

Nederlandse parlementariers en bestuurders moeten beveiligd worden omdat ze onderwerpen aansnijden die moslims niet willen horen. Wilders, Hirshi Ali, Cohen, Aboutaleb, etc. worden dagelijks bedreigd.

 

Ik geef hier een kleine, heel kleine opsomming van mensen die op grond van hun opvattingen en uitingen bedreigd worden door radicale moslims. Wereldwijd!!! De lijst is veel, veel langer.

Het westen mag NIET accepteren dat de islamitische wereld hier gaat bepalen wat we mogen schrijven, beeldhouwen, filmen, etc. Op dit moment geven journalisten, kunstenaars, schrijvers, etc. toe dat ze aan zelfcensuur doen. Zelfcensuur, omdat ze bang zijn voor het moslimextremisme.

Kiest het westen voor een compromis, dan zal de druk verder opgevoerd worden.

Dit alles doet me denken aan Chamberlain, die triomfantelijk terugkwam na een gesprek met Hitler. Hij daalde de vliegtuigtrap af met de woorden: "peace for our time". Het was 1938.

 

 

Terug naar boven
Umm Umarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 704
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Umm Umarah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 februari 2006 om 04:09
In eerste instantie geplaatst door Monothe�st

Tot slot, Umm Umarah schreef: "Als dit niet ophoudt, dan moet er niet gestreeft worden naar een vreedzaam leven in de wereld." Umm, ik denk dat je ook nog eens kritisch naar de regels van dit forum. Dit forum zweert geweld namelijk af.

Beste Monetheist: als je nu kijkt naar wat er gebeurt is en wat daar de gevolgen van zijn. Dan kun je zelf ook concluderen dat als het zo doorgaat met het beledigen van de profeet dat het er niet vreedzamer op wordt. Ik predik hier geen geweld, ik geef alleen aan wat de consequenties zijn en wat er kan gebeuren. Als er gestreeft wordt naar vrede dan doen ze dat op een verkeerde manier. Als het zo doorgaat dan zal het er ook niet beter op worden. Denk je nou echt dat als ze de profeet maar blijven beledigen dat wij moslims het een keer maar zullen accepteren en ons niet meer beledigd zullen voelen. Nee, de profeet is voor ons heilig, de moslims (zoals je gezien hebt op tv) zullen nooit accepteren dat ons profeet beledigt wordt. Wanneer dat nog eens gebeurt dan kan je op vergelijkbare acties rekenen.

Verder schreef je: "Ik weet zeker dat wanneer jezus beledigd zou worden dat alle praktiserende christenen precies hetzelfde gedaan zouden hebben, want jezus is meer dan heilig voor christenen hij wordt gezien als god." Ik kan je bij deze uit eigen ervaring verzekeren dat je het mis hebt. Ik ben praktiserend Christen en wordt bij voortduring geconfronteerd met scheldwoorden in de Nederlandse taal die als godslasterlijk kunnen worden beschouwd. Hoe ikdaar op reageer? Met humor en zelfspot. Als iemand in mijn buurt "Jezus!" als krachtterm gebruikt, roep ik vaak "Waar? Is de Heiland terug gekeerd?" En ik kan je verzekeren dat dat vaak veel effectiever is dan boos worden en met allerlei bijbelteksten te gaan staan fulmineren. Die zeggen die persoon toch niets. Juist door spot en satire ben ik in een on-liner in staat om de ander aan te geven hoeveel Jezus voor mij betekent, dat ik het heel erg onprettig vind als Zijn naam misbruikt wordt, maar dit alles zonder die ander onnodig op de kast te jagen. Een groot deel van mijn omgeving verontschuldigt zich vervolgens oprecht wanneer ze bij een volgende gelegenheid toch nog een keer per ongeluk vloeken. Dat is toch fantastisch?!

Wanneer er vergelijkbare afbeeldingen worden gemaakt van Jezus dan kan je ook soortegelijke reacties verwachten. Jij spreekt hierboven voor jezelf, er zijn christenen die anders zouden reageren, ook op een geweldadige manier. Ik vindt het schandalig dat mensen misbruik maken van 'de vrijheid van meningsuiting', hier is namelijk geen sprake van vrijheid van meningsuiting. Ze zijn gewoon bezig met het beledigen van moslims (dat kun je geen vrijheid van meningsuiting noemen), zij weten wat ze doen en wat de gevolgen daarvan zijn. Je kunt verschillende smoesjes bedenken, het feit blijft gewoon dat zij bereikt hebben wat zij wilde bereiken. Zodra het wat rustiger wordt, dan is er wel weer iemand die de islam gebruikt om commotie te veroorzaken. Ik vindt het goed, heel goed zelfs dat moslims hebben laten zien wat de consequenties zijn van hun beledigingen, die boycot vindt ik ook een hele goede middel om duidelijk te maken dat ze te ver gaan. Laat ze het maar voelen, misschien zullen ze volgende keer wel tien keer nadenken voordat zij zoiets uithalen want het heeft namelijk ook invloed op hun landgenoten.

vriendelijke groeten,

Monothe�st

Met vriendelijk groet,

Umm Umarah

Beschrijving van het paradijs! http://www.freewebs.com/islamiway/beschrijving.htm
Terug naar boven
Monothe�st Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 08 januari 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 10
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Monothe�st Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 februari 2006 om 20:44

Murat,

Ik neem aan dat je zelf toch ook wel door hebt dat je met opmerkingen een waardevolle discussie de nek om dreigt te draaien. Daarnaast vergiftig je het debat ook nog eens door te spelen op de man en niet op de bal.

Ik wil je even herinneren aan een aantal regels van dit forum:

Het forum staat open voor ALLE mensen. Wanneer je praat over "ons" als metafoor voor alle aanwezige moslims, cre�er je een wij-zij beeld dat niet strookt met de doelstellingen van dit forum.

De beheerders van Islaam.com hebben al meerdermalen opgeroepen om bij de inhoud van het onderwerp van de thread te blijven en niet te vervallen in overlinge scheldpartijen.

Dan weer terug naar de inhoud:

This thing is growing way out of proportion! Het oproepen tot een boycot is op zich een democratisch recht, al vraag ik me in dit geval wel af of het proportioneel is, omdat ik ook van mening ben dat het mensen raakt die niets met de cartoons te maken hebben. Wanneer echter een overheid een boycot oplegt om deze reden maakt ze volgens mij ernstig misbruik van haar bevoegdheden, en toont daarmee aan een zeer laag democratisch gehalte te hebben.

Tot slot, Umm Umarah schreef: "Als dit niet ophoudt, dan moet er niet gestreeft worden naar een vreedzaam leven in de wereld." Umm, ik denk dat je ook nog eens kritisch naar de regels van dit forum. Dit forum zweert geweld namelijk af. Verder schreef je: "Ik weet zeker dat wanneer jezus beledigd zou worden dat alle praktiserende christenen precies hetzelfde gedaan zouden hebben, want jezus is meer dan heilig voor christenen hij wordt gezien als god." Ik kan je bij deze uit eigen ervaring verzekeren dat je het mis hebt. Ik ben praktiserend Christen en wordt bij voortduring geconfronteerd met scheldwoorden in de Nederlandse taal die als godslasterlijk kunnen worden beschouwd. Hoe ikdaar op reageer? Met humor en zelfspot. Als iemand in mijn buurt "Jezus!" als krachtterm gebruikt, roep ik vaak "Waar? Is de Heiland terug gekeerd?" En ik kan je verzekeren dat dat vaak veel effectiever is dan boos worden en met allerlei bijbelteksten te gaan staan fulmineren. Die zeggen die persoon toch niets. Juist door spot en satire ben ik in een on-liner in staat om de ander aan te geven hoeveel Jezus voor mij betekent, dat ik het heel erg onprettig vind als Zijn naam misbruikt wordt, maar dit alles zonder die ander onnodig op de kast te jagen. Een groot deel van mijn omgeving verontschuldigt zich vervolgens oprecht wanneer ze bij een volgende gelegenheid toch nog een keer per ongeluk vloeken. Dat is toch fantastisch?!

vriendelijke groeten,

Monothe�st

Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 februari 2006 om 15:50

Nu maak je het haar moeilijk.

Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 februari 2006 om 12:31
Murat,
Verklaar jullie nader!
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 februari 2006 om 12:30
Peter Pan; ben je een Deen?
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
Murat Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 12 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 755
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Murat Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 februari 2006 om 11:55
Ik herhaal het nog een keer, het boeit ons niet wat peter pan zegt
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 februari 2006 om 11:55

Een politicus heeft ooit tegen mij gezegd dat hij ook voor mij praatte. Ik heb hem gezegd dat hij vanaf dat moment zijn mond dicht moest houden en heb hem het recht ontnomen voor mij te praten.

Ik ben zeer wel in staat op te komen voor me zelf. En dat wil ik graag zo houden.

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  12>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.109 seconden.