Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Guantanamo

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Guantanamo
    Geplaatst op: 20 juli 2004 om 14:34

Assalamoe alykoem beste broeders en zusters,

ik hoop inshAllah dat wij moslims onze broeders in Guantanamoe niet zijn vergeten, de martelingen van VS gaan gewoon door, door te beweren dat onze broeders terroristen zijn, wie zijn nu de egte terroristen? zijn het niet die bewakers en hun bevelgevers??????!!!!!!!!!!

Zweed: 'ik ben gemarteld in Guant�namo'

Uitgegeven: 14 juli 2004 13:06
Laatst gewijzigd: 14 juli 2004 14:38

STOCKHOLM - Een Zweed die meer dan twee jaar gevangen heeft gezeten op de Amerikaanse marinebasis in Guant�namo Bay op Cuba, zegt te zijn gemarteld. Dat meldden Zweedse media dinsdag. Hij werd verdacht van terroristische activiteiten. De man zegt onschuldig te zijn.

De Amerikanen lieten Mehdi Ghezali vorige week vrij. In interviews met Zweedse media zei hij dat zijn bewakers hem fysiek en psychologisch martelden en seksueel vernederden. De man is nu ondergedoken omdat Zweedse neonazi's hem hebben bedreigd.

Mehdi Ghezali werd in 2001 gearresteerd toen de Amerikanen het Taliban-regime in Afghanistan verdreven. In januari 2002 werd overgebracht naar Guant�namo Bay. Ghezali zegt niets met terroristische activiteiten te maken te hebben.

Aan zijn onvrijwillig verblijf op Guant�namo Bay heeft Ghezali een gevoelloze enkel en rotte tanden overgehouden. Na de inrichting van de gevangenenkampen voor terroristen op Cuba in 2001 heeft de Amerikaanse regering steeds verklaard dat de Geneefse conventies niet van toepassing zijn op de terreurverdachten.

'Speciale verhoortechnieken'

Zij worden onderworpen aan door de Amerikaanse minister van Defensie goedgekeurde 'speciale verhoortechnieken'. Dit jaar verschenen al verscheidene berichten in de media over martelingen in Guant�namo. De Amerikaanse overheid heeft steeds ontkend dat de verdachten worden gemarteld.  

 

een flash over de gevangenen in Guantanamo: http://www.3afooor.com/create.php?card_id=60 

wassalaam,

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
Bisharo* Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 91
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Bisharo* Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 juli 2004 om 15:08

                    sALAMA3LEIKOEM

 Het zijn gewoon onschulige mensen die daar worden gemarteld,
Ik wou echt dat ik wat voor ze kon doen maar het  enige wat ik kan
doen is bidden ik hoop echt dat ALLAH ze helpt en die mensen
die hen daar vasthouden vernietigd.
Als er een Amerikaan wordt
onthoofd staat meteen de hele wereld op zijn kop maar dat er dagelijks
moslims worden gemarteld is natuurlijk niet belangrijk,
maar op een dag zullen ze het zien en dan worden ZIJ oneindig gemarteld en dan zullen ze spijt hebben van wat ze hebben gedaan
                                     Bisharo

Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 juli 2004 om 15:27

Assalamoe alykoem,

"Onze Heer, straf ons niet als wij vergeten of een fout hebben begaan, Heer, en belast ons niet, zoals Gij degenen, die v��r ons waren hebt belast; onze Heer belast ons niet met datgene, waarvoor wij de kracht niet hebben (het te dragen), wis onze fouten uit en schenk ons vergiffenis en wees ons barmhartig; Gij zijt onze Meester, help ons daarom tegen HET ONGELOVIGE volk."  Baqara aya 286

inderdaad zuster, we moeten zeker doe3a doen voor al onze broeders en zusters in hele wereld, en we moeten aan onze imaan werken, zodat wanneer de ongelovige ons willen bestrijden dan zijn wij bereid.

En maakt aan de grens alle mogelijke strijdkrachten en vastgehouden paarden voor hen gereed, waarmede gij de vijand van Allah en uw vijand en anderen buiten hen, die gij niet kent, doch die Allah kent, moogt afschrikken. En wat gij ook voor de zaak van Allah besteedt, het zal u ten volle worden terugbetaald en u zal geen onrecht worden aangedaan. Anfaal aya 60 

wassalaam,

 

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
Bisharo* Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 91
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Bisharo* Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 juli 2004 om 15:34
Sala3leikoem
Maar wij dan ,de moslims in Nederland of ergens anders. Moeten wij gewoon toekijken hoe ze worden gemarteld ,dat kan toch niet het zijn onze broeders,
en zusters weet ik eigenlijk niet ,worden daar ook vrouwen vast gehouden
Terug naar boven
I S L A M Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 17 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 556
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote I S L A M Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 juli 2004 om 05:36

Salamoen Aleykoem

HEEFT 1 VAN JULLIE HIER EEN ANDER WOORD VOOR DAN CONCENTRATIEKAMP???

HET IS GEWOON EEN CONCENTRATIEKAMP WAAR DE MOSLIMS WORDEN MISHANDELT IN PLAAT VAN VERMOORDT. IK WORDT LIEVER VERMOORDT DAN MISHANDELT. SUBHANALLAH! NU BEGRIJP IK 11 SEPTEMBER!

                    ������ ----->Haat de zonde, niet de zondaar<-----
Terug naar boven
Herne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 13 mei 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 370
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Herne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 juli 2004 om 09:42

Het is duidelijk dat het niet moet kunnen dat mensen zonder enige vorm van proces gevangen zitten.

Maar ik denk dat dit nog wel een staartje krijgen gaat.

Of die mensen schuldig of onschuldig zijn kan op deze mannier niemand weten.

Ieder mens heeft recht op een proces.

Daarom is deze basis een grote schande.

Terug naar boven
I S L A M Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 17 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 556
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote I S L A M Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 juli 2004 om 03:43

Salamoen Aleykoem

Jazeker maar waarom doet niemand er iets aan? Ik bedoel die europa ofzo? Amerika creert een concentratiekamp voor moslims, zegt gewoon dat de regels van weetikveel hier niet gelden, en begint zomaar mensen op te pakken zonder iets te laten merken en mishandelen maar. En niemand die hier iets aan doet. Geen europa of VN of die alle andere die eens zegt van: waar zijn jullie nou mee bezig.

                    ������ ----->Haat de zonde, niet de zondaar<-----
Terug naar boven
Yahya Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 25 mei 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 142
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Yahya Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 juli 2004 om 05:47
Zien jullie de daden van de Koefar ?
Wat zou er gebeuren als er een Khalifaat was ? Onze broeders in Guantanomo Bay zouden bevrijdt worden !
Deze Amerikaanse strijdmachten moeten bestreden worden, het is onze plicht om deel te nemen in de oorlog tegen deze brute Koefar.

Wie heeft het gehoord van de premie-jagers in Afghanistan:

http://www.ps.nl/nieuws/2004/JUL/10/buit2.html

Onze Moslimbroeders/zusters hebben het moeilijk, wij zouden allen op het moment het hellevuur moeten vrezen, alleen al omdat wij geen Jihad doen. Insha Allah zullen wij spoeding aan de zijde van onze broeders/zusters strijden en redden wij hen niet enkel uit de handen van de Koefar, maar redden wij ook onszelf uit de handen van de Saiytan.

Wasalaam,
Yehya
Terug naar boven
Herne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 13 mei 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 370
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Herne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 juli 2004 om 10:02

Hallo ik vindt die basis een aanfluiting voor het menselijke recht.

En ja waar dat kan moet dit ontecht aan de kaak gesteld worden zodat de politicie van Europa hier niet meer omheen kunnen.

Maar natuurlijk het is bij lange nog niet zo Satanisch als de daden van die zogenaamde Jihad strijders.

Anders waren die arme mensen niet ten onrechte zonder proces gevangen maar onthoofd.

Zie hier het gebrek van credit dat Bin Laden en Consorten hebben opgebouwd.

Beiden partijen zijn schuim van de aarde. maar de een schuimt nog harder dan de andere.

Hoe weinig heeft dit te doen met de vredestichters.

Boven alles is er een God en zeer zeker zal die alle onschuldige mensen die gedood worden wreken.

Zelfs denk ik, onschuldig gedode anders gelovigen.

Niemand weet of die zogenaamde Kafir niet in een ander jaar zijn visie en leven verandert.

Niemand heeft het recht om een ander mens te vermoorden!!

En hij die dit wel doet of voor deze daad opdracht geeft zal berecht worden door God en door niemand anders.

God heeft iedereen het leven gegeven. Wie is die aanmatigende mens die dat leven neemt?

Waarachtig is het dat en mens zijn leven mag verdedigen waneer een ander dat wil nemen, maar nog meer waarachtig is het dat God dat nog veel beter kan.

Herne

 

 

Terug naar boven
Yahya Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 25 mei 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 142
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Yahya Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 juli 2004 om 10:24
Herne,

Hetgeen jij doet is de schuld bij de verzetsstrijders leggen, terwijl het toch echt de Westerlingen zijn die de woede van de Moslimgemeenschap over zich heen hebben geroepen.

Dacht je dat mijn broeder Osama bin Laden( moge Allah swt hem belonen voor zijn goede daden ) op een dag wakker werd en dacht: "Ik ga oproepen tot het doden van Amerikanen, Zionisten en andere vijanden van de Islam".
Osama bin laden en mijn andere broeders in het verzet verdienen respect, helaas krijgen zij te vaak stank voor dank. Zolang er geen Khalifaat is, zolang het Westen mijn broeders/zusters blijft onderdrukken zal ik geen kwaad woord spreken over het verzet.

We gaan toch niet weer terug naar het punt waarop ik moet duidelijk maken dat de VS en de EU helpen in de onderdrukking van het Islamitische verzet in de Arabische landen. Waarom worden leden van de GIA opgepakt ? Waarom worden leden van de Islamitische Jihad van Egypte door de CIA/FBI opgepakt ?
Problemen moet je bij de wortels bekijken voor de juiste analyses.

Niemand heeft het recht om een anders mens te vermoorden ? Je moet goed weten dat Allah swt de mens een eigen wil heeft gegeven, het is een door God gegeven recht om een aantal soorten onrechtvaardigen te doden. Wat betreft de mensen die misschien tot de Islam zouden bekeren, zij hadden gehoor moeten geven aan de boodschap in de Koran, God heeft voor ieder een tijd vastgesteld en niemand weet wanneer hij zal sterven, daarom moet men nadenken. Allah swt heeft ons hersenen gegeven om die te gebruiken, een gedood kind gaat naar het paradijs, maar een volwassene had zijn hersenen moeten gebruiken voordat het te laat was.

Nog een opmerking over die 'arme' mensen die gedood worden zonder proces: Zij (de niet-militairen gegijzelden) waren niet gedood als er een Khalifaat was geweest.

Wasalaam,
Yehya

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 juli 2004 om 13:36

In eerste instantie geplaatst door Yahya



Dacht je dat mijn broeder Osama bin Laden( moge Allah swt hem belonen voor zijn goede daden ) op een dag wakker werd en dacht: "Ik ga oproepen tot het doden van Amerikanen, Zionisten en andere vijanden van de Islam".
Osama bin laden en mijn andere broeders in het verzet verdienen respect, helaas krijgen zij te vaak stank voor dank. Zolang er geen Khalifaat is, zolang het Westen mijn broeders/zusters blijft onderdrukken zal ik geen kwaad woord spreken over het verzet.

Dus sluit je liever je ogen, dan iets slechts te zien van het 'verzet'?  Als je kritiek wil spuien, is het beter eerst naar jezelf te kijken en dan naar de anderen, niet omgekeerd.

Moeten 'wij westerlingen' dat dan trouwens ook doen?  Geen kritiek hebben op de westerse regeringen zolang er terreurdreiging is?  Volgens jouw redenering zou dat nl zo moeten.

We gaan toch niet weer terug naar het punt waarop ik moet duidelijk maken dat de VS en de EU helpen in de onderdrukking van het Islamitische verzet in de Arabische landen. Waarom worden leden van de GIA opgepakt ? Waarom worden leden van de Islamitische Jihad van Egypte door de CIA/FBI opgepakt ?
Problemen moet je bij de wortels bekijken voor de juiste analyses.

Maar dan wel de problemen aan beide kanten...  Niet enkel de problemen van de anderen, omdat dat beter uitkomt.

Niemand heeft het recht om een anders mens te vermoorden ? Je moet goed weten dat Allah swt de mens een eigen wil heeft gegeven, het is een door God gegeven recht om een aantal soorten onrechtvaardigen te doden.

Dan hebben we hier een andere mening over wat God zou zijn/toelaten.

Nog een opmerking over die 'arme' mensen die gedood worden zonder proces: Zij (de niet-militairen gegijzelden) waren niet gedood als er een Khalifaat was geweest.

En dan?  Dat doet echt niks af aan de onrechtvaardigheid van zo'n daad. 


Groetjes, Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
jessie Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 22 juli 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 7
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jessie Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 juli 2004 om 14:03

assalamo aleykom

 

mijn hart bloedt werkelijk als ik beelden zie en artikels lees over guantanamo. hier: http://www.novatv.nl/index.cfm?cfid=30360376&cftoken=246 10415&ln=nl&fuseaction=videoaudio.details&report age_id=2733 kan je een recente reportage over guantanamo bekijken. tfoe tfoe tfoe aan die honden die dat doen met onze mede-moemien...

en kimmie: niks ter wereld is een rechtvaardiging voor guantanamo. dit kamp schendt alle mensenrechten:

 

Artikel 2

Een ieder heeft aanspraak op alle rechten en vrijheden, in deze Verklaring opgesomd, zonder enig onderscheid van welke aard ook, zoals ras, kleur, geslacht, taal, godsdienst, politieke of andere overtuiging, nationale of maatschappelijke afkomst, eigendom, geboorte of andere status.

Verder zal geen onderscheid worden gemaakt naar de politieke, juridische of internationale status van het land of gebied, waartoe iemand behoort, onverschillig of het een onafhankelijk, trust-, of niet-zelfbesturend gebied betreft, dan wel of er een andere beperking van de soevereiniteit bestaat.

 

Artikel 3

Een ieder heeft het recht op leven, vrijheid en onschendbaarheid van zijn persoon.

Artikel 5

Niemand zal onderworpen worden aan folteringen, noch aan een wrede, onmenselijke of onterende behandeling of bestraffing.

Artikel 6

Een ieder heeft, waar hij zich ook bevindt, het recht als persoon erkend te worden voor de wet.

Artikel 7

Allen zijn gelijk voor de wet en hebben zonder onderscheid aanspraak op gelijke bescherming door de wet. Allen hebben aanspraak op gelijke bescherming tegen iedere achterstelling in strijd met deze Verklaring en tegen iedere ophitsing tot een dergelijke achterstelling.

Artikel 8

Een ieder heeft recht op daadwerkelijke rechtshulp van bevoegde nationale rechterlijke instanties tegen handelingen, welke in strijd zijn met de grondrechten hem toegekend bij Grondwet of wet.

Artikel 9

Niemand zal onderworpen worden aan willekeurige arrestatie, detentie of verbanning.

Artikel 10

Een ieder heeft, in volle gelijkheid, recht op een eerlijke en openbare behandeling van zijn zaak door een onafhankelijke en onpartijdige rechterlijke instantie bij het vaststellen van zijn rechten en verplichtingen en bij het bepalen van de gegrondheid van een tegen hem ingestelde strafvervolging.

Artikel 11

  1. Een ieder, die wegens een strafbaar feit wordt vervolgd, heeft er recht op voor onschuldig gehouden te worden, totdat zijn schuld krachtens de wet bewezen wordt in een openbare rechtszitting, waarbij hem alle waarborgen, nodig voor zijn verdediging, zijn toegekend.
  2. Niemand zal voor schuldig gehouden worden aan enig strafrechtelijk vergrijp op grond van enige handeling of enig verzuim, welke naar nationaal of internationaal recht geen strafrechtelijk vergrijp betekenden op het tijdstip, waarop de handeling of het verzuim begaan werd. Evenmin zal een zwaardere straf worden opgelegd dan die, welke ten tijde van het begaan van het strafbare feit van toepassing was.

Artikel 12

Niemand zal onderworpen worden aan willekeurige inmenging in zijn persoonlijke aangelegenheden, in zijn gezin, zijn tehuis of zijn briefwisseling, noch aan enige aantasting van zijn eer of goede naam. Tegen een dergelijke inmenging of aantasting heeft een ieder recht op bescherming door de wet.

Artikel 18

Een ieder heeft recht op vrijheid van gedachte, geweten en godsdienst;dit recht omvat tevens de vrijheid om van godsdienst of overtuiging te veranderen, alsmede de vrijheid hetzij alleen, hetzij met anderen zowel in het openbaar als in zijn particuliere leven zijn godsdienst of overtuiging te belijden door het onderwijzen ervan, door de praktische toepassing, door eredienst en de inachtneming van de geboden en voorschriften.

Artikel 19

Een ieder heeft recht op vrijheid van mening en meningsuiting. Dit recht omvat de vrijheid om zonder inmenging een mening te koesteren en om door alle middelen en ongeacht grenzen inlichtingen en denkbeelden op te sporen, te ontvangen en door te geven.

Artikel 26

  1. Een ieder heeft recht op onderwijs; het onderwijs zal kosteloos zijn, althans wat het lager en basisonderwijs betreft. Het lager onderwijs zal verplicht zijn. Ambachtsonderwijs en beroepsopleiding zullen algemeen beschikbaar worden gesteld. Hoger onderwijs zal openstaan voor een ieder, die daartoe de begaafdheid bezit.
  2. Het onderwijs zal gericht zijn op de volle ontwikkeling van de menselijke persoonlijkheid en op de versterking van de eerbied voor de rechten van de mens en de fundamentele vrijheden. Het zal het begrip, de verdraagzaamheid en de vriendschap onder alle naties, rassen of godsdienstige groepen bevorderen en het zal de werkzaamheden van de Verenigde Naties voor de handhaving van de vrede steunen.

Wie is de echte misdadiger???

Terug naar boven
jessie Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 22 juli 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 7
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jessie Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 juli 2004 om 14:04
en dan heb ik nog niet gesproken over schending van verdragen en dergelijk... tfoe tfoe tfoe op amerika
Terug naar boven
I S L A M Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 17 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 556
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote I S L A M Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 juli 2004 om 04:01

Salamoen Aleykoem

Ziehier de echte terrorist.

                    ������ ----->Haat de zonde, niet de zondaar<-----
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 juli 2004 om 04:21
In eerste instantie geplaatst door jessie

en kimmie: niks ter wereld is een rechtvaardiging voor guantanamo. dit kamp schendt alle mensenrechten:

Volgens mij vergis je je even van lid  Ik heb het nl nergens over rechtvaardigen van Guantanamo gehad, enkel over dat naar jezelf kijken ook wel mag.  Maakt niet uit hoor.

Groetjes

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Herne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 13 mei 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 370
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Herne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 juli 2004 om 09:23

Yehyah zeker moet je naar de wortels van een probleem gaan.

Hieronder een link met een analyse van de VS en de Islam.

Ik ben het wel niet helemaal eens met deze analyse maar hij is toch verhelderend in vele opzichten. 

 

http://www.vonk.org/CallReadOnly.asp?artikelID=1320&stat us=2

Terug naar boven
tarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 16 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 419
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote tarah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 januari 2005 om 17:47
Ik vind het echt triest als deze mensen onschuldig zijn. Ook al zouden ze niet onschuldig zijn ( kan altijd he ) zou het nog verkeerd zijn. Niemand mag een mens zo behandelen. Dan wil ik nog even reageren op Yahya, die de daden van Osama goedkeurde. Wat hij doet is niet goed. Hij neemt levens van onschuldige mensen. Denk aan het WTC. Misschien zaten er wel moslims in dat gebouw. Door zijn stomme actie, zijn ze dood. Dus is dat zijn schuld. Zowiezo mag je niet zomaar mensen vermoorden, ook al wil je daar een belangrijke booschap mee overbrengen. En het is niet met de regels van de Islaam of de Jihaad. Want als je een Jihaad voert, ga je geen onschuldige mensen doden. Dat deed Mohammed saws ook niet. Hij vermeed het zelfs om de vijand te doden. Dat deed hij alleen als zijn gemeenschap bedreigd werd, en hij geen andere kant meer opkon. Dus ga alsjeblieft niet zeggen dat het goed is wat hij doet, en dat hij wat meer krediet zou moeten krijgen...
Terug naar boven
Anne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 17 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 841
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Anne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 januari 2005 om 02:57
Ik begrijp dat veel mensen boos zijn over wat hier gebeurd is, en om vergelding roepen. Ja natuurlijk zijn de daders slecht. Je hebt reden om boos te zijn, maar dan hoef je ze toch nog niet meteen iets aan te doen? Zou het niet kunnen zijn dat dit een beproeving is van Allah om jullie naastenliefde te testen? Zou Allah het hart van deze slechterikken niet kunnen veranderen als jij voor ze bidt? Is het niet veel beter als iemand zijn slechte daden inziet en je vergeving vraagt dan dat hij morsdood is?
Terug naar boven
Abdulkadir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2004
Online status: Offline
Berichten: 575
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdulkadir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 januari 2005 om 12:16
Ik denk eerder een beproeving voor de eenheid van de Ummah. Barmhartigheid (/naastenliefde) kan alleen van toepassing zijn in vredestijd.
Weet, dat sommigen nooit willen veranderen, hoe ze ook zijn geweest. Al kom je met waarheden die men niet kan ontkennen, helaas een slechte aard van de mens.

En Allah Leid Wie Hij Wil, maar je moet ook voor die Leiding vragen ;-P.

En Allah Weet Het Beste
Salaam(=vrede)


Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.125 seconden.