Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Vervloekt..!?!?!

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Juwairiyah Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 03 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 458
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Juwairiyah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Vervloekt..!?!?!
    Geplaatst op: 22 augustus 2004 om 06:35

Assalaamoe Alaikum wa Rahmatullahi wa Barakatuhu,

vooropgesteld wil ik erbij vermelden dat ik vraag om een Islamitisch oordeel. Begrijp me niet verkeerd, niet-moslims zijn vrij om hun mening te geven.

Stel dat je vader tegen je zegt dat als jij je oma, opa, ooms, en tante's ziet, dat je ze niet mag teruggroeten. Hij zegt bijvoorbeeld "vervloekt is degene die met mijn ouders spreekt", en je doet het toch, omdat jij het ziet als jou Islamitische plicht, heeft die vloek dan uitwerking? Mag een vader dat uberhaupt eisen van zijn vrouw en kinderen. Je breekt de familiebanden en dat is een grote zonde. Wat kun je doen als vrouw of kind in zo een situatie?

Ik zie jullie reacties graag tegemoet,

Fi Amani Laahi,

Umm `Aqeelah

Terug naar boven
marhaba Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 22 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 634
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote marhaba Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 augustus 2004 om 06:44

Assalaamou alikoum,

een heel heel goede vraag,

je hebt het zelf gezegd, familie banden, mensen gaan bezoeken  (silat arrahim) is heel belangrijk in ons geloof, allah heeft er een heel hoge waarde bij gezet, en het is zo dat "ta3atou lah min ta3ati lwalideyn"gehoorzamen van ouders is een  belangrijk element bij het gehoozamen van  allah!" maar behalve bij een uitzondering, als ze tegen jou zeggen :"doe iets tegen de wil van allah, iets waarmee je allah gaat ongehoorzamen(vb niet te bidden,  je familie niet te bezoeken....), in dit geval, moet je hun niet gehoorzamen en doen wat allah u heeft aanbevolen, maar moet je het op een diplomatische wijze doen, dus zorgen dat je weer die band met je eigen ouders niet breekt, hoe doe je dat, awel, zeg tegen je ouders eerst dat het niet mag enzo, zodanig dat ze weten wat ge voelt , als dat geen resultaat oplevert, dan  zeg tegen je ouders ik bezoek hun niet meer, maar terwijl je ze toch stiekem bezoekt, enzo....enzo tot allah hun naar het rechte pad leidt inshallah rab l3alamien,

wallahou a3lam, wassalaam

allahou akbar, thabitna ya rabi fi hada dien, wa rfa3na yarabbi fi 3illiyin, wa h 'shourna ya rabbi fi lkawmi nadjiin, ya allah, ya mawlana!soubhaanak .
bezoek ook: www.moslim.net
Terug naar boven
nouret_bo Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 03 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 78
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nouret_bo Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 augustus 2004 om 08:28

asalam zuster

Ik denk dat het er aan ligt hoe jouw Familie in elkaar zit ik zit namelijk in het zelfde geval.Mijn vader verbiedt ons om onze ooms en tantes en zijn neven te groeten, maar dat heeft er mee te maken dat mijn vader hun manier van leven niet helemaal klopt mijn nichten lopen in mini_rokken en hebben vriendjes en mijn oom zegt er helemaal niks van mijn neven drinken , dus daarom , dus ik weet natuurlijk wat er bij jullie speelt het kan daarmee te maken hebben , maar het blijft moeilijk af en toe groeten mijn familie leden me en dan zeg ik wel wat terug en daar blijft het bij.

wa salam

nouret

 

Terug naar boven
Juwairiyah Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 03 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 458
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Juwairiyah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 augustus 2004 om 03:56
Wa Alaikum Salaam wa Rahmatullahi wa Barakatuhu,

ik heb zo ie zo weinig contact met de familie van de kant van mijn vader, of ik nou met ze om mag gaan of niet (ze zijn veel ouder en niet mijn categorie "vrienden", ze komen ook bijna nooit langs en wij gaan ook bijna nooit langs) het ligt aan iets persoonlijks. Mijn vader kon nooit goed met zijn ouders opschieten, en deze zomer hebben ze hem en mijn moeder groot onrecht aangedaan waardoor het allemaal is

ge�scaleerd, ghayr inshaAllah. Moge Allah swt hen tot een oplossing doen komen, Allahoemma Ameen

Fi Amani Laah

Umm `Aqeelah

 

Terug naar boven
souad& Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 31 januari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 223
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote souad& Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 augustus 2004 om 05:28

Salaam alaikom,

Het is moeilijk om hier wat over te zeggen. Ik bedoel aan de ene kant als je ze wel groet, gehoorzaam je vader niet en aan de andere kant, is het je familie. Je hoort de familiebanden zo sterk mogelijk te houden. Maar of de vervloeking uit zal komen, dat lijkt me sterk. Ik bedoel je weet immers dat als een persoon de ander vervloekt, dat de vervloeking juist naar de degene terugkomt die het uitgesproken heeft.

Ik heb namelijk vaker gehoord dat als iemand tegen een ander Allah i negrik (Moge Allah je vervloeken) zegt, dat de vervloeking tot aan de semaa (hemel) ronddwareld om een uitweg te vinden. Vervloeking zal geen uitweg vinden en zal dan naar de persoon terug keren die het heeft uitgesproken. Wallah oe 'alam.

Ik denk dat het van jou vader verkeerd is om ook jullie erbij te betrekken. Mijn vader heeft altijd gezegd, dat als hij in de famalie iemand niet mag of ruzie mee heeft, dat zijn kinderen gewoon normaal tegen die persoon moet doen. Want mijn vader heeft een probleem met diegene en niet zijn kinderen. De kinderen mogen dus zelf bepalen of ze deze persoon groeten of niet.

Wees geduldig zou ik zeggen,

 

Masalama

Souad

 

 

Kijk niet naar hoe klein de zonde is, maar kijk naar Degene die je niet hebt gehoorzaamd
Terug naar boven
Juwairiyah Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 03 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 458
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Juwairiyah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 augustus 2004 om 05:50
Wa Alaikum Salaam waRahmatullahi wa Barakatuhu,

na3am "
Inna Allaha ma3a Sabierrien"

oeght Souad, betreffende de hadith die je vertelde, die is voor een deel incompleet. Ik zal de volledige hadith inshaAllah voor je plaatsen:

�Als een persoon iemand vervloekt, stijgt die vloek ten hemel op, maar vindt het de poorten van de hemel gesloten. Dan keer het terug naar de aarde. Hier vindt het ook de poorten gesloten. Daarom zwerft het van hot naar her en als het geen geschikte plaats vindt, keert het terug naar diegene die vervloekt werd. Als deze de vloek verdiende is alles goed en wel, anders keert het terug naar degene die de vloek uitsprak.� (Abu Dawud)

Het is inderdaad een moeilijke situatie, maar inshaAllah ykoen lghayr!!

Fi Amani Laah,

Umm `Aqeelah
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.143 seconden.