Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

12e bruid

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Imaan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: 12e bruid
    Geplaatst op: 06 september 2004 om 02:50
Wanneer een Moslim een 2e vrouw neemt, is men in rep en roer, wanneer dhr. Mswati een 12e vrouw trouwt, komt niemand in beweging. Activisten, waar blijven jullie en waarom hoor ik Hirsi hier niet over spreken??????
Twaalfde bruid voor koning van Swaziland
MBABANE - Koning Mswati III van Swaziland, de laatste absolute monarch in Afrika, heeft zijn oog laten vallen op een 16-jarig meisje als zijn twaalfde echtgenote. Dat hebben bronnen binnen zijn hofhouding zondag bevestigd.

Het tienermeisje was finalist tijdens de schoonheidswedstrijd Miss Swaziland en deed vorige week mee aan een ritueel waarin jonge maagden topless een dansje maken voor de troon van de koning. Voor zij met de koning trouwt, moet het meisje nog wel worden getest op HIV. Swaziland heeft met 38,1 procent relatief het hoogste aantal besmettingen ter wereld.

De 36-jarige Mswati heeft al elf offici�le echtgenotes, ��n verloofde en 23 kinderen. Er zijn echter onlangs twee 'vacatures' onstaan in zijn echtelijke bed omdat twee vrouwen bij de monarch in ongenade zijn gevallen. Een bron bij het hof liet weten dat de koning op zoek is naar "jonge, mooie bloemen" om het paleis wat op te fleuren.

Mswati, ook wel Ngweyama (de leeuw) genoemd, regeert Swaziland sinds zijn 18e jaar, in 1986. Zijn vader Sobhuza II leidde het Afrikaanse koninkrijkje in 1968 naar de onafhankelijkheid van Groot-Brittanni�. Hij stierf in 1982 op 82-jarige leeftijd en liet maar liefst zeventig vrouwen achter. Na zijn dood bestuurde koningin Dzeliwe Shongwe het land tot Mswati oud genoeg was om de troon te bestijgen.

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
Juwairiyah Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 03 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 458
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Juwairiyah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 september 2004 om 13:23

Assalaamoe Alaikum wa Rahmatullahi wa Barakatuhu.

Zij voert een kruistocht tegen de Islaam, en aangezien dit niks met de Islaam te maken heeft, zou zij zich hier waarschijnlijk nooit in mengen.

Ieder redelijk mens kan zelf antwoord geven op die vraag..



P.S Ik wil hier niet mee zeggen dat je onredelijk bent, ik zie jouw vraag als een retorische vraag, of moet ik het anders zien?

fi Amani Laah,

Oeghtkoum Umm `Aqeelah

Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Imaan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 september 2004 om 04:16

Alaykoum wa Salaam, zuster,

Juist. Eigenlijk overbodig, maar ik kon het niet laten.

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
Juwairiyah Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 03 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 458
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Juwairiyah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 september 2004 om 05:18
Ik hou wel van de nodige sarcasme.

Wel vreemd dat niemand op deze post reageert. Nou mensen, waar blijven de reacties, of hebben jullie hier niks op te zeggen..!!!?
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 september 2004 om 06:13

Assalamoe alykoem,

wat moet mijn mening hierover zijn ?

wassalaam,

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote happylady3113 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 september 2004 om 07:36

Salaam aleikum,

misschien omdat Hirsi Ali de moslims iets wil duidelijk maken en die gast geen moslim is. Weet ik veel! Is het echt belangrijk?
Salaam happylady

Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 september 2004 om 13:46
In eerste instantie geplaatst door Imaan

Wanneer een Moslim een 2e vrouw neemt, is men in rep en roer
Assalamu alaikum,
is iedereen in rep en roer als een moslim een tweede vrouw trouwt? Nooit wat van op het nieuws gezien of in de krant gelezen anders.
"Moslim trouwt tweede vrouw; Amerika overweegt militaire interventie." .
Wassalam,
Amier.
� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
marhaba Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 22 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 634
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote marhaba Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 september 2004 om 13:48

ASsalamoualikoum,

haha,die amier!

Hirsi Ali heeft haar boodschap (beeld van de vrouw binnen islaam(=die zij totaal ni begrijpt, hoe kan ze het begrijpen als ze het op voorhand onwetend partijdig verafschuwt), geweld tegen vrouwen  die je eigenlijk overal hebt,maja islaam is da weer geweest!) op een totaal verkeerde manier duielijk gemaakt, dat zij de aandacht van de media achter zich kreeg das te begrijpen, verbaast me eigenlijk ni, want eigenlijk, hirsi heeft nix  anders gedaan  dan het imago van islaam nog  ng meer  te verslechteren,hetgeen wat de media al jaren deed! maja, wie het laatst lacht ,lacht het beste!inshallah, komt de waarheid weer naar boven!en verzinken al die listen tegen islaam!

wassalaam

allahou akbar, thabitna ya rabi fi hada dien, wa rfa3na yarabbi fi 3illiyin, wa h 'shourna ya rabbi fi lkawmi nadjiin, ya allah, ya mawlana!soubhaanak .
bezoek ook: www.moslim.net
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 september 2004 om 13:58
In eerste instantie geplaatst door Amier

In eerste instantie geplaatst door Imaan

Wanneer een Moslim een 2e vrouw neemt, is men in rep en roer
Assalamu alaikum,
is iedereen in rep en roer als een moslim een tweede vrouw trouwt? Nooit wat van op het nieuws gezien of in de krant gelezen anders.
"Moslim trouwt tweede vrouw; Amerika overweegt militaire interventie." .
Wassalam,
Amier.

Assalamoe alykoem,

 ja een goeie weer, alleen ik wil je en vraag stellen, mss weet jij daarover meer dan mij (mbt Nederlandse wet dus). de vraag luidt, kun je toch hier in Nederland meerder vrouwen trouwen, (met andere woorden samenwonen), want ik snap het eigelijk niet, ik hoor dat volgens de wet 1 vrouw maar mag trouwen, maar hoe zit het met samenwonen, want het kan dat je gaat samenwonen met meerderen,......enz , mss weet jij hier meer over

wassalaam,

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
Umm Umarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 704
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Umm Umarah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 september 2004 om 14:06
In eerste instantie geplaatst door Abou Jabir

In eerste instantie geplaatst door Amier

In eerste instantie geplaatst door Imaan

Wanneer een Moslim een 2e vrouw neemt, is men in rep en roer
Assalamu alaikum,
is iedereen in rep en roer als een moslim een tweede vrouw trouwt? Nooit wat van op het nieuws gezien of in de krant gelezen anders.
"Moslim trouwt tweede vrouw; Amerika overweegt militaire interventie." .
Wassalam,
Amier.

Assalamoe alykoem,

 ja een goeie weer, alleen ik wil je en vraag stellen, mss weet jij daarover meer dan mij (mbt Nederlandse wet dus). de vraag luidt, kun je toch hier in Nederland meerder vrouwen trouwen, (met andere woorden samenwonen), want ik snap het eigelijk niet, ik hoor dat volgens de wet 1 vrouw maar mag trouwen, maar hoe zit het met samenwonen, want het kan dat je gaat samenwonen met meerderen,......enz , mss weet jij hier meer over

wassalaam,

Voor het geval iemand de nederlandse wet wil omzeilen yek?

Beschrijving van het paradijs! http://www.freewebs.com/islamiway/beschrijving.htm
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 september 2004 om 14:10

Assalamu alaikum,

in nederland is bigamie of polygamie verboden, dwz trouwen met meerdere vrouwen of mannen tegelijk. Ook een officieel samenlevingscontract (trouwen zonder trouwen) kan maar met 1 vrouw of man tegelijk. Het is niet verboden om met meerdere mensen in 1 huis te wonen, dus als jij bijvoorbeeld voor de nederlandse wet officieel getrouwd bent met een vrouw en je gaat met een tweede vrouw trouwen, dan zou dat kunnen dmv een islamitische bruiloft, maar voor de nederlandse wet heeft die tweede vrouw geen rechten als jouw echtgenote. Officieel zou ze dan bij je inwonen als bv onderhuurder of iets dergelijks, zonder met je getrouwd te zijn. Dat kan vervelend zijn bij bijvoorbeeld een eventuele scheiding of overlijden van de man of een van de vrouwen waarbij juridisch die tweede vrouw nergens aanspraak op kan maken als er onenigheid ontstaat over erfenis of bijvoorbeeld alimentatie en dat soort dingen.

Maar met meerdere vrouwen in een huis wonen is niet illegaal, dus als een man en vrouw erg zeker van elkaar zijn, dan kan je voor het geloof met vier vrouwen trouwen; ook in nederland. Ik ben overigens geen advocaat ofzo hoor.

Wassalam,

Amier.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
marhaba Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 22 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 634
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote marhaba Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 september 2004 om 14:10

 

um umarrah, echtwaar!

allahou akbar, thabitna ya rabi fi hada dien, wa rfa3na yarabbi fi 3illiyin, wa h 'shourna ya rabbi fi lkawmi nadjiin, ya allah, ya mawlana!soubhaanak .
bezoek ook: www.moslim.net
Terug naar boven
Umm Umarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 704
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Umm Umarah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 september 2004 om 14:19
In eerste instantie geplaatst door marhaba

 

um umarrah, echtwaar!

Oegtie Allahoe A3lam!

Beschrijving van het paradijs! http://www.freewebs.com/islamiway/beschrijving.htm
Terug naar boven
marhaba Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 22 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 634
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote marhaba Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 september 2004 om 14:25

Assalamoualikoum,

just kidding oeghtie,  ik begreep wat Abou jabir vroeg, en  je grap ook!dus no need to worry

allahou akbar, thabitna ya rabi fi hada dien, wa rfa3na yarabbi fi 3illiyin, wa h 'shourna ya rabbi fi lkawmi nadjiin, ya allah, ya mawlana!soubhaanak .
bezoek ook: www.moslim.net
Terug naar boven
Umm Umarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 704
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Umm Umarah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 september 2004 om 14:30
In eerste instantie geplaatst door marhaba

Assalamoualikoum,

just kidding oeghtie,  ik begreep wat Abou jabir vroeg, en ik begreep je grap ook!dus no need to worry

Wa alaikoum asalaam,

Alhamdoelilah oegtie, ik maakte me nergens zorgen over zuster alleen probeerde een gepaste reactie te geven.

Wa salaam alaikoum,

Ik houd van je omwille van Allah soubhana wa ta3ala oegtie marhaba .

Beschrijving van het paradijs! http://www.freewebs.com/islamiway/beschrijving.htm
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 september 2004 om 14:44

Assalamoe alykoem Amier,

moge Allah je belonen, ik weet nu veel dingen die ik niet wist,

het is toch moeilijk, want in dit leven zijn er altijd meer vrouwen dan mannen geweest, zo heeft het Allah gewild, en is ook bewezen d8 ik, ik heb ergens gelezen dat in Duitsland volgens de wet 2 vrouwen mag trouwen omdat er te veel vrouwen zijn, wallahoe a3lam, gehoord, dus het is mss weer niet waar he, arme ik .

wassalaam,

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
Mystica Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 06 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 65
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Mystica Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 september 2004 om 15:38
In eerste instantie geplaatst door Imaan

Wanneer een Moslim een 2e vrouw neemt, is men in rep en roer, wanneer dhr. Mswati een 12e vrouw trouwt, komt niemand in beweging. Activisten, waar blijven jullie en waarom hoor ik Hirsi hier niet over spreken??????
Twaalfde bruid voor koning van Swaziland
MBABANE - Koning Mswati III van Swaziland, de laatste absolute monarch in Afrika, heeft zijn oog laten vallen op een 16-jarig meisje als zijn twaalfde echtgenote. Dat hebben bronnen binnen zijn hofhouding zondag bevestigd.

Het tienermeisje was finalist tijdens de schoonheidswedstrijd Miss Swaziland en deed vorige week mee aan een ritueel waarin jonge maagden topless een dansje maken voor de troon van de koning. Voor zij met de koning trouwt, moet het meisje nog wel worden getest op HIV. Swaziland heeft met 38,1 procent relatief het hoogste aantal besmettingen ter wereld.

De 36-jarige Mswati heeft al elf offici�le echtgenotes, ��n verloofde en 23 kinderen. Er zijn echter onlangs twee 'vacatures' onstaan in zijn echtelijke bed omdat twee vrouwen bij de monarch in ongenade zijn gevallen. Een bron bij het hof liet weten dat de koning op zoek is naar "jonge, mooie bloemen" om het paleis wat op te fleuren.

Mswati, ook wel Ngweyama (de leeuw) genoemd, regeert Swaziland sinds zijn 18e jaar, in 1986. Zijn vader Sobhuza II leidde het Afrikaanse koninkrijkje in 1968 naar de onafhankelijkheid van Groot-Brittanni�. Hij stierf in 1982 op 82-jarige leeftijd en liet maar liefst zeventig vrouwen achter. Na zijn dood bestuurde koningin Dzeliwe Shongwe het land tot Mswati oud genoeg was om de troon te bestijgen.

Ik denk dat Nederland zich hier niet druk over maakt omdat het in Swaziland is en niet in Nederland. In principe moet ieder in zijn eigen land kunnen doen wat daar is toegestaan. Als Nederlandse kan ik maar moeilijk me bezig gaan houden met wat elders wel mag.

Het is inderdaad waar dat je in Nederland maar met 1 persoon tegelijk getrouwd mag zijn. Dat is wettelijk geregeld en er staat zelfs straf op:

Artikel 237 Wetboek van Strafrecht: Met gevangenisstraf van ten hoogste vier jaren of geldboete van de vierde categorie wordt gestraft:

    1. hij die opzettelijk een dubbel huwelijk aangaat;

    2. hij die een huwelijk aangaat, wetende dat de wederpartij daardoor een dubbel huwelijk aangaat.

  1. Indien hij die opzettelijk een dubbel huwelijk aangaat, aan de wederpartij zijn gehuwde staat heeft verzwegen, wordt hij gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste zes jaren of geldboete van de vierde categorie.

Samenwonen met meerdere vrouwen is in Nederland wel toegestaan maar zoals hiervoor ook al beantwoordt, het erfrecht en allerlei andere rechten als pensioenrecht, weduwen en wezengelden worden enkel toegekend aan degene die als wettelijke partner staat geregistreerd.

Terug naar boven
Mystica Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 06 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 65
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Mystica Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 september 2004 om 15:46

Ik las een uitleg over polygamie binnen de islam die een interpretatie geeft over wanneer het zou zijn toegestaan, op deze site: http://www.agenda-respect.be/nl/teksten/resp-txt-islam_2.htm

Het huwelijk is een plicht, waardoor de moslim zijn nakomelingschap verzekert. Het is veel meer een overeenkomst tussen twee families, dan wel een contract tussen twee individuen. Vrijgezellen worden bijgevolg met een wantrouwig oog bekeken.

De algemene regel is de monogamie. Toch voorziet de Koran in een mogelijkheid om meerdere vrouwen te huwen, dit met het oog op de bescherming van bijvoorbeeld weduwen en wezen. De polygamie wordt nochtans principieel erg moeilijk gemaakt.

De Koran voorziet dat men maximaal 4 personen kan huwen, op voorwaarde dat de man al zijn echtgenoten op gelijke voet behandelt, in hun onderhoud voorziet en geen enkele bevoordeligt.

Dit maakt de polygamie tot een zeer dure en praktische haast onmogelijke zaak. Ze is dan ook z��r beperkt en komt nog enkele zeldzame keren voor in de hogere rijke standen van een klein aantal islamitische landen.

Klopt dit inderdaad met jullie beleving ?

Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote happylady3113 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 september 2004 om 15:49

Hoi Mystica,

die gelijke behandeling, daar zitten de verschillen in. Gaat het om aandacht of om geld. Want gelijk behandelen met aandacht is onmogelijk, daarom is het dan lastig zo niet onmogelijk met meerdere vrouwen te trouwen en aan die eis te voldoen. Wat geld en materiele zaken betreft, is dat natuurlijk veel gemakkelijker. Het is niet (voor zover ik weet) voorbehouden aan rijke moslims.
Salaam happylady

Terug naar boven
Mystica Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 06 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 65
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Mystica Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 september 2004 om 14:04

Dank voor je berichtje. Ik kan me er moeilijk iets bij voorstellen maar gelijk behandelen lijkt me sowieso lastig als je met verschillende persoonlijkheden van doen hebt.

 

Terug naar boven
Thijs Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 10 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 3
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Thijs Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 oktober 2004 om 00:27

Dus als ik het goed begrijp is het mogenlijk in de Islam voor mannen om met een 2e vrouw te trouwen? Wie kan mij dit uitleggen? Is het ook mogenlijk voor een vrouw om 2 mannen te hebben?

Alvast bedankt!

Thijs

Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 oktober 2004 om 07:08
In eerste instantie geplaatst door Thijs

Dus als ik het goed begrijp is het mogenlijk in de Islam voor mannen om met een 2e vrouw te trouwen? Wie kan mij dit uitleggen? Is het ook mogenlijk voor een vrouw om 2 mannen te hebben?

Alvast bedankt!

Thijs

een voorbeeld: wanneer een man 1000 vrouwen heeft, dan weten we heel goed wie de vader is van de kinderen van die vrouwen,

wanneer een vrouw 1000 mannen heeft, weten we niet precies wie de vader is.

is maar een voorbeeld

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 oktober 2004 om 07:25
In eerste instantie geplaatst door Abou Jabir

Assalamoe alykoem,

 ja een goeie weer, alleen ik wil je en vraag stellen, mss weet jij daarover meer dan mij (mbt Nederlandse wet dus). de vraag luidt, kun je toch hier in Nederland meerder vrouwen trouwen, (met andere woorden samenwonen), want ik snap het eigelijk niet, ik hoor dat volgens de wet 1 vrouw maar mag trouwen, maar hoe zit het met samenwonen, want het kan dat je gaat samenwonen met meerderen,......enz , mss weet jij hier meer over

wassalaam,

Laat ik dat even beantwoorden  Trouwen mag met niet meer dan 1 persoon, tenminste voor de wet (hoe het met enkel religieuze huwelijken zou zitten, weet ik niet).  Samenwonen maakt geen bal uit, dat kies je zelf.  Gr Kim

Oeps, al beantwoord, zal me leren niet alles dadelijk te lezen

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 oktober 2004 om 07:28
In eerste instantie geplaatst door Abou Jabir

het is toch moeilijk, want in dit leven zijn er altijd meer vrouwen dan mannen geweest, zo heeft het Allah gewild, en is ook bewezen d8 ik, ik heb ergens gelezen dat in Duitsland volgens de wet 2 vrouwen mag trouwen omdat er te veel vrouwen zijn, wallahoe a3lam, gehoord, dus het is mss weer niet waar he, arme ik .

wassalaam,

Enkel in Nederland en Belgie kunnen vrouwen onderling trouwen voorlopig.  Binnenkort komt Spanje daar ook bij.  Mara da's volgens mij nie omda er teveel vrouwen zijn, eerder omwille van gelijkheid Gr Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 oktober 2004 om 07:30
In eerste instantie geplaatst door Abou Jabir

In eerste instantie geplaatst door Thijs

Dus als ik het goed begrijp is het mogenlijk in de Islam voor mannen om met een 2e vrouw te trouwen? Wie kan mij dit uitleggen? Is het ook mogenlijk voor een vrouw om 2 mannen te hebben?

Alvast bedankt!

Thijs

een voorbeeld: wanneer een man 1000 vrouwen heeft, dan weten we heel goed wie de vader is van de kinderen van die vrouwen,

wanneer een vrouw 1000 mannen heeft, weten we niet precies wie de vader is.

is maar een voorbeeld

Een man kan NOOIT zeker weten of ie de vader van het kind van z'n vrouw is, dat is enkel het voorrecht van de vrouw  Nu ja, tenzij je met DNA-testen begint en zo, en dat gaat in geval 2 ook op.

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.109 seconden.