Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenDe brief van mohamed B. volledige inhoud!

 Post Reply Post Reply Pagina  123 4>
Schrijver
elice Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 04 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 132
Directe link naar dit bericht Onderwerp: De brief van mohamed B. volledige inhoud!
    Geplaatst op: 17 november 2004 om 16:14
Muhammed Bin Ab zei:

"Je noemt het Woord van God/Allah een eeuwenoud boek. Maar dit eeuwenoud boek staat toevallig�wel bol met rechten die de vrouw 1400 jaar terug kreeg. En in jouw moderne maatschappij pas enkele 15 jaar�geleden gedeeltelijk zijn ingevoerd."

Vrouwenrechten in Nederland zijn al veel ouder hoor Muhammed. Zij staan nl. ook al in de Bijbel, die ook eigenlijk weer de basis is geweest voor het rechtssysteem wat wij nu hebben. Het feit dat die rechten niet allemaal al die 2000 jaar uitgeoefend worden heeft niets met ons geloof te maken maar alles met ongeloof..
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 november 2004 om 14:02
Hij staat er, genaamd 'vrouwenrechten' in het onderdeel 'Vrouw in de Islam'.  Gr Kim
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Muhammad bin Ab Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 14 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 61
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 november 2004 om 13:01
Wil je mij uitdagen? Okay ik pak de uitdaging aan. Open een topic, meldt mij waar en wanneer. Ik zet alvast mijn brilletje op
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 november 2004 om 12:58
Nee hoor, wat dat betreft, zie ik mannen en vrouwen als gelijk (jij met al je rechten blijkbaar niet?) en ik vermoed dat jij evengoed met die verzen of hadith's kunt komen als welke vrouw dan ook.
Dat hoort er nu eenmaal bij he, als je wat beweert, moet je het kunnen onderbouwen... Greetz Kim
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Muhammad bin Ab Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 14 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 61
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 november 2004 om 12:18
Open een nieuwe topic hiervoor en spreek 1 van de moslima's aan hierover. Straks ben je het weer niet met mij eens omdat ik een man ben en mij beschuldig dat ik overdrijf.
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 november 2004 om 12:15
In eerste instantie geplaatst door Muhammad bin Ab

Je noemt het Woord van God/Allah een eeuwenoud boek. Maar dit eeuwenoud boek staat toevallig wel bol met rechten die de vrouw 1400 jaar terug kreeg. En in jouw moderne maatschappij pas enkele 15 jaar geleden gedeeltelijk zijn ingevoerd.

Dit vraagt om voorbeelden.  Kom maar eens met die rechten van de vrouw in de Islam...
Trouwens, waarom zou het niet eeuwenoud genoemd kunnen worden als het het wel is?  14 Eeuwen om precies te zijn...  Gr Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Muhammad bin Ab Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 14 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 61
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 november 2004 om 12:06

AmmatoelAziz,

Inderdaad wij weten de intentie van die jongen niet. Ga dat maar eens uitleggen aan die ambtenaren die het zo nodig vonden om Muhammad B ervan te beschuldigen dat hij handelde uit radicaal islamitisch overtuiging. Hoe verzint ie het. Vindt je het gek dat er overal aanslagen werden gepleegd op moslims. Laten dat maar eens gaan uitzoeken in de politiek. Hoe het komt dat de haat zo explosief is gestegen. "Het is bijzonder zorgelijk dat radicale moslims de islam op deze wijze misbruiken." Was nog een schepje bovenop.

Die jongen kon ook zo gehandeld hebben uit emotie of wraak.

Brigitte,

Je noemt het Woord van God/Allah een eeuwenoud boek. Maar dit eeuwenoud boek staat toevallig wel bol met rechten die de vrouw 1400 jaar terug kreeg. En in jouw moderne maatschappij pas enkele 15 jaar geleden gedeeltelijk zijn ingevoerd.

 

 

Terug naar boven
Brigitte Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 182
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 november 2004 om 10:49

Hoi Abdoe_Allah

 

De media kan inderdaad ook een vooroordeel cre�ren, echter NL kent gelukkig ook de vrijheid van pers, waardoor er voor elke voorstander ook weer een tegenstander te vinden is. Het volk hoort alles aan en weet dat hij/zij de waarheid eruit zal moeten filteren (schijnt dan meestal ergens in het midden te liggen). En het is maar net wat voor een belang je hecht aan wat iemand schrijft, h�? Ik ben in ieder geval ontzettend blij dat iedereen in NL vrij is te schrijven wat hij wilt, en nee je kunt het niet met iedereen eens zijn, je moet hierin je eigen waarheid vinden en daarbij in ieder geval het respect houden voor een ander zijn waarheid.

 

Wat betreft jouw vriend Yegya, heb jij die zelf niet eens een flinke schop onder z�n kont gegeven? Of een draai om z�n oren? Sorry hoor, maar als het aan mij ligt dan mag iemand die een ander met de dood bedreigt vogelvrij worden verklaard (ook al was het naar zijn zeggen een �geintje�). Ik vind het trouwens nog geen eens gek dat Yegya zijn gangen zijn nagegaan, wetende dat er ook een onthoofdingsfilmpje van Wilders op internet circuleert en in het achterhoofd hebbende die imbecielen die onthoofdingen uitvoeren in Irak, in naam van Allah. Ik heb totaal geen medelijden met je vriend hoor. Hoe haalde hij het in zijn hoofd zeg!

 

Nogmaals over het Khalifaat, begrijp jij misschien ook dat er mensen zijn die er totaal niet op zitten te wachten om van Nederland een Islamitische staat te maken? Er wonen immers vele mensen hier in NL die niet jouw geloof aanhangen, en die zeker niet onze democratie willen laten leiden door een eeuwenoud boek dat dan ook nog voor vele verschillende interpretaties vatbaar is, hier mag je toch ook wel enigszins respect voor opbrengen? Trouwens noem mij maar die verschillen, ik weet zeker dat ik en velen met mij door die, wat jij noemt minieme verschillen, uiterst in mijn vrijheden en mijn huidige levenswijze zal worden beperkt!

Terug naar boven
AmmatoelAziz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 1676
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 november 2004 om 09:39

In de Naam van Allah de de barmhartige Schenker van Alle Gunsten.

Assalamoe3leikoem wr wbr broeders en zusters fie Deen.

Sob7anallah wat er allemaal wordt gezegd en geschreven.Wie zijn wij om te oordelen wat zijn intentie was. Wij zijn allemaal broeders en zusters in de Islaam en wij wensen elkaar toe wat wij voor ons zelf wensen. Dus als iemand onder ons een zonde pleegt iets doet wat buiten de islaam valt dan wensen we dat Allah swt diegene zal vergeven.Allahoema Ameen

Degene die de Qoraan en Soena begrijpen kunnen hier een oordeel over vellen. Dit is een beproeving voor iedereen Hoe ga je ermee om.Heb je sabr? Ben je Allah swt dankbaar. Je kunt maar steeds blijven zeggen als of wat. Wij zijn allemaal verantwoordelijk voor onze daden en wij zijn allemaal mensen die fouten maken. De ene maakt een grote fout en de andere maakt een kleine fout. Hiermee wil ik dit niet goed praten want dat zou ontterecht zijn.

Wij hebben een voorbeeld gekregen in de profeet saws en hij saws was zo vergevensgezind en zo vriendelijk tegen zijn vijanden dat zij uiteindelijk de Islaam hebben omarmd.

Niks gebeurd zonder de wil van Allah swt Hij bepaalt wanneer je ziel wordt genomen en de manier waarop. Wij zijn wel verantwoordelijk voor onze eigen daden denk maar aan de hadith over intenties.De hadith van de man die 99 zielen had vermoord en advies vroeg aan een geleerde die hem zei dat hij niet zou worden vergeven waarop de man hem ook doodde.Uiteindelijk werd hem verteld naar dat en dat land te gaan waar de mensen Allah swt aanbidden. Hij stierf en de engelen van rahma en de engelen van de bestraffing hebben geredetwist. Uiteindelijk werd de afstand gemeten en hij was dichterbij het land waar hij moest zijn en uiteindelijk werd hij vergeven.

Wil je een goede moslim/moslima zijn begin dan eerst bij jezelf en zorg ervoor dat Allah swt tevreden over je is. Zorg ervoor dat je anderen behandeld zoals jij zelf behandeld wil worden en zorg dat je vriendelijk bent en de mensen met goede manieren benadert. Als jij het goede beeld uitsraalt van de islaam dan zul je zien dat ook niet moslims je met respect zullen behandelen.Wij zijn allemaal mensen en we behoren elkaar goed te behandelen ongeacht welk geloof of afkomst men heeft.

Moge Allah swt ons veregeven, leiden en beschermen Ons sabr en moed geven Onze broeders en zusters bijstaan waar ook ter werled en een ieder die in de duisternis leeft leiden tot Zijn Licht Allah swt leidt wie hij swt wil en laat dwalen wie Hij swt wil. Want alles is in handen van Allah swt en alleen Hij swt is in staat om onze situatie te veranderen. Zoals alle volkeren voor ons werden beproefd zo worden wij ook beproefd met dat wat wij aankunnen.

En met moeilijkheid komt gemak dus inschallah zal er ooit een oprechte Ummah worden gevromd die alles oprecht omwille van Allah swt doet en niet omwille van eigen verlangens en iedeeen. Gair inschallah.

Fiamanillah, wasalamoe3leikoem wr wbr.

Allahoe A3lem, Al het goede van deze tekst is afkomstig van ALlah swt en al het slechte is afkomstig van mijn nafs en van shaytaan en moge Allah swt mij vergeven indien ik iets heb gezegd wat injuist is.

AmmatoelAziz

Terug naar boven
abdoe_allah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 30 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 214
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 november 2004 om 08:40
In eerste instantie geplaatst door Martinuzz

Ik ken anders geen ander land waar de president op een zo weinig democratische wijze gekozen wordt! (Overigens vind ik het principe van een staatshoofd sowieso weinig democratisch - zeker in de meeste republieken, waar een staatshoofd gemiddeld genomen wat meer macht heeft dan in andere staatsvormen.)

 
Hallo martinuzz,
 
Ik zo op het eerste gezicht ook niet. Ik doelde op het zwakke punt van het domocratische stemsysteem, of dit nou blijkt uit 1 land of uit 10 maakt niet zoveel uit.
Terug naar boven
Martinuzz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 06 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 833
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 november 2004 om 08:31

Wel blijkt dat door het democratische stemsysteem idioten aan de macht kunnen komen. (zie situatie Amerika)

Ik ken anders geen ander land waar de president op een zo weinig democratische wijze gekozen wordt! (Overigens vind ik het principe van een staatshoofd sowieso weinig democratisch - zeker in de meeste republieken, waar een staatshoofd gemiddeld genomen wat meer macht heeft dan in andere staatsvormen.)

Terug naar boven
abdoe_allah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 30 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 214
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 november 2004 om 08:22
In eerste instantie geplaatst door Brigitte

Hoi Abdoe_allah

 

Jij stelt dat de media de grootste boosdoener is van het cre�ren van vooroordelen, ik ben het hier absoluut niet mee eens. Mijn ervaring is dat NL een van de weinige landen is die tracht de zaken van diverse kanten te belichten. Ik ben tot dit standpunt gekomen omdat ik veel heb gereisd en niet zondermeer zomaar iets aanneem. Met de mogelijkheden van tegenwoordig (bv internet) kun je allerlei soorten nieuws ontvangen en verschillende standpunten aanhoren. Een vooroordeel wordt gecre�erd door het klakkeloos aannemen van ononderbouwde feiten van vaak machthebbende personen als ouders, schooljuffen, maar ook priesters, imans en pastoren. Als een ouder bv herhaaldelijk tegen een kind zegt dat iets niet deugt dan neem je dat als waar aan, zonder dat je zelf hebt ervaren dat het werkelijk ook zo is. Onwetendheid vormt een vooroordeel.

 

Je hebt hier wel een punt maar je vergeet een aantal andere factoren die een mogelijke belangerijke rol spelen. Een vooroordeel wordt grotendeels gecreeerd door het milieu waarin je je begeeft, ze noemen het volgens mij regionale beeldvorming. Machthebbende personen zoals politicies en bekende schrijvers en dergelijke hebben een belangerijke rol in de maatschappij. Zij hebben veel invloed op zowel de massamedia als het volk. De massamedia wordt hierbij gebruikt als een 'propagandamachine' die soms volkomen onzin uit publiceert in onze samenleving. De leden van die samenleving worden op die wijze zo beinvloed dat je haast van manipulatie kunt spreken. Dit wordt natuurlijk niet op dezelfde schaal gebruikt als bijv in Nazi-Duitsland of Noord-Korea. Dit soort mediafratsen blijkt uit ervaring. Bij mijn vriend Yegya is precies hetzelfde gebeurt, de 1e dag na zijn arrestatie stonden de kranten vol met kant en klare onzin. Hij zou een thuis een bom hebben, hij zou banden hebben met al-gaida en zou neef zijn van Samir A.

De hele massa bij ons op school aanvaarde deze informatie zonder enige vorm van kritiek!!

 

 

Wat betreft de vatbaarheid van de �beledigde� ben ik het geheel met je eens, dit punt heb ik onderbouwd in het topic gemunt op de moslims... Aanslagen. Vandaar dat het dus onmogelijk is als je stelt nooit iemand te beledigen.Het gaat erom of je met opzet iemand wilt beledigen om het alleen maar pijn doen of dat je er juist iets heel anders mee wil bereiken (bijv. een discussie starten) overigens de manier hoe Theo van Gogh dit doet is niet mijn manier.

 

Wat betreft het Khalifaat, dit zal best in zekere zin goed gewerkt hebben in moslimlanden. Echter een groot minpunt vind ik dat er in een Khalifaat onderscheidt wordt gemaakt in 1e en 2e rangsburgers. Ik vind het overigens zeer onredelijk als jij jouw ideaal van een Khalifaat met zelfs gebruik van geweld in een van het meest vrijdenkende, liberale land van de wereld wilt bewerkstelligen. In de huidige Moslimlanden werkt het nog geen eens!  Machtlust (eigenschap van het �dier� mens) is hiervan de oorzaak. Trouwens, ik zou ook wel het liefst als Cleopatra willen leven. Maar of ik hier nou geweld voor over heb, nah. Kijk om je heen Abdoe en concludeer dat Nl. echt zo slecht nog niet is. Je hebt hier veel vrijheden waar je echt niet extra voor hoeft te betalen. Je krijgt er juist geld voor (subsidies)! Enfin, wil je toch een Khalifaat van NL maken, richt een Politieke Partij op, dan kunnen alle NL�ers hier in vrijheid voor kiezen.

 

Een khalifaat is een universele vorm van heerschappij en Staatsinrichting dat niet plaats of tijdafhankelijk is. Dit blijkt uit geschiedenis. De burgers van zo'n Khalifaat hadden allen gelijke normen en waarden. Er waren natuurlijk uitzonderingen, een niet-moslim kan moeilijk zakaat betalen omdat dit puur islamitische gebonden is. Dus zij betaalden een andere vorm van belasting (djiza). Verder mocht een niet-moslim geen enige vorm van funtie of begeleidende rol spelen in het leger, maar mijn beperkingen hier in Nederland zijn niet minder gesteld als de niet-moslims in een Khalifaat. Het zogenaamde 'fantastische' democratische systeem is in alle opzichten inferieur aan het Islamitische rechtsysteem.
Het democratische systeem verschilt in grote lijnen niet veel met het Islamitische systeem. Wel blijkt dat door het democratische stemsysteem idioten aan de macht kunnen komen. (zie situatie Amerika) En wetten blijken afhankelijk te zijn van tijd en omstandigheden, dit zorgt altijd voor problemen. Ik zal vandaag nog proberen wat verschillen en overeenkomsten te vinden tussen het democratische en islatitsche rechtsysyteem.

 

Groetjes,

Brigitte

 
Groeten,
Abdoe_allah
Terug naar boven
elice Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 04 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 132
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 november 2004 om 06:45
Muhammed Bin Ab zei:
"In die fabels over wrede moslimmannen heb ik helemaal geen zin in. Heb
je Ophrah niet gezien deze week in haar programma. Hoeveel van de
Amerikaanse vrouwen worden mishandeld door hun christelijke mannen!!!
Je hebt teveel CNN gekeken."

Ik probeer juist de realiteit van alle kanten te bekijken! Jij
probeert te ontkennen dat er uit naam van de Islam misdaden worden
begaan. Ik heb al een paar keer juist genuanceerd aangegeven dat er
gelukkig een hoop mensen voor een "goede" Islam kiezen. Maar moet je
dan maar helemaal je ogen dicht doen voor landen als Somalie waar ze
hun misdaden juist proberen goed te praten vanuit de Islam? Tuurlijk in
ieder geloof zitten helaas regels die op verschillende manieren
geinterpreteerd worden. In ieder geloof (niet alleen Islam, Jodendom en
Christendom, maar in de duizenden geloven die er nog naast staan ook)
kan dus blijkbaar geweld voorkomen. Waarom denk je dat zoveel mensen
afstand van de heilige boeken (maar niet van God) hebben gedaan? Juist
om hun medeleven te tonen aan al die slachtoffers van die misdaden die
uit een geloof gepleegd worden.


"Begrijp je nog steeds niet dat het allemaal propaganda was om hun
oorlog te legitimeren. Net als Iraq nu. Kijk naar wat er in alleen al in
Faluja gebeurt. Duizenden burgers en kinderen worden er afgeslacht.
Geen mens dat praat over oorlogsmisdaden, nee we sturen er juist onze
eigen troepen heen om een handje mee te helpen. "

Wie zegt dat ik het eens ben met die oorlog? Iedereen praat
juist over de oorlogsdaden die daar begaan worden, zowel van de kant
van extreme moslims als van doorgeflipte Amerikanen. Ik heb gisteren
nog een video moeten aanschouwen waarin iemand halfdood nog even
bruut afgemaakt moet worden. Maar je kunt zeggen wat je wilt: deze
gruwelijkheden kunnen we wel zien en berechten doordat er een
cameraman mee is gegaan. Denk maar niet dat de moslimextremisten
aldaar een cameraman meenemen. Nu vind ik het persoonlijk ook al erg
genoeg dat er onschuldige welzijnswerkers worden afgeslacht. Ik sta er
helemaal niet achter dat Nederland aan deze gekte ook maar 1 dag langer
meewerkt en blij dat ze daar in maart weggaan. En met mij het merendeel
van Nederland.


"Vergeet nooit dat geestelijke terreur even of zelfs wreder is dan fysieke
terreur, dame. Als je ooit zal gaan trouwen zal je het merken."

Dit is inderdaad een psychologische kwestie zoals je zelf al
aangeeft.
Volgens mij zijn de Key-words hierin: "bezinning" en "verwachtingen".
Je hele leven moet je je afvragen of je wel goed bezig bent, de goede
keuzes maakt. Heb je niet te hoge verwachtingen van jezelf of van een
ander, heb je de goede partner gekozen? Ben je zelf wel een goede
partner? Volgens mij zijn er een heleboel mensen bij elkaar die helemaal
niet bij elkaar passen. Dat is tragisch. Ik kan mij er wel iets bij
voorstellen, want ik voelde mij ook in eerste instantie tot mannen
aangesproken die mij niet gelukkig zouden maken. Blij toe heb ik nooit
lang volgehouden hierin. Ik ben nu met iemand samen die nooit, nooit
ook maar enige vorm (niet psychisch en niet lichamelijk) van terreur op
mij zal gebruiken. Vroeger zou ik nooit op hem gevallen zijn, maar nu
weet ik dat hij gewoon bij mij past. Wij vullen elkaar op alle fronten aan
en zo hoort het ook.
Terug naar boven
Martinuzz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 06 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 833
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 november 2004 om 17:18

Als ik een definitie van terreur zou moeten geven, dan staan daarin 2 dingen centraal: het angstig maken (1) en de expliciete (uitgesproken) motivatie om degene waarop de terreur wordt uitgeoefend te weerhouden iets te doen of juist te 'dwingen' iets te doen (2).
De terrorist probeert een ander bang te maken om de ander ergens van te weerhouden (met een uitzondering waar het erom gaat mensen te weerhouden van gewelddadigheden, denk ik)/ergens toe te dwingen.

Nu kan je soms discussie hebben over of je iets al dan niet terreur zou willen noemen, maar wat mij hierin de laatste jaren stoort is de lading die men meegeeft an het woord terreur of terrorist. Wat mij betreft kan je heel goed feitelijk vaststellen of iets terreur is. Tegenwoordig, echter, worden deze termen vaak gebruikt niet om aan te geven of iets terreur is of niet, maar of men iets verwerpelijk vind of niet. Zo klagen sympathisanten van mensen/groepen die zich bedienen van terreur erover dat deze mensen terroristen worden genoemd en anderzijds willen sommigen het stempel terreur plakken op alle gewelddadigheden (e.d.) die ze afkeuren. Zo wordt een term met een zekere inhoud ontdaan van zijn inhoud en eigenlijk alleen nog als krachtterm gebruikt. Daar stoor ik me aan.

Dat was om mijn vraag in te leiden aan Mohammed bin Ab. Mijn vraag is, Mohammed, of je mij met een voorbeeld kan aangeven hoe hetgeen jij hier 'geestelijke terreur' noemt past binnen de brede definitie die ik geef van terreur in mijn eerste alinea hierboven (hetgeen me overigens een redelijk 'common sense' definitie lijkt). Lukt dat niet, geef me dan aan waar volgens jou de definitie anders had moeten zijn.
Kan je die vraag niet beantwoorden, dan neem ik aan dat we jouw gebruik van het woord terreur slechts moeten zien als het gebruik van een krachtterm, volledig onafhankelijk van de inhoudelijke betekenis van het woord. Dan zou ik willen zeggen: laat de feitelijkheden voor zich spreken, als ze dat kunnen (geef aan wat er zo erg en overtuig ons ervan op een inhoudelijke manier - dat je boos bent betekent namelijk niet per se dat dat [helemaal] te verwijten is aan een ander, dus met alleen krachttermen overtuig je mij niet, integendeel).

Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 november 2004 om 16:43
In eerste instantie geplaatst door Muhammad bin Ab

Maar nog wel met je ogen open heh.  Of ben jij ook al in slaap  gekukkeld.

Absoluut niet. En als ik wel in slaap was gekukeld, dan hebben de ontploffende scholen en brandende moskeen me wel gewekt.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
elice Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 04 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 132
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 november 2004 om 16:40
Voor iedereen die nog denkt dat we het in Nederland zo slecht hebben ,
zou ik willen vragen wat VRIJHEID voor jou betekent. Je beseft het vaak
niet maar bv.:
vrijheid om de wereld vanuit verschillende invalshoeken te beleven. Dat
kan in heel veel landen die geen democratie hebben niet. In veel niet-
democratische landen worden (anders)gelovigen/intellectuelen/vrouwen
onderdrukt en gemarteld. Daar hoor je vrijwel niets over omdat er geen
vrijheid van pers is. Of dingen die naar buiten komen worden volledig
omgedraaid om de gruwelijke waarheid te ontkennen. Ook is er in veel
landen geen vrijheid van literatuur, zodat je nooit een veelzijdig beeld van
de wereld kunt ontwikkelen. Er is geen bewegingsvrijheid, zodat je niet
kunt reizen waarheen je maar wilt. Rechtssystemen zijn corrupt zodat
mensen onschuldig gemarteld worden. Sociale voorzieningen zijn zeer
slecht of niet aanwezig en compleet afhankelijk van
liefdadigheidsinstellingen. Het kapitaal is in sommige landen enorm
oneerlijk verdeeld, waardoor er grote groepen mensen enorme armoede
lijden. Moet ik nog doorgaan?
Je neemt het allemaal maar voor lief dat je het in Nederland zo
comfortabel hebt. Wees blij met alles wat je hier kunt doen, wees blij dat
je uberhaupt werk hebt en als je geen werk hebt ga vrijwillerswerk doen.
Er zitten verstandelijk gehandicapten te springen om een maatje die iets
met ze willen doen (stichting Prisma). Het is hartverwarmend hoe weinig
deze mensen nodig hebben om hun dag gelukkig te maken. En ja, er
zitten ook Turken en Marokkanen bij, mocht je dat belangrijk vinden. Zij
zien tenminste het verschil niet. Ik dacht laatst even: was Mohammed B.
maar bij zulke mensen vrijwilligerswerk gaan doen, dan was de
geschiedenis misschien wel anders gelopen.
Terug naar boven
Muhammad bin Ab Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 14 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 61
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 november 2004 om 16:37

In die fabels over wrede moslimmannen heb ik helemaal geen zin in. Heb je Ophrah niet gezien deze week in haar programma. Hoeveel  % van de Amerikaanse vrouwen worden mishandeld door hun christelijke mannen!!!

Je hebt teveel CNN gekeken. Begrijp je nog steeds niet dat het allemaal propaganda was om hun oorlog te legitimeren. Net als Iraq nu. Kijk naar wat er in alleen al in Faluja gebeurt. Duizenden burgers en kinderen worden er afgeslacht. Geen mens dat praat over oorlogsmisdaden, nee we sturen er juist onze eigen troepen heen om een handje mee te helpen.

 

Tegenwoordig worden jongens die rapliederen maken opgepakt en opgesloten, waarom wordt dat dan ineens niet langs verbale weg opgelost. Nee keihard aanpakken roept men, maar zelf kraaien ze een hoop onzin en leugens uit hun nek waarmee ze anderen (lees: moslims) vernederen en krenken. IK wereldvreemd! Vergeet nooit dat geestelijke terreur even of zelfs wreder is dan fysieke terreur, dame. Als je ooit zal gaan trouwen zal je het merken.

 Nogmaals dit heeft allemaal niets met medeleven voor Muhammad B of met vrijheid van meningsuiting of met aanslagen op demoncratien te maken.

 

Dit is gewoon puur westerlijke geestelijk terrorisme.

 

Wat het slaan van vrouwen betreft:

 

De band die een man en een vrouw hebben is een psychologische kwestie, en niet zoals velen denken een door  religieuze wetten afgedwongen verbintenis. Sommige mensen zijn nou eenmaal dominanter dan andere. Soms zijn dat vrouwen en soms mannen.

In bepaalde gemeenschappen zoals hier in Europa en in enkele Oosterse streken komt het vaker voor dat vrouwen dominanter zijn. Het komt daar vaker voor dat de mannen in huis gedomineerd of mishandeld worden. In het andere geval kan het ook zijn dat de man dominanter is dan de vrouw. Daarom volgen wij als Moslim de Quran. In de Quran vertelt Allah (swt) ons hoe huiselijke problemen vreedzaam op te lossen. In de pr� -Islamitische periode in Arabi� waren de mannen jagers met veel vrouwen en was het gebruikelijk de vrouwen te slaan.

Allah leerde ons toen hoe huiselijke problemen vreedzaam op te lossen:

Stap 1: waarschuwen  Stap 2: scheiden van bed     Stap 3: tucht.

Soms wil een man, wanneer hij heel erg kwaad is gemaakt, direct slaan. De Quran leert ons om eerst met de tong elkaar tot rede te brengen. Vaak is dat al genoeg om de situatie thuis weer vredig te laten worden. Lukt dit niet, dan komt stap twee. De Quran leert ons dan om, als het echt niet anders kan, van bed te scheiden. Dit is een straf voor zowel de man als de vrouw. Maar vaker meer voor de man dan voor de vrouw. Stel je eens voor om in ��n huis van bed gescheiden te leven van je vrouw, dat zal iedere man doen 'genezen'. Na drie weken zal hij de oorzaak van de ruzie vergeven en vergeten zijn. Mochten de problemen dan nog steeds aanhouden en zelfs verhevigen dan is er de laatste stap: tucht.

Sommige mannen slaan vrouwen en omgekeerd slaan sommige vrouwen hun mannen: dit brengt elkaar in evenwicht.

Voor ons is het leven van de Profeet Muhammad (saw) het belangrijkste voorbeeld. Soms kwam het voor dat zijn vrouwen hem boos maakten. Maar hij ging nooit verder dan stap twee: het scheiden van bed. Nooit hief hij zijn hand op om een van zijn vrouwen te slaan. Terwijl de derde stap er ook voor hem was. Als mannen de weg van onze Profeet (saw) beter zouden volgen, zou het hopelijk nooit tot stap drie komen.

 

Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 november 2004 om 16:19

In eerste instantie geplaatst door elice

Mohammed Bin Ab
Ik denk dat jij op je reizen een geblindeerde zonnebril op hebt gehad,
want:
Tsja, het is heel gek dat er berichtgeving is over mannen die zich islamiet
noemen en zeggen dat ze van de Koran vrouwen mogen onderdrukken.
Waar zouden we dat nu vandaan halen? Ik hoor nog regelmatig
voorbeelden van moslima's die wel iemand kennen die mishandeld is of
wordt. En dan hebben we het over Nederland waar gelukkig het
merendeel van de moslimbevolking een rechtschapen vorm van de Islam
praktiseert.

alleen hierop wil ik reageren, weet dat onze geliefde profeet Mohamed nooit zijn vrouwen heeft geslagen, zelfs het "nee-woord" heeft hij nooit gebruikt, als je weet wat ik bedoel, dus weet dat er mensen zijn die de voorbeeld van onze profeet niet volgen, en Allah zal ieder berechten op de dag des oordeels, maak je niet druk....

groetjes,

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
elice Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 04 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 132
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 november 2004 om 16:08
Mohammed Bin Ab
Ik denk dat jij op je reizen een geblindeerde zonnebril op hebt gehad,
want:
Tsja, het is heel gek dat er berichtgeving is over mannen die zich islamiet
noemen en zeggen dat ze van de Koran vrouwen mogen onderdrukken.
Waar zouden we dat nu vandaan halen? Ik hoor nog regelmatig
voorbeelden van moslima's die wel iemand kennen die mishandeld is of
wordt. En dan hebben we het over Nederland waar gelukkig het
merendeel van de moslimbevolking een rechtschapen vorm van de Islam
praktiseert. Moet je nagaan wat er niet allemaal gebeurd in landen zoals
Somalie (waar onze getekende Ayaan vandaan komt), waar zeer
geweldadige dingen gebeuren ook met de hand op de Koran. Ja ja, het is
hun (foute) interpretatie maar het gebeurt toch allemaal maar. Daar zou
jij je eens druk over moeten maken!
Dan jouw observaties over martelingen: daarmee mag ik toch wel
concluderen dat jij zeer lovend over Nederland zal zijn! Want vergeleken
met de mensonterende martelingen die jij beschrijft is het in de
Nederlandse gevangenis een paradijs. Je hebt hier zelfs veelplegers die
blij zijn dat ze weer in een cel mogen, hebben ze tenminste weer wat
structuur in hun leven.
Dan je medeleven met Mohammed B. Ja hoor, de daad die hij heeft
gepleegd is echt te vergelijken met wat van Gogh hem heeft aangedaan.
Erger nog.. Wat ben jij wereldvreemd, dat je dat soort dingen kunt
zeggen. Dat Mohammed B. zoveel keer aangifte heeft gedaan en ongelijk
heeft gekregen bewijst alleen maar dat hij zich woordelijk niet kon
verdedigen tegen van Gogh. Daarin had hij zichzelf moeten bekwamen en
niet in hoe je een ongewapende man kan afslachten. De woorden van van
Gogh waren en zijn met kennis van de Islam op een waardige en
menselijke manier te weerleggen. Gelukkig zijn de meesten op dit forum
het daar inmiddels wel mee eens.
Terug naar boven
Muhammad bin Ab Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 14 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 61
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 november 2004 om 12:01

Maar nog wel met je ogen open heh.  Of ben jij ook al in slaap  gekukkeld.

Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 november 2004 om 11:56

In eerste instantie geplaatst door Muhammad bin Ab

Voordat we allemaal Muhammad A t/m Z gaan be- en veroordelen vanuit onze luie stoel, is het logischer en verstandiger om het eerst te hebben over wat er in Nederland allemaal vooraf ging. Daarna kunnen we het misschien gaan hebben over of je nou wel of niet en over hoe een mens moet reageren op geestelijke terreur.

Assalamu alaikum,

ik beoordeel niet vanuit mijn luie stoel; ik sta met twee benen in de maatschappij.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
Brigitte Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 182
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 november 2004 om 04:28

Hoi Abdoe_allah

 

Jij stelt dat de media de grootste boosdoener is van het cre�ren van vooroordelen, ik ben het hier absoluut niet mee eens. Mijn ervaring is dat NL een van de weinige landen is die tracht de zaken van diverse kanten te belichten. Ik ben tot dit standpunt gekomen omdat ik veel heb gereisd en niet zondermeer zomaar iets aanneem. Met de mogelijkheden van tegenwoordig (bv internet) kun je allerlei soorten nieuws ontvangen en verschillende standpunten aanhoren. Een vooroordeel wordt gecre�erd door het klakkeloos aannemen van ononderbouwde feiten van vaak machthebbende personen als ouders, schooljuffen, maar ook priesters, imans en pastoren. Als een ouder bv herhaaldelijk tegen een kind zegt dat iets niet deugt dan neem je dat als waar aan, zonder dat je zelf hebt ervaren dat het werkelijk ook zo is. Onwetendheid vormt een vooroordeel.

 

Wat betreft de vatbaarheid van de �beledigde� ben ik het geheel met je eens, dit punt heb ik onderbouwd in het topic gemunt op de moslims... Aanslagen. Vandaar dat het dus onmogelijk is als je stelt nooit iemand te beledigen.Het gaat erom of je met opzet iemand wilt beledigen om het alleen maar pijn doen of dat je er juist iets heel anders mee wil bereiken (bijv. een discussie starten) overigens de manier hoe Theo van Gogh dit doet is niet mijn manier.

 

Wat betreft het Khalifaat, dit zal best in zekere zin goed gewerkt hebben in moslimlanden. Echter een groot minpunt vind ik dat er in een Khalifaat onderscheidt wordt gemaakt in 1e en 2e rangsburgers. Ik vind het overigens zeer onredelijk als jij jouw ideaal van een Khalifaat met zelfs gebruik van geweld in een van het meest vrijdenkende, liberale land van de wereld wilt bewerkstelligen. In de huidige Moslimlanden werkt het nog geen eens!  Machtlust (eigenschap van het �dier� mens) is hiervan de oorzaak. Trouwens, ik zou ook wel het liefst als Cleopatra willen leven. Maar of ik hier nou geweld voor over heb, nah. Kijk om je heen Abdoe en concludeer dat Nl. echt zo slecht nog niet is. Je hebt hier veel vrijheden waar je echt niet extra voor hoeft te betalen. Je krijgt er juist geld voor (subsidies)! Enfin, wil je toch een Khalifaat van NL maken, richt een Politieke Partij op, dan kunnen alle NL�ers hier in vrijheid voor kiezen.

 

Groetjes,

Brigitte

Terug naar boven
Muhammad bin Ab Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 14 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 61
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 november 2004 om 04:06
Voordat we allemaal Muhammad A t/m Z gaan be- en veroordelen vanuit onze luie stoel, is het logischer en verstandiger om het eerst te hebben over wat er in Nederland allemaal vooraf ging. Daarna kunnen we het misschien gaan hebben over of je nou wel of niet en over hoe een mens moet reageren op geestelijke terreur.
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 november 2004 om 03:33
In eerste instantie geplaatst door Muhammad bin Ab

Waarom doet men dat nu ook niet voor een moslim, in het bijzonder Muhammad B.

 

Assalamu alaikum,

in mijn geval: omdat Mohammed B. de grenzen van het aanvaardbare en het islamitische ver overschreden heeft. Zelfs al voelde hij zich beledigt. Hij werd niet meer of minder beledigt dan wij allemaal, en op beledigingen reageren wij met waardigheid, trots en geduld. Dat is islamitisch. Op het moment dat wij onze islamitische normen en waarden verliezen en de grenzen overschrijden die God in zijn koran heeft aangegeven, dan heeft de shaitaan ons waar hij hebben wil.

Ik hoop dat Allah swt hem vergeeft, maar ik vind dat Mohammed B. voor een groot deel verantwoordelijk is voor de enorm verslechterde omstandigheden voor moslims in nederland vandaag. Hij had zich moeten beheersen.

Wassalam.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 november 2004 om 23:34
In eerste instantie geplaatst door Muhammad bin Ab

 Weet men wel hoe ze tegenwoordig gevangenen martelen in de gevangenissen? Met druppeltjes water 1 voor 1 op iemand hoofd laten vallen. Door licht constant te laten schijnen. Of door harde muziek continu af te spelen. Mensen raken zo kapot van deze geestelijke martelingen, dat ze na een tijdje zichzelf willen doden.

Het blijkt dat een mens op die manier eerder �breekt�, dan bij het bekende wegtrekken van nagels en oren afsnijden.


Dit gebeurt al jaaaren, zelfs of juist in de Middeleeuwen al. In de Gevangenispoort in Den Haag kunnen ze je dat uitgebreid vertellen. Letterlijk gekmakende martelingen.....

Salaam happylady
Terug naar boven
Muhammad bin Ab Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 14 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 61
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 november 2004 om 20:16

Beste broeders, zusters en anderen,

 

We hebben het hier over mentale mishandeling tegen moslims die al jaren plaatsvindt. Niet alleen door �mental Theo� maar door heel de westerse media. Constant al die leugens over schenden van vrouwenrechten door moslimmannen, gebrek aan respect voor de vrouw in de Islam en meer van dat soort nonsens. Nadat hij 6 keer eerder aangifte had gedaan wegens belediging en discriminatie, was dit het uiteindelijke antwoord van Muhammed B. op de geestelijke terreur van VanGogh.

 

Wanneer vrouwen in de hele wereld mentaal worden mishandeld door mannen, neemt men hen meestal direct in bescherming. En dat is zeer terecht!

Waarom doet men dat nu ook niet voor een moslim, in het bijzonder Muhammad B.

 

Is geestelijke terreur soms minder erg?

 

Weet men wel hoe ze tegenwoordig gevangenen martelen in de gevangenissen? Met druppeltjes water 1 voor 1 op iemand hoofd laten vallen. Door licht constant te laten schijnen. Of door harde muziek continu af te spelen. Mensen raken zo kapot van deze geestelijke martelingen, dat ze na een tijdje zichzelf willen doden.

Het blijkt dat een mens op die manier eerder �breekt�, dan bij het bekende wegtrekken van nagels en oren afsnijden.

 

Regelmatig ga ik op reis, dus zie ik wat er zoal gebeurt in de wereld. Ik kan de mensen aanraden niet alles te geloven wat er op het NOS nieuws wordt verteld. Om een voorbeeld te geven: Een paar jaar geleden ging ik weg uit Nederland. Op het nieuws zeiden ze dat Sharon het plan had zich terug te trekken uit Gaza. Toen ik na een jaar terugkeerde in Nederland hoorde ik precies het zelfde nieuws nog een keer. Ik ben erna weer voor een jaar weggeweest. Daarna nog een keer voor een paar maanden. Telkens hoorde ik het zelfde bericht op de tv. Ik ben nu net 3 weken terug in Nederland en het eerste wat ik hoorde toen ik de tv aandeed was: Sharon heeft het plan om zijn troepen terug te trekken uit Gaza. (NOS)

 Je wordt ge***** waar je zelf bijstaat. Pas dus op, broeders, zusters en anderen.

 

Terug naar boven
abdoe_allah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 30 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 214
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 november 2004 om 16:40
In eerste instantie geplaatst door Brigitte

Hoi Abdoe_alah,

 

Ik vond het fijn om te horen dat je, naast al je negatieve opmerkingen over de Nederlandse samenleving, ook een aantal positieve punten hebt genoemd over de Nederlandse maatschappij.

 

Je schrijft verder dat ik werkelijk geen verstand heb van de Islam, ik geef je gelijk. Ik weet een beetje de �grote lijnen� net als dat ik enkel de �grote lijnen� van een aantal van de vele overige godsdiensten / levensbeschouwingen in Nl. weet . Ik zal dan ook nooit met een moslim een discussie aangaan betreffende de Islam zelf. Dit is ook helemaal niet mijn bedoeling.

 

Als onvolmaaktheid van de Nederlands democratie noem je als voorbeeld de �vrijheid van meningsuiting�, die naar jouw mening leidt tot discriminatie. Ik zal je proberen uit te leggen waarom ik en vele medestanders met mij �vrijheid van meningsuiting� zo heel belangrijk vind:

 

Het staat voor mij vast dat een van de eigenschappen van �de mens� is dat hij/zij hetgeen hem onbekend is �raar� vindt. We zijn nou eenmaal allemaal gewoontedieren, we vinden datgene dat we gewend zijn het fijnste.

 

Vooroordelen als �Surinamers zijn lui�, �Nederlanders zijn gierig�, �Homo�s zijn vies�, �Joden zijn hebzuchtig� toont in mijn beleving aan dat degenen die dit roepen simpelweg weinig weten over die bepaalde groep of juist iets bespreekbaar willen maken. Een gevaar is dan ook dat een vooroordeel (=niet onderbouwde mening) eenvoudig kan lijden tot discriminatie (het uitsluiten/achterstellen van een bepaalde groep in de samenleving). Voor mij staat dan ook als een paal boven water dat een streven moet zijn dat ieder vooroordeel, dmv bijv. discussie, uit de wereld geholpen moet worden om discriminatie tegen te gaan. Om te weten welke vooroordelen er zijn kunnen er dus absoluut geen grenzen worden gesteld aan de �vrijheid van meningsuiting� om het bespreekbaar te maken moet het juist naar buiten worden gebracht. Beledigen is overigens een heel ander punt, maar voor het met opzet iemand beledigen met als doel een bepaalde groep uit te sluiten of achter te stellen, zal je volgens het Nederlands strafrecht gestraft worden.

 

Ik lees verder tussen de regels dat jij groot voorstander bent voor het Khalifaat. Mocht je van mening zijn dit voor ogen te hebben voor de Nederlandse samenleving adviseer ik je een politieke partij op te richten. Ik geef je wel vast aan dat je op moeilijkheden zal stuiten. Iedereen heeft hier nl. gelijke rechten, jij, ik, iedereen. Als je de gelijke rechten in Nederland ter discussie wilt stellen, prima, veel succes. Overigens waarom heeft de geschiedenis aangetoond dat het Khalifaat dat jij voor ogen schijnt te hebben niet werkt?

 

Groetjes,

Brigitte

 
Hallo Brigitte,
 
Ik heb ff de zinnen aangegeven waar ik op wilde reageren.
 
Dat mensen sommige dingen afkeren heeft te maken met het beeld dat ze ervan hebben. Dat beeld word gecreeert door het milieu waarin ze zich begeven. Nou speelt de media hier en grote rol bij, zij zijn hier de grote boosdoeners. Zij bepalen grotendeels het beeld dat de samenleving ontvangt. (dit leid tot verkeerde interpretaties en vooroordelen) Maar, omdat het beeld dat gecreeert wordt op een grootschalige wijze aan het licht komt, ervaart grotendeels van de samenleving het alszijnde de werkelijkheid. Dit zie je terug bij allerlei kwesties oa bij de joden, homo's, surinamers maar ook bij internationale conflicten zoals in Irak en palestina.(om maar even de meest populaire op te noemen)
 
In hoeverre is een mening nog een mening en tot welk punt vernadert het tot een beldiging. Jouw definitie is volgens de voorstanders van TvG geen belediging maar een bekritisering. (in Nederland ben je nou eenmaal vrij om kritiek te leveren) Dit heeft volgens mij meer te maken met de vatbaarheid van de 'beledigde'.
Vele mensen kunnen hierdoor gebruik maken van de onvolmaaktheid in sommige strafrechtsysteem.
 
Het khalifaat dat ik aanduid is een van de meest succesvolle staten in de geschiedenis van de mensheid. Een andere benaming is ook wel Ottomaans rijk. Dit rijk hield het maarliefst '1100' jaar vol.(van ongveer 800 t/m 1924) Onder het volk heerste volkomen harmonie en gerechtigheid voor iedereen. (jood, christen of islamiet) Het is helaas ten val gegaan door oa het nationalisme, westerse kolonialisatie drong zich in bepaalde gebieden binnen. Dit was mogelijk doordat het Khalifaat was verdeeld in gebieden met elk hun grenzen, een Islamitische staat hoorde eigenlijk geen grenzen te hebben. Verder was er in de 18/19e eeuw een piek van epidemien, hongersnood en Economische terugval, deze factoren hebben ook een grote rol gespeeld.
Als je gedetaileerdere informatie wilt over oa dit onderwerp raad ik je het boek
"Een geschiedenis van de arabische volken" aan. 
 
Groeten,
Abdoe_allah
Terug naar boven
abdoe_allah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 30 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 214
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 november 2004 om 15:44
In eerste instantie geplaatst door elice

Abdoe
Jij probeert nu onze hele democratie af te doen als gefaald, omdat mensen door die vrijheid van meningsuiting volgens jou gedoemd zijn tot discriminatie. Denk je dat discriminatie zal ophouden als je een totalitair regime instelt, waarin de vrije wil van elke mens (ik maak express de scheiding tussen vrije wil en vrije mening) wordt ontnomen en mensen met geweld gedwongen worden naar de pijpen te dansen van een selecte groep machtswellustelingen/terroristen? Want zo zijn de voorbeelden uit de geschiedenis. En zoals ik al eerder heb aangegeven hebben deze regimes nooit lang succes gehad, juist omdat ze altijd aan grote groepen mensen tekort doen. De oplossing om toch aan ieders individuele mening en geloof te voldoen lijkt na al die eeuwen menselijke strijd en worstelen toch een democratisch bestel te zijn.
Ik ben het wel met je eens dat er scherpere regels zouden moeten komen binnen onze democratie hoe we discussie kunnen blijven voeren zonder dat dingen uit de hand lopen (zwak uitgedrukt..) Daar is de regering nu gelukkig al mee bezig. Ook heb ik al eerder gezegd: als je in de nederlandse politiek/samenleving op dit moment geen weerklank vindt van je eigen waarden en normen kun je daarin actie ondernemen. En onder actie versta ik niet een Jihad voeren, tenminste als jij onder Jihad voeren verstaat iedere andersgelovige "de mond snoeren" ( zowel in letterlijke (gruwel..) als in figuurlijke zin). Bovendien zou ik wel eens graag willen met wat voor zaken in Nederland moslims het niet eens zijn. Misschien heb je wel meer overeenkomsten dan je denkt met andere nederlanders.
 
Hoi elice,
 
Ik probeer niet het gehele democratische als gefaald te formuleren. Ik was het grotendeels eens met het stukje geschiendenis dat Brigitte aangaf. Wat ik probeer te zeggen is dat het democratische systeem in meerdere opzichten onvolmaaktheid impliceert.  Gedoemd is niet de juiste benaming, er is altijd plaats voor verbeteringen of anders wel alternatieven. Ik moet wel toegeven dat het democratische systeem in veel punten overeenkomt met het islamitische systeem van regeren.
Je hele veronderstelling van een totalitair regime is zowel in strijd met het Domecratische als het Islamitische rechtsysteem. Een veronderstelling die met kennis over de Islam vermeden kon worden.
Ik zal wat informatie opzoeken over de rechten en plichten van ieder mens die binnen de grezen van een Islamitische staat leeft.
Groeten,
abdoe_allah
Terug naar boven
abdoe_allah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 30 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 214
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 november 2004 om 15:20
In eerste instantie geplaatst door Amier

Salaam Abdoe Allah,

touche = die zit!

 
Ohw, ik begreep je ff verkeerd.
 
wassalaam,
Abdoe_allah
 
 
Terug naar boven
Brigitte Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 182
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 november 2004 om 09:32
In eerste instantie geplaatst door Amier

Waarom hebben mensen niet genoeg aan het woord van God?

Amier.

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  123 4>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.063 seconden.