Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Wat moet er worden van mij?

 Post Reply Post Reply
Schrijver
I S L A M Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 17 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 556
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote I S L A M Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Wat moet er worden van mij?
    Geplaatst op: 27 november 2004 om 14:39

Salamoen Aleykoem

Ik moet binnenkort een opleiding kiezen voor inshallah HBO. Nou wil ik van jullie weten wat een goede opleiding is. Ik zou heeel graag willen dat ik tijdens die opleiding EN mijn kennis over islam verbeter EN dat ik nog een goede kans heb op een baan later. En inshallah een baan waar ik de vrijheid heb om te kunnen bidden wanneer het tijd is.

Ik vraag van jullie ook een beetje uit nieuwsgierigheid wat jullie studeren als moslim en\of wat jullie gestudeerd hebben. Ik vind het moeilijk om een goed keuze te maken.

                    ������ ----->Haat de zonde, niet de zondaar<-----
Terug naar boven
abdoe_allah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 30 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 214
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote abdoe_allah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 november 2004 om 14:42
Salaam broeder,
 
Belangerijke keuze....welk profiel heb jij gekozen????
 
 
Terug naar boven
Noor al-Islaam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 14 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 955
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Noor al-Islaam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 november 2004 om 14:55

Salam aleikum aghy,

Ik weet niet wat jij leuk vind, dus dan zal dat een beetje moeilijk gaan.

Zelf doe ik SPW, en ben van plan incha Allah na 2 jaar de Pabo te gaan doen. Moge Allah ons allen leiden incha Allah, amien

 

Terug naar boven
Umm Umarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 704
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Umm Umarah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 november 2004 om 07:11

 

Ik raad je aan broeder, kies voor een leraren opleiding. Kies een lerarenopleiding in de richting van levensbeschouwing. Je kan dan straks als leraar les geven over  alle geloven (christendom, jodendom en de islam). Ik volg momenteel een hbo opleiding, sociaal juridische dienstverlening. Het is een verschrikkelijke opleiding, wat je ook doet kies nooit niet voor die opleiding want je gaat heel snel spijt krijgen van die opleiding. Ik loop momenteel stage bij de Sociale Dienst in Amsterdam, verschrikkelijk! Het is een goede leerstage maar het is  zeker geen plek waar ik in de toekomst zou willen werken.  Ik hoop inshaAllah snel af te studeren, dit jaar nog en volgend jaar afstuderen. Ik ga vervolgens met de wil van Allah een leraren opleiding volgen inshaAllah.

Broeder je kunt anders gewoon een lerarenopleiding volgen zonder specifieke richting, je kan dan bijv. in het basisonderwijs les geven. Dan kan je kiezen voor een islamitische basisschool . Dat is mijn wens in ieder geval, het is maar een ideetje die ik wilde delen. Laat ons weten als je en keuzen hebt gemaakt, succes.

Als je een aantal keuzes hebt en je komt er niet uit of je weet niet welke keuze je moet nemen dan raad ik je aan om salaat instigara te verrichten.

Beschrijving van het paradijs! http://www.freewebs.com/islamiway/beschrijving.htm
Terug naar boven
salahdin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 15 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 421
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote salahdin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 november 2004 om 11:56

Salaam,

Ik zelf doe Economie, ik zal inscha'allah dit jaar afstuderen. Maar ik raad je aan om deze richting zeker niet te kiezen. De richting biedt goede kansen op de arbeidsmarkt maar de gedachtengang is veel te materialistisch en er komen ook dingen voor zoals ribbaa enzo. Indien ik opnieuw zou kunnen kiezen zou ik Chemie doen, lijkt me zeer interessant.  

Alhamdoelil'Allah
Terug naar boven
elice Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 04 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 132
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote elice Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 november 2004 om 16:06
Probeer goed te bedenken wat voor baan bij jouw persoonlijkheid past. Is
je sociale kant sterk ontwikkeld dan zou je voor een studie in de richting
van zorg, hulpverlening of onderwijs. Ben je meer een "exact"-type dan
misschien een medische opleiding. Ben je iemand die enorm handig en
practisch is kun je beter een technische studie doen. Misschien kun je
goed schrijven, dan is journalistiek weer leuk. Misschien ben je meer een
filosofisch type dan is theologie of filosofie misschien erg
interessant. Lastig he, al die mogelijkheden. Ik zou in ieder geval bij
zoveel mogelijk "open dagen" gaan kijken. Dan krijg je ook een idee van
de soort mensen die er studeren, want dat is ook belangrijk. Bij sommige
studies (zoals Economie) kunnen nogal snelle en oppervlakkige of harde
types rondlopen, daar moet je wel tegenkunnen.
Het belangrijkste is echt dat je weet hoe je zelf in elkaar zit. Als je daar
nog niet helemaal over uit bent kun je ook bij een aantal scholen een
"orientatie-jaar" doen. Daar krijg je ook allerlei vakken die je meer inzicht
geven over wat je kunt en wilt in het leven.
Succes!
Terug naar boven
I S L A M Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 17 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 556
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote I S L A M Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 november 2004 om 04:33

Salamoen Aleykoem

Allereerst bedankt allemaal 1 voor 1 voor jullie reactie.

Vervolgens wil ik zeggen dat ik Economie Maatschapij havo 5 doe.

Remco wat jij zegt over dat bidden dat heb ik dan ook weer geleerd dank je.

Enne kan je mij iets meer vertellen over je ervaringen met bouwkunde over werktijden e.d natuurlijk kan ik het ook opzoeken op internet maar daar gaan ze echt niet de negatieve kanten laten zien daarom. ALvast bedankt.

Een lerarenopleiding daar moet ik ff over nadenken of ik dat wel wil. Ik bedoel ik kijk naar leraren van deze tijd en krijg de kriebels. Te veel huiswerk maar het kan ik zal er ff over nadenken.

Chemie??? Inshallah broeder als je mij iets meer over wil vertellen...

Enneh elice mijn goede kanten heb ik niet. Medisch moet je niet eens beginnen want ik ben als de .... bang voor de PRIK! Steek mij met een mes of zwaard geen probleem maar raak mij niet aan met een injectienaald. ECHT NIET!!! Techniek kan nog wel maar ik denk toch echt een kantoorwerk ofzo.

Als laatste wil ik zeggen dat ik misschien wel richting informatica ga maar ik bedoel kan ik nergens arabisch leren in rotterdam. Dan kan ik misschien later tolk worden en de quran begrijpen. Of is er misschien ook gewoon een studie ISLAM zodat ik later weet ik veel waar ik terechtkan.

Enne remco en salahdin als jullie willen moet jullie natuurlijk meer vertellen he ik bedoel het kan best dat jullie zeggen jonge zoek et maar uit ik heb gezegd wat ik WOU zeggen. Toch bedankt dat he.

                    ������ ----->Haat de zonde, niet de zondaar<-----
Terug naar boven
nak4life Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 22 april 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 974
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nak4life Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 november 2004 om 04:43
Kies alles behalve Bedrijfskundige Informatica...en ga zeker !!!niet!!! studeren op de Haagse Hogeschool!!!

>>>>>>>>>>SUC6 MET JE KEUZE<<<<<<<<<<<<<< ;<<
Terug naar boven
nelmesri Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 18 september 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 54
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nelmesri Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 november 2004 om 09:44

salaam alaikoem

een opleiding kiezen is tegenwoordig heel moeilijk en ik kan 't weten heb zoveel opleidingen gedaan en geen een vond ik leuk. nu heb ik eindelik een opleiding gekozen wat ik wel leuk vind namelijk de pabo of wel leraaropleiding, el hamdullilah gaat 't goed. je krijgt verschillende lessen ook over t geloof. islaam hoort ook bij de vijf grote relegies van de wereld.

Maar ik raad je aan veel informatie te verzamelen over de opleidingen die je leuk vind, maar je kan iets leuk vinden maar betekend niet gelijk dat je het kan uitvoeren, kijk vooral of het haalbaar is en dat je er wat aan heb in de toekomst insha allah.

veel sterkte met 't zoeken van de juiste opleiding

 

beslama

 

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 november 2004 om 15:11

Hoi I S L A M,

is arabistiek niets voor je?  Da's een cultureel-maatschappelijke studie van het midden-oosten met veel arabisch.  Ik weet niet of zoiets bestaat in NL op HBO-niveau, in Belgie is het nl ook enkel universitair.  Maar het goeie nieuws, je kan in Belgie gewoon unief doen met welke middelbare-schooldiploma dan ook, dus ook HAVO-diploma's uit NL.  Nu ja, t is ook maar een ideetje, maar misschien heb je er wat aan.

Greetz Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
um musab Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 15 november 2004
Online status: Offline
Berichten: 5
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote um musab Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 november 2004 om 03:52

   

       esselamu alaikum broeder,

   in Rotterdam en Schiedam heb je de Islamitische universiteit waar je onder andere ook Arabisch leert. je hoeft voor deze studie geen vwo diploma te hebben als het goed is. en voor islaam kan je naar de EFA (educatieve faculteit amsterdam) voor meer info.  www.efa.nl 

  moge Allah je helpen met je besluit, en je behoeden om iets te doen waar je spijt van zult krijgen.

 fie Amaniellah,

 Um Musab

Terug naar boven
I S L A M Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 17 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 556
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote I S L A M Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 november 2004 om 09:20

Salamoen Aleykoem

Bedankt voor de latere reacties allemaal. Nak4life, nelmesri, kimmie, um musab.

'K zal nog ff rond moeten kijken

                    ������ ----->Haat de zonde, niet de zondaar<-----
Terug naar boven
abdoe_allah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 30 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 214
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote abdoe_allah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 november 2004 om 14:17

Wassalaam mijn moslim broeders en zusters

ZoZo..ik zie dat vele hier genieten van een hoge opleiding, ik ben trots op jullie. Het enige wat ik kan zeggen is;

'KEEP UP THE GOOD WORK' 

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.078 seconden.