Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Actueel.. Palestina

 Post Reply Post Reply Pagina  12>
Enquête vraag: Wie zijn volgens u de rechtvaardige heersers over pal/isr
Enquête keuze Stemmen Enquête statistieken
5 [10.87%]
17 [36.96%]
21 [45.65%]
3 [6.52%]
U kunt niet stemmen in deze enquête

Schrijver
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Actueel.. Palestina
    Geplaatst op: 23 december 2004 om 14:31
In eerste instantie geplaatst door Amier

Assalamu alaikum,

met alle respect, maar je laat deze geleerden zelf ook niet met rust, wel? Ik bedoel, op websites als Al Yaqeen, Selefiepublicaties em Al-Islam.com worden ze contstant aangehaald met hun uitspraken, dus waarom kan ik dat niet doen? Is daar soms exclusief gebruikersrecht op?

Ik heb het over haat tussen shi'ieten en soennieten, en andere groepen zoals mystici, en deze geleerden hebben er alles aan gedaan dat wantrouwen en die tegenstellingen te versterken. Zeg niet dat het niet waar is; alleen al op dit forum worden de heren menigmaal aangehaald met hun verdachtmakingen naar shi'a en / of tasawwuf, en dat is nou niet bepaald bevordelijk voor wederzijds respect. En wederzijds respect is iets wat nou juist nodig is in landen als Irak, ja toch? Maar als je shi'ieten beschrijft als afvalligen die de profeet en daarmee Allah swt beledigen, en soefie's gelijksteld met de moeshrikien uit de jahiliya, nee erger nog, sheich Munadjid vond de moeshrikien nog beter zelfs dan de soefies, hoe verwacht je dan ooit respect en vrede te krijgen gezien de invloed die deze sheichs hebben in de regio? Overleden of niet.

Sorry hoor, maar heel veel teksten die ik van deze heren aantref op verschillende websites zijn er op gericht anderen onderuit te halen, te beledigen en af te kraken: "hizb'ies", de kalaam, tasawwuf, shi'a, tabligh, deobandi's, barelwies enz. enz. En vaak nog ongegrond ook: soefies aanbidden geen graven en overleden mensen, en soefischeichs regeren niet naast God zoals sheich Munadjid ze in de schoenen schuift, shi'ieten menen niet dat Ali r.a. eigenlijk profeet had moeten worden ipv Mohammed vzmh en de sekte die dat wel denkt (ik geloof de ismailiyya) wordt door de absolute meerdeheid der shi'ieten als een soort ahmadiyya's beschouwt. Desalniettemin worden deze kinderlijke vooroordelen ongenuanceerd gelanceerd als waarheid die moet aantonen hoe verdorven anderen wel zijn.

Aan de ene kant veroordelen ze het terrorisme, dat is waar, maar aan de andere kant roepen ze regelrecht op tot haat tegen iedereen die het niet met hun wahabitische (dat bedoel ik niet als scheldwoord) gedachtengang eens is. Op sommige websites ( o.a. allaahuakbar.net) zijn zelfd "zwarte lijsten" te vinden van soenitische geleerden waar we niet naar mogen luisteren omdat ze afvallig en vervloekt zouden zijn, waaronder ook de bekende Yoessoef Qardawi. En dat mogen we allemaal zeggen en publiceren, maar vooral geen woord van kritiek op hen zelf, want, zo zeggen ze ook zelf, het is lasterlijk om anderen af te kraken en te beledigen, vooral geleerden en vrome mensen die hun leven in het teken van de overgave aan Allah swt hebben gesteld. Maar ondertussen deden ze zelf niet anders. Dus waarom mag ik me niet afvragen of hun uitspraken niet een behoorlijk steentje bijdragen aan de ellende in het Midden Oosten?

Wassalam,

Amier.

Assalamoe alykoem Amier,

ik ga het niet te lang maken, je hebt zoveel punten hier naar voren gehaald, die weerlegd kunnen worden, maar dat neemt tijd, ik zal zeggen, lees je tekst nog een keer, zal je tot de conclusie komen dat je te veel overdrijft, bv door te zeggen dat Sheikh Qardaoui afvallig (???) is verklaard, ik vraag me af of je dat bewust heb geschreven of ging per ongeluk? de waarheid moet bekend gemaakt worden door de geleerden, zoals het afkeuren van een fatwa van Qardaoui waar hij een soort rente toestaat, de geleerden kunnen dit niet toelaten.

en de geleerden waarover je het hebt zaaien helemaal geen haat, er kunnen wel een paar zijn, maar we hebben het nu over die twee, in hun fatwa's maken ze een onderscheid tussen de waarheid en de afdwalingen van sommige groeperingen, en dat moet bekend worden, dus wanneer Sheikh Ibn Oethaymien zegt dat sommige van de Shi'a de metgezellen vervloeken wat een feit is, horen degene die dat niet doen onder de Shieten (wat een kleine groep is "Az-Zaydiya") zich niet aangesproken te voelen, want hij heeft het niet over hen, hetzelfde geldt voor de soefies, uit je post kan ik concluderen dat de geleerden niet mogen weerleggen degene die de metgezellen vervloeken !!!! (het kan ook een andere zaak zijn ipv metgezellen vervloeken)

tenslotte denk ik dat je een paar namen van de geleerden uit de selefschool door elkaar haalt...

wassalaam, 

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
Umm Umarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 704
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Umm Umarah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 december 2004 om 12:43

 

Hallo Herne,

Ik heb je reactie verkeerd gelezen. Mijn excuses voor m'n onterechte heftige reactie.

Groet, Umm Umarah.

Beschrijving van het paradijs! http://www.freewebs.com/islamiway/beschrijving.htm
Terug naar boven
I S L A M Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 17 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 556
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote I S L A M Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 december 2004 om 08:36

Salamoen Aleykoem

                    ������ ----->Haat de zonde, niet de zondaar<-----
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 december 2004 om 02:28
In eerste instantie geplaatst door Abou Jabir

In eerste instantie geplaatst door Amier

(zouden de preken van de sheichs Oethaymien en Bin Baaz daar iets mee te maken hebben?) .

Assalamoe alykoem Amier,

laat aub deze geleerden met rust, die zijn nu al overleden, anders verdiep je in hun boeken en uitspraken, en niet in de uitspraken van hun vijanden die van alles roepen, dan zul je opmerken dat deze tegen het terrorisme zijn, zij hebben niets met wat jij beweert te maken, ze zijn nu bij de barmhartigheid van hun Heer, moge Allah hen genadig zijn...amien.

wassalaam,  

Assalamu alaikum,

met alle respect, maar je laat deze geleerden zelf ook niet met rust, wel? Ik bedoel, op websites als Al Yaqeen, Selefiepublicaties em Al-Islam.com worden ze contstant aangehaald met hun uitspraken, dus waarom kan ik dat niet doen? Is daar soms exclusief gebruikersrecht op?

Ik heb het over haat tussen shi'ieten en soennieten, en andere groepen zoals mystici, en deze geleerden hebben er alles aan gedaan dat wantrouwen en die tegenstellingen te versterken. Zeg niet dat het niet waar is; alleen al op dit forum worden de heren menigmaal aangehaald met hun verdachtmakingen naar shi'a en / of tasawwuf, en dat is nou niet bepaald bevordelijk voor wederzijds respect. En wederzijds respect is iets wat nou juist nodig is in landen als Irak, ja toch? Maar als je shi'ieten beschrijft als afvalligen die de profeet en daarmee Allah swt beledigen, en soefie's gelijksteld met de moeshrikien uit de jahiliya, nee erger nog, sheich Munadjid vond de moeshrikien nog beter zelfs dan de soefies, hoe verwacht je dan ooit respect en vrede te krijgen gezien de invloed die deze sheichs hebben in de regio? Overleden of niet.

Sorry hoor, maar heel veel teksten die ik van deze heren aantref op verschillende websites zijn er op gericht anderen onderuit te halen, te beledigen en af te kraken: "hizb'ies", de kalaam, tasawwuf, shi'a, tabligh, deobandi's, barelwies enz. enz. En vaak nog ongegrond ook: soefies aanbidden geen graven en overleden mensen, en soefischeichs regeren niet naast God zoals sheich Munadjid ze in de schoenen schuift, shi'ieten menen niet dat Ali r.a. eigenlijk profeet had moeten worden ipv Mohammed vzmh en de sekte die dat wel denkt (ik geloof de ismailiyya) wordt door de absolute meerdeheid der shi'ieten als een soort ahmadiyya's beschouwt. Desalniettemin worden deze kinderlijke vooroordelen ongenuanceerd gelanceerd als waarheid die moet aantonen hoe verdorven anderen wel zijn.

Aan de ene kant veroordelen ze het terrorisme, dat is waar, maar aan de andere kant roepen ze regelrecht op tot haat tegen iedereen die het niet met hun wahabitische (dat bedoel ik niet als scheldwoord) gedachtengang eens is. Op sommige websites ( o.a. allaahuakbar.net) zijn zelfd "zwarte lijsten" te vinden van soenitische geleerden waar we niet naar mogen luisteren omdat ze afvallig en vervloekt zouden zijn, waaronder ook de bekende Yoessoef Qardawi. En dat mogen we allemaal zeggen en publiceren, maar vooral geen woord van kritiek op hen zelf, want, zo zeggen ze ook zelf, het is lasterlijk om anderen af te kraken en te beledigen, vooral geleerden en vrome mensen die hun leven in het teken van de overgave aan Allah swt hebben gesteld. Maar ondertussen deden ze zelf niet anders. Dus waarom mag ik me niet afvragen of hun uitspraken niet een behoorlijk steentje bijdragen aan de ellende in het Midden Oosten?

Wassalam,

Amier.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malcolm X Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 december 2004 om 17:07

Beste Elice en anderen,

Mijn stukje was niet gericht op de daden van christenen als groep, maar het schuldgevoel van de christenen na de misdaden die een groep van zogenaamde christenen in de 2e WO hebben begaan. Het is voor iedereen duidelijk dat een gelovige (maakt niet uit welke religie) die geweld gebruikt om andere mensen massaal uit te moorden of om een ander volk te onderdrukken geen gelovige is. Dit geld ook voor een groep mensen die dit doen. Voor mij waren ze geen christenen ook al beweerde sommigen dit wel. Ze hadden echter een christelijke achtergrond. Dat je zegt dat Jezus joods was heeft voor de joden in de 2e WO niet veel gedaan. Joden hebben hem ook vermoord met de romeinen en dat was de punt van de nazi's. Ik bedoelde te zeggen dat er een erfenis is nagelaten door mensen uit die periode van schuldgevoel richting de joden die ervoor gezorgd heeft dat de palestijnen een groot deel van hun land zijn kwijtgeraakt en een erfenis van de overgebleven NSB'ers (wat een redelijk grote groep was) die hun ideologieen gewoon doorgegeven hebben aan hun nazaten. Deze is weliswaar afgezwakt na generaties, maar je merkt wel dat sommige mensen deze ideologieen nu voor de moslims proberen te gebruiken. Er is veel haat jegens moslims en dit is niet zomaar ineens gekomen. Mensen zijn zo opgevoed om voor anderen bang te zijn of om ze zelfs te haten. Waarom worden er bv kinderen niet bij elkaar op school gezet en zijn er witte en zwarte scholen? Veel nederlandse ouders zeggen dat dit door de slechte prestaties van zwarte scholen komt, maar dit is onzin omdat onderzoek heeft uitgewezen dat zwarte scholen het net zo goed doen als witte scholen. Mensen zijn gewoon bang voor moslims en haten ze misschien en willen hun kinderen met dezelfde angst opvoeden door ze niet in contact te laten komen met moslims. En bij moslims krijg je hetzelfde omdat ze nooit met autochtonen zullen omgaan. En zal ik het nu maar gewoon zeggen om er voortaan niet aan herrinerd te worden: "Hitler was gewoon een kl**tzak die geen chirsten was." (Alhoewel hij wel een soort van vedrag met het vaticaan had gesloten wat weer een andere discussie is) 

Ik hoop christenen niet gegeneraliseerd te hebben, omdat ik dit zelf enorm haat. Als ik dit in jullie ogen (christenen) toch heb gedaan, bied ik mijn welgemeende excuses aan en zal ik proberen om in mijn toekomste posts hier op te letten.

mvg,

Malcolm X

Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 december 2004 om 16:42

In eerste instantie geplaatst door Amier

(zouden de preken van de sheichs Oethaymien en Bin Baaz daar iets mee te maken hebben?) .

Assalamoe alykoem Amier,

laat aub deze geleerden met rust, die zijn nu al overleden, anders verdiep je in hun boeken en uitspraken, en niet in de uitspraken van hun vijanden die van alles roepen, dan zul je opmerken dat deze tegen het terrorisme zijn, zij hebben niets met wat jij beweert te maken, ze zijn nu bij de barmhartigheid van hun Heer, moge Allah hen genadig zijn...amien.

wassalaam,  

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
oreng poreng Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 10 december 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote oreng poreng Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 december 2004 om 14:10

Onzinnige Enquete vraag!!

Alle bevolkingsgroepen, of moslim, jood of christen zegt recht te hebben op Israel. Dus we vechten al zo'n 4000 jaar over dit stukje wereld. Laten we een keer wijs worden en Israel/ Jerusalem verklaren tot wereld religieus hoofdstad. Waar iedereen zijn eigen religie op een waardige manier kan beleven. Religie is geen bezit!! Religie is een/de manier van leven. Er is geen enkele religie die geweld propageert, waarom staan dan nagenoeg alle oorlogen in het teken van religie.

Terug naar boven
Herne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 13 mei 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 370
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Herne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 december 2004 om 14:04
Umm umarah,
Wat ik wil aangeven is dat wanneer Pallestina genoeg vuurkracht zou hebben dat dan deze discussie niet aan de orde was.
Dit heeft niks te maken met rechtvaardigheid. Maar wel met realiteit.
De vs is niet ontstaan omdat de nieuwelingen mooie ogen hadden of goede bedoelingen. maar wel omdat de indianen hier niks tegen konden doen.
Turkye bestaat nu niet op het oude grondgbied van de oude Byzantijnen omdat ze zo erg mooie ogen hebben , maar omdat ze betere wapens hadden.
En denk jij nu werkelijk dat de Koerden hun volkerenrecht mogen gaan uitoefenen , ook van de Arabieren omdat zij ook Moslim broeders zijn?
Vergeet het maar. Helaas , helaas vergeet het maar.
Herne
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 december 2004 om 14:02

Assalamu alaikum,

zuster Umm Umarah, ik heb het idee dat Herne het een beetje anders bedoelde dan dat jij het opvat. Dat zeg ik omdat ik al Herne's reacties hierbij in ogenschouw neem.

Het mooie van het "khalifaat" idee is dat het de nationale en etnische grenzen overstijgt. En of je het nu khalifaat noemt of anders, ik denk dat dat het is waar Herne het over heeft. "Imagine there's no countries, a brotherhood of man" zong John Lennon enkele tientallen jaren geleden. Mooie gedachte, en... helemaal islamitisch verantwoord. Alleen hield hij ook niet van religie, maar goed. Helaas is hij doodgeschoten.

Naar mijn idee hoort de israelische bevolking zich te integreren in de bevolking van het midden oosten. Vreedzaam. Palestina als het "heilige land" waar joden, moslims en christenen vreedzaam naast en met elkaar kunnen leven en hun religie belijden. Al helemaal daar, gezien de bijzondere status van het gebied. Maar ja, in Nederland kunnen we dat niet, in Irak worden nog steeds shi'ieten, christenen, soennieten enz. nog dagelijks opgeblazen (zouden de preken van de sheichs Oethaymien en Bin Baaz daar iets mee te maken hebben?) dus het zal in Palestina voorlopig ook wel niets worden. Maar ik blijf bidden hoor.

Wassalam,

Amier.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
Umm Umarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 704
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Umm Umarah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 december 2004 om 13:19

In eerste instantie geplaatst door Herne

Volkeren als de Koerden en Palestijnen hebben geen land omdat ze zich niet verbonden voelen , maar enkel omdat ze te weinig vuurkracht hebben om hun volk zijn onafhankelijkheid te kunnen waarborgen.


Herne, hier maak je een fout. De palestijnen hebben wel een land genaamd PALESTINA. Palestina is bezet door israel, dus waar heb je het over man. Wanneer dringt het nou eens tot jullie door dat israel een land bezet dat niet van hen is.  Dat is pikken, pikken mag niet dat is strafbaar. Ik kan werkelijk niet geloven dat je dat zelf niet ziet. Ik kan me hier werkelijk zo kwaad om maken. Dat palestina te weinig vuurkracht heeft betekent niet dat andere landen hun mond daarover moet houden, net zoals dat irak is aangevallen door tig landen moet er ook opgetreden worden tegen israel.

 

 

Beschrijving van het paradijs! http://www.freewebs.com/islamiway/beschrijving.htm
Terug naar boven
Herne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 13 mei 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 370
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Herne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 december 2004 om 13:11
Malcon X,
Ik denk dat de enige oplossing uiteindelijk zal zijn dat alle nationaliteiten moeten worden afgeschaft.
zodat de mensen weer gewoon op aarde kunnen wonen.
Maar natuurlijk dit zal binnen deze orde dit jaar wel  niet gebeuren.
Tenminste , het zou mij verbazen.
Maar zeker  Nationaliteiten  en volkeren zijn door de mensen zelf  gemaakt ,niet door God.
Ieder mens , ieder dier , ierdere plant geboren op aarde heeft  het recht te leven op aarde.
Ik weet het , dit wordt erg betwijfelt door veel mensen en veel zogenaamde geleerden :-)
 Vele volkeren houden krampachtig vast aan een land wat hun voorvaderen eens veroverden.
Er is op de wereld haast geen volk meer te vindendat woont op hun oorspronkelijk woongebied.
Maar hun recht verlenen allen op hun militaire sterkte.
Het enigste lichtpuntje wat tegenwoordig te vinden is , is het feit dat gebiedskwesties niet meer beslecht worden met het doden van all het mannelijke en het  brengen van al het overige tot slavernij.
Dat was heel gewoon bij onze voorouders.
Nu gelukkig niet meer .
Maar het gevaar blijft loeren, Nationalisme blijft voor de mensheid een sluimerend kwaad dat helaas keer op keer zijn ware gezicht llaat zien zoals bv  met de strijd tussen de Hutsies en de Tutsies, de oorlog binnen Joegoslavie, etc etc.
Maar het omgekeerde is natuurlijk ook waar.
Volkeren als de Koerden en Palestijnen hebben geen land omdat ze zich niet verbonden voelen , maar enkel omdat ze te weinig vuurkracht hebben om hun volk zijn onafhankelijkheid te kunnen waarborgen.


Terug naar boven
elice Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 04 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 132
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote elice Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 december 2004 om 12:44
Malcolm X,
Ik snap niet wat voor baat jij er bij hebt om te impliceren dat christenen
nazi's waren en dat wij ons daarom schuldig hebben gemaakt aan
genocide. Hier klopt echt geen hout van. Als je kwaad wilt, is er altijd wel
een boek te vinden waar je je vooroordelen bevestigd ziet. Kijk eens op
een willekeurige site over het nazisme, dan zul je zien dat het niets met
christendom van doen had. Jezus zelf was naar alle waarschijnlijkheid
Joods! Bovendien hebben veel kerken juist in de 2e WO joden helpen
onderduiken. Het occultisme waar je eerder op dit forum mee aankwam,
daar bedoel je misschien de germaanse mystiek mee, waar bv. Heinrich
Himmler mee dweepte. Hitler zelf had een a-religieuze, sociaal-
darwinistische versie van het sociaal nationalisme. Alle onderdelen uit de
natuur die zwakte vertonen (onzuivere, ondergeschikte rassen, maar ook
verstandelijk gehandicapten, homosexuelen etc.) moesten weggezuiverd
worden. Het christendom zet zich juist in voor de zwakkeren en koestert
ze. Dat neemt niet weg dat er in de christelijke geschiedenis vele
wandaden zijn verricht uit naam van God. Ook zitten er in de Bijbel (bv.
het evangelie van Johannes) teksten die niet bepaald pro-Joods zijn. Daar
neemt de kerk ook afstand van. Maar hou je a.u.b. bij de bewezen feiten.
Ga geen vreemde theorien bij elkaar zoeken.
Overigens kan ik me ook voorstellen dat je extreem rechts geen lolletje
vind. Daar zitten echter volgens mij niet echt ontwikkelde types bij. Laat
je van je goede kant zien. Wat meer kan je doen?
Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malcolm X Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 december 2004 om 09:00

Salaam Aleikum,

Als je het over de romeinen hebt dan is het meer dan een duizend jaar geleden dat ze de joden daar verdreven zijn. Dat heeft de joden niet automatisch het recht gegeven om een ander volk op hun beurt ook weer te verdrijven. Als zoals jij dit als argument gebruikt wordt door de joden dan dienen zij de italianen hierop aan te spreken (wat overigens complete onzin is). Verder over de schuldgevoelens van sommige nederlanders over onder meer de holocaust. Veel nederlanders waren NSB'ers in de tijd voor de 2e WO en tijden de 2e WO. Niet allemaal, maar zeg maar net z'on groot deel als er nu op wilders willen stemmen of lid zijn van de VVD (niet meer dan een vergelijking, geen bijbedoeling). Hierbij denk ik en heb ik het vermoeden dat de nakomelingen nog steeds dezelfde gedachten erop nahouden als toen maar nu over moslims, maar hierbij moet ik zeggen dat ik ook denk dat ze er spijt van hebben wat er met de joden is gebeurd maar hier blijkbaar niets van geleerd hebben. Dit zeg ik omdat na de 2e WO niet net als in Duitsland er door de geallieerden ook in nederland een uitgebreid programma was om de mensen te onderwijzen over de slechtheid van het nazisme en deze mensen als het ware te denazificeren (als dat al een woord is).
Dat is echt gevoel dat ik heb als ik mensen als Wilders zie. Ze voelen zich schuldig wat de joden is aangedaan, maar hebben er blijkbaar niets van geleerd omdat ze het, als er de mogelijkheid zou zijn, de moslims ook zouden willen aandoen.

Ik voel me totaal niet schuldig wat er gebeurd is in Rwanda, de 2e WO, Bosnie, Irak, Darfur en op 9/11. Omdat ik als mens weet dat de mensen die hier direct en indirect verantwoordelijk voor zijn een grote prijs voor zullen betalen in het hiernamaals. 

Zoals Rwanda waar de media weleens over berichtte, maar geen alarm over sloeg. En de VN en alle landen in de wereld helemaal niets aan deed. Dan hou ik o.a. Annan (direct), Clinton (direct), regeringsleiders (direct), volksvertegenwoordigers (indirect) en de media (indirect) hiervoor verantwoordelijk. Niet mezelf.

Terug naar boven
Boedha Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 12 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 25
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Boedha Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 december 2004 om 13:13

Asalaam alaikoum,

Umm Umarah; je stelt :
Boedha, je voelt je schuldig aan wat het westen en de christenen de joden hebben aangedaan.  ALs je vind dat israel het recht heeft op een eigen staat, dan vind ik dat je wel zo netjes moet zijn om een paar steden hier in NL of een stuk grondgebied in Europa af te staan aan israel. De onrecht van WO2 heeft ook hier in Nederland en in Europa plaats gevonden en niet in Palestina. Niet zo netjes om een ander land in te pikken en de bevolking uit te moorden."

het is niet dat ik me als nederlander / europeaan schuldig voel; het is als mens, zoals ik me ook neig schuldig te voelen over de doden in bosnie, irak en 9/11

inhoeverre is het reeel te verwachten dat de israeli die daar eeuwen geleden zijn verdreven door de assyriers / romeinen etc. en vinden dat ze terugkeren naar hun homeland daar weer vertrekken

we willen daar vrede en welvaart en dat vergt een constructieve opstelling  

gr

Boedha      

Wa salaam alaikoum,

Terug naar boven
Umm Umarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 704
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Umm Umarah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 december 2004 om 12:32

 

Asalaam alaikoum,

De israeliers die in palestina willen verblijven mogen daar leven maar wel onder het bestuur van de palestijnen.

Boedha, je voelt je schuldig aan wat het westen en de christenen de joden hebben aangedaan.  ALs je vind dat israel het recht heeft op een eigen staat, dan vind ik dat je wel zo netjes moet zijn om een paar steden hier in NL of een stuk grondgebied in Europa af te staan aan israel.

De onrecht van WO2 heeft ook hier in Nederland en in Europa plaats gevonden en niet in Palestina. Niet zo netjes om een ander land in te pikken en de bevolking uit te moorden.  

Wa salaam alaikoum,

 

Beschrijving van het paradijs! http://www.freewebs.com/islamiway/beschrijving.htm
Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malcolm X Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 december 2004 om 10:47

Salaam Aleikum Umm Umarah,

Je hebt gelijk. Een deel van de palestijnen is christelijk. Ook ik vind dat de palestijnen de rechtvaardige bewoners zijn met een klein deel van de joodse bevolking die niet in de afgelopen 50 jaar er naar toe is geimmigreerd.. Maar dat er dus een staat is waarbij joden en palestijnen samen leven onder gezamenlijk bestuur, en niet dus dat de joden nu het alleenmacht over geheel Palestina heeft.

En ik lees verder dat Boedha blijkbaar wel erkend dat de christenen en de westerlingen schuldig zijn aan het joods lijden in de 2e WO. Maar dan vind ik het weer raar dat je weer een ander volk laat lijden als goedmakertje voor het lijden van het joodse volk. Misschien gaat het westen over 100 jaar het palestijnse volk weer helpen door een ander volk te laten lijden om hun geleden leed goed te maken.

Ik ben het wel eens met je 1e punt als oplossing. Je 2e punt vind ik wat minder, aangezien je gestolen land niet zomaar weg kan geven.

 

 

 

Terug naar boven
Boedha Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 12 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 25
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Boedha Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 december 2004 om 10:07

Umm Umarah stelt"
" Ik vind de vraag niet verkeerd gesteld, er wonen namelijk ook christelijke palestijnen in dat land die net zo lijden als de moslimse palestijnen. Ik vind dat het land toebehoort tot de palestijnen, de israeliers hebben daar niets te zoeken.

Er zijn zat christelijke palestijnen die mee demonstreren met de moslims tegen het onrecht die israel hen aandoet. Ik vind dat we niet alleen de moslims moeten steunen maar alle palestijnen die in dat land leven ongeacht geloof. Ik vind onrecht overal op de wereld verschrikkelijk of het nou om moslims of niet moslims gaat. Ik ben tegen alle onrechtplegers, in dit geval ben ik anti israel. "

Ik persoonlijk voel me schuldig aan dat wat wij westerlingen en christenen de joden hebben aangedaan en nou wil ik daarmee niet de arabieren / moslims mee opzadelen maar om nou te zeggen de Israelis zijn schuldig, daar los je daar niets mee op (nou zullen we ook niets oplossen in dit formum, maar ja)

Zou een oplossing zijn:

  • het is verkeerd gelopen, beide partijen hebben zich schuldig gemaakt aan terrorsime maar om iedere keer maar weer terug te vallen op die terroristisch daden bij het plegen van terroristische daden helpt de zaak in iedergeval niet ze zullen het land moeten delen 
  • de israeli hebben het land opgebouw een dergelijk voortvarend land (zonder het olie met zijn autocratische bewind) vindt je nergens in de regio, laat de israeli het land en zorg voor een onafhanklijk palestina (ook economisch onafhanklijk)    

 mvgr

Boedha

Terug naar boven
Umm Umarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 704
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Umm Umarah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 december 2004 om 09:36
In eerste instantie geplaatst door Malcolm X

Salaam Aleikum,

Ik vind de vraag een beetje verkeerd gesteld. Wat is het verschil tussen de palestijnen en de mosims???

Iedereen kiest voor de moslims, maar de mensen die daar wonen zijn moslims. Dus eigenlijk moet 1 van de 2 weg. Daarnaast zie ik geen christenen staan, terwijl die ook zeggen een claim op israel te hebben volgens mij. Ook voor hun zijn er in palestina heilige plekken. Jammer van de opties, maar voor de rest prima topic.

Asalaam alaikoum agie,

Ik vind de vraag niet verkeerd gesteld, er wonen namelijk ook christelijke palestijnen in dat land die net zo lijden als de moslimse palestijnen. Ik vind dat het land toebehoort tot de palestijnen, de israeliers hebben daar niets te zoeken.

Er zijn zat christelijke palestijnen die mee demonstreren met de moslims tegen het onrecht die israel hen aandoet. Ik vind dat we niet alleen de moslims moeten steunen maar alle palestijnen die in dat land leven ongeacht geloof. Ik vind onrecht overal op de wereld verschrikkelijk of het nou om moslims of niet moslims gaat. Ik ben tegen alle onrechtplegers, in dit geval ben ik anti israel.

Wa alaikoum asalaam,

Beschrijving van het paradijs! http://www.freewebs.com/islamiway/beschrijving.htm
Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malcolm X Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 december 2004 om 07:41

Salaam Aleikum,

Ik vind de vraag een beetje verkeerd gesteld. Wat is het verschil tussen de palestijnen en de mosims???

Iedereen kiest voor de moslims, maar de mensen die daar wonen zijn moslims. Dus eigenlijk moet 1 van de 2 weg. Daarnaast zie ik geen christenen staan, terwijl die ook zeggen een claim op israel te hebben volgens mij. Ook voor hun zijn er in palestina heilige plekken. Jammer van de opties, maar voor de rest prima topic.

Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 december 2004 om 07:33
In eerste instantie geplaatst door 3abd Arra7maan

Salaam aleikoum,

 

De gehele aarde behoort zeker toe aan Allah de meest verheven. En Allah doet deze erven aan de moslims, de ware mutaqqoen. De gehele aarde behoort tot de moslims. Palestina, Jeruzalem, Masjid Al aqsa zijn heilige plaatsen voor de moslims. Ik heb aan de hand van het volgende artikel wat informatie vertaald.

 

http://63.175.194.25/index.php?ln=eng&ds=qa&lv=brows e&QR=7726&dgn=4

 

- Suru al-Israa vers 1:  hierin staat dat masjid Al Aqsa en de omgeving gezegend is. De omgeving is gezegend met vruchtbare grond en fruit etc. al-Quds, Jeruzalem en de rest van Palestina is de omgeving van de moskee en is gezegend. De israa wal mi3raaj is een gezegende gebeurtenis.

 

- In al maaida 5:21 staat dat Musa vrede zij met hem, zegt: O mijn volk treedt het heilige land (Palestina) binnen dat Allah jullie toegewezen heeft en keert het niet jullie ruggen toe, want anders zullen jullie als verliezers terugkeren.

 

- In Al-quds, Jeruzalem is de Masjid al-Aqsa. Het gebed daar heeft veel meer waarde, wel 250 keer meer dan elders. Is een van de moskee�n waarvoor men naartoe mag reizen. (al-Bukhaari, 1132, Muslim, 827)

 

- Er is overgeleverd door Abu Dharr dat hij aan het discussi�ren was in de aanwezigheid van de profeet salla Allahu aleyhi wassalam over welk gebed meer waarde heeft, in Al-aqsa of in de moskee van de profeet salla Allahu aleyhi wassalam. Hierop antwoordde de profeet, Een gebed in mijn moskee is vier keer beter dan in de moskee Al-aqsa.(1000 keer beter dan elders) En zei verder, er zal snel een tijd komen waarin als een man een stukje grond heeft ter grootte van het touw van zijn paard, waarvandaan hij de bayt al-Maqdis kan zien, dit beter voor hem zal zijn dan de gehele wereld. Saheeh by al-Haakim, 4/509, staat in al-Silsilah al-Saheehah.

 

- De Dajaal, Antichrist zal Jeruzalem niet binnenkomen. Hij zal heersen over de aarde behalve in al-Haram (Mekka) en in Jeruzalem. (Ahmad, 19665. saheeh bevonden door Ibn Khuzaymah, 2/327, and Ibn Hibbaan, 7/102).

 

- De dajjaal gedood worden door Eesa ibn Maryam vrede zij met hem. (overgeleverd door Muslim, 2937, hadeeth van Nawwaas ibn Sam�aan) De zoon van Maryam zal de Dajjaal doden bij de poorten van Ludd. Ludd (Lod) is vlakbij Jeruzalem, Tel-Aviv airport.

http://english.islamway.com/bindex.php?section=lessons&l esson_id=265&scholar_id=16

 

- De eerste qibla was in Jeruzalem, 16 of 17 maanden lang werd in die richting gebeden door de profeet (salla Allahu aleyhi wassalam)

 

- Is de plek van de vele profeten van Allah tabaraka wata3ala. Wahy van Allah is daar neergedaald.

 

- De profeet (salla Allahu aleyhi wassalam) heeft in de Masjid Al-aqsa samen met alle profeten gebeden en heeft hen voorgeleidt in het gebed. Muslim, 172, Abu Hurayrah)

 

Salaam aleikoum,

Assalamu alaikum,

Jeruzalem wordt Al Quds genoemd wat "het Heilige" betekend. Jeruzalem is een heilige stad voor moslims, christenen en joden. Maar ik bedoelde meer heel het land dat palestina genoemd wordt. Het volk aan wie God het land oostelijk van de rivier de Jordaan beloofde was de Banu Israel waar het Joodse volk onderdeel van uit maakte (de stam Juda was 1 van de stammen van Banu Israel). Maar ze weigerde op God te vertrouwen en moesten nog eens veertig jaar in de woestijn (over de aarde) rondzwerven staat in soera al Maida. Verder wordt er in de koran niet meer over gerept voor zover ik weet. Ik ken verder ook geen bronnen die dat gebied voor moslims als heilig beschouwen, los van de Jeruzalem. Dat is iets wat pas in de twintigste eeuw is gaan leven. Maar goed, Allahu alam.

Persoonlijk ben ik van mening dat voor de heiligheid van een land, stad of gebied het niet uitmaakt wie er de scepter over zwaait, als het maar rechtvaardig gebeurt. Het heilige behoort het heilige toe zoals Herne eens zo mooi zei. Een onafhankelijk Jeruzalem waar alle drie de godsdiensten in vrijheid hun religie kunnen beleiden met respect voor de ander lijkt me nog niet eens zo'n gek idee. De christenen hebben hun kerken en het graf van Jezus (op twee verschillende plaatsen), de joden hun Westelijke Muur van de tempel (de klaagmuur) en de moslims hun heilige moskee op de tempelberg. Iedereen blij zou je denken, toch?

Wassalam.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
Herne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 13 mei 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 370
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Herne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 december 2004 om 17:18
Laat er aub geen misverstand over verstaan dat ik walg van het lijden dat de Palestijnen wordt aangedaan.
Ik geloof trouwens dat ik in eerdere post hierover al heel duidelijk ben geweest.
Naar mijn mening , maar ik heb ook helemaal niks te zeggen in deze wereldorde, zou het land eerlijk verdeeld. dat wil zeggen 50/50 , moeten worden voor Israel en Palestina.
Behalve Jerusalem deze stad zou los moeten staan van beide staten vanwege de betekenis voor  de drie godsdiensten.
Het betuur van Jerusalem zou moeten worden gevormd  door een regerings raad bestaande uit die drie godsdiensten. En het zou een stad moeten zijn gewijdt aan de aanbidding van die ene god die deze drie verbind.
Palestina en Israel als twee staten en jerusalem als een onafhankelijk religieus centrum.
Dan zou het eindelijk eens zijn naam eer aan doen. nl Stad van vrede.. Dat is de betekenis van Jerusalem.

Herne
Terug naar boven
Muqaddam Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 19 juni 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 37
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Muqaddam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 december 2004 om 17:02

Maar beste Herne zoals het nu gaat onder heerschapij van de joden gaat het toch ook niet goed?, je denkt toch niet dat daar vrede is? en dat er gedeeld wordt. Je weet toch dat het ''israel'' van tegenwoordig is ontstaan dankzij o.a. bomaanslagen van joden en westers veraad tegen de Islamitische bevolking van toen. De moslims kunnen het wel allemaal accepteren wat daar gebeurd maar dan woont hun nageslacht later aan de oost- oever en niet aan die van de jordaan maar die aan de eufraat. Want je weet toch wel wat het zionisme inhoud?

 

Ps. het slechte komt vanuit de mens zelf en het goede komt van God!

muqaddam

"haat haat als je toch gaat haten"
Terug naar boven
Herne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 13 mei 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 370
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Herne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 december 2004 om 16:41
Weet je het idee dat de gehele aarde toebehoort aan de Moslims is niet nieuw.
Ook de Christenen geloofden dat de gehele aarde moest worden onderworpen aan hun godheid en natuurlijk om hun manier van aanbidding te kunnen vestigen.
Ook Jerusalem is hiervan niet gevrijwaard gebleven.
En wie heeft nu werkelijk de waanzin van de kruistochten vergeten?
Toch resulteerden deze in een soort van bestand dat inhoudt dat er geen kruistochten meer zullen zijn zolang de drie godsdiensten Islam , Christenheid en Jodendom daar vrij hun plaats kunnen nemen.
Wonderbaarlijk gaat dat nu al haast 800 jaar goed.
Maar ik begrijp dat de Moslims zich uiteinedlijk van deze overeenkomst willen afkeren?
Het is maar een vraag. Ik behoor tot geen van die Godsdiensten dus ik ben hier niet zo emotioneel bij betrokken.
Maar ik weet zeker dat er vele Christenen zijn in bv de VS die daar heel anders over zullen denken.
En met Bush in het midden oosten kan die zelf een Christen is die denkt een missie te moeten vervullen kunnen deze opzich zelf simplistische ideeen hun eigen gevolgen gaan krijgen.
Ook lijkt het mij niet zo een geslaagd idee om in een Nederlandse krant te zetten dat de Moslims vinden , ja eigenlijk moeten geloven dat ook het grondgebied van nederland eigenlijk aan de Moslims toebehoort . Daar zal Beatrix anders over denken Wink
Weet je , ik snap deze iddeen wel , Natuurlijk wanneer men gelooft dat het eigen idee van God de juiste is dan is het een kleine stap om te geloven dat God dus de eigen achterban de meeste rechten geeft. En ja dit is in alle religies in het verleden met verve gepropagandeerd. Maar dit heeft ook tot gevolg gehad dat er in het verleden vele ontzettend onnodige en zeer bloedige oorlogen zijn gevoerd.
Weet je ,Dit was een van de redenen dat in Communistische staten de religie werd verboden.
Weet je blijf me verbazen op mijn middel oude dag dat de mensheid telkens weer opnieuw in oude fouten  vervalt.
Moslims hebben geen recht op de gehele wereld, Christenen hebben geen recht op de gehele wereld , Joden hebben geen recht op de gehele wereld, boedisten hebben geen recht op de gehele wereld, Hindoes hebben geen recht op de gehele wereld.
Zelfs mensen hebben geen recht op de gehele wereld.
Iedereen heeft maar een recht!! en dat is dat hij de wereld mag delen met alle anderen.

Herne



Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3abd Arra7maan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 december 2004 om 13:32

Salaam aleikoum,

 

De gehele aarde behoort zeker toe aan Allah de meest verheven. En Allah doet deze erven aan de moslims, de ware mutaqqoen. De gehele aarde behoort tot de moslims. Palestina, Jeruzalem, Masjid Al aqsa zijn heilige plaatsen voor de moslims. Ik heb aan de hand van het volgende artikel wat informatie vertaald.

 

http://63.175.194.25/index.php?ln=eng&ds=qa&lv=brows e&QR=7726&dgn=4

 

- Suru al-Israa vers 1:  hierin staat dat masjid Al Aqsa en de omgeving gezegend is. De omgeving is gezegend met vruchtbare grond en fruit etc. al-Quds, Jeruzalem en de rest van Palestina is de omgeving van de moskee en is gezegend. De israa wal mi3raaj is een gezegende gebeurtenis.

 

- In al maaida 5:21 staat dat Musa vrede zij met hem, zegt: O mijn volk treedt het heilige land (Palestina) binnen dat Allah jullie toegewezen heeft en keert het niet jullie ruggen toe, want anders zullen jullie als verliezers terugkeren.

 

- In Al-quds, Jeruzalem is de Masjid al-Aqsa. Het gebed daar heeft veel meer waarde, wel 250 keer meer dan elders. Is een van de moskee�n waarvoor men naartoe mag reizen. (al-Bukhaari, 1132, Muslim, 827)

 

- Er is overgeleverd door Abu Dharr dat hij aan het discussi�ren was in de aanwezigheid van de profeet salla Allahu aleyhi wassalam over welk gebed meer waarde heeft, in Al-aqsa of in de moskee van de profeet salla Allahu aleyhi wassalam. Hierop antwoordde de profeet, Een gebed in mijn moskee is vier keer beter dan in de moskee Al-aqsa.(1000 keer beter dan elders) En zei verder, er zal snel een tijd komen waarin als een man een stukje grond heeft ter grootte van het touw van zijn paard, waarvandaan hij de bayt al-Maqdis kan zien, dit beter voor hem zal zijn dan de gehele wereld. Saheeh by al-Haakim, 4/509, staat in al-Silsilah al-Saheehah.

 

- De Dajaal, Antichrist zal Jeruzalem niet binnenkomen. Hij zal heersen over de aarde behalve in al-Haram (Mekka) en in Jeruzalem. (Ahmad, 19665. saheeh bevonden door Ibn Khuzaymah, 2/327, and Ibn Hibbaan, 7/102).

 

- De dajjaal gedood worden door Eesa ibn Maryam vrede zij met hem. (overgeleverd door Muslim, 2937, hadeeth van Nawwaas ibn Sam�aan) De zoon van Maryam zal de Dajjaal doden bij de poorten van Ludd. Ludd (Lod) is vlakbij Jeruzalem, Tel-Aviv airport.

http://english.islamway.com/bindex.php?section=lessons&l esson_id=265&scholar_id=16

 

- De eerste qibla was in Jeruzalem, 16 of 17 maanden lang werd in die richting gebeden door de profeet (salla Allahu aleyhi wassalam)

 

- Is de plek van de vele profeten van Allah tabaraka wata3ala. Wahy van Allah is daar neergedaald.

 

- De profeet (salla Allahu aleyhi wassalam) heeft in de Masjid Al-aqsa samen met alle profeten gebeden en heeft hen voorgeleidt in het gebed. Muslim, 172, Abu Hurayrah)

 

Salaam aleikoum,

Terug naar boven
Noor al-Islaam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 14 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 955
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Noor al-Islaam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 december 2004 om 11:05

Salam Aleikum,

- "Elke stukje grond waarop Allah (soebhanahoe wa ta�ala) is herdacht, voelt zich trots tegenover de rest van de aarde."

En Allah heeft Mekka het meest dierbaar, en aangezien er in palestina meer gebid wordt tot Allah, denk ik dat Palestina misschien toch wel heiliger is, niet te vergeten dat de vele profeten daar ooit waren.....

 

Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 december 2004 om 09:58

Assalamu alaikum,

ik had even buiten het khalifaat gerekend. Als je daar vanuit gaat, is de hele vraagstelling overbodig denk ik. Maar er is geen khalifaat, en tot die tijd hebben de palestijnen recht op zelfbeschikking lijkt me, net als ieder volk.

In eerste instantie geplaatst door 3abd Arra7maan

Salaam aleikoum,

Hoe kan je zeggen dat het Heilge land niet behoort tot de moslims en dit niet in de Quran staat?


007-128:
.....Voorwaar, de aarde behoort aan Allah, Hij doet haar erven aan wie Hij wil van zijn dienaren. En de (goede) einde behoort aan de moetaqqoen.  

Salaam aleikoum.

Palestina is niet heiliger dan bv Nederland voor de islam. De soera die je aanhaalt betekend dus dat de hele aarde Allah toebehoort, en hij doet haar erven aan wie Hij wil van zijn dienaren. Ook dan is de vraag overbodig, want dan zijn de moslims ook de gerechtvaardigde heersers van Europa, Amerika, Azie, Afrika en Australie, toch?

Wassalam,

Amier.


� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
Muqaddam Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 19 juni 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 37
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Muqaddam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 december 2004 om 07:24

Salaam Aleykoum Amier

Alles draait volgens mij om Islam en nationalisme is volgens mij nooit goed.Het lijkt mij daarom ook geen goede zaak als "alle" pallestijnen zich met elkaar verbonden voelen ondanks dat ze allemaal worden onderdrukt. Er is denk ik voor de moslims alleen de verbondenheid met Allah swt wat ook betekent dat je verbonden bent met de moslims en niet perse met de palestijnen. Maar ik begrijp wat je bedoeld met rechtvaardige heersers, het was eigenlijk ook mijn bedoeling om te vragen, Wie heeft volgens u recht op regeren? maar kon de juiste woorden in eerste instantie niet vinden.

Ik denk trouwens niet alleen zo over Palestina maar ook over andere "Islamitiche landen". Het is allemaal onderdeel van het Kalifaat dat zal terugkomen, InsAllah!

Salaam Aleykoum

muqaddam

"haat haat als je toch gaat haten"
Terug naar boven
Noor al-Islaam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 14 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 955
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Noor al-Islaam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 december 2004 om 07:20
ewaaa ja aghy, lemen 'd 9oula.................
Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3abd Arra7maan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 december 2004 om 07:04

Salaam aleikoum,

Hoe kan je zeggen dat het Heilge land niet behoort tot de moslims en dit niet in de Quran staat?


007-128:
.....Voorwaar, de aarde behoort aan Allah, Hij doet haar erven aan wie Hij wil van zijn dienaren. En de (goede) einde behoort aan de moetaqqoen.  

Salaam aleikoum.

Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 december 2004 om 04:41

Assalamu alaikum,

"rechtvaardige heersers" klinkt vandaag de dag al bijna als een tegenstrijdigheid in de zin zelf. Waar vinden we "rechtvaardige" heersers onder de mensen? Maar goed, ik heb voor optie 2 "de palestijnen" gekozen omdat de rest uitgaat van de religieuze achtergrond, los van de verbondenheid aan de grond waar we het over hebben (als je begrijpt wat ik bedoel ). De moslims vind ik te beperkt; dan sluit je de christelijke palestijnen, de joodse palestijnen en samaritaanse palestijnen uit (ja, die zijn er ook nog). Moslims hebben voor zover ik weet geen religieuze claim op palestina; dat de al Aqsa moskee er staat betekend niet dat moslims 'dus' een claim kunnen leggen op het hele land, ook de koran rept daar niet over, in tegenstelling tot bv Mekka en Medina. Wat dat betreft zie ik dus geen specefiek islamitisch recht op dat land. Maar aangezien de palestijnen het volk van palestina is, inclusief de christelijke, joodse, samaritaanse, droezische enz. palestijnen, lijkt het mij rechtvaardig dat de palestijnen zeggenschap over hun eigen land hebben.

Hiermee heb ik niet een oplossing voor het "israel vraagstuk" gegeven, maar alleen geprobeerd de vraag van Muqaddam te beantwoorden.

Wassalam,

Amier.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  12>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.125 seconden.