Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onze Ummah

 Post Reply Post Reply
Schrijver
abou_khattab Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 12 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 38
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote abou_khattab Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Onze Ummah
    Geplaatst op: 20 december 2004 om 05:32

Assalaamoe Alaikoem Wa Rahmatoellahie Wa Barakatoe

�Niemand van jullie gelooft (waarlijk) totdat hij voor zijn broeder wenst wat hij voor zichzelf wenst.�    (al-Boechari en Moeslim)

Beste broeders en zuster in Islam.

Het wordt hoog tijd dat wij broeders en zusters ons meer gaan verdiepen in de Islam en dat wij de ware Islam zullen ontdekken. In deze tijd nu de Islam echt aan alle kanten word aangevallen moeten wij een eenheid vormen. Wij moeten voor elkaar opkomen, elkaar steunen en niet de kuffar achterna lopen. Deze eenheid is wat de Islam en dus de Moslims sterk maakt. Alleen zie je tegenwoordig steeds minder van deze eenheid.

Wat is er met onze Ummah, waarom slapen we nog?!?!? Er zijn  zoveel broeders en zusters die de gebeden niet meer(op tijd) verrichten omdat ze niet durven te vragen om een gebedsruimte op werk of school. Er zijn zoveel zusters die geen(correcte) hijaab dragen omdat ze bang zijn er niet meer bij te horen of moeilijkheden te krijgen op school of werk en hetzelfde voor de mannen die de kuffar imiteren door de baarden te scheren en hun broeken niet meer boven de enkels te dragen.

�En wie de Profeet tegenwerkt nadat de Leiding hem duidelijk is geworden en een andere weg volgt dan die van de gelovigen; Wij laten hem aanhangen datgene wat hij heeft aangehangen en Wij zullen hem in de Hel binnenleiden. En dat is p�s een slechte bestemming!�           (Soerat an-Nisaa�: 115)

Deze personen maken het niet alleen moeilijk voor hen zelf, want ze bouwen zo aan hun eigen huis in de hel. Maar denk ook aan de broeders en zusters hier op aarde. Denk goed na. Als vanaf vandaag alle broeders en zusters de Islam zullen praktiseren, de salaat te verrichten op de juiste tijden, de hijaab op de correcte wijze te dragen(zusters) en de baarden te laten staan en de broeken boven de enkels dragen(mannen) en helemaal zullen leven volgens de Koran en de soennah... denk je dan dat morgen alle moslims door hun bazen worden ontslagen, dat wij worden geweerd uit de scholen. Neen(InshAllah), men zal niet meer de smoes kunnen gebruiken dat de hijaab niet verplicht is en hetzelfde voor de baard enz. omdat die en die zich ook een Moslim noemt en dit ook niet heeft. Nee, ze kunnen er niet meer omheen en zullen ons moeten accepteren en inzien dat dit de ware Islam is. We zijn met zo velen, we kunnen een hechte Ummah vormen. Op straat een groep baarmannen ;-) tegenkomen zal niet meer eng zijn of vreemd. Op werk in de pauze het gebed verrichten is de normaalste zaak van de wereld. En kamelenbulten zul je alleen nog maar vinden op de rug van de kamelen en niet meer op de hoofden van de zusters die denken dat de hijaab een soort piratenkapje is.

Maar Gair InshAllah, velen van ons slapen nog en zullen de waarheid pas ontdekken als dit voor hen te laat is. Zij zullen het vuur betreden(Moge Allah(Subhanahoe Wa Ta Ala ons hiervoor beschermen)). Zij zullen branden in de hel. Voor hen was het leven hier op aarde een "paradijs", terwijl het leven hierna voor eeuwig is en het echte Paradijs voor diegene zijn die Allah(Subhanahoe Wa Ta Ala) gehoorzaamden en de Soennah van onze geliefde Profeet Mohammed, Vrede en zegeningen zij met hem volgden. Zij zullen de gelukkigen zijn(Moge Allah(Subhanahoe Wa Ta Ala ons laten behoren tot de inwoners van het Paradijs)). 

Beste broeders en zusters, blijf niet slapen. Werk voor het hiernamaals. Steun je broeders en zusters in het goede en help elkaar en help elkaar op het rechte pad te blijven. Soms is het leven als praktiserende Moslim(a) misschien zwaar, maar weet dat we slechts beproefd worden. Het leven hier is slechts voor even, vraag Allah(Subhanahoe Wa Ta Ala) nu om vergeving...misschien heb je niet meer tot morgen.

-Moge Allah(Subhanahoe Wa Ta Ala) ons leiden op zijn weg

-Moge Hij(Subhanahoe Wa Ta Ala) onze zondes vergeven

-En Moge Allah(Subhanahoe Wa Ta Ala) ons sterk en standvastig maken.

-Moge Hij (Subhanahoe Wa Ta Ala) onze Ummah sterk maken en ons een eenheid laten worden.

-En Moge Hij, Allah(Subhanahoe Wa Ta Ala) voor ons de deuren naar het Paradijs openen. En ons laten wandelen in de tuinen van het Paradijs.

Wa Alaikoem Salaam,

Je broeder in Islam

Abou KHATTAB

 

ben weer doorgegaan onder NAK4LIFe
Terug naar boven
Abdulkadir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2004
Online status: Offline
Berichten: 575
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdulkadir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 december 2004 om 06:38

Elke dag wordt ik maar wakker. Wakker met het idee of de Ummah nu werkelijk dood is of dat ze op haar laatste schoentjes loopt. Hoe zwak, maar standvastig zij blijkt te zijn. Hoe ondermijnend de moslims zijn geworden voor hun eigen godsdienst. Sterker nog, het zijn wijzelf die onze geloof 'verbranden', zullen wij dan niet 'branden' als wij zoiets vreselijks doen! Diegene die een verkeerde voorbeeld hebben gezien van de Islam, schrijven het toe aan de Islam. Maar het schaad de Islam niet, deze geloofverlaters hebben niet hun verstand willen gebruiken. Sterker nog er was een moment in mijn leven dat mijn geloof aan een zijden draadje hing! Maar het verschil met menig zichzelf-moslimnoemenden is dat ik besloot mijn verstand te gebruiken. Ik keek over die gedragingen van sommige personen daadwerkelijk afstammen van Islam. Als ieder moslim(a) zijn/haar gedrag zou toetsen met Islam zou hij/zij er achterkomen dat zijn/haar geloof dient te worden verbeterd.


Inscha Allah, zal Allah hen kennis geven over hetgeen zij verrichten. Inscha Allah, zullen zij besluiten kennis te nemen en oprecht uit te voeren in daden. Inscha Allah, zullen alle moslims herenigen. Inscha Allah, vallen de valsheden van zowel innovators/sektes en ongelovigen. Maar willen wij moslims daadwerkelijk verschil maken, moeten wij ook hier naar handelen. Inscha Allah, als alle moslims hun wil vestigen op de pure godsdienst. Inscha Allah, blijven zij hierin standvastig en oprecht. Inscha Allah worden zij (wij) hierin beter met de dag. Mogen we succesvol zijn in het volgen van de voetstappen van de profeet (vrede en genade van Allah zij hem).


Uiteindelijk is het onze keus. Wij moslims moeten maar besluiten welke weg wij nemen (en diens gevolgen). "De beste Djihaad is de Djihaad van iemand tegen zichzelf (ego) omwille van Allah." En laten wij ophouden met onze zondes (die van de dag en de nacht), want deze bederven onze goede daden. Laten wij tweifel-achtigeheden verlaten, want deze geven Satan de kans die hij nodig heeft. "Doe afstand van wereldlijk plezier en Allah zal van je houden." Want, ooit zal ons gevraagd worden hoe wij onze tijd vulden. Wij moeten deze en vele andere afspraken van gedragingen in het geloof stap voor stap leren. Als wij geen goede gedrag leren ondermijnen wij onszelf daarmee. "Spreekt het goede of zwijgt." We moeten elkaar niet aanvallen, wij moeten elkaars eer verdedigen. Toon oprecht berouw en stel deze niet uit. Waarlijk, Satan wilt niet dat jij deze toont (met alle smoesjes van dien).

Weest ongeduldig en onrechtvaardig op de pad van Satan. Deze heeft alleen het slechtste voor ons. Weest geduldig en rechtvaardig (oprecht en standvastig) op de pad van Allah. Allah heeft alleen het beste voor ons. Maar weet wat djihaad ook werkelijk inhoud. Want, beheerst je tong of er zullen vele onwaarachtigheden van komen. Beheerst je tong of je zondes zullen zich ermee opstapelen. Van alles, stel Islam niet uit! Waarlijk, Allah ziet het verschil tussen een sterke en zwakke gelovige. Maakt een (gelovige) mens makkelijk niet moeilijk, weest verdraagzaam/barmhartig opdat Allah jou ditzelfde zal gunnen. Beantwoord ondeugdzame daden op een vriendelijke manier, beantwoord het met een deugdzame daad. Weet hoe moeilijk het ook schijnt, goede daden zullen altijd meer wegen dan slechte daden.

-Moge Allah(Subhanahoe Wa Ta Ala) ons leiden op zijn weg

-Moge Hij(Subhanahoe Wa Ta Ala) onze zondes vergeven

-En Moge Allah(Subhanahoe Wa Ta Ala) ons sterk en standvastig maken.

-Moge Hij (Subhanahoe Wa Ta Ala) onze Ummah sterk maken en ons een eenheid laten worden.

-En Moge Hij, Allah(Subhanahoe Wa Ta Ala) voor ons de deuren naar het Paradijs openen. En ons laten wandelen in de tuinen van het Paradijs.

En Allah Weet Het Beste
Terug naar boven
Muqaddam Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 19 juni 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 37
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Muqaddam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 december 2004 om 07:21

Salaam Aleykoum

Ik voel met jullie mee broeders

En ook het strijden voor een Khalifaat is belangerijk.  Hoe lang zitten we al zonder?

We zijn geen nederlanders we zijn geen arabieren we zijn Moslims!

Salaam Aleykoum

"haat haat als je toch gaat haten"
Terug naar boven
Herne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 13 mei 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 370
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Herne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 december 2004 om 13:56
Muqaddam,
zouden Moslims echt bereidt zijn om hun Nationaliteit op te zeggen omdat ze hierdooor willen aangeven dat ze tot een Ummah behoren?
En het Kalifaat.
Was het Kalifaat in het verleden niet erfelijk?
wil de kleinzoon of achterkleinzoon van de laatste Kalief werkelijk weer zijn rechtmatige titel opnemen?
En zullen alle landen die onderdanig waren weer hun rechtmatigheid in zijn handen leggen?
Geloof je dit in alle ernst?
Was het Kalifaat niet erfelijk? geloof je dan dat de geschiedenis van de Islam gebaseerd was op een dwaling?
Mijn vraag is simpel, Wat is  en was het Kalifaat , en wat betekent dit nu nog?
Herne
ps , Dit is zeker geen spot, Nee dit is mateloos interesant voor mij.

Abou Jabir , wanneer ik je mag vragen wat weet jij van deze dingen?


Terug naar boven
I S L A M Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 17 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 556
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote I S L A M Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 december 2004 om 05:06

Salamoen Aleykoem

Khalifaat??? Het is allaaaaang niet meer mogelijk. Metin Kaplan. Dat zeg ik alleen. Je hoeft maar khalifaat en stichten in 1 zin te gebruiken en je wordt opgesloten. Maar gebruik democratie en stichten in 1 zin en je bent een volksheld. George Bush.

                    ������ ----->Haat de zonde, niet de zondaar<-----
Terug naar boven
Herne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 13 mei 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 370
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Herne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 december 2004 om 09:31
Nou ik weet niet of de ideen van George Bush nu zo een geweldig voorbeeld zijn voor de democratie.??
en Volks held/? Oei, Oei Smile

Wat Metin Kaplan betreft , Ik ben heel benieuwd hoe zijn proces in Turkijen gaat aflopen.
Zou de afloop van het proces van Kaplan nog gevolgen hebben voor zijn volgelingen die wonen in duitsland en Nederland , in Turkijen? Ik bedoel kunnnen die ook op vervolging rekenen wanneer Kaplan wordt veroordeelt?
Ik ga dit proces met aandacht volgen, ook al omdat de huidige regering en meerderheid in het parlement van Turkijen zich strikt Islamitisch noemt.
Tot voor zijn premierschap werd de huidige president zelfs tot de zwaar orthodoxe Moslims gerekent. Er was zelfs een speciale constructie nodig om hem premier te kunnen maken.
Dit proces wordt zeker heel erg interessant.
Wat de claims betreft van Kaplan op het Kalhifaat, daar kan ik natuurlijk geen oordeel over vormen.
Ik heb er geen flauw idee van van de voorwaarden daarvoor zijn.
Los van alles , kan iemand daar duidelijkheid over geven? Wat zijn nu de voorwaarden dat iemand zich Kalief kan noemen.??
Het is mij nl wel opgevallen dat hoewel er diverse mensen zijn die zich als leider oproepen van een zogenaamde Islamitische staat, geen enkele van hen zich Kalief noemt.





Terug naar boven
ali el o Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 08 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 100
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote ali el o Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 februari 2005 om 14:18

salamoe alaikoem broeders en zusters,

Het gaat echt niet goed met onze UMMAH. moslims maken andere moslims dood, dit kan niet. Zij zullen de eeuwige bewoners  zijn van het hellevuur. Beste moslimbroeders verenig en herenig je. We moeten samen 1 ZIjn, samen een front tegen de agressie die ons van alle kanten aanvalt. Dit is de enigste manier om ons in stand te houden, maar helaas tegenwoordig heb je moslims met de manieren van joden. Dit gaat niet goed. Als je tegenwoordig naar Irak of palestina wilt reizen om te vechten voor je geloof die wordt aangevallen, wordt je uitgelachen DOOR ZELFS JE EIGEN MOSLIMS BROEDERS..

Ooh beste broeders denk na en open jullie ogen. Kijk goed mee naar wat er op de wereld gebeurt.

BEslama

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.093 seconden.