Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Bestraft voor het beledigen van joden....

 Post Reply Post Reply Pagina  12>
Schrijver
Oegt_merjem Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 22 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 244
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Oegt_merjem Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Bestraft voor het beledigen van joden....
    Geplaatst op: 21 december 2004 om 09:35
Man bestraft voor anti-joodse stemmingmakerij op website

------------------------------------------------------------ --------------------

DEN BOSCH - De rechtbank in Den Bosch heeft de 53-jarige I.J. uit Rosmalen dinsdag veroordeeld tot vier weken voorwaardelijke celstraf wegens het beledigen van een groep mensen wegens hun godsdienst. Het Openbaar Ministerie had 300 euro boete en een voorwaardelijke celstraf van drie weken ge�ist.

J. is maker en eigenaar van de pro-Palestijnse website Dutchpal Daarop waren artikelen te lezen waarin de jodenvervolging tijdens de Tweede Wereldoorlog wordt ontkend. Het Centrum voor Informatie en Documentatie Isra�l (CIDI) deed in maart aangifte tegen de eigenaar en tevens auteur van de website, waarvan de inhoud volgens het instituut werd gekenmerkt door "anti-joodse stemmingmakerij".

Objectieve informatie

De verdachte zei twee weken geleden bij de rechtbank dat hij niet de bedoeling had mensen te kwetsen. "Ik wilde alleen objectieve informatie geven." Hij plaatste op zijn website een vertaald artikel van Richard Harwood, waarin de moord op zes miljoen joden "het meest kolossale stuk fictie" wordt genoemd.

Onnodig grievend

De rechtbank oordeelde dat de man onnodig grievend is geweest. Hij wijst de verklaring van de verdachte dat hij slechts wilde deelnemen aan het publieke debat, van de hand.

bron: http://www.nu.nl/news.jsp?n=458383&c=50
La ilaha illa ALLAH......!!!!
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 december 2004 om 09:48

Assalamoe alykoem,

dit raakt ons zo erg, deze gebeurtenis vind ik ook beledigend voor de moslims, waarom? wanneer over de godsdienst Islam beledigende en kwetsende leugenachtige uitlatingen worden gedaan, wordt het gezien als niets, maar het jodendom, nee nee, kan niet door de beugel !!!

het zegt veel over de rechtbanken in NL, die zich zogenaamd aan de wetboek der Nederlanden houden.

m.a.w. zeggen de regerende ambetenaren tegen de moslims: "O jullie moslims, jullie zijn gewoon afval, alles wat TEGEN jullie is, is toegstaan in de wet, maak je maar niet druk".

wassalaam,

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 december 2004 om 10:12
Ik geloof dat mbt de holocaust er speciale regels gelden, die ook bv de hitlergroet verbieden en het ontkennen van de holocaust.  Nu ja, in belgie bestaan er zo wetten.  Gr Kim
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malcolm X Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 december 2004 om 10:17

Salaam Aleikum,

Groot gelijk Abou Jabir. Ik vind namelijk Hirshi Ali en Wilders ook onnodig grievend jegens moslims. Zij doen ook aan anti-moslim stemmingmakerij. Maar als ik ze ga aanklagen zal ik zeer zeker te horen krijgen dat het beledigen door deze mensen bedoeld is geweest voor het opstarten van het debat en dat bedreigde mensen alles mogen zeggen en niet tegen gesproken mogen worden. Als ik ook het CIDI (met haar netwerk en connecties) achter me had zou ik er waarschijnlijk ook een veroordeling eruit kunnen halen. Maar wij hebben een paar islamitische flut organisaties die niets ondernemen als er iets tegen moslims wordt gezegd omdat ze bang zijn hun subsidies kwijt te raken en de zogenaamde multiculti directeuren hun baan.

wassalaam,

Malcom X 

Terug naar boven
Vincent Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 27 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 285
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Vincent Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 december 2004 om 10:50
Zo lang Moslims onderscheid blijven maken tussen 'geoorloofde discriminatie' (die van mensen met een andere seksuele geaardheid) en 'niet-geoorloofde discriminatie' (die van Moslims zelf) is wat mij betreft ieder appel van de laatsten op ondervonden ongelijkheid ongeloofwaardig. Je kunt geen respect van je medemens verwachten als je dat niet zelf kunt opbrengen. Uitspraken als 'homo's zijn lager dan honden' vallen wat mij betreft in dezelfde categorie als 'geitenneuker'.
Terug naar boven
Abdulkadir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2004
Online status: Offline
Berichten: 575
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdulkadir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 december 2004 om 11:11
Salaam

Ach, ach Vincent. Je zegt het zelf al: begin bij jezelf. Dat 911 onder zeer twijfelachtigheden heeft plaats gevonden (lees forum topic in het begin, bij Islaam Algemeen > vijand van Islam), valt niet te verdedigen dat moslims slecht worden bekeken. De media verteld continue dingen die bij vele goede moslims niet door de beugel kunnen. Wat betreft seksualteit, da's een ander onderwerp, in de quran staat dat dit vreselijk is netzoals in de Bijbel en Torah. Dat moslims zicht moeten opwerken (dat concludeer ik) duid al aan op een ongelijke beginsituatie. Helaas springt men te vaak op hot-items die men op Islamietisch grond nog niet benadert heeft.
T'is geen zaak van zelfmedelijden, maar een zaak waar moslims gewoon te vaak doorheen moeten. Dat overhaaste generaliseren en die media, nou, Inscha Allah zal men ooit de waarheid zien van de Islam.

Ik maak ook fouten, ik ben ook maar een mens. Je mag mij aanspreken op mijn fouten (en hopelijk vergeef je me die). Aan Allah leg ik verantwoording af voor al mijn daden.

En Allah Weet Het Beste
Terug naar boven
BlAcKsHaDoW15 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 12 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 121
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote BlAcKsHaDoW15 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 december 2004 om 11:16

Sallaam ahleikom

Vincent zegt: Uitspraken als 'homo's zijn lager dan honden' vallen wat mij betreft in dezelfde categorie als 'geitenneuker'.

Hey Vincent wat ik niet snap he je zegt dezelfde categorie. Oke mij best maar dan als een niet moslim zegt geitenneukers  gebeurt er niks heb ik gelijk of niet ?

oke gaan we naar een moslim die zegt homo's zijn lager dan honden voor mij betreft dan varkens. Dan wordt degene gelijk bestraft of het land uitgezet ? kan je dat ff uitleggen als het de zelfde categorien hebben vind je niet moslims hebben volgens jullie gewoon geen recht om wat te zeggen maar jah maak me niet druk. Alles wat er gebeurt hamdulillah goed of slecht was alleen voor de duidelijkheid

Wasallaam

Terug naar boven
Oegt_merjem Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 22 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 244
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Oegt_merjem Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 december 2004 om 13:38
Salamoe 3alaikoum broeders

Djazakaa allahoe gairan voor jullie reactie....

ik ben benieuwd of mevrouw verdonk ook durft te zeggen dat joden een LAAG incasseringvermogen hebben...

Al met al wordt et steeds duidelijker dat nederland met twee maten meet op zoveel gebieden....Alhamdoe lilah is ALLAH rechtvaardig en zal hij ieder zijn beloning en bestraffing geven....

Ghair insha ALLAH

m3a salama merjem
La ilaha illa ALLAH......!!!!
Terug naar boven
Oegt_merjem Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 22 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 244
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Oegt_merjem Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 december 2004 om 13:39
oeps sorry kimmy zag niet dat je gereageerd had haha....bij deze dank je wel kimmy voor je reactie
La ilaha illa ALLAH......!!!!
Terug naar boven
elroyal Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 20 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 125
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote elroyal Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 december 2004 om 14:12
Het meest sprekende voorbeeld van ongelijke behandeling blijf ik toch vinden dat belediging van joden word gezien als iets ergers dan belediging van enig ander groep. Het is zelfs zo erg dat men een compleet nieuw woord heeft verzonnen om de gradatie van ergheid aan te geven: anti-semitisme. Begrijp me niet verkeerd, ik ben net zo tegen anti semitisme als tegen islamophobische uitspraken. Maar behandel ze dan ook gelijk. Houd het gewoon op de omschrijving discriminatie, of aanzetten tot haat ofzo. Maar als je een apart woord gaat gebruiken voor 1 groep plaats je deze indirect boven de anderen en dat is verkeerd.
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 december 2004 om 17:07
In eerste instantie geplaatst door BlAcKsHaDoW15

Vincent zegt: Uitspraken als 'homo's zijn lager dan honden' vallen wat mij betreft in dezelfde categorie als 'geitenneuker'.

Hey Vincent wat ik niet snap he je zegt dezelfde categorie. Oke mij best maar dan als een niet moslim zegt geitenneukers  gebeurt er niks heb ik gelijk of niet ? 

een goed punt, ik zal honderd strepen eronder zetten...

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malcolm X Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 december 2004 om 18:48

In eerste instantie geplaatst door Vincent

Zo lang Moslims onderscheid blijven maken tussen 'geoorloofde discriminatie' (die van mensen met een andere seksuele geaardheid) en 'niet-geoorloofde discriminatie' (die van Moslims zelf) is wat mij betreft ieder appel van de laatsten op ondervonden ongelijkheid ongeloofwaardig. Je kunt geen respect van je medemens verwachten als je dat niet zelf kunt opbrengen. Uitspraken als 'homo's zijn lager dan honden' vallen wat mij betreft in dezelfde categorie als 'geitenneuker'.

Salaam Aleikum,

Als ik dit lees van Vincent is het alsof hij de gedachten van elke moslim kan lezen in Nederland. Hij beweerd namelijk dat elke moslim het geoorloofd vind om Homo's te discrimineren. Waarop baseer je dat als ik vragen mag? Ben je helderziend? Moslims keuren het gedrag van homo's af, maar discrimineren ze hierdoor? Wat jij in jouw bericht eigenlijk stelt is dat moslims geen recht hebben om te spreken indien zij gediscrimineerd worden, omdat zij het sexueel gedrag van homo's in hun religie afkeuren. Maar joden en christenen mogen dit wel, hoewel ook zij homo's in hun religie afkeuren. Je generaliseert door uitspraken van anderen voor tegen een gehele groep te gebruiken. En mensen die dat doen die vind ik niet bijzonder slim. Discriminatie is discriminatie, maakt niet uit wie er gediscrimineerd wordt en op welke wijze. Dat jij zegt dat bepaalde groepen wel gediscrimineerd mogen worden omdat ze een bepaald religie aanhangen is rascisme. Je maakt onderscheid op religie en je stigmatiseerd moslims door te stellen dat ze allemaal homo's discrimineren. Jij praat het goed om moslims te discrimineren, en daarom zou ik me goed voorstellen dat aan de hand van je gedachtengang richting moslims jij dit ook doet. Of misschien komt dit door je opvoeding of de media dat je dergelijke gedachten al hebt over moslims.

 

Terug naar boven
Vincent Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 27 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 285
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Vincent Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 december 2004 om 19:17
In eerste instantie geplaatst door BlAcKsHaDoW15

oke gaan we naar een moslim die zegt homo's zijn lager dan honden voor mij betreft dan varkens. Dan wordt degene gelijk bestraft of het land uitgezet ? kan je dat ff uitleggen als het de zelfde categorien hebben vind je niet moslims hebben volgens jullie gewoon geen recht om wat te zeggen maar jah maak me niet druk.

Dat is dus pertinent onwaar. Het beste voorbeeld is El Moumni. Twee keer voor de rechter gedaagd vanwege zijn domme uitspraken over homoseksuelen en twee keer vrijgesproken!

Mijn punt: als Moslims vinden dat ze andere mensen als 'lager dan varkens' mogen kwalificeren, accepteer dan ook dat er mensen zijn die de profeet Mohammed een 'geitenneuker' noemen. Zelfde categorie domheid. In het Nederlands bestaat daar een spreekwoord voor: wie kaatst kan de bal verwachten. In de Bijbel (niet mijn boek overigens) wordt daarover gezegd: zij die zonder zonde zijn werpen de eerste steen. Kortom: Moslims die klagen over ondervonden discriminatie moeten eerst bij zichzelf te rade gaan (en realiseren dat ze zelf zonder blikken en blozen discrimineren).

Terug naar boven
Vincent Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 27 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 285
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Vincent Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 december 2004 om 19:28
In eerste instantie geplaatst door Malcolm X

Wat jij in jouw bericht eigenlijk stelt is dat moslims geen recht hebben om te spreken indien zij gediscrimineerd worden, omdat zij het sexueel gedrag van homo's in hun religie afkeuren. Maar joden en christenen mogen dit wel, hoewel ook zij homo's in hun religie afkeuren. Je generaliseert door uitspraken van anderen voor tegen een gehele groep te gebruiken. En mensen die dat doen die vind ik niet bijzonder slim. Discriminatie is discriminatie, maakt niet uit wie er gediscrimineerd wordt en op welke wijze. Dat jij zegt dat bepaalde groepen wel gediscrimineerd mogen worden omdat ze een bepaald religie aanhangen is rascisme. Je maakt onderscheid op religie en je stigmatiseerd moslims door te stellen dat ze allemaal homo's discrimineren. Jij praat het goed om moslims te discrimineren, en daarom zou ik me goed voorstellen dat aan de hand van je gedachtengang richting moslims jij dit ook doet. Of misschien komt dit door je opvoeding of de media dat je dergelijke gedachten al hebt over moslims.

Om te beginnen keur ik de houding van welke religie dan ook af als die de opvatting verkondigt, dat homoseksualiteit niet deugt. Gaat dus niet alleen om de Islam. Verder kunnen we eindeloos discussieren over wat wel en wat geen discriminatie is, maar voor mij is het afkeuren van het wezen, het zijn of -om die discussie voor te zijn- een keuze voor een bepaalde levenstijl die verder niemand kwaad doet een vorm van discriminatie. Ik praat discriminatie van Moslims niet goed. Wel heb ik moeite met de boosheid van Moslims over zelf ondervonden discriminatie zo lang homoseksuelen als uitschot worden gezien door diezelfde Moslims. Over generaliseren ten slotte: de Islam (en het Christendom) is een vorm van ge�nstitutionaliseerde discriminatie van homosksuelen, want verkondigd in Koran (en Bijbel). Ik hoef dus de volgelingen van de Islam niet te generaliseren, dat doet de religie zelf.

Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 december 2004 om 04:40

Assalamu alaikum,

iemand die de holocaust ontkent is wat mij betreft nog dommer dan het achtereind van een varken. Dit zeg ik als iemand wiens halve familie vermoord is in de gaskamers van Sobibor en Auschwitsch.

Maar verder ben ik het helemaal eens met Abou Jabir, Malcolm X, Elroyal en iedereen die van mening is dat er met twee maten gemeten wordt als het gaat om belediging van mensen met een bepaalde levensbeschouwelijke identiteit. Het is toch te gek voor woorden dat iemand die joden op hun joods zijn beledigd gestraft kan worden, maar iemand die hetzelfde met moslims uithaald kan rekenen op de warme sympathie van het gerechtelijk systeem en aanspraak kan maken op "vrijheid van meningsuiting"? Schandalig.

Wassalam,

Amier.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
Vincent Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 27 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 285
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Vincent Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 december 2004 om 06:59

Amier,

Dat zelfde geldt dan ook voor de belediging van homoseksuelen op religieuze gronden. Nogmaals: mensen moeten niet klagen over ondervonden discriminatie als men zelf het nodige respect niet kan opbrengen ten aanzien van anderen. Discriminatie is discriminatie; geen onderscheid tussen 'geoorloofde' (want zogenaamd op religieuze gronden) en 'niet-geoorloofde' discriminatie (van bijv. Moslims). Nog een toepasselijk Nederlands spreekwoord in dat verband: 'wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook een ander niet.'

Gr.,

Vincent

Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malcolm X Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 december 2004 om 09:04

Beste Vincent,

Wat jij dus stelt is dat het OK is om alle moslims te discrimineren omdat hun geloof stelt dat homosexueel gedrag niet acceptabel is. Moslims mogen zich volgens jou zich niet beroepen het recht van gelijkheid omdat zij zelf andere mensen ook niet als gelijke zien.

Jammer dat je er zo over denkt. Ik zal je berichten in de toekomst denk ik toch op een andere manier gaan lezen (met minder respect voor je mening) nu ik weet hoe je over discriminatie richting moslims denkt.

Malcolm X

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 december 2004 om 12:24

Dat staat er toch niet.  Hij zget nergens dat het okee is om moslims te discrimineren, zelfs het omgekeerde.  Waar het echter om gaat, is dat bepaalde moslims steeds vinden dat ze beledigend worden en dat moet ophouden, maar er verder geen graten in zien als ze anderen wel beledigen.

Groetjes Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Oegt_merjem Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 22 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 244
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Oegt_merjem Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 december 2004 om 13:09
sub7anna allah

het gaat er hier om dat als joden zich beledigd voelen et niet erg is dat ze een rechtzaak aanspannen en als et moslims betreft dan hebben we een lage incasserings vermogen

GHAIR
La ilaha illa ALLAH......!!!!
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 december 2004 om 15:22

Misschien zou het inderdaad geen uitzondering mogen zijn, maar de holocaust is het ergste litteken dat Europa ooit heeft opgelopen, en ik denk niet dat er ooit vreselijkere dingen zijn gebeurd in de wereldgeschiedenis, of tenminste niet op zulke schaal. Ik besef dat het voor mezelf ook gedeeltelijk een gevoelskwestie is dat ik erger til aan de holocaust ontkennen dan aan een moslim beledigen, maar dat heeft niets te maken met het feit dat het om Joden gaat.  Het ging ook niet enkel om Joden, maar om homoseksuelen, zigeuners, polen, russen, etc...  Om het met Stef Bos te zeggen: 'want als we het vergeten, begint het weer opnieuw' en die dat is wel het ergste wat er kan gebeuren, het maakt niet uit wie de slachtoffers zouden zijn.

Groetjes Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malcolm X Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 december 2004 om 17:43
In eerste instantie geplaatst door Kimmie

Misschien zou het inderdaad geen uitzondering mogen zijn, maar de holocaust is het ergste litteken dat Europa ooit heeft opgelopen, en ik denk niet dat er ooit vreselijkere dingen zijn gebeurd in de wereldgeschiedenis, of tenminste niet op zulke schaal. Ik besef dat het voor mezelf ook gedeeltelijk een gevoelskwestie is dat ik erger til aan de holocaust ontkennen dan aan een moslim beledigen, maar dat heeft niets te maken met het feit dat het om Joden gaat.  Het ging ook niet enkel om Joden, maar om homoseksuelen, zigeuners, polen, russen, etc...  Om het met Stef Bos te zeggen: 'want als we het vergeten, begint het weer opnieuw' en die dat is wel het ergste wat er kan gebeuren, het maakt niet uit wie de slachtoffers zouden zijn.

Groetjes Kim

Ik weet niet of je het nog herrinerd, maar volgens is mij is ook de slavenhandel een hele zwarte bladzijde uit de geschiedenis van europa. Ook de afrikanen hebben miljoenen mensen verloren, ik denk wel meer dan de joden aangezien dit eeuwen heeft geduurd. Dan gaat het hier niet om de slaven die goed zijn uitgekomen en hun leven lang hebben gewerkt voor de blanken, maar om de mensen die dood zijn gegaan tijdens de lange reis en de mensen die doodgeslagen zijn. De joden hebben ook vele miljoenen mensen verloren, maar om nou te stellen dat na de joden europa niets op ergers op grotere schaal heeft gedaan is ook weer overdreven. En om nou te stellen dat europa er nu wat van geleerd heeft is ook weer overdreven, omdat de europa (incl. nederland) ook heeft toegestaan dat er een miljoen mensen zijn gezuiverd in Rwanda. Toen het plaats vond wist elke regeringsleider wat er daar aan de hand was en hadden ze de mogelijkheid om in praktijk te brengen wat ze van de gruwelijkheden tegen de joden hadden geleerd. Blijkbaar niet veel, omdat daarna ook Sebrenica heeft plaatsgevonden en nu Darfur. Door te stellen dat de holocaust de ergste likteken van Europa is geweest, doe je de slachtoffers en nakomelingen van andere misdaden (tegen de menselijkheid) van Europa tekort. Europa heeft meerdere littekens waarbij je geen enkele de ergste kunt noemen, omdat je ze door de hoeveelheid aan littekens bijna niet meer kunt onderscheiden. Joden zijn wat dat betreft onderdeel van de waslijst aan slachtoffers van het moderne en verlichtte Europa waar we allemaal trots op mogen zijn.

 

 

Terug naar boven
Vincent Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 27 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 285
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Vincent Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 december 2004 om 18:40
In eerste instantie geplaatst door Malcolm X

Moslims mogen zich volgens jou zich niet beroepen het recht van gelijkheid omdat zij zelf andere mensen ook niet als gelijke zien.

Inderdaad. Het beroep waar jij op doelt wordt pas geloofwaardig als de Islam en haar volgelingen iedereen als gelijke zien.

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 december 2004 om 04:22

Hoi Malcolm X,

eerst even een rechtzetting, in Afrika hebben idd veel mensen geleden onder slavernij, maar niet vergeten dat het eerst de arabieren waren die afrika koloniseerden. 
Maar het verschil tussen de holocaust en die dingen is de massale schaal (6 miljoen dood is nogal erg veel), de wreedheid ervan en het totale gebrek aan emoties van de verantwoordelijken, het proberen goedpraten ervan.  Dat vermindert idd het lijden van andere mensen niet, maar de holocaust is toch wel een keerpunt geweest voor het westen.  Maar goed, ik zeg hier dan ook duidelijk van het westen.  En misschien kan het westen niet heel de wereld redden (sebrenica, darfur, rwanda, ...), we hebben het beste gedaan wat kon: nl bij onszelf beginnen en dan maar hopen dat we het kunnen uitspreiden over de wereld.

Groetjes Kim

Groetjes Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Abdulkadir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2004
Online status: Offline
Berichten: 575
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdulkadir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 december 2004 om 07:00
Salaam, Beste Kimmie,

Mag ik jou dan vragen: Waarom zijn Westerlingen (dus ook Amerikanen) niet in staat de eerstvolgende religie/volk/ras met rust te laten of ermee samen te leven?

Blijft men fouten maken? Moet men daarvoor geen verontschuldigingen voor bieden? Je kunt je wel indenken dat mensen die de handelingen van Westerlingen (sorry, ik niet iedereen over dezelfde kam scheren) volgen een arrogante gevoel vinden bij dezen (de Westerlingen dus). Ik kan mij indenken dat er constant fouten worden gemaakt, maar moeten fouten altijd herhaald worden?
Ik hoop dat deze stelling/vraag de jouwe kan uitstrekken/onderbouwen, want ik vind het belangrijk dat mensen een grote gedachtegebied kunnen begrijpen (en dus niet kleingeestig zijn).

Ik maak ook fouten, ik ben ook maar een mens. Inscha Allah vergeeft Allah mijn fouten, opdat ik mij beter. Je mag mij aanspreken op mijn fouten. Ik leg verantwoording voor mijn daden af bij Allah.

En Allah Weet Het Beste
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 december 2004 om 08:26

Hoi,

ik denk dat het erg belangrijk is een onderscheid te maken tussen amerikanen en europeanen.  En nee, ik weet ook niet waarom amerikanen dat doen.  Wat betreft, dat heeft wel degelijk uit zijn verleden geleerd, als je ziet hoe we er de afgelopen eeuw op vooruit zijn gegaan en zo.
Verder denk ik dat wat betreft samenleven, er op wereldvlak ook enorm veel problemen zijn met moslims.  Veel meer dan met Europa.  En nee, hoe dat komt, weet ik ook niet.

Groetjes Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malcolm X Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 december 2004 om 08:37

"eerst even een rechtzetting, in Afrika hebben idd veel mensen geleden onder slavernij, maar niet vergeten dat het eerst de arabieren waren die afrika koloniseerd"

Jij stelt dat arabieren Afrika eerst hebben gekoloniseerd, maar hier maak je een fout. Je hebt gelijk dat arabieren een deel van afrika hebben veroverd in de periode voor de middeleeuwen, maar ze hebben de afrikanen niet tot slavernij gedwongen. In ieder geval niet op eenzelfde schaal als het Europa heeft gedaan. Het feit dat veel afrikanen moslim zijn geworden in die tijd is omdat de Islam voorschrijft dat iedereen gelijk is aan elkaar. Ongeacht huidskleur of ras. Terwijl de blanken vanaf het moment dat zij Afrika betraden, de Afrikaanse volk als perfecte handel zagen. Ze zagen Afrikanen niet als mensen, maar als slaven waarop veel winst op kan worden gemaakt. Dat jij denkt dat de joden met 6 miljoen doden veel geleden hebben is correct. Maar waar ik op doel is dat afrikanen veel meer doden te verduren hebben gehad door de vele europese handelsschepen die afrikanen op massale schaal ontvoerden en overbrachten en verkochten in Europa en Amerika. Hierbij zijn er met 100% zekerheid veel meer dan 6 miljoen slachtoffers gevallen. Om maar niet te spreken over de eeuwen onderdrukking en gedwongen arbeid na deze gebeurtenissen. Ik wil niet net doen alsof het spelletje is of zo tussen het aantal doden joden of doden afrikanen, maar ik vind dat je wel te makkelijk over het afrikaanse leed heen stapt. Deze mensen hebben langer geleden en hebben ook afschuwelijke dingen meegemaakt. En het zou je eens goed doen om misschien eens te spitten in de geschiedenis van de slaven. Of om een beeld te krijgen van hoe de afrikanen werden vervoerd zou ik als ik jou was eens de film Amistad eens bekijken. Niet dat deze film een weergave moet zijn van hoe alles in die tijd te werk ging, maar gewoon om een kleine indruk te krijgen van het leed van de afrikaan. Dit is niet minder geweest als het joodse leed, maar ook niet meer.

Door dit te negeren, negeer je de mensen die Nederland daadwerkelijk hebben opgebouwd. Aangezien Nederland de grootste slavenhandelaar was van alle europese landen en haar geld voor het opbouwen van Nederlanden verdiende door Afrikaanse en Aziatische landen van grondstoffen te beroven.

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 december 2004 om 10:22
Natuurlijk was de slavernij verschrikkelijk, maar ik heb het hier over het koel vermoorden van 6 miljoen mensen in een tiental jaar, en ook nog niet zo lang geleden.  Daardoor staat het voor de mensen hier veel dichterbij, zeker omdat het gebeurde op een moment dat de westerse cultuur en samenleving zoals ze nu is zich al vormde.  Alle bevolkingslagen deden eraan mee.  Niet enkel de rich and famous met slavenschepen.
Verder over de arabieren in afrika, ik heb net out of africa gelezen, waar ze het helemaal niet zo over gelijkheid hadden door de islam.  Omgekeerd zelfs, de somaliers in dat boek voelden zich te goed om met de plaatselijke bevolking in kenia om te gaan, al gedurende eeuwen, omdat ze met een of andere rare idee zaten dat ze beter waren wegens moslim. zijnde 
Maar goed, daar ging deze discussie niet over. Groetjes Kim
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
elroyal Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 20 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 125
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote elroyal Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 december 2004 om 16:44
Om effe wat recht te zetten, Nederland heeft dan wel veel aan slavernij gedaan maar ze waren niet de grootsten. De grootsten waren Engeland en Portugal. 
Terug naar boven
Abdulkadir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2004
Online status: Offline
Berichten: 575
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdulkadir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 december 2004 om 17:20
Salaam

Ok, Kimmie laat ik jou nu een andere vraag stellen op een stelling. Je bent opgegroeid hier in Europa, correct? Je wordt dagelijks beinvloed door jouw omgeving, correct? Dus jouw algehele wereld beeld is sterk westers, dan niet Europees georienteerd, niet? Deze informatie wil ik het liefst terug zien in jouw 'tegenstelling', dit zou objectiviteit bevorderen en dus ook deze discussie. Dus, ik wil ook eigenlijk weten, wat deze vooruitgang in de westerse cultuur (hier: Europese) inhoud, sorry dat ik dit moet vragen, maar dit vormt een houvast. In plaats van gewoon 'ervan uit te gaan' dat men wel goed zit.

De vraag is:
Neemt de westerse media Islam(/moslims) met een korreltje zout?
Weet je dankzij deze media genoeg over moslims in (bijna) alle gebieden en (bijna) alle levenbeschouwelijke instellingen om een duidelijk beeld te schetsen? Heb je jouw beeld moeten bijdraaien toen je werkelijk kennis nam van Islam (toen je kennis over de Islam opzocht)? Het jij mediaberichten willen lezen die gingen over samenlevings ongemakken met niet-moslims onderlingen? Was deze positief? Werd er (weer) gewezen naar moslims? Worden maatschappelijke fouten tussen niet-moslim Europosen niet genoeg aangehaald? Of wordt deze informatie (gevoelig) onderdrukt? Kan men eerlijk zijn in het openbaren ervan? (bijvoorbeeld criminaliteitsslachtoffers tegen die van terroristen, 9/11 telt niet mee: te onduidelijke verslaggeving en dubbele verhalen etc...)

Kun jij in de afgelopen jaar 5 positieve Islamietische mediaberichten opnoemen?
...
...
En? Kun jij jezelf objectief noemen (omtrend te Islam)?
Is de proportie positieve en negatieve mediaberichten gebalanceerd?
Beantwoord al deze vragen (al dan niet voor jezelf) oprecht/eerlijk en zo goed mogelijk.

Dat er op de wereldvlak veel problemen zijn met moslims is een sterk gegeneraliseerde en snel opgemaakte stelling. Lees in mijn vorige bericht en je zult weten dat dit arrogante vermoedens bij mij opwekt. Dat jij deze stelling trekt zal misschien wel gevoelig zijn na het beantwoorden van de vragen. Met name omdat de media deze stelling voor jou heeft opgebouwd. Kijk maar zelf na. Je zult die stelling snel tegenkomen in de algehele mediaperspectief over de Islam. Eerlijkheid: er zijn meer problemen tussen moslims onderlingen dan er van buitenaf komen. Echt waar, daar kunnen menig moslims mee eens zijn ;-).
Dus, problemen gegeneraliseerd met moslims is precies waar de media op doelt. God weet waarom mensen zoiets 'verwerpelijks' indoctrineren.
Begrijp je waarom ik je vragen stel? Ik vind dat te weinig (ik zelf ook ;-) ) mensen dat doen. Het is puur bedoelt om jouw mening te verrijken op een positieve manier.

http://www.zibb.nl/nieuws/opmerkelijk/nieuwsbericht/asp/ar tnr/866872/versie/1/index.html
Ik denk dat het wel duidelijk is waarom ik deze link heb geplaatst.

Ik maak ook fouten (trek ook verkeerde meningen). Ik ben ook maar een mens. Je mag mij aanspreken op mijn fouten. Maar Aan Alleen Allah leg ik verantwoording af voor mijn daden op de Dag des Oordeels.

En Allah Weet Het Beste
Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malcolm X Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 december 2004 om 18:24

Beste Kimmie,

Tijdens de slavernij werden ook op grote schaal mensen vermoord door ze tijdens de transporten vaak niet zoveel eten en water te geven en ze geketend op elkaar te stapelen. Dit werd volgens mij ook in koele bloede gedaan. Wanneer bij aankomst of tijdens de reis bleek dat de helft van de slaven dood was werden ze overboord in zee gegooid.

En el royal Nederland was niet continue de grootste slavenhandelaar, maar wisselde deze titel af met de portugezen, spanjaarden, fransen en engelsen. Over de eeuwen heen gezien dan tot 1813 of 1815 wanneer de slavenhandel verboden werd door Willem I. De VOC en het WIC heeft hier een groot aandeel in gehad. (Maar dat zijn allemaal geschiedenis feitjes)

Het verbaasd me verder ook Kimmie dat je somaliers niet als afrikanen ziet omdat ze moslim waren. Zij waren net zo afrikaans als de kenianen. Dat ze anders met ze omgingen kan aan alles gelegen hebben. Vooral als dit in het verre verleden heeft afgespeeld.

Mijn punt was er moet niet constant op de 6 miljoen joodse doden gehamerd worden, waardoor men net doet alsof dat de enige gruwelijke misdaad is geweest van moderne europa. 

En trouwens Europa is wel zeer zeker schuldig aan wat er in Rwanda is gebeurd omdat Rwanda een kolonie is geweest van zowel duitsland en belgie. En zij dit land zonder vooruitzichten en leeggeroofd hebben achterlaten voor het volk. En waarna er constant wapens ipv voedsel vanuit europa naar dit gebied werd getransporteerd. Ik weet vrijwel zeker dat er ook nederlandse kogels waren die onschuldige burgers in Rwanda hebben vermoord. Het was ook een beleding richting de joden dat er niet Rwanda werd ingegrepen, omdat heel europa schijnheilig na de 2e WO tegen de nabestaanden zei `dat nooit meer` en `als het toch gebeurd dan grijpen we vroegtijdig in`. Dit waren de beloftes die de schuldgevoelens destijds min of meer verlichtte. En toen er niet ingegrepen werd bleek europa weer niks geleerd te hebben en bleken het allemaal loze beloftes te zijn. Hoe kun je de 6 miljoen doden van de holocaust nog erger beledigen door een nieuwe holocaust toe te laten?

 

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  12>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.