Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenBelangrijk: Beledig NIET de niet-moslims

 Post Reply Post Reply Pagina  123>
Schrijver
miss layla Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 807
Directe link naar dit bericht Onderwerp: Belangrijk: Beledig NIET de niet-moslims
    Geplaatst op: 09 februari 2005 om 07:54

BELANGRIJK: BELEDIG NIET DE 'NIET MOSLIMS':

Assalaam Aleykoem,

Ik vind het heel erg jammer dat sommige moslims 'niet moslims' beledigen. Dit is nl niet hoe een goede moslim hoort te zijn. Zij (de niet-molslims) krijgen hierdoor een verkeerd beeld van ons. Net als met de moord op Theo van Gogh....dit is niet hoe 'de moslim' hoort te zijn.

Zoals ik al eerder in een bericht zei.. Wij horen de levenswijze vd Profeet saws te volgen.  Wie de Boodschapper volgt, gehoorzaamt Allah swt.

Daarom wil ik jullie verwijzen naar het volgende artikel: http://www.moslim.org/islam/belediging.htm

 

Ik hoop dat er, door dit bericht te plaatsen met dit artikel, meer verdraagzaamheid komt tegen de niet-moslims. En dat er niet meer wordt gescholden of dat andere beledigd worden.

Wie het niet met mij eens is...de beoordeling is bij Allah swt.

Aan de niet-moslims onder ons: Vergeef mijn broeders en zusters die jullie (de niet moslims) ooit hebben beledigd. Het is in tegenstelling met ons geloof en misschien wisten zij het niet.

Wa Aleykoem Salaam.

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 februari 2005 om 08:07
Voor mij geldt het omgekeerde!!!
Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 februari 2005 om 10:11

Salaam missLayla, ik ben het helemaal met je eens!

Salaam happylady
Terug naar boven
SoldierOfAllah Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 08 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 91
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 februari 2005 om 10:13
In eerste instantie geplaatst door miss layla

BELANGRIJK: BELEDIG NIET DE 'NIET MOSLIMS':

Assalaam Aleykoem,

Ik vind het heel erg jammer dat sommige moslims 'niet moslims' beledigen. Dit is nl niet hoe een goede moslim hoort te zijn. Zij (de niet-molslims) krijgen hierdoor een verkeerd beeld van ons. Net als met de moord op Theo van Gogh....dit is niet hoe 'de moslim' hoort te zijn.

Zoals ik al eerder in een bericht zei.. Wij horen de levenswijze vd Profeet te volgen.     Wie de Boodschapper volgt, gehoorzaamt Allah swt.

Daarom wil ik jullie verwijzen naar het volgende artikel: http://www.moslim.org/islam/belediging.htm

 

Ik hoop dat er, door dit bericht te plaatsen met dit artikel, meer verdraagzaamheid komt tegen de niet-moslims. En dat er niet meer wordt gescholden of dat andere beledigd worden.

Wie het niet met mij eens is...de beoordeling is bij Allah swt.

Aan de niet-moslims onder ons: Vergeef mijn broeders en zusters die jullie (de niet moslims) ooit hebben beledigd. Het is in tegenstelling met ons geloof en misschien wisten zij het niet.

Wa Aleykoem Salaam.

O, en jij vindt het zeker goed als zij ons moslims beledigen?!

Je moet je niet voor mij verontschuldigen, dat is pas een belediging!

En trouwens het gaat nogmaals alleen over de gene die Islam zwart willen maken!

En van mij krijgen ze wat ze verwachten, ha,ha,ha.

Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 februari 2005 om 10:17
In eerste instantie geplaatst door SoldierOfAllah

O, en jij vindt het zeker goed als zij ons moslims beledigen?!

Je moet je niet voor mij verontschuldigen, dat is pas een belediging!

En trouwens het gaat nogmaals alleen over de gene die Islam zwart willen maken!

En van mij krijgen ze wat ze verwachten, ha,ha,ha.


Rustig maar. Misschien is het wel handig als je probeert iets positiever te zijn. Ik ben sinds kort weer terug op de site en alles wat ik van jou lees, vind ik behoorlijk negatief. Jammer!!!
Miss Layla bedoelt vast niet degenen die echt de moslims aanvallen, maar het ligt wel aan jezelf hoe snel je je aangevallen voelt.

Salaam happylady
Terug naar boven
Anne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 17 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 841
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 februari 2005 om 10:21
Elk forum heeft zn rotte appels. Ik ga daar echt niet alle moslims op aankijken. Trouwens, ik ben zelf ook niet altijd even tactvol geweest.
Terug naar boven
SoldierOfAllah Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 08 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 91
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 februari 2005 om 10:23

Dat klopt!

En ben jij zogenaamd ook moslim?

Sorry dat ik het vraag!

Natuurlijk ben ik kwaad als ze de profeet een pedofiel proberen te noemen!

Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 februari 2005 om 10:31

In eerste instantie geplaatst door SoldierOfAllah

Dat klopt!
En ben jij zogenaamd ook moslim?
Sorry dat ik het vraag!
Natuurlijk ben ik kwaad als ze de profeet een pedofiel proberen te noemen!

Heb je het tegen mij? Ik ben zeker wel moslim.
Enne, mensen die de profeet een pedofiel noemen (niet proberen, want dat is niet mogelijk ) die doen mij niet zoveel. Trouwens, als je kijkt volgens de huidige normen is het ook niet raar, dat ze de profeet zo noemen. Alleen is dat een beetje naief van die mensen, want heel veel dingen waren vroeger heel anders. Laat ze maar lekker ouwenelen, zij komen zichzelf uiteindelijk gewoon tegen. Verder zijn er hier op de site niet veel of weinig mensen die de profeet een pedofiel noemen. Ik ben ze hier tenminste niet vaak tegengekomen.

Salaam happylady
Terug naar boven
SoldierOfAllah Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 08 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 91
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 februari 2005 om 10:35

Goed zuster,

Je kan wel gelijk hebben, maar mij doet het wel iets....sorry.

Ik ben wel iemand tegen gekomen, alleen weet ik niet meer wie het was en ik kan dat niet meer terug vinden.

Misschien ook wel goed zo.....

Vergeef me als ik je beledigt heb.

Terug naar boven
SoldierOfAllah Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 08 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 91
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 februari 2005 om 10:37

In eerste instantie geplaatst door Anne

Elk forum heeft zn rotte appels. Ik ga daar echt niet alle moslims op aankijken. Trouwens, ik ben zelf ook niet altijd even tactvol geweest.

Goed zo Anne, nu weet je hoe het voelt!

Terug naar boven
Anne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 17 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 841
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 februari 2005 om 10:38
Natuurlijk ben ik kwaad als ze de profeet een pedofiel proberen te noemen!

Het is wel eens gebeurd, maar iedereen is het er wel over eens dat dat beledigend is en dat je dat beter niet kan zeggen ook al denk je het wel. Je kan door met zoiemand in gesprek te gaan hem ook op andere gedachten brengen zodat hij het in de toekomst niet meer zomaar zal zeggen.

Goed zo Anne, nu weet je hoe het voelt!

Ik heb toen wel mijn excuses aangeboden.
Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 februari 2005 om 10:39
Salaam Soldier,
Ik snap je ook wel. Ik probeer echter niet boos te worden, maar te vertellen waar ze beter hun aandacht op kunnen vestigen, het geloof in ��n God!! Ik ben in de gelukkige omstandigheid dat ik weinig commentaar krijg van mensen (behalve mijn familie, maar dat is een verhaal apart). Mensen reageren vaak heel positief en ik heb al een aantal keer gehoord dat ze dingen van me geleerd hebben over de islam (Insha Allah worden zij ook moslim!).
Probeer het goede in de mensen te zien, als wij als moslims open en vriendelijk zijn, zullen ze veel vaker proberen te snappen wat islam is en misschien aannemen als hun eigen godsdienst. Mensen die echt de profeet stelselmatig pedofiel blijven noemen, moet je niet een smee in discussie gaan. Enne, als ze er argumenten bij geven, kun je die toch gewoon ontkrachten, is niet moeilijk
Salaam happylady
Terug naar boven
SoldierOfAllah Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 08 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 91
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 februari 2005 om 10:44

Masha Allah zuster, je hebt wijsheid.

Daarom weet ik dat er moslims zoals jij er zijn om het goed te maken.

Ga zo door en moge Allah je nog meer kennis schenken en het goede laten doen.

Ik heb nog een goede kant

Terug naar boven
miss layla Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 807
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 februari 2005 om 11:04

[/QUOTE] Soldier

O, en jij vindt het zeker goed als zij ons moslims beledigen?!

Je moet je niet voor mij verontschuldigen, dat is pas een belediging!

En trouwens het gaat nogmaals alleen over de gene die Islam zwart willen maken!

En van mij krijgen ze wat ze verwachten, ha,ha,ha.

[/QUOTE]

Assalaam Aleykoem Soldier

Zie Topic: Algemene Richtlijnen

Wa Aleykoem Salaam

Terug naar boven
abou_khattab Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 12 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 38
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 februari 2005 om 11:36

Assalaamoe Alaikoem

MashAllah "miss layla"

Maar het is soms erg moeilijk. Niet alleen de niet-moslims maar ook de "koranieten" laten mijn bloed soms kolken.

Maar even diep inademen en de bloemetjes water geven ; ) en je komt weer tot rust.

Wa Alaikoem Salaam

ben weer doorgegaan onder NAK4LIFe
Terug naar boven
Al 3afiefa Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 05 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 34
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 februari 2005 om 11:51

Salamoe Alaikom

sorry hoor het klinkt misschien een beetje zeurderig, maar pech gehad dan...

waarom moeten we onszelf bekritiseren? WAAR slaat het op, we hadden hier zogenaamd vrijheid van meningsuiting , we worden toch uitgescholden, Allah swt wordt beledigt en zijn Profeet sallahahoe 3ejehie we salam.Waarom als wij wat terug zetten is hetr slecht? Waarom zou je ons moeten bekritiseren , het is al genoeg dat bijna iedereen tegen ons is, en als je alleen maar de tv aanzet, hebben ze het over terrorisme , radicalisme, uithuweking , verkrachtig, vrouwenonderdrukking binnen de islam.Nee, integendeel vinden ze , de vrouw moet zich ontplooien , doe je kleren uit meiden , zeggen ze! Waarom zouden we binnen ons gemeenschap ruzie maken om beldiging van hen, zij beledigen ons toch ook? of heb ik niet gelijk , wij zijn EEn Oema , die elkaar lief moeten hebben, wij proberen goede vooprbeeld te geven , maar dat komt nooit in de media.Ze willen alleen leugens laten zien , beledigen , pesten en kijkcijfers is belangrijk

Terug naar boven
Al 3afiefa Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 05 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 34
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 februari 2005 om 11:52
En zuster ik weet niet of je het door hebt , maar die site is van de Ahmadiya beweging...
Terug naar boven
Al 3afiefa Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 05 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 34
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 februari 2005 om 11:55
[

![/QUOTE]
Heb je het tegen mij? Ik ben zeker wel moslim.
Enne, mensen die de profeet een pedofiel noemen (niet proberen, want dat is niet mogelijk ) die doen mij niet zoveel.

[/QUOTE]

 

Hoe bedoel je doet je niet veel dus het kan je niks scheen , scheld maar raak! wordt je niet boos dan. heb je geen jalourzie? Subhan Allah

Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 februari 2005 om 11:56

Assalamoe alykoem,

�De straf voor het kwaad dat zij bedreven zal hun duidelijk worden en wat zij plachten te bespotten zal hen omringen." (Az-zumar:48)

Allah is op de hoogte van alles wat er gebeurt, denk niet dat Hij slaapt, Hij stelt voor ieder zijn straf uit, en Hij zal hen berechten op de manier hoe zij het verdienen !

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
miss layla Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 807
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 februari 2005 om 12:14

Assalaam Aleykoem Al 3afiefa,

Al is de site v hun, dat betekent niet dat wat er in het artikel staat niet waar is.

Mijn grootste punt is: Dat wij de Soenna moeten volgen.

Je zegt: Waarom als wij wat terug zeggen is het slecht. Het ligt er natuurlijk aan wat je zegt. Als kafirs ons uitschelden betekent dat niet dat we terug moeten schelden. Als we van Allah swt en zijn Profeet saws houden moeten we zijn regels volgen.

"De moslim die zich onder de mensen begeeft en geduldig hun pijnlijke woorden verdraagt, is beter dan iemand die zich niet onder de mensen begeeft en die geen geduld toont voor hun belediging". (Misjkaat, Boek: Ethica, hoofdstuk Zachtaardigheid, fatsoen en goed gedrag).

Kan jij je voorstellen dat  onze Profeet terug zou schelden als hij werd uitgescholden? Of dat een Imam of een Geleerde dat zou doen?

Je zegt ook: Waarom zouden we binnen ons gemeenschap ruzie maken? Bedoel je op deze site? Want als het goed is wordt er hier onder de moslims geen ruzie gemaakt.

Ik denk niet dat je goed begrijpt wat ik bedoel met deze topic. Ik weet dat er in de media slecht over ons moslims wordt gepraat. Dat komt ook doordat sommige moslims haat met haat bestrijden. Kijk maar naar Osama, Saddam en de moord op Theo v Gogh. Zij geven ons een slechte naam en onze naam wordt er niet beter op als we in discussies anderen gaan uitschelden. Dus geen haat met haat bestrijden. Blijf aardig, ookal is het moeilijk. Want daar staat ons geloof voor, vredig handelen. Daarom hou ik zo van ons geloof. Doe wat Allah swt van je verlangt en volg het voorbeeld van onze Profeet saws. Je moet altijd denken..hoe zou onze Profeet hebben gereageerd of wat zou hij gezegd hebben of wat verlangt Allah swt van mij.

Op de dag des Oordeels zal hun straf insha'Allah wel volgen. Laten wij beter dan hen weten, laten wij Allah swt gehoorzamen.

Wa Aleykoem Salaam

Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 februari 2005 om 12:22

Salaam aleikoum.

Men mag iemand met harde woorden toespreken, indien hij Allah en zijn boodschapper beledigt. Iemand die geen gheera heeft is geen ware gelovige. 
Waarom zou je niet willen opkomen voor Rasool Allah.

Salaam aleikoum.

Terug naar boven
miss layla Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 807
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 februari 2005 om 12:45

Assalaam Aleykoem,

Tuurlijk mag je opkomen voor je geloof, MAAR HET GAAT OP DE MANIER WAAROP. Ik hoop dat jullie nu begrijpen waar ik op doel.

Wa Aleykoem Salaam

Terug naar boven
Al 3afiefa Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 05 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 34
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 februari 2005 om 13:11

Assalamoe Alaikom

Zeg is soms dat we iemand moten uitschelden, alleen ik zeg ik pik het niet, toen de rasoel asws werd uitgeschdolden werden de sahaba ook kwaad en vroegen de Profeet asws om wat te doen en meestal zei hij asws laat ze maar.Maar hoe weet je nou wie 11 sept heeft gepleegd? Zijn wij alleen degene die slecht voorbeeld geven, doen zij nooit wat? Zijn zij altidj goed bezig.

hebben zij niet volkeren uitgemoord in

 

- Amerika = de Indianen

- Afrika= de zwarte ISLAMITISCHE slaven , waar 500 miljoen van stierven , die hun geloof moesten loslaten

- Palestina= waar man alleen discusseert over of hamas wat doet , maar men kijkt niet naar de israelies die kinderen uitmoorden

- Irak , die ze zogenaamd willen bevrijden , maar ondertussen al miljoenen mensen , in deze oorlog en in de glofoorlog hebben vermoord en ondertussen olie pikken

- Saudie Arabie waar ze hun legers hebben

- Libanon die ze willen aanvallen

- Iran hun handen kunnen niet wachten om het te pakken

- Syrie , jaa willen ze ook

 

- Sudan , alleen maar discuseren over Darfur , terwijl in Congo ook volkerenmoorden plaatsvinden

- Somalie , die ze een tijdje geleden hebben bezet

- Indonesie die ze hben bezet

 

 

 

HUN GELD IS ALLEMAAL GEJAT!! AL HET GELD

 

zijn wij nou slecht?? echt waar? Moeten wij nou altijd goed gedragen? Ik gedraag me goed, wat krijg ik ervoor terug , hun haat blijft nog steeds! HIQD! hebben ze!

 

 

ja sorry hoor ik ga niet 100000 keer weer zeggen dat ik een goede moslim ben en dat ik ' terrorisme' verafschuw blablabla

ik heb er nisk mee te maken , klaar.....ze moeten maar zelf nadenken wie goed is en wie slecht en hoe men aan het geld is gekomen

Terug naar boven
miss layla Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 807
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 februari 2005 om 13:27

Assalaam Aleykoem Al 3afiefa,

Je begrijpt totaal niet wat ik bedoel, heb je het wel goed gelezen??

Jij zegt: Zeg is soms dat we iemand moten uitschelden, alleen ik zeg ik pik het niet, toen de rasoel asws werd uitgeschdolden werden de sahaba ook kwaad en vroegen de Profeet asws om wat te doen en meestal zei hij asws laat ze maar.Maar hoe weet je nou wie 11 sept heeft gepleegd? Zijn wij alleen degene die slecht voorbeeld geven, doen zij nooit wat? Zijn zij altidj goed bezig.

Ik heb het wel over degene die uitschelden en beledigen, daar gaat deze Topic over. Ik zeg ook niet dat je alles maar moet pikken, maar je moet er op een vredige manier mee omgaan. Zoals ik al 10x eerder heb vermeldt! En het gaat niet om HUN. Tuurlijk doen zij slecht zij zijn onder de invloed van shaytaan, had je nou echt anders verwacht. Zij zijn toch geen moslims?? Maar wij beste 3afiefa WEL en daarom moeten wij WEL het goede voorbeeld geven.

Waar deze Topic enkel en alleen over gaat is dat je anderen moet behandelen zoals jezelf behandelt wil worden. En als anderen jou of ons geloof beledigen je beter moet weten! Ik val in herhaling. Insha'Allah begrijp je nu waar het over gaat.

Wa Aleykoem Salaam 

 

Terug naar boven
miss layla Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 807
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 februari 2005 om 13:32

Assalaam Aleykoem,

IK begrijp je reactie ook wel, het is moeilijk om alles maar te slikken en rustig te blijven. Vooral in deze tijden met al die haters en racisten om ons heen. Maar het leven op aarde zit vol met beproevingen....dit leven is slechts een test. En hun straf zal komen en die zal nog veel erger zijn dan wat zij ons aan doen/hebben gedaan insha'Allah.

Wa Aleykoem Salaam wa Rahmatoellahi wa Barakatoehoe

 

Terug naar boven
Jaseena Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 300
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 februari 2005 om 13:32

Salam Aleikum wa rahmatullahi wa barakatoehoe,

Ik begrijp oegty waar je heen wilt gaan.....
En probeer altijd beter te zijn dan de anderen, doe uiterst je best om Allah tevreden te stellen en denk niet om wat de mensen van je verwachten of van je willen zien, maar geef je hart geheel over aan Allah.

Leef rechtvaardig, handel rechtvaardig en strijd rechtvaardig in Allah's naam sub7ana wa ta3ala, want Allah is met de rechtvaardigen... met Zijn 3abd >>Moslims<<

Dus wees niet bang en heb vertrouwen in ALlah, dat wat je moslimzijnde volmaakt en jou imaan doet schijnen en het duister doet overwinnen als een volle maan in de donkere nacht....

fi amaniLlah

wa aleikum salam

oegt fie deen
Jaseena

4 jaar -te jong
18 jaar -te overmoedig
trouwdag -te gelukkig
gezin -te druk
ziekte -te ziek
werk -te veel zorgen
oude dagen- te oud
DOOD -te laat om aan Allah te denken
Terug naar boven
Umm Umarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 704
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 februari 2005 om 13:42

 

Asalaam alaikoum wa rahmatulahi wa barakatuhu,

Zusters

Ons gedrag is ook een vorm van da3wa. We horen mensen uit te nodigen tot de islam d.m.v. ons gedrag. Het is moeilijk om geduldig te zijn en je in te houden als ze ons geloof beledigen, maar we moeten sabr hebben.

Moge Allah ons allen leiden en standvastig maken in het praktiseren van onze dien. Ameen!

Wa alaikoum asalaam wa rahmatulahi wa barakatuhu,

Beschrijving van het paradijs! http://www.freewebs.com/islamiway/beschrijving.htm
Terug naar boven
miss layla Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 807
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 februari 2005 om 15:26

Assalaam Aleykoem,

Idd moge Allah swt ons leiden en onze Imaan versterken. Het is sabr wat we nodig hebben om vol te houden en uitendelijk zal de zege insha'Allah (toch) voor ons zijn.

Ik ben het helemaal eens met zuster Umarah..."we horen mensen uit te nodigen tot de Islam dmv ons gedrag". Als wij hatelijk doen tegen de niet-moslims shrikken wij ze daarmee af en krijgt shaytaan zijn zin.

Fi amanillah

Wa Aleykoem Salaam wa Rahmatoellahi wa Barakatoehoe

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 februari 2005 om 15:57

Zij die beledigen uit welke groep dan ook staan aan de verkeerde kant,hun gedrag komt voort uit het gedrag van de ander uit de andere groep.Het doet er niet meer toe wie begonnen is,aangezien dat niet te achterhalen is.Het eenigste wat dan overblijft is de verzoening.....Maar ook dit gaat niet,want de kans is groot dat bijde partijen die het met elkaar aan de stok hebben,niet van ophouden weten.

Hopelijk blijft de grootste en verstandigste groep rustig.

 

 

Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 februari 2005 om 16:32

Assalaam alaykoum,'

Waar maken we ons druk om, beste broeders en zusters? Vergeten wij dan niet dat deze beproeving niets is in vergelijking met de beproevingen die onze broeders en zusters elders moeten doorstaan. Waarom winden wij ons op over hetgeen wat de niet-moslims beweren?

Waarom leven wij...om ons op te winden over hetgeen wat over de moslims gezegd wordt of leven we om Allah Ta'ala te dienen?

Wees kalm, beheers jezelf en laat je niet misleiden door de saytaan. Het kan zijn dat degenen waarvan je nu een afkeer hebt ooit tot inkeer komen en het kan zijn dat degenen van wie je nu houdt, ooit je vijanden zullen zijn.

Laten we het voorbeeld van de Profeet vzmh volgen en de mensheid uitnodigen tot het geloof in Allah Ta'ala. Vergeet de daden van onze geliefde profeet vzmh niet, hij vzmh heeft gestreden voor ons geloof met barmhartigheid en rechtvaardigheid, ook in oorlogen.

Kwaad zijn is zonde van je tijd...vergeet niet dat Allah Ta'ala houdt van degenen die vriendelijk zijn. Hieronder een naseeha, Moge Allah Ta'ala onze kennis vermeerderen.

 
 VRIENDELIJKHEID

Rasullaah (s.a.s.) heeft uitgelegd dat vriendelijkheid in mensen een aanwijzing is dat Allah goeds voor hen wil. Imaam al-Bazzaar heeft een hadith van Jaabir bin Abdallaah verzameld waarin Rasullaah(s.a.s.) heeft gezegd:

"Wanneer Allah goeds voor een volk wil, voor stopt Hij vriendelijkheid in hen."

Majma'-uz-Zawaaid lil Hythamee vol.8.p.19 Sahih Bukhari.

De Profeet heeft ons ook geleerd dat Allah vriendelijkheid helpt op een manier zoals Hij hardheid nooit zal helpen; Imaam at-Tabaraani heeft een hadith verzameld van Khaalid ibn Ma'daan die van zijn vader gehoord heeft dat Rasuullaah (s.a.s.)heeft gezegd:

"Waarlijk, Allah is Vriendelijk en Hij houdt van vriendelijkheid en is er tevreden mee, en Hij helpt vriendelijkheid op een manier hoe Hij hardheid niet helpt."

Majma'-uz-Zawaaid lil Hythamee vol.8 p.18-19.Hadith Sahih.

De Profeet (s.a.s.) heeft ons ook geleerd dat Allaah beloning geeft voor vriendelijkheid zoals Hij dat voor niets anders geeft.Imaam Muslim heeft een hadith verzameld van 'A'ishah waarin Rasuullaah(s.a.s.) heeft gezegd:

" 'A'ishah,waarlijk Allaah is Rafieq (vriendelijk) en houdt van ar-rafieq en schenkt aan vriendelijkheid wat Hij niet aan hardheid schenkt en aan niets anders behalve dat (vriendelijkheid) schenkt." Sahih Muslim.engelse vertaling deel 4 p.1370.

Al-Qaadee 'Iyaad heeft in zijn uitleg van deze hadith gezegd:

"Dit betekent dat Hij (Allaah) voorzieningen geeft en zaken gemakkelijk maakt als gevolg van vriendelijkheid op een manier zoals Hij dat niet voor iets anders doet."

Daarom komt het ware resultaat van da'wah via vriendelijkheid en zachtheid-met de Genade van Allaah-en via niets anders dan dat.

 

N.A.V. HET BOEK VAN FADL AL-ILAAHI.

VERTAALD EN SAMENGEVAT DOOR UMM SADJAAD.

 

 

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  123>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.096 seconden.