Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Anti-islam teksten(fok.nl)van hollanders

 Post Reply Post Reply Pagina  12>
Schrijver
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malcolm X Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Anti-islam teksten(fok.nl)van hollanders
    Geplaatst op: 22 februari 2005 om 12:35

Salaam Aleikum,

Ik bezoek weleens af en toe de site fok.nl, omdat ik het soms leuk vindt om nieuwsartikelen te lezen met daarbij gelijk reacties van mensen hierop. Nu valt het mij op dat al heel lang op de site bij elk artikel dat over islam, moslims, islamitische landen( of mensen die vermoedelijk moslim of buitenlander zijn) gaat ik voortdurend in de reactie anti islam teksten tegenkom en rascistische en discriminerende teksten zie. Dit is niet af en toe, maar constant. Soms wordt er ineens vanuit het niets bij een artikel begonnen over hoe achterlijk moslims wel niet zijn en dat we allemaal dood moeten. En dat bv een brandje in moskee af en toe wel kan en hier eigenlijk geen straf tegenover mag staan. Lees de reacties bij de artikelen en je begrijpt waar ik het over heb. Het zijn voornamelijk nederlanders die op rascistische wijze reageren.   

http://frontpage.fok.nl/nieuws/51510

http://frontpage.fok.nl/nieuws/51501

http://frontpage.fok.nl/nieuws/51507

http://frontpage.fok.nl/nieuws/51519     

Mijn beeld van de nederlanders is dat ik er nog geen een ben tegen gekomen zonder minstens tien vooroordelen over moslims en nog eens 10 over buitenlanders. Dit nog afgezien van enige rascistische denkbeelden die er bij vele leven. Ik kan het weten, aangezien ik alleen maar met hollanders werk en een  enige buitenlander een aantal lesjaren in het onderwijs heb doorgebracht. Tuurlijk ze zijn niet allemaal zo, maar helaas de meesten wel. Mijn vraag is hoe ervaren jullie nederlanders en hun denkbeelden. Kom je veel vooroordelen en rascisme tegen in de omgang met hollanders. En wat vinden jullie nou van sites als Fok.nl dat allang zou zijn gesloten als er voor elk woordje moslim, jood zou staan.

Salaam Aleikum,

Malcolm X 

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 februari 2005 om 12:42

Ik zie niets.

Code #5
De frontpage ondervond zojuist een probleem met de database, waardoor mogelijk de gevraagde actie niet, of niet volledig kon worden uitgevoerd. Ga terug, controleer of alles nog klopt en probeer het nog een keer.


< => < = src="http://ad.webads.nl/j/SITE=FOKZINE/AREA=FOKZINE_NIEUWS/ADSIZE=120X600/AAMSZ=120X600/POSITION=RIGHT/PAGEID=99318672/ACC_RANDOM=1109097861060">
Terug naar boven
Nordthiad Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 13 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 73
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Nordthiad Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 februari 2005 om 12:43
Misschien kan je de betreffende teksten hier plaatsen, Malcom X.
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 februari 2005 om 12:48
server is bezet
www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malcolm X Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 februari 2005 om 14:08

Salaam Aleikum,

Die links hierboven zijn wel goed, maar de site zelf is niet goed. Je moet ze een paar keer (ongv. 5 a 6 keer) refreshen als je een foutpagina krijgt. Met f5 of gewoon handmatig. Ik was dit vergeten erbij te zetten.

Indien dit niet werkt moet je de volgende artikelen lezen op fok.nl (deze staan gewoon in de actuele index):

- Zware aardbeving in zuidoosten van Iran

- Brandstichting Friese moskee: 2 jaar eis

- Pakistaan moet 2-jarig nichtje uithuwelijken

- Verdonk wil 3 imams uitzetten

Salaam Aleikum (en sorry dat ik jullie hierover was vergeten in te lichten),

Malcolm X

Terug naar boven
Nordthiad Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 13 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 73
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Nordthiad Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 februari 2005 om 12:21

In eerste instantie geplaatst door Malcolm X

Mijn beeld van de nederlanders is dat ik er nog geen een ben tegen gekomen zonder minstens tien vooroordelen over moslims (1) en nog eens 10 over buitenlanders. (2) Dit nog afgezien van enige rascistische denkbeelden die er bij vele leven. (3) Ik kan het weten, aangezien ik alleen maar met hollanders werk en een  enige buitenlander een aantal lesjaren in het onderwijs heb doorgebracht. Tuurlijk ze zijn niet allemaal zo, maar helaas de meesten wel. (4) Mijn vraag is hoe ervaren jullie nederlanders en hun denkbeelden. Kom je veel vooroordelen en rascisme tegen in de omgang met hollanders. En wat vinden jullie nou van sites als Fok.nl dat allang zou zijn gesloten als er voor elk woordje moslim, jood zou staan. (5)

Feitelijk zijn de zaken die ik genummerd heb in het rood ook voroordelen, Malcom X. Vooroordelen kom je tegen bij *alle* mensen en *alle* bevolkingsgroepen; Nederlanders hebben echt niet meer vooroordelen dan een willekeurig ander volk. Vooroordelen zijn namelijk een onderdeel van de menselijke aard, die voortkomen uit zaken als angst, woede en onbegrip.

Terug naar boven
Anne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 17 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 841
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Anne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 februari 2005 om 12:36
Beste Malcolm X

Ik ben wel bekend met rotuitspraken over Moslims op internet. Ik vind het erg vervelend voor jullie. Maarja wat doe je eraan? Sommige sites laten gewoon alle kwetsende reacties staan, of ze nu racistisch zijn of moslims of christenen afkraken. Sommigen zoeken gewoon iets om anderen mee te kwetsen. Of dat nu geloof of afkomst of iets anders is. Ik probeer zoiets maar te negeren, ze weten niet beter.
Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malcolm X Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 februari 2005 om 12:40

Salaam Aleikum,

Nordthiad dus ik heb vooroordelen over mensen die vooroordelen hebben? Vooroordelen vind normaal niet erg, maar ik merk dat ze vooral door nederlanders serieus worden genomen. Als je (als nederlander) tegen een hollander zegt marokkanen zijn allemaal dieven, zal ie hoogstwaarschijnlijk zeggen dat ie dat ook vind. Als marokkanen of andere buitenlanders het hebben over hollanders die allemaal gierig zijn dan is dat gewoon om te dollen en wordt dit niet serieus bedoeld, terwijl hollanders sneller van negatieve vooroordelen waarheden proberen te maken. Vooroordelen zijn er onder alle mensen, maar wat ik dus merk is dat veel nederlanders ze serieus nemen en ze ook nog eens na een tijdje als waarheid zien.

Salaam Aleikum,

Malcolm X 

Terug naar boven
Nordthiad Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 13 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 73
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Nordthiad Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 februari 2005 om 12:55

Beste Malcom X, juist je bewering dat Hollanders zeggen dat Marokkanen allemaal dieven zijn, is een vooroordeel. Het betreft namelijk een ongegrond en onterecht oordeel. Heb jij bijvoorbeeld alle Hollanders gesproken en naar hun mening gevraagt? Ik ken in ieder geval geen enkele Hollander die iets dergelijks van mening is. Ook jij hebt dus vooroordelen, net als elk ander mens.

Overigens zie je evengoed ook hier voorbeelden van vooroordelen die sommige mensen als waarheid gaan zien. Het komt dus (helaas) echt overal voor.

Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malcolm X Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 februari 2005 om 13:21

Salaam Aleikum,

Ik heb genoeg nederlanders gevraagd naar hun mening over bepaalde vooroordelen. En wat was het schokkende resultaat: Velen dachten dat sommige vooroordelen toch wel min of meer klopten. Zo kende ik iemand bij wie er iets gestolen was. Hij had niet gezien wie, maar wist wel zeker dat het een marokkaan was. En dat zal misschien bv bij ook de 1e gedachte zijn wanneer jou fiets gestolen word. (He bah die vieze marokkanen dan ook, kunnen ze er geen een kopen.) Ik ben in ieder geval weinig hollanders tegen gekomen die niet zo dachten.

Salaam Aleikum,

Malcolm X

 

Terug naar boven
Nordthiad Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 13 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 73
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Nordthiad Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 februari 2005 om 13:44

Malcom X, wat je nu zegt is iets anders dan "Als je (als nederlander) tegen een hollander zegt marokkanen zijn allemaal dieven, zal ie hoogstwaarschijnlijk zeggen dat ie dat ook vind."

De kans dat een Marokkaan je fiets steelt in een stad als Amsterdam is statistisch gezien hoger dan wanneer iemand anders een fiets steelt.* Daarom gaan mensen denken bij de volgende (fietsen)diefstal dat de dader weer een Marokkaan is, wat overigens wel een voordoordeel te noemen is. Maar dat is iets anders dan beweren dat elke Marokkaan misdadiger is. Dan zouden we namelijk iets van 400.000 misdadigers hebben in Nederland, iets dat uiteraard niet redelijk is om aan te nemen. Alleen als je je mening baseert op de �genoeg Nederlanders� die je hebt gesproken en daar uit het gevolg trekt wat je eerder zei, maak je jezelf ook schuldig aan een vooroordeel. Je baseert namelijk je mening op een aantal eigen ervaringen die niet alle Hollanders of Nederlanders vertegenwoordigen. En je neemt het (onterecht) voor waarheid aan.

*W. Schenk, Jeugdbendes rukken op in Amsterdam, de Volkskrant, 2003

Terug naar boven
marleen Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 17 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 122
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote marleen Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 februari 2005 om 14:05

Salaam Aleikoem,

Dat er Nederlanders zijn met vooroordelen klopt, maar zoals jij het zegt zijn alle Nederlanders zo. Als ik me niet vergis ben ik zelf ook Nederlandse met Nederlandse ouders. Mijn ouders hebben juist helemaal (of weinig) vooroordelen. Mijn Turkse vriendinnen zijn thuis altijd welkom. Veel mensen die trouwens vooroordelen over het geloof hebben weten vaak weinig af van de Islaam of zijn bang dat de Islaam gaat overheersen. Misschien kun je de volgende keer wat genuanceerder zijn, want ik sta open voor Allah en ook voor verschillende culturen. Wel moet ik zeggen dat veel mensen (en niet alleen Nederlanders) vaak een opmerking maken maar ze denken er niet bij na hoe dat bij een ander over komt.

Wassalaam,

Marleen

Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 februari 2005 om 15:02

Salaam Malcolm X,

misschien zou je eens met een van de vele nederlandse moslims moeten kennismaken, bijvoorbeeld hier op het forum, om je beeld van ons kaaskoppen een beetje ten goede te doen keren.

Trouwens, in mijn tijd in verschillende buitenlanden heb ik gemerkt dat vooroordelen echt niet typisch Nederlands of westers zijn! Probeer bv de gemiddelde Indonesier maar eens wijs te maken dat we hier echt niet met z'n allen al orgiend en drugs spuitend over straat rollen. Of een Ugandees dat niet iedereen hier bulkt van het geld en zwarte slaven in zijn moestuin aan het werk heeft. Ik ben nooit in Marokko geweest (ligt wel in de planning insha Allah), maar van verschillende Hollandse broeders heb ik gehoord hoeveel problemen ze kregen als ze een moskee wilde bezoeken om de salaat te verichtten (blanke moslims? Dat bestaaaaaat niet). Ikzelf ben met een Turkse getrouwd, en je moest eens weten door hoeveel vernederende vooroordelen ik me heen moest worstelen voor ik door haar hele familie volledig geaccepteerd werd. Maar dat is helemaal goedgekomen al hamdulillah.

Ik erger me overigens ook groen en geel over de vooroordelen van Hollanders over buitenlanders, met name over moslims. Men is eigenlijk gewoon bang voor het onbekende, en de politiek en media spelen daar handig op in.

Wassalam,

Amier.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malcolm X Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 februari 2005 om 15:44

Salaam Aleikum,

Sorry dat jullie me verkeerd begrepen hebben en ik heb het ook niet goed vermeld. Maar initiele punt was eigenlijk de vooroordelen van niet moslims ten opzichte van moslims in nederland. Dat ik dan automatisch nederlanders zeg betekend niet dat ik dan ook de islamitische nederlanders bedoelde. Mijn fout, maar dat kwam omdat ik weer reageerde op andere statements. Ik ken veel nederlanders en ik ben er zelf ook een (marokkaanse nederlander), maar bij mezelf heb ik altijd het beeld gehad van autochtone nederlanders die opmerkingen maken zoals zuster marleen dat goed zei. Dat is eigenlijk wat ik bedoelde. Dat er achter die opmerkingen een soort van onderbuikgevoelens heerst en dat deze mensen met hun domme opmerkingen het gewoon soms ook echt menen. Tuurlijk ik ken nederlanders die erg relaxed zijn tov moslims en buitenlanders, maar dit is en begint helaas een minderheid te worden. Ik kom nog amper hollanders tegen die nog geen negatief beeld al hebben over moslims. Het zijn altijd retorische vragen die je krijgt over de islam, ze willen het dus vaak alleen bevestigd zien. Ik hoor bv van oudere allochtonen dat het vroeger toen zij hier naar toe kwamen het ook wel rascistisch was, maar dat het veel minder was als nu. En dat er ontzettend veel goede nederlanders waren die heel goed met de moslims omgingen. Zij zelf bevestigen dat het nu juist omgekeerd is vergeleken met vroeger. Bijna iedereen heeft slechte beelden over moslims, er zijn gelukkig nog mensen die slim genoeg zijn om zelf informatie op juistheid te toetsen. Maar helaas is dit niet voor alle autochtonen weggelegd. En mijn oorspronkelijke vraag was dan ook of andere moslims dit ook ervaren. Dat het mensen dingen over moslims zeggen of willen zeggen. Of anderen dus ook die negatieve trend zien in de gedragingen van onze landgenoten.

En nordthiad ik woon niet in amsterdam, maar in een kleine stad met een relatief kleine groep allochtone bevolkingsdeel. Maar toch krijgen mensen zulke ideeen in hun hoofd. Ik vind het gewoon jammer dat mensen alleen het negatieve in elkaar zien.

Salaam Aleikum,

Malcolm X

Terug naar boven
Abdulkadir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2004
Online status: Offline
Berichten: 575
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdulkadir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 februari 2005 om 15:23
Salaam,

Eigenlijk ligt het probleem bij het groter worden van de kloof tussen moslims en nederlanders. Helaas vooral omdat nederlanders weinig kennis hebben betreft Islam (in plaats alleen naar uitwassen te kijken) en moslims die zichzelf in dit land niet kunnen organiseren en een duidelijke ondubbelzinnige/niet-tegenstrijdige mening verkondigen.
Hoe het ook zij, er zijn NU meer nederlanders dan moslims. Als nederlanders niet als uitwassen willen worden behandelt door moslims over 50 of meer jaar, waar zijn ze dan NU mee bezig?

Ik ben ook maar een mens. Ik maak ook fouten. Maar aan Allah leg ik verantwoording af voor mijn daden.

En Allah Weet Het Beste
Salaam(=vrede)
Terug naar boven
miss layla Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 807
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote miss layla Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 april 2005 om 03:06
In eerste instantie geplaatst door Malcolm X

Salaam Aleikum,

Ik bezoek weleens af en toe de site fok.nl, omdat ik het soms leuk vindt om nieuwsartikelen te lezen met daarbij gelijk reacties van mensen hierop. Nu valt het mij op dat al heel lang op de site bij elk artikel dat over islam, moslims, islamitische landen( of mensen die vermoedelijk moslim of buitenlander zijn) gaat ik voortdurend in de reactie anti islam teksten tegenkom en rascistische en discriminerende teksten zie. Dit is niet af en toe, maar constant. Soms wordt er ineens vanuit het niets bij een artikel begonnen over hoe achterlijk moslims wel niet zijn en dat we allemaal dood moeten. En dat bv een brandje in moskee af en toe wel kan en hier eigenlijk geen straf tegenover mag staan. Lees de reacties bij de artikelen en je begrijpt waar ik het over heb. Het zijn voornamelijk nederlanders die op rascistische wijze reageren.   

En wat vinden jullie nou van sites als Fok.nl dat allang zou zijn gesloten als er voor elk woordje moslim, jood zou staan.

Salaam Aleikum,

Malcolm X 

Assalaam Aleikoem,

Ik ben zelf ook een bezoeker v deze site, ivm met de nieuwtjes. Ik vind ook absoluut dat de reacties vd leden veelste ver gaan. Kunnen zulke zinnen gewoon open en bloot geschreven worden? Is er geen toezicht? Ik denk het wel, maar vinden zij deze reacties 'oke' (allahoe alam). Hoe kan het toch dat de verantwoordelijken v deze site, deze reacties toe staan?

Ik heb net onder een ander topic een nieuwsfeitje v deze site geplaats, het bericht ging over dat Mkb-bedrijven het recht hebben om werknemers en stagaires te weigeren als ze geen hand willen geven.

Dit zijn enkele reacties v sommige leden:

  • stelletje mafkezen, beetje onze fatsoensnormen gaan lopen verzieken met hun rare geloofje.Geen respect voor dit soort mensen, minder dan geen respect

 

  • Tja, dat zijn de NORMEN EN WAARDEN hier in Nederland, en daar hebben ze zich maar aan te houden,
    Maar die moslims worden "sexueel "geprikkeld , zeggen ze.....................
    Nou dan weet ik wel iets anders om sexueel geprikkeld te worden.
    Geen Hand is: Geen Geld, Geen Baan, Geen stage

 

  • Jammer dat geen hand geven nog wel inhoudt de rest van je leven een uitkering, nagestuurd tot in de verste uithoeken van de wereld.........
    Opzouten met dat "geloof"... Hoe wereldvreemd kan je zijn: "ik geloof dat ik jou geen handje mag geven want dan wordt mijn geloof boos op me"

 

  •  Kun je nagaan wat een persverse gedachten die islamieten hebben, dat ze al horny kunnen worden van handje schudden.

 

  • Precies.Als ze geen hand willen geven gaan ze maar plees schoonmaken en vuilnis ophalen, daar is het niet voor nodig.


 

  •  ik vint dat moslism moete aanpase aan dit lant andes moete ze maar weg nar hun eige lant

Zo zijn er nog veel meer voorbeelden van andere topics. Ze gaan soms echt heel ver. Het is niet zo dat de reacties af en toe voorkomen, maar helaas elke dag. Moet dit ergens gemeld worden?

Wa Aleikoem Salaam, Layla

 

Terug naar boven
Abdulkadir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2004
Online status: Offline
Berichten: 575
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdulkadir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 april 2005 om 03:46
Salaam

Nou, gooi http://www.geenstijl.nl er maar ook bij. Zoek maar op de term moslims op die website. Moslims (hier in Nederland) zijn echt niet paranoide, ze zien gewoon wat er over hen gezegd wordt.
(Dan heb ik het niet eens over wat er op http://www.imaan.nl gebeurde!)

Ik ben ook maar een mens. Ik maak ook fouten. Maar aan Allah leg ik verantwoording af voor al mijn daden.

En Allah Weet Hetgeen eenieder Verricht
Salaam(=vrede)
Terug naar boven
miss layla Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 807
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote miss layla Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 april 2005 om 03:53

In eerste instantie geplaatst door Abdulkadir

(Dan heb ik het niet eens over wat er op http://www.imaan.nl gebeurde!)

Assalaam Aleikoem broeder,

Wat gebeurde er (als ik vragen mag)?

Wa Aleikoem salaam

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 april 2005 om 03:55
In eerste instantie geplaatst door miss layla

In eerste instantie geplaatst door Malcolm X

Salaam Aleikum,

Ik bezoek weleens af en toe de site fok.nl, omdat ik het soms leuk vindt om nieuwsartikelen te lezen met daarbij gelijk reacties van mensen hierop. Nu valt het mij op dat al heel lang op de site bij elk artikel dat over islam, moslims, islamitische landen( of mensen die vermoedelijk moslim of buitenlander zijn) gaat ik voortdurend in de reactie anti islam teksten tegenkom en rascistische en discriminerende teksten zie. Dit is niet af en toe, maar constant. Soms wordt er ineens vanuit het niets bij een artikel begonnen over hoe achterlijk moslims wel niet zijn en dat we allemaal dood moeten. En dat bv een brandje in moskee af en toe wel kan en hier eigenlijk geen straf tegenover mag staan. Lees de reacties bij de artikelen en je begrijpt waar ik het over heb. Het zijn voornamelijk nederlanders die op rascistische wijze reageren.   

En wat vinden jullie nou van sites als Fok.nl dat allang zou zijn gesloten als er voor elk woordje moslim, jood zou staan.

Salaam Aleikum,

Malcolm X 

Assalaam Aleikoem,

Ik ben zelf ook een bezoeker v deze site, ivm met de nieuwtjes. Ik vind ook absoluut dat de reacties vd leden veelste ver gaan. Kunnen zulke zinnen gewoon open en bloot geschreven worden? Is er geen toezicht? Ik denk het wel, maar vinden zij deze reacties 'oke' (allahoe alam). Hoe kan het toch dat de verantwoordelijken v deze site, deze reacties toe staan?

Ik heb net onder een ander topic een nieuwsfeitje v deze site geplaats, het bericht ging over dat Mkb-bedrijven het recht hebben om werknemers en stagaires te weigeren als ze geen hand willen geven.

Dit zijn enkele reacties v sommige leden:

  • stelletje mafkezen, beetje onze fatsoensnormen gaan lopen verzieken met hun rare geloofje.Geen respect voor dit soort mensen, minder dan geen respect

 

  • Tja, dat zijn de NORMEN EN WAARDEN hier in Nederland, en daar hebben ze zich maar aan te houden,
    Maar die moslims worden "sexueel "geprikkeld , zeggen ze.....................
    Nou dan weet ik wel iets anders om sexueel geprikkeld te worden.
    Geen Hand is: Geen Geld, Geen Baan, Geen stage

 

  • Jammer dat geen hand geven nog wel inhoudt de rest van je leven een uitkering, nagestuurd tot in de verste uithoeken van de wereld.........
    Opzouten met dat "geloof"... Hoe wereldvreemd kan je zijn: "ik geloof dat ik jou geen handje mag geven want dan wordt mijn geloof boos op me"

 

  •  Kun je nagaan wat een persverse gedachten die islamieten hebben, dat ze al horny kunnen worden van handje schudden.

 

  • Precies.Als ze geen hand willen geven gaan ze maar plees schoonmaken en vuilnis ophalen, daar is het niet voor nodig.


 

  •  ik vint dat moslism moete aanpase aan dit lant andes moete ze maar weg nar hun eige lant

Zo zijn er nog veel meer voorbeelden van andere topics. Ze gaan soms echt heel ver. Het is niet zo dat de reacties af en toe voorkomen, maar helaas elke dag. Moet dit ergens gemeld worden?

Wa Aleikoem Salaam, Layla

 

Maar begrijp je ook deze mensen? Waarom ze zo boos worden....Of kijk je alleen naar je eigen belang....Ik vind het best begrijpelijk dat als een hand geven een gewoonte van een volk is om kennis en vriendschap te maken en dit als onbelangrijk van de hand wordt gedaan,dat mensen hier kwaad om worden.U wordt toch ook boos als men u uw hoofddoek verbied!
Terug naar boven
miss layla Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 807
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote miss layla Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 april 2005 om 03:59

In eerste instantie geplaatst door Ruud

Maar begrijp je ook deze mensen? Waarom ze zo boos worden....

Nee Ruud, ik begrijp discriminatie en racisme nl nooit. En ik wil er ook geen berip voor hebben.

Of kijk je alleen naar je eigen belang....

Nee kijk ik niet. Ik vind het ook niet normaal als anderen naast moslims gediscrimineerd worden.

Ik vind het best begrijpelijk dat als een hand geven een gewoonte van een volk is om kennis en vriendschap te maken en dit als onbelangrijk van de hand wordt gedaan,dat mensen hier kwaad om worden.U wordt toch ook boos als men u uw hoofddoek verbied!

1 woord: BELACHELIJK (dat mensen daarom kwaad worden).

 

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 april 2005 om 04:10
In eerste instantie geplaatst door miss layla

In eerste instantie geplaatst door Ruud

Maar begrijp je ook deze mensen? Waarom ze zo boos worden....

Nee Ruud, ik begrijp discriminatie en racisme nl nooit. En ik wil er ook geen berip voor hebben.

U discrimineerd zelf ook,bij het weigeren van een hand en een niet gelovige niet tot een vriend te willen hebben,puur uit zijn niet gelovig zijn.

 

Of kijk je alleen naar je eigen belang....

Nee kijk ik niet. Ik vind het ook niet normaal als anderen naast moslims gediscrimineerd worden.

Mijn vraag gaat over het weigeren van de hand als gebaar,niet over de discriminatie.Geef daar eens antwoord op....

Ik vind het best begrijpelijk dat als een hand geven een gewoonte van een volk is om kennis en vriendschap te maken en dit als onbelangrijk van de hand wordt gedaan,dat mensen hier kwaad om worden.U wordt toch ook boos als men u uw hoofddoek verbied!

1 woord: BELACHELIJK (dat mensen daarom kwaad worden).

Dat vinden mensen dus ook als men een hoofddoek verbied op bepaalde plaatsen en moslims worden boos....

 

Nogmaals bekijk het van 2 kanten om tot een oplossing te komen....
Terug naar boven
miss layla Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 807
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote miss layla Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 april 2005 om 04:20
In eerste instantie geplaatst door Ruud

In eerste instantie geplaatst door miss layla

In eerste instantie geplaatst door Ruud

Maar begrijp je ook deze mensen? Waarom ze zo boos worden....

Nee Ruud, ik begrijp discriminatie en racisme nl nooit. En ik wil er ook geen berip voor hebben.

U discrimineerd zelf ook,bij het weigeren van een hand en een niet gelovige niet tot een vriend te willen hebben,puur uit zijn niet gelovig zijn.

Sorry? Hoe kom je daar nou weer bij. Knap v je dat je mijn vrienden kent. Wie zegt dat ik de hand weiger? Doe niet alsof je me kent Ruud.

Of kijk je alleen naar je eigen belang....

Nee kijk ik niet. Ik vind het ook niet normaal als anderen naast moslims gediscrimineerd worden.

Mijn vraag gaat over het weigeren van de hand als gebaar,niet over de discriminatie.Geef daar eens antwoord op....

De mensen kunnen respect tonen voor het weigeren v een hand. Waarom zou ieman iets willen opdringen wat tegen het geloof v een ander ingaat? Is dat respectvol? Geloof staat boven de zgn normen en waarden v een land. Al vind ik het geen normen en waarden, want er zijn ook niet-moslims die geen hand willen geven. Dit voornamelijk uit hygenisch oogpunt, daar wordt ook geen ophef over gemaakt. Maar dit gaat natuurlijk over de "geliefd" moslims.

Ik vind het best begrijpelijk dat als een hand geven een gewoonte van een volk is om kennis en vriendschap te maken en dit als onbelangrijk van de hand wordt gedaan,dat mensen hier kwaad om worden.U wordt toch ook boos als men u uw hoofddoek verbied!

1 woord: BELACHELIJK (dat mensen daarom kwaad worden).

Dat vinden mensen dus ook als men een hoofddoek verbied op bepaalde plaatsen en moslims worden boos....

Geloof gaat boven ALLES, dan maar lekker geen werk.

 

Nogmaals bekijk het van 2 kanten om tot een oplossing te komen....

Nogmaals NEE, zij kunnen respect voor andermans geloof tonen.

 

Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malcolm X Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 april 2005 om 04:57
Salaam Aleikum,

Ruud:
"Maar begrijp je ook deze mensen? Waarom ze zo boos worden....Of kijk je alleen naar je eigen belang....Ik vind het best begrijpelijk dat als een hand geven een gewoonte van een volk is om kennis en vriendschap te maken en dit als onbelangrijk van de hand wordt gedaan,dat mensen hier kwaad om worden.U wordt toch ook boos als men u uw hoofddoek verbied! "

Ruud ik kwam soms ook op die site voor de nieuws, maar als je de reacties ziet op berichten over moslims dan denk je van zit ik hier op de stormfront site of zo. Termen als alle moslims dood, en misschien moeten we ze allemaal het land uit zetten vind ik niet normaal. Dit begrijp ik niet, en het gaat hen niet om de hand want deze mensen bekritiseren alles wat moslims doen of ook maar zeggen. Ook al is het positief voor sommige niet moslims.
En als jij denkt dat we discrimineren wanneer een moslim een hand weigert dan heb je het denk ik nog steeds niet begrepen.
Door op deze mensen boos te worden denk je niet aan je eigen belang omdat dit gewoonweg rascisten zijn. Of moet je tegenwoordig begrip tonen voor rascisten.

En over de hand als gebaar is al een uitvoerige discussie gevoerd. Zoek het even op voor je openstaande vragen die er bij jou zijn.

Met deze mensen is er helaas geen oplossing te vinden. Althans niet voordat zij tot inkeer komen. Ik weet zeker dat ze face 2 face nooit zouden durven om zo te reageren, en daarom zul je ze ook niet kunnen veranderen totdat ze zulke uitspraken ook in hun dagelijkse leven doen. Want dan pas kunnen ze erop aangesproken worden.

Maar als je moslim zou vervangen door het woordje jood en je leest het terug wat denk je dan van de uitspraken? Gewoon even doen, dus niet denken van hij zit zich zelf weer te verdedigen. Lees de reacties nogmaals, maar dan met jood ipv moslim.

Want ik had zelfs een keer gelezen in de reacties dat we allemaal in werkkampen moesten. Moet ik daar begrip voor tonen?

Misschien moet je even tijdje ook op de site ronddwarrelen en dan zul je zien wat ik bedoel.

Salaam aleikum,

Malcolm X
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 april 2005 om 05:00
In eerste instantie geplaatst door miss layla

In eerste instantie geplaatst door Ruud

In eerste instantie geplaatst door miss layla

In eerste instantie geplaatst door Ruud

Maar begrijp je ook deze mensen? Waarom ze zo boos worden....

Nee Ruud, ik begrijp discriminatie en racisme nl nooit. En ik wil er ook geen berip voor hebben.

U discrimineerd zelf ook,bij het weigeren van een hand en een niet gelovige niet tot een vriend te willen hebben,puur uit zijn niet gelovig zijn.

Sorry? Hoe kom je daar nou weer bij. Knap v je dat je mijn vrienden kent. Wie zegt dat ik de hand weiger? Doe niet alsof je me kent Ruud.

Mij gaat het in dit geval  niet om het individu(Dus jou zelf),maar het beeld dat door een groep uitgestraald wordt binnen de Islam.Zij die alle texten te letterlijk nemen.Ik ben dan ook blij te weten dat Kimmie bv gewoon moslims als vrienden heeft.Net zoals ik dat heb.Mij is nog nooit de hand van een moslim vrouw geweigerd.  

Of kijk je alleen naar je eigen belang....

Nee kijk ik niet. Ik vind het ook niet normaal als anderen naast moslims gediscrimineerd worden.

Mijn vraag gaat over het weigeren van de hand als gebaar,niet over de discriminatie.Geef daar eens antwoord op....

De mensen kunnen respect tonen voor het weigeren v een hand. Waarom zou ieman iets willen opdringen wat tegen het geloof v een ander ingaat? Is dat respectvol? Geloof staat boven de zgn normen en waarden v een land.Dat is niet ons geloof maar die van u.... Al vind ik het geen normen en waarden, want er zijn ook niet-moslims die geen hand willen geven. Dit voornamelijk uit hygenisch oogpunt, daar wordt ook geen ophef over gemaakt.Maar dit gaat natuurlijk over de "geliefd" moslims.

Ik vind het best begrijpelijk dat als een hand geven een gewoonte van een volk is om kennis en vriendschap te maken en dit als onbelangrijk van de hand wordt gedaan,dat mensen hier kwaad om worden.U wordt toch ook boos als men u uw hoofddoek verbied!

1 woord: BELACHELIJK (dat mensen daarom kwaad worden).

Dat vinden mensen dus ook als men een hoofddoek verbied op bepaalde plaatsen en moslims worden boos....

Geloof gaat boven ALLES, dan maar lekker geen werk.

Daar reageerd men dus op met dan maar geen uitkering....Bijde zaken kan ik niet begrijpen...Zowel de hand weigeren niet,als wel het onder druk zetten van...

 

 

Nogmaals bekijk het van 2 kanten om tot een oplossing te komen....

Nogmaals NEE, zij kunnen respect voor andermans geloof tonen.

Dat respect krijgt u niet van allen om dat niet iedereen het zelfde denkt.En er dus meer mensen op de streep gaan staan.En zo als u iets wil af dwingen....Dwingt men u ook iets af...Ik heb het gevoel dat aan bijde kanten de essentie van deze zaak niet met bijde uitspraken meer overeen komen.

 

 

Ik denk dat dat niet zal gebeuren als men de zaken alleen maar van een kant zal willen blijven zien.
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 april 2005 om 05:11
In eerste instantie geplaatst door Ruud

In eerste instantie geplaatst door miss layla

In eerste instantie geplaatst door Ruud

In eerste instantie geplaatst door miss layla

In eerste instantie geplaatst door Ruud

Maar begrijp je ook deze mensen? Waarom ze zo boos worden....

Nee Ruud, ik begrijp discriminatie en racisme nl nooit. En ik wil er ook geen berip voor hebben.

U discrimineerd zelf ook,bij het weigeren van een hand en een niet gelovige niet tot een vriend te willen hebben,puur uit zijn niet gelovig zijn.

Sorry? Hoe kom je daar nou weer bij. Knap v je dat je mijn vrienden kent. Wie zegt dat ik de hand weiger? Doe niet alsof je me kent Ruud.

Mij gaat het in dit geval  niet om het individu(Dus jou zelf),maar het beeld dat door een groep uitgestraald wordt binnen de Islam.Zij die alle texten te letterlijk nemen.Ik ben dan ook blij te weten dat Kimmie bv gewoon moslims als vrienden heeft.Net zoals ik dat heb.Mij is nog nooit de hand van een moslim vrouw geweigerd.  

Of kijk je alleen naar je eigen belang....

Nee kijk ik niet. Ik vind het ook niet normaal als anderen naast moslims gediscrimineerd worden.

Mijn vraag gaat over het weigeren van de hand als gebaar,niet over de discriminatie.Geef daar eens antwoord op....

De mensen kunnen respect tonen voor het weigeren v een hand.Ook voor het geven van de hand.Waarom zou ieman iets willen opdringen wat tegen het geloof v een ander ingaat?Is dat respectvol?Is het respectvol om een hand van vriendschap te weigeren en deze tot sexueele tegemoetkoming om te gooien?Want een hand weigeren moest toch de zonde van overspel tegen gaan? Geloof staat boven de zgn normen en waarden v een land.Dat is niet ons geloof maar die van u.... Al vind ik het geen normen en waarden, want er zijn ook niet-moslims die geen hand willen geven. Dit voornamelijk uit hygenisch oogpunt, daar wordt ook geen ophef over gemaakt.Maar dit gaat natuurlijk over de "geliefd" moslims.Nee het principeel weigeren van de hand uit geloofsovertuiging.....Want veel moslims geven de hand.

Ik vind het best begrijpelijk dat als een hand geven een gewoonte van een volk is om kennis en vriendschap te maken en dit als onbelangrijk van de hand wordt gedaan,dat mensen hier kwaad om worden.U wordt toch ook boos als men u uw hoofddoek verbied!

1 woord: BELACHELIJK (dat mensen daarom kwaad worden).

Dat vinden mensen dus ook als men een hoofddoek verbied op bepaalde plaatsen en moslims worden boos....

Geloof gaat boven ALLES, dan maar lekker geen werk.

Daar reageerd men dus op met dan maar geen uitkering....Bijde zaken kan ik niet begrijpen...Zowel de hand weigeren niet,als wel het onder druk zetten van...

 

 

Nogmaals bekijk het van 2 kanten om tot een oplossing te komen....

Nogmaals NEE, zij kunnen respect voor andermans geloof tonen.

Dat respect krijgt u niet van allen om dat niet iedereen het zelfde denkt.En er dus meer mensen op de streep gaan staan.En zo als u iets wil af dwingen....Dwingt men u ook iets af...Ik heb het gevoel dat aan bijde kanten de essentie van deze zaak niet met bijde uitspraken meer overeen komen.

 

 

Ik denk dat dat niet zal gebeuren als men de zaken alleen maar van een kant zal willen blijven zien.
Terug naar boven
Abdulkadir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2004
Online status: Offline
Berichten: 575
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdulkadir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 april 2005 om 05:26
Salaam

Nou oegti layla, eerst was er een nieuws sectie op imaan.nl waarin iedereen kon reageren. Maar vlak voor en na van Gogh werd het van kwaad op erger en allerlei lugubere dingen werden er over de Islam gezegt. De haat was gewoon om van te walgen. Het shockeerde mij zelfs toen ik een aantal reacties las van sommige Nederlanders. Echt ik trillde van top tot teen en ik heb al veel lugubere dingen (plaatjes Palestina/Irak) gezien. Dus hebben ze die sectie 'offline' gehaald.

En ach, aghi Malcom X, bekijk het zo, als zij moslims openlijk als vijanden te verklaren of (vergassen) naar werkkampen sturen, kunnen wij tenminste in opstand komen, want dan horen zij niet meer tot een rechtvaardig volk.

Ik ben ook maar een mens. Ik maak ook fouten. Maar aan Allah leg ik verantwoording af voor al mijn daden.

En Allah Weet Hetgeen eenieder Verricht
Salaam(=vrede)
Terug naar boven
miss layla Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 807
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote miss layla Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 april 2005 om 05:29
In eerste instantie geplaatst door Ruud

In eerste instantie geplaatst door miss layla

In eerste instantie geplaatst door Ruud

In eerste instantie geplaatst door miss layla

In eerste instantie geplaatst door Ruud

Maar begrijp je ook deze mensen? Waarom ze zo boos worden....

Nee Ruud, ik begrijp discriminatie en racisme nl nooit. En ik wil er ook geen berip voor hebben.

U discrimineerd zelf ook,bij het weigeren van een hand en een niet gelovige niet tot een vriend te willen hebben,puur uit zijn niet gelovig zijn.

Sorry? Hoe kom je daar nou weer bij. Knap v je dat je mijn vrienden kent. Wie zegt dat ik de hand weiger? Doe niet alsof je me kent Ruud.

Mij gaat het in dit geval  niet om het individu(Dus jou zelf),maar het beeld dat door een groep uitgestraald wordt binnen de Islam.Zij die alle texten te letterlijk nemen.

Wat is te letterlijk? Een tekst is toch duidelijk. Zo staat het geschreven en anders niet. Is dat zo moeilijk te begrijpen? Zou raar zijn als we de teksten niet letterlijk nemen, het is toch niets voor niets geschreven?

Ik ben dan ook blij te weten dat Kimmie bv gewoon moslims als vrienden heeft.Net zoals ik dat heb.Mij is nog nooit de hand van een moslim vrouw geweigerd.  

Bedoel je dat de moslima's die jij kent jou altijd een hand geven? Denk jij dat wij moslims niet bevriend kunnen zijn met niet-moslims?

Of kijk je alleen naar je eigen belang....

Nee kijk ik niet. Ik vind het ook niet normaal als anderen naast moslims gediscrimineerd worden.

Mijn vraag gaat over het weigeren van de hand als gebaar,niet over de discriminatie.Geef daar eens antwoord op....

De mensen kunnen respect tonen voor het weigeren v een hand. Waarom zou ieman iets willen opdringen wat tegen het geloof v een ander ingaat? Is dat respectvol? Geloof staat boven de zgn normen en waarden v een land.Dat is niet ons geloof maar die van u.... Is geen geloof Al vind ik het geen normen en waarden, want er zijn ook niet-moslims die geen hand willen geven. Dit voornamelijk uit hygenisch oogpunt, daar wordt ook geen ophef over gemaakt.Maar dit gaat natuurlijk over de "geliefd" moslims.

Ik vind het best begrijpelijk dat als een hand geven een gewoonte van een volk is om kennis en vriendschap te maken en dit als onbelangrijk van de hand wordt gedaan,dat mensen hier kwaad om worden.U wordt toch ook boos als men u uw hoofddoek verbied!

1 woord: BELACHELIJK (dat mensen daarom kwaad worden).

Dat vinden mensen dus ook als men een hoofddoek verbied op bepaalde plaatsen en moslims worden boos....

Geloof gaat boven ALLES, dan maar lekker geen werk.

Daar reageerd men dus op met dan maar geen uitkering....

Hoezo geen uitkering. Iedereen heeft daar toch recht op? Geen werk, vanwege de hoofddoek of het verhaal vd hand, dan maar EEN UITKERING.

Bijde zaken kan ik niet begrijpen...Zowel de hand weigeren niet,als wel het onder druk zetten van...

Wie zet wie nou onder druk? Je hoeft het ook niet te begrijpen, maar je kan het wel respecteren.

 

Nogmaals bekijk het van 2 kanten om tot een oplossing te komen....

Nogmaals NEE, zij kunnen respect voor andermans geloof tonen.

Dat respect krijgt u niet van allen om dat niet iedereen het zelfde denkt.En er dus meer mensen op de streep gaan staan.En zo als u iets wil af dwingen....Dwingt men u ook iets af...Ik heb het gevoel dat aan bijde kanten de essentie van deze zaak niet met bijde uitspraken meer overeen komen.

Sinds wanneer praat jij met 'u'? Is zeker grappig bedoeld :-s

Hoezo krijg je niet v allen, hou toch is op daarmee. Ken je iedereen Ruud? Er zijn ook zat vb-en v mensen die het wel respecteren alhamdullilah. Wie heeft het over afwingen?

 

Ik denk dat dat niet zal gebeuren als men de zaken alleen maar van een kant zal willen blijven zien. Precies Ruud. Daarom moeten de mensen zich meer id Islaam verdiepen!

Terug naar boven
miss layla Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 807
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote miss layla Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 april 2005 om 05:36

In eerste instantie geplaatst door Abdulkadir

Salaam

Nou oegti layla, eerst was er een nieuws sectie op imaan.nl waarin iedereen kon reageren. Maar vlak voor en na van Gogh werd het van kwaad op erger en allerlei lugubere dingen werden er over de Islam gezegt. De haat was gewoon om van te walgen. Het shockeerde mij zelfs toen ik een aantal reacties las van sommige Nederlanders. Echt ik trillde van top tot teen en ik heb al veel lugubere dingen (plaatjes Palestina/Irak) gezien. Dus hebben ze die sectie 'offline' gehaald.

Assalaam Aleikoem,

Het is niet meer te vermijden deze reacties, overal kom je ze tegen. Toch blijf ik ervan schikken en blijf ik me verbazen over hoe onwetend en dom mensen kunnen reageren. Ze zijn allemaal zeker bezeten door shaytaan. Moge Allah (subhnah wa ta'ala) hen leiden.

Wa Aleikoem Salaam

Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malcolm X Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 april 2005 om 09:04
Salaam Aleikum,

Het probleem is ook dat deze rascisten denken dat we zomaar te intimideren en te vernederen zijn net als vroeger bij de joden gebeurde. Als het tot eenzelfde situatie zou komen als bij de joden, zouden ze denk ik versteld staan van de wijze waarop alle moslims in opstand zouden komen. Wij zijn niet zoals de joden, wij laten ons niet afvoeren als lammetjes. Het zal zeer zeker een harde strijd worden, wanneer zo�n dag zou aanbreken.
De dag dat ik of mijn familie, of medemoslims fysiek bedreigd worden door de overheid over grote groepen van de blanke nederlandse bevolking is de dag dat ik naar de wapens zal grijpen (ook al ben ik in feite een nederlander).

Nu maar hopen dat wat de joden is aangedaan nooit meer zal gebeuren in het westen, want blijkbaar kan het nog wel in andere landen.

Salaam aleikum,

Malcolm X
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 april 2005 om 09:51

In eerste instantie geplaatst door Malcolm X

Salaam Aleikum,

Ruud:
"Maar begrijp je ook deze mensen? Waarom ze zo boos worden....Of kijk je alleen naar je eigen belang....Ik vind het best begrijpelijk dat als een hand geven een gewoonte van een volk is om kennis en vriendschap te maken en dit als onbelangrijk van de hand wordt gedaan,dat mensen hier kwaad om worden.U wordt toch ook boos als men u uw hoofddoek verbied! "

Ruud ik kwam soms ook op die site voor de nieuws, maar als je de reacties ziet op berichten over moslims dan denk je van zit ik hier op de stormfront site of zo. Termen als alle moslims dood, en misschien moeten we ze allemaal het land uit zetten vind ik niet normaal. Dit begrijp ik niet, en het gaat hen niet om de hand want deze mensen bekritiseren alles wat moslims doen of ook maar zeggen. Ook al is het positief voor sommige niet moslims.
En als jij denkt dat we discrimineren wanneer een moslim een hand weigert dan heb je het denk ik nog steeds niet begrepen.
Door op deze mensen boos te worden denk je niet aan je eigen belang omdat dit gewoonweg rascisten zijn. Of moet je tegenwoordig begrip tonen voor rascisten.

En over de hand als gebaar is al een uitvoerige discussie gevoerd. Zoek het even op voor je openstaande vragen die er bij jou zijn.

Met deze mensen is er helaas geen oplossing te vinden. Althans niet voordat zij tot inkeer komen. Ik weet zeker dat ze face 2 face nooit zouden durven om zo te reageren, en daarom zul je ze ook niet kunnen veranderen totdat ze zulke uitspraken ook in hun dagelijkse leven doen. Want dan pas kunnen ze erop aangesproken worden.

Maar als je moslim zou vervangen door het woordje jood en je leest het terug wat denk je dan van de uitspraken? Gewoon even doen, dus niet denken van hij zit zich zelf weer te verdedigen. Lees de reacties nogmaals, maar dan met jood ipv moslim.

Want ik had zelfs een keer gelezen in de reacties dat we allemaal in werkkampen moesten. Moet ik daar begrip voor tonen?

Misschien moet je even tijdje ook op de site ronddwarrelen en dan zul je zien wat ik bedoel.

Salaam aleikum,

Malcolm X
Dat hoef ik niet Malcom....Want ik weet dat er dit soort dwazen zijn en ik weet dat de dwazen aan bijde kanten zitten.Het weigeren van een vriendschaps hand is kolen op het vuur Malcom voor dit soort mensen en geen emmer water.

Kijk.....Voor mij is het vrij simpel...Stel dat een moslima tegen mij zou zeggen bij de eerste ontmoeting.."Ik wil u wel tegemoed komen met het geven van een hand maar ik mag het niet binnen mijn geloof" Dan zou ik zeggen...."Maak je niet druk ik begrijp je"

Maar niet iedereen kan dit opbrengen.....Voor deze mensen is het een echte eer kwestie.....En als ik het goed gelezen heb,heeft hier iemand duidelijk aangegeven dat als de eer wordt aangetast,de regel aangepast mag worden.Maar jah......Als dan mensen voet bij stuk willen houden,dan vraag ik me af waarom....

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  12>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.