Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Brief Bekeerde Broeder

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Brief Bekeerde Broeder
    Geplaatst op: 05 maart 2005 om 13:25

 

Bismillahi Arrahmani Arraheem, elhamdoulilah wa salatoe wa salam 3ala rasoeloellah,

Asalaam 3alaikom Warahmatoellahi Wabarakatoehoe,

 

Brief van een bekeerde broeder.

Hier volgt een bericht dat ik gemailt heb gekregen van een bekeerde broeder. Deze text heeft mij geraakt vanwege de oprechtheid van deze persoon, en daarom zou ik hem graag met jullie willen delen in de hoop dat het onze harten tot leven zal brengen.

"De activiteit waarmee de Imam een bedreiging vormde was door simpelweg de Koran en Hadith verzen te lezen die over de legitimiteit van Jihad spraken.

"Degenen, die in Allah en de laatste Dag geloven zullen u niet om toestemming vragen om te worden vrijgesteld van het strijden met hun bezit en hun persoon. Allah kent de rechtvaardigen goed.

Alleen degenen, die niet in Allah en de laatste Dag geloven en wier hart vol twijfel is, zullen u vragen om te worden vrijgesteld daar zij aarzelen in hun twijfel." (9:44-45 Interpretatie van de betekenis.)

Ik vroeg de broeders simpelweg, waarom er zoveel moslims ervoor kiezen om zulke passages op een dusdanige manier te interpreteren dat het hun vrijstelt van hun verplichting aan Allah, en (de verplichting van het voldoen) aan de behoeftes van hun medemoslims. Keer op keer refereerden de broeders naar de "innerlijke Jihad", alsof dat de enige vorm van Jihad is, en alsof zij door te denken en te voelen goede moslims zouden zijn, en zij op een of andere manier hun verplichtingen zouden nakomen.

Wat zegt de Koran over woede? Want ik word zo woedend wanneer ik de moslims over de bezetting van Irak hoor praten, en zij dit als slechts een Irakees probleem beschouwen, of de dagelijkse afslachtingen in Palestina als slechts een Palestijns probleem. Zij willen natuurlijk er niet betrokken bij worden, uit angst dat zij hun huizen, luxe auto's en westerse kleding zullen verliezen. Toen ik de Islam accepteerde, werd mij geleerd dat er geen onderscheid was tussen moslims, dat nationaliteit nog ras de ene moslim boven de andere verheffen. Was ik verkeerd ingelicht?

Wat betreft de zaak dat moslims andere moslims belemmeren in hun inspanning om de wil van Allah te gehoorzamen, heb je gelijk. Allah alleen weet wat er in de harten van de mensen schuilt. Ik weet alleen wel dat er bedreigingen zijn gedaan naar mijn adres omdat ik mijn leven zal geven om het leven te redden van een andere moslim (Het lijkt wel dat het woord "martelaarschap" voor veel moslims een kwaad woord is). Ik weet dat er moslims zijn die hun materieele bezittingen vermeerderen door agenten van de Sjaytan te worden. Ik weet dat elke minuut van elke dag, een moslim word gevangen gezet, gemarteld, verkracht, vergiftigd, vermoord. Ik weet dat diegenen die overleven in een wereld van armoede, pijn, honger, ziekte en wanhoop leven. En ik weet dat deze "zogenaamde" moslims in een wereld van overvloed van alles leven, en nu de kwellingen waaraan zij hun broeders en zusters aan hebben overgegeven hebben geaccepteerd. Deze moslims "alleen bij naam" zijn niet beter dan hun Kuffar meesters.

"Voorzeker, de ongelovigen besteden hun rijkdommen om anderen van de weg van Allah af te leiden. Zij zullen doorgaan ze te verspillen maar daarna zullen zij spijt hebben en worden overwonnen. En zij die verwerpen zullen in de hel worden verzameld." (8:36 Interpretatie van de betekenis)

Ma'salaama.

S......"

Einde Brief.

 

 

Jullie Zuster Fi Dien!!

 



 

Bron: T.W.J.

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
willem Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 110
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote willem Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 maart 2005 om 05:29

Wat betreft de zaak dat moslims andere moslims belemmeren in hun inspanning om de wil van Allah te gehoorzamen, heb je gelijk. Allah alleen weet wat er in de harten van de mensen schuilt. Ik weet alleen wel dat er bedreigingen zijn gedaan naar mijn adres omdat ik mijn leven zal geven om het leven te redden van een andere moslim (Het lijkt wel dat het woord "martelaarschap" voor veel moslims een kwaad woord is). Ik weet dat er moslims zijn die hun materieele bezittingen vermeerderen door agenten van de Sjaytan te worden. Ik weet dat elke minuut van elke dag, een moslim word gevangen gezet, gemarteld, verkracht, vergiftigd, vermoord. Ik weet dat diegenen die overleven in een wereld van armoede, pijn, honger, ziekte en wanhoop leven. En ik weet dat deze "zogenaamde" moslims in een wereld van overvloed van alles leven, en nu de kwellingen waaraan zij hun broeders en zusters aan hebben overgegeven hebben geaccepteerd. Deze moslims "alleen bij naam" zijn niet beter dan hun Kuffar meesters.

 

kan iemand mij uitleggen wat deze inhoud te maken heeft met een "bekeerde" moslim?

Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 maart 2005 om 06:20
 wallahie maschalaah         wij zijn moslims geboren en denken niet zo   moge allah hem beloonen amin.asalaamo3alikom. 
Terug naar boven
willem Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 110
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote willem Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 maart 2005 om 06:37

 

Er wordt niemand als moslim geboren, God heeft de mens geschapen!

 

Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 maart 2005 om 06:54
weer zo'n zielige opruier, pronkend met wapentuig en strijdkreten! en
zou dit een bekeerde zijn? hoe weet je dat? bekeerd van het
vreemdelingenlegioen zeker...
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 maart 2005 om 08:51

 HOHO  IK HAD HET TEGEN MIJN ZUSTER NIET TEGEN JOU ALS JE DAAR OVER WIL PRATEN  MAAK ZELF EEN FORUM OKE?

Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 maart 2005 om 09:48

Assalamoe alykoem,

MashAllah, hij heeft helemaal gelijk !

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 maart 2005 om 14:39

 

kan iemand mij uitleggen wat deze inhoud te maken heeft met een "bekeerde" moslim?

Sorry Willem, Ik wist niet dat een bekeerde broeder het hier niet over mocht hebben. Je verwacht zeker een standaard bekeringsverhaal.. ?

wallahie maschalaah         wij zijn moslims geboren en denken niet zo   moge allah hem beloonen amin.asalaamo3alikom. 

Asalaam 3alaikom Warahmatoellahi Wabarakatoehoe,

Djazaakallahoe gairaan voor je reactie!

Er wordt niemand als moslim geboren, God heeft de mens geschapen!

Niemand beweert ook dat de mens niet is geschapen door God. Alleen is het wel zo dat iedereen als moslim wordt geboren, en door degene die hem verzorgd wordt gemaakt tot bijv, magi�r, christen, jood, athe�st etc...

weer zo'n zielige opruier, pronkend met wapentuig en strijdkreten! en
zou dit een bekeerde zijn? hoe weet je dat? bekeerd van het
vreemdelingenlegioen zeker...

Ik weet niet of je moslim ben of niet. Maar gewoon even voor de duidelijkheid. Mijn berichten zijn bedoeld voor de moslims hier onder ons. En niet voor de niet-moslims. Dus ik lig er echt niet wakker van als een niet-moslim het weer eens niet aankan als de waarheid t� hard aankomt.

En wat ik nog raar vind is het volgende: Als we het gaan hebben over Palestina, Irak, Afghanista, Algerije, Tsjetsjeni�, over al onze moslimbroeders / zusters ter wereld dat onrecht wordt aangedaan. Onze moslimbroeders / zusters die worden verkracht, seksueel vernederd, mishandeld, vermoord, onderdrukt, bedreigd en noem maar op. Iedereen vindt dit erg, en op de vraag waar als onze moslimbroeders / zusters zijn om ze te helpen... blijft iedereen stil.. niemand kan een antwoord geven. Moslims (ook hier op het forum) vinden het onbegrijpelijk dat er dagelijks nog zulke praktijken gebeuren, ze vinden het onbegrijpelijk dat niemand ingrijpt, ze vinden het onbegrijpelijk dat niemand er wat probeert tegen te doen, ze vinden het onbegrijpelijk dat mensen doen alsof ze niet weten wat er daar gaande is..

                            >> Maar <<

Zodra er berichten komen van aanslagen in de bovengenoemde landen (en andere landen waar onze moslimbroeders / zusters worden verkracht, seksueel vernederd, mishandeld, vermoord, onderdrukt, bedreigd en noem maar op) dan komen weer diezelfde mensen zeggen dat het terroristen zijn, dat het geen moslims zijn, dat het afgedwaalde zijn, dat het gehersenspoelde mensen zijn etc..etc..

Tegen die mensen zou ik zeggen: Zorg maar eerst dat je een duidelijk standpunt hebt, i.p.v. iets te komen vertellen wat in tegenstrijd is met de werkelijkheid.

Gayr InchaAllaah.

Inna Lillahi Wa Inna Ilayhi Raji'oun.

Moge Allaah soebhana wa ta3ala InchaAllaah voor de mujahideen een plaats reserveren in het Paradijs, Allahuma Ameen !!

Jullie Zuster Fi Dien!!

------


Met Vriendelijke Groeten,

Marocaantje

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
willem Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 110
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote willem Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 maart 2005 om 14:56

 

Oorlogen hebben altijd bestaan.

Mohammed was dan ook een groot legeraanvoerder!!!

De geschiedenis van de Islam staat dan ook bol van de veldslagen en oorlogen.

Helaas tot de dag vandaag.

Ik denk zelfs dat de meeste moslim"s door moslim"s zijn gedood.

Algerije, Iran, Irak, enz, enz.

Ik vind dat heel triest en dat zou niet mogen.

 

Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 maart 2005 om 14:59

 

Beste Willem,

Als jij de Islaam alleen maar ziet als iets van veldslagen en oorlogen, dan moet ik je toch echt aanraden om wat meer / beter research hierover te doen.

En dat moslims onderling elkaar vermoorden, dat keur ik erg af en ben daar ook zeer tegen.

Maar je dwaalt van het onderwerp af, want daar had ik het niet over. Ik heb het over degene die de vijanden van de moslims vermoorden. (In de gebieden waar er oorlog gaande is).

Groeten,


Marocaantje

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 maart 2005 om 15:03
Beste Marocaantje,
als je een topic plaatst dan mag iedereen in principe daar toch op
reageren; jij bepaalt toch niet wie er wel of niet op jouw topic mogen
reageren?
Eerstens geloof ik niet in dat verhaal van die bekeerde moslim, maar ik
vind dat plaatje en die taal van jou gewoon opruierspraktijk en volgens
mij ben jij degene die de regels van dit forum overtreedt.
We hebben hier in nederland geleerd dat het met opstokerij altijd slecht
afloopt. Kijk, ik heb niet zo'n kwetsbaar zieltje dat ik niet tegen een
plaatje met wapens kan, maar ik vind het heel goedkoop. Stel dat je met
je ronselarij een paar jongens van 16, 17 jaar als een speer naar Pakistan
doet vertrekken en ze komen al voordat ze het in de gaten hebben ergens
bij een grenspost in Kashmir om, dan ben jij daar in zekere zin voor
verantwoordelijk en dat zal je op de laatste Dag moeten verantwoorden.
Als je dan zo bewogen en dapper bent dan zou je toch morgen al in het
vliegtuig naar Damaascus moeten zitten en je overmorgen moeten
detoneren in de kleuterschool van een Israelische kibbutz; ik zou
zewggen, gaan met die banaan
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 maart 2005 om 15:12

 

Beste postpentacost,

Ik heb ook niet gezegd dat mensen er niet op mogen reageren. Dan begrijp je me gewoon verkeerd, of je hebt niet goed gelezen. Ik geef alleen maar aan dat mijn berichten (voornamelijk) gericht zijn op de moslims. Dus het laat me koud wat de niet-moslims ervan denken.

En verder dwingt niemand je ertoe om te geloven in dit verhaal. Ieder zijn eigen keus.

die taal van jou gewoon opruierspraktijk


Hmm.. opruierspraktijk..en die taal van jou..? Voor zover ik weet is er niets mis met de manier waarop ik reageer. Je moet niet verwarren dat de berichten die ik plaats niet altijd door mijzelf zijn geschreven.

Wat betreft de ForumRegels, die ken ik als 1 v/d beste. (Niet om te overdrijven ofzo). Maar goed, vertel me maar welke regel(s) ik overtreed.

En als je je zo ergert aan m'n plaatje, kun je het ook gewoon normaal zeggen i.p.v. van een excuus ervoor te verzinnen.

 

Met Vriendelijke Groeten,


Marocaantje

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
willem Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 110
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote willem Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 maart 2005 om 15:29

Maar je dwaalt van het onderwerp af, want daar had ik het niet over. Ik heb het over degene die de vijanden van de moslims vermoorden. (In de gebieden waar er oorlog gaande is).

Dat begrijp ik best, maar je zult het dan ook in een historisch perspectief moeten plaatsen, dan pas kan men er een evenwichtige visie op los laten.

Iedere mens die door geweld wordt omgebracht is er een te veel, maar oorlogen komen wel ergens vandaan, er is wel altijd een oorzaak.

Indien wij nu proberen die oorzaken op te sporen en vreedzaam op te lossen dan ziet de wereld er stukken beter uit.

Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 maart 2005 om 16:18
Beste Marocaantje,

vanuit onze geschiedenis, die door menigeen terecht becritiseerd wordt,
hebben we een antenne ontwikkeld voor demagogisch optreden. Hitler
was er goed in, maar ook Pim kon er wat van, al zou ik hem niet met H
willen vergelijken. Demagogie, een vorm van manipulatie, is een probaat
middel om mensen voor een zaak te winnen zonder dat er echt van een
bewuste keuze sprake is. Gewoon opfokken die handel. Demagogie wordt
vooral gebruikt om mensen op te poken voor de strijd; welke strijd dan
ook.
In dat opzicht is de posting die je plaatste demagogisch materiaal.
en wat de regels betreft; kijk ze toch nog maar eens na.
ik ga er maar even van uit dat je zelf niet door hebt waar je mee bezig
bent. En dat het je koud laat wat een niet-moslim er van denkt, dat vind
ik nogal arrogant. je hebt in je korte bestaan in dit landje nu eenmaal met
niet-moslims te maken en als de mening van niet moslims je koud laat,
dan moet je zonder gezeur accepteren dat jouw mening de niet-moslims
koud laat.
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
Abdulkadir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2004
Online status: Offline
Berichten: 575
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdulkadir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 maart 2005 om 16:20
Salaam

Is het dus verstandig moslims onder druk te zeggen westerse normen en waarden over te nemen? Of gewoon met rust te laten?
Immers, als je geduld toont, toon je ook onschuldigheid. Dus laat deze westerse dominantie nou net niet de oorzaak zijn van een derde wereld oorlog (door westerlingen).

Ik ben ook maar een mens. Ik maak ook fouten. Maar aan Allah leg ik verantwoording af voor al mijn daden.

En Allah Weet Het Beste
Salaam(=vrede)
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 maart 2005 om 17:21
Vrede!

De Moslims worden bij mijn weten niet erg onder druk gezet westerse
nomen aan te nemen, maar ik begrijp niet dat moslims hier zich meer in
hun uiterlijk gaan onderscheiden, dan dat in menig islamland gebruikelijk
is. Tot op zekere hoogte gelden de westerse normen voor iedereen en
dient iedereen zich daaraan te houden. zo is erewraak verboden en is er
een heel geharrewar over het dragen van de burka.
godsdienstvrijheid kan nooit een absoluut recht zijn want ik verzeker je
dat er cultussen in opkomst zijn die het offeren van mensen willen
praktiseren (die jihadronselaars doen dat eigenlijk al)
de radicalisering van de Islam in nederland is een groot gevaar en
bewerkt allereerst over en weer angst en onbegrip. met rust laten kan
eigenlijk pas als de radicale moslim met andere ogen naar die
minderwaardige kafirs kijkt.
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 maart 2005 om 12:35

 

Iedere mens die door geweld wordt omgebracht is er een te veel, maar oorlogen komen wel ergens vandaan, er is wel altijd een oorzaak.

Indien wij nu proberen die oorzaken op te sporen en vreedzaam op te lossen dan ziet de wereld er stukken beter uit.

Het gebruik van geweld is in sommige gevallen noodzakelijk om vrede te willen bereiken.

Postpentacot, wat betreft de Islaam.nlForumregels die ik volgens jou zou overtreden. Ik heb nog geen enkel regel gezien die ik zou hebben moeten overtreden. Het beheer is hier vaak online om te kijken of de leden zich houden aan de Islaam.nlForumregels, voor zover ik weet / zie is er nog geen bericht van mij verwijderd en/of aangepast. Dus maakt het beheer nou voor mij een uitzondering... of er is ergens een onzichtbare regel die ik zou hebben moeten overtreden ... ?

dan moet je zonder gezeur accepteren dat jouw mening de niet-moslims
koud laat.

Dat is nog maar de vraag. Als dit namelijk werkelijk zo was, dan zouden ze (de niet-moslims) zich zo druk maken om de moslim. En over hun opvattingen etc..

maar ik begrijp niet dat moslims hier zich meer in
hun uiterlijk gaan onderscheiden, dan dat in menig islamland gebruikelijk
is.

Dus omdat andere mensen in andere landen zich op een bepaalde manier niet kleden hoeven de moslims dat ook maar voor het gemak niet te doen ... ? Wat hebben wij te maken met mensen in andere landen hoe zij zich kleden ... ? Wij (als moslim-zijnde) zijn niet genoodzaakt om naar andere mensen te kijken en ze na te doen (in het manier van kleden). Het enige wat voor ons (de moslims) zou moeten tellen zijn de kledingsvoorschriften wat wordt beschreven in de Heilige Koran.

met rust laten kan
eigenlijk pas als de radicale moslim met andere ogen naar die
minderwaardige kafirs kijkt.

En wat versta jij dan wel niet onder d� 'radicale' moslim ... ? Een moslim die een baard draagt..? Een moslima die zich helemaal wilt bedekken... ?

 

Groeten,


Marocaantje


"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
criticus Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 154
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote criticus Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 maart 2005 om 12:52
Nee enkel een persoon die met geweld zijn overtuiging wil opdringen aan andere mensens.
En mensen die daar mee eens stemmen.
Dat zijn radicalen.
En verder mag je de aard van hun overtuiging invullen , want dat doet er niet toe.
En Marokaantje in hoeverre reken jij jezelf daarbij?

Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 maart 2005 om 12:59

 

En Marokaantje in hoeverre reken jij jezelf daarbij?

Ik reken mijzelf daar helemaal niet bij, en er is ook helemaal geen reden waarom ik me aangesproken zou moeten voelen. Alleen ik kan het begrijpen dat de waarheid bij sommige hard kan overkomen.

En de betekenis die je geeft aan radicaal klopt niet helemaal. Want radicaal wil nog niet per definitie zeggen dat je met geweld een overtuiging wil opdringen aan iemand anders.

ra�di�caal1 (de ~ (m.), -calen)
1 iem. die de uiterste consequenties van een zienswijze aanvaardt
2 aanhanger van een politieke partij of beweging die zeer ingrijpende hervormingen beoogt
ra�di�caal2 (het ~, -calen)
1 bewijs van een aanspraak op een bepaald voorrecht, op het uitoefenen van een bepaalde functie enz.
ra�di�caal3 (bn.)
1 diep ingrijpend => geen half werk doen, rigoureus
2 strevend naar diep ingrijpende hervormingen
3 [taalk.] uit wortels bestaande

 

Groeten,


Marocaantje

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
criticus Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 154
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote criticus Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 maart 2005 om 13:13
Goed Marokaantje ,
ik ben blij dat je jezelf niet als radicaal bestempelt.
Jeverschillende posts over de verschillende Boarden zijn dus enkel bedoelt al een soort van prikkeling om de waarheid te achterhalen.
Ik vind het leuk dat je dit hier laat doorschemerenen. omdat ik echt dacht dat  je tot die personen behoort die  Nederland het liefts tot het verleden zou zien.
zo zie je maar weer he wat posts kunnen doen :-)
Vooral omdat geen enkele post verloren gaat. Wist je dat?
Alles wordt keurig opgeslagen op een internet datebase. zodat iedereen alles nog eens kan nalezen ook al zijn sommige sites al lang niet meer online.
Tja die computers he.
maar goed ik begrijp dta mensen soms uitdagend zijn.
ik heb persoonlijk mezelf daar ook meermale aan bezondigd.
 
Terug naar boven
Abdulkadir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2004
Online status: Offline
Berichten: 575
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdulkadir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 maart 2005 om 13:22
Salaam

Dus wie leefde in vooroordelen? Men is toch misleid door de media he? Die willen moslims uit hun verband/context halen vanwege sensatie (of toch iets sinisters?).

En Allah Weet Hetgeen Zij Verrichten
Salaam(=vrede)
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 maart 2005 om 16:09
In eerste instantie geplaatst door Marocaantje


Iedere mens die door�geweld wordt omgebracht�is er een te
veel,�maar oorlogen komen wel ergens vandaan, er is wel altijd een
oorzaak.


Indien wij nu proberen die oorzaken op te sporen en vreedzaam op te
lossen dan ziet de wereld er stukken beter uit.


Het gebruik van geweld is in sommige
gevallen noodzakelijk om vrede te willen bereiken.


Postpentacot, wat betreft de
Islaam.nlForumregels die ik volgens
jou zou overtreden. Ik heb nog geen enkel regel gezien die ik zou hebben
moeten overtreden. Het beheer is hier vaak online om te kijken of de
leden zich houden aan de Islaam.nlForumregels[/
COLOR>
, voor zover ik weet / zie is er nog geen bericht van mij
verwijderd en/of aangepast. Dus maakt het beheer nou voor mij een
uitzondering... of er is ergens een onzichtbare regel die ik zou hebben
moeten overtreden ... ?


[quote>dan moet je zonder gezeur accepteren dat jouw mening de
niet-moslims koud laat. [/quote>


Dat is nog maar de vraag. Als dit namelijk
werkelijk zo was, dan zouden ze (de niet-moslims) zich zo druk maken
om de moslim. En over hun opvattingen etc..


maar ik begrijp niet dat moslims hier zich meer in hun uiterlijk
gaan onderscheiden, dan dat in menig islamland gebruikelijk is.
[/
P]

Dus omdat andere mensen in andere landen
zich op een bepaalde manier niet kleden hoeven de moslims dat ook
maar voor het gemak niet te doen ... ? Wat hebben wij te maken met
mensen in andere landen hoe zij zich kleden ... ? Wij (als moslim-zijnde)
zijn niet genoodzaakt om naar andere mensen te kijken en ze na te doen
(in het manier van kleden). Het enige wat voor ons (de moslims) zou
moeten tellen zijn de kledingsvoorschriften wat wordt beschreven in de
Heilige Koran.


met rust laten kan eigenlijk pas als de radicale moslim met
andere ogen naar die minderwaardige kafirs kijkt.


<!-- Signature -->En wat versta jij dan wel
niet onder d� 'radicale' moslim ... ? Een moslim die een baard draagt..?
Een moslima die zich helemaal wilt bedekken... ?



Groeten,


Marocaantje





- Je gaat er mee akkoord geen teksten met racistische,
beledigende,godslasterlijke/blasfemische, pornografische en/of andere
illegale inhoud te zullen posten. Ook het gebruik van auteursrechtelijk
beschermd materiaal is omwille van de internationale wetgeving
hieromtrent verboden.
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 maart 2005 om 16:15

Nou dan wordt het een probleem als we het over homo's hebben lijkt me..... Of over anders gelovigen enz..

Zij zijn zowel beledigend als wel racistisch van aard..

Waarlijk.....Zelfs Allah plaatst een vlo niet beneden zich... Toch???

6. Zeker, zij die (de waarheid) verwerpen, het is hun om het even, of je hen waarschuwt of niet - zij zullen niet geloven.

7. God heeft hun hart en oren verzegeld en over hun ogen is een sluier en hen wacht een zware straf.

8. En er zijn mensen, die zeggen: "Wij geloven in God en in de laatste Dag, hoewel zij geen gelovigen zijn."

9. Zij trachten God en de gelovigen te bedriegen, zij misleiden echter niemand dan zichzelf en beseffen dat niet.

10. Er is een ziekte in hun hart en God heeft die ziekte verergerd; er wacht hen een pijnlijke straf, omdat zij plachten te liegen.

11. Wanneer hun wordt gezegd: "Richt geen onheil op aarde aan" dan zeggen zij: "Wij zijn slechts vredestichters".

25. En verkondig aan degenen, die geloven en goede werken doen de blijde tijding, dat er tuinen (het paradijs) voor hen zijn, waardoorheen rivieren vloeien. Telkens, wanneer hen van de vruchten hieruit wordt geschonken, zullen zij zeggen: "Ziehier, hetgeen ons reeds voorheen werd gegeven"; en hun werd het soortgelijke gegeven. En zij zullen er reine metgezellen hebben en zij zullen er vertoeven.

Mensen zet de woestijn eens in bloei....Allah wacht al zo lang!

26. Waarlijk, God acht het niet beneden zich, een mug of iets nog kleiners als gelijkenis te stellen. Zij die geloven weten, dat dit de Waarheid van hun Heer is, terwijl degenen, die niet geloven, zeggen:"Wat bedoelt God met zulk een voorbeeld?" Velen laat Hij daardoor dwalen en velen leidt Hij daardoor terecht - en niemand laat Hij daarmee dwalen, dan de ongehoorzamen, 

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.