Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

"Typisch moslims"

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malcolm X Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: "Typisch moslims"
    Geplaatst op: 17 maart 2005 om 12:23
Salaam Aleikum,

Dit is een artikel die ik tegenkwam op de site van mijn provider. Het past precies bij de discussies die er op dit forum over de wijze waarop er gediscussierd wordt.

De link als je hem op de site wilt lezen of de tekst hieronder geplakt.
http://www.planet.nl/planet/show/id=1143437/contentid=559590 /sc=dffe64
Ik adviseer om ook eens op de link te kijken naar de reacties van mensen op deze column.

'Typisch moslims'

Gepubliceerd op donderdag 17 maart 2005

In eerdere afleveringen van deze Islamlog ging het vooral over �wat er leeft� in Islamitisch Nederland. Gematigde en extremistische islamitische websites werden bezocht en besproken. Lezers reageerden daarop soms fel. Het zou te eenzijdig zijn, vooringenomen en zelfs haatzaaiend.
De kritiek is buiten proporties, maar om de onpartijdigheid een nieuwe impuls te geven, belichten we nu eens �de andere kant�. Hoe wordt er op moslims gereageerd als zij zich op een Nederlands forum proberen te mengen in de discussie? Als undercover-moslim ging ik het gesprek aan op een aantal forums.

Een populaire site om te discussi�ren over zaken als integratie en het migratiebeleid is Politiekdebat.nl. Een serieus initiatief waar iedereen, van welke geloofsovertuiging dan ook, met elkaar het debat aangaan. Stiekem je voordoen als iemand anders is hier overbodig. Discussies over de nieuwe koranversie, de houding van moslims ten opzichte van orgaandonaties en andere pittige onderwerpen passeren hier de revue. De bezoekers censureren elkaar, zonder dat het niveau afzakt.

Het forum van Dutch Disease Report is een stuk grimmiger. Op een keurige manier probeerde ik in de categorie �de multiculturele samenleving� een discussie te starten. �Stop de kruistocht tegen moslims in ons land,� luidde mijn post getekend Ali Akbar Housseini. Binnen zeven minuten werd ik voor rotte vis uitgemaakt en werd mijn stelling pardoes verwijderd.

Later probeerde ik het opnieuw, maar dit keer paste ik me aan het lage niveau aan. Ik waarschuwde de webmaster niet nog eens zonder pardon mijn stelling te verwijderen. �Typisch moslims! Ze gaan meteen dreigen als ze hun zin niet krijgen,� is ��n van de reacties. Inmiddels ben ik door de webmaster verbannen en zijn nieuwe post �commentaar op kruistocht.. van Ali,� spreekt voor zich. �WIJ zetten hier de agenda en NIET de hier aangespoelden!� zo luidt het credo. Op een open discussie zit men hier niet te wachten.

Helemaal van een andere orde is Democrates.net; een site die in feite niets met het democratische gedachtegoed te maken. Ik probeerde me � als Ali A. Housseini � in de discussie over Geert Wilders te mengen en mee te praten na het lezen van het artikel over integratie. Ze waren snel aangebrand na de opmerking 'Ik hoop dat jullie weten dat Geert Wilders zelf een ALLOCHTOONTJE is!! Meneer is indo en heeft zijn haar wit geverfd!! Ha, ha...� .

Bezoeker B-skin meldde al snel: �Ali, je HOEFT niet te integreren! Je MAG ook oprotten naar je vaderland!� Die reactie is niet meer terug te lezen, wel de opmerking: �Liever een indo dan een vieze moslim met zo�n kotsnaam.�

Nog een stapje verder gaat het forum van de Nationale Alliantie. Met termen als de �Dietsland jeugd� en de �NA-jongeren� wordt duidelijk dat extreem-rechts hier wordt verheerlijkt. Van elke bezoeker wordt verwacht dat hij of zij zich aanpast. Iedereen kan hier zonder registratie meedenken waarom �het eigen volk altijd eerst komt.�

Ook op Stormfront gaat het er ruig aan toe. Na in een lichte shock te zijn geraakt door de onderwerpen en inhoud plaatste ik in het bakje Algemene discussie de draad �Moslims zijn gewoon mensen�. Vrijwel direct werd ik door webmaster 'Heidens Bloed' verbannen naar het zogenaamde hol van de leeuw. De mildste reactie komt voor rekening van Mike: �Dit is niets anders dan een provocatie van een halfslachtige rifaap. ABFUHREN MET DAT TUIG.� De post is momenteel alleen nog te bezichtigen, meepraten is niet meer mogelijk.

Het is duidelijk dat de overeenkomsten tussen de diverse fundamentalistische sites, gebaseerd op welk gedachtegoed dan ook, groot zijn. De kloof groeit gestaag en elk gevoel voor realiteit lijkt verdwenen. In het kader echt eens iets goeds voor het �eigen volk� te doen, stel ik voor een Planet Fundamentalist Deathmatch te organiseren. Met in de hoofdrollen Ertan (van de inmiddels leeggehaalde 'cyber-jihaad' website) versus 'Heidens Bloed', webmaster van Stormfront. . Wellicht is minister Donner een goede scheidsrechter.

Arthur Blok


Salaam Aleikum,

Macolm X
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 maart 2005 om 14:56
subhanAllah, Moge Allah hun handen waarme zij schrijven verlammen, en in hun tongen waarme zij spreken stikken...Amien.
Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 maart 2005 om 15:33
Triest stuk....De mensen groeien steeds verder uit elkaar.  
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 maart 2005 om 17:19
verbazend dat zulke zultkoppen nog kunnen schrijven, maar om ze nu
gelijk een handverlamming of een tongverstikking toe ter wensen... dat is
reageren op hetzelfde niveau.

Maar Malcolm, hoeze past het artikel precies bij de discussies die hier
gevoerd worden? Dit is toch geen extremistisch Islamitisch forum? In een
ander topic heb ik aangegeven dit een bijzonder tolerant forum te vinden
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malcolm X Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 maart 2005 om 03:03
Salaam Aleikum,

Nou omdat het onder meer over de discussiewijze gaat. En dat is hier soms ook bedroevend, waarbij mensen soms hun vooroordelen als waarheid neerzetten en heel dubieus uit de hoek kunnen komen tov de islam.

Hebben jullie trouwens gehoord over de mishandeling van een 9 jarig islamitisch meisje (geen hoofddoek) in Venray. Ze werd op straat in elkaar geslagen door een aantal lonsdale jongeren.Ik zag het toevallig laatst in Premtime op de NPS. Raar dat zoiets niet in het nieuws komt? Want ik heb er ook niets over gelezen, terwijl het toch echt gebeurd is. O.a. verdonk kwam aan het woord met haar schijnheilige voorkomen.
http://www.omroep.nl/nps/premtime/ (kijk in het archief, de laatste aflevering)

Salaam ALeikum,

Malcolm X
Terug naar boven
Jaseena Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 300
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Jaseena Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 maart 2005 om 03:23

Salam Aleikum wa rahmatullah

Ja dat heb ik ook gezien, dat was die zelfde meneer die lid was van de bestuursraad van de moskee, hij was ook een tijd terug in de programma 'Hoezo Jihad'
http://cgi.omroep.nl/cgi-bin/streams?/tv/nps/hoezojihad/bb.2 0041129.rm

Echt triest gewoon dat zoiets gebeurt
Wordt daar iets aan gedaan???
Nee zoiets is niet belangrijk genoeg om het nieuws te halen
Op deze manier is men niet bepaals objectief en laten alleen dingen zien wat ze willen zien, en dus is alles gerust op halve waarheden, en kun je dus geen beeld creeen over de werkelijk gebeurtenissen en op deze manier ontstaat er verkeerde gedachtegangen en vooroordelen met hele verkeerde inhoud, helaas maar waar...
http://www.marocstart.nl/links/rap.htm

Allah ziet alles, en de waarheid is gekomen, waarlijk de waarheid is gekomen en de leugen gaat ten onder

wa aleikum salam

4 jaar -te jong
18 jaar -te overmoedig
trouwdag -te gelukkig
gezin -te druk
ziekte -te ziek
werk -te veel zorgen
oude dagen- te oud
DOOD -te laat om aan Allah te denken
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.