Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenIS JEZUS(vzmh),�GOD� ?

 Post Reply Post Reply Pagina  <123>
Schrijver
tarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 16 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 419
Directe link naar dit bericht Onderwerp: IS JEZUS(vzmh),�GOD� ?
    Geplaatst op: 09 mei 2005 om 18:08

Ik denk dat God Zichzelf via de Heilige Geest openbaarde; vergelijk Adam, die door Gods Geest = Ruach = Geest �n wind (in het Hebreeuws; misschien ook wel zoiets in het Arabisch, omdat beide talen Semitisch zijn!) tot leven werd gewekt/verwekt! Dus God deed hier iets vergelijkbaars!

God deed hier inderdaad iets vergelijkbaars. Hij schiep op allebei de manieren een mens door middel van iets anders dan de verwekking door een man en vrouw. Dus eigenlijk kan ik hier ook niet echt uit opmaken dat Jezus God is.

Maar ik denk dat ik nooit met een goed antwoord zal komen over waarom Jezus de zoon van God zou zijn. Ik denk dat het het beste is om gewoon in 1 god te geloven, want dat zit in je. Dat doet iedereen tenzij het hem of haar anders geleerd word. En ik hoop het via de Islaam goed te doen. En hoe zeker ik ook ben van mijn geloof, ik zal het nooit 100% zeker weten. Ik hoop dat God mij en alle andere moslims, christenen, joden, boeddhisten, ongelovigen zal vergeven voor de fouten en de zonden die wij maken. Het is maar goed dat wij God geen schade kunnen berokkenen want anders was Hij nu al vergaan van pijn en verdriet door wat wij hier op aarde allemaal uitvoeren. Subhana Allah. Ik schaam me te diep. Ik ging bijna de mensen achterna die zeggen van ik heb gelijk en het is niet anders, en als iemand er dan tegenin gaat dan zou ik boos worden. shame on me. En ook andere mensen moesten zich schamen. Want het is iets wat heel veel gelovigen doen. En dat is eigenlijk helemaal niet de boodschap die Allah swt ons heeft gegeven. We moeten geduld hebben, en goed zijn voor elkaar, maar in plaats daarvan gaan we op een slechte manier discussieren en denken dat we zelf niks meer fout doen. Subhana Allah... Wat ben ik ver afgedwaald zeg..

Maar hey, dat doe ik nu weer want ik was eigenlijk met jou (paul) een vragenkwisje aan het doen hoe het nou zat en daar wou ik je eigenlijk alleen nog maar ff voor bedanken. Dus bij deze bedankt dat je me wilde helpen om het beter te begrijpen ook al begrijp ik het nu nog niet en zal ik dat ook nooit doen ook niet waarschijnlijk. Toch bedankt voor de moeite :).

Groetjes Thara

Ik geloof in Allah Subhana wa Ta'ala zoals een blinde in de zon gelooft. Niet omdat hij hem ziet, maar omdat hij hem voelt..
Terug naar boven
Muslim lover Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 12 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 117
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 mei 2005 om 17:26
Beste Tarah,

Hierbij nog een link, waar je heel veel over dit onderwerp kunt lezen. Deze link is trouwens voor iedereen hier op dit forum met dit onderwerp de moeite waard om te lezen; er wordt veel interessants gemeld, met heel veel verwijzingen naar zowel de Bijbel als de Koran als geestelijk gezaghebbenden binnen christendom en islam!

Dit is de link:
http://answering-islam.org.uk/Dutch/artikelen/WieisGod/drie- eenheid.htm#3.

Ik hoop dat je er veel antwoorden op eventuele andere vragen uit kunt halen!


Tot schrijfs,


Paul
Isa (Jezus): Hebt uw vijanden lief en bidt voor wie u vervolgen (�) want indien gij liefhebt, die u liefhebben (�) en indien gij alleen uw broeders groet (�) doen ook de heidenen niet hetzelfde?
Terug naar boven
Muslim lover Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 12 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 117
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 mei 2005 om 17:10
In eerste instantie geplaatst door tarah

Laten we nu als voorbeeld nemen... De Hel... Gemaakt voor de mensen die te veel gezondigt hebben en niet hebben geluisterd naar hun Heer. Zij zullen daarin gestraft worden. Totdat Jezus saws kwam. In jou perspectief is hij God. Hij stierf met veel schande en strijd volgens jullie aan het kruis. Voor de mensen? Zodat hun zonden vergeven zouden worden? Als Jezus werkelijk God was, dan zou hij toch gewoon gezegd hebben okay jullie zonden zijn vergeven.

Volgens het Oude Testament (OT), waarin een dierlijk offer gebracht moest worden voor de vergeving van zonden, was het dus ook al zo dat er bloed gevloeid moest worden; er staat in het Nieuwe Testament (NT) in Hebree�n 9 : 22: En nagenoeg alles wordt volgens de wet met bloed gereinigd, en zonder bloedstorting geschiedt er geen vergeving. In dat hoofdstuk 9 vind je trouwens wellicht op ook andere vragen over Jezus' offer, en de noodzaak daarvan, een antwoord.

Okay, maar dan begrijp ik nog steeds niet waarom God daarvoor dan Zijn Eigen zoon stuurt. En ik kan uit dit vers niet ophalen dat dat dan via Jezus, de "zoon van God" moet gebeuren. Ik haal uit dit vers dat bijvoorbeeld door middel van pijn of ziekte zonden van de mens vergeven worden. En in het oude testament staat dan ook een "dierlijk" offer. Is Jezus nu dan God, maar ook dier? (Okay beetje sarcastisch, maar ik kan het gewoon niet terugkoppelen.) Ik zal hoofdstuk 9 wel eens lezen. Uit het nieuwe testament dan he? Kan ik dat ook ergens op internet vinden?

Omdat in het Oude Testament (OT) er bloed moest vloeien ter voldoening/vergeving van de zonden, nam God er ook in het Nieuwe Testament geen genoegen mee dat er geen zondoffer aan te pas zou komen. Het offerdier werd in het OT gebruikt; in het NT werd Jezus als een Lam geslacht: zo staat het letterlijk in de Bijbel gemeld. Dat verwijst dus naar het offerdier; het is dus een verwijzing die je niet in letterlijke zin kunt doorvoeren (OT: offerdier; NT: Jezus als offerande).

Waarom nou Jezus en geen offerdier? Omdat Jezus, als Enige een zondeloos mens, ook als Enige in staat was voor de zonden van de mensen te sterven. Als je bedenkt dat ook in het OT het offerdier perfect moest zijn: het mocht bijv. niet kreupel zijn, maar moest gaaf, dus echt compleet zijn, dan begrijp je dat Jezus, de Enige zonder zonde, dus volmaakt, ook als Enige dit offer kon brengen! Dat kwam, omdat Hij Zelf geen zonden had. Als hij dat w�l had gehad, had Hij nooit voor de zonden van de mensen kunnen sterven, omdat hij dan hooguit slechts voor Zijn Eigen zonden zou hebben kunnen sterven. Je kunt 't vergelijken met bijv. een misdadiger die straf verdient. Als jij z�lf geen straf verdient vanwege een misdaad, zou jij als het ware in plaats van die misdadiger de straf kunnen dragen: de misdadiger gaat dan vrijuit, en j�j neemt zijn plaats in en ontvangt de straf. (Dit kan echter nu in ons Nederlands strafrecht niet meer!) Zo zou je Jezus' offfer kunnen vergelijken: Hij nam in onze plaats de schuld voor de zonde op Zich - het OT zegt dat op zonde de dood volgde - dus moest hij, als gevolg van het op Zich nemen van de zonden, ook sterven.

Voor het laatste deel van je vragen verwijs ik naar mijn vorige reactie, waarin ik het antwoord vermeldde.


En als Jezus voor de vergeving van de zonden van de mensen gestorven is, waarom bestaat de Hel dan, en waarom zullen er daar dan nog steeds mensen naartoe gaan die gezondigt hebben? Terwijl Jezus nog wel gestorven is voor hun zonden?

De hel is gemaakt voor de duivel/satan, en niet voor de mensen. Voor alle mensen heeft Jezus zijn leven gegeven, dus iedereen heeft vergeving ontvangen, maar God legt die vergeving niet op! Hij dwingt niemand om Zijn offer te accepteren, dus als iemand dat offer afwijst, en zodoende Gods vergeving ook afwijst, maakt die het zelf onmogelijk vergeven te worden, en kan hij/zij dus niet bij God in de hemel komen � God is immers volmaakt: niemand kan met zonden in Gods tegenwoordigheid verschijnen! � , waardoor die vanzelf in de hel terecht komt. Uiteraard is dit Gods wil niet: Hij wil, dat iedereen behouden wordt!

De Hel is ook gemaakt voor mensen. Ik heb deze discussie ook al wel eens gehad met zusters op mijn werk. (Ik werk in een klooster) En ze zeiden dat de mensen die te veel zonden begaan hadden naar de Hel zouden gaan. Dit vond ik logisch. Maar nu zeg jij dat de Hel niet bestemd is voor mensen. Maar ik denk als ze het Offer van Jezus dan niet aanvaarden dan gaan ze naar de Hel? Want ze gaan niet naar de Hemel, dus moeten ze wel naar de Hel gaan. Tenzij er nog een plek is. En met het Offer van Jezus aanvaarden word bedoelt dat je geen zonden moet begaan en het geloof moet aanhouden neem ik aan he?

Zoals ik hierboven ook aangaf, gaan mensen die Jezus niet aanvaarden inderdaad naar de hel: daarin heb je helemaal gelijk! Met het aanvaarden van Jezus' offer wordt bedoeld dat je accepteert dat Hij voor jouw zonden is gestorven, en dat je dus op grond van genade, dus van onverdiende gunst, door God vergeven wordt. Betekent dat nu dat je dan maar je gang kunt gaan? Absoluut niet! Als je echt die liefde van God hebt geproefd, waarover ik eerder schreef, wil je ook niet meer de zonde doen, omdat je beseft dat dat God echt verdriet doet. En �ls je per ongeluk t�ch gezondigd mocht hebben, mag in, door de genade van God, om vergeving vragen, en God vergeeft jou dan in Zijn genade, omdat Hij van jou houdt!

En als je dan kijkt naar de andere profeten en hun overeenkomsten met Jezus. Bijvoorbeeld Mozes saws, hij sprak met God. Is Hij daarom ook God? Hij kon zijn stok in een slang laten veranderen. Is hij daarom ook God? En Ibrahiem. Een profeet. Hij werd beschermd voor het vuur door God waar de mensen hem in gooide, net zoals Jezus werd beschermd voor de schande en de pijn doordat God hem naar de hemel op liet stijgen. Een God zou zijn eigen zoon toch niet laten leiden voor de mensheid?

Inderdaad is het verrichten van wonderen alleen geen bewijs ervoor dat Jezus God is; de dienaren aan Farao's (Farun) hof waren eveneens in staat een stok in een slang te veranderen (niet door de kracht van God, maar door de kracht van satan). Maar alles wat Jezus zei, deed, liet zijn Als we kijken naar de andere profeten, zij kregen ook hulp van God, net zoals Jezus. Wat geeft jou het bewijs dat dit van Jezus zelf afkwam, en ik las laatst ook dat er geschreven staat in het OT of in het NT dat Jezus heeft gezegd dat hij niks kon zonder de vader. Als hij zonder de vader dus niks kan, dan is hij in mijn ogen ook niet goddelijk..

Je hebt gelijk: Jezus kon, op aarde, niets doen zonder de Vader. Daarom had Hij de Vader ook nodig, en deed Hij niets, voordat Hij het de Vader had zien doen. Nu, in de hemel, is dat anders: nu is Hij niet langer mens, maar God: nu zit Hij naast God in de hemel, en bidt voor ons.

; het feit dat Hij zonder zonden was, en het feit dat Hij door de Heilige Geest verwekt was, en doordat Hij dat Zelf ook verkondigde, laten zien dat Hij de Zoon van God was en is.

Dat Jezus door de Heilige Geest verwekt is wil toch niet zeggen dat hij de zoon van God is? Dan is hij toch de zoon van de Heilige Geest? Dan kan ik begrijpen dat je zegt van, jah maar de heilige geest is ook God. Maar waarom word de vader dan de vader genoemd terwijl de heilige geest dan eigenlijk de werkelijke vader is.

Ik denk dat God Zichzelf via de Heilige Geest openbaarde; vergelijk Adam, die door Gods Geest = Ruach = Geest �n wind (in het Hebreeuws; misschien ook wel zoiets in het Arabisch, omdat beide talen Semitisch zijn!) tot leven werd gewekt/verwekt! Dus God deed hier iets vergelijkbaars!

Waarom word Maria trouwens aanbeden? Ze was toch gewoon een normale vrouw? Maar volgens het Christendom werd ze de moeder van God? Dit vind ik ook niet echt duidelijk, want is ze nu dan de vrouw van de Vader terwijl ze van de Heilige Geest een kind kreeg om het zo maar te zeggen? En het is ook wel geinig want dan zijn de vader, de zoon, en de heilige geest alle drie kinderen van haar. dus de man waarvan ze een zoon heeft gekregen is haar kind... Ik raak in de war..

Ik zou ��k in de war raken! Het is namelijk zo dat Maria niet aanbeden wordt, tenminste niet door mij! Maria was namelijk weliswaar de moeder van Jezus - naar het vlees uiteraard! - maar ze was een gewone mens, zoals jij en ik. Dus ik aanbid haar niet, want dan zou ik mensen aanbidden, en alleen God is waard te aanbidden! Binnen de Rooms-Katholieke kerk wordt helaas w�l tot Maria gebeden: dit vind ik erg jammer, omdat er in de hele Bijbel niets over staat wat erop zou wijzen tot haar te bidden. Zo heb je, helaas ook binnen het christendom, hier en daar wel verschil van mening, maar dat mag ons niet uit elkaar drijven, want de liefde van God overtreft die verschillen geheel!

Voor het lijden, en waarom dat noodzakelijk was, verwijs ik naar mijn vorige antwoord hierboven.

Hardstikke bedankt dat je me wilde helpen met mijn vragen. Maar zoals je ziet zit ik nog steeds met vragen die onbeantwoord blijven. Ik hoop dat je me kunt helpen. Of misschien dat je me een goede link kan geven waar ik meer duidelijke stof hierover kan vinden. Alvast bedankt.

Groetjes Thara



Beste Tarah (of Thara?!),

Ik hoop dat je wat aan mijn antwoorden hebt gehad! Mocht je nog wat willen weten: je weet mij inmiddels te vinden!


Ik wens je de liefde van onze God toe!

Hartelijke groeten van

Paul

Isa (Jezus): Hebt uw vijanden lief en bidt voor wie u vervolgen (�) want indien gij liefhebt, die u liefhebben (�) en indien gij alleen uw broeders groet (�) doen ook de heidenen niet hetzelfde?
Terug naar boven
Muslim lover Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 12 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 117
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 mei 2005 om 16:24
Dag Tarah,

Ik zal zeker op je vragen ingaan!

Alvast ��n vraag beantwoord ik nu vast: een link waarmee de hele Bijbel op internet te lezen is: http://www.biblija.net. Hebree�n zit idd in het NT.

Ik weet niet of het me lukt vanavond nog al je vragen te beantwoorden, maar ik maak vast een begin; misschien lukt 't me straks al iets gereed te hebben! In ieder geval morgen.

Soms wordt een onderwerp plotseling afgesloten. Voor d�t geval wil ik je mijn e-mailadres geven, waarop je direct je vragen kunt stellen, mocht dat h�er niet meer kunnen: [email protected]. Dit geldt natuurlijk ook voor anderen die vragen hebben, als dit forumonderwerp plotseling afgesloten mocht worden!

Tot gauw!

Vriendelijke groeten,


Paul


Isa (Jezus): Hebt uw vijanden lief en bidt voor wie u vervolgen (�) want indien gij liefhebt, die u liefhebben (�) en indien gij alleen uw broeders groet (�) doen ook de heidenen niet hetzelfde?
Terug naar boven
tarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 16 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 419
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 mei 2005 om 16:08

Laten we nu als voorbeeld nemen... De Hel... Gemaakt voor de mensen die te veel gezondigt hebben en niet hebben geluisterd naar hun Heer. Zij zullen daarin gestraft worden. Totdat Jezus saws kwam. In jou perspectief is hij God. Hij stierf met veel schande en strijd volgens jullie aan het kruis. Voor de mensen? Zodat hun zonden vergeven zouden worden? Als Jezus werkelijk God was, dan zou hij toch gewoon gezegd hebben okay jullie zonden zijn vergeven.

Volgens het Oude Testament (OT), waarin een dierlijk offer gebracht moest worden voor de vergeving van zonden, was het dus ook al zo dat er bloed gevloeid moest worden; er staat in het Nieuwe Testament (NT) in Hebree�n 9 : 22: En nagenoeg alles wordt volgens de wet met bloed gereinigd, en zonder bloedstorting geschiedt er geen vergeving. In dat hoofdstuk 9 vind je trouwens wellicht op ook andere vragen over Jezus' offer, en de noodzaak daarvan, een antwoord.

Okay, maar dan begrijp ik nog steeds niet waarom God daarvoor dan Zijn Eigen zoon stuurt. En ik kan uit dit vers niet ophalen dat dat dan via Jezus, de "zoon van God" moet gebeuren. Ik haal uit dit vers dat bijvoorbeeld door middel van pijn of ziekte zonden van de mens vergeven worden. En in het oude testament staat dan ook een "dierlijk" offer. Is Jezus nu dan God, maar ook dier? (Okay beetje sarcastisch, maar ik kan het gewoon niet terugkoppelen.) Ik zal hoofdstuk 9 wel eens lezen. Uit het nieuwe testament dan he? Kan ik dat ook ergens op internet vinden?


En als Jezus voor de vergeving van de zonden van de mensen gestorven is, waarom bestaat de Hel dan, en waarom zullen er daar dan nog steeds mensen naartoe gaan die gezondigt hebben? Terwijl Jezus nog wel gestorven is voor hun zonden?

De hel is gemaakt voor de duivel/satan, en niet voor de mensen. Voor alle mensen heeft Jezus zijn leven gegeven, dus iedereen heeft vergeving ontvangen, maar God legt die vergeving niet op! Hij dwingt niemand om Zijn offer te accepteren, dus als iemand dat offer afwijst, en zodoende Gods vergeving ook afwijst, maakt die het zelf onmogelijk vergeven te worden, en kan hij/zij dus niet bij God in de hemel komen � God is immers volmaakt: niemand kan met zonden in Gods tegenwoordigheid verschijnen! � , waardoor die vanzelf in de hel terecht komt. Uiteraard is dit Gods wil niet: Hij wil, dat iedereen behouden wordt!

De Hel is ook gemaakt voor mensen. Ik heb deze discussie ook al wel eens gehad met zusters op mijn werk. (Ik werk in een klooster) En ze zeiden dat de mensen die te veel zonden begaan hadden naar de Hel zouden gaan. Dit vond ik logisch. Maar nu zeg jij dat de Hel niet bestemd is voor mensen. Maar ik denk als ze het Offer van Jezus dan niet aanvaarden dan gaan ze naar de Hel? Want ze gaan niet naar de Hemel, dus moeten ze wel naar de Hel gaan. Tenzij er nog een plek is. En met het Offer van Jezus aanvaarden word bedoelt dat je geen zonden moet begaan en het geloof moet aanhouden neem ik aan he?

En als je dan kijkt naar de andere profeten en hun overeenkomsten met Jezus. Bijvoorbeeld Mozes saws, hij sprak met God. Is Hij daarom ook God? Hij kon zijn stok in een slang laten veranderen. Is hij daarom ook God? En Ibrahiem. Een profeet. Hij werd beschermd voor het vuur door God waar de mensen hem in gooide, net zoals Jezus werd beschermd voor de schande en de pijn doordat God hem naar de hemel op liet stijgen. Een God zou zijn eigen zoon toch niet laten leiden voor de mensheid?

Inderdaad is het verrichten van wonderen alleen geen bewijs ervoor dat Jezus God is; de dienaren aan Farao's (Farun) hof waren eveneens in staat een stok in een slang te veranderen (niet door de kracht van God, maar door de kracht van satan). Maar alles wat Jezus zei, deed, liet zijn Als we kijken naar de andere profeten, zij kregen ook hulp van God, net zoals Jezus. Wat geeft jou het bewijs dat dit van Jezus zelf afkwam, en ik las laatst ook dat er geschreven staat in het OT of in het NT dat Jezus heeft gezegd dat hij niks kon zonder de vader. Als hij zonder de vader dus niks kan, dan is hij in mijn ogen ook niet goddelijk.. ; het feit dat Hij zonder zonden was, en het feit dat Hij door de Heilige Geest verwekt was, en doordat Hij dat Zelf ook verkondigde, laten zien dat Hij de Zoon van God was en is.

Dat Jezus door de Heilige Geest verwekt is wil toch niet zeggen dat hij de zoon van God is? Dan is hij toch de zoon van de Heilige Geest? Dan kan ik begrijpen dat je zegt van, jah maar de heilige geest is ook God. Maar waarom word de vader dan de vader genoemd terwijl de heilige geest dan eigenlijk de werkelijke vader is. Waarom word Maria trouwens aanbeden? Ze was toch gewoon een normale vrouw? Maar volgens het Christendom werd ze de moeder van God? Dit vind ik ook niet echt duidelijk, want is ze nu dan de vrouw van de Vader terwijl ze van de Heilige Geest een kind kreeg om het zo maar te zeggen? En het is ook wel geinig want dan zijn de vader, de zoon, en de heilige geest alle drie kinderen van haar. dus de man waarvan ze een zoon heeft gekregen is haar kind... Ik raak in de war..

Voor het lijden, en waarom dat noodzakelijk was, verwijs ik naar mijn vorige antwoord hierboven.

Hardstikke bedankt dat je me wilde helpen met mijn vragen. Maar zoals je ziet zit ik nog steeds met vragen die onbeantwoord blijven. Ik hoop dat je me kunt helpen. Of misschien dat je me een goede link kan geven waar ik meer duidelijke stof hierover kan vinden. Alvast bedankt.

Groetjes Thara

Ik geloof in Allah Subhana wa Ta'ala zoals een blinde in de zon gelooft. Niet omdat hij hem ziet, maar omdat hij hem voelt..
Terug naar boven
Muslim lover Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 12 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 117
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 mei 2005 om 14:58
Beste Shara,

Om op jouw vragen in te gaan het volgende.

Het Oude Testament en het Nieuwe Testament vormen samen de hele Bijbel. In het OT staan veel verhalen, bijv. over Mozes, David, verschillende profeten, enz. In het NT gaat het eerst over Jezus' geboorte, leven, dood en opstanding - dit staat bijna helemaal beschreven in de vier evangeli�n - en verder gaat het in het NT over het leven van de eerste christenen; ook staan er brieven in die christenen aan elkaar schreven om elkaar met hun leven en ervaringen over God te bemoedigen, en het eindigt tenslotte met openbaringen van Jezus die aan Johannes werden gegeven, het zogenaamde boek Openbaringen.

De hele Bijbel hoort bij elkaar; zoals ik al eerder schreef over het offer van Jezus, krijgt dat offer pas betekenis als je het OT kent en ernaast legt. Het OT betekent letterlijk: het oude verbond, namelijk d�t, dat God sloot met het volk Isra�l, waaraan Hij zich allereerst openbaarde. Het NT betekent letterlijk: het nieuwe verbond, namelijk d�t, dat God sloot met een ieder die zich tot God keert, en in feite, zoals de Bijbel dat uitdrukt, opnieuw geboren wordt.

Het OT vindt zijn vervulling in het NT; en andersom: het NT krijgt zijn betekenis in het OT. Daarom kunnen beide delen, waaruit de Bijbel bestaat, niet zonder elkaar. Daarom geloven christenen in alle 66 boeken van de Bijbel: 39 in het OT, en 27 in het NT. Als je ze leest, zul je versteld staan van de eenheid en consistentie waarmee alle delen, boeken eigenlijk, geschreven zijn; dit, ondanks dat die door verschillende auteurs zijn geschreven! Dit is een wonder op zich, dat slechts weergeeft dat al deze mensen, hoe verschillend ook, en uit welke tijd dan ook, allemaal gericht waren op en geleid werden door die ene God! Tijd en plaats maken daarbij geen verschil.

Je hebt het over moeten geloven; dit is gelukkig niet waar: niemand moet iets! Het geloof in God is volkomen vrijwillig, onopgelegd; dit kan ook niet anders: houden van God kun je niet afdwingen! Net zoals in een gezin, kunnen ouders evenmin hun kinderen dwingen van hen te houden: als het goed is, gaat dat vanzelf: de kinderen beantwoorden de liefde van hun ouders met wederliefde! Met God is dat net zo: God bewijst Zijn liefde aan ons in overvloed, en als je die immense liefde van God hebt ervaren, kun je niet anders dan die liefde beantwoorden met jouw liefde: dat is God liefhebben met heel je geest, ziel en verstand, kortom: met alles wat in je is! Als je dat doet, zul je ervaren dat de Bijbel Gods Woord is, en dat Jezus inderdaad God is!

Op je vraag of de Zoon hulp nodig heeft, verwijs ik naar wat ik eerder schreef. Misschien toch nog even ter verduidelijking: op aarde was Jezus het vleesgeworden Woord (van God), dus mens, en had Hij God 100% nodig! Terug in de hemel zijn God en Jezus (en de Heilige Geest) samen ��n! Dan is er dus geen sprake meer van nodig hebben van de Een van de Ander: ze zijn immers E�n!

Ik hoop dat je er wat aan had; ik hoor het wel!


Hartelijke groeten,


Paul
Isa (Jezus): Hebt uw vijanden lief en bidt voor wie u vervolgen (�) want indien gij liefhebt, die u liefhebben (�) en indien gij alleen uw broeders groet (�) doen ook de heidenen niet hetzelfde?
Terug naar boven
shara Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 04 mei 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 76
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 mei 2005 om 11:44
en heeft de zoon hulp nodig van zijn vader om dingen te doen bv kracht
Terug naar boven
shara Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 04 mei 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 76
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 mei 2005 om 11:42
waroom geloven julie in de helle bijbel en de vierde evangelien geef mij het bewijz dat julie dat moeten
Terug naar boven
shara Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 04 mei 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 76
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 mei 2005 om 11:40
dat was mijn vraag niet en voor mij is dat allah en moahammed zijn boodschapper ik vroeg of johannes het over de andere apostolen over marcus en lucas en matheus in een ander evangelies en in welke evangelies staat johanes allemaal
Terug naar boven
criticus Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 154
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 mei 2005 om 11:28
Ja Shara waar gaat het evangelie van Johannes over?
Kun jij me dat zeggen?
Laat me je eens wat anders vragen.
Wat heeft de meeste waarde de getuigenis van de apostelen die in naam van Jezus spraken of de getuigenis van iemand die zoals voorspeld  in naam van een engel de woorden van De Ware God Jahweh trachte te ontkrachten.
een andere vraag Is Jahweh voor jouw God?
Zijn zijn Woorden van enige betekenis?
Zo ja wie zou het beter weten ?
Jahweh of Mohamed?
Beiden is niet mogelijk omdat Beiden woorden elkaar conflicteren.
Wie is God Jahweh of Allah?
Ik  geloof dat Jahweh God is. De Vader .
Weet je waarom Hij de Vader genoemd wordt?
Omdat Hij een Zoon heeft.
nl Jezus. Yeshuah,de naam van Jezus  in het Hebreeuws betekent Genade is uit Jahweh.


Marcus:16 vers 16 Die geloofd zal hebben, en gedoopt zal zijn, zal zalig worden; maar die niet zal geloofd hebben, zal verdoemd worden.
Terug naar boven
shara Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 04 mei 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 76
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 mei 2005 om 11:10
maar waar noemt johannes dan dat marcus en lucas en matheus de apostolen waren en waar gaatde evangelie van johanes allemaal over
Terug naar boven
Muslim lover Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 12 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 117
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 mei 2005 om 11:03
Beste Shara,

In het evangelie van Johannes staat dat niet: in ieder geval komen de namen van de eerste drie evangelisten er niet in voor. W�l is dat het geval in andere evangeli�n.

Waarom moet het "bewijs" voor jou per se in het evangelie van Johannes te vinden zijn?

Als je de andere evangeli�n of de rest van de Bijbel ook bewijs genoeg vindt, laat me dat dan weten, dan haal ik ook die erbij.

Messiaanse is het bijvoeglijk naamwoord van Messias, dat Gezalfde betekent. Het slaat op Jezus, die door God gezalfd is tot Koning. Op aarde was Hij dat nog niet, maar straks, na Zijn wederkomst, zal Hij als Koning regeren. Daarom geloofden vele Joden niet in Jezus als de Messias, omdat Hij zich nog niet openbaarde als Koning toen Hij onder de Romeinse bezetting in Isra�l rondliep. Ze hadden graag gehad dat Hij als wereldse Koning had opgetreden, om zodoende de Romeinen te verjagen, maar Jezus had Zelf al gezegd dat Zijn Koninkrijk niet van deze wereld was.

Tot de volgende keer!

Groeten van


Paul
Isa (Jezus): Hebt uw vijanden lief en bidt voor wie u vervolgen (�) want indien gij liefhebt, die u liefhebben (�) en indien gij alleen uw broeders groet (�) doen ook de heidenen niet hetzelfde?
Terug naar boven
shara Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 04 mei 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 76
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 mei 2005 om 10:35
HE MUSLIM LOVER GEEF ME DAN DE PASSAGES IN DE BIJBEL DAT JOHANNES MARCUS EN LUCAS EN MATHEUS ELKAAR KONDEN EN DAT ZE DE APOSTOLEN WAREN VAN JEZUS MAAR WEL IN DE 4 DE EVANGELIE VAN JOHANES EN IK WOU VRAGEN WAT MESSIAANSE BETEKENT
Terug naar boven
Muslim lover Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 12 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 117
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 mei 2005 om 08:37
In eerste instantie geplaatst door shara

oke paul vraag een kon johanes marcus en lucas en matheus en waar is het bewijs in de evangelie van johanes dat hij ze kon

vraag twee als  heeft de heilige geest hulp nodig van de zoon van god en de vader of dat de zoon jezus hulp nodig heeft van de vader of kan de zoon alles bewijs het in de evangelie van johanes

     ik wacht op je andwoord



Dag Shara,

Ik zal met vraag 1 beginnen.

In de verschillende Evangeli�n (Matth�us, Marcus, Lucas en Johannes) treden de verschillende apostelen soms samen, soms alleen op, ook in het Evangelie van Johannes is dat te lezen. Dit kun je op verschillende plekken tegenkomen; daartoe zou je het Evangelie van Johannes moeten lezen. Ook in de andere Evangeli�n zie je ze terug. Een ieder schreef vanuit zijn eigen beleving de gebeurtenissen, dus het kan gebeuren dat er variaties, en dus verschillen zijn in de beschrijvingen van de feiten, maar daar is niets mis mee: het geeft slechts aan, dat ze mensen van vlees en bloed waren, die de feiten op hun eigen manier verwerkten. Feitelijk wijken ze fundamenteel absoluut niet van elkaar af, waardoor ze elkaar prima aanvullen, complementeren. Tezamen geven ze een heel volledig overzicht van Wie Jezus was (is), wat Hij deed, en waarom Hij kwam. In deze zaken vallen ze elkaar geenszins af, maar ondersteunen ze elkaar, en bevestigen ze elkaar.


Vraag 2.

Zoals ik hierboven al zei, vullen de Evangeli�n elkaar aan. Ik weet dus niet of het bewijs waar jij naar zoekt, slechts in het Evangelie van Johannes te vinden zou (moeten) zijn, en niet in de overige Evangeli�n, of zelfs in de rest van de Bijbel. Maar we zullen zien hoever we komen!

Jezus zei van zichzelf in Johannes 5 : 19: Jezus dan antwoordde en zeide tot hen: Voorwaar, voorwaar, Ik zeg u, de Zoon kan niets doen van Zichzelf, of Hij moet het de Vader zien doen; want wat Deze doet, dat doet ook de Zoon evenzo.

Op aarde was Jezus als mens geboren: daarom sprak Hij ook met God, had Hij God nodig, was Hij volledig afhankelijk van God; kortom: Hij was in alle facetten van het mens-zijn net zoveel mens als wij, met slechts ��n groot verschil: Hij zondigde niet!

V��rdat Jezus op aarde kwam, was Hij bij God en was Hij God: zie Johannes 1 : 1: In den beginne was het Woord en het Woord was bij God en het Woord was God. Dit was in den beginne bij God. Alle dingen zijn door het Woord geworden en zonder dit is geen ding geworden, dat geworden is. In het Woord was leven en het leven was het licht der mensen.

Je zou God kunnen omschrijven als de Almachtige, Die zich op velerlei wijzen manifesteert; zowel als een liefhebbende Vader, een vergevende Zoon van God, Jezus, en een grote Vertrooster, de Heilige Geest.

Zij zijn ��n God, de Eeuwige en Almachtige! Begrijp ik dat volkomen? Nee, hoor! Maar dat geeft niet - als ik het namelijk allemaal goed kon vatten, zou dat betekenen dat God G�d niet meer zou zijn, maar een soort supermens! En dat is gelukkig absoluut niet het geval!

Het antwoord is vrij lang geworden, dus ik stop ermee; ik hoop dat je gelezen hebt wat je wilde weten; anders hoor ik het wel van je!


Met hartelijke groeten van


Paul

Isa (Jezus): Hebt uw vijanden lief en bidt voor wie u vervolgen (�) want indien gij liefhebt, die u liefhebben (�) en indien gij alleen uw broeders groet (�) doen ook de heidenen niet hetzelfde?
Terug naar boven
Muslim lover Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 12 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 117
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 mei 2005 om 07:33
In eerste instantie geplaatst door �nder

As-salamoe �aleikoem = Vrede zij met jou.

Dit is de vredesgroet die men geeft aan een moslim..

"En wanneer degenen die in Onze tekenen geloven, tot u komen, zeg dan: �As-salamoe �aleikoem' (Vrede zij met jou). (Heilige Koran 6:54; Al-An�aam)"

Het is aanbevolen iedere geloofsgenoot te groeten, bekend of onbekend." 

wa �aleikoem salam (wa rahmatullahi wa barakatoehoe)= En met jou zij de vrede (en Allah's barmhartigheid en Zijn zegeningen)..

Dit is het antwoord op de vredesgroet van een moslim.

"En wanneer gij met een groet wordt begroet, groet dan terug met een betere groet, of geeft deze althans terug." (Heilige Koran 4:86; An-Nisa)

Beste Paul,

Ik begrijp wat je bedoeld. Echter, wanneer je een vredesgroet geeft, vraag je om vrede voor diegene, van God. Het kan zo zijn dat jullie om vrede vragen van een ander dan Allah. Een ander, ook in de zin van de voorheen genoemde misvattingen over God (de Drie-eenheid). Hierdoor kunnen we elkander die een andere geloofsovertuiging heeft beter groeten met simpele Nederlandse groettermen. 



Beste �nder,

Dank je wel voor je uitstekende uitleg; ik begrijp dat je hierin exact de Koran volgt. Als ik mij in jouw plaats indenk, zou ik dan tot de conclusie komen: die ander wenst mij dan wel de vrede van een andere god, maar hij bedoelt het goed, dus dat vind ik te waarderen. Het gaat om zijn bedoeling; baat het niet, het schaadt ook niet!
Maar ik vind het niet erg, hoor; Nederlandse groettermen voldoen prima!

Ik voeg dus de daad bij het woord en wens jou het allerbeste toe!


Paul
Isa (Jezus): Hebt uw vijanden lief en bidt voor wie u vervolgen (�) want indien gij liefhebt, die u liefhebben (�) en indien gij alleen uw broeders groet (�) doen ook de heidenen niet hetzelfde?
Terug naar boven
Muslim lover Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 12 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 117
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 mei 2005 om 07:02

In eerste instantie geplaatst door tarah

Hallo Muslimlover,

Ik vind het heel aardig dat je me wil helpen om de vragen zo goed mogelijk te beantwoorden. Ik heb het stukje wat ik aan Ruud geschreven had maar even gekopieerd want ik zit nog steeds met dezelfde vragen.  

Laten we nu als voorbeeld nemen... De Hel... Gemaakt voor de mensen die te veel gezondigt hebben en niet hebben geluisterd naar hun Heer. Zij zullen daarin gestraft worden. Totdat Jezus saws kwam. In jou perspectief is hij God. Hij stierf met veel schande en strijd volgens jullie aan het kruis. Voor de mensen? Zodat hun zonden vergeven zouden worden? Als Jezus werkelijk God was, dan zou hij toch gewoon gezegd hebben okay jullie zonden zijn vergeven.

Volgens het Oude Testament (OT), waarin een dierlijk offer gebracht moest worden voor de vergeving van zonden, was het dus ook al zo dat er bloed gevloeid moest worden; er staat in het Nieuwe Testament (NT) in Hebree�n 9 : 22: En nagenoeg alles wordt volgens de wet met bloed gereinigd, en zonder bloedstorting geschiedt er geen vergeving. In dat hoofdstuk 9 vind je trouwens wellicht op ook andere vragen over Jezus' offer, en de noodzaak daarvan, een antwoord.


En als Jezus voor de vergeving van de zonden van de mensen gestorven is, waarom bestaat de Hel dan, en waarom zullen er daar dan nog steeds mensen naartoe gaan die gezondigt hebben? Terwijl Jezus nog wel gestorven is voor hun zonden?

De hel is gemaakt voor de duivel/satan, en niet voor de mensen. Voor alle mensen heeft Jezus zijn leven gegeven, dus iedereen heeft vergeving ontvangen, maar God legt die vergeving niet op! Hij dwingt niemand om Zijn offer te accepteren, dus als iemand dat offer afwijst, en zodoende Gods vergeving ook afwijst, maakt die het zelf onmogelijk vergeven te worden, en kan hij/zij dus niet bij God in de hemel komen � God is immers volmaakt: niemand kan met zonden in Gods tegenwoordigheid verschijnen! � , waardoor die vanzelf in de hel terecht komt. Uiteraard is dit Gods wil niet: Hij wil, dat iedereen behouden wordt!



En als je dan kijkt naar de andere profeten en hun overeenkomsten met Jezus. Bijvoorbeeld Mozes saws, hij sprak met God. Is Hij daarom ook God? Hij kon zijn stok in een slang laten veranderen. Is hij daarom ook God? En Ibrahiem. Een profeet. Hij werd beschermd voor het vuur door God waar de mensen hem in gooide, net zoals Jezus werd beschermd voor de schande en de pijn doordat God hem naar de hemel op liet stijgen. Een God zou zijn eigen zoon toch niet laten leiden voor de mensheid?

Inderdaad is het verrichten van wonderen alleen geen bewijs ervoor dat Jezus God is; de dienaren aan Farao's (Farun) hof waren eveneens in staat een stok in een slang te veranderen (niet door de kracht van God, maar door de kracht van satan). Maar alles wat Jezus zei, deed, liet zijn; het feit dat Hij zonder zonden was, en het feit dat Hij door de Heilige Geest verwekt was, en doordat Hij dat Zelf ook verkondigde, laten zien dat Hij de Zoon van God was en is.

Voor het lijden, en waarom dat noodzakelijk was, verwijs ik naar mijn vorige antwoord hierboven.



Kom op zeg, wij zijn gewoon speeltjes voor God. Wij leven op deze aarde om Hem te aanbidden en niks anders. Niet omdat Hij Zijn! zoon wil laten lijden. Hoe meer ik er over nadenk hoe gekker ik het vind klinken. Ik hoop ook echt dat je echt even de tijd neemt om hier een helder en duidelijk antwoord op te geven, want ik probeer echt om me eigen in te leven... Alvast bedankt.

Groetjes Khadidja




Ik hoop dat ik genoeg op je vragen ben ingegaan, Tarah (of Khadidja?!), anders hoor ik het graag van je!

Ik hoop dat ik je niet erger als ik je de VREDE van God toewens! (Zeg het me, als dat w�l zo is!)



Hartelijke groeten van



Paul

Isa (Jezus): Hebt uw vijanden lief en bidt voor wie u vervolgen (�) want indien gij liefhebt, die u liefhebben (�) en indien gij alleen uw broeders groet (�) doen ook de heidenen niet hetzelfde?
Terug naar boven
�nder Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 01 mei 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 94
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 mei 2005 om 06:57

As-salamoe �aleikoem = Vrede zij met jou.

Dit is de vredesgroet die men geeft aan een moslim..

"En wanneer degenen die in Onze tekenen geloven, tot u komen, zeg dan: �As-salamoe �aleikoem' (Vrede zij met jou). (Heilige Koran 6:54; Al-An�aam)"

Het is aanbevolen iedere geloofsgenoot te groeten, bekend of onbekend." 

wa �aleikoem salam (wa rahmatullahi wa barakatoehoe)= En met jou zij de vrede (en Allah's barmhartigheid en Zijn zegeningen)..

Dit is het antwoord op de vredesgroet van een moslim.

"En wanneer gij met een groet wordt begroet, groet dan terug met een betere groet, of geeft deze althans terug." (Heilige Koran 4:86; An-Nisa)

Beste Paul,

Ik begrijp wat je bedoeld. Echter, wanneer je een vredesgroet geeft, vraag je om vrede voor diegene, van God. Het kan zo zijn dat jullie om vrede vragen van een ander dan Allah. Een ander, ook in de zin van de voorheen genoemde misvattingen over God (de Drie-eenheid). Hierdoor kunnen we elkander die een andere geloofsovertuiging heeft beter groeten met simpele Nederlandse groettermen. 

Terug naar boven
Muslim lover Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 12 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 117
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 mei 2005 om 06:27
In eerste instantie geplaatst door �nder

Hallo Paul,

Net zoals ik eerder al van de hoofdvraag uitweek, wijk jij er nu ook af . 'Is Jezus (vzmh) God?' was de hoofdvraag. Dank voor je aanbod om onze vragen te willen behandelen. Ik denk dat je van veel waarde zou zijn wanneer je de vragen die hier en daar in deze topic gesteld zijn zou kunnen beantwoorden vanuit jou geloofsovertuiging. Het zal misschien wat tijd kosten, maar het zou erg nobel van je zijn. Ik vind het ook verfrissent dat je veel genegenheid toont voor de openheid en welwillendheid van tarah.

Ik wil je tot slot graag verzoeken om ons anders te begroeten. Hoe goed je het ook bedoeld met 'salaam', voelen wij ons hier in een zekere mate ongemakkelijk bij. De profeet Mohammed (vzmh) raad ons aan om 'anders gelovigen' niet op deze wijze te begroeten (of terug te groeten), dit is de groet die moslims alleen onder elkander hebben. Ik hoop dat je hier begrip voor kunt tonen.

groeten,




Beste �nder,

Zoals je ziet, heb ik mijn begroeting bijgesteld, omdat ik niemand voor het hoofd wil stoten; natuurlijk heb ik daar begrip voor. Ik heb er echter ook een vraag bij: salaam = vrede; wat is het bezwaar om een ander, ook al denkt/gelooft hij/zij anders dan jij, Gods vrede toe te wensen? We zijn toch allemaal Gods schepselen?! Het is toch daarom des te mooier om elkaar, ondanks de verschillen die we hebben, daarbovenuit de VREDE van God toe te wensen?! Ik hoop dat jij daarop een antwoord kunt geven!

Met betrekking tot het beantwoorden van vragen het volgende: ik zal inderdaad de vragen die hier reeds gesteld zijn, proberen te beantwoorden, maar het lijkt mij prettiger om voorrang te geven aan de vragen die vanaf nu worden gesteld; deze zijn actueel, en het is bevredigender om eerst de huidige vragen (proberen) te beantwoorden, en daarna de eerder gestelde.

Hartelijke groet van


Paul

Isa (Jezus): Hebt uw vijanden lief en bidt voor wie u vervolgen (�) want indien gij liefhebt, die u liefhebben (�) en indien gij alleen uw broeders groet (�) doen ook de heidenen niet hetzelfde?
Terug naar boven
shara Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 04 mei 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 76
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 mei 2005 om 05:42

oke paul vraag een kon johanes marcus en lucas en matheus en waar is het bewijs in de evangelie van johanes dat hij ze kon

vraag twee als  heeft de heilige geest hulp nodig van de zoon van god en de vader of dat de zoon jezus hulp nodig heeft van de vader of kan de zoon alles bewijs het in de evangelie van johanes

     ik wacht op je andwoord

Terug naar boven
tarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 16 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 419
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 mei 2005 om 15:40

Hallo Muslimlover,

Ik vind het heel aardig dat je me wil helpen om de vragen zo goed mogelijk te beantwoorden. Ik heb het stukje wat ik aan Ruud geschreven had maar even gekopieerd want ik zit nog steeds met dezelfde vragen.  

Laten we nu als voorbeeld nemen... De Hel... Gemaakt voor de mensen die te veel gezondigt hebben en niet hebben geluisterd naar hun Heer. Zij zullen daarin gestraft worden. Totdat Jezus saws kwam. In jou perspectief is hij God. Hij stierf met veel schande en strijd volgens jullie aan het kruis. Voor de mensen? Zodat hun zonden vergeven zouden worden? Als Jezus werkelijk God was, dan zou hij toch gewoon gezegd hebben okay jullie zonden zijn vergeven. En als Jezus voor de vergeving van de zonden van de mensen gestorven is, waarom bestaat de Hel dan, en waarom zullen er daar dan nog steeds mensen naartoe gaan die gezondigt hebben? Terwijl Jezus nog wel gestorven is voor hun zonden? En als je dan kijkt naar de andere profeten en hun overeenkomsten met Jezus. Bijvoorbeeld Mozes saws, hij sprak met God. Is Hij daarom ook God? Hij kon zijn stok in een slang laten veranderen. Is hij daarom ook God? En Ibrahiem. Een profeet. Hij werd beschermd voor het vuur door God waar de mensen hem in gooide, net zoals Jezus werd beschermd voor de schande en de pijn doordat God hem naar de hemel op liet stijgen. Een God zou zijn eigen zoon toch niet laten leiden voor de mensheid? Kom op zeg, wij zijn gewoon speeltjes voor God. Wij leven op deze aarde om Hem te aanbidden en niks anders. Niet omdat Hij Zijn! zoon wil laten lijden. Hoe meer ik er over nadenk hoe gekker ik het vind klinken. Ik hoop ook echt dat je echt even de tijd neemt om hier een helder en duidelijk antwoord op te geven, want ik probeer echt om me eigen in te leven... Alvast bedankt.

Groetjes Khadidja

Ik geloof in Allah Subhana wa Ta'ala zoals een blinde in de zon gelooft. Niet omdat hij hem ziet, maar omdat hij hem voelt..
Terug naar boven
�nder Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 01 mei 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 94
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 mei 2005 om 15:27

Hallo Paul,

Net zoals ik eerder al van de hoofdvraag uitweek, wijk jij er nu ook af . 'Is Jezus (vzmh) God?' was de hoofdvraag. Dank voor je aanbod om onze vragen te willen behandelen. Ik denk dat je van veel waarde zou zijn wanneer je de vragen die hier en daar in deze topic gesteld zijn zou kunnen beantwoorden vanuit jou geloofsovertuiging. Het zal misschien wat tijd kosten, maar het zou erg nobel van je zijn. Ik vind het ook verfrissent dat je veel genegenheid toont voor de openheid en welwillendheid van tarah.

Ik wil je tot slot graag verzoeken om ons anders te begroeten. Hoe goed je het ook bedoeld met 'salaam', voelen wij ons hier in een zekere mate ongemakkelijk bij. De profeet Mohammed (vzmh) raad ons aan om 'anders gelovigen' niet op deze wijze te begroeten (of terug te groeten), dit is de groet die moslims alleen onder elkander hebben. Ik hoop dat je hier begrip voor kunt tonen.

groeten,

Terug naar boven
Muslim lover Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 12 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 117
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 mei 2005 om 12:09
In eerste instantie geplaatst door tarah

Hoi Ruud,

Echt waar, ik probeer me eigen echt in te beelden in hoe jij het nou ziet, maar het lukt me echt niet. Ik hoop dat je een duidelijk antwoord kan geven op mijn vragen.

[...]

Ik hoop ook echt dat je echt even de tijd neemt om hier een helder en duidelijk antwoord op te geven, want ik probeer echt om me eigen in te leven... Alvast bedankt.

Ma'asalama




Salaam Tarah,

Geweldig, Tarah, die open houding die je hebt! Je hebt �cht belangstelling voor andermans geloof: dat waardeer ik zeer!

Als je daaraan behoefte hebt, ben ook ik bereid jou, en ook andere ge�nteresseerden natuurlijk, zo goed mogelijk van repliek te dienen.

Goed om te weten: ik ben christen, die van zijn kant open staat voor andere religies, en in het bijzonder voor de islam, zonder af te doen van de wortels waarin ik geloof. Als ik jou goed begrijp, ben je op zoek naar eerlijke antwoorden op vragen over het christendom. Zelf ben ik christelijk opgevoed, wat niet betekent dat je automatisch christen bent/wordt, maar ik heb op heel jonge leeftijd - feitelijk toen ik nog kind was - een duidelijke keuze gemaakt voor het geloof in God - zeg maar "bekeerd"! Dat betekent dat God voor mij nummer 1 is, en alles voor mij betekent: ik leef in de eerste plaats voor Hem alleen! Dat betekent uiteraard niet dat ik antwoord heb op alle vragen; w�l betekent het, dat ik op eventuele vragen zo goed mogelijk probeer in te gaan, maar het ook zal zeggen, als ik het antwoord (nog) niet weet, en dat ik mijzelf kwetsbaar zal opstellen.

Van de andere kant ga ik uit van een oprechte belangstelling en oprechte vragen, serieus bedoeld om meer te weten te komen over Wie God is, en wat het christendom inhoudt. Daarbij ben ik zelf ook zeer benieuwd naar zaken uit de islam, maar dat zal vanzelf wel aan de orde komen!

Voel je niet "verplicht" vragen te stellen: het is een algemeen aanbod, waar ieder op in kan gaan als hij/zij dat wil.

Ik merk het wel  - of niet - natuurlijk!


Salaam,


Paul

Isa (Jezus): Hebt uw vijanden lief en bidt voor wie u vervolgen (�) want indien gij liefhebt, die u liefhebben (�) en indien gij alleen uw broeders groet (�) doen ook de heidenen niet hetzelfde?
Terug naar boven
�nder Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 01 mei 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 94
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 mei 2005 om 09:13

In eerste instantie geplaatst door Anne

Ruud is geen christen...

Jezus (vzmh) is niet gekruisigd. Het is een ander die gekruisigd is in diens plaats. God heeft het de mensen doen vermoeden dat zij Jezus (vzmh) hadden gekruisigd, maar nee, het was een ander. De Koran leert ons dit.

Niet alleen de aanvallers werden hierdoor misleid, later ook 1/3 van de wereldbevolking. Is deze list niet een beetje uit de hand gelopen? Als Allah dit van te voren geweten had, waarom deed Hij het dan?[/quote]

Vraag je soms om verantwoording van Allah (svt) naar de mensen toe? Allah (svt) doet wat hij wil. Denk je dat wij als mensen kunnen begrijpen wat de beweegredenen van Allah (svt) zijn? Je kunt hier ook spreken van beproevingen en het is zeker zo dat de mensen over deze misvatting zijn onderwezen.

Terug naar boven
tarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 16 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 419
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 mei 2005 om 09:09


Niet alleen de aanvallers werden hierdoor misleid, later ook 1/3 van de wereldbevolking. Is deze list niet een beetje uit de hand gelopen? Als Allah dit van te voren geweten had, waarom deed Hij het dan?

Misschien omdat Allah weet en wij niet. Dit is een beetje eenzelfde vraag als waarom zijn wij geschapen. Om God te aanbidden. Ja maar, waarom wil Hij dat wij Hem aanbidden als we hem toch niet beter of slechter kunnen maken of laten voelen. Een groot deel van de wereldbevolking is ook ongelovig, waarom zijn die mensen ongelovig? Waarom heeft God dit zo laten gebeuren? Die kennis is alleen bij God zelf. Misschien dat we daar nog ooit achter komen als God dat wil.

Liefs Khadidja

Ik geloof in Allah Subhana wa Ta'ala zoals een blinde in de zon gelooft. Niet omdat hij hem ziet, maar omdat hij hem voelt..
Terug naar boven
tarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 16 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 419
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 mei 2005 om 09:03

Ik dacht van wel... Sorry daarvoor Ruud. Misschien dat jij me dan wil helpen Anne? Alvast bedankt..

Liefs Khadidja

Ik geloof in Allah Subhana wa Ta'ala zoals een blinde in de zon gelooft. Niet omdat hij hem ziet, maar omdat hij hem voelt..
Terug naar boven
Anne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 17 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 841
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 mei 2005 om 08:35
Ruud is geen christen...

Jezus (vzmh) is niet gekruisigd. Het is een ander die gekruisigd is in diens plaats. God heeft het de mensen doen vermoeden dat zij Jezus (vzmh) hadden gekruisigd, maar nee, het was een ander. De Koran leert ons dit.

Niet alleen de aanvallers werden hierdoor misleid, later ook 1/3 van de wereldbevolking. Is deze list niet een beetje uit de hand gelopen? Als Allah dit van te voren geweten had, waarom deed Hij het dan?

dan moet ik nog de 4evengelien ze zijn allemaal verschillend geen een verteld het zelfde over jezus

Begrijp je dan niet dat als de evangli�n later bedacht zijn, de schijvers er wel voor gezorgd hadden dat de verhalen precies gelijk waren?
Terug naar boven
shara Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 04 mei 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 76
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 mei 2005 om 04:57
ja ruud er is iemand die gekruist is maar dat is jezus niet lees maar de gesciedenis van de profeten daar staat alles duidelijk in en god heeft hem veranderd iemand dat op jezus lijkt en dan moet ik nog de 4evengelien ze zijn allemaal verschillend geen een verteld het zelfde over jezus
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 mei 2005 om 19:47

In eerste instantie geplaatst door shara

he alim haal al de tegenstrijdig heden van de johanes uit de bijbel omdat ze denken dat hij een visioen heeft gekregen van god hoe goed kan die god van hun denken en rekene alvast bedankt ik vind het heel goed hun schrijven ook verschrikelijke dingen over onze profeet mohamed vzm succes
Geen idee.....

Terug naar boven
tarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 16 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 419
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 mei 2005 om 19:37
In eerste instantie geplaatst door �nder

tarah..

"Kom op zeg, wij zijn gewoon speeltjes voor God."

Je hebt gelijk, ik had dit niet zo moeten zeggen. Wat ik bedoelde te zeggen is dat wij Allah swt in geen enkele zin kunnen beinvloeden. Als wij iets slechts doen word Hij daar niet slechter van. Als wij iets goeds doen word Hij daar niet beter van. We zijn hier slechts om Allah swt te aanbidden.

Pas op waar je over spreekt he. De Koran leert ons dat wij niet op aarde zijn geplaatst slechts voor vermaak en spel. Wanneer je spreekt over de schepping van de hel, dan tref je daar toch wel een punt. Erg interessant, tarah. Bravo! Echter is begrip slechts voor de mensen die willen begrijpen. Als je eerst de Islam begrijpt, dan zul je ook de waarheid over Jezus (vzmh) begrijpen. 

Ik begrijp de waarheid over Jezus. Ik weet hoe het in elkaar steekt. Ik probeer me gewoon in te leven in de Christenen. Ik probeer te begrijpen WAAROM ze geloven dat Jezus de zoon van God is. Hoe ze bij die gedachte komen. Een beetje hetzelfde als wat jij probeert te doen als ik je posts zo lees.

Ik geloof in Allah Subhana wa Ta'ala zoals een blinde in de zon gelooft. Niet omdat hij hem ziet, maar omdat hij hem voelt..
Terug naar boven
�nder Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 01 mei 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 94
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 mei 2005 om 17:58

Ruud,

Jezus (vzmh) is niet gekruisigd. Het is een ander die gekruisigd is in diens plaats. God heeft het de mensen doen vermoeden dat zij Jezus (vzmh) hadden gekruisigd, maar nee, het was een ander. De Koran leert ons dit.

Het is wel interessant om hierover in discussie te gaan. Laten we wel genuanceerd blijven. Een ieder heeft zijn eigen idee�n, laten we deze respecteren.

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <123>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.