Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

wat kan ik later doen als werk?

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Arayen.3 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 14 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 34
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Arayen.3 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: wat kan ik later doen als werk?
    Geplaatst op: 27 april 2005 om 15:20

bismillahir rahmanir rahim

wa salaam alejkum wa rahmatullahie wa barakatuh

ik ben een bekeerde muslima. ik ben 18jaar en heb nog 1jaar tegaan en ben afgestudeerd van middelbaar onderwijs. ik studeer reklame/beeldende kunsten. en ik zou kunnen verder gaan als 'grafisch ontwerper' .

nu mijn vraag.. wat kan ik doen als werk? iets nuttigs voor islam! ik wil zeker niet gewoon voor bv. een tijdschriftje of voor een stom consert  een afishe maken. ik zeg maar iets. want in mijn richting kun je eignlk veel keuzes hebben. maar wat ik wil zeggen of het nu mogelijk is voor een "islamietisch 'iets" werken? bv. afisches,folders,.. ontwerpen voor bv. lezingen. of boekomslagen of voor kassetjes over islam ontwerpen of zelfs sites, om het even.. of misschien iets anders dat ook met grafisch(kalligrafie,tekenen,ontwerpen,..)

weet iemand of het gemakkelijk zoiets te vinden is? of ik zo'n werk kan vinden? 

of tenminste wat kan een muslima tussen de westerse wereld als werk doen dat nuttig is voor islaam? 

ik ben gewoon hopeloos ant zoeken en mn haar ant uittrekken daarover.. ben radeloooooosss!    ik wil gewoon h��l graag iets nuttig doen als werk in dees leven. zodat ik mijn waardevolle dagen niet zomaar verdoe voor alleen de kafirs te vermaken, snap je..   ik wil werken voor volgend leven;dat eeuwig is El Djennah inshallah!

dus smahleeeee kan iemand mij raad geven of misschien verwijzen??   

djazakallahoe gairan

wa salaam oegtie Hannah xxx

(inshallah hoork iets spoedig van iemand...)

Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malcolm X Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 april 2005 om 16:36
Salaam Aleikum,

Subhanallah. Het is een eer je als zuster te hebben Hannah.
Probeer eens islamitische uitgeverijen, of islamitische tijdschriften. Of werk bij islamitische stichtingen of organisaties. Maar waarom bijvoorbeeld ook niet bij organisaties die er zijn om andere mensen te helpen.
Ik weet niet 1,2,3 een vacature of een bedrijf voor je, maar zodra ik iets tegenkom zal ik inshallah aan je denken en je hier op wijzen.

Mag ik trouwens aan je vragen hoe je bekeerd bent? Ik heb zelf een islamitische opvoeding gehad, en ik verwonder me altijd hoe mensen die dit niet hebben gehad toch de juiste kennis en wijsheid hebben gevonden. Altijd interessante verhalen om te lezen.

Salaam Aleikum,

Malcolm X
Terug naar boven
Arayen.3 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 14 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 34
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Arayen.3 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 april 2005 om 14:26

Bismillahir Rahmanir Rahim

Wa Salaam Alejkum wa Rahmatullahie wa Barakat

Shoukran Malcolm X, voor je berichtje! djazakallahu gairan voor je aandacht en dat je aan me gaat denken voor het werk!!! walhamdullillah u shoukranlillah!

ik zal mijn bekeringsverhaal vertellen..

Mijn echte naam is Ganna. ik ben geboren in Globino, een dorp niet ver van Kiev, hoofdstad van Oekraniine.(ja, ik ben een oekraiinse muslima) ik heb tot mijn 10jaar in Kiev gewoond met heel mijn famillie. mijn ouders zijn gescheiden van mijn geboorte al.(spijtig genoeg,maar het moest zo gebeuren zeker..)op mijn tiende ben ik met mijn moeder naar belgie verhuisd. nu ben ik bijna 19jaar en *ana Muslima* elhamdullillah u shoukranlillah!!!!!!!!!!!!!!!!!!

ik ben opgegroeid tussen de mensen met orthodoxe godsdienst. ik wist niet in wat ik moest geloven..er was zoooveeel op dees wereld,maar wat is �cht Correct dacht ik... ik was allang gefascineerd door de arabische architectuur en de Prachtige Kaligrafie! alles vond ik boeiend en mooi.zelfs in mn kinderjaren,was mijn lievelingstekenfilm 'Aladin'!  we hebben veel arabische srookjes en verhalen in Oekraine en dat was ook mijn obssesie om ernaar te kijken en te lezen!

ik had wel, eerlijk gezegd, in begin ook zo'n verkeerd beeld van islam zoals al de andere mensen.  ik had wel een marokaans vriendin in mn klas. we konden heel goed met elkaar opschieten, nu nog steeds! elhamdulillah ze helpt me soms met islam) ik had dan een paar boeken van haar geleend. ik vond het SUUUPER interessant! echt leerrijk! eindelijk heb ik wat meer antwoorden en minder vragen,dacht ik. 

2.5jaar geleden heb ik een marokkaanse jongen ontmoet. ik had ook veel vragen bij hem over islam enzo. maar echt bekeren wou ik niet echt,weet niet echt meer waarom..waarschijnlijk door de slechte verhalen van de kafirs. (moge Allah swt mij vergeven!inshallah) hij wou zo graag dat ik me zou bekeren, hij vroeg tenminste voor zijn ouders, voor de schein. maar zoiets zou ik nooit doen! ik ben niet schijnheilig!  we waren bijna uit elkaar gegaan zelfs. en dan de jaar daarop begon ik islam op school te volgen.ik vond het nog steeds interessant,weet je. en had steeds meer antwoorden voor mijn vragen! ik zat elke les met mijn mond open van wat ik allemaal kreeg tehoren. walhamdullillah u shoukranlillah dat ik de waarheid eindelijk wist! ik ben nu al 7.5maand ongeveer muslima in mijn hartje,maar officieel ben ik op 17maart2005 bekeerd(ik ben niet zeker,ik heb ergens opgeschreven)  in Brussel,moskee islamitisch centrum.!!!!!!!!!!!!!!!!!

en ja, dat marokkaans jongen is nog steeds mijn vriend! echt een schatje!we zijn nu nog steeds samen! walhamdullillah u shoekranlillah! we willen trouwen om eindelijk samen te kunnen zijn!inshallah !!

...Disapprovemaar mijn moeder denkt er helemaal anders over..spijtig genoeg..we hadden er zo veel ruzies over en ik was bijna met mijn valiezen buiten gezwierd omdat ik in islam geloof.maar deduld loont!nu ben ik wat gedeisd thuis, en laat niet veel merken van islam. ik word wel beloont voor mijn geduld en de doorzettingsvermogen inshallah.. nu nog de vraag wat ze met mij gaat doen wanneer ze te weten komt dat ik allang een muslima ben,hoofddoek draag waar niemand mij ziet die mij kent, en leer hoe ik moet bidden.   inshallah zal Allah Ar-Rahman Ar-Rahim het mij gemakkelijker maken..en daarvoor belonen.. inshallah..

"""Allah swt leidt wie Hij wil, en laat dwalen wie Hij wil."""  en walhamdullillah u shoekranlillah dat we de waarheid weten!

dit was mijn grote verhaal in een klein tekstje samengevat

(natuurlijk nog steeds denken sommige mensen dat ik mij bekeerd heb voor mijn vriend,maar Allah swt WEET HET BESTE!!! en dat is het belangrijkste!)

weet je, als je verdrietig bent, of iets wil dat (nog)niet ga; denk dan wat je gekregen gebt van ons Rab! het MOOOIIIISTEgeschenk van allemaal: kennis de waarheid! de ware godsdienst! we zijn gered van het vuur! nu nog hard werken voor El Djennah inshallah! elke dag, elke seconde!! niemand weet hoelang hij nog te leven heeft! NIEMAND! behalve Al Mo'min Al-Malik! je kan de tijd niet stoppen of vertragen! het gaat gewoon niet, en het gaat nu veel sneller.. "de tijd" is al niet ver meer. de Yawmin Dienn! iedereen ziet de tekenen,leest erover,hoort erover. weet zelfs wat er zal gebeuren als je niet gehoorzaal blijft aan de wil van Allah swt. maar de vervloekte shaitaan maakt ze blind! hij maakt ze ziek van Dunya, van deze wereld zodat ze er zo aan verslaafd geraken dat ze de waarheid door hun wimpers zien,maar willen niet met open ogen bekijken! ze weten het,maar besseffen niet! 

*Aboe Hourairah heeft overgeleverd,dat de profeet Mohammed sws heeft gezegd: "De tijd zal niet komen totdat de tijd zo snel gaat, dat een jaar (voorbijgaat alsof het) een maand is, en een maand als een week, en een week als een dag, en een dag als een uur, en een uur als de tijd die men nodig heeft om een palmblad te verbranden." (overgelever door: Ahmad)

-->dit is nog maar een kleine voorbeeldje! maar de mensen zijn gewoonweg blind! Dronken van deze wereld! Dunya is zoals zout water. je drinkt ervan, krijgt nor meer dorst en je drinkt NOG meer,..en nog meer...tot je het pas kunt realiseren wanneer "de tijd" al gekomen is, maar dan is het al veel te laat!

inshallah gaan we allemaal naar El Djennah.. inshallah wordt iedereen wakker en ziet dat hij verkeerd bezig is, of niet goed genoeg.. 

ik hoop dat ik je niet verveelde.. 

 wa salaam

oegtie Hannah xxx

Terug naar boven
OEM MOUSSA Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 09 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 146
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote OEM MOUSSA Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 april 2005 om 15:30

Assalaam aleikom beste zusters en broeders.Masha allah ,alhamdoelilah heeft ALLAH SWT je hart geopend en er licht in laten schijnen alhamdoelilah.

Ik ben zelf ook een nederlandse moslima en ik ben zo blij als je toch hoort dat steeds meer mensen zich bekeren tot de islaam,masha allah.Ik weet echt niet hoeveel mensen zich bekeren, maar dat het er steeds meer worden zie en hoor je overal ALLAH AKBAR.Ook de geboren moslims,zie je nu echt veel meer bezig met hun geloof alhamdoelilah!!!!!

Moge ALLAH SWT onze oemah  versterken en de dwalende leiden AMIEN YA RABI.

Je zuster in de islam oem moussa,wasalaam.

Moge ALLAH SWT de dwalende leiden

Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malcolm X Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 mei 2005 om 05:04
Salaam Aleikum,

Mashallah oegtie, prachtig verhaal.
Wie standvastig blijft zal beloond worden inshallah.
Ik ben blij dat je mijn zuster in de islam bent.

Maar ik had nog een vraagje. Dit zeg ik niet omdat ik je wil kwetsen of omdat ik je verhaal als negatief zie. Je zei dat je nog steeds dezelfde marokkaanse vriend hebt. Weet je dat het binnen de Islam je geen vriend mag hebben. Je mag iemand wel beter leren kennen, maar dan wel met een mahram erbij. Dat je gaat trouwen is mooi, maar deze jongen kent als het goed is de regels van de islam. Hij zou jou het een en ander moeten uitleggen.
Je kan nog steeds met hem trouwen maar zoek eens op wat de regels zijn omtrent relaties.

Sinds 17 maart dat je moslima bent geworden, subhanallah zuster.
Inshallah zal je imaan altijd sterk blijven en zal Allah swt je belonen voor je standvastigheid.

Salaam Aleikum,

Malcolm X
Terug naar boven
Nafs Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 25 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 15
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Nafs Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 mei 2005 om 08:53

Sallam oelaikoem ya oegtie Arayan.3

Ik ben blij voor je dat je het licht hebt gezien en dat je hart hier voor openstaat Elhamdoellilah. Wat betreft het werk; waarom begin je niet voor jezelf iets b.v. freelance zo ben je niet afhankelijk van wie dan ook en je kunt het werk voor een groot deel thuis doen. Je kunt b.v. een portofolio maken en dan voor jezelf reclame gaan maken bij potentiele werkgevers die je mischien wel een opdracht geven.

El Ghier Inchallah

Terug naar boven
Arayen.3 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 14 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 34
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Arayen.3 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 mei 2005 om 11:01

bismillahir rahmanir rahim

salaam alejkum wa rahmatullahie wa barakatuh

wat mijn vriend bestreft :o)   ik denk dat ik wat specifieker moest uitleggen, wat ik er meer bedoel is dat ik nu iemand heb om te trouwen, meer niet. begrijp je. ik neem je bericht heleeemaaal niet negatief,ik begrijp wat je wil zeggen. maar elhamdullillah weten we de wetten van islaam, dus ook in trouwen en de relaties voor het huwelijk. :o)  shoukran voor je attentie!  daarmee was ik aan 't zeggen dat ik zo snel mogelijk wil trouwen, om eindelijk samen te kunnen zijn;elkaar te zien,voelen,lachen,wandelen, kindjes hihi inchallah! :o) 

djazakallahu gairan voor iedereen die mij advies geeft over werk! ik begin al eindelijk een beeld te cre�ren over mijn 'later'. :o)  

hamdulillah u shoukranlillah!

wa sallam

oegtie Hannah xxx

 

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.063 seconden.