Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Eigenschappen van de Heilige Profeet SAWS

 Post Reply Post Reply Pagina  <12
Schrijver
Jihad_Nafs Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 08 december 2005
Online status: Offline
Berichten: 44
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Jihad_Nafs Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Eigenschappen van de Heilige Profeet SAWS
    Geplaatst op: 19 december 2005 om 06:47

salaam oe aleikoem

 

deze namen hebben met de eigenschappen van de profeet vrede zij met te maken

hoe kunnen jullie zo koppig zijn , moeten wij elke keer bewijs hebben , we hebben geen verzen van de koran , of de hadith van de heilige profeet vrede zij met hem nodig om te bewijzen dat allah swt arahaman rahimeen is  , de genadevolle de barmhartige is.  en trouwens als jullie het niet geloven is jullie zaken maar zeg geen kritiek die nutteloos zijn of meningen, dit is het en accepteert het.

bewijs , de bewijs zit voor jullie ogen aleen jullie zien het niet

allah swt weet het beste , maar allah swt heeft jullie hersenen gegeven.

zeg geen dingen over de heilige profeet die nergens opslaat hij is geen rpofeet maar een nobele ook nog

Terug naar boven
Maysun Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 15 december 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 43
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Maysun Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 december 2005 om 07:27

salaamoe'alaykom,

Uh, de bewijzen staan in de koran. Ik kan ze hier wel plaatsen, als je wilt.

salaamoe'alaykom

Terug naar boven
Jihad_El_Akbar Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 08 december 2005
Online status: Offline
Berichten: 60
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Jihad_El_Akbar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 december 2005 om 08:06

 Wa sallamoe allaikoem warhmatoellah wabarkatoehoe

 

gair insa allah ya oegtie fie dien

 

wa allaikoem sallam warhmatoellah wabarkatoehoe

Terug naar boven
Jihad_Nafs Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 08 december 2005
Online status: Offline
Berichten: 44
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Jihad_Nafs Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 december 2005 om 09:32

Salaam oe 3aleikoem wara7matallahie wabarakahtoehoe

Mijn Broeders en Zusters, en niet moslims ( Salaam 3aleik voor jullie )  uiteindelijk behoren wij allemaal bij de Ummah van de Heilige Profeet vrede zij met hem.

Ten eerse ik wil mijn excuses aanbieden aan degene die ik op een verkeerde manier behandeld bewust of onbewust, Ik noem geen namen op
de persoon zelf weet het wel , het  maakt niet uit moslim of niet-moslim.

Voor alles broeders en zusters en de Niet moslims, Moge Allah swt ons leiden met Zijn Noor en Waarheid. Amien

Wat ik merk van de kritiek, de commentaren, de meningen soms redenloos en nutteloos is, en geloof me dit is niet mijn mening maar een feit.
Als er een Hadith geplaats is plus de bron, en degene die het verhaalt heeft.
Zoals in dit geval de 200 namen van de Heilige Profeet vrede zij met hem, wees niet achterdochtig, wees niet trots om in te geloven.

Denk realistisch; de Profeet vrede zij met hem was een Nobele Profeet, een betrouwbare man Al Amien, een Mu3aliem een leraar.
Zijn 200 namen beschrijven zijn mooie mach Allah goede eigenschappen , elk naam zegt iets over zijn eigenschap , als Profeet, als leraar,
als echtegenoot, als vader, als leider, als strijder.

Achterdochtig is een slechte eigenschap het leidt naar twijfel , en twijfel is niet toegestaan in de islam.
Ik ga niet vingertjes wijzen van wie dit zegt, ik noem geen namen want dat brengt alleen fitna, ruzies , dus ik schrijf dit voor iedereen
Moslim, en niet Moslim en schrijf dit in een Nederlandse taal en AlhamdoeiAllah begrijpt en kan iedereen het lezen. Dus geen excues.


Dit heeft niks met Ahmadiyya te maken, of met Suffies, of alevieten en al die andere 72 islam stromingen.

Moeten wij Moslim en niet Moslims de Kinderen van Adam (as) voor iets en elk een daliel hebben bewijs hebben.
Vele hebben mensen hebben hun dien islam in de steek gelaten omdat ze uit hun oogpunt geen bewijs konden vinden,
alhoewel geloven er in is al alhamdoeiAllah al bewijs.

Zoals een geleerde Sheikh Ahmed Ali zei: We don't need the verses of the Quran or the Hadith of Rasoollah


 

Terug naar boven
Django Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 augustus 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 329
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Django Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 december 2005 om 10:38
In eerste instantie geplaatst door Jihad_Nafs

Salaam oe 3aleikoem wara7matallahie wabarakahtoehoe

Mijn Broeders en Zusters, en niet moslims ( Salaam 3aleik voor jullie )  uiteindelijk behoren wij allemaal bij de Ummah van de Heilige Profeet vrede zij met hem.

Ten eerse ik wil mijn excuses aanbieden aan degene die ik op een verkeerde manier behandeld bewust of onbewust, Ik noem geen namen op
de persoon zelf weet het wel , het  maakt niet uit moslim of niet-moslim.

Voor alles broeders en zusters en de Niet moslims, Moge Allah swt ons leiden met Zijn Noor en Waarheid. Amien

Wat ik merk van de kritiek, de commentaren, de meningen soms redenloos en nutteloos is, en geloof me dit is niet mijn mening maar een feit.
Als er een Hadith geplaats is plus de bron, en degene die het verhaalt heeft.
Zoals in dit geval de 200 namen van de Heilige Profeet vrede zij met hem, wees niet achterdochtig, wees niet trots om in te geloven.

Voor wat bied je, je excuses aan als je dit vervolgens schrijft? Het is niet beschaafd om andermans meningen c.q vragen af te doen als redenloos/nutteloos en dat als feit stellen.

Denk realistisch; de Profeet vrede zij met hem was een Nobele Profeet, een betrouwbare man Al Amien, een Mu3aliem een leraar.
Zijn 200 namen beschrijven zijn mooie mach Allah goede eigenschappen , elk naam zegt iets over zijn eigenschap , als Profeet, als leraar,
als echtegenoot, als vader, als leider, als strijder.

De vraag is gesteld; waar komt dit vandaan? Het staat niet in de Kor'aan en er zijn 2 overleveringen geplaatst, die deze opsomming van 99 namen niet onderbouwen, nog de 200 namen.

Achterdochtig is een slechte eigenschap het leidt naar twijfel , en twijfel is niet toegestaan in de islam.
Ik ga niet vingertjes wijzen van wie dit zegt, ik noem geen namen want dat brengt alleen fitna, ruzies , dus ik schrijf dit voor iedereen
Moslim, en niet Moslim en schrijf dit in een Nederlandse taal en AlhamdoeiAllah begrijpt en kan iedereen het lezen. Dus geen excues.

Dit is niet eens wat waard om op te reageren,sorry, heel laag gehalte om je standpunt in het gelijk te krijgen,dogmatisch bijna.


Dit heeft niks met Ahmadiyya te maken, of met Suffies, of alevieten en al die andere 72 islam stromingen.

Moeten wij Moslim en niet Moslims de Kinderen van Adam (as) voor iets en elk een daliel hebben bewijs hebben.
Vele hebben mensen hebben hun dien islam in de steek gelaten omdat ze uit hun oogpunt geen bewijs konden vinden,
alhoewel geloven er in is al alhamdoeiAllah al bewijs.

Zoals een geleerde Sheikh Ahmed Ali zei: We don't need the verses of the Quran or the Hadith of Rasoollah

Nu verslik ik me bijna, pardon? De Kor'aan is het gene wat ons is gegeven, dat is het centrum, en zeer zeker HEEL relevant in het aannemen van bepaalde beweringen etc.

De vragen die hier gesteld worden over dit onderwerp, en het antwoord waar we op wachten.... staan niet gelijk aan het 'geloven' dat in ons hart ontstaat, en zo aanname van de Kor'aan creert. Geloven doen we in de Kor'aan, niet in een bewering in een topic. Ben je vergeten wat Allah (swt) stelt; ik ben de enige wetgever.    

Selam Alleykum

Goed, na deze korte reacties heb ik het volgende tegen je te zeggen mijn zuster in de Islam;

De kor'aan is voor mij de leiddraad en ik wijk daar niet vanaf. Het kritisch bekijken van zaken heeft te maken met intelligentie.

Een vraag is een vraag en geen koppig commentaar. Dit is een forum om te discusseren, waarom wil jij afdwingen dat bij elke plaatsing alleen maar amien gezegt moet worden? 

Hoe kan je een posting op het internet gelijk stellen aan de openbaringen van de Kor'aan? Dit prentendeer je door te stellen dat we het gewoon maar moeten aannemen,als een goddelijk gebod; zonder daar vragen over te stellen.Nou.......nee.

Waarom wijd je 5 posten aan het draaien en verdraaien tot vervolgens te komen tot een Sheikh die een bepaalde, zeer bedenkelijke uitspraak doet. Deze uitspraak heeft waarschijnlijk ook betrekking op iets totaal anders, vraag me wel nu af wat, maar dat is wat anders.

Kortom, ik wil nog steeds weten waar dit vandaan komt, wie dit geschreven heeft, motivatie etc. en daar gewoon antwoord op krijgen. ( en dit is heel normaal ); plaats anders niet, als je geen discussie kan voeren of simpele vragen kan beantwoorden. 

nog een prettige avond en Wa'Selam

 

Bishmillah Rahman Rahiem....
It is in chancing, we find our purpose....
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 december 2005 om 01:03
In eerste instantie geplaatst door Jihad_Nafs

Zoals een geleerde Sheikh Ahmed Ali zei: We don't need the verses of the Quran or the Hadith of Rasoollah

Dat is toch wel de meest bizarre uitspraak die ik ooit van een sheich gelezen heb. Is hij wel moslim?

Wassalam.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
Maysun Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 15 december 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 43
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Maysun Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 december 2005 om 03:06

salaamoe'alaykom,

Wij moeten als blinden geloven.

salaamoe'alaykom

Terug naar boven
Django Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 augustus 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 329
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Django Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 december 2005 om 03:35

Selam Alleykum,

Ik geloof blind in de Kor'aan, niet in een uitspaak of posting op een forum.

Wa'selam

Bishmillah Rahman Rahiem....
It is in chancing, we find our purpose....
Terug naar boven
Maysun Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 15 december 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 43
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Maysun Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 december 2005 om 03:37
In eerste instantie geplaatst door Django

Selam Alleykum,

Ik geloof blind in de Kor'aan, niet in een uitspaak of posting op een forum.

Wa'selam

Niet letterlijk blind

Terug naar boven
Django Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 augustus 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 329
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Django Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 december 2005 om 03:46
In eerste instantie geplaatst door Maysun

In eerste instantie geplaatst door Django

Selam Alleykum,

Ik geloof blind in de Kor'aan, niet in een uitspaak of posting op een forum.

Wa'selam

Niet letterlijk blind

Nee, dan kan je moeilijk lezen.Maar om het uit te kauwen;het geloven doe je in de kor'aan, die neem je aan in je hart. Dit bijzonder mooie proces, is zo nobel, en bijzonder, het geloven. Men kan dit niet gelijk stellen aan de aanname van jouw posting.  

Bishmillah Rahman Rahiem....
It is in chancing, we find our purpose....
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 december 2005 om 04:26
In eerste instantie geplaatst door Maysun

salaamoe'alaykom,

Wij moeten als blinden geloven.

salaamoe'alaykom

`En volg niet datgene waarvan jij geen kennis hebt. Het horen, het zien en het hart, over al dat wordt verantwoording afgelegd`. (Soera Al Israa, aya 36).

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
Django Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 augustus 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 329
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Django Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 december 2005 om 04:48

Selam Alleykum,

Amier, ik hoop dat ik op een dag dat ook kan; de juiste soera meteen te vinden, de betekenis zit erin maar het juiste dekseltje dan vinden.

Wa'Selam

Bishmillah Rahman Rahiem....
It is in chancing, we find our purpose....
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 december 2005 om 05:03

Assalamu alaikum,

Veel koran lezen. Maar deze aya is natuurlijk ook wel erg bekend, omdat hij vaak wordt aangehaald in discussies over "taqlied" ('blind' volgen van geleerden), het belang van dalil en het gebruik van ratio (ra'y) om ayaat te verklaren. Ik ken (nog) niet de inhoud van de hele koran uit mijn hoofd. Insha Allah some day... Ik heb wel een redelijk goed geheugen. Maar ik weet echt niet altijd meteen de juiste soera te vinden bij ieder gespreksonderwerp.

Wassalam.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
Jihad_Nafs Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 08 december 2005
Online status: Offline
Berichten: 44
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Jihad_Nafs Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 december 2005 om 05:04

 

salaam oe aleikoem hij is een zeer respectvolle sheikh als je naar zijn lezingen luisterde dan begreep je wel
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 december 2005 om 05:09
In eerste instantie geplaatst door Jihad_Nafs

salaam oe aleikoem hij is een zeer respectvolle sheikh als je naar zijn lezingen luisterde dan begreep je wel

Assalamu alaikum,

ik geloof best dat hij die opmerking niet zomaar gemaakt heeft, maar dat het in een bepaalde context past. Alleen als je het zo als losse opmerking leest: "we hebben de koran helemaal niet nodig", dan komt dat natuurlijk een beetje vreemd over op moslims.

Ik ken hem alleen helemaal niet. Heb je misschien een link waar meer over deze sheich te lezen is, of misschien zelfs lezingen van hem te beluisteren zijn?

Ma'assalama.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
Jihad_Nafs Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 08 december 2005
Online status: Offline
Berichten: 44
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Jihad_Nafs Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 december 2005 om 05:12

Salam oe 3alaikoem ja zkers ik heb een lezing beluistert en heb het geschreven

 

Respected Brothers and Sisters
Asalaam oe Aleikoem WarahmatoeAllahie warabarakahtoehoe.
First of All I'd like to thank brother Abdullah and yourselves for inviting me to give talk on the mercy of Allah swt and repentance.
How ever I would like to munching, that I am incapable of doing justice to such beautiful in fast topic.
My brothers and sisters we don't need the verses of the Qor'aan or the Hadith of Rassoolah saws is Arahman Arihimeen, the Most Merciful, the Most Kind.
Look around you do you not see that Allah swt providing for all human beings. Do we not see that Allah swt provides for the animals and the birds
The Qor'aan says: Wamien Debitien inAllah rizqahoe
Allah swt has taken the responsibility of providing for everybody living creatures. Do we not see that Allah swt provides for the Kufar, for the non-believers?
For the atheist, those who denied his exists and make mockery of the Deen of Rassoolah saws. Do whey not see that he provides with food and clothes, and he has blessed with ni3mas that accountable This my Brothers in it self is clear proof that Allah swt is Arahman Arahimeen, the Most Kind , the Most Merciful.
How ever today Inch�Allah we will look at the Hadith of  Rassoolah saws, we will look at the examples from the Al-Hadith of Rassoolah saws to see how Merciful that Allah truly is. Not to proof that Allah swt is Merciful but as Muslim believers, so that we now that whenever we require something
That when ever we need something. The Merciful is waiting to provide, The Merciful is waiting to give us what we need, and what we required. He is waiting to fulfill our need. So that as Muslims our love for Allah, our Bond, and our Faith in Allah increases so that as Muslims, as Believers we now that when ever weak or intensely commit a sin or when ever we commit a sin true ignorance en Jijhalah. Allah the Most Merciful and the Most Kind is waiting to accept our repentance. And he is waiting to forgive us. From the day Allah swt created creations.    
Allah swt let ad be now he has many attributes, Allah swt led at be now that he is Aziz, The Almighty, He is the Yabbar, the Companion, He is Muttakabir The Supreme. He let ad be now that the same time that he has a special attribute. And his special attribute is the attribute of mercy.
And that Allah swt is the Most Merciful and the Most Kind, and that this attribute of Mercy has repast his Ra7.
As Abu Huraira r.a related that the Prophet saws has said: Kelam ta3lahoe qalikatoe keteben kitabien fawa3indahoe fakar3arsie ienie rahmatie sata 3atbie wafiera3watie 3alab 3aladiebie moetqafarien.
The Hadith is in Boecharie and Muslim, Abu Hurairah r.a relates that the Prophet saw has said: Allah swt finish creating the creations he wrote a record and this record is with Allah swt above the Throne, above the Arsch. And in it Allah swt wrote: That my Mercy has surpassed my Ra7.
It is because of this attribute, the attribute of mercy, yourselves and I, and all human beings show love to another, show kind love to another, show kindness to another.
A mother sacrifices her life for the sake of her child because of this attribute. A mother sacrifice her warm pleases for the sake of her child, because of this attribute. Even animals treat there young with love and affection because of this attribute. How ever in the reality this attribute belongs to Allah swt, it is Allah who is Arahman Rahimeen, the Most Merciful, the Most Kind.
He is billion times more Merciful to his servants, then a mother to her child. Picture the Hadith of Umar ibn Khattab r.a. The Hadith is in Boecharie and Muslim.
Picture this Hadith in your mind eye, picture a battlefield, the enemy are winning from place to another, the people are running away, looking for a safe place to hide. Looking for a safe heaven. Looking for a safe place to hide.
Brothers has separated from on to another, sisters has separated from one to another.
The young have been separated from there mothers.
This is a situation. One of the prisoners a women amongst the prisoners, she has lost her child, she is running from one place to another, in search for here child.
Every time she sees a child on the battlefield, she takes this hold of this child because of the love for her own child. She takes this child and she put this child on her chest, and she begins breastfeeding this child. The Prophet saws on seeing this women, that this women showing so much kindness and love and merci to this child. That doesn�t even belong to her. Not even her own child, on seeing her Prophet saws saying to the Sahabah r.a  , O Sahabah r.a do you see this women, this women that  is showing love and kindness to other children , that every child she finds on the battlefield , she takes hold of this child and because of the love has for her own child. She begins breastfeeding this child, O Sahabah r.a tell me do you think this woman throw a child in the fire. The Sahabah r.a replied: O� Messenger of Allah, this women that is showing so much love and kindness to other children. Ya Rassoolah, as long it is in her power, as long it is in her power this woman who is showing so much love and kindness to other children. Ya Rassoolah, O �Messenger of Allah this woman will never throw her child in the fire. The Prophet saws said to the Sahabah r.a that Allah swt is more Merciful   and more Kind to his servants, than this mother to her child, A billion times more Merciful and Kind to his servants than this mother to her child. It is because of this attribute that you and I show Kindness and Mercy a love to another.  
Terug naar boven
Jihad_Nafs Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 08 december 2005
Online status: Offline
Berichten: 44
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Jihad_Nafs Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 december 2005 om 05:22
salaam oe a3alaikoem , warahmatallahie wabarakahtoehoe ik hoop het genoeg bewijs is voor jou, want ik merk dat jullie veel bewijs  nodig hebben om te geloven,  dus gharinchallah en django doe niet eigenwijs, je weet wat ik bedoel 3alaikoem salaam
Terug naar boven
Django Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 augustus 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 329
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Django Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 december 2005 om 05:29

In eerste instantie geplaatst door Jihad_Nafs

salaam oe a3alaikoem , warahmatallahie wabarakahtoehoe ik hoop het genoeg bewijs is voor jou, want ik merk dat jullie veel bewijs  nodig hebben om te geloven,  dus gharinchallah en django doe niet eigenwijs, je weet wat ik bedoel 3alaikoem salaam

Selam Alleykum,

Nee, vraag me nog steeds af waar het staat dat de Profeet 200 namen heeft en waarom er hier dan 99 staan, wie heeft het geschreven? Is het gewoon geschreven uit bewondering etc.

Mooie lezing, maar het raakt niet het punt waar het omgaat in deze discussie.

Dat ik vast houd aan mijn geloof in de Kor'aan beschouw ik als een zuiver feit  en dat ik niet amin zeg op alles wat er geplaats word is niet eigenwijs en ik begin me me meer en meer af te vragen waarom het zo moeilijk is om antwoord te geven, in de zin van; het komt daar vandaan etc. maar te drammen dat het maar aangenomen moet worden; geflaneerd met persoonlijke beledigingen, met op de top een lezing die moet staven dat er niks gevraagd mag worden, om zo te drukken tot een gelijk. 

Wa'Selam

Bishmillah Rahman Rahiem....
It is in chancing, we find our purpose....
Terug naar boven
Jihad_Nafs Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 08 december 2005
Online status: Offline
Berichten: 44
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Jihad_Nafs Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 december 2005 om 05:33

salaam oe aleikoem ze kon alleen maar 99 namen vinden , maar er zijn 200

zuster jihad akbar kon maar 99 vinden en trouwens deze lezing zegt dat je bewijs niet altijd nodig hebt er is wel bewijs  maar wij zullen dat niet als bewijs zien,

Terug naar boven
Django Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 augustus 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 329
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Django Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 december 2005 om 05:42
In eerste instantie geplaatst door Jihad_Nafs

salaam oe aleikoem ze kon alleen maar 99 namen vinden , maar er zijn 200

zuster jihad akbar kon maar 99 vinden en trouwens deze lezing zegt dat je bewijs niet altijd nodig hebt er is wel bewijs  maar wij zullen dat niet als bewijs zien,

Selam alleykum,

Ah, een begin van een uitleg, Jij vind dat van die lezing; dat is gewoon iets zoeken om een gat te dichten.Het afdwingen van de aanname.

Wa'Selam

Bishmillah Rahman Rahiem....
It is in chancing, we find our purpose....
Terug naar boven
Jihad_Nafs Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 08 december 2005
Online status: Offline
Berichten: 44
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Jihad_Nafs Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 december 2005 om 05:44

dat zijn jou woorden meneertje

ik zeg als je altijd bewijs nodig hebt kom je nergens, kijk ik heb vele broeders en zusters die zochten altijd bewijs maar toen ik zei over 200 namen van de heilige profeet vrede zij met hem  en wouden het ook niet geloven maar nou soeb7anallah nou denken ze anders

Terug naar boven
Django Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 augustus 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 329
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Django Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 december 2005 om 06:17
In eerste instantie geplaatst door Jihad_Nafs

dat zijn jou woorden meneertje

ik zeg als je altijd bewijs nodig hebt kom je nergens, kijk ik heb vele broeders en zusters die zochten altijd bewijs maar toen ik zei over 200 namen van de heilige profeet vrede zij met hem  en wouden het ook niet geloven maar nou soeb7anallah nou denken ze anders

Selam Alleykum,

Waar is jouw beschaafdheid? (ben trouwens een zuster, ja, ik weet het, rare-nick)

Als het zo simpel is, waarom moet je dan beledigen, waarom drammen, waarom met een lezing komen dat we het maar aan moeten nemen? Waarom?, en dit is nu de 5de maal, als je zo vol bent van je juistheid; waarom geen normale dialoog?; het zit zus, en het zit zo, gewoon uitleggen. Als de Kor'aan hetzelfde betekend voor jou, als voor mij, dan zegt het geplaatste vers van Amier genoeg.

Respect,weet je wat dat, dat is? Er kan niet iets goed onderbouwd worden,uitgelegt worden.... laat het daar dan, verwijt mij niet dat ik niet iets aanneem ( met alle verwensingen) zeker niet in het licht van het geplaatste vers van Amier.

Wa'Selam   

Bishmillah Rahman Rahiem....
It is in chancing, we find our purpose....
Terug naar boven
Django Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 augustus 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 329
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Django Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 december 2005 om 06:19
In eerste instantie geplaatst door Amier

`En volg niet datgene waarvan jij geen kennis hebt. Het horen, het zien en het hart, over al dat wordt verantwoording afgelegd`. (Soera Al Israa, aya 36).

Bishmillah Rahman Rahiem....
It is in chancing, we find our purpose....
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 december 2005 om 07:27

In eerste instantie geplaatst door Jihad_Nafs

salaam oe a3alaikoem , warahmatallahie wabarakahtoehoe ik hoop het genoeg bewijs is voor jou, want ik merk dat jullie veel bewijs  nodig hebben om te geloven,  dus gharinchallah en django doe niet eigenwijs, je weet wat ik bedoel 3alaikoem salaam

Assalamu alaikum,

een hele mooie lezing, masha Allah! En als ik het goed begrijp, vertelt deze sheich dat we geen koran of ahadith nodig hebben om de barmhartigheid van Allah subahan wa ta'ala bewezen te zien. Dat is n�et hetzelfde als "we moeten zomaar alles aannemen wat over Allah ta'ala of ��n van de profeten gezegd wordt. Zie de aya (17:36) die ik gequote heb.

Ik zal een voorbeeld geven van jouw manier van redeneren:

jij (Jihad_Nafs) zegt: "de profeet heeft 200 namen, en dat moet je geloven want �k zeg het, en vraag niet naar dalil."

Ik (Amier) zeg: "de profeet heeft 50.728 namen, en dat moet je geloven want �k zeg het, en vraag niet naar dalil."

Geloof je dat de profeet (vzmh) 50.728 namen heeft? En zo nee, waarom niet? En zo ja, hoe kan je dat rijmen met jouw 200 namen?

Zuster, ik denk dat je de woorden van de sheich werkelijk niet begrepen hebt. Hij haalt z�lf ayaat en ahadith aan om zijn standpunt te onderbouwen, waarom zou hij dat doen als hij ze toch niet nodig heeft? Omdat hij het heeft over de barmhartigheid van Allah ta'ala die we overal kunnen zien, zelfs al ken je geen enkele aya of hadith. En daar heeft hij absoluut gelijk in.

Zuster, ik zou het erg fijn vinden als je mijn vraag over die 50.728 namen van Mohammed (vrede zij met hem)  beantwoord als het niet te veel moeite is.

Wassalam,

Amier.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <12

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.156 seconden.