Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Jihad

 Post Reply Post Reply Pagina  <1234>
Schrijver
Django Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 augustus 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 329
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Django Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Jihad
    Geplaatst op: 20 december 2005 om 03:18

Selam Alleykum,

De enige oordeler is Allah(swt) daarmee kan je alle fatwa's die over iemand zijn leven gaan en andere zaken (Kor'aan is alles omvattend)daar mee de kast in doen. Doet er niet toe wat; afvallige, etc. wij hebben niet het recht om te oordelen en een straf op te leggen.

Het lijkt er wel op of we ons moeten onderwerpen aan de geleerde en de fatwa's,dat kan toch niet zo.

Wa'Selam

Battle_For_Peace schreef dit:

Een ding moeten jullie altijd weten, we zullen altijd de waarheid spreken over Islam of jullie het nou leuk vinden ofniet. We gaan niet dingen verbergen of verdraaien, in Islam is het zo dat iemand die moslim is en ongelovig wordt deze man gedoodt wordt. Vind je dat niet goed? Dan ga maar bij Allah klagen als je dood bent. Dat is Zijn Hukm, het staat op meer dan 3 plaatsen in de bijbel. Lees de fatwa's van Ulama die uitleggen waarom dat zo is, en kijken naar op welke voorwaarden zo'n afvallige gedoodt mag worden. En kijk naar andere landen waar iemand gedoodt kan worden als hij 1 gram wiet heeft. De moslims die het niet eens zijn met deze Hukm moeten hun iemaan aanpassen Insha'Allah.

Bishmillah Rahman Rahiem....
It is in chancing, we find our purpose....
Terug naar boven
Maysun Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 15 december 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 43
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Maysun Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 december 2005 om 03:35

salaamoe'alaykom,

Jihad betkent letterlijk streven. Als het ware streeft men naar het goede. Je hebt innerlijke jihad en uiterlijke jihad. De innerlijke jihad gaat over de strijd tegen verleiding en tegen jezelf. De uiterlijke jihad is, de strijd aangaan tegen de ongelovigen of andere vijanden (de heilige oorlog). Jihad is fard kifaya (collectieve plicht).

salaamoe'alaykom

Terug naar boven
Django Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 augustus 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 329
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Django Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 december 2005 om 03:39
In eerste instantie geplaatst door Maysun

salaamoe'alaykom,

Jihad betkent letterlijk streven. Als het ware streeft men naar het goede. Je hebt innerlijke jihad en uiterlijke jihad. De innerlijke jihad gaat over de strijd tegen verleiding en tegen jezelf. De uiterlijke jihad is, de strijd aangaan tegen de ongelovigen of andere vijanden (de heilige oorlog). Jihad is fard kifaya (collectieve plicht).  Waar 10-duizend voorwaarden en regels aan vastzetten, wat zeer complex is,voldoet het daar niet aan is het geen jihad.

salaamoe'alaykom

Bishmillah Rahman Rahiem....
It is in chancing, we find our purpose....
Terug naar boven
Maysun Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 15 december 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 43
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Maysun Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 december 2005 om 03:42
In eerste instantie geplaatst door Django

In eerste instantie geplaatst door Maysun

salaamoe'alaykom,

Jihad betkent letterlijk streven. Als het ware streeft men naar het goede. Je hebt innerlijke jihad en uiterlijke jihad. De innerlijke jihad gaat over de strijd tegen verleiding en tegen jezelf. De uiterlijke jihad is, de strijd aangaan tegen de ongelovigen of andere vijanden (de heilige oorlog). Jihad is fard kifaya (collectieve plicht).  Waar 10-duizend voorwaarden en regels aan vastzetten, wat zeer complex is,voldoet het daar niet aan is het geen jihad.

salaamoe'alaykom

salaamoe'alaykom,

Maak jij nou maar eerst zorgen om jihad nafs (innerlijke jihad)

salaamo'alaykom

Terug naar boven
batle_For_peace Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 860
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote batle_For_peace Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 december 2005 om 03:45

Asalaam Alaikom,

We hebben niet gezegd dat je geleerden moet aanbidden, alleen geleerden kennen Islam, gehoorzaam ze. Zo zegt Allah dat wanneer we iets niet weten naar mensen met kennis moeten. Jij zegt zoals Christenen, 'We mogen niemand oordelen' dan waarom zendt Allah Zijn wet neer? Een regering is zoals politie, het mag als laatste middel geweld gebruiken, want er zijn altijd mensen die de vrede tegen willen werken. Islam is om de moslims en de ongelovigen te beschermen, zolang zij vrede willen. Islam is niet gekomen om mensen ongelukkig te maken, Islam is mooi en een perfecte weg naar de Heer der werelden. De bevelen van Allah zijn duidelijk, in Islam moet je iedereen respecteren en goed behandelen, maar als hij onrecht zaait op aarde dan beveelt Allah de moslims om hun te stoppen.

Koran 9:44. Degenen, die in God en de laatste Dag geloven zullen u niet om toestemming vragen om te worden vrijgesteld van het strijden met hun bezit en hun persoon. God kent de rechtvaardigen goed.
45. Alleen degenen, die niet in God en de laatste Dag geloven en wier hart vol twijfel is, zullen u vragen om te worden vrijgesteld daar zij aarzelen in hun twijfel.
Koran 33:18. God kent degenen onder u die de mensen tegenhouden, en hen, die tegen hun broeders zeggen: "Komt naar ons toe," en die zich weinig met de oorlog bemoeien.
19. Zij zijn terughoudend in hun hulp voor u. Maar als het gevaar komt, ziet gij hen naar u kijken met rollende ogen als van iemand die bezwijmt bij de doodsstrijd. En als de vrees is weggevaagd, treffen zij u met hun scherpe tong door hun zucht naar rijkdommen. Zulken hebben niet oprecht geloofd; daarom heeft God hun werken vruchteloos gemaakt. Dit is gemakkelijk voor God.

Terug naar boven
Django Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 augustus 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 329
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Django Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 december 2005 om 04:00
In eerste instantie geplaatst door batle_For_peace

Asalaam Alaikom,

We hebben niet gezegd dat je geleerden moet aanbidden, alleen geleerden kennen Islam, gehoorzaam ze. Zo zegt Allah dat wanneer we iets niet weten naar mensen met kennis moeten. Jij zegt zoals Christenen, 'We mogen niemand oordelen' dan waarom zendt Allah Zijn wet neer? Een regering is zoals politie, het mag als laatste middel geweld gebruiken, want er zijn altijd mensen die de vrede tegen willen werken. Islam is om de moslims en de ongelovigen te beschermen, zolang zij vrede willen. Islam is niet gekomen om mensen ongelukkig te maken, Islam is mooi en een perfecte weg naar de Heer der werelden. Wasalaam,

Selam Alleykum

Nee, hoor,ken je de 99 namen van Allah (swt) welke staat daar tussen? Is het niet beter om het aan hem te laten;(niks christen! moslim!) ik heb dat vertrouwen wel in mijn Allah. Niemand ontkomt iets, of op deze wereld of bij je dood.Hoe zit het met het feit dat de Kor'aan alles omvattend is? Hoe zit het met ;ken aan mij geen deelgenoten toe?(dus voor mij ook geen geleerde) Hoe zit het met het 2de principe van de Islam (na de basis'asl van het toegestane) dat ons het uit handen is genomen om iets wettig te verklaren, ongeacht religieuze, wereldse positie? het is Allah (swt)zijn wet, niet jij nog ik zijn de beul daarvan.Dit staat tevens in de Kor'aan.

Kennis is om tot me te nemen, als ik onbegrip heb kan ik me wenden tot vele geleerden, maar dat is een advies, die ik kan opnemen in mijn zelf-oordeel.(Ik word ook zelf beoordeeld als ik sterf) Maar wetgeving, beoordeling is aan Allah (swt)

Wa'Selam

Bishmillah Rahman Rahiem....
It is in chancing, we find our purpose....
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 december 2005 om 04:03
In eerste instantie geplaatst door Maysun

In eerste instantie geplaatst door Django

In eerste instantie geplaatst door Maysun

salaamoe'alaykom,

Jihad betkent letterlijk streven. Als het ware streeft men naar het goede. Je hebt innerlijke jihad en uiterlijke jihad. De innerlijke jihad gaat over de strijd tegen verleiding en tegen jezelf. De uiterlijke jihad is, de strijd aangaan tegen de ongelovigen of andere vijanden (de heilige oorlog). Jihad is fard kifaya (collectieve plicht).  Waar 10-duizend voorwaarden en regels aan vastzetten, wat zeer complex is,voldoet het daar niet aan is het geen jihad.

salaamoe'alaykom

salaamoe'alaykom,

Maak jij nou maar eerst zorgen om jihad nafs (innerlijke jihad)

salaamo'alaykom

Salaam,

een beetje arrogante opmerking van je vind je ook niet, zuster. Wat weet jij van zuster Django's innerlijke jihad af? Verder heeft Django volkomen gelijk als ze zegt dat de zgn. "gewapende jihad" aan zeer strenge voorwaarden en regels gebonden zit. Iemand die die strijd voert en de geboden van Allah ta'ala aan zijn sandalen lapt is een overtreder en Allah ta�ala heeft de overtreders niet lief. (Soera al Bakara, aya 190: `En strijdt voor de zaak van Allah tegen degenen, die tegen u strijden, maar overschrijdt de grens niet. Voorzeker, Allah heeft de overtreders niet lief.`)

Wassalam.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
Django Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 augustus 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 329
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Django Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 december 2005 om 04:10
In eerste instantie geplaatst door Maysun

In eerste instantie geplaatst door Django

In eerste instantie geplaatst door Maysun

salaamoe'alaykom,

Jihad betkent letterlijk streven. Als het ware streeft men naar het goede. Je hebt innerlijke jihad en uiterlijke jihad. De innerlijke jihad gaat over de strijd tegen verleiding en tegen jezelf. De uiterlijke jihad is, de strijd aangaan tegen de ongelovigen of andere vijanden (de heilige oorlog). Jihad is fard kifaya (collectieve plicht).  Waar 10-duizend voorwaarden en regels aan vastzetten, wat zeer complex is,voldoet het daar niet aan is het geen jihad.

salaamoe'alaykom

salaamoe'alaykom,

Maak jij nou maar eerst zorgen om jihad nafs (innerlijke jihad)

salaamo'alaykom

Selam Alleykum zuster,

Wat zegt het over jouw dat je dit schrijft? Welke reden? Is dat jouw 'reine nafs'? Ongemotieveerd iemand beoordeling? Geen antwoord geven op vragen; zaken afdwingen als een goddelijk gebod is dat 'nafs' zoals ze horen te zijn? Simpele vragen beoordelen met een taalgebruik dat wel heel erg 'nafs' is.Gelieve als je niet normaal kan discusseren; doe het dan niet.Besteed nu je energie om een antwoord te geven op de vragen aan de hand van je posting,lijkt me wel 'nafs' 

Ataghfirrlah dit werkt als een rode doek op mijn tempament.

Wa'Selam 

Bishmillah Rahman Rahiem....
It is in chancing, we find our purpose....
Terug naar boven
Pfarrer Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 07 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 316
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Pfarrer Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 december 2005 om 04:10
In eerste instantie geplaatst door aswan



Jihad wordt niet uitgeroepen door ��n persoon, zonder dat er consensus is onder de gelovige leiders dat de Jihad verklaard kan worden. Niet zoals Amerika waar Bush heel arrogant zei dat ie met of zonder hulp de oorlog in zal gaan.

Wat kan mij het schele wat jij gewenst vindt of niet? Jij bent geen moslim, maar een verloren schaap. Je hebt liever dat moslims hun mond houden en als een slaaf alles maar voor koek aannemen. Dat we ons laten onderdrukken en vermoorden. Nou ik heb nieuws voor je, mooi niet! Als jij zo mee zit dan mag je zelf een eind optiefen naar ��n of andere rimboe, maar kom mij niet vertellen wat ik moet doen.


Je moet eens beter je bijbel lezen, God oordeelt en bestraft mensen door de handen van gelovigen. Maar ik heb zo het gevoel dat jij het oude testament ook niet erkend.

Je haalt zaken door elkaar, eerst spreek je over jihad en 9/11 en dan kom je met iemand die godslastering doet. geef mij maar een voorbeeld dat er jihad wordt uitgeroepen tegen een volk of land omdat deze een andere mening heeft. Je lult gewoon uit je nek. Maar nogmaals als je aan moslims komt, dan komen moslims aan jou. Zo simpel is die rekensom.


Ik ben blij met de bijdrage van Django. Het is goed om ook die stem uit de Islaam te horen. Het doet weldadig aan.

Maysun moet zich realiseren dat haar visie op de islam veel Nederlanders islamofoob maakt. En dat ligt in dat geval niet aan die Nederlanders.
Dat Battle verdedigt dat bekeerlingen tot het christendom vanuit de islam gedood mogen worden vind ik vanzelfsprekend afschuwelijk. Mijn primaire reactie is dan: wat een afschuwelijke religie! Dan lees ik vervolgens Django maar weer en kom weer tot rust. Ik weet dat de islam ook intern verdeeld is over deze zaken en ik hoop dat jullie onderling daar op een goede manier over discussi�ren.

Ik wil niet aan moslims komen. Ik zie wel dat er moslims zijn die aan broeders en zusters van mij komen. Wat betreft het uitroepen van de jihad: ik kan me niet herinneren dat er consensus onder de moslims in de wereld was over 9/11, dus een eensluidende fatwah daarover is er niet geweest. Zelf heb ik gesprekken gehad met een imam die 9/11 zeer streng veroordeelde. Misschien moet hij nu gedood worden, ik weet niet hoe streng dat allemaal gaat, maar hij stak in elk geval zijn nek uit

En wat betreft Gods wraak door mensen in de Bijbel: die wraak ging, vooral in het Oude Testamen - ik ken mijn bijbeltje goed, beste Maysun - in het OT gaf God rechtstreeks de opdracht aan personen om zijn toorn uit te oefenen, hoewel God daar niet van afhankelijk was, zoals blijkt bij Korach, Datan en Abiram. Opvallend is dat in het Nieuwe Testament dergelijke opdrachten niet meer voorkomen. God straft wel eens zelf, rechtstreek (Ananias en Safira), maar een rechtstreekse opdracht om zelf als mensen wraak te oefenen niet.
Zowel in het OT als in het NT moeten mensen beseffen dat wraak niet hun priv�project wordt, maar dat het van God is:

"Wreekt uzelf niet, geliefden, maar laat plaats voor de toorn, want er staat geschreven: Mij komt de wraak toe, Ik zal het vergelden, spreekt de Here." (Rom. 12, 19).

Verder, ik lul niet uit mijn nek. (Btw, als mensen zulke dingen gaan roepen, zo persoonlijk en lelijke woorden gaan gebruiken, gaat er iets mis met hun oprechtheid. God ziet het hart aan. Hij zal je beoordelen). Het moet je toch bekend zijn dat christenen in Islamtische staten het hypermoeilijk hebben? Check anders de site van Open Doors eens. Genoeg voorbeelden te vinden.

Terug naar boven
batle_For_peace Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 860
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote batle_For_peace Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 december 2005 om 04:17

Alhamdolillah

hahaha je zegt we moeten niemand oordelen? Allah moet alleen oordelen? Let op wat je zegt, je zegt dat we geen politie nodig hebben. Een land zonder recht is een bedorven land, allemal onrecht. Wat zal jij doen als jou huis wordt ingebroken, je kinderen mischien gedoodt, je spullen allemal meegenomen etc. Zal je ook durven zeggen, 'Allah oordeelt hem wel, laat hem maar?' Toen iemand een straf kreeg en een Sahaba opstond om het voor die man op te nemmen werd de profeet boos en zei, 'Hoe durf jij tussen God en Zijn wet te komen?' Sharia, wie dat niet goed vindt is geen moslim, je bent geen moslim totdat je Allah's Hukm accepteert, volledig.

Inderdaad Jihad is geen spel en niet makkelijk, er zijn honderden dingen die je wel en niet mag doen. Zoals kinderen, vrouwen, onschuldigen, ouderen, monikken etc die niet gedoodt mogen worden. Zoals dat als zij vrede willen wij VERPLICHT zijn om dat te accepteren en hun een goede woonplaats te geven en hun te helpen zelfs. En het zijn alleen de Munafiqeen die niet willen gaan, zegt Allah. Ze zeggen met de mond dat ze geloven, maar hun harten zijn afkerig. De Hukm van Allah is perfect en die zal tot de Dag des Oordeel gelden, daar is geen twijfel over. Iemand die niet met de Sharia berecht is ongelovig. Dat is de basis, dat moet iedereen weten. En als het volgen van de Qrur'an en de Sunnah, fundamentalisme is, dan ben ik dat. Dat is de dark side in de harten van de huichelaars.

Ik zal je weer
een link geven van Zakir Naik waar hij uitlegt of de Sharia slecht is of goed.

http://readism001.tripod.com/

Dus versterk je Ieman Insha'Allah, Wasalaam

Terug naar boven
Django Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 augustus 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 329
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Django Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 december 2005 om 04:32

Selam Alleykum,

Met mijn imaam is niets mis,dank je voor je bezorgdheid.

Ik heb het niet over de hand havende orde;een punt die er niets mee te maken heeft want we leven al in landen waar zaken bij wet geregeld zijn; dit verschilt weer van land tot land (er is geen sprake van een Islamitische staat) Ik heb het over iemand een kogel door zijn hoofd heen jagen om dat deze tot een afvallige word verklaard (of fatwa's om andere redenen), daar distancieer ik me van.

Ik stel me kritisch op tegenover fatwa's, ik durf me daar best wel over uit te spreken.

Een jihaad is een ingewikkelde zaak en deze vind ook niet plaats op dit moment, wat mij betreft; de voorwaarden daartoe worden niet nageleefd, dus ik kan het ook niet zo categoriseren.

Ik stelde simpele vragen, die wellicht een andere kant belichten, die niet graag gezien word.Het zou leuk zijn als je ze zou beantwoorden.

Wa'Selam

Bishmillah Rahman Rahiem....
It is in chancing, we find our purpose....
Terug naar boven
batle_For_peace Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 860
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote batle_For_peace Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 december 2005 om 04:49

Salaam Alaikom,

En de naam van Allah is inderdaad, 'De Rechter' dat is zo omdat Hij alleen een Wet mag maken. Alles in de hemelen en op de aarde draait met Zijn wet, zo ook de zon en de maan, alles. En voor de mensen heeft Hij een wet gestuurd om de orde te houden op de aarde. De Joden en Christenen willen ook niet met hun wet regeren, waarom? Velen van hun hebben de wet achter zich gegooid, Allah zegt dat zij die niet met God's wet regeren als ezelen zijn die boeken dragen.

Koran 3:104. En laat er een groep onder u zijn die tot goedheid aanspoort en tot rechtvaardigheid maant en het kwade verbiedt; dezen zijn het die zullen slagen.

Koran 5:49. En spreek recht tussen hen naar hetgeen God u heeft geopenbaard en volg hun boze neigingen niet en wees op uw hoede dat zij u niet afleiden van hetgeen God u heeft geopenbaard. Maar indien zij zich afwenden, weet dan, dat God hen voor sommige hunner zonden wenst te treffen. En een groot aantal mensen is inderdaad ongehoorzaam.
50. Wensen zij het oordeel van onwetendheid?
En wie is een betere rechter dan God voor een volk dat zekerheid van geloof bezit?

Alleen de huichelaars zijn tegen de Sharia, alleen zij. De moslims kunnen niet tegen iets zijn wat Allah beveelt. Wie niet in God gelooft, laat hem andere werelden zoeken en weggaan uit de koninkrijken van God. Zo'n iemand zal voor ALTIJD in het Vuur verblijven. Is dat onrechtvaardigheid? Of verdient hij het? Als je tegen die bevel van de profeet bent, dan moet je ook tegen dit zijn toch? Want iemand laten branden is niet goed volgens jou? Je zegt er is geen jihad, ik wil niet veel zeggen maar je spreekt Saheeh Muslim tegen, waar de profeet zegt dat er tot de Dag des Oordeels 1 groep zal blijven vechten. Is Allah niet de Alwetende? Laat Hem oordelen, en Hij heeft Zijn wet geopenbaard en Hij zegt over de Munafiqeen het volgende.

Koran 24:48. En wanneer zij tot God en Zijn boodschapper worden geroepen opdat hij over hen moge recht spreken, ziet! een deel hunner wendt zich af.
49. Maar indien het recht aan hun zijde was, dan zouden zij ijlings naar hem toe komen.
50. Is er een ziekte in hun hart? Of twijfelen zij, of vrezen zij dat God en Zijn boodschapper onrechtvaardig jegens hen zullen zijn? Neen, zij zijn zelf de onrechtvaardigen.
51. Wanneer de gelovigen tot God en Zijn boodschapper worden geroepen opdat Hij over hen moge recht spreken, zeggen zij slechts: "Wij horen en wij gehoorzamen."
Dezen zijn het die zullen slagen.

52. En wie God en Zijn boodschapper gehoorzaamt en God vreest en godvruchtig is jegens Hem, dezulken zullen slagen.

Koran 4:60. Ken ji
j niet degenen, die beweren dat zij geloven in hetgeen u is geopenbaard en hetgeen v��r u is geopenbaard? Zij wensen recht te zoeken bij de opstandigen ofschoon het hun was geboden, dezen te verwerpen. En Satan wenst hen ver van het rechte pad te doen afdwalen.
65. Maar nee, bij uw Heer, zij zullen geen gelovigen zijn, voordat zij u (profeet) tot rechter maken over al hun geschillen en in hun hart geen aarzeling vinden aangaande hetgeen gij oordeelt en zij zich geheel en al onderwerpen.

Koran 2:85. Geloven jullie dan slechts in een gedeelte van het Boek en verwerpen jullie het ander gedeelte? Er is geen beloning voor degenen uwer, die zulks doen, behalve schande in dit leven; en op de Dag van Opstanding zullen zij de strengste kastijding moeten ondergaan, want God is niet onachtzaam betreffende hetgeen gij doet.

Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malcolm X Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 december 2005 om 04:55
In eerste instantie geplaatst door Peter Pan

<FONT face="Arial, Helvetica, sans-serif" color=#0066ff size=2>Het�is eng als moslims�(of wie dan ook)�beweren altijd en overal de waarheid te verkondigen.


<FONT face=Arial color=#0066ff size=2>Ik zie de beelden van wereldwijde vervolgingen, moorden, verkrachtingen, terechtstellingen, �al voor me.


<FONT face=Arial color=#0066ff size=2>En het eind van het liedje is zoals altijd hetzelfde: �ch hab's nicht gewusst".


<FONT face=Arial color=#0066ff size=2>De mens heeft schijnbaar niet geleerd van zijn verleden.



Dat heb je al vaak genoeg bewezen met je posts
"Science without religion is lame, religion without science is blind." Albert Einstein
Terug naar boven
Django Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 augustus 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 329
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Django Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 december 2005 om 05:06

Selam Alleykum,

Heel informatief, maar je punt is? Of ik iets tegenspreek,zullen we dat in het midden laten? Ik zal later op deze dag een stuk plaatsten en dat legt wat anders uit;aangaande jihaad, etc.

Zoals Amier plaatste; 

Iemand die die strijd voert en de geboden van Allah ta'ala aan zijn sandalen lapt is een overtreder en Allah ta�ala heeft de overtreders niet lief. (Soera al Bakara, aya 190: `En strijdt voor de zaak van Allah tegen degenen, die tegen u strijden, maar overschrijdt de grens niet. Voorzeker, Allah heeft de overtreders niet lief.`)

en, daar hou ik het op.

Wa'Selam

 

 

Bishmillah Rahman Rahiem....
It is in chancing, we find our purpose....
Terug naar boven
batle_For_peace Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 860
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote batle_For_peace Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 december 2005 om 05:11
Salaam Alaikom.

Je zegt dat we niet moeten berechten, daarmee ontken je ook Qur'an verzen, dat is kufr, daarom zei ik dat je beter je Iemaan moet verbeteren, Insha'Allah. En die edele vers uit Surah Baqarah Aya 190 is zeker waar, en daar gelooft iedere moslim in en hij hoort deze ook te praktiseren. Zeker waar, maar wees geen half half moslim, kom in volledige overgave naar Islam toe, want dit is de waarheid. Ik ken je hart niet, Allah kent het Zeker. Niemand kan iets verbergen voor Hem en als iemand een eigen wet zoals Democratie voorang geeft aan Sharia die is ongelovig. Dat is geen extremisme maar iets dat een grote en diepe basis heeft in de Islam. Wasalaamu Alaikom
Terug naar boven
Django Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 augustus 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 329
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Django Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 december 2005 om 06:04

Selam alleykum,

Waar leef je? als je een probleem hebt zoals inbraak, waar ga je naar toe om aangifte te doen? de politie neem ik aan, van het land waar je woont. Zo ligt het eenmaal, heeft niks te maken met democratie voorrang geven aan de sharia, (wat is dat voor standpunt?) Brood koop je ook bij de bakker.Dat zijn structeren die er zijn,reeds voor onze geboorte, verschillend per land en zo ook met verschilende funderingen. Islamitische staat is iets dat er niet is.

Ik ontken geen Kor'aan, en geloof niet half, de verreisten zijn simpel in ons geloof.

Ik stel me kritisch op tegenover fatwa's dat is geen kufr. Ik heb een eigen oordeelvorming, me ook gegeven door Allah (swt).En me te houden aan het bovengenoemde vers lijkt me waarachtiger, derhalve deze van de kor'aan is, een fatwa heeft niet hetzelfde gehalte. Berechten in de normale zin van het woord, gebeurend voor daden in ons dagelijks leven, die wij leven in een bepaalde maatschappij en een doodsvonnis uitspreken doormiddel van een fatwa, zijn voor mij verschillend.Of iemand een afgevallige is (dit als voorbeeld!), zoals jij over mij stelt dat je niet weet wat in mijn hart omgaat en hoe ik mijn verplichten vervul tegenover Allah (swt), ik dat ook niet van jouw weet, weten we het van niemand,derhalve zijn dit soort zaken en ook de bestraffing voor Allah (swt) 

Wa'Selam

Bishmillah Rahman Rahiem....
It is in chancing, we find our purpose....
Terug naar boven
aswan Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 15 december 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote aswan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 december 2005 om 08:36
In eerste instantie geplaatst door Django

In eerste instantie geplaatst door aswan

Wat betreft 9/11, dat is niets minder dan Jihad. Oog om oog tand om tand.
Irak en Iran zijn twee groepen moslims die met elkaar vochten, alhoewel de Shia's steeds verder van de Islam zijn komen te staan, sterker nog er is een grote groep die effectief buiten de Islam valt omdat zij innovaties heeft geintroduceerd in de Islam wat niet mag. Maar dat even terzijde de Jihad is tegen iedereen en alles moslim of niet die tegen het beleiden van Islam belemmerd, God, Zijn woord en zijn profeten belachelijk probeert te maken en diegene die moslims (trachten te) onderdrukken of een oorlog uitroepen tegen moslims, genocide etc etc

Asthagfirllah,ga je schamen voor je uitspraken, en eens beginnen de basisbeginselen van de Islam te leren. 9/11 Jihad? Omdat Osama bin Laden dat zegt? Dit is echt op het idiote af. Dit valt onder de categorie; terrorisme en is ZEER, HEEL ERG, GEEN Jihad!En vertel mij eens; heeft een fatwa voor jouw dezelfde waarde als de openbaringen in de Kor'aan?  Logisch met jouw uitspraken dat postpentacost over je valt, ieder gezond mens zou dat doen.Ik ook als moslim.

Wa'Selam



Dat jij de waarheid niet kent is niet mijn probleem, jij denkt dat jou mening staat boven die van een geleerden die de overgrote deel van moslims waarderen en credietwaardig achten? Het was niet de fatwa van Osama die tot 9/11 leiden. Je lijkt mij een wolf in schaaps kleren Insha Allah zal Hij jou op het rechte pad leiden. Meer dan een miljoen moslims vermoord door amerikanen en jij komt hier 9/11 verdedigen? Laat jezelf na kijken en doe je schapepak uit.
Terug naar boven
aswan Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 15 december 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote aswan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 december 2005 om 08:40
In eerste instantie geplaatst door Django

Selam Alleykum,

De enige oordeler is Allah(swt) daarmee kan je alle fatwa's die over iemand zijn leven gaan en andere zaken (Kor'aan is alles omvattend)daar mee de kast in doen. Doet er niet toe wat; afvallige, etc. wij hebben niet het recht om te oordelen en een straf op te leggen.

Het lijkt er wel op of we ons moeten onderwerpen aan de geleerde en de fatwa's,dat kan toch niet zo.

Wa'Selam

Battle_For_Peace schreef dit:

Een ding moeten jullie altijd weten, we zullen altijd de waarheid spreken over Islam of jullie het nou leuk vinden ofniet. We gaan niet dingen verbergen of verdraaien, in Islam is het zo dat iemand die moslim is en ongelovig wordt deze man gedoodt wordt. Vind je dat niet goed? Dan ga maar bij Allah klagen als je dood bent. Dat is Zijn Hukm, het staat op meer dan 3 plaatsen in de bijbel. Lees de fatwa's van Ulama die uitleggen waarom dat zo is, en kijken naar op welke voorwaarden zo'n afvallige gedoodt mag worden. En kijk naar andere landen waar iemand gedoodt kan worden als hij 1 gram wiet heeft. De moslims die het niet eens zijn met deze Hukm moeten hun iemaan aanpassen Insha'Allah.



Ben je eigenlijk wel moslim, ga je deen leren. Weet je niet dat Allah ons oplegd dat we als eerste naar Hem moeten luisteren dan naar de profeet (saw) dan naar de sahaba en dan naar de GELEERDEN?? Laat jezelf informeren voordat je je mond open doet. Tis anders zwaar voorschut.
Terug naar boven
aswan Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 15 december 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote aswan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 december 2005 om 08:43
In eerste instantie geplaatst door Django

In eerste instantie geplaatst door batle_For_peace

Asalaam Alaikom,

We hebben niet gezegd dat je geleerden moet aanbidden, alleen geleerden kennen Islam, gehoorzaam ze. Zo zegt Allah dat wanneer we iets niet weten naar mensen met kennis moeten. Jij zegt zoals Christenen, 'We mogen niemand oordelen' dan waarom zendt Allah Zijn wet neer? Een regering is zoals politie, het mag als laatste middel geweld gebruiken, want er zijn altijd mensen die de vrede tegen willen werken. Islam is om de moslims en de ongelovigen te beschermen, zolang zij vrede willen. Islam is niet gekomen om mensen ongelukkig te maken, Islam is mooi en een perfecte weg naar de Heer der werelden. Wasalaam,

Selam Alleykum

Nee, hoor,ken je de 99 namen van Allah (swt) welke staat daar tussen? Is het niet beter om het aan hem te laten;(niks christen! moslim!) ik heb dat vertrouwen wel in mijn Allah. Niemand ontkomt iets, of op deze wereld of bij je dood.Hoe zit het met het feit dat de Kor'aan alles omvattend is? Hoe zit het met ;ken aan mij geen deelgenoten toe?(dus voor mij ook geen geleerde) Hoe zit het met het 2de principe van de Islam (na de basis'asl van het toegestane) dat ons het uit handen is genomen om iets wettig te verklaren, ongeacht religieuze, wereldse positie? het is Allah (swt)zijn wet, niet jij nog ik zijn de beul daarvan.Dit staat tevens in de Kor'aan.

Kennis is om tot me te nemen, als ik onbegrip heb kan ik me wenden tot vele geleerden, maar dat is een advies, die ik kan opnemen in mijn zelf-oordeel.(Ik word ook zelf beoordeeld als ik sterf) Maar wetgeving, beoordeling is aan Allah (swt)

Wa'Selam



Ben je soms Ahmediya ofzo?? Is de Qur'an niet voldoende zeg je? De Hadith volgen is ook verplicht! Allah swt zegt wie mijn profeet gehoorzaamt is alsof hij mij gehoorzaamd heeft.
Terug naar boven
aswan Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 15 december 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote aswan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 december 2005 om 08:46
In eerste instantie geplaatst door Amier

In eerste instantie geplaatst door Maysun

In eerste instantie geplaatst door Django

In eerste instantie geplaatst door Maysun

salaamoe'alaykom,

Jihad betkent letterlijk streven. Als het ware streeft men naar het goede. Je hebt innerlijke jihad en uiterlijke jihad. De innerlijke jihad gaat over de strijd tegen verleiding en tegen jezelf. De uiterlijke jihad is, de strijd aangaan tegen de ongelovigen of andere vijanden (de heilige oorlog). Jihad is fard kifaya (collectieve plicht).  Waar 10-duizend voorwaarden en regels aan vastzetten, wat zeer complex is,voldoet het daar niet aan is het geen jihad.

salaamoe'alaykom

salaamoe'alaykom,

Maak jij nou maar eerst zorgen om jihad nafs (innerlijke jihad)

salaamo'alaykom

Salaam,

een beetje arrogante opmerking van je vind je ook niet, zuster. Wat weet jij van zuster Django's innerlijke jihad af? Verder heeft Django volkomen gelijk als ze zegt dat de zgn. "gewapende jihad" aan zeer strenge voorwaarden en regels gebonden zit. Iemand die die strijd voert en de geboden van Allah ta'ala aan zijn sandalen lapt is een overtreder en Allah ta�ala heeft de overtreders niet lief. (Soera al Bakara, aya 190: `En strijdt voor de zaak van Allah tegen degenen, die tegen u strijden, maar overschrijdt de grens niet. Voorzeker, Allah heeft de overtreders niet lief.`)

Wassalam.



Haar opmerking is helemaal niet arrogant, Django komt hier oordeel fellen over haar mede moslims en is zo schijnheilig om geen enkel punt te weerleggen maar te spreken vanuit eigen behoefte. Haar mening doet er niet toe zolang deze niet gebasseerd is op de islamitische leer. 1 Quran vers aanhalen om deze buiten contekst te plaatsen is niet genoeg om een moslim voor de gek houden. Iedereen huilt maar over innerlijke nafs en vrede, terwijl onze broeders en zusters over de hele wereld vermoord worden door deze kufar. Dus tenzij zij zelf in die plaatsen aanwezig is op dit moment en zelf wordt bedreigd moet ze niet ons de les komen leren.
Terug naar boven
aswan Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 15 december 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote aswan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 december 2005 om 08:52
In eerste instantie geplaatst door Django

Selam Alleykum,

Met mijn imaam is niets mis,dank je voor je bezorgdheid.

Ik heb het niet over de hand havende orde;een punt die er niets mee te maken heeft want we leven al in landen waar zaken bij wet geregeld zijn; dit verschilt weer van land tot land (er is geen sprake van een Islamitische staat) Ik heb het over iemand een kogel door zijn hoofd heen jagen om dat deze tot een afvallige word verklaard (of fatwa's om andere redenen), daar distancieer ik me van.

Ik stel me kritisch op tegenover fatwa's, ik durf me daar best wel over uit te spreken.

Een jihaad is een ingewikkelde zaak en deze vind ook niet plaats op dit moment, wat mij betreft; de voorwaarden daartoe worden niet nageleefd, dus ik kan het ook niet zo categoriseren.

Ik stelde simpele vragen, die wellicht een andere kant belichten, die niet graag gezien word.Het zou leuk zijn als je ze zou beantwoorden.

Wa'Selam



Je stelt geen vragen je oordeeld met je eigen mening, en dan kom je afgeven op islamitische geleerden en alle moslims die het eens zijn met hun. Ondertussen schaar jij je bij de ongelovigen en ben je een goede moslim in hun ogen. Kijk de lovende woorden van Pfarrer, daar ben je zeker erg blij mee he? Want ja hij als kafir kan jou natuurlijk nog het ��n en ander leren. En het feit dat jij doet voorkomen alsof er grote verdeeldheid is in de Islam zoals Pfaffer suggereert is zeker ook iets om je voor te feliciteren. Natuurlijk maakt dat voor jou niet uit aangezien jullie eengestemd zijn over de definitie van terorrisme en het maar op de rest van de moslim gemeenschap uitspreken. Kijk naar je eigen fatwa! Een definitie die door het ongelovige westen stelstelmatig wordt gebruikt om moslims in kwaad dag licht te stellen. Kom maar op post nog maar een verdediging van deze kufar en laat ze maar zien wat voor goede vriend je bent van hen.
Terug naar boven
batle_For_peace Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 860
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote batle_For_peace Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 december 2005 om 09:00
Salaam Alaikom,

hahaha rustig aan Ya Akhie
De profeet, Allah's vrede en zegeningen zij met hem, vergeleek de geleerden met de maan en de anderen met de sterren, zoveel schijnen ze. Weet u wel wat een fatwa is Django? Een fatwa is gebasseerd op Qur'an en Hadith. Waarom bent u tegen geleerden? Ik heb groot respect voor geleerden in mijn hart, ze kennen hele Qur'an en duizenden hadith's uit hun hoofd, geweldige prestaties. Weet je wat de beloning is van iemand die de Qur'an uit zijn hoofd leert en anderen Islam leert? De profeet zei dat wanneer Allah van iemand houdt Hij hem kennis schenkt, dus hoe kan je nou geleerden haten? Zelfs wanneer een geleerde met goede intenties een fout maakt, krijgt hij 1 beloning. Dit gaat niet om geleerde of geen geleerde, u moet Islam onderzoeken en politiek gezien moet je niet de media volgen. Ik smeek Allah om jou en mij te leiden, Amien.
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 december 2005 om 09:34

Asalaam Aleikum,

MashaALLAH....petje af voor mijn broeders Battle for piece en Aswan.....Moge ALLAH jullie belonen.

Salaam.

Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 december 2005 om 10:02

Het fascisme herleeft. Nu onder het mom van de islam.

De islam die hier neergezet wordt door enkele moslims is de reden dat er (terecht) met argusogen gekeken wordt naar diezelfde islam.

 

Terug naar boven
aswan Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 15 december 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote aswan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 december 2005 om 10:06
In eerste instantie geplaatst door Peter Pan

Het fascisme herleeft. Nu onder het mom van de islam.

De islam die hier neergezet wordt door enkele moslims is de reden dat er (terecht) met argusogen gekeken wordt naar diezelfde islam.

 

 
Weer zo'n betweter die denkt ons even de les te komen lezen. Het kan ons niets schelen wat jullie ongelovige denken Peter Pan, zoals je naam als suggereert verkeer jij in een fantasie wereld. Je kunt kijken naar de Islam zoals je wilt, je kunt je blindstaren maar ik slaap er geen nacht minder door.
Terug naar boven
Murat Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 12 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 755
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Murat Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 december 2005 om 10:37
In eerste instantie geplaatst door Peter Pan

Het fascisme herleeft. Nu onder het mom van de islam.

De islam die hier neergezet wordt door enkele moslims is de reden dat er (terecht) met argusogen gekeken wordt naar diezelfde islam.

LOLgrappig

Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 december 2005 om 10:49

Salaam,

In eerste instantie geplaatst door aswan


Haar opmerking is helemaal niet arrogant, Django komt hier oordeel fellen over haar mede moslims en is zo schijnheilig om geen enkel punt te weerleggen maar te spreken vanuit eigen behoefte. Haar mening doet er niet toe zolang deze niet gebasseerd is op de islamitische leer. 1 Quran vers aanhalen om deze buiten contekst te plaatsen is niet genoeg om een moslim voor de gek houden. Iedereen huilt maar over innerlijke nafs en vrede, terwijl onze broeders en zusters over de hele wereld vermoord worden door deze kufar. Dus tenzij zij zelf in die plaatsen aanwezig is op dit moment en zelf wordt bedreigd moet ze niet ons de les komen leren.

Wat betreft Django's spreken uit eigen behoefte, zij spreekt als moslima en er is geen enkele reden om aan te nemen dat haar intenties onzuiver zouden zijn. En ze heeft gelijk dat de aanslagen op het WTC de regels van jihad overschreden. Immers, er werden mensen gedood zonder onderscheids des persoon, er werden vrouwen en kinderen gedood en er was geen enkele manier waarop de moordenaars dat konden weten. Verder werden er mensen gedood die niet tegen de moslims vochten. Bovendien diende die aanslagen op geen enkel manier het belang van de moslims, het heeft de amerikanen alleen maar een vrijbrief gegeven om Afghanistan en Irak te bezetten met alle vreselijke gevolgen van dien. Je zou bijna gaan denken dat de kapers van die vliegtuigen in dienst waren van de amerikanen zelf.

En dat alles heeft geen fluit te maken met Django's innerlijke streven op de weg van Allah, wat jij zo belachelijk maakt in je post hierboven. Dat verbaasd me eigenlijk nog het meest; jij maakt de koran belachelijk en je zegt dat Django spreekt uit "eigen behoefte". Want jij vindt dat omdat er oorlog is, we niet moeten ijveren op de weg van Allah in onszelf?

Door welke kufaar worden onze broeders en zusters vermoord? Door een binnenhuisarchitect uit New York? Of door een uitkeringstrekker in een bus in Londen? Of door een balinese ober in een restaurant in Indonesi�? Of door een stel biddende shi'ieten in moskee in Baghdad? Of door mensen die boodschappen aan het doen zijn op markt in Mosul? Door geen onderscheid te maken in wie er gedood wordt, in wie er vecht en wie niet vecht, door er op los te moorden zonder onderscheids des persoon ijver je niet op de weg van Allah ta'ala, maar op de weg van de shaitaan.

Neem bijvoorbeeld Al Zarqawi, de muharib. Hij heeft verklaart dat het gehele egyptische volk vijanden van de islam zijn en daarom legitiem doelwit van zijn "moedjahidien". Die "fatwa" heeft hier op het forum gestaan, als je me niet gelooft zoek ik het wel voor je op. Bin Laden heeft in zo'n videootje gezegd dat iedere moslim die niet v��r hem is, een afvallige is en een vijand van de oemmah. En die takfiri's neem jij liever als leidraad dan de koran van Allah ta'ala? Ik hoop het toch niet.

Jij zegt dat ik die aya buiten haar contekst plaats? Leg jij mij dan maar uit wat de goede contekst is, ik ben benieuwd.

Als laatste: je zegt dat Django niet "de les mag lezen" omdat ze niet bedreigd wordt. En wie ben jij dan wel om ons de les te komen lezen broeder?

Jihad is streven op de weg van Allah ta'ala. Ik ken geen ayaat waarin dat (jahada) in direct verband wordt gebracht met oorlog gewapende strijd, maar des te meer die jihad direct in verband brengen met de innerlijke strijd tegen het slechte, dawa en het verspreiden �n beschermen van de overgave aan Allah ta'ala. "Huilen" over onze nafs en innerlijke vrede is een plicht die ons in opgelegd door Allah ta'ala via de koran, dat ontkennen is kufr. Als het moet streven wij gewapenderhand op de weg van Allah ta'ala, en zoals die prachtige aya die ik aanhaalde laat zien dienen wij Allah's grenzen daarin niet te overschrijden. Welke die grenzen zijn is al veelvuldig besproken op dit forum, maar als er behoefte aan is kunnen we daar wel weer een nieuw topic over beginnen, want ook dat is jihad.

Wassalam.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malcolm X Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 december 2005 om 11:15
Salaam Aleikum,

Ik zie waarheid aan beide kant. Allereerst is 9/11 absoluut geen goede daad. oa. burgers werden bewust als slachtoffer gekozen en dat is niet toegestaan. Dus over jihad kun je mijns inziens dan niet spreken, alleen over een criminele daad.
Verder onderschrijf ik de woorden van Amier inzake Bin Laden, Zarqawi en iedereen die zich bij hen gevoegd heeft. Ik heb al meerdere keren duidelijk proberen te maken dat wat zij doen onmogelijk onder de noemer jihad geplaatst mag worden.
Echter zijn er altijd mensen die verblind door hun woede over wat er gaande is in de wereld de details van de daden van deze heren negeren.

Maar hoe er hier bv over fatwa�s geschreven wordt, is het alsof een fatwa geen tot weinig betekenis heeft.
Dit komt denk ik ook gedeeltelijk door de vele dwalende zielen die onrechtmatige fatwa�s uitspreken, maar dan is het idd aan ons als moslims om te oordelen of degene die de fatwa doet uitgaan wel een capabele persoon is.
Maar daarmee moet de fatwa zelf niet als een discutabel iets worden gepresenteerd, zoals dat hier gebeurd. Als dat in ieder geval de intentie was, wat ik overigens betwijfel.

(duurde lang om te typen of niet Amier )

Salaam ALeikum,

Malcolm X
"Science without religion is lame, religion without science is blind." Albert Einstein
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 december 2005 om 11:48
In eerste instantie geplaatst door aswan

In eerste instantie geplaatst door Peter Pan

Het fascisme herleeft. Nu onder het mom van de islam.

De islam die hier neergezet wordt door enkele moslims is de reden dat er (terecht) met argusogen gekeken wordt naar diezelfde islam.

 

 
Weer zo'n betweter die denkt ons even de les te komen lezen. Het kan ons niets schelen wat jullie ongelovige denken Peter Pan, zoals je naam als suggereert verkeer jij in een fantasie wereld. Je kunt kijken naar de Islam zoals je wilt, je kunt je blindstaren maar ik slaap er geen nacht minder door.

Beste Aswan, als er zich hier iemand voor doet als betweter, ben jij het. Maar ook ik slaap om jou geen nacht minder.

Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 december 2005 om 12:56

We are twice armed if we fight with faith.

~ Plato ~

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <1234>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.141 seconden.