Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Jihad

 Post Reply Post Reply Pagina  <1 234
Schrijver
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Jihad
    Geplaatst op: 26 december 2005 om 07:07

Assalamu alaikum,

In eerste instantie geplaatst door aswan

Gehoorzaamt Allah (swt) en de boodschapper (saw). De hadith is nogmaals alles wat de profeet aan wijsheid heeft nagelaten. En zoals we weten dient de Qur'an als leiddraad voor moslims tot de dag des oordeels. De Qur'an is het perfecte boek van Allah (swt) zonder enige fout, en dan zet jij ��n vers uit de Qur'an tegenover andere alsof de Qur'an tegenstrijdigheden bevat. Wat is jou niet duidelijk aan 4:59

4:59. O, gij die gelooft, gehoorzaamt Allah en Zijn boodschapper en degenen, die onder u gezag hebben. En indien gij over iets twist, verwijst het naar Allah en Zijn boodschapper, als gij gelooft in Allah en de laatste Dag. Dit is beter en uiteindelijk het beste.

Alle andere versen veranderen niets aan dit gebod.

Alle verzen die ik aanhaalde, inclusief alle verzen die jij aanhaalde �n die Battle for Peace aanhaalde laten zien dat de profeet (vzmh) strikt volgens de koran handelde, en dat dat ook zijn enige taak was. Ik zet niet1 aya tegenover een heleboel anderen; ik lees 1 aya in context met een heleboel anderen, in tegenstelling tot jij en de Ahl ul Hadith (letterlijk: de mensen van de verhaaltjes) die de ayaat die slaan op de strikte taken van Mohammed (vzmh) in deze wereld en de ayaat die vertellen dat hij nooit oordeelde buiten dat wat aan hem middels de koran was geopenbaard schijnen te vergeten als ze de ahadith als religieuze bron naast de koran proberen te rechtvaardigen. De verzen die jij bedoelt als je zegt dat ik ze tegenover elkaar zet, bewijzen juist de unieke authoriteit van Gods Woord, zonder secudaire bronnen. Aya 4:59 verwijst ook naar Allah en Zijn boodschapper, niet de boodschapper zonder Allah. Deze aya laat in niets zien dat Mohammed (vzmh) enig andere inspiratiebron had dan de koran zelf, sterker nog, alle ayaat die ik aangehaald heb en nog veel meer die ik niet heb aangehaald, laten juist het tegenovergestelde zien.

In eerste instantie geplaatst door Aswan

Ik vraag me sterk af of jij een ahmediya of een shia bent, ik ga uit van het eerste hoewel het tweede in deze tijd ook niet weg te denken is.

Als je dit serieus meent bewijst dat dat je totaal niets weet van zowel de ahmadiyya-leer als van de shi'a leer. Misschien zou je eens wat meer bronnen moeten raadplegen dan alleen wat websites en cyber-imaams. Ik ben geen ahmadiyya, geen shi'iet en zelfs geen koraniet, omdat die �berhaupt alle ahadith verwerpen en dat doe ik niet. Het is onlogisch om te denken dat er geen op waarheid berustte overleveringen van de profeet (vzmh) of zijn metgezellen zopuden bestaan, maar de koran verbiedt ons simpelweg die overleveringen als religieuze authoriteit te erkennen. Ahadith zijn tijd en plaatst gebonden en laten meestal zien hoe bepaalde mensen in een bepaalde cultuur onder bepaalde omstandigheden met bepaalde dingen omgingen.

In eerste instantie geplaatst door Aswan

Je denkt dat wanneer je lang genoeg tikt mensen zullen vergeten dat je versen uit de Qur'an tegenover elkaar plaatst.

Ik plaats nergens koran verzen tegenover elkaar, en als ik ontdek dat ik een cruciaal vers over het hoofd heb gezien zal ik dat ook zeker niet ontkennen. Dat is in mijn discussie hier met jou alleen nog niet gebeurt.

Maar wat denk jij van de ayaat die ons vertellen dat Mohammed's enige taak was het verkondigen van de koran, en dat hij net als wij geen kennis had van het ongeziene, en dat hij geen andere bron had om te oordelen dan de koran? En hoe verklaar jij dan de zogenaamd authentieke overleveringen waarin Mohammed (vzmh) ons verboden en geboden opgelegd zou hebben die nul komma nul basis hebben in de koran, zoals baard, isbaal enz.

In eerste instantie geplaatst door Aswan

Voor mensen zoals jou die de hadith geen autoritaire maar historische "waarde" toekennen is het daarom ook geen enkel probleem om te accepteren wat goed uitkomt en te verwerpen wat niet in je straatje valt.

Ik accepteer wat Allah ta'ala ons leert en ik verwerp wat aan Hem wordt toegeschreven maar niet van Hem afkomstig is. Ik ben dus geen ahmadiyya, omdat de ene helft van de ahmadiyya's geloven dat Mirza Ghulam een profeet is en dat onmogelijk volgens de koran, en de andere helft gelooft dat hij de mahdi is en de incarnatie van Isa alaihi salaam en dat is ook onmogelijk als je de verzen van de koran die over Isa alaihi salaam en zijn terugkeer goed leest. Ik ben geen shi'iet omdat zij geloven dat de nakomelingen van Mohammed (vzmh), de ahl ul bayt, zelfstandig bindende religeiuze uitspraken kunnen doen op grond van hun afkomst, en dat is shirk volgens de koran. Ik ben een moslim, omdat dat de naam is die allah ta'ala heeft gegeven aan degenen die zich overgeven aan Hem, en Hem alleen.

 

[quote] Een voorbeeld van de tegenstrijdigheid zal ik geven: neem alleen al de verschillende authentieke (!!) overleveringen over wat de allerlaatste woordnen van Mohammed (vzmh) zouden zijn geweest. Daar zijn nogal wat variaties op, en een leuk compromis dat de ulema hebben gevonden is dat de profeet (vzmh) ze allem��l heeft gezegd, hoewel dat weer niet op bronnen gebasseerd is.

Dit is onzin ieder��n weet dat hier consensus over bestaat, laat mij maar eens zien waar uit blijkt dat deze consensus niet op bronnen gebasseerd is.[/quote]

Hoe kan ik laten zien dat iets n�et op bronnen is gebasseerd? De bron in deze �s de consensus. Laat jij maar zien dat al die ahadith die het hebben over de "laatste woorden" van de profeet (vzmh) eigen ��n grote hadith zouden moeten zijn ipv meerdere.

In eerste instantie geplaatst door Aswan

Moslims op dit forum vragen zich sterk af waar jij mee bezig bent. Je bent overduidelijk niet iemand die de sunnah van de profeet volgt. Wat voor moslim ben je? "Soms wel en soms niet" ? Als je het onderscheid tussen echte en zwakke of gefabriceerde hadith bedoeld, maar nee dat bedoel je niet want je ontkend de autoriteit van de hadith. De wetenschap van de hadith laat geen ruimte voor onzuiverheden, daarom zijn er zoveel gefabriceerde hadith afgevallen. Dit is juist een bewijs hoe zuiver de wetenschap van de hadith is en niet een zwakte zoals jij suggereert.

"Moslims vragen zich sterk af?" Spreek je nu in koninklijk meervoud? Waarom hou je geen poll over wat moslims zich sterk afvragen. Ik ontken de authoriteit van ahadith, niet perse de authenticieit van ahadith. Ik ontken wel de betrouwbaarheid van ahahdith, en de hadithwetenschap is allerminst zuiver, omdat ze op aannames en veronderstellingen is gebasseerd en niet op ta te trekken feiten. Zo weet niemand of een isnad wel of niet betrouwbaar is, omdat niemand alle personen in zo'n isnad kent of kende, ook Boekhaari niet. Hij ging daarvoor ook weer uit van "horen zeggen", en ook dat zegt niets over het feit of zo'n persoon nou wel of niet de waarheid sprak over die en die hadith, of dat de bron van het verhaal wel echt bij de profeet (vzmh) lag en niet bij een of andere fantasierijke verhalenverteller waar het midden oosten zo rijk aan was zo'n 1200 jaar geleden. De matn is in de hadithwetenschap volstrekt ondergeschikt aan de isnad. Liever verklaren de ulema ayaat als "afgeschaft" als ze tegen een bepaalde hadith ingaan met een "sahih" isnad, dan dat ze twijfelen aan haar authenticiteit. Of ze nemen ze als helemaal aparte bron van Goddelijke wetgeving, daar heb ik al meerdere voorbeelden van gegeven. Maar of een hadith nou authentiek is of niet, hij kan niet als secundaire bron naast de koran genomen worden, en dat is wat in de soenna zoals we die vandaag de dag kennen wel gebeurt.

Voor alle moslims die willen lezen over de hadith, en de schoonheid van de ahadith bezoek de volgende site en lees deze en andere artikelen:

http://qa.sunnipath.com/issue_view.asp?HD=1&ID=2610& CATE=120

Verwijs jij naar sunnipath? Dat is een goeie site, niet zo vooringenomen als al die selefiessite's in ieder geval. Maar ze veroordelen, net als ik, de aanslagen op het WTC en Al Zarqawi's denkwijze.

De geleerden zelf beschouwen voor zover ik weet de ahadith ook als bron buiten de koran, en men spreekt ook altijd van koran �n ahadith als zijnde de bronnen van de sharia.

Ze zeggen Qur'an en hadith omdat de hadith tevens handelingen en uitspraken van de profeet bevat, situaties die zich hebben voltrokken welke niet in de Qur'an thuis horen. Maar elke situatie wordt door de profeet (saw) benaderd vanuit het woord van Allah (swt), en daarom is de hadith een heel belangrijk autoriteit.

En daarvan zeg ik dus "soms wel en soms niet". De profeet (vzmh) benaderde iedere situatie die sloeg op religie en het in de praktijk brengen ervan vanuit het Woord van Allah (de koran), en die situaties worden ook beschreven in koran. Maar de profeet (vzmh) benaderde ook wel eens situaties vanuit een ander gezichtspunt. Wanneer het om een religieuze zaak ging werd hij meteen verbeterd door Allah in de koran, en die situaties worden overigens ook onderkent door de ahadith, zoals het verhaal van de blinde man die door Mohammed (vzmh) weggestuurd werd, het verhaal van dat Mohammed (vzmh) iets verbood wat Allah toegestaan had, ik geloof iets met honing ofzo, dat zou ik moeten nakijken. Bekend is ook een hadith waarin Mohammed (vzmh) aan een paar dadelkwekers vertelde hoe ze dadelbloemen moesten bestuiven. De kwekers zeiden dat hij het bij het verkeerde eind had, en Mohammed (vzmh) zei toen dat zij meer verstand hadden van wereldse zaken, en hij meer van religieuze. Religieuze zaken worden behandeld in de koran, en volgens die koran mogen we geen andere bron daarvoor nemen dan de koran. Punt.

[

Waar ik zo'n drama van maak is dat jij mijn woorden verdraait

Moslims op dit forum mogen zelf bepalen of ik jou woorden verdraai of niet. Je gaat heel hoogmoedig zeggen dat Maysun arrogante opmerking maakt terwijl dat niet zo is. Django maakte een schijnheilige opmerking en jij steunde haar daar in. Dit heb ik uitgelegd maar jij gaat hier niet op in, je komt slechts met zwakke aantijgen dat ik je woorden verdraai. Django maakte een opmerking om zo haar misvattingen over 9/11 te ondersteunen, het is me nu ook duidelijk waarom jij haar daar in steunde. Aangezien jij ook dezelfde misvattingen deelt.

Jij verdraaide mijn woorden door mij in mijn mond te leggen dat die bepaalde aya op de jihad an nafs zou slaan, daar waar ik dat nooit gezegd had. Dat heet "woorden verdraaien". Maysun maakte een arrogante opmerking door te verwijzen naar Django's innerlijke jihad, daar waar dat niet relevant was. Mijn "misvattingen" over 9/11 zijn gebaseerd op de koran �n (speciaal voor jou) op de soenna, en worden gedeeld door praktisch alle bekende en minder bekende ulema. Hetzelfde geldt voor de aanslagen op de Londense metro, de trein in Madrid en ga zo maar door.

Sja ik verwacht ook niets minder van iemand die de autoriteit van de hadith ontkend. en z'n eigen mening als feit presenteert en boven die van goede credietwaardige geleerde prefereert terwijl de logica en rationele aanpak van deze geleerden elk weldenkend mens tot goede inzichten leidt.

En over welke geleerde heb jij het hier als ik vragen mag?

Daarom hebben deze geleerden ook zo'n grote aanhang. 

Nogmaals; welke geleerden? En welke aanhang? Mohammed B. en "superbrein" Samir A. die denkt dat als je een lont in een fles pokon steekt je een molotov coctail hebt? Je hebt het over een stelletje neo-kharidjieten en takfiri's, niet over de meerderheid van geleerden en moslims die die aanslagen afdoen als fitna en zeker niet als jihad.

Als er iemand is die geen credietwaardigheid heeft als autoriteit dan ben jij het wel.

sprak sheich Aswan. Maysun is niet de enige met arrogante opmerkingen; "de moslims op dit forum vinden dit" , "de moslims op dit forum vragen zich dat af". De moslims op dit forum hebben in jou blijkbaar een nieuwe vertegenwoordiger gekregen. Ik heb nooit beweerd een authoriteit te zijn, ik laat alleen zien wat er in de koran staat, inclusief vers 4:59.

Iemand in Nederland betaald 5000 euro om een dierbare van jou in Nederland af te laten schieten, pak je dan all��n de persoon aan die de kogel heeft afgevuurd en laat je opdrachtgever leven?

Maar ik ga niet iedereen die via via aan die opdrachtgever verbonden is ook pakken, zoals de bakker waar hij zijn brood koopt e.d. De mensen die bij talloze bedrijven wwrkten in dat gebouw werketen niet voor die Silverstein en waren ook niet de opdrachtgevers van de amerikaanse agressors.

Er zijn individuen gedoodt die niet gedoodt hadden mogen worden. Toch zijn ze doelbewust tot target gemaakt.

Dan moet je niet voor de joden werken, en moslim bloed vergieten. En nog maals in een oorlog is het niet uit te sluiten dat ook onschuldige mensen zullen sterven.

Ze werkten niet voor joden; ze huurden een kantoorruimte van een jood od zelfs dat niet; ze werkten in een kantoor dat door een jood aan hun werkgever was verhuurt. En onschuldige slachtoffers niet kunnen uitsluiten is iets anders als ze doebewust tot slachtoffer maken, je kunt jou redenatie net zo goed gebruiken om de amerikanen te verdedigen met hun zogenaamde "collateral damage".

Maar ik heb eerder al eens uitgelegd dat deze mensen mits ze kinderen zijn, of in het aanzicht van Allah (swt) goede moslims zijn en hun broeders in Islam niet veroordelen dat Allah (swt) vergevingsgezind is en een goede plek voor deze mensen heeft.

Oh, gelukkig maar! Dus het geeft helemaal niet als je pakweg 50 marktgangers in Baghdad opblaast omdat er twee corrupte politieagente tussen lopen; de onschuldigen gaan toch naar het paradijs. Kunnen we alle ayaat die over verderf op aarde brengen, en moord en de straf daarop hier en in het hiernamaals ook afschaffen: de onschuldigen gaan toch naar al djannat, dus eigenlijk bewijs je ze een dienst! 

Sorry, maar hier koop ik niets voor. Omdat er een joodse maffia actief is (die vooral zijn eigen zakken vult) is er een link naar de zionisten in palestina?

Dit is grappig, ieder��n weet dat Silverstein een zionnist is maar de na�viteit die jij je eigen maakt daar val ik niet voor. Het is het niet waard om hier nog op in te gaan. Als jij niet geloofd dat Silverstein miljoenen naar de joodste terroristen stuurt dan is dat jou goed recht.

En waarom werd die Silverstein dan niet gepakt? Ik neem aan dat hij nog leeft �n nu 7 miljard (!!!!) dollar rijker is dankzij die moordenaars. Daar hadden de fake-moedjahidien zeker even niet aan gedacht. Het lijkt er zelfs steeds meer op dat jouw "moedjahidien" meer de belangen van de amerikanen en de zionisten dienden dan die van de moslims, laat staan Allah ta'ala. In plaats daarvan vermoordden ze liever de gemakkelijke doelwitten, wiens enige schuld was dat ze een kantooruimte huurden van iemand die de zionisten steunt, of dat niet eens; de meesten werkten voor mensen die een kantoorruimte huurden van iemand die de zionisten steunt. Nogmaals, die mensen waren net zo schuldig als jij en ik. En dat betekend niet dat wij onschuldig zijn; alleen al aan het coltan in de PC waarop jij dit typt kleeft bloed, de chocola die je eet is afkomstig uit kinderslavernij, het katoen dat je draagt idem dito, de bus waarin je rijdt rijdt op diesel afkomstig uit Saudie Arabi�, gewonnen met yankee-dollars en zakken vullend van amerikanen die er al hun slechte dingen mee doen waar de mensen in het WTC voor moesten boeten. En zo kunnen psychopaten als Al Zarqawi en geestverwanten altijd doorgaan met moorden, want op iedereen valt wel iets aan te merken.

Het is ��n ding dat er geld naar de joden gaat uit wederzijdse winst opmaak door handel mocht er een vredesakkoord zijn, en iets anders als deze handel bestaat uit het voeren van de amerikaanse en joodse economie, bij uitstek DE bron van inkomsten voor deze joodse terroristen. Zeggen dat deze mensen niets te maken hadden met het onrecht van de palestijnen, afghanen en irakezen ondergaan is jezelf een blinddoek voordoen.

Je hebt gelijk. Deze mensen hadden net zoveel te maken met het onrecht dat de palestijnen, afghanen, irakezen etc. ondergaan als jij of je buurvrouw Jansen (bij wijze van spreken, want ik ken je buurvrouw niet, mocht je er een hebben). Gelukkig dat jij die blinddoek niet draagt.

Het zijn de banken, de joodse discotheken, stripclubs, Hollywood en 't voormalige WTC die er hard aan werken om Islam de wereld uit te krijgen door middel van hun onislamitische handelen en het investeren van geld voor terroristische doeleinden tegen moslims. Er is een simpele rekensom hier die niet te ontkennen is en tevens wordt ondersteund door de volgende vers uit de Qur'an.

9:36. Het aantal der maanden is volgens Allah's verordening twaalf sinds de tijd waarop Hij de hemelen en de aarde schiep. Vier hiervan zijn heilig. Dit is het juiste geloof. Doet u zelf dus hierin geen onrecht aan. En bestrijdt de afgodendienaren allen tezamen, zoals zij u bestrijden en weet, dat Allah met de rechtvaardigen is.

Al deze bedrijven, corporaties werken samen aan een NWO, de supermacht onder leiding van de shaytaan.

3:54 But the disbelievers plotted against Allah so Allah plotted against them! And Allah emerged the best of the plotters!

Zeker, ik ontken ook niet dat die mega co�peraties bezig zijn de wereld in hun greep te krijgen dmv neo-kolonialisme, globalisering en gewapende strijd. En veel moslims zelf doen er net zo hard aan mee als ze er zelf rijker van worden, kijk maar naar al die vette oliescheichs die maar wat graag zaken doen met de amerikanen om hun zakken te vullen, de aziaten die ook niet bepaald vies zijn van een paar BMW's voor de deur enz.. Het is niet voorbehouden aan de joden, en zelfs niet aan de amerikanen, en het is niet alleen gericht tegen moslims maar tegen iedereen die weigert op hun deuntje te dansen. Kijk maar eens wat verder dan de grenzen van het midden-oosten, het gebeurt overal.

Wat betreft die aya (9:36) die spreekt voor zichzelf: "... maar bestrijd de veelgodendienaars allen te zamen zoals zij jullie allen tezamen bestrijden..." Zie je? Maar de "veelgodendienaren" bestrijden ons niet allen tezamen, dat is gewoon een feit en als je dat niet gelooft dan moet je maar eens wat meer niet-moslims leren kennen.

Ook zou je je vraagtekens kunnen zetten bij "veelgodendienaren", want jij past dit vers toe op joden en christenen, en dat zijn volgens de koran geen "moeshrikoen", maar vooruit, het principe is hetzelfde, Allahu alim. Ook gaat die aya volgens de tafsiers over het vechten in de heilige maanden en om te terug-verovering van Mekka en de heilige moskee, waar we het al eerder over hadden. Geen rechtvaardiging om er maar op los te moorden dus. Jihad is alleen daar waar jihad gerechtvaardigd is en nergens anders.

Wassalam.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 december 2005 om 07:19

Assalamu alaikum,

broeder Aswan, aangezien jij meer waarde schijnt te hechten aan de uitspraken van ulema dan aan koranverzen, hier een kopie van selefieforum.net over de verhouding tussen de jihad tegen de eigen nafs en de uiterlijke jihad: http://selefieforum.net/sf/index.php?showtopic=384

 

Ibn al Qayyim:

Omdat de uitwendige Jihaad tegen de vijanden van Allaah bij de dienaar een vertakking is van de inwendige Jihaad tegen zijn eigen ziel voor de zaak van Allaah, net zoals toen de Profeet, vrede en zegeningen zij met hem, zei; De Mujaahid is degene die tegen zijn ziel in streeft, in gehoorzaamheid aan Allaah, en de Muhadjier is degene die van het verbodene vandaan emigreerd. (Overgeleverd door Imaam Ahmad (6/21), zijn Isnaad is goed.) Dan heeft de Jihaad tegen de ziel voorrang op de uitwendige Jihaad tegen de vijand. En eigenlijk is het een fundering daarvan. Want degene die niet eerst Jihaad tegen de eigen ziel voert, zodat het verricht wat bevolen is en verlaat wat verboden is, en er oorlog tegen voert omwille van Allaah, dan zal het niet mogelijk voor hem zijn om de uitwendige Jihaad tegen zijn vijand te verrichten.

Hoe is het mogelijk voor hem om Jihaad tegen zijn (uitwendige) vijand te voeren en hem te wreken terwijl de vijand dat zich tussen de twee lagen bevind (zijn ziel) hem beheerst, overrompelt, de controle over hem heeft en waar hij geen Jihaad tegen voert en ook geen oorlog tegen begint voor de zaak van Allaah. Voorzeker, hij zal niet in staat zijn om erop uit te gaan naar de vijand, totdat hij Jihaad tegen zijn eigen ziel voert, om erop uit te kunnen.

De dienaar wordt (dus) gestest en onderzocht op Jihaad door deze twee vijanden (de inwendige en de uitwendige, i.e. de ziel en de kufar). En tussen deze twee is er een derde vijand, en het is onmogelijk voor hem om Jihaad tegen deze twee te verrichten (de inwendige en de uitwendige) behalve door Jihaad te voeren tegen deze (derde). Want deze (vijand) weerhoudt de dienaar ervan om Jihaad te voeren tegen deze twee (vijanden), en het is bij hem de oorzaak voor het nalaten ervan, en het zal hem doen sidderen, en hij zal nooit stoppen met het aan hem tonen van de verschillende ongemakken, (van) het verlaten van de bezittingen (van de wereld), het verlies van geneugten en vermaak dat volgt op het voeren van Jihaad tegen deze twee (de inwendige en de uitwendige vijanden).

Het is voor hem niet mogelijk om Jihaad te voeren tegen die twee vijanden behalve door het voeren van Jihaad tegen deze, en de Jihaad tegen deze (derde vijand) is het fundament, de basis (asl) van de Jihaad tegen die twee. En het is de Shaytaan. De Meest Verhevene zegt: Voorzeker Shaytaan is een vijand van u, behandelt hem daarom als vijand. [35:6]

...

Jihaad kent vier niveaus:

  • Jihaad van de Ziel
  • Jihaad van de Shaytaan
  • Jihaad van de Kufar
  • Jihaad van de Munafiqeen

Tot zover de woorden van ibn al Qayyim rahimahoellaah. Hierna volgt er een uitleg per onderdeel van Jihaad. Tevens is er hiervoor al uitgelegd dat de Jihaad van de Munafiqeen zwaarder is dan die van de Kufar en door wie dit gedaan moet worden.


Pag. 21

A. Jihaad van de Ziel

  • Jihaad voor het Opdoen van Kennis
  • Jihaad voor het Handelen naar deze Kennis
  • Jihaad voor het Uitnodigen en Onderwijzen
  • Jihaad voor Geduld in het Uitnodigen

B. Jihaad van de Shaytaan

  • Jihaad voor het Vernietigen van Twijfel
  • Jihaad voor het Vernietigen van Verlangens en Lusten

C. Jihaad van de Onderdrukkers, Vernieuwers, Zonderaars

  • Jihaad met de Hand
  • Jihaad met de Tong
  • Jihaad met het Hart

D. Jihaad van de Kufar en Munafiqeen

  • Jihaad met het Hart
  • Jihaad met de Tong
  • Jihaad met Bezit
  • Jihaad met de Lichaam

Pag. 29

Als Wij het hadden gewild konden Wij zeker in elke stad een waarschuwer hebben verwekt. Dus volg de ongelovigen niet, en vecht met (de tong) een grote Jihadan tegen hen. [25:51-52]

Allaah Glorieus en Meest Verheven is Hij beval dat hij Jihaad moet doen tegen de Kuffaar, met een grote Jihaad gebruikmakend van de Qor-aan. Dit is van oorsprong een Mekkaanse vers, het was nog voor de Hidjrah van de Profeet (salallaahoe 'alayhi wa sallam) naar Medina geopenbaard en voordat hij bevolen was te vechten (met de hand), en nog voor hij daar toestemming voor kreeg.

Pag. 30

In eigen bewoordingen:

De Jihaad met de tong is het meest volbracht door Aboe Bakr omdat degenen met de meeste aanzien via hem moslim zijn geworden. En dit is de beste Jihaad. Uiteraard staat de profeet, vrede en zegeningen zij met hem, ongeevenaard op nummer 1 hierin.

Wat betreft 'Oemar ibn al Khattaab, dankzij hem kon men er openlijk voor uitkomen moslim te zijn en vrij de aanbidding verrichten. Dit behoort ook tot de beste Jihaad. 'Ali, (waar de she-iten mee zijn afgesplitst van de gemeenschap), heeft hierin geen aandeel, in geen van beide.


Dit document behandeld de volgende onderwerpen:

1. Beneficial Words from Ibn al-Qayyim on the Relationship Between the Rulers and the Subjects

2.Ibn al-Qayyim on the Jihaad of Allaah's Messenger and the Sharee'ah Jihaad

3.Ibn Taymiyyah on the Comparison Between the Jihaads of Abu Bakr, 'Umar and ?Alee

4.Ibn al-Qayyim on Jihaad, Seeking Knowledge and ?the Path of Allaah?

5. Ibn al-Qayyim on Jihaad and Guidance

6.Ibn Taymiyyah on the Aided Jihaad in the Time of the Tartars



Bron:
http://www.salafitalk.net/st/uploads/IBD170005.pdf

--------------------

Muqbil | Albaani | Fawzaan | Bin Baaz | 'Uthaymeen | Taymiyyah | Muhammad bin Rabee' | Umm Abdillaah

Shaykh al-Islam Ibn Taymiyyah zei: Wat betreft de Tafaseer die in circulatie zijn onder de mensen, dan is de meest juiste daarvan de Tafseer van Muhammad ibn Jareer al-Tabari, want hij noemt de invalshoeken van de salaf met de bewezen isnaads (keten van overleveraars), en er zit geen bid'ah (innovatie) in, en hij vermeld geen overleveringen van twijfelachtige bronnen zoals Muqaatil ibn Bukayr en al-Kalbi.

Majmoo` al-Fataawa, 13/358.

Ook heeft hij in Muqaddimah fi Usool al-Tafseer (p. 35) over de Tafseer van Ibn Jareer gezegd:

Het is ��n van de beste en grootste van de Tafaseer.

Hij beroepte zich op de inzichten van de drie generaties van de mufassireen van onder de salaf, te weten; de Sahaabah, de Taabi'een, en de Taabi' Taabi'een (de Metgezellen, en de Opvolgers, en de Volgers van de Opvolgers), en hij citeert hun zienswijzen met de isnaads terug gevoerd tot hen. Dit is een belangrijk aspect van zijn boek, wat niet terug te vinden is in vele van de Tafseer boeken die onder ons in circulatie zijn. Maar dit aspect boeit veel doorsnee moslims niet, die niet in staat zijn om de isnaads te onderzoeken en de juiste isnaads te onderscheiden van de zwakke; het enige dat zij willen weten is of een isnaad correct is of zwak, aan de hand van een duidelijke en korte vermelding daaromtrent.

Wanneer hij klaar is met het citeren van hun zienswijzen, maakt hij duidelijk welke hij het meest gangbaar acht, vervolgens omschrijft hij hoe hij op die conclusie gekomen is.



���� ������� ��� ������ ��� ����� ��� ������ ������ ������ �����
� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
aswan Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 15 december 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote aswan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 december 2005 om 14:32

De verzen die jij bedoelt als je zegt dat ik ze tegenover elkaar zet, bewijzen juist de unieke authoriteit van Gods Woord, zonder secudaire bronnen. Aya 4:59 verwijst ook naar Allah en Zijn boodschapper, niet de boodschapper zonder Allah. Deze aya laat in niets zien dat Mohammed (vzmh) enig andere inspiratiebron had dan de koran zelf, sterker nog, alle ayaat die ik aangehaald heb en nog veel meer die ik niet heb aangehaald, laten juist het tegenovergestelde zien.

Amier begrijp jij vers 4:59 eigenlijk wel? Laten we er nog een keer naar kijken:

4:59. O, gij die gelooft, gehoorzaamt Allah en Zijn boodschapper en degenen, die onder u gezag hebben. En indien gij over iets twist, verwijst het naar Allah en Zijn boodschapper, als gij gelooft in Allah en de laatste Dag. Dit is beter en uiteindelijk het beste.

Nergens zeg ik dat we de wet van Allah (swt) en de wet die onze profeet (saw) volgde als twee verschillende wetten moeten zien. Maar de ahadith is wel een tweede autoriteit naast de Qur'an. Dit omdat deze vers 4:59 zegt Allah (swt) en.. de profeet (saw). De profeet (saw) handelde volgens hetgeen Allah (swt) hem aan wijsheid verschafte, en niet alles wat onze profeet (saw) meemaakte of oplegde kwam uit de Qur'an. De detaills van hoe we moeten bidden en welke dua's en versen we moeten opzeggen, de regels van Hadj, en de regels van Zakat. Ontken je die ook allemaal omdat ze niet als zodanig in de Qur'an terug te vinden zijn?

Als je dit serieus meent bewijst dat dat je totaal niets weet van zowel de ahmadiyya-leer als van de shi'a leer. Misschien zou je eens wat meer bronnen moeten raadplegen dan alleen wat websites en cyber-imaams. Ik ben geen ahmadiyya, geen shi'iet en zelfs geen koraniet, omdat die �berhaupt alle ahadith verwerpen en dat doe ik niet.

Ten eerste is het zo dat shia's in verschillende sectes zijn opgespitst, en hetgeen zij geloven loopt over in meerdere sectes. Kom met iets substanti�ler dan lose kreten over mijn kennis of het ontbreken ervan over de ahmediya en shia's. En websites van cyber imams? Je vindt jezelf wel heel superieur he? Jij weet niets van de bronnen die ik raadpleeg, dus beperk je tot de feiten. Naast het feit dat Ahmediya's in hun eigen furqan geloven zijn er ook ahemediya's die claimen de Qur'an te volgen maar wijze de ahadith van de hand. Hetzelfde heb je onder shia's welke steeds verder van de Islam beginnen te staan.

Wat betreft de ahadith, je hamert al de hele tijd op iets wat totaal niet ter sprake is. Je zegt dat de hadith aan de hand van de Qur'an getoetst moet worden en dit ontken ik nergens. Je blijft echter maar aya's quoten om dit punt kracht bij te zetten. Als je goed leest dan zie je dat ik de validiteit van de hadith propageer. Ik zeg dat de ahadith een onderdeel in Islam is, dat dit de vers 4:59 slaat op die sahaba die de ahadith hebben opgemaakt en de geleerden die het van generatie tot generatie overleveringen. Dat er hadith zijn die meer of minder geloofwaardig zijn is iets waar een wetenschappelijk protocol voor ontwikkeld is om precies hetgene te doen waar jij zegt namelijk de hadith toetsen aan de hand van de Qur'an en daarnaast de ketting van overleveringen etc.

. Maar wat denk jij van de ayaat die ons vertellen dat Mohammed's enige taak was het verkondigen van de koran, en dat hij net als wij geen kennis had van het ongeziene, en dat hij geen andere bron had om te oordelen dan de koran? En hoe verklaar jij dan de zogenaamd authentieke overleveringen waarin Mohammed (vzmh) ons verboden en geboden opgelegd zou hebben die nul komma nul basis hebben in de koran, zoals baard, isbaal enz.

Er staat nergens dat de enige taak van de profeet (saw) het verkondigen van de Qur'an was. Maar juist het verkondigen van de boodschap welke niet beperkt is tot de Qur'an.

36. En het betaamt de gelovige man of vrouw niet, wanneer Allah en Zijn boodschapper over een zaak hebben beslist, dat er voor hen een keuze zou zijn in die zaak. En wie Allah en Zijn boodschapper niet gehoorzaamt, is zeker klaarblijkelijk afgedwaald.

Wat jij hierboven zegt is precies de reden waarom we een systeem hebben die de weteschap van de hadith vormt. Hier heb ik eerder al over gesproken. Het is dus onzinnig om te zeggen dat de ahadith geen autoriteit is, want de sahih hadith zijn niet voor niets "sahih".

"Zeg: "Gehoorzaamt Allah en gehoorzaamt de boodschapper. Maar indien gij u afwendt is hij slechts verantwoordelijk voor datgene waarmee hij is belast, en gij zijt slechts verantwoordelijk voor datgene waarmee gij zijt belast. En indien gij hem gehoorzaamt, zult gij geleid worden. En de plicht van de boodschapper is slechts de duidelijke verkondiging."

Hoe kan ik laten zien dat iets n�et op bronnen is gebasseerd? De bron in deze �s de consensus. Laat jij maar zien dat al die ahadith die het hebben over de "laatste woorden" van de profeet (vzmh) eigen ��n grote hadith zouden moeten zijn ipv meerdere.

Astaghfirullah, je bent waarlijk iemand die fitna zaait. De discussie ging over jihad en jij gaat zo ver dat je expert gaat spelen over de autoriteit van de hadeeth. Zo verdwaald ben je dat je zelf niet door hebt waar je mee bezig bent.

De hadith over de laatste woorden van de profeet zijn consistent, en vullen elkaar aan. Zoals ik al eerder zei als er kleine detaills zijn die verschillen dan doet dat niet af aan de authenticiteit van en vooral de autoriteit van de ahadith. Laat mij maar zien hoeveel verschillende overleveren die sahih zijn tegenstrijdig zijn en op welke punten, want lose kreten daar heb ik niets aan.

Ik ontken de authoriteit van ahadith, niet perse de authenticieit van ahadith.

Je gaat direkt in tegen de bevelen van Allah (swt) in de Qur'an om Allah (swt) en zijn profeet (saw) te volgen. Omdat de profeet (saw) niets deed wat Allah (swt) afkeurt.

Zo weet niemand of een isnad wel of niet betrouwbaar is, omdat niemand alle personen in zo'n isnad kent of kende, ook Boekhaari niet. Hij ging daarvoor ook weer uit van "horen zeggen", en ook dat zegt niets over het feit of zo'n persoon nou wel of niet de waarheid sprak over die en die hadith, of dat de bron van het verhaal wel echt bij de profeet (vzmh) lag en niet bij een of andere fantasierijke verhalenverteller waar het midden oosten zo rijk aan was zo'n 1200 jaar geleden.

Valt nog mee dat je geen geld vraagt voor die leugens van je.

Verwijs jij naar sunnipath? Dat is een goeie site, niet zo vooringenomen als al die selefiessite's in ieder geval. Maar ze veroordelen, net als ik, de aanslagen op het WTC en Al Zarqawi's denkwijze.

Wat boeit mij het wat hun veroordelen? Het ging mij om de autoriteit van de hadith, dat 9/11 geen terrorisme is heb ik al bewezen.

Religieuze zaken worden behandeld in de koran, en volgens die koran mogen we geen andere bron daarvoor nemen dan de koran. Punt.

Cirkel redenatie, is een moeilijke verslaving om los te laten voor je.

Jij verdraaide mijn woorden door mij in mijn mond te leggen dat die bepaalde aya op de jihad an nafs zou slaan, daar waar ik dat nooit gezegd had. Dat heet "woorden verdraaien". Maysun maakte een arrogante opmerking door te verwijzen naar Django's innerlijke jihad, daar waar dat niet relevant was. Mijn "misvattingen" over 9/11 zijn gebaseerd op de koran �n (speciaal voor jou) op de soenna, en worden gedeeld door praktisch alle bekende en minder bekende ulema. Hetzelfde geldt voor de aanslagen op de Londense metro, de trein in Madrid en ga zo maar door.

Je cirkelredenatie en je misvattingen over 9/11 zijn nu wel bekend ja. Je leest niet je spuiwt all��n leugens over 9/11 en haalt broeders samir A die nog niet eens veroordeeld is, en Zarqawi en Mohammed B door de slijk. En daar schaam jij je niet eens voor.

Jij had je grote waffel moeten houden tegenover een goede zuster als Maysun die de schijnheilige opmerking van Django goed door had. Die sloeg op haar veroordeling van 9/11 en is net zo verdwaald als jij bent.

En over welke geleerde heb jij het hier als ik vragen mag?

Heeft geen betrekking op iets, aangezien jij de autoriteit van de hadith ontkend is dit geen discussie punt meer.

sprak sheich Aswan. Maysun is niet de enige met arrogante opmerkingen; "de moslims op dit forum vinden dit" , "de moslims op dit forum vragen zich dat af". De moslims op dit forum hebben in jou blijkbaar een nieuwe vertegenwoordiger gekregen. Ik heb nooit beweerd een authoriteit te zijn, ik laat alleen zien wat er in de koran staat, inclusief vers 4:59.

Hey if you can't handle the truth.. waarom huil je. Als je me niet gelooft moet je niet zeggen dat ik arrogante opmerkingen maak. Jij bent hier de gene die de mujahideen en zusters zoals Maysun onder vuur nemen. En jij denkt dat wij dat zomaar gaan accepteren?

Maar ik ga niet iedereen die via via aan die opdrachtgever verbonden is ook pakken, zoals de bakker waar hij zijn brood koopt e.d. De mensen die bij talloze bedrijven wwrkten in dat gebouw werketen niet voor die Silverstein en waren ook niet de opdrachtgevers van de amerikaanse agressors.

Tuurlijk, ieder��n die de economie van amerika steund is onschuldig. Laat me niet lachen, jij kunt het niet verkroppen dat er nu eenmaal onschuldige mensen sterven tijdens oorlog. Trouwens, er is zat bewijs wat suggereert dat het niet eens de vliegtuigen waren die de torens lieten instorten maar explosieven die reeds aanwezig waren in het gebouw. Maar dat terzijde, de kufar en de helpers van de kufar hebben het onderspit moeten delven. En DAT zijn de feiten, niet dat gemierenneuk van jou.

Ze werkten niet voor joden; ze huurden een kantoorruimte van een jood od zelfs dat niet; ze werkten in een kantoor dat door een jood aan hun werkgever was verhuurt. En onschuldige slachtoffers niet kunnen uitsluiten is iets anders als ze doebewust tot slachtoffer maken, je kunt jou redenatie net zo goed gebruiken om de amerikanen te verdedigen met hun zogenaamde "collateral damage".

Ja maar amerikanen zijn geen moslims, en elke moslim weet dat het woord van een moslim meer weegt dan die van een kafir. Ik heb niets met ongelovigen, als ze de moord op moslims steunen, dan mogen ze van mij dood. Wie zijn de mensen die de regering kiest in amerika, het volk! Als je niets doet tegen de agressie jegens moslims dan maak je deel uit van die onderdrukking. Miljoenen amerikanen en niemand kan hun regering stoppen? Hoever wil jij gaan om deze mensen te verdedigen al was het all��n al in het licht van 9/11? Het is echt misselijkmakend hoe iemand die zegt moslim te zijn zo erg opkomt voor de kufar.

Oh, gelukkig maar! Dus het geeft helemaal niet als je pakweg 50 marktgangers in Baghdad opblaast omdat er twee corrupte politieagente tussen lopen; de onschuldigen gaan toch naar het paradijs. Kunnen we alle ayaat die over verderf op aarde brengen, en moord en de straf daarop hier en in het hiernamaals ook afschaffen: de onschuldigen gaan toch naar al djannat, dus eigenlijk bewijs je ze een dienst!

Allah (swt) weet wie iemand opzettelijk en per ongeluk dood. Jij bent Allah (swt) niet, dus hou gewoon je waffel. Als er onschuldige irakezen sterven dan weet Allah (swt) beter! Wie ben jij om dan nog te gaan raaskakelen? 2:11 slaat op de ongelovigen, of wil je nu onze broeders kafir gaan noemen?

En waarom werd die Silverstein dan niet gepakt? Ik neem aan dat hij nog leeft �n nu 7 miljard (!!!!) dollar rijker is dankzij die moordenaars. Daar hadden de fake-moedjahidien zeker even niet aan gedacht.

Jij bent zo dom he, jij denkt echt dat het zo makkelijk is om iemand zoals silverstein te pakken? Wat weet jij van de mujahideen en de moeite die zij doen voor gerechtigheid? Wat weet jij van hun training en hun planning om een zwaar bewapend land als amerika te infiltreren? Je weet niets maar je lult kei hard uit je nek. Vanuit je luie stoel de mujahideen veroordelen. De zwakheid in jou is evident.

Wat betreft die aya (9:36) die spreekt voor zichzelf: "... maar bestrijd de veelgodendienaars allen te zamen zoals zij jullie allen tezamen bestrijden..." Zie je? Maar de "veelgodendienaren" bestrijden ons niet allen tezamen, dat is gewoon een feit en als je dat niet gelooft dan moet je maar eens wat meer niet-moslims leren kennen.

Jij bent echt grappig, vrijmetselarij, NWO, MOSAD, dat is volgens jou natuurlijk een leugen. De amerikanen die al jaren grootschalig irakezen, afghanen vermoorden en het land vernietigen is natuurlijk een samenkomst van toevalligheden volgens jou. Eenmans operaties! of niet..

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <1 234

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.141 seconden.