Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Tassawuf de heillige weg

 Post Reply Post Reply Pagina  <12
Schrijver
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Tassawuf de heillige weg
    Geplaatst op: 07 februari 2006 om 22:05
Een mooi, heel mooi verhaal.
Terug naar boven
Abdul naser Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 04 februari 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 28
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdul naser Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 februari 2006 om 12:29

 

     Asalaam alaikom wa rahmatullahe wa barakatu.

   Ik wil graag over tassawuf vertellen, ik heb wel informatie over maar ik wil ook nog meer informatie hebben, want wat ik heb is niet genoeg.

      Het gaat over mensen die hun hele leven voor allah geven. Dat ze minnaren van hem zijn. Er zijn heeel veel van hun en nog steeds, en ze blijven inshallah tot    Yaumal qiyamaa.

Ik ga nu een verhaal van Shaikh Abdul Qader Jilani vertellen. Hij was een van grootste  WalliAllah( vriend van Allah).

Iemand kwam in zijn tijd om bij hem leerling te worden. (murid)

Ik ken naam van  die iemand niet maar ik zal hem sultan noemen.

Sultan:  Asalam alaikom, ik kom vragen of ik uw leeerling kan worden.

Shaikh Abdul Qader Jilani: Dat kan inshallah wel, maar je moet eerst iets gaan doen voor mij.

Sultan: Ik ga dat wel inshallah doen.

In dat tijd was daar een grote berg, dat voor iedereen bekend was.

Shaikh Abdul Qader Jilani: Jij moet naar dat berg gaan en wachten tot een oude man van zijn werk komt. Hij is een arme man, hij werkt hard en hij moet nog veel verder gaan. En jou taak is om hem gaan te slaan!!!

Sultan: insllah ga ik dat wel doen.

Maar sultan heeft niet begrepen waarom hij dat oude man moest slaan.

Sultan komt dat oude man tegen.

Oude man: Asalaam alaikom

Sultan gaat hem een klap geven. Oude man gaat zijn hand kussen.

Hij gaat hem schoppen, maar oude man heeft zijn voet gekust.

Hij ging met steen naar hem gooien, maar die ouden man heeft ook zijn steen gekust.

Sultan kon dat niet meer doen. En hij ging terug naar Shaikh Abdul Qader Jilani.

Shaikh Abdul Qader Jilani: Heb je gedaan wat ik aan jou had gezegd.

Sultan: Ja dat heb ik wel gedaan maar ik heb hem niet begrepen. Ik ging hem slecht behandelen en hij ging lief tegen mij doen.

Shaikh Abdul Qader Jilani: Dat oude man is een van mijn morids ( leerlingen), dus als je dat kan volhouden ben je welcome bij mij.

 

Dus in dit verhaal zien we hoe iemand moet zich gedragen als hij tot sofie behoord. Dat je veel geduldig moet zijn.

Want Allah (J) houd van mensen die geduldig zijn.

         Moge Allah ons vergeven

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <12

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.078 seconden.