Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Tekenen van de Dag des Oordeels

 Post Reply Post Reply Pagina  <123
Schrijver
Abdul-Khaliq Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 786
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdul-Khaliq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Tekenen van de Dag des Oordeels
    Geplaatst op: 14 november 2006 om 12:39
 
Het is voor mij heel duidelijk dat de Bijbel en/of de Koran
een goddelijke oorsprong heeft. Dat relateer ik aan de inhoud. Inhoudelijk zijn het boeken (Het Woord) dat opzichzelf te goed is om door mensen te zijn gecreerd. Althans dat is mijn bescheiden mening. Ik vindt de Boeken te intelligent van aard, en dan bedoel ik vooral de boodschappen en het moraal dat beide boeken uitspreekt. Ook mijn bescheiden mening is wel dat de Koran ter aanvulling en ter volmaking tot ons is gezonden.

Voor mij is een belangrijk punt, dat Mohammed, vrede zij met hem, nimmer heeft getracht een persoonlijke religie op te richten. De basis is de Enige God die aan de bron stond van de eerdere Heilige boeken.

Dat de Koran zelf zegt de waarheid te bevatten is opzichzelf terecht. Want wat zou God anders zeggen dan de waarheid? Voor de Moslim is het de Waarheid, daar heeft een discussie geen zin over...

Dat een andersgelovige dat anders ziet is wel duidelijk, maar hoeft in mijn optiek niet voor grote conflicten en/of discussie`s te komen.

Allah heeft ons duidelijk gewezen, hoe om te gaan met de mensen van het Boek. Alleen dat al is een Goddelijk principe!

Alle lof aan ALLAH(swt), de Heer der Werelden

Salaam

Mooie woorden maken nog geen goede daden!
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 november 2006 om 13:17
Of het de Schepper was die van zich deed spreken via een Heilig Boek zal blijken uit de werking van dat Boek. Waar er geen werking is, daar was er ook geen openbaring. Overigens spreekt de Schepper per definitie uitsluitend en feilloos in waarheid. Alleen mensen zijn bang om niet geloofd te worden en willen er dan nog wel eens bijzeggen dat ze "de waarheid" spreken.
Terug naar boven
afghanmoslim Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 03 maart 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 192
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote afghanmoslim Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 november 2006 om 15:03

Selamualaykum,

Ik heb zelf niet alle berichten doorgenomen, maar ik zie dat sommigen hier goed praten over de taliban. Laat ik jullie eerst een ding vertellen. Er kunnen best goeie tussen zitten, maar afgelopen zomer was ik weer naar Afghanistan. Je wilt niet weten wat mijn familie daar heeft doorstaan door mannen die de naam talib(wat eigenlijk theologiestudent betekent) zwart maken.

Broeder Battle4peace, ik wil je graag erop wijzen dat je eerst met wat Afghanen praat die daar onder hun regime hebben geleefd. Wij hebben op tijd kunnen vluchten, maar ik kan je genoeg vertellen over hoe ze midden in de ramadan familieleden van mij vertelden om op te donderen naar Tadjikistan. Zij zijn daar geboren en dat land is van hun, maar deze mannen komen ze wegjagen met zwepen in de heilige maand. Ik noem het pure racisme. Ik kan nog vele voorbeelden noemen. Voor ons vanaf hier is het makkelijk te praten, feit blijft dat je deze groepering niet als de vertegenwoordigers van de islam moet zien. Als er idd mannen met witte tulbanden zijn voorspeld, dan is het een ander groep wat nog moet komen. Of er vindt een verandering plaats in het beleid van de taliban. Maar hoe ze nu opereren is niet acceptabel te noemen.

Wassalaam

Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 november 2006 om 15:18
Het lijkt me trouwens vrij eenvoudig om dergelijke profetie�n uit te laten
komen: ga gewoon met z'n allen witte tulbanden dragen en verf de
moskee van Medina wit en er zijn weer twee profetie�n vervuld.
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 november 2006 om 15:22
In eerste instantie geplaatst door Abdul Khaliq


Ook mijn bescheiden mening is wel dat de Koran ter aanvulling en ter
volmaking tot ons is gezonden.

Zolang die mening bescheiden is kan ik die in alle nederigheid
respecteren.
Overigens een steekhoudend antwoord
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
Abdul-Khaliq Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 786
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdul-Khaliq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 november 2006 om 23:58
soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�


Enkel het beest wil ons laten dwalen en ons tegenelkaar opzetten.

Ik zie dit alles als een grote proef en beproeving.

Alle lof aan ALLAH(swt), de Heer der Werelden
Mooie woorden maken nog geen goede daden!
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 november 2006 om 06:15
Amen
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <123

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.109 seconden.