Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenin geloof is geen dwang????

 Post Reply Post Reply Pagina  <1 2345>
Schrijver
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Directe link naar dit bericht Onderwerp: in geloof is geen dwang????
    Geplaatst op: 21 juni 2006 om 15:06

Onthechting is liefde, (voor de ander maar zeker ook voor jeZelf) maar tevens  het moeilijkst bereikbaar. Ik ken de theorie, maar helaas weet ik de theorie (nog) niet praktisch uit te werken.

Vaak, heel vaak  is dit het onderwerp waar ik het met geestelijken over heb. De dualiteit, de innerlijke jihad, ik kom er nog niet uit.

Maar uiteindelijk zal ik de naald in de hooiberg vinden, het smalle pad.

 

 

Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 juni 2006 om 16:17
Onthechting...waarvan?
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 juni 2006 om 16:22
In eerste instantie geplaatst door Peter Pan

Onthechting is liefde, (voor de ander maar zeker ook voor jeZelf) maar tevens �het moeilijkst bereikbaar. Ik ken de theorie, maar helaas weet ik de theorie (nog) niet praktisch uit te werken.


Vaak, heel vaak� is dit het onderwerp waar ik het met geestelijken over heb. De dualiteit, de innerlijke jihad, ik kom er nog niet uit.


Maar uiteindelijk zal ik de naald in de hooiberg vinden, het smalle pad.





"Zolang ik dit of dat ben, of dit of dat heb, ben ik niet alle dingen en heb ik niet alle dingen. Zuivert u, tot ge n�ch dit of dat zijt of hebt, dan zijt ge alomtegenwoordig en door n�ch dit n�ch dat te zijn, zult ge alles zijn" (Meester Eckhart)

Eens toen de nobele Ibrahim op zijn troon zat,
Hoorde hij lawaai en stemmengerucht op het dak,
Ook zware voetstappen op het dak van zijn paleis.
Hij zeide tot zichzelf: "Wiens zware voeten zijn dit?"
Hij riep door 't raam: "Wie is daar?"
De wachters, in verlegenheid, bogen 't hoofd, zeggende:
"Wij zijn het die de ronde doen om te zoeken".
Hij zeide: "Wat zoekt ge?" Zij zeiden: "Onze kamelen".
Hij zeide: "Wie zoekt er nu ooit naar kamelen boven op een dak?"
Zij zeiden: "We volgen uw voorbeeld,
Wie zoekt er nu eenheid met God, op een troon gezeten?"
(Jallal-udin Rumi)
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 juni 2006 om 16:31
In eerste instantie geplaatst door postpentacost

Onthechting...waarvan?


De fles met appelwijn
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 juni 2006 om 17:14
O, ik dacht van ego
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 juni 2006 om 17:59
Dat moet je in toom houden. Gewoon denken aan die fles, en verder gezonde lectuur, bijvoorbeeld Marcus of Lucas
Terug naar boven
Islam01 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 22 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 304
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 juni 2006 om 05:54

59. Zeg: "O, mensen van het Boek, gij haat ons slechts, omdat wij in Allah geloven en in hetgeen ons is nedergezonden en in hetgeen voordien was nedergezonden of doordat de meesten van u ongehoorzaam zijn."

Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 juni 2006 om 10:26
Nou nou Islam001,
haat is toch wel erg sterk uitgedrukt. Ik ben het gewoon niet met jullie
eens, maar in jullie gelederen zijn vast wel heel aardige mensen te
vinden, dus die tekst is op mij in ieder geval niet van toepassing. Maar
hoe zit het omgekeerd?
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
Paladin Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 10 juli 2005
Online status: Offline
Berichten: 350
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 juni 2006 om 12:48
In eerste instantie geplaatst door Islam01

59. Zeg: "O, mensen van het Boek, gij haat ons slechts, omdat wij in Allah geloven en in hetgeen ons is nedergezonden en in hetgeen voordien was nedergezonden of doordat de meesten van u ongehoorzaam zijn."

Veel gekker moet het niet worden

Joden, Christenen en Moslims geloven toch allemaal in dezelfde Schepper ?

 

Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 juni 2006 om 13:41
In eerste instantie geplaatst door Paladin

In eerste instantie geplaatst door Islam01

59. Zeg: "O, mensen van het Boek, gij haat ons slechts, omdat wij in Allah geloven en in hetgeen ons is nedergezonden en in hetgeen voordien was nedergezonden of doordat de meesten van u ongehoorzaam zijn."

Veel gekker moet het niet worden

Joden, Christenen en Moslims geloven toch allemaal in dezelfde Schepper ?

 

Er zijn christenen die zeggen dat ALLAH Subhana Wa Ta'ala een andere God is dan de God van de joden en de christenen.
Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
Paladin Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 10 juli 2005
Online status: Offline
Berichten: 350
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 juni 2006 om 14:25

Er is natuurlijk maar 1 Schepper. Dat verschil krijg je misschien omdat de engel die tot Mohammed heeft gesproken iemand anders lijkt te beschrijven.

Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 juni 2006 om 15:34
In eerste instantie geplaatst door Rahil Amin

In eerste instantie geplaatst door Paladin

In eerste instantie geplaatst door Islam01


59. Zeg: "O, mensen van het Boek, gij haat ons slechts, omdat wij in Allah geloven en in hetgeen ons is nedergezonden en in hetgeen voordien was nedergezonden of doordat de meesten van u ongehoorzaam zijn."<FONT face="Times New Roman">



Veel gekker moet het niet worden


Joden, Christenen en Moslims geloven toch allemaal in dezelfde Schepper ?


Er zijn christenen die zeggen dat ALLAH Subhana Wa Ta'ala een andere God is dan de God van de joden en de christenen.


Vergelijk het maar met drie grote winkelketens. Ze zeggen alle drie het beste brood te verkopen, maar geen van drie�n hebben ze het graan gemaakt
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 juni 2006 om 16:26

Natuurlijk is er maar 1 Schepper. Probleem is dat wij beperkten deze Schepper andere taken, wetten, bevoegdheden, etc. toekennen.

Regelmatig schiet Hij in de lach in dit menselijke doolhof van Babel.

 

Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
Islam01 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 22 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 304
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 juni 2006 om 05:31
In eerste instantie geplaatst door Paladin

In eerste instantie geplaatst door Islam01

59. Zeg: "O, mensen van het Boek, gij haat ons slechts, omdat wij in Allah geloven en in hetgeen ons is nedergezonden en in hetgeen voordien was nedergezonden of doordat de meesten van u ongehoorzaam zijn."

Veel gekker moet het niet worden

Joden, Christenen en Moslims geloven toch allemaal in dezelfde Schepper ?

 

 

Daar gaat het niet om,het gaat erom dat wij ook in Allah swt geloven.Het gaat erom dat de joden uit afgunst ons haten omdat Allah swt naar de arabische volkeren en alle andere volkeren een profeet heeft gezonden die een arabier was.De joden hebben al eerder het eerste bus gemist toen zij de laaste israelische profeet(jezus vzmh)loochenden.

Het gaat erom dat christenen het niet tegenkunnen dat er een andere profeet/boodschapper na Profeet Isa aleyhi salaam zou komen hoewel de christenen zelf geloven dat hij(Isa vzmh)de laast profeet was.

Ja Isa aleyhi salaam was inderdaad de laaste profeet die gezonden was naar de kinderen van israel!

Daar gaat het nou om.

De christenen(roomskatholieken,christenen der Rome) zien ons als ketters zoals zij het vroege christelijke sekten ook als ketters aanzagen omdat zij(oer-christelijke sekten) in Allah geloven en dat Isa de profeet/knecht van Allah swt is.

 

15. O, mensen van het Boek, Onze boodschapper is tot u gekomen, die veel van hetgeen voor u verborgen bleef van het Boek heeft ontsluierd en veel overgeslagen. Er is van Allah inderdaad een licht en een duidelijk Boek tot u gekomen.

 

68. Zeg: "O, mensen van het Boek, gij steunt op niets voordat gij de Torah en het Evangelie en hetgeen u van uw Heer is nedergezonden, onderhoudt. En waarlijk, hetgeen u van uw Heer is nedergezonden zal velen hunner in opstandigheid en ongeloof doen toenemen; treurt derhalve niet over het ongelovige volk.

Terug naar boven
Paladin Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 10 juli 2005
Online status: Offline
Berichten: 350
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 juni 2006 om 12:15
In eerste instantie geplaatst door Islam01

In eerste instantie geplaatst door Paladin

In eerste instantie geplaatst door Islam01

59. Zeg: "O, mensen van het Boek, gij haat ons slechts, omdat wij in Allah geloven en in hetgeen ons is nedergezonden en in hetgeen voordien was nedergezonden of doordat de meesten van u ongehoorzaam zijn."

Veel gekker moet het niet worden

Joden, Christenen en Moslims geloven toch allemaal in dezelfde Schepper ?

 

Daar gaat het niet om,het gaat erom dat wij ook in Allah swt geloven.Het gaat erom dat de joden uit afgunst ons haten omdat Allah swt naar de arabische volkeren en alle andere volkeren een profeet heeft gezonden die een arabier was.De joden hebben al eerder het eerste bus gemist toen zij de laaste israelische profeet(jezus vzmh)loochenden.

Het gaat erom dat christenen het niet tegenkunnen dat er een andere profeet/boodschapper na Profeet Isa aleyhi salaam zou komen hoewel de christenen zelf geloven dat hij(Isa vzmh)de laast profeet was.

Ja Isa aleyhi salaam was inderdaad de laaste profeet die gezonden was naar de kinderen van israel!

Daar gaat het nou om.

Ieder zijn geloof.

We zijn het erover eens dat er maar 1 Schepper is.

Maar het gaat volgens mij om iets anders. Namelijk de vraag of de engel die tot Mohammed heeft gesproken namens de Schepper sprak of namens zichzelf. En dat antwoord is belangrijk voor een moslim die wil kiezen.

 

Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 juni 2006 om 12:51
In eerste instantie geplaatst door Paladin

In eerste instantie geplaatst door Islam01

In eerste instantie geplaatst door Paladin

In eerste instantie geplaatst door Islam01

59. Zeg: "O, mensen van het Boek, gij haat ons slechts, omdat wij in Allah geloven en in hetgeen ons is nedergezonden en in hetgeen voordien was nedergezonden of doordat de meesten van u ongehoorzaam zijn."

Veel gekker moet het niet worden

Joden, Christenen en Moslims geloven toch allemaal in dezelfde Schepper ?

 

Daar gaat het niet om,het gaat erom dat wij ook in Allah swt geloven.Het gaat erom dat de joden uit afgunst ons haten omdat Allah swt naar de arabische volkeren en alle andere volkeren een profeet heeft gezonden die een arabier was.De joden hebben al eerder het eerste bus gemist toen zij de laaste israelische profeet(jezus vzmh)loochenden.

Het gaat erom dat christenen het niet tegenkunnen dat er een andere profeet/boodschapper na Profeet Isa aleyhi salaam zou komen hoewel de christenen zelf geloven dat hij(Isa vzmh)de laast profeet was.

Ja Isa aleyhi salaam was inderdaad de laaste profeet die gezonden was naar de kinderen van israel!

Daar gaat het nou om.

Ieder zijn geloof.

We zijn het erover eens dat er maar 1 Schepper is.

Maar het gaat volgens mij om iets anders. Namelijk de vraag of de engel die tot Mohammed heeft gesproken namens de Schepper sprak of namens zichzelf. En dat antwoord is belangrijk voor een moslim die wil kiezen.

 

In naam van God, De Erbarmer, De Genadige

 "Lees, in de naam van uw Heer, die heeft geschapen. Hij heeft de mens geschapen uit een bloedklonter. Lees, en uw Heer is de Meest Waardige, Die onderwees met de pen. Hij onderwees de mens wat deze niet wist."

Soera 96, verzen 1 t/m 5

Dit zijn de allereerste woorden die de profeet Mohammed v.z.m.h. van zijn Heer te horen kreeg. Deze verzen werden aan hem voorgedragen door de aartsengel Gabri�l, in de grot Hira in de bergen van Mekka, Arabi�.

Het gebeurde 610 jaar na de geboorte  van de profeet Jezus Christus. Moge God beide gezanten met erbarmen en vrede ontvangen.

Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
Islam01 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 22 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 304
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 juni 2006 om 14:26
In eerste instantie geplaatst door Paladin

In eerste instantie geplaatst door Islam01

In eerste instantie geplaatst door Paladin

In eerste instantie geplaatst door Islam01

59. Zeg: "O, mensen van het Boek, gij haat ons slechts, omdat wij in Allah geloven en in hetgeen ons is nedergezonden en in hetgeen voordien was nedergezonden of doordat de meesten van u ongehoorzaam zijn."

Veel gekker moet het niet worden

Joden, Christenen en Moslims geloven toch allemaal in dezelfde Schepper ?

 

Daar gaat het niet om,het gaat erom dat wij ook in Allah swt geloven.Het gaat erom dat de joden uit afgunst ons haten omdat Allah swt naar de arabische volkeren en alle andere volkeren een profeet heeft gezonden die een arabier was.De joden hebben al eerder het eerste bus gemist toen zij de laaste israelische profeet(jezus vzmh)loochenden.

Het gaat erom dat christenen het niet tegenkunnen dat er een andere profeet/boodschapper na Profeet Isa aleyhi salaam zou komen hoewel de christenen zelf geloven dat hij(Isa vzmh)de laast profeet was.

Ja Isa aleyhi salaam was inderdaad de laaste profeet die gezonden was naar de kinderen van israel!

Daar gaat het nou om.

Ieder zijn geloof.

We zijn het erover eens dat er maar 1 Schepper is.

Maar het gaat volgens mij om iets anders. Namelijk de vraag of de engel die tot Mohammed heeft gesproken namens de Schepper sprak of namens zichzelf. En dat antwoord is belangrijk voor een moslim die wil kiezen.

 

 

Uw mening.

Ik geloof dat Moehamed vzmh een ware profeet is omdat hij niet vermoord is en zijn boodschap heeft veel aanhangers verworven.Hij(Moehammed vzmh)kon de boodschap compleet overbrengen voordat hij stierf op zijn bed op een leeftijd van 63.

Na het prijzen en danken van Allah (s.w.t.), begon de Profeet Sallalahu 'alaihi wasalam met de volgende woorden:

"O mensen! Luister aandachtig naar mij, daar ik niet weet of ik na dit jaar ooit weer onder jullie zal zijn. Luister daarom voorzichtig naar wat ik zeg en geef deze woorden door aan degenen die vandaag niet aanwezig konden zijn"

"O mensen! Net zoals jullie deze maand (de maand van de Hadj), deze dag (de negende dag van deze maand) en deze stad (de stad Mekka) als heilig beschouwen, net zo zijn de levens en bezittingen van iedere Moslim heilig goed voor jullie. Geef de goederen die jou zijn toevertrouwd altijd weer terug aan hun rechtmatige eigenaars! Doe niemand pijn, opdat niemand jou pijn zal doen. Weet dat jullie je Heer (s.w.t.) zullen ontmoeten (op de Dag des Oordeels) en dat Hij jullie zeker zal afrekenen op jullie daden".

"Allah (s.w.t.) heeft jullie verboden om woekerrente te nemen. Daarom moeten alle vormen van woekerrente worden vermeden. Jullie kapitaal is aan jullie om te houden. Wees er niet onredelijk mee. Allah (s.w.t.) heeft geoordeeld dat er geen woekerrente zal zijn en dat van alle rente die verschuldigd is aan Abbas ibn 'Adb al Muttalib (oom van de Profeet Sallalahu 'alaihi wasalam) moet worden afgezien."

"Van welk recht dat voortkomt uit doodslag, zoals gangbaar in pre�slamitische dagen, zal voortaan van worden afgezien. Het eerste en dergelijke recht waar ik van afzie is dat voortkomend uit de moord op Rabbiah ibn al Harithah".

"O mensen! De ongelovige geven zich over aan het vervalsen van de kalender, opdat zij datgene wat Allah (s.w.t.) heeft verboden geoorloofd kunnen maken, en te verbieden wat Allah (s.w.t.) heeft toegestaan. Allah (s.w.t.) heeft de maanden vastgesteld op twaalf. Vier daarvan zijn heilig, drie van deze zijn opeenvolgend (komen achter elkaar) en ��n komt afzonderlijk voor tussen de maanden Jumadi al-thani en Sha'baan".

"Wees op je hoede voor Shaythaan, omwille van de veiligheid van jullie religie. Hij heeft alle hoop verloren dat hij jullie op het verkeerde pad zal kunnen brengen in de grote zaken (van de islam), dus pas op hem te volgen in de kleine dingen (van de islam)".

"O mannen! Het is waar dat jullie bepaalde rechten hebben over jullie vrouwen, maar zij hebben ook rechten over jullie! Bedenk dat jullie hen als jullie vrouwen hebben genomen, alleen onder Allah's vertrouwen en met Zijn toestemming. Als zij zich houden aan hun plicht jegens jullie, dan hebben zij het recht om te worden gevoed en gekleed met vriendelijkheid. Behandel jullie vrouwen goed en wees aardig voor hen, want zij zijn jullie partners en toevertrouwde helpers. En het is jullie recht dat zij geen vrienden maken met iemand, die jij niet goedkeurt en ook dat zij nooit onkuis zullen zijn".

"O mensen! Luister naar mij in alle ernst: aanbid slechts en alleen Allah (s.w.t.), bid vijf keer per dag, vast tijdens de maand ramadan en betaal uit je bezittingen de zakaat. Voer tevens de Hadj uit, als jullie daartoe in staat zijn.

"De gehele mensheid stamt af van Adam ('alaihi asalaam) en Eva ('alaihi asalaam). Dus is een Arabier niet beter dan een niet-Arabier en een niet-Arabier is op geen enkele manier beter dan een Arabier. Noch is een blanke beter dan een zwarte, en een zwarte is niet beter dan een blanke. Alleen wat betreft vroomheid en het doen van goede daden kan de ene moslim zich onderscheiden van de ander! Leer dat elke Moslim een broeder is van een andere Moslim en dat alle moslims bij elkaar een broederschap vormen. Niets (uit bezittingen) van de ene moslim is toegestaan aan een andere moslim, tenzij het vrijwillig gegeven is".

"Doe jezelf daarom geen onrecht aan. En bedenk dat je op een dag Allah (swt) zult ontmoeten en je zult je moeten verantwoorden voor jullie daden. Dus pas op! Raak niet van het rechte pad af nadat ik weg ben".

"O mensen! Geen enkele profeet of boodschapper zal meer na mij komen en geen enkel nieuw geloof zal meer worden geboren. Ik laat twee dingen voor jullie achter: de Koran en mijn Sunnah (Zijn Sallalahu 'alaihi wasalam eigen voorbeeld). Als je deze beiden volgt, zul je nooit op het verkeerde pad terechtkomen"

"Degenen die naar mij luisteren (op dit moment), moeten mijn woorden doorgeven aan anderen, en die anderen weer aan anderen. Mogen de laatste mijn woorden beter begrijpen dan diegenen die direct (nu) naar mij luisteren".

"Wees mijn getuige, O Allah, dat ik jouw boodschap heb meegedeeld aan jouw mensen!".

Als laatste deel van zijn toespraak reciteerde de Profeet Sallalahu 'alaihi wasalam een openbaring van Allah (s.w.t.) op, die hij net had ontvangen en die de Koran completeerde. Het betrof dus de allerlaatste passage die werd geopenbaard:

"Heden hebben de ongelovigen aan uw godsdienst gewanhoopt, vreest heb dus niet en vreest mij (Allah). Heden heb ik voor u uw godsdienst volmaakt en mijn gunst jegens u voltooid en de islam voor u als godsdienst gekozen." (Surah 5, Ayah 3)

Deze toespraak werd op het verzoek van de Profeet Sallalahu 'alaihi wasalam, zin voor zin herhaalt door Safwan's broer Rabiah (ra), die een krachtige stem had. Aan het eind van Zijn toespraak vroeg de Profeet Sallalahu 'alaihi wasalam:

"O mensen, heb ik mijn boodschap juist aan jullie overgedragen? Een krachtige 'Allahuma na'm' (O Allah, Ja!) rolde als donder door de vallei. De profeet Sallalahu 'alaihi wasalam hief zijn wijsvinger op en zei: 'Wees mijn getuige, O Allah (swt), dat ik Jouw Boodschap aan Jouw mensen heb overgedragen'.

Deze toespraak geldt niet alleen voor toen, maar ook voor nu. Draag de boodschap over, maar zorg dat men ook de boodschap begrijpt! Niet voor niks wordt er in de Koran een beroep gedaan op je eigen verstand. Het is belangrijk dat de boodschap overkomt in de juiste taal en in de juiste context, zodat er geen misvattingen kunnen ontstaan. Dus nogmaals:

"O mensen, heb ik mijn boodschap juist aan jullie overgedragen?"

Wat een edele woorden van een waarachtige Profeet!

Hoe dan ook, er was een valse profeet in de tijd tussen Profeet Jezus en Profeet Moehammed vzmh.Deze person genaamd Mani claimde dat hij de laaste profeet is die word beschreven in de bijbel.Hoe werd deze leugenaar,deze dajjal behandeld???Hij werd gevangen genomen en daarna vermoord.Zo straft Allah swt de leugenaars die de profeetschap claimen!

Waarom?Omdat het in de bijbel staat dat wanneer een persoon in de naam van God spreekt en hij claimt de profeetschap ,hij doet valse voorspellingen dan zal deze persoon vermoord worden.

 

 

Daarin zijn tekenen voor een gelovige volk.

Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 juni 2006 om 14:32

Is Jezus in zekere zin niet vermoord?

 

Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
Islam01 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 22 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 304
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 juni 2006 om 14:38
In eerste instantie geplaatst door Peter Pan

Is Jezus in zekere zin niet vermoord?

 

 

Nee.Ik verwerp het idee dat Jezus zoon van Maria vermoord is noch is hij gekruizigd.

 

Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 juni 2006 om 15:51

Jezus is een natuurlijke dood aan het kruis gestorven?

Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 juni 2006 om 16:35
In eerste instantie geplaatst door Islam01

In eerste instantie geplaatst door Peter Pan

Is Jezus in zekere zin niet vermoord?

 

 

Nee.Ik verwerp het idee dat Jezus zoon van Maria vermoord is noch is hij gekruizigd.

 

Daar waren geen moslims bij,dus hoe weet jij dat?
Terug naar boven
Islam01 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 22 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 304
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 juni 2006 om 17:56
In eerste instantie geplaatst door Ruud

In eerste instantie geplaatst door Islam01

In eerste instantie geplaatst door Peter Pan

Is Jezus in zekere zin niet vermoord?

 

 

Nee.Ik verwerp het idee dat Jezus zoon van Maria vermoord is noch is hij gekruizigd.

 

Daar waren geen moslims bij,dus hoe weet jij dat?

 

Ik spreek niet uit eigen begeerte.

Ik volg slechts wat aan de profeet Moehammed vzmh is geopenbaard.

 

Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 juni 2006 om 03:24
In eerste instantie geplaatst door Islam01

In eerste instantie geplaatst door Ruud

In eerste instantie geplaatst door Islam01

In eerste instantie geplaatst door Peter Pan


Is Jezus in zekere zin niet vermoord?





Nee.Ik verwerp het idee dat Jezus zoon van Maria vermoord is noch is hij gekruizigd.



Daar waren geen moslims bij,dus hoe weet jij dat?



Ik spreek niet uit eigen begeerte.


Ik volg slechts wat aan�de profeet Moehammed vzmh is geopenbaard.




Boem! Zo, die deur is dicht!
Terug naar boven
Paladin Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 10 juli 2005
Online status: Offline
Berichten: 350
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 juni 2006 om 12:44
In eerste instantie geplaatst door Islam01

In eerste instantie geplaatst door Paladin

In eerste instantie geplaatst door Islam01

In eerste instantie geplaatst door Paladin

In eerste instantie geplaatst door Islam01

59. Zeg: "O, mensen van het Boek, gij haat ons slechts, omdat wij in Allah geloven en in hetgeen ons is nedergezonden en in hetgeen voordien was nedergezonden of doordat de meesten van u ongehoorzaam zijn."

Veel gekker moet het niet worden

Joden, Christenen en Moslims geloven toch allemaal in dezelfde Schepper ?

Daar gaat het niet om,het gaat erom dat wij ook in Allah swt geloven.Het gaat erom dat de joden uit afgunst ons haten omdat Allah swt naar de arabische volkeren en alle andere volkeren een profeet heeft gezonden die een arabier was.De joden hebben al eerder het eerste bus gemist toen zij de laaste israelische profeet(jezus vzmh)loochenden.

Het gaat erom dat christenen het niet tegenkunnen dat er een andere profeet/boodschapper na Profeet Isa aleyhi salaam zou komen hoewel de christenen zelf geloven dat hij(Isa vzmh)de laast profeet was.

Ja Isa aleyhi salaam was inderdaad de laaste profeet die gezonden was naar de kinderen van israel!

Daar gaat het nou om.

Ieder zijn geloof.

We zijn het erover eens dat er maar 1 Schepper is.

Maar het gaat volgens mij om iets anders. Namelijk de vraag of de engel die tot Mohammed heeft gesproken namens de Schepper sprak of namens zichzelf. En dat antwoord is belangrijk voor een moslim die wil kiezen.

Uw mening.

Ik geloof dat Moehamed vzmh een ware profeet is omdat hij niet vermoord is en zijn boodschap heeft veel aanhangers verworven.Hij(Moehammed vzmh)kon de boodschap compleet overbrengen voordat hij stierf op zijn bed op een leeftijd van 63.

Je zegt het wel duidelijk maar ik bedoelde iets anders.

Bijbels gezien is het raar dat een engel een boek/religie met nieuwe regels gaat openbaren aan een mens.

In de Bijbel sprak G'd namelijk  zelf met Zijn profeten.

Numeri 12:
5 Toen daalde de HEER af in de wolkkolom, ging bij de ingang van de tent staan en riep A�ron en Mirjam. Nadat zij beiden naar voren waren gekomen, 6 zei hij: �Luister goed. Als er bij jullie een profeet van de HEER is, maak ik mij in visioenen aan hem bekend en spreek ik met hem in dromen. 7 Maar met mijn dienaar Mozes, op wie ik volledig kan vertrouwen, ga ik anders om: 8 met hem spreek ik rechtstreeks, duidelijk, niet in raadsels, en hij aanschouwt mijn gestalte.

En de wet gaf Hij ook persoonlijk aan Mozes.

Exodus 24:
12 De HEER zei tegen Mozes: 'Kom naar mij toe, de berg op, en wacht daar; dan zal ik je de stenen platen geven waarop ik de wetten en geboden heb geschreven om het volk te onderrichten.' 13 Samen met zijn dienaar Jozua ging Mozes de berg van God op. 14 Tegen de oudsten zei hij: 'Wacht hier tot wij terugkomen, A�ron en Chur blijven bij u. Mocht iemand een uitspraak in een geschil willen, dan kan hij zich tot hen wenden.' 15 Terwijl Mozes de berg op ging, werd deze overdekt door een wolk: 16 de majesteit van de HEER rustte op de Sinai. Zes dagen lang bedekte de wolk de berg. Op de zevende dag riep de HEER Mozes vanuit de wolk.

 

De uitspraken zijn een ook beetje raar want waarom zou een Schepper van mensen geen eenheid willen tussen mensen ?

6: 149. Als Hij had gewild zou Hij u zeker allen hebben geleid.

11: 118 En indien uw Heer had gewild, zou Hij het mensdom voorzeker tot ��n volk hebben gemaakt, maar zij zullen blijven verschillen.

 

10: 99 En indien uw Heer had gewild, zouden allen die op aarde zijn, zeker tezamen hebben geloofd.

 

Als dit hierboven waar is waarom moeten dan de hemelen uiteen scheuren en de aarde splijten als er mensen zijn die vertrouwen op de Zoon.

 

88. En zij zeggen: "De Barmhartige heeft zich een zoon genomen."

89. Gij hebt voorzeker een lastering uitgesproken.

90. De hemelen dreigen vaneen te scheuren, en de aarde te splijten en de bergen in stukken te vallen.

91. Daar zij aan de Barmhartige een zoon hebben toegekend.

92. Terwijl de Barmhartige te verheven is om een zoon te hebben.

 

In de Bijbel scheurt de hemel ook open maar anders:

Marcus 1:

9 In die tijd kwam Jezus vanuit Nazaret, dat in Galilea ligt, naar de Jordaan om zich door Johannes te laten dopen. 10 Op het moment dat hij uit het water omhoogkwam, zag hij de hemel openscheuren en de Geest als een duif op zich neerdalen,  en er klonk een stem uit de hemel: �Jij bent mijn geliefde Zoon, in jou vind ik vreugde.�

Terug naar boven
Islam01 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 22 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 304
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 juni 2006 om 13:34

Wat jij wilt.

6. Derhalve voor u uw godsdienst en voor mij mijn godsdienst."

Terug naar boven
Paladin Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 10 juli 2005
Online status: Offline
Berichten: 350
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 juni 2006 om 14:22
In eerste instantie geplaatst door Islam01

Wat jij wilt.

6. Derhalve voor u uw godsdienst en voor mij mijn godsdienst."

Om even naar de naam van dit topic te gaan.

't Is goed om een Ja te horen.

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 juni 2006 om 15:00
In eerste instantie geplaatst door alzukar

In eerste instantie geplaatst door Islam01

In eerste instantie geplaatst door Ruud

In eerste instantie geplaatst door Islam01

In eerste instantie geplaatst door Peter Pan


Is Jezus in zekere zin niet vermoord?


 



 


Nee.Ik verwerp het idee dat Jezus zoon van Maria vermoord is noch is hij gekruizigd.


 


Daar waren geen moslims bij,dus hoe weet jij dat?


 


Ik spreek niet uit eigen begeerte.


Ik volg slechts wat aan de profeet Moehammed vzmh is geopenbaard.


 



Boem! Zo, die deur is dicht!
Nou dan kom ik met Mohammed zijn eigen koevoet,om ook maar eens zijn deur open te breken,zoals hij eens deed bij de christenen en Joden...En blijkbaar heeft Mohammed,de geschriften destijds ook niet geaccepteerd.Dus zullen we de boeken aan de kant leggen.En je vragen... Waar is het bewijs?

Ik heb geen bewijs en jij Islam01?

 

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 juni 2006 om 15:04
In eerste instantie geplaatst door Paladin

In eerste instantie geplaatst door Islam01

Wat jij wilt.

6. Derhalve voor u uw godsdienst en voor mij mijn godsdienst."

Om even naar de naam van dit topic te gaan.

't Is goed om een Ja te horen.

Dat is weer waar... Zaken waar we niet uitkomen leggen we maar in het midden...... Toch ook weer een sterk stukje uit de Koran.
Terug naar boven
Paladin Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 10 juli 2005
Online status: Offline
Berichten: 350
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 juni 2006 om 03:43
In eerste instantie geplaatst door Ruud

In eerste instantie geplaatst door Paladin

In eerste instantie geplaatst door Islam01

Wat jij wilt.

6. Derhalve voor u uw godsdienst en voor mij mijn godsdienst."

Om even naar de naam van dit topic te gaan.

't Is goed om een Ja te horen.

Dat is weer waar... Zaken waar we niet uitkomen leggen we maar in het midden...... Toch ook weer een sterk stukje uit de Koran.

Het is geen kwestie van er wel of niet uitkomen of iets in het midden leggen. Islam01 geeft aan waar zijn voorkeur ligt.

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 juni 2006 om 03:50
In eerste instantie geplaatst door DruideHerne

Peter Pan,
Doordat je telkens aanhalingen doet van een bepaalde theologische intrepetatie van een deel van de Islam schep je denk ik toch een beeld wat niet geheel juist is.
Want wanneer de Islam ansich zo geweldadig en intolerant zou zijn hoe verklaar je dan de vele anders gelovige gemeenschappen die in de voormalige strikt islamitische wereld leefden?
denk aan de grote Joodse gemeenschap die altijd deel uitmaakte van marroko.
De vrij grote Christen gemeenschappen in Egypte, syrie etc.
Het moet toch duidelijk zijn dat teminste de Moslims in die landen er anders over dachten dan hoe jij telkens probeert te schetsen.

Wat het huidige vijandige denken tegen Christenen betreft . Men zou wat meer rekening kunnen houden met het afgelopen kolonialisme van het westen in veel van die landen.
Want zeg nu zelf was Duitsland nu zo populair net na de tweede wereldoorlog?
Weet je er is pas geleden een film uitgebracht  ,De eternal gardner,
Kijk maar eens hoe geweldig westerse firma's zelfs nu nog in afrika omspringen met de mensen daar.
Dit in aanmerking genomen vind ik het eigenlijk nog niet eens zo gek dat men in sommige landen terug grijpt op een heftigere vorm wat wellicht ook Islam is.Teminste in de ogen van weer die mensen.
Maar je kan dit waarschijnlijk beter niet centraal stellen als DE ISLAM.

Ik kan natuurlijk niet spreken voor de Islam:-)
Maar dit wilik wel kwijt.
Wanneer je rekening houdt dat vele mensenvoor honderden jaren maatschappelijk zijn verkracht, Dat vele van hen daarna zijn overgeleverd aan dictators die slechts de belangen van hun vroegere overheersers uitoefenen tegen de wens van de bevolking in, Dat waneer men vrhuisde naar andere landen om voor een deel aan die sociale elende te ontsnappen zich geconfronteerd weet met minachting van haast alles wat ze binnen hun eigen cultuur voor lief hebben,
Ja dan vind ik de meeste Moslims eigenlijk best vreedzaam.


Het zijn die moslims die de zinnebeeldige versen uit de Koran volgen die voor de problemen zorgen... God heeft via de Koran duidelijk laten weten dat er een Nationalistische stroming is binnen de moslim gemeenschap die die regels zal volgen.Zij volgen alle zinnebeeldige texten.En waneer die groep spreekt zwijgt de rest uit angst,daar komt het dus op neer....  
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <1 2345>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.172 seconden.