Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Een Wijze Rechter

 Post Reply Post Reply Pagina  12>
Schrijver
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Een Wijze Rechter
    Geplaatst op: 14 augustus 2006 om 13:52

Asalaam 3alaikom Warahmatoellahi ta3ala Wabarakatoehoe,

Een man bezocht Iyas ibn Mu�awiyah, een moslim rechter bekend om zijn wijsheid en de volgende conversatie vond plaats:

Man: Wat is de Islamitische regelgeving betreft wijn?

Rechter: Het is Haram (verboden).

Man: En water?

Rechter: Het is Halal (toegestaan).

Man: En dadels en vijgen dan?

Rechter: Die zijn Halal.

Man: Waarom is het dan dat al deze ingredienten Halal zijn maar als je ze mixt, zijn ze ineens Haram?

De rechter keek de man aan en zei: Als ik je deze handvol zand in je gezicht gooi, denk je dat het pijn doet?

Man: Nee het zal geen pijn doen.

Rechter: En als ik deze handvol stro naar je zou gooien?

Man: Het zou geen pijn doen.

Rechter: En een handvol water?

Man: Dat zou helemaal geen pijn doen.

Rechter: En als ik ze MIX, en laat drogen tot het een baksteen wordt, en je er daarmee zou slaan, zou het dan pijn doen?

Man: Het zou me pijn doen en het zou me zelfs kunnen doden!

Rechter: Nou die zelfde redenering is voor jouw vraag van toepassing!


 

Jullie Zuster Fi Dien!!

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 augustus 2006 om 14:01
.....Heel mooi uitgelegd.
Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 november 2006 om 09:30

Wat een rare metafoor.

Eigenlijk heb je er niets aan.

Hou je commentaar liever voor je als je niet eens een onderbouwde reactie kunt geven. Bij voorbaat dank.

Gegroet,

Marocaantje

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
Abdul-Khaliq Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 786
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdul-Khaliq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 november 2006 om 10:52

Het is maar net hoe intelligent je bent voor wat betreft begrijpend lezen.
Mooie woorden maken nog geen goede daden!
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 november 2006 om 11:06

Ik hoop dat je het over jezelf hebt.

Abdul-Khaliq is geestelijk in orde. Dus maak je over hem maar geen zorgen. Hij gaat geen bericht plaatsen dat aan zichzelf is gericht. Hij heeft het tegen jou. Is het misschien nu wat duidelijker?

Gegroet,

Marocaantje

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
Abdul-Khaliq Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 786
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdul-Khaliq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 november 2006 om 11:20
Pseudowijsheid? Klinkt zeer interessant.

Mag ik weer een nieuwe forumintellectueel begroeten?

 
Mooie woorden maken nog geen goede daden!
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 november 2006 om 11:25

En fijn dat je voor je maat opkomt,

Dat is inderdaad erg fijn ja. Ik ben blij dat jij er ook zo over denkt.

hoewel het mij niet al te moeilijk lijkt om zelf een passend weerwoord te schrijven.

Jou lijkt dat niet moeilijk nee. Maar goed, dan hebben we het ook over iemand die een reactie plaatst zonder enige inhoud. Ik denk alleen niet dat noch Abdul-Khaliq noch ik genoegen nemen met een reactie zonder inhoud.

Groetjes!

Marocaantje

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
Abdul-Khaliq Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 786
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdul-Khaliq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 november 2006 om 11:32
In eerste instantie geplaatst door Merdecca P

In eerste instantie geplaatst door Abdul-Khaliq


Het is maar net hoe intelligent je bent voor wat betreft begrijpend lezen.

Ik hoop dat je het over jezelf hebt.



Nee nee, hahaha, ik had het toch echt over jou! Je hebt wel humor, dat waardeer ik.


Mooie woorden maken nog geen goede daden!
Terug naar boven
Abdul-Khaliq Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 786
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdul-Khaliq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 november 2006 om 12:17
Kijk eens aan, ineens een rake typering.

Dat had ik niet verwacht, zeker niet na die enorme misser over mijn talenten betreffende begrijpend lezen.

Je zult wel meer niet verwachten.  Nouja, misser?? Ik zie dat toch anders.

Maar na deze gezellige gezamenlijk schaterpartij, back on topic.

Ik ben blij dat jij ook zo moest lachen om jezelf! 

Zou deze wijze moslimman zelf af en toe wat gegiste dadelsap hebben genuttigd voor hij dat flauwe verhaaltje schreef?

Wijze Moslimman? Ik ben vereerd, maar dat is echt teveel eer. (voorzover je mij bedoelde uiteraard) Maarehh, je zei back on topic, dit was toch wel heel erg off-topic.

Resum�: je bent echt grappig

Mooie woorden maken nog geen goede daden!
Terug naar boven
Abdul-Khaliq Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 786
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdul-Khaliq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 november 2006 om 12:32
Sterkte verder!
Mooie woorden maken nog geen goede daden!
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 november 2006 om 12:45

Jij ook, jij hebt het harder nodig.

Humor!!!!!!!!!!!!!

Heb je het door?

Ik denk dat jij eerder degene bent die het nodig hebt. Jij hebt zijn sarcasme niet eens door.

Dus wie heeft nou van wie een uitleg nodig?

Gegroet,


Marocaantje

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
BlAcKsHaDoW15 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 12 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 121
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote BlAcKsHaDoW15 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 november 2006 om 18:02
Sallam ahleikom


pfff Verrrrrr afgedwaald van de onderwerp door afleiding van die geneMerdecca P

FF reageren op het verhaal en niet onzin roepen.
MAsallah verhaal.

wasallam
Terug naar boven
Abdul-Khaliq Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 786
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdul-Khaliq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 november 2006 om 02:11
Beste Merdecca P,

Waarom zou ik? Je draait namelijk de boel een beetje om.
Wie was het die een niet inhoudelijke opmerking plaatste over het verhaal in de eerste plaats? Dat was jij. Dat daarop vervolgens niet inhoudelijk op wordt gereageerd vind jij raar en je vraagt aan mij om uitleg, mmmm ???

Je doet zeer je best om als semi-intellectueel over te komen met termen als "ijzersterk raamwerk van argumenten", je vergeet echter eerst in de spiegel te kijken. Want laten we wel wezen, ik heb je nog niet kunnen betrappen op enig inhoudelijk stuk op dit forum .

Begin bij het begin en zeg jij nu maar eens inhoudelijk en gemotiveerd wat je werkelijke bezwaar is tegen de bovengenoemde (metafoor) stukje. Op basis van jou (hopelijk) goede onderbouwing, kunnen we altijd nog eens verder kijken.

Akkoord?

Abdul-Khaliq




Mooie woorden maken nog geen goede daden!
Terug naar boven
Abdul-Khaliq Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 786
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdul-Khaliq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 november 2006 om 04:51
Beste Merdecca P,

Je draait om de brei heen. Je bent nu weer bezig het punt te onwijken door over andere zaken te beginnen. Ik verzocht je bij het begin te beginnen.

Ga er nu gewoon ff op in. Wat is je punt?




Mooie woorden maken nog geen goede daden!
Terug naar boven
Abdul-Khaliq Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 786
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdul-Khaliq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 november 2006 om 05:10
In eerste instantie geplaatst door Merdecca P

Sorry voor mijn eerste opmerking.

Wat een lafbekkerij van je.

Punt 1.

Heb jij onderzocht of dit verhaaltje werkelijk gebeurd is of gewoon een overgeleverd verhaaltje voor naieven die van de alcohol vandaan moeten blijven. Wat is de meest oorspronkelijke vermelding van dit verhaaltje?



Sorry voor mijn eerste opmerking.

Sorry is nergens voor nodig, ik voelde me niet beledigd.

Wat een lafbekkerij van je.


Punt 1.

Heb jij onderzocht of dit verhaaltje werkelijk gebeurd is of gewoon een overgeleverd verhaaltje voor naieven die van de alcohol vandaan moeten blijven. Wat is de meest oorspronkelijke vermelding van dit verhaaltje?

Nee ik heb het niet onderzocht (jij wel?) omdat het een verhaal met een moraal dient weer te geven. Verhalen met een moraal worden over het algemeen niet gestaafd, dat hoeft ook niet, aangezien het geen heilige en/of wetenschappelijke tekst pretendeerd te zijn.

Of ben jij van mening dat elk verhaal met moraal theologisch en/of wetenschappelijk bewezen moet worden?









Mooie woorden maken nog geen goede daden!
Terug naar boven
Abdul-Khaliq Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 786
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdul-Khaliq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 november 2006 om 05:20
In eerste instantie geplaatst door Merdecca P

Dus het is gewoon een sprookje uit 1001 nacht.

Dan punt 2.

Een man bezocht Iyas ibn Mu�awiyah, een moslim rechter bekend om zijn wijsheid en de volgende conversatie vond plaats:

Waarom stond deze moslimrechter bekend om zijn wijsheid?



Dus het is gewoon een sprookje uit 1001 nacht.

Helaas trek je nu weer te snel je eigen conclusie. Waarom ga je niet in op mijn vraag?

Dan punt 2.

Een man bezocht Iyas ibn Mu�awiyah, een moslim rechter bekend om zijn wijsheid en de volgende conversatie vond plaats:

Waarom stond deze moslimrechter bekend om zijn wijsheid?

Misschien wel omdat de beste man heel intelligent en wijs was? Wat doe jij als je raad zoekt, dan zoek je toch ook een wijs man op?
Mooie woorden maken nog geen goede daden!
Terug naar boven
Abdul-Khaliq Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 786
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdul-Khaliq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 november 2006 om 05:41
Mijn excuses. Je stelt te maken te hebben met een stom en belachelijk verhaaltje.
Dit heeft inhoudelijk niets te maken met het verhaal zelf, maar meer met jou smaak.

Kun je dan niet beter stellen dat over smaak niet valt te twisten?




Mooie woorden maken nog geen goede daden!
Terug naar boven
Abdul-Khaliq Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 786
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdul-Khaliq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 november 2006 om 06:25
Je doet weer hetzelfde, je geeft weer geen antwoord op mijn vraag.


Mooie woorden maken nog geen goede daden!
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 november 2006 om 07:36
In eerste instantie geplaatst door Merdecca P

Ben je er eindelijk klaar voor om mij uit te leggen waarom ik het mis heb?

Het verhaaltje is geen "wijsheid" voor zover ik het zie, maar de metafoor zelfs is zo logisch en duidelijk als wat.

Groetjes.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
Abdul-Khaliq Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 786
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdul-Khaliq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 november 2006 om 08:00
In eerste instantie geplaatst door Merdecca P

In eerste instantie geplaatst door Abdul-Khaliq

Je doet weer hetzelfde, je geeft weer geen antwoord op mijn vraag.


Nee.



Prima, dan zijn wij uitgepraat.


Mooie woorden maken nog geen goede daden!
Terug naar boven
Abdul-Khaliq Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 786
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdul-Khaliq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 november 2006 om 10:27
In eerste instantie geplaatst door Merdecca P

In eerste instantie geplaatst door Abdul-Khaliq

In eerste instantie geplaatst door Merdecca P

In eerste instantie geplaatst door Abdul-Khaliq

Je doet weer hetzelfde, je geeft weer geen antwoord op mijn vraag.


Nee.



Prima, dan zijn wij uitgepraat.


Het antwoord op je vraag was nee.



Ow, wederom mijn excuses, ik was in de veronderstelling dat jij inhoudelijk zou ingaan op de materie. Een platvloerse nee op mijn vraagstelling had ik in deze niet verwacht.

Ik denk toch bijna zeker te weten, dat het een kwestie is van smaak. Nu valt er over smaak in beginsel niet te twisten. Tenzij het natuurlijk hele slechte smaak betreft, maar dat kun je over dit verhaal niet zeggen. Het blijft een sterk metafoor voor de welwillenden.






Mooie woorden maken nog geen goede daden!
Terug naar boven
Abdul-Khaliq Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 786
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdul-Khaliq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 november 2006 om 11:02
In eerste instantie geplaatst door Merdecca P

Nee, het is geen kwestie van smaak.

Nee, het is geen sterke metafoor voor welwillenden.

Nee, het is geen wijze moslimrechter.

Nee, deze zogenaamde wijze man is geen historische figuur.

Ja, het is een verzonnen verhaal.



Prima, dan is dat ook weer duidelijk.  Je geeft uitstekend antwoord, enkel mis ik het inhoudelijke nog.

Nee, het is geen kwestie van smaak.

Dat is het toch altijd?

Nee, het is geen sterke metafoor voor welwillenden.

Dat volg ik niet, want wat is het dan wel, los van de welwillenden?

Nee, het is geen wijze moslimrechter.

Wie of was hij dan wel?

Nee, deze zogenaamde wijze man is geen historische figuur.

Op basis van welke feiten stel je dit?

Ja, het is een verzonnen verhaal.

Heb je een link naar een site of anderzins die jou uitspraak kan staven?





 

Mooie woorden maken nog geen goede daden!
Terug naar boven
Abdul-Khaliq Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 786
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdul-Khaliq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 november 2006 om 12:33
In eerste instantie geplaatst door Merdecca P

Degeen die met dit stomme verhaaltje komt of dit stomme verhaaltje mooi vindt moet maar eens met konkrete feiten komen.

Zolang die er niet zijn is het een sprookjesverhaal, met een slappe metafoor en een moraal die het wellicht wel goed doet bij een arbier uit 1106 maar niet bij een nederlander uit 2006.



Degeen die met dit stomme verhaaltje komt of dit stomme verhaaltje mooi vindt moet maar eens met konkrete feiten komen.

Jeetje, ik ben bang dat je nu toch een beetje kinderachtig begint te worden.

Stomme verhaaltje`s? Dat klinkt zo, naja laat maar. Waarom met concrete feiten komen over een verhaal met moraal? Wat moet er bewezen worden, het is een metafoor, dat zeg je ook zelf?  Degene die met dit verhaal is gekomen, is in dit opzicht Marocaantje. Deze persoon staat bekend om haar waardevolle bijdragen op dit forum, vaak gevuld met levenslessen en verhalen met moraal. Daar zijn wij haar altijd zeer dankbaar voor. Moge deze zuster worden beloond door Allah voor haar goede werken.

Zolang die er niet zijn is het een sprookjesverhaal, met een slappe metafoor en een moraal die het wellicht wel goed doet bij een arbier uit 1106 maar niet bij een nederlander uit 2006.

Je doet nu alsof dit verhaal met moraal alleen voor jou bedoeld is. Dat is niet zo. Ook is het niet zo dat een Arabier uit 1106 daar wel tevreden mee gesteld zou worden. Het waren tenslotte ontwikkelde mensen, zelfs in dat tijdsgewricht liet men zich al lang niet meer met een kluitje het riet insturen. Goede voorbeelden te over , het wetenschappelijke niveau alswel kunst, filosofie, natuurkunde etc, waren toen al sterk ontwikkeld.

Het is in jou geval toch echt een kwestie van smaak. Je mag best het verhaal stom vinden. Ik begrijp nu ook beter waarom je het niet kunt motiveren. Iets stom vinden is eigenlijk een emotionele reactie die het rationele wegcijfert. 

Update: Ik heb nog even zitten googlen, want ik begreep dat jij niets kon vinden over de wijze rechter waar het allemaal om te doen is. Wel ik vond de volgende tekst op onderstaande site, waarin wordt aangegeven dat deze rechter een zeer hoog aanzien genoot. Dus eigenlijk is elke negatieve kwalificatie over deze eervolle man er een teveel. 

"was held by Iyas ibn Mu`awiyah, an important scholar of Hadith of the time and a judge of undisputed ability and merit, to be superior to all the other Hadith scholars of the period, including the celebrated masters of Hadith like Al-Hasan Al-Basri and Ibn Sirin"

http://www.islamonline.net/English/HadithAndItsSciences/Meno fHadith/2005/03/03.shtml




 




Mooie woorden maken nog geen goede daden!
Terug naar boven
Abdul-Khaliq Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 786
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdul-Khaliq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 november 2006 om 12:57
Update:

Ik heb nog even zitten googlen, want ik begreep dat jij niets kon vinden over de wijze rechter waar het allemaal om te doen is. Wel ik vond de volgende tekst op onderstaande site, waarin wordt aangegeven dat deze rechter een zeer hoog aanzien genoot. Dus eigenlijk is elke negatieve kwalificatie over deze eervolle man er een teveel. 

Zijn naam is:
Iyas ibn Mu`awiyah

"was held by Iyas ibn Mu`awiyah, an important scholar of Hadith of the time and a judge of undisputed ability and merit, to be superior to all the other Hadith scholars of the period, including the celebrated masters of Hadith like Al-Hasan Al-Basri and Ibn Sirin"

http://www.islamonline.net/English/HadithAndItsSciences/Meno fHadith/2005/03/03.shtml
Mooie woorden maken nog geen goede daden!
Terug naar boven
Abdul-Khaliq Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 786
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdul-Khaliq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 november 2006 om 14:44
In eerste instantie geplaatst door Merdecca P

In eerste instantie geplaatst door Abdul-Khaliq

Update:

Ik heb nog even zitten googlen, want ik begreep dat jij niets kon vinden over de wijze rechter waar het allemaal om te doen is. Wel ik vond de volgende tekst op onderstaande site, waarin wordt aangegeven dat deze rechter een zeer hoog aanzien genoot. Dus eigenlijk is elke negatieve kwalificatie over deze eervolle man er een teveel. 

Zijn naam is:
Iyas ibn Mu`awiyah

"was held by Iyas ibn Mu`awiyah, an important scholar of Hadith of the time and a judge of undisputed ability and merit, to be superior to all the other Hadith scholars of the period, including the celebrated masters of Hadith like Al-Hasan Al-Basri and Ibn Sirin"

http://www.islamonline.net/English/HadithAndItsSciences/Meno fHadith/2005/03/03.shtml

Voorlopig is zijn wijsheid niet af te meten aan het enige verhaaltje waarmee hij bekend is.

En erg overtuigend is die verwijzing nou ook weer niet.

Niet overtuigend genoeg om automatisch eerbied te hebben.



Voorlopig is zijn wijsheid niet af te meten aan het enige verhaaltje waarmee hij bekend is.

Misschien niet, maar je kunt onderstaande niet langer stellen.

"En natuurlijk blijft de onwil om te kunnen accepteren dat die zogenaamde wijze moslimrechter helemaal nooit geleefd heeft"

En erg overtuigend is die verwijzing nou ook weer niet.

Elke verwijzing is er een. Jij kon geen enkele relevante vinden melde jezelf.

Niet overtuigend genoeg om automatisch eerbied te hebben.

Het ligt in de aard van de Moslim om in beginsel eerbied te hebben voor een ieder, of je die persoon nu kent of niet (dat is niet eenvoudig, dat is duidelijk). Dat jij niet automatisch eerbied kan opbrengen voor een metafoor  is je goed recht. Het zou wel van kwaliteit getuigen als je dat voor de persoon achter het metafoor zou kunnen opbrengen, want zo is mijn stelling, het metafoor is bedoeld om het goede naar voren te brengen en niet het kwade. Voor mij reden genoeg om in beginsel de positieve boodschap uit het metafoor te destilleren en niet over te gaan tot directe negatieve kwalificaties.



 
Mooie woorden maken nog geen goede daden!
Terug naar boven
BlAcKsHaDoW15 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 12 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 121
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote BlAcKsHaDoW15 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 november 2006 om 15:14
Sallaam ahleikom


Even Merdecca ik he je moet weten Ik he wat jij zegt/zei over dit verhaal vind ik het tegenovergestelde oke
 wordt maar lekker gek makker  en mij hoef je niet te vertellen dat ik je makker nie ben

ga je tijd ff vullen in wat nuttigs en nie hier lopen kritiek geven als een gek want er zijn mensen die het verhaal prachtig vinden en tenminste wel begrip voor hebben en niet zo levenloos zijn als jouw er is nog altijd tijd om een leven te zoeken.

wasallaam
Terug naar boven
afghanmoslim Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 03 maart 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 192
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote afghanmoslim Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 november 2006 om 15:25

Selam,

Hahaha, moest er heel erg om lachen. Ja moraal, DRANK maakt meer kapot dan je lief is. 

Wassalaam

Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 november 2006 om 05:23
De gebruikte metafoor is toegesneden op degene aan wie de boodschap was gericht. Het vermogen tot zulk toesnijden getuigt van wijsheid.
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 november 2006 om 05:49
In eerste instantie geplaatst door Merdecca P

In eerste instantie geplaatst door alzukar

De gebruikte metafoor is toegesneden op degene aan wie de boodschap was gericht. Het vermogen tot zulk toesnijden getuigt van wijsheid.


Of juist weer niet.



Ieder zijn mening en waarde
Terug naar boven
Bibo_22 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 03 januari 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 9
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Bibo_22 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 januari 2007 om 14:39
masha2 allah mooi verhaal
Toen ik kon zien,heb ik niet gezien,Nu ik heb gezien wil ik niet zien.
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  12>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.078 seconden.