Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Gepast gedrag ten opzichte van de Koran

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Assur Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 04 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 745
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Assur Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Gepast gedrag ten opzichte van de Koran
    Geplaatst op: 14 augustus 2006 om 14:24
Beste Moslimvrienden,

Ik heb onlangs op de de Beverwijkse bazaar bij een boekenkraam een mooi boekje gekocht met de titel "Gepast gedrag ten opzichte van de Koran" geschreven door Imam An-Nawawi. Het is een mooi boekje met daarin beschreven hoe de etiqetten zijn geregeld ten opzichte van de behandeling van de Koran. Waarschijnlijk voor de meeste Moslims wel bekend. Een zeer leerzaam boekje met daarin veel goede en verstandige aanwijzingen hoe met het Boek om te gaan.Wat mij vooral verblijde was de afsluitende tekst in het boekje.

Aisa (vzmh) verklaarde dat de Boodschapper van Allah zei:

"Wie de Koran leest en erin bekwaam is, zal met de schrijvende, edele en vrome Engelen zijn; en wie de Koran stamelend leest, terwijl het te moeilijk voor hem is, heeft een dubbele beloning" 

Hoe meer ik lees en leer over Mohammed, hoe meer bewondering ik krijg voor Hem.

Met vriendelijke groet, Assur  
soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�
Terug naar boven
Amatoe_allah Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 26 maart 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 206
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amatoe_allah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 oktober 2006 om 10:01

Salaam Aleikoum Assur,

Ik heb dat boekje ook thuis liggen, en inderdaad het is zeer leerzaam en duidelijk geschreven...

Wat betreft de afsluitende hadith, het draagt je inderdaad een warm hart toe als je leest dat de mensen die slecht arabisch (zoals ik ) lezen een dubbele beloning krijgen voor hun moeite

Terug naar boven
Assur Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 04 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 745
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Assur Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 oktober 2006 om 10:12
In eerste instantie geplaatst door Amatoe_allah

Salaam Aleikoum Assur,

Ik heb dat boekje ook thuis liggen, en inderdaad het is zeer leerzaam en duidelijk geschreven...

Wat betreft de afsluitende hadith, het draagt je inderdaad een warm hart toe als je leest dat de mensen die slecht arabisch (zoals ik ) lezen een dubbele beloning krijgen voor hun moeite



Ik ga binnenkort mijzelf bekwamen in het Arabisch.

Salaam, Assur
soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 oktober 2006 om 10:15
Moge ALLAH Subhana Wa Ta'ala je belonen beste Assur.
Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
Assur Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 04 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 745
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Assur Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 oktober 2006 om 10:31
In eerste instantie geplaatst door Rahil Amin

Moge ALLAH Subhana Wa Ta'ala je belonen beste Assur.


Dank je wel Rahil Amin



soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�
Terug naar boven
Amatoe_allah Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 26 maart 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 206
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amatoe_allah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 oktober 2006 om 10:53
In eerste instantie geplaatst door Assur

In eerste instantie geplaatst door Amatoe_allah

Salaam Aleikoum Assur,

Ik heb dat boekje ook thuis liggen, en inderdaad het is zeer leerzaam en duidelijk geschreven...

Wat betreft de afsluitende hadith, het draagt je inderdaad een warm hart toe als je leest dat de mensen die slecht arabisch (zoals ik ) lezen een dubbele beloning krijgen voor hun moeite



Ik ga binnenkort mijzelf bekwamen in het Arabisch.

Salaam, Assur

 

Hoe ga je dat precies doen?

Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 oktober 2006 om 10:59

Asalaam 3alaikom Warahmatoellahi ta3ala Wabarakatoehoe,

Hoe ga je dat precies doen?

Ik neem aan door les te volgen. Toch Assur?




Jullie Zuster Fi Dien!!

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
Assur Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 04 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 745
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Assur Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 oktober 2006 om 12:09
In eerste instantie geplaatst door Amatoe_allah

In eerste instantie geplaatst door Assur

In eerste instantie geplaatst door Amatoe_allah

Salaam Aleikoum Assur,

Ik heb dat boekje ook thuis liggen, en inderdaad het is zeer leerzaam en duidelijk geschreven...

Wat betreft de afsluitende hadith, het draagt je inderdaad een warm hart toe als je leest dat de mensen die slecht arabisch (zoals ik ) lezen een dubbele beloning krijgen voor hun moeite



Ik ga binnenkort mijzelf bekwamen in het Arabisch.

Salaam, Assur

 

Hoe ga je dat precies doen?



Ja inderdaad met een cursus Marocaantje .

Ik start in november met een cursus Arabisch voor beginners

De taal van de Koran wil ik graag leren om deze in het Arabisch te kunnen lezen. En het is natuurlijk reuze handig op vakantie. Hopelijk kan ik jullie over een tijdje in het Arabisch te woord staan.

Groet, Assur
soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�
Terug naar boven
nefertiti Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 augustus 2006
Online status: Offline
Berichten: 663
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nefertiti Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 oktober 2006 om 13:27

Bravo Assur.

Wordt het een cursus Hoog Arabisch of wat?

Zelf heb ik lang geleden.(tijd vliegt) Hoog Arabisch gedaan in NL. Later heb ik pas leren spreken (Egyptisch Arabisch) vanuit de praktijk. Met arabisch lezen heb ik nog steeds moeite. Vooral de krant, want die lettertjes zijn zo klein. haha

Bravo Assur.

Salaam Nefertiti

Terug naar boven
Assur Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 04 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 745
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Assur Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 oktober 2006 om 14:51
In eerste instantie geplaatst door nefertiti

Bravo Assur.

Wordt het een cursus Hoog Arabisch of wat?

Zelf heb ik lang geleden.(tijd vliegt) Hoog Arabisch gedaan in NL. Later heb ik pas leren spreken (Egyptisch Arabisch) vanuit de praktijk. Met arabisch lezen heb ik nog steeds moeite. Vooral de krant, want die lettertjes zijn zo klein. haha

Bravo Assur.

Salaam Nefertiti



Hallo Nefertiti,

Ja hier spreekt men nu van standaard modern Arabisch. Zodra ik start met de cursus ga ik het meteen vragen. Er zijn nogal wat verschillen in de Arabische taal.
Ik heb er in ieder geval zin in.

Groet, Assur
soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.125 seconden.