Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Zestig manieren om de Liefde van je vrouw

 Post Reply Post Reply Pagina  <12
Schrijver
Annelies Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 06 juni 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 14
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Annelies Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Zestig manieren om de Liefde van je vrouw
    Geplaatst op: 13 juni 2007 om 15:09
Jiyuu schreef:
Sorry als ik wat rauw overkom. Ik moet zo schrijven, omdat er tientallen van mijn broeders en zusters in deze topic meelezen. En zij verdienen de waarheid te horen.

Ik zie dat jij je erg verantwoordelijk voelt voor het geloof van je medebroeders/zusters. Ik vind dat niet rauw. Wel vind ik het moeilijk om me als niet moslim in jouw standpunten/geloof te verplaatsen. Daarom wil ik juist graag lezen hoe jij over dingen denkt en waarom. Mocht dat dan rauw zijn dan zij dat zo. Dat heb ik liever dan politiek correcte praatjes waar je niks van meent.
Terug naar boven
Annelies Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 06 juni 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 14
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Annelies Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 juni 2007 om 15:45
In eerste instantie geplaatst door Marocaantje



[quote Jiyuu]Ik ken jongens die nu ook best de�kop van sommigen willen laten rollen, wel of geen Islamitische staat. Wie liegt over Allah en zijn Profeet, moet de gevolgen maar nemen, zo denken zij. Als we in een Islamitische staat zijn en er is�een "islamoloog" die leugens verspreid, dan wordt er allereerst een echte geleerde naar hem gebracht die hem dan de bewijzen geeft. Weigert de �islamoloog� dan nog steeds de bewijzen en woorden van de Profeet (sallalaho alaihi wasallam) aan te nemen en blijft hij ondanks de bewijzen nog steeds volhouden dat je beter naar psychologen kan gaan en pilletjes moet slikken ipv de Islamitische oplossing, dan wordt ter plekke zijn kop afgehakt. Simpel. Geen geintjes en woordspelletjes worden er getolereerd. De profeet (sallalaho alaihi wasallam) was geen leugenaar, vriend en vijand wisten dat.

Als je het zo uitlegt (gedetailleerder) dan kan ik me daarin vinden. Als er inderdaad een leugen wordt verspreid (al dan niet opzettelijk) dan moet diegene zoals jij hierboven al hebt gezegd hierop worden

Sjonge, ik vind het wel drastisch om iemands hoofd af te hakken wanneer je het niet met hem eens bent. Is je van hem afkeren niet voldoende? Lijkt mij veel waardiger. Waarom zou je je laten raken door een dwaalleraar? God zal toch over hem oordelen? Ik vind het aanmatigend om het dan beter te weten.

[quote Jiyuu] De cijfers in het westen van echtscheidingen liegen er niet om. Het bewijst dat al die bezoeken en sessies niet helpen. Mensen die de deur plat lopen bij therapeuten, psychologen en meer van dat soort geldwolven,�scheiden nog steeds tientallen malen vaker�dan Moslims.

Hoe zit het dan met moslims? Die dit dus doen vanuit een oprechte intentie�?

Ik denk dat weinig mensen aan het begin van hun huwelijk van plan zijn te scheiden. Waarom zou je anders trouwen. De intentie is dus niet het probleem. Ik denk dat het meer onvermogen is en gebrek aan kennis over wat het huwelijk allemaal inhoud. Misschien is het wel zo dat veel mensen trouwen vanwege het romantische plaatje dat ze er van hebben. Wat je te zien krijgt in films enzo. Helaas is de werkelijkheid dat je met twee niet perfecte mensen te maken hebt.

Ik ben wel benieuwd naar goede raad over het huwelijk vanuit de Islam. Dat hoor ik liever dan veroordeling. Dat helpt toch niet. Onwetendheid bestrijd je alleen maar met kennis. Laat dus maar komen Jiyuu die pijlers van een goede relatie.
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 juni 2007 om 22:33

Hoi Annelies

 

Het gaat niet om iedere meningsverschil. Sommige meningsverschillen zullen altijd blijven, zoals de fiqh-zaken (jurisprudentie) van de verschillende wetsscholen bijvoorbeeld, of de verschillen in manhaj. Andere (zwaarder wegende) verschillen die de eenheid van de Moslims tegenwerken of de basis van de Islam aantasten, worden gezien als een aanslag op de Islamitische waarden en normen.

 

Net zoals bepaalde zaken in het westen worden gezien als de aanslag op hun denken, ongeveer zo gaat het ook in een Islamitische maatschappij waar de relatie tussen man en vrouw zeer zwaar weegt. Na het geloof in Allah, nl. op de tweede plaats van belangrijkheid.

 

De Islam kent Hadiths (gezegdes) die net zo zwaar wegen als de Quran zelf. In een van die Hadith zegt de Profeet dat het huwelijk van een Moslim, de helft van zijn Deen (religie) is. Dus onbelangrijk is dit onderwerp niet.

 

Ik zal zo snel mogelijk het lijstje met de huwelijkspilaren en commentaar plaatsen inshallah.

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Annelies Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 06 juni 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 14
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Annelies Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 juni 2007 om 03:15
Beste Jiyuu,

Bedankt voor de heldere uitleg. Ik snap het gewicht van het onderwerp nu ietsje beter. Nog een vraagje: Wat is Manhaj? Fiqh ben ik mee bekend maar hier had ik nog niet van gehoord.

Ik kijk uit naar de huwelijkspilaren!

Groetjes,

Annelies
Terug naar boven
Bonnie Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 13 juni 2007
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 18
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Bonnie Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 juni 2007 om 03:29
In eerste instantie geplaatst door Medoune

Asalaam Aleikum Wa Rahmatulahi Wa Barakatuhu,

Ik ben het volledig met broeder Jiyuu eens. Waarom zou je therapeuten, psychiaters en dergelijke gaan bezoeken terwijl ALLAH Subhana Wa Ta'ala de Beste Helper is? En oooh ja..tegen de dru�de wil ik zeggen dat het het ooit persoonlijk heb meegemaakt dat toen ik ziek was er een vlieg in mijn drinken zat. Toen ik dat zag moest ik meteen aan de hadieth denken en dronk ik m'n drinken op en nog geen paar minuten later was ik weer helemaal beter. ALLAH o Akbar!!!

Asalaam Aleikum.

Een bekend denker zou ooit: "doorzoek elk stukje pseudo-wetenschap en je vindt een knuffeldekentje, een duim om op te zuigen en een rok om aan vast te klampen." (Isaac Asimov)

Bien s�r tu pris quelques amants... Il faut bien passer le temps... Il faut que le corps exulte... Et finalement - il nous a fallu beaucoup de talent pour �tre vieux sans �tre adulte (Jacques Brel)
Terug naar boven
Bonnie Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 13 juni 2007
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 18
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Bonnie Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 juni 2007 om 03:31
In eerste instantie geplaatst door moslima 82

De koefaar heeft inderdaad allemaal benamingen gevonden voor veel psygische problemen bv schizofrenie, borderline, burn out enz,

Maar als je kijkt er zijn ook benamingen voor lichamelijke ziektes die wij moslims ook gebruiken zoals kanker hart en vaat ziekten enz enz.

Die dingen die jij zo mooi psychisch noemt, zijn even lichamelijk als het lijstje daaronder. 

Jiyuu, hiermee valt jouw ogenschijnlijke verschil tussen 'psychische' en lichamelijke aandoeningen dus ook weg, en daarmee dat je voor het een naar de dokter kunt en het andere niet.

Bien s�r tu pris quelques amants... Il faut bien passer le temps... Il faut que le corps exulte... Et finalement - il nous a fallu beaucoup de talent pour �tre vieux sans �tre adulte (Jacques Brel)
Terug naar boven
Bonnie Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 13 juni 2007
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 18
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Bonnie Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 juni 2007 om 03:35
In eerste instantie geplaatst door jiyuu

 

1. Als die relatietherapeuten zo goed zijn als jullie zeggen dat ze zijn, dan heb ik een vraagje.

 

De superrijke Hollywood sterren scheiden aan de lopende band, ondanks hun miljoenen op de bank. Ze kunnen met hun rijkdom makkelijk de hulp inroepen van de beste huwelijkstherapeuten die er in de wereld rondlopen. Neem Dr.Phil bijvoorbeeld, als hij zo goed is, waarom schakelen ze niet een stuk of tien van dat kaliber therapeuten in? Geld zat. Toch scheiden ze aan de lopende band en eindigen de meeste van hun huwelijken (70%) in een drama. Hoe kan dit? Ik zeg je, al heeft iemand als Dr. Phil 50 afgeronde studies in zijn zak, toch kan hij niets voor elkaar krijgen. De mens komt voort uit een druppel sperma en toch is hij arrogant en denkt dat hij alles kan.

 

Ik denk dat heel wat psychiaters/psychologen heftig zouden protesteren als je dr phil een therapeut van kaliber noemt...

Bien s�r tu pris quelques amants... Il faut bien passer le temps... Il faut que le corps exulte... Et finalement - il nous a fallu beaucoup de talent pour �tre vieux sans �tre adulte (Jacques Brel)
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 juni 2007 om 15:34

 

In eerste instantie geplaatst door annelies

Nog een vraagje: Wat is Manhaj?

 

Methodologie

 

In eerste instantie geplaatst door marocaantje

Waar denk jij dat het aan ligt als 2 personen uit elkaar gaan? Ondanks dat ze beiden nog van elkaar houden�?

 

Wa alaykum salaam

 

Ik zei eerder dat het aan hun taqwa ligt. Dat ze helemaal niet, niet goed of niet op tijd bidden. Het bed delen met iemand die niet bidt, is zoals het bed delen met een kafir. Maar er zijn natuurlijk nog meer oorzaken die mogelijk zijn. InshaAllah na dit lijstje gelezen te hebben met de 8 pilaren voor een goed en gezegend huwelijk, wordt het allemaal wat duidelijker.

 

Behalve deze punten is het natuurlijk ook belangrijk hoe vroeger de opvoeding thuis is geweest bij de ouders. Was er Islam in huis. En hoe hun huwelijk tot stand is gekomen. Op de puur Islamitische manier of met jahil invloeden. Misschien heeft de jongen tegen de Soennah in een abnormale hoge Mahr moeten betalen waardoor hij nu in de problemen zit en het aan niemand durft te vertellen en zijn huwelijk nu niet loopt. Dit soort dingen spelen zich helaas te vaak af. Of een gedwongen huwelijk, terwijl er in Sahih Bukhari een Hadith staat dat een gedwongen huwelijk  ongeldig is.

 

1. Islam. Hoe meer Islam in een huwelijk is, hoe minder Fitnah later in je huis. En hoe minder Islam in je huis, hoe meer Shaitan vrij spel krijgt en die houdt ervan relaties stuk te maken.

 

2. Taqwa. Kies een gelovige partner, en kies niet voor de Dunya. Als er later ooit een onenigheid ontstaat tussen jou en je man/vrouw, wees dan blij als je een partner hebt die Allah vreest. Je hoeft dan niet stiekem nachts in je partners gsm te kijken of er nummers van andere vrouwen in staan of stiekem in je vrouw haar dagboek lezen of ze achter je rug om dingen doet. Een goede partner weet dat zijn daden uiteindelijk op zijn eigen weegschaal bij Allah zullen worden gelegd. Want Allah alleen ziet en hoort alles.

 

3. Liefde. Trouw niet met iemand tenzij je van die persoon houdt. Denk dus niet: �liefde komt later wel�. Zorg ervoor dat het eerst klikt tussen jou en je aanstaande voordat je het �jawoord� geeft. Als je tegen je zin in �ja� zegt, bedrieg je eigenlijk de andere persoon, want die gaat er vanuit dat als je �ja� zegt, dat je het ook wel ziet zitten. Als je op een zwarte man valt, trouw dan niet met een chinees. En als je op blonde vrouwen valt, trouw dan niet met een Pakistaanse. Voorkom dat als je straks eenmaal getrouwd bent, je naar de vrouw van een andere broeder gaat zitten staren. Speel niet met de emoties van je partner en doe wat Allah zegt in Surah an-Nisaa vers 3:

 

fainkihoo ma taba lakum mina annisai� Trouw met de vrouw die je aanstaat.

 

4. Genadig. We maken allemaal fouten, man en vrouw. Laten we elkaar dus vergeven. Er zijn voldoende Hadith die zeggen dat we genade moeten hebben voor elkaar in deze wereld, zodat zij in de Hemel genadig zullen zijn voor ons. Er is een Hadith van een man die de dorst van een hond leste. Hiervoor kreeg hij het Paradijs als beloning. Ook is er een Hadith van een prostitu� die de dorst van een hond leste, en Allah vergaf haar al haar zondes en liet haar het Paradijs binnen. Wat dan te denken als we als moslim genadig zijn voor onze broeders en zusters!

 

5. Vergevensgezindheid. Laten we elkaar vergeven. In een Hadith van de Profeet (sallalaho alaihi wasallam) staat dat als we zwakheden zien in het karakter van een vrouw, dat we naar de sterke kanten van haar moeten kijken. Dat geldt ook andersom natuurlijk.

 

6. Samenwerking. Niet ego�stisch zijn, maar denk aan elkaar. Je bent in een relatie en je moet dus soms naar compromissen zoeken. Ego�stische handelingen leiden alleen maar tot scheidingen. Niet altijd kan alles op jou manier gaan. Vergeet dit niet.

 

7. Respect. Let op hoe je met elkaar praat, en ruziet. Er is een Hadith dat de persoon die stopt met redetwisten en het opgeeft. Allah bouwt voor die persoon een huis in het Paradijs. Zonder respect vallen er soms vuile woorden en verdwijnt de liefde uit de relatie.

 

De meest verwerpelijke persoon in de ogen van Allah is degene die van redetwisten houdt.

 

Als een vrouw van je houdt, maar ze respecteert je niet, dan is dat heel erg.

Als een vrouw je respecteert, maar ze houdt niet van je, is dat ook erg, maar minder.

 

De volgende is de laatste en sluit zeker ook aan bij ons onderwerp:

 

8. Geheimhouding. Hou de geheimen van je partner tussen jullie beide alleen. Loop dus niet te koop met je priv�-zaken. Een Sahabah kwam een keer naar de Profeet sallalaho alaihi wasallam toe en vertelde hem iets over de bedgeheimen van thuis. Als antwoord kreeg hij dat hij net een Shaitan is die met een andere Shaitan midden op straat seks heeft en er omstanders staan te juichen.

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 juni 2007 om 17:05

Asalaam 3alaikom Warahmatoellahi ta3ala Wabarakatoehoe Jiyuu,

 

Bedankt voor de uitgebreide uitleg. Op zich heb je wel gelijk met de pilaren. Als mensen zich echt daaraan zouden houden, dan zou het haast niet meer verkeerd kunnen gaan. Helaas zul je weinig vinden die een combinatie van allen bevatten.

 

Toch vind ik het jammer als ik moet zien dat 2 moslims uit elkaar gaan. Moslims die elkaar op hetzelfde niveau zouden hebben moeten staan. Helaas is dit nog niet altijd het geval. Het ergste nog vind ik, is dat men naar 'raad' gaat luisteren van een ander, die dat niet eens baseert op de Islaam. Wat vind jij hiervan? (Dan heb ik het niet over een psycholoog ofzo)

 

Gayr InchaAllaah.

 

Jullie Zuster Fi Dien!!

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 juni 2007 om 18:02

In eerste instantie geplaatst door Marocaantje

 

Asalaam 3alaikom Warahmatoellahi ta3ala Wabarakatoehoe Jiyuu,

 

Het ergste nog vind ik, is dat men naar 'raad' gaat luisteren van een ander, die dat niet eens baseert op de Islaam. Wat vind jij hiervan? (Dan heb ik het niet over een psycholoog ofzo)

 

Jullie Zuster Fi Dien!!

 

Ja dat is zeker heel �dom�. Ik heb zelf ook een keer zo een fout gemaakt. Achteraf iets ontdekken is altijd te laat. Je moet altijd goed weten wie je als vriend kiest en met wie je omgaat.

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 juni 2007 om 18:33

Asalaam 3alaikom Warahmatoellahi ta3ala Wabarakatoehoe,

 

In eerste instantie geplaatst door Jiyuu

Ja dat is zeker heel �dom�. Ik heb zelf ook een keer zo een fout gemaakt. Achteraf iets ontdekken is altijd te laat. Je moet altijd goed weten wie je als vriend kiest en met wie je omgaat.

 

Iets achteraf ontdekken is inderdaad te laat. Of het nu drastische gevolgen heeft of niet. Verder is het inderdaad verstandig om te kijken wie je als vriend kiest en weet wie je echte vrienden zijn. Iemand die een �raad� geeft en daar niet eens aan de persoon zelf denkt noem ik geen vriend. Die zijn ego�stisch bezig. Het hoeft niet eens perse iemand te zijn die hetzelfde geloof hebt als jij. Zolang het maar iemand is die het respecteert en er begrip voor heeft�en die natuurlijk kijkt naar wat het beste voor jou is. Niet wat hij zo graag zou willen zien. Maar dan nog, zo�n advies geven is 1 ding, het advies nog echt opvolgen is een tweede.

 

Ik snap sowieso niet �en heb ik nooit gesnapt- hoe het komt dat sommige zelfs niet-moslims boven moslims zetten. (Dit is overigens niet persoonlijk bedoeld.) Dit zie ik in mijn directe omgeving. (Denk aan studiegenoten, familie, werkomgeving etc.) Het rare ervan is dat ze het niet eens doorhebben.

 

Gayr InchaAllaah.

 

Jullie Zuster Fi Dien!!

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 juni 2007 om 01:32

Het probleem dat je nu aanhaalt, sluipt stilletjes door de Oemmah en infecteert veel Moslims in Europa en Amerika. Als we willen weten hoe het staat met onze Oemmah moeten we niet kijken naar de grote aantallen mensen die op Hajj verzamelen en ook niet naar de 1,4 miljard Moslims die dagelijks de vloeren van de Masajid vullen.

De milde behandeling van en het verkiezen van de vijanden van de Shariah boven je eigen broeders en zusters, toont aan hoe ongelukkig de toestand van deze Oemmah van Muhammad sallalaho alaihi wasallam op dit moment is.

 

Over dit soort moslims die zo zijn (niet-moslims boven moslims zetten), hebben de twee sheikhs, twee zonen van Sheikh Muhammad bin Abdul Wahhab, gezegd dat het geen Moslims zijn. En dat Allah over dit soort mensen zegt:

 

� saying, "We believe In some but reject others," and wish to adopt a Way In between.

They are In Truth disbelievers. And we have prepared for the disbelievers a humiliating torment.

                                                                                                                    Q 4:150-151

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 juni 2007 om 06:14

Asalaam 3alaikom Warahmatoellahi ta3ala Wabarakatoehoe,

 

Ja inderdaad. Je hebt helemaal gelijk. Er zijn veel moslims op de wereld, maar degene die echt goed bezig zijn en echt bewust leven�die vind je niet zo snel. Natuurlijk heb je wel iemand in je omgeving (vrienden, familie, kennissen) die niet hetzelfde geloof heeft, maar dan nog zou ik �mocht het erop aankomen- een moslim verkiezen boven een niet-moslim. Ongeacht de band dat je met die persoon hebt.

 

Hoe kun je dit op zich tegengaan en proberen duidelijk te maken aan de ander dat hij op dat moment er juist goed aan zou doen om geen (niet-goed bedoelde) advies van een niet-moslim aan te nemen, vraag ik me af�

 

Misschien geldt jaren vriendschap (met een �vriend�  die geen Islamitische achtergrond heeft) dan blijkbaar toch meer dan een moslima(a)?

 

Gayr InchaAllaah.

 

Jullie Zuster Fi Dien!!

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
bismiallah Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 23 augustus 2008
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 10
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote bismiallah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 augustus 2008 om 19:19
1. Geef haar een veilig gevoel.
2. Groet haar met 'Assalaamualeikum warahmatoulahi wabarakatouhou".
3. Beschouw je vrouw als broos.
4. Adviseer haar in een liefdevolle, romantische en prive sfeer.
5. Wees gul naar je vrouw.
6. Bied haar je plaats aan waar jij zit
7. Vermijd Boosheid.
8. Verzorg je zelf, ruik lekker.
9. Gedraag je als man niet als meerdere
10. Luister naar je vrouw. Wees een goede luisteraar.

11. Maakt geen ruzie of kibbelen.
12. Roep je vrouw met namen die ze graag wil horen. Koosnamen.
13. Verras haar met dingen waar ze van houdt.
14. Scheld haar niet uit.
15. Accepteer haar tekortkomingen.
16. Uit je liefde naar je vrouw toe.
17. Moedig haar aan in goed gedrag naar haar familierelaties toe.
18. Praat met haar over een onderwerp waar haar interesse in ligt.
19. Uit naar haar familie toe dat ze een goed persoon is.
20. Geef haar een kado.

21. Haal af en toe de routine uit de relatie.
22. Denk goed over je vrouw.
23. Als je kleine dingen ziet of hoort die je niet bevallen, zeg er dan
niets van en vergeet het.
24. Wees *geduldig.
25. Verwacht en Respecteer dat ze jaloers kan zijn.
26. Wees nederig.
27. Zet de liefde voor je broeders, niet boven de liefde van je vrouw.
28. Help in de huishouding.
29. Dwing haar niet om van je moeder/vader te houden. Help waar wel hiermee.
30. Beschouw haar als de ideale vrouw en laat haar dat merken.

31. Doe een doa voor je vrouw.
32. Haal geen oude koeien uit de sloot. Het verleden is voor Allah.
33. Zeg niet "Ik doe dit en dat voor jouw".
34. Beschouw je vrouw niet als vijand. Sjatan is de vijand.
35. Geef je vrouw te eten met de hand. Het eten gaat naar haar hart.
36. Beschouw haar als een dure diamand.
37. Laat haar je lach zien.
38. Smoor kleine problemen in de kiem, voordat ze grote problemen zijn.
39. Wees niet humeurig naar haar toe.
40. Respecteer haar gedachte en denkwijze.

41. Help haar om in haar hart te kijken.
42. Respecteer de intieme relatie en de grenzen ervan.
43. Help haar om de kinderen op te voeden en te verzorgen.
44. Zeg dat ze er mooi uitziet. Gift met de tong.
45. Eet samen.
46. Laat haar weten wanneer je* thuis komt of weggaat*.
47. *Verlaat niet het huis voor langere tijd als er onenigheid is.
48. Hou geheimen van het gezin binnen het gezin. Maak ze niet publiekelijk.
49. Moedig elkaar aan in ibada (Handelingen voor Allah)
50. "Graveer" haar rechten in je hart.

51. Behandel je vrouw met liefde en goedheid. Ook in slechtere tijden.
52. Geef haar een kus.
53. Deel problemen met je vrouw niet met andere.
54. Bescherm de gezondheid van je vrouw. Laat je bezorgdheid zien over haar
gezondheid.
55. Denk niet dat je altijd gelijk hebt.
56. Deel je vreugde en verdriet met je vrouw.
57. Heb benade met haar zwakke punten.
58. Geef haar steun in moeilijke tijden.
59. Accepteer zoals ze is.
60. Heb altijd een goede intentie tenopzichte van je vrouw.


wie kan dit voor mij vertalen in het arabisch
ik heb het nodig
inschaalah
beslam broeders en zusters
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <12

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.109 seconden.