Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Waarde van Koran Lezen

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Waarde van Koran Lezen
    Geplaatst op: 23 mei 2007 om 16:31

Asalaam 3alaikom Warahmatoellahi ta3ala Wabarakatoehoe,

 

 

Abu Dawood overleverde dat Jaabir (moge Allah tevreden zijn met hem) zei; "We gingen met de boodschapper van Allah (vrede zij met hem) erop uit op campagne van Dhaat al-Riqaa'.


De boodschapper van Allah (vrede zij met hem) zei: "wie gaat ons bewaken"? Een man van de Muhaajireen en een man van de Ansaar gaven zich op als vrijwilligers. De profeet (vrede zij met hem) zei: "sta bij het begin van de berg ingang�. Toen de twee naar de ingang van de berg liepen, ging de Muhaajir liggen en de Ansaari ging opstaan om te bidden.


Een Mushrik man kwam en schoot hem met een pijl en raakte hem, de Ansaari man trok de pijl eruit, de Mushrik man raakte hem met drie pijlen. Toen boog de Ansaari man en deed Rokoeh, toen werd zijn metgezel wakker.


Toen de Muhaajir het bloed op hem zag, zei hij; "Subhaan Allaah, waarom heb je me niet wakker gemaakt bij de eerste keer dat hij geschoten heeft�? Hij zei: "ik was in het midden van de recitatie van een surah en ik wilde het niet onderbreken".


[Deze hadeeth is geclassificeerd als hasan door al-Albaani in Saheeh Abi
Dawood.]

 

Jullie Zuster Fi Dien!!

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
saloua Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 16 maart 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 12
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote saloua Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 mei 2007 om 04:49
Sobhannalah!
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.125 seconden.