Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Aanslag op Al-Aqsa

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Nour Al-Islam Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 15 juni 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 150
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Nour Al-Islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Aanslag op Al-Aqsa
    Geplaatst op: 27 juli 2004 om 15:03

Assalamoe alaikoem,

 

dis is massjid al  aqsa en NIET dit 

dit is dus  NIEt masjid al aqqsa!!!

 

Al-Aqsa  word  bedreigd  door een groep extremistische  joden die voor de masdjid sstaan  en  hebben een aanslaag voorbereid opp het derde  heiligdom van de islam.

en wij? wij  blijven maar kijken, SubhanAallah,  mmoge Allah  ons leiden

voor meer  info over deze  vieze  streek:

http://english.aljazeera.net/NR/exeres/AD9419A2-1061-48EA-A3 41-77ADC09047CB.htm

Verwerp de Taghoet, en aanbidt Allah ALLEEN!!!
Terug naar boven
Bisharo* Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 91
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Bisharo* Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 juli 2004 om 16:13

Salama aleyloem
Ja dat zag ikgisteren ook op tv maar ik denk
niet dat het ze ze lukt hoor want ALLAH  beschermt die moskee

                                                  Bisharo

Terug naar boven
Bisharo* Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 91
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Bisharo* Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 juli 2004 om 16:15

ps. weet je zeker dat dat de masjied AL Aqsa is want als er
optv over praten laten ze altijd die goude zien

Terug naar boven
polymorph Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 10 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 447
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote polymorph Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 juli 2004 om 19:00
Masha Allah dat zou  de 3rde wereld oorlog worden.
Geef kennis door aan mij,zelfs als het maar een ayah is...(Bukhari)
Terug naar boven
Yahya Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 25 mei 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 142
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Yahya Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 juli 2004 om 05:34
De Al-aqse moskee is nog niet zo lang geleden (ongeveer 75jaar geleden) in de brand gestoken.
De kans is groot dat vanwege de herboren strijdlustigheid in de harten van mij en mijn broeders/zusters, er een oorlog zou uitbreken.
Terug naar boven
I S L A M Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 17 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 556
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote I S L A M Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 juli 2004 om 06:30

Salamoen Aleykoem

ja bisharo ik zie ook altijd die goude als ze erover spreken. Maar welk gebouw is die goude dan?

                    ������ ----->Haat de zonde, niet de zondaar<-----
Terug naar boven
Bisharo* Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 91
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Bisharo* Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 juli 2004 om 09:06

                                      Salama aleykoem
Ja dat is ook mijn vraag ,want  volgens mij is het die goude
gewoon want waarom laten ze die dan  zien als ze over masjied Al aqsa  praten

En anders wil ik ook wel weten wat die goude is

                              Bisharo

Terug naar boven
salahdin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 15 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 421
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote salahdin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 juli 2004 om 08:24

Salaam,

De gouden moskee is inderdaad niet de al aqsa moskee. Het heeft een andere naam maar die ben ik vergeten. Meestal laten ze de gouden moskee zien als ze het hebben over 'al qods' of te wel Jeruzalem dat jammer genoeg bezet is door barbaren.

Alhamdoelil'Allah
Terug naar boven
Bisharo* Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 91
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Bisharo* Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 juli 2004 om 08:42

                            Salama aleykoem
Ik haal al qods en Al aqsa altijd door elkaar en ik heb altijd
al gedacht dat die goude moskee Alaqsa was. Maar is dat dan
Alqods want je zei dat je het niet wist maar dat ze hem wel
lieten zien als over Al qods praten  dus ik ben een beetje in de war

                         Bisharo

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 juli 2004 om 10:49
Waar staat al qods dan?  Volgens mij heb ik beide ook wel eens door mekaar gehaald...
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
salahdin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 15 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 421
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote salahdin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 juli 2004 om 13:39

Salaam,

Al qods is de arabische naam voor de stad Jeruzalem. De 'gouden' moskee wordt in het engels 'the doom of rock' genoemd en de andere moskee is de al aqsa moskee. De meeste mensen raken verward door de fotos van de 'gouden' moskee waarbij al quds bij vermeld wordt, maar dit is gewoon om de stad Jeruzalem te symboliseren.

Voor degenen die geinteresseerd zijn in verdere uitleg zie link (wel in het engels)

 

http://mac.abc.se/home/onesr/ez/isl/Diff-btw.al-Aqsa.html

 

 

 

Alhamdoelil'Allah
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 juli 2004 om 14:49

Salaam,

de moskee met de gouden koepel is de "al-Sahra" moskee, die andere de al-Alqsa moskee. Volgens de overlevering steeg Mohammed vzmh op naar de hemel vanaf de plek waar nu de al-Aqsa moskee staat, dus niet die al-Sahra moskee. De extremistische joden waarover gesproken wordt willen op de plek van deze twee moskeeen de joodse tempel herbouwen die er sinds +/- 1000 voor christus gestaan heeft, verwoest en herbouwd is rond 500 voor christus en definitief verwoest is door de romeinse bevelhebber Titus in 70 na chr. Op die plek die door de joden en christenen "tempelberg" genoemd wordt staan nu de twee beroemde moskeeen. Het enige wat er over is van de tweede tempel; dus van 500 voor chr. is de westelijke steunmuur die eigenlijk weer door Herodes de Grote gebouwd is rond het jaar nul voor-na chr. Joden noemen deze muur de "westelijke muur", niet-joden noemen deze muur de "klaagmuur" omdat het joodse gebed daar als klaagliederen klinkt.

Zo, de geschiedenis in een notendop; misschien heb ik hier en daar de jaartallen wat door elkaar gemikst, maar dit is het zo'n beetje.

Wassalam,

Amier.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
Herne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 13 mei 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 370
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Herne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 augustus 2004 om 19:04

Ik heb een heel klein maar belangrijk vraagje hierbij.

Behoort de heilige plaats van de Eik niet aan de Eik zelf?

Heeft El Eljon hier ook nog iets te melden?

 

Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote happylady3113 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 augustus 2004 om 19:08

In eerste instantie geplaatst door Herne


Ik heb een heel klein maar belangrijk vraagje hierbij.
Behoort de heilige plaats van de Eik niet aan de Eik zelf?
Heeft El Eljon hier ook nog iets te melden?


Ik snap je niet helemaal, Herne. Kun je iets duidelijker zijn?

Salaam happylady

Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 augustus 2004 om 05:59
In eerste instantie geplaatst door Herne

Ik heb een heel klein maar belangrijk vraagje hierbij.

Behoort de heilige plaats van de Eik niet aan de Eik zelf?

Heeft El Eljon hier ook nog iets te melden?

 

Natuurlijk behoort de heilige plaats aan het heilige zelf toe als je dat bedoelt, in feite vechten mensen alleen om het beheer ervan. Dom hoor, ze kunnen ook samendoen. Alleen is de ene groep van mening dat het beheer van de andere groep de heiligheid besmeurt.

Groetjes,

Amier.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
Herne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 13 mei 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 370
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Herne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 augustus 2004 om 17:45

Happylady3113,

De Eik is een titel  net zoals El Eljon. Grappig maar eigenlijk betekent het in de basis hetzelfde.

Abraham gaf eer aan El Eljon op de plaats die nu Jerusalem heet.

De God van Abraham was El Eljon.El is afgeleid van Alon .alon is Soemerisch voor Eik.

Strikt genomen betekent El Eljon niets anders dan allerhoogste Eik.

Het semitische woord voor Alon  is El.

Het Arabische woord voor dit is Allah.

Amier begreep me :-)

 

 

Ik heb hier alleen maar een taalkundig grapje gebruikt. ;-)

 

 

Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote happylady3113 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 augustus 2004 om 03:11

Nou, om heel eerlijk te zijn, dacht ik dat dat het was, maar wist het niet zeker  We hebben er natuurlijk ook al wel eens over gesproken, maar toch... het kwam zo uit de lucht vallen, dus ik wou toch wel uitleg  Vandaar...
Alsnog bedankt voor de uitleg,
Salaam happylady

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.063 seconden.