Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Wis je dat???

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Hamzah Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 02 december 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 136
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Hamzah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Wis je dat???
    Geplaatst op: 14 oktober 2004 om 08:16

Elslelaamoe alaikoem warahmet Allahie ta3ala wabarakatoeh,

ik heb gehoort dat er in Sa3oedia een nieuwe wet komt en dat is dat je niet buiten mag eten in Ramadan alleen als je thuis bent als je moslim bent of als je geen moslim bent of je nou mee doet of je doet niet mee je mag gewoon niet buiten eten en in Sa3oedia wonnen er 5 miljoen buitenlanders die dus geen moslims zijn en die dus niet mee doen met Ramadan.

haha sorry dit moest is effe kwijt ik hoop dat ik iets nieuws vertel en niet iets wat all oud is

en ik wens iedereen een gelukkige Ramadan en moge Allah(SWT) elke jaar ons met Ramadan mogen mee maken

walselaamoe alaikoem, agoekoem fil islaam Hamzah.


Terug naar boven
AlMutaqqun Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 26 november 2003
Online status: Offline
Berichten: 75
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote AlMutaqqun Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 oktober 2004 om 09:24

Saudi-Arabi�: uitzetting bij schending Ramadan

RIYAD (ANP) - Het ministerie van Binnenlandse Zaken van Saudi-Arabi� dreigt buitenlanders het land uit te zetten als zij de regels van de islamitische vastenmaand Ramadan schenden. In een verklaring staat dat buitenlanders bij daglicht niet in het openbaar mogen eten, drinken en roken.

In Saudi-Arabi� wonen meer dan vijf miljoen buitenlandse werknemers. Als zij zich niet aan de regels houden, kunnen zij hun werkvergunning verliezen of het land uitgezet worden. Hiermee wil de de Saudische regering voorkomen dat buitenlanders de religieuze gevoelens van Saudi-Arabi�rs kwetsen.

De Ramadan begint dit jaar in Nederland op 15 oktober. Tot 13 november mogen moslims van zonsopgang tot zonsondergang niet eten, drinken en roken.


ANP 10/10/04

Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote happylady3113 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 oktober 2004 om 13:14
Ongelofelijk. In de islam is geen dwang. Dus hebben wij moslims ook niet het recht om niet-moslims het recht om te eten te ontzeggen. Ik vind het echt weer het toppunt van vooroordeel-bevestigend!!!! Wij moslims zijn niet tolerant! Ik sta in hier in ieder geval niet achter.
Volgende week komen er Nederlandse vriendinnen bij mij eten. Aangezien we daarna gaan sporten, gaan zij gewoon om 6 uur eten en ik wacht tot Magrib. Ik vind dat geen probleem. Integendeel, ik bid ook gewoon waar ze bij zijn. Door te laten zien dat je als moslim gewoon normaal bent , hoop ik dat ze in gaan zien hoe de islam echt in elkaar zit en misschien zelfs ooit als God het wil, moslim worden. Met wetten als dit bereik je helemaal niets.
Salaam happylady
Terug naar boven
Mystica Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 06 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 65
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Mystica Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 oktober 2004 om 15:28

Ik kijk hier ook wel even van op ....Is dat nou de zo geroemde tolerantie van de Islam ?

Als in Nederland met een vinger alleen nog maar gewezen wordt naar een moslim dan staat de hele islamitische gemeenschap op zijn achterste benen.....

Maar dat Saudia 5 miljoen (!!!) inwoners het land wilt uit zetten omdat zij niet hun eten, sigaret of borreltje op de gewenste tijd op de gewenste plaats nuttigen....pfffff daar sta ik echt van te kijken...

Vraag me af wat er zou gebeuren als we hier in Nederland zouden zeggen: als jullie moslims zo nodig moeten Ramadannen dan doe je dat maar buiten onze landsgrenzen want wij accepteren niet dat jullie alleen maar 's avonds gaan zitten eten....Dus eten weigeren overdag is uitzetting uit Nederland...Je eet maar gewoon mee net als ieder ander in de bedrijfskantines en dergelijke....

Dit is even een voorbeeldje in spiegelbeeld hoor..het is niet dat ik er zo over denk...enkel een spiegeling van bovenstaand bericht.

Maar het mogelijke kwetsen van religieuse gevoelens in Saudia gaat wel heel erg.. ongelooflijk. Tjee wat zijn wij in Nederland dan toch supertolerant naar anders gelovigen en denkenden toe.

Terug naar boven
Qassam Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 16 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 9
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Qassam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 oktober 2004 om 01:26
In eerste instantie geplaatst door Mystica

 
Ik kijk hier ook wel even van op ....Is dat nou de zo geroemde tolerantie van de Islam ?
 
 
Nee, dit is de beslissing van de Sa�dische regering, en de beslissing is uit een sociaal maatschappelijk oogpunt naar voren geschoven met als doel de (meerderheid van) de moslim bevolking te helpen de ramadan makkelijker te beleiden. Politiek gezien zal dit ongetwijfeld de regering ten goede komen. Er word in de Islam nergens gepredikeert zoiets te doen.

In eerste instantie geplaatst door Mystica

Als in Nederland met een vinger alleen nog maar gewezen wordt naar een moslim dan staat de hele islamitische gemeenschap op zijn achterste benen.....

Nou Mystica, overdrijven is ook een vak! De islamitische gemeenschap wordt in mijn optiek erg beperkt in het uitdragen en daarmee volwaardig beleiden van haar geloof. Vanuit verschillende hoeken incasseert zij onterecht aanvallen, die tevens gericht zijn op de Islam zelf ipv. op de mensen en de (culturele) afwegingen die zij maken op basis van hun eigen meningen en eventuele misinterpretaties van de Islam.

Daarnaast hebben moslims in Nederland nog dagelijks te maken met een flinke dosis intollerantie, discriminatie, en racisme. Door een bruine huidskleur te hebben, hoofddoek te dragen, en de Islam te beleiden, scoor je geen punten in Nederland. Zo tolerant als jij Nederland doet ogen is het in werkelijkheid niet. Nee Mystica, schijn bedriegt! Moslims zijn de kleine minderheid tussen andere minderheden die zich staande moeten zien te houden in een wettelijk tolerant ogende, doch praktisch soms zeer veroordelende nederlandse maatschappij. En dat is al moeilijk genoeg zonder dat je nog eens de mond gesnoerd wordt.

In eerste instantie geplaatst door Mystica

Maar dat Saudia 5 miljoen (!!!) inwoners het land wilt uit zetten omdat zij niet hun eten, sigaret of borreltje op de gewenste tijd op de gewenste plaats nuttigen....pfffff daar sta ik echt van te kijken...

Toe maar! Drie uitroeptekens nog wel. en dan nog een "pffff". Je hebt het er wel moeilijk mee he Mystica? Voel je je soms aangesproken? Je vindt het maar al te erg voor die mensen. Maar dit is maar een tijdelijke regel all��n voor de duur van de Ramadan. Kun je nagaan hoe onderdrukte moslims zich wereldwijd en ja ook in Nederland voelen om dit dag in.. dag uit, jaren lang te moeten ervaren. Niet zo leuk he, als het niet moslims betreft diens wensen even genegeerd worden.

In eerste instantie geplaatst door Mystica

Vraag me af wat er zou gebeuren als we hier in Nederland zouden zeggen: als jullie moslims zo nodig moeten Ramadannen dan doe je dat maar buiten onze landsgrenzen want wij accepteren niet dat jullie alleen maar 's avonds gaan zitten eten....Dus eten weigeren overdag is uitzetting uit Nederland...Je eet maar gewoon mee net als ieder ander in de bedrijfskantines en dergelijke....

Een "wat als" situatie, heeft geen enkele toegevoegde waarde aan dit onderwerp. Moslims worden al genoeg onderdrukt, gepest, en veroordeeld. Die scenario van jou zou er nog eens bij moeten komen. Trouwens de Saudische regering heeft er tenminste nog een logische reden voor gegeven. Namelijk dat moslims niet steeds geconfronteert worden met het aanzicht van andere mensen die aan het eten, en drinken zijn. Waardoor ze makkelijker kunnen omgaan met het vasten. Wat voor reden zou de nederlandse regering moeten hebben om de ramadan te verbieden?

In eerste instantie geplaatst door Mystica

Dit is even een voorbeeldje in spiegelbeeld hoor..het is niet dat ik er zo over denk...enkel een spiegeling van bovenstaand bericht.

Je zegt toch wat je denkt, anders had je je woorden wel beter geformuleerd. je liep bij wijze van spreke bijna leeg met je "pffff".

In eerste instantie geplaatst door Mystica

Maar het mogelijke kwetsen van religieuse gevoelens in Sa�di gaat wel heel erg.. ongelooflijk. Tjee wat zijn wij in Nederland dan toch supertolerant naar anders gelovigen en denkenden toe.

 
Als ik jou was zou ik mezelf niet langer voor de gek houden Mystica. Nederland is verre van 'supertolerant'. All��n al dat gezeik over hoofddoekjes. Mensen waar maakt de autochtone nederlander zich toch druk om. Als de hoofddoek ge�ncorporeerd zou worden door een Versace, of een Armani dan zou het wel moge omdat het dan een fashion statement is? Lekker tolerant allemaal, oh nee sorrie ik bedoel SUPER tolerant!
 
En tot slot wil ik even opmerken voor alle lezers van deze post, dat ik het zelf ook niet nodig vind van uit islamitisch perspectief, dat de Sa�dische regering die beslissing heeft genomen. Voor mij als moslim maakt het niet uit of je nu wel of niet voor m'n neus eet. Deze maand is een maand waar geduld, en vastberadenheid extra benadrukt wordt. Door het vasten kom je tot het besef hoe mensen zich voelen in omstandigheden waar het nuttigen van voedsel en lekkernijen niet vanzelfsprekend is. Van mij had de Sa�dische regering dat dus niet hoeven te doen, en deze actie zal wel een politiek doel voor ogen hebben die hun ten goede zal kunnen komen.
 
Het is dus niet zo dat ik er zo over denk... als de Sa�dische regering er over denkt, maar het is enkel een spiegeling van bovenstaand bericht.
 
Maar om dan te gaan janken, gaat.. MIJ weer te ver. Laat ze maar een maandje hun eten thuis eten ipv op straat. Ze gaan er heus niet dood aan. En niet roken in het openbaar, daar ben ik al helemaal een voorstander van. 
Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote happylady3113 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 oktober 2004 om 03:53

Salaam aleikum Salahdin,
ik ken genoeg moslims en/of buitenlanders die geen discriminatie ervaren. Het is nooit zwart-wit.
Verder is het niet zo dat je het land (Nederland) dus wordt uitgezet om iets wat je doet als moslim-zijnde. Dat was het spiegelbeeld wat Mystica probeerde te maken.

Salaam happylady
Terug naar boven
batle_For_peace Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 860
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote batle_For_peace Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 oktober 2004 om 05:25

Salaamu alaikom,

wat is er met jullie?
Zei de profeet vrede zij met hem niet op zijn sterfbed ''Als ik blijf leven, met God's wil, verdrijf ik de joden en christenen uit Arabie'' en "Ik zal er alles voor doen om de joden en christenen uit het Arabische Schiereiland verdrijven tot er alleen moslims overblijven."?  zei hij dat niet? is dat geen hadiths van Muslim?

''Saudie'' Arabi� Is het land van Islaam...de ongelovigen zijn onrein zegt Allah in de koran. ze mogen daar hellemal niet komen...laat staan niet eten buiten tijdens ramadan. In Arabi� zijn de heiligste plaatsen van Islam daar is het huis van Allah...wat doen die kufaar daar? dat moet je jezelf afvragen.

Wasalaam alaikom broeders en zusters,

Terug naar boven
Qassam Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 16 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 9
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Qassam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 oktober 2004 om 05:26
 
Nou happylady, ik ben alles behalve zwart/wit. Ik denk dat het erg zwart/wit is als je dat denkt. Ik vind dat de manier waarop Mystic reageerde, overbodig en overtrokken is. Dat het niet noodzakelijk is voor de Sa�dische regering om die regeling te treffen is niet waar ik over val. Van mij hoeft het persoonlijk ook niet. Maar ik vind dat je er gewoon geen punt van moeten maken. Waar gaat het hier nu feitelijk om? Dat je binnen moet eten ipv buiten voor de totale duur van ��n maand? Tis de maand ramadan, en het is een maand van vastberadenheid waarin je je best moet doen om doorzettingsvermogen te kweken. Dus voor een moslim zou het niets moeten uitmaken. Maar aan de andere kant, als ik jou dan mag quoten met de woorden
 
In eerste instantie geplaatst door happylady3113

 
Ongelofelijk. In de islam is geen dwang. Dus hebben wij moslims ook niet het recht om niet-moslims het recht om te eten te ontzeggen. Ik vind het echt weer het toppunt van vooroordeel-bevestigend!!!! Wij moslims zijn niet tolerant!
 
 
dan zie ik de 4 uitroeptekens en en een boze smiley.
 
Wij moslims hebben geen recht om ongelovigen het recht om te eten te ontzeggen? Volgens mij is dat niet de bepaling, de regel is dat ze wel mogen eten all��n niet buiten.
 
Vooroordeel bevestigend? Sinds wanneer moeten wij moslims ons druk maken over wat ongelovigen van ons vinden? Met die boze smiley al helemaal, ik heb zoiets van doe even rustig zo'n drama is het niet. Als de kufar willen denken dat wij zus of zo zijn dan doen ze dat toch lekker? Dus ze hebben een vooroordeel over mensen in de Islam, en die wordt bevestigd doordat een (niet zo'n islamitische) regering bepaald dat buitelandse arbeiders een maand lang binnen moeten eten (zodat bijv. mensen die aan het vasten zijn niet onnodig in verleiding worden gebracht) ? Moeten wij moslims ons daar druk om maken? En dan komt Mystic er nog een schepje boven op doen. Mensen het is niet zo dat ze helemaal niet mogen eten. Ze moeten zich all��n aanpassen, net zoals wij ons hier in nederland achtten aan te passen. Ze overleven het wel. Sinds wanneer is het zo broodnodig dat je buiten eet. Ga naar je verblijfplaats en eet daar wat. Wellicht is het een politieke stunt, de Sa�dische regering is niet zo islamitisch dat blijkt wel door hun daden. Maar worden wij moslims er minder op door deze regel van hun? Nou ik niet, en als de ongelovigen een helder beeld van moslims willen verkrijgen gaan ze maar op onderzoek uit. Wij moeten het Allah naar zijn zin maken, niet de dwalenden.
Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Imaan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 oktober 2004 om 08:43

Assalaam alaykoum/Hallo allemaal,

Ik zie niet in, waarom er zo'n ophef over wordt gemaakt. S. Arabie heet het RECHT om te doen wat zij zelf willen. Elke regering bepaalt dat toch zelf. VERGEET Frankrijk niet, die ONS recht van het dragen van de HYAAB heeft afgepakt. Al onze zusters die nu de ramadan doen en geen hyaab mogen dragen, mijn gedachten gaan uit naar hen en niet naar de buitenlanders in S.Arabie die niet mogen eten/drinken buiten. Vergeet niet, de gewoon kunnen eten in hun kantoortje, het gaat hier om RESTAURANTS. Mij een zorg, ik denk aan mijn broeders en zusters die nergens te eten hebben....dat is MIJN zorg!

Ik sta achter S.Arabie en dat recht om dat uit te spreken heb ik!

FiaminAllah Imaan

 

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
Qassam Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 16 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 9
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Qassam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 oktober 2004 om 14:28
In eerste instantie geplaatst door Hamzah

 
en in Sa3oedia wonnen er 5 miljoen buitenlanders die dus geen moslims zijn en die dus niet mee doen met Ramadan.
 
 
en die dus geen moslim zijn? Is dat een logische beredenering?
All��n omdat je buitenlandse arbeider in Sa�di bent wil niet zeggen dat je dan ook automatisch tot de niet moslim groepering behoort. Vele arbeiders daar zijn moslim pakistanen, en moslims uit dubai etc.
 
Terug naar boven
Hamzah Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 02 december 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 136
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Hamzah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 oktober 2004 om 14:39
oke sorry mijn fout bedankt dat je het voor mij hebt verbetert broeder Qassam

Terug naar boven
Qassam Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 16 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 9
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Qassam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 oktober 2004 om 21:37
Geen dank broeder Hamza.  
Moge Allah ons allemaal leiden op zijn pad, zodat we niet tot de dwalenden zullen behoren.
Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote happylady3113 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 oktober 2004 om 09:31
In eerste instantie geplaatst door Qassam

 
 
In eerste instantie geplaatst door happylady3113

 
Ongelofelijk. In de islam is geen dwang. Dus hebben wij moslims ook niet het recht om niet-moslims het recht om te eten te ontzeggen. Ik vind het echt weer het toppunt van vooroordeel-bevestigend!!!! Wij moslims zijn niet tolerant!
 
 
dan zie ik de 4 uitroeptekens en en een boze smiley.
 
Wij moslims hebben geen recht om ongelovigen het recht om te eten te ontzeggen? Volgens mij is dat niet de bepaling, de regel is dat ze wel mogen eten all��n niet buiten.
Wij moslims hebben inderdaad daar het recht niet toe. Er is geen dwang in de godsdienst. Dus mogen wij niet-moslims niets verbieden omdat WIJ daar last van zouden hebben. Simpel...
Vooroordeel bevestigend? Sinds wanneer moeten wij moslims ons druk maken over wat ongelovigen van ons vinden? Ik maak me helemaal niet druk om wat ongelovigen denken. Ik maak me druk om het feit dat er een hele belangrijke basis van ons geloof door onze broeders gewoon aan de kant wordt geschoven..Met die boze smiley al helemaal, ik heb zoiets van doe even rustig zo'n drama is het niet. Als de kufar willen denken dat wij zus of zo zijn dan doen ze dat toch lekker? Dus ze hebben een vooroordeel over mensen in de Islam, en die wordt bevestigd doordat een (niet zo'n islamitische) regering bepaald dat buitelandse arbeiders een maand lang binnen moeten eten (zodat bijv. mensen die aan het vasten zijn niet onnodig in verleiding worden gebracht) ? Moeten wij moslims ons daar druk om maken? Ja, want het is niet de waarheid.
Salaam happylady
Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote happylady3113 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 oktober 2004 om 09:34
In eerste instantie geplaatst door batle_For_peace

Salaamu alaikom,

wat is er met jullie?
Zei de profeet vrede zij met hem niet op zijn sterfbed ''Als ik blijf leven, met God's wil, verdrijf ik de joden en christenen uit Arabie'' en "Ik zal er alles voor doen om de joden en christenen uit het Arabische Schiereiland verdrijven tot er alleen moslims overblijven."?  zei hij dat niet? is dat geen hadiths van Muslim?

''Saudie'' Arabi� Is het land van Islaam...de ongelovigen zijn onrein zegt Allah in de koran. ze mogen daar hellemal niet komen...laat staan niet eten buiten tijdens ramadan. In Arabi� zijn de heiligste plaatsen van Islam daar is het huis van Allah...wat doen die kufaar daar? dat moet je jezelf afvragen.
Wasalaam alaikom broeders en zusters,


Waar staat dit in de Koran? Ik vind dit een verschrikkelijke onzin. Er staat in de Koran dat de mensen van het boek door God veroordeeld zullen worden. Dat hoeven wij niet te doen, we hoeven ze ook niet het recht te ontzeggen ergens te gaan wonen, of niet. Dit is niet aan ons.

Die kufaar werken trouwens gewoon in SA, als je dat nog weten wou. Zij zijn daar omdat de Saoudische regering hun werk blijkbaar nuttig vindt.

Salaam happylady
Terug naar boven
Qassam Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 16 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 9
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Qassam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 oktober 2004 om 11:18
In eerste instantie geplaatst door happylady3113

In eerste instantie geplaatst door Qassam

 
 
In eerste instantie geplaatst door happylady3113

 
Ongelofelijk. In de islam is geen dwang. Dus hebben wij moslims ook niet het recht om niet-moslims het recht om te eten te ontzeggen. Ik vind het echt weer het toppunt van vooroordeel-bevestigend!!!! Wij moslims zijn niet tolerant!
 
 
dan zie ik de 4 uitroeptekens en en een boze smiley.
 
Wij moslims hebben geen recht om ongelovigen het recht om te eten te ontzeggen? Volgens mij is dat niet de bepaling, de regel is dat ze wel mogen eten all��n niet buiten.
Wij moslims hebben inderdaad daar het recht niet toe. Er is geen dwang in de godsdienst. Dus mogen wij niet-moslims niets verbieden omdat WIJ daar last van zouden hebben. Simpel...
Vooroordeel bevestigend? Sinds wanneer moeten wij moslims ons druk maken over wat ongelovigen van ons vinden? Ik maak me helemaal niet druk om wat ongelovigen denken. Ik maak me druk om het feit dat er een hele belangrijke basis van ons geloof door onze broeders gewoon aan de kant wordt geschoven..Met die boze smiley al helemaal, ik heb zoiets van doe even rustig zo'n drama is het niet. Als de kufar willen denken dat wij zus of zo zijn dan doen ze dat toch lekker? Dus ze hebben een vooroordeel over mensen in de Islam, en die wordt bevestigd doordat een (niet zo'n islamitische) regering bepaald dat buitelandse arbeiders een maand lang binnen moeten eten (zodat bijv. mensen die aan het vasten zijn niet onnodig in verleiding worden gebracht) ? Moeten wij moslims ons daar druk om maken? Ja, want het is niet de waarheid.
 
Het gaat hier niet om geloof happy lady, je draait er lekker om heen! Kun je soms niet lezen?? Ik heb toch duidelijk gezegd dat de regering die bepaling in het leven heeft geroepen, en dat het los van religie staat? Waar lees jij dat ze die wet via de weg van Islam goedpraten?? En je reageerd niet eens op het feit dat ik dat aanhaalde omdat ze dus helemaal niet wordt verboden om niet te eten, zoals jij dat in de post daarvoor insinueerde. Maar om niet in openbare gelegenheden te eten. Je zeurt dus om nix! Die regel is maar voor een maandje, en jij zit hier gewoon te janken, waarom praat je niet over nederland en hoe scholen hier leerlingen weigeren als ze met hoofddoek op school komen? Of hoe vrouwen een baan wordt geweigerd als ze een hooddoek dragen? Daar hoor ik je niet over, maar je zanikt wel over een tijdelijke regel van de Sa�dische regering. Heb je soms nix beters te doen dan? Heb je de posts daarna niet gelezen, dat uit die buitenlandse arbeiders er heel veel pakistaanse moslims zijn, en moslims uit Dubai, en Indonesi�?? En dat het hun dus nix kan schele dat ze niet in opebare gelegenheden mogen eten, omdat ze netjes thuis eten wanneer het vasten wordt verbroken?
Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote happylady3113 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 oktober 2004 om 11:30

Salaam aleikum,
ik wil je vragen je toon wat te matigen. Hier ben ik niet van gediend.
Even een mededeling: ik heb dus wel meegeprotesteerd toen het ging om die hoofddoekenwet in Frankrijk. Maar goed, jij zult wel beter weten wat ik allemaal doe, he?

De SA regering staat erop voor dat ze moslims zijn. Vanuit hun visie is het een islamitisch besluit. Dus dan moet je niet gaan praten over een regering of niet....
Verder weet ik ook heus wel dat er ook moslim arbeiders zijn in SA, wil je niet doen of ik dom ben of niet kan lezen. Ik blijf gewoon nog steeds bij mijn punt. Volgens jou is dit gewoon een besluit een niet-moslim regering. Kom op! Het land straalt op en top islam uit. Lees zelf ook eens wat battle-for-peace schreef! Blijf je dan nog bij je mening?

Salaam happylady
Terug naar boven
Qassam Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 16 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 9
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Qassam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 oktober 2004 om 11:35
Ja selectief ben je zeker. Op en top Islam? De regering heeft die wet toch in het leven geroepen? En wat weet jij van de regering af?? Blijkbaar nix anders had je die opmerking niet geplaatst. DE regering daar is corrupt, totaal niet islamitisch, de koning loopt daar rond met een grote kruis om z'n nek en doet aan vriendjes politiek met amerika. Dus praat niet over dingen waar je geen weet van heb. Dat siert geen enkel mens.
Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote happylady3113 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 oktober 2004 om 11:52
Salaam aleikum,
ik heb het er niet over dat de regering rare dingen doet. Dat weet ik ook heus wel. Maar de regering zelf doet alsof ze een islamitisch land zijn en stralen dat ook uit aan alle kanten. Is dat nou zo moeilijk wat ik hier probeer duidelijk te maken?
Salaam happylady
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 oktober 2004 om 13:20

In eerste instantie geplaatst door Qassam

de koning loopt daar rond met een grote kruis om z'n nek 

Ben je niet een beetje in de war met de patriarch van de Grieks-Orthodoxe kerk?

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 oktober 2004 om 15:12
In eerste instantie geplaatst door Imaan

Assalaam alaykoum/Hallo allemaal,

Ik zie niet in, waarom er zo'n ophef over wordt gemaakt. S. Arabie heet het RECHT om te doen wat zij zelf willen. Elke regering bepaalt dat toch zelf. VERGEET Frankrijk niet, die ONS recht van het dragen van de HYAAB heeft afgepakt. Al onze zusters die nu de ramadan doen en geen hyaab mogen dragen, mijn gedachten gaan uit naar hen en niet naar de buitenlanders in S.Arabie die niet mogen eten/drinken buiten. Vergeet niet, de gewoon kunnen eten in hun kantoortje, het gaat hier om RESTAURANTS. Mij een zorg, ik denk aan mijn broeders en zusters die nergens te eten hebben....dat is MIJN zorg!

Ik sta achter S.Arabie en dat recht om dat uit te spreken heb ik!

FiaminAllah Imaan

 

Dus eigenlijk ben je het ermee wat in Frankrijk gebeurd is?  Frankrijk kan immers in eigen land beslissen wat de wet is, net zoals SA.  Groetjes Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Qassam Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 16 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 9
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Qassam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 oktober 2004 om 22:34
In eerste instantie geplaatst door happylady3113

Salaam aleikum,
ik heb het er niet over dat de regering rare dingen doet. Dat weet ik ook heus wel. Maar de regering zelf doet alsof ze een islamitisch land zijn en stralen dat ook uit aan alle kanten. Is dat nou zo moeilijk wat ik hier probeer duidelijk te maken?
 
Beste Happylady, tot nu toe is mij uit jou post maar ��n ding duidelijk geworden en dat is dat je graag verkondigd hoe vooroordeelbevestigend deze wet van Sa�di arabi� is. Maar vooroordelen over de Islam hebben all��n niet islamitische mensen. En dat is iets wat jou als moslima niet zou moeten boeien. Jij en Mystica hebben zo fel gereageerd op die regel van hun, terwijl het nergens over gaat. Neem het volgende eens in acht:
 
1. De wet verbied het nuttigen van eten in openbarige gelegenheden
2. De wet is tijdgebonden (voor de totale duur van een maand wel te verstaan)
3. De wet is een implementatie van de Sa�dische regering
4. De meeste van die arbeiders zijn buitenlandse moslims
 
Al met al, een handje vol niet islamitische arbeiders zal zijn/haar eten een maand lang niet in het openbaar kunnen nuttigen. Het gaat echt nergens over. De Kufar die daar aan het werk zijn gaan maar een keertje niet naar een restaurant. Als je als niet moslim, in Sa�di arabi� kunt werken en je geld kunt verdienen dan zul je echt niet vallen over zo'n miezerige regel.
Terug naar boven
Qassam Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 16 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 9
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Qassam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 oktober 2004 om 22:42
In eerste instantie geplaatst door Amier

In eerste instantie geplaatst door Qassam

de koning loopt daar rond met een grote kruis om z'n nek 

Ben je niet een beetje in de war met de patriarch van de Grieks-Orthodoxe kerk?

 
Beste Amier was ik maar in de war, met de patriarch van de Grieks-Orthodoxe kerk. De koning en zijn familie zijn degene die een beetje in de war zijn. Ik schaamde me dood toen ik dat zag. Deze mensen noemen zich dan nog moslim. Waarom gaan ze ook niet gelijk in een kibuts zitten samen met de joden.
Terug naar boven
Qassam Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 16 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 9
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Qassam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 oktober 2004 om 23:12
In eerste instantie geplaatst door Kimmie

In eerste instantie geplaatst door Imaan

Assalaam alaykoum/Hallo allemaal,

Ik zie niet in, waarom er zo'n ophef over wordt gemaakt. S. Arabie heet het RECHT om te doen wat zij zelf willen. Elke regering bepaalt dat toch zelf. VERGEET Frankrijk niet, die ONS recht van het dragen van de HYAAB heeft afgepakt. Al onze zusters die nu de ramadan doen en geen hyaab mogen dragen, mijn gedachten gaan uit naar hen en niet naar de buitenlanders in S.Arabie die niet mogen eten/drinken buiten. Vergeet niet, de gewoon kunnen eten in hun kantoortje, het gaat hier om RESTAURANTS. Mij een zorg, ik denk aan mijn broeders en zusters die nergens te eten hebben....dat is MIJN zorg!

Ik sta achter S.Arabie en dat recht om dat uit te spreken heb ik!

FiaminAllah Imaan

 

Dus eigenlijk ben je het ermee wat in Frankrijk gebeurd is?  Frankrijk kan immers in eigen land beslissen wat de wet is, net zoals SA.  Groetjes Kim

 
Tis die hele regel in Frankrijk die deze regel van Sa�di arabi� complimenteert en niet andersom. Het westen staat bekend om haar intollerantie jegens moslims en dan verontwaardigd kijken als de Sa�dische regering er voor kiest om zijn mensen makkelijk de ramadan door te helpen door een handjevol niet islamitische arbeiders voor een duur van een maand te verbieden om in het openbaar te eten? Zoals ik in mijn eerder post al zei, ik vind het zelf ook niet nodig aangezien het voor een moslim niet moet uitmaken of iemand wel of niet voor hem/haar zit te eten. Maar schaad dit de moslims in dat land? Schaad het de niet islamtische arbeiders? Nee! Wat een gezeur, een maandje ergens anders eten dan in het openbaar is dat zo moeilijk? Maar goed, als we hier kunnen klagen over hoofddoekjes dan mogen de Arabieren van mij deze regel doorvoeren. Laat ze daar ook maar gaan demonstreren en handtekeningen verzamelen als ze er zoveel moeite mee hebben. Tegen de tijd dat ze klaar zijn met klagen, is de ramadan alweer afgelopen.
Terug naar boven
Herne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 13 mei 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 370
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Herne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 oktober 2004 om 00:06

Ach hoe tolerant S.A. is ten aanzien van anders gelovige blijkt wel uit het aantal kerken en synagoge in dat land nl geen enkele.

Maar verder ben ik het wel van mening dat deze maatregel inweze niks voorstelt.

Iemand kan thuis eten en drinken. En verder zouden alle buitenlanders die geen Moslim zijn er beter aan doen dat land te mijden.

Laat die Sheiks zelf maar werken.

 

 

Terug naar boven
Hamzah Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 02 december 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 136
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Hamzah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 oktober 2004 om 05:23

elselaam

mensen ik weet niet maar mijn doel was om geen discussie te opennen en al helemaal niet om broeders en zusters tegen elkaar te gaan ruzieen om iets dat wij toch niets etegen te zeggen hebben.

en niet te vergeten het is Ramadan dus ik vraag het heel erg vriendelijk om deze discussie te beindigen alstublieft!

walselaamoe alaikoem


Terug naar boven
Mystica Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 06 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 65
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Mystica Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 oktober 2004 om 15:35

Uit respect voor je verzoek zal ik niet verder in gaan op deze discussie, hoe jammer ik dit eigenlijk ook vind..want we lijken langs elkaar heen te praten, althans ik krijg niet het idee dat er begrepen wordt wat ik zei...enkel ingevuld wordt wat ik niet zei...

Maar goed...ik zal deze maand me rustig houden...niet proberen te eten of te drinken of te roken in het openbaar...zodat niemand daar aanstoot aan kan nemen of zich verleid voelt...

(Dit laatste is een grapje.....geen aanval of wat dan ook...)

Terug naar boven
Hamzah Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 02 december 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 136
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Hamzah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 oktober 2004 om 06:56
Dank U wel Mevrouw/zuster Mystica

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.