Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

wie weet hier het antwoord op?!!!!

 Post Reply Post Reply
Schrijver
malikah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 659
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote malikah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: wie weet hier het antwoord op?!!!!
    Geplaatst op: 15 december 2004 om 08:40

hier een paar vraagjes voor mijn broeders en zusters,

mag je wudu doen onder een lopende kraan of moet jehet in een emmer doen,

mag je op de deuntjes van een bekendt liedeje een religieus liedje maken zonder muziek

 

moet je als je wudu+goesl hebt gedaan daarna ook nog wudu doen?

Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 december 2004 om 09:10

In eerste instantie geplaatst door malikah

hier een paar vraagjes voor mijn broeders en zusters,

mag je wudu doen onder een lopende kraan of moet jehet in een emmer doen,

Assalamoe alykoem,

in de Islam is het zeer aanbevolen om GEEN water te verspillen, ook al doe je woudu' uit de zee, moet je nog heel weinig gebruiken, dus een lopende kraan is niet gewenst.

mag je op de deuntjes van een bekendt liedeje een religieus liedje maken zonder muziekq

wat niet toegestaan is, zijn de muziekinstrumenten, met uitzondering duff.

moet je als je wudu+goesl hebt gedaan daarna ook nog wudu doen?

nee, je hoeft daarna geen woudu te verrichten, wanneer je ghosl (woudu inbegrepen) verricht is genoeg. 

wassalaam,

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3abd Arra7maan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 december 2004 om 09:34

Salaam aleikoum,

Ik had gelezen dat bij anasheed de boodschap erg belangrijk is en niet zozeer de deuntjes. 

"They should not have moving tunes which make the listener feel �high� as happens to those who listen to songs. This is the case with many of the nasheeds which appear nowadays, so that the listeners no longer pay any attention to the good meaning of the words, because they are so entranced by the tunes. And Allaah is the  Source of strength."

Ik heb een artikel gevonden waarin staat dat deze kwestie niet wordt toegestaan.They should not resemble the tunes of the people of immorality and promiscuity".

http://63.175.194.25/index.php?ln=eng&ds=qa&lv=brows e&QR=11563&dgn=4

http://63.175.194.25/words/munajed/munajid_eng.html

Salaam aleikoum. 

Terug naar boven
AmmatoelAziz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 1676
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote AmmatoelAziz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 december 2004 om 09:51

In de Naam van Allah de verhevene

Broeder Aboe jabir volgens mij was het een tikfoutje je bedoelt waarschijnlijk dat het is aanbevolen om water niet te verspillen Gair inschallah, DjazakAllah voor je antwoorden en Moge Allah jouw daar rijkelijk voor belonen Ameen

FiAmanillah

Terug naar boven
Noor al-Islaam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 14 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 955
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Noor al-Islaam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 december 2004 om 11:18
In eerste instantie geplaatst door Abou Jabir

Assalamoe alykoem,

in de Islam is het zeer aanbevolen om water te verspillen, ook al doe je woudo uit de zee, moet je nog heel weinig gebruiken, dus een lopende kraan is niet gewenst.

Hahah ik kon het ff niet laten....
Maar verspillen is aanbevolen...????

Hahahaha ghair, maar ik begrijp wat je bedoeld

Ma3a salama

Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 december 2004 om 13:07
In eerste instantie geplaatst door AmmatoelAziz

In de Naam van Allah de verhevene

Broeder Aboe jabir volgens mij was het een tikfoutje je bedoelt waarschijnlijk dat het is aanbevolen om water niet te verspillen Gair inschallah, DjazakAllah voor je antwoorden en Moge Allah jouw daar rijkelijk voor belonen Ameen

FiAmanillah

wa3alykoem assalaam,

ja klopt, weer zo een stomme typfout, maar jullie begrijpen me wel wat ik bedoelde, ik heb het ook veranderd, djazakie Allah kheir voor je reactie...

wassalaam,

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
Muqaddam Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 19 juni 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 37
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Muqaddam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 december 2004 om 07:29

Salaam Aleykoum beste Malikah

Over de muziek:

Ik denk zelf dat dat valt onder het imiteren van niet-moslims of niet-Islamitisch

maar Allah swt weet het het beste

Salaam Aleykoum

"haat haat als je toch gaat haten"
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.078 seconden.